www.Dracidoupe.cz


Bestiář


Hmituška jeskynní  
Příprava pro tisk (tisknuto 1736x)
Autor: Taranie
Přidáno: 9:54:52 28.12.2011
Skupina: Humanoid
Životaschopnost: 3+1
Útočné číslo: ÚČ: (-1 + 2)/+2 = 1/+2 (pařáty) (3x za 2kola)
Obranné číslo: (+6+2) = 8
Odolnost: 13
Inteligence: 7/13
Bojovnost: 6
Velikost: A
Zranitelnost: humanoid
Pohyblivost: 21/humanoid
Přesvědčení: neutrální
Poklady: 2
Zkušenost: 100
Průměrné hodnocení:2
Popis: charisma: 12/+4
vytrvalost: 11/humanoid
přesvědčení: neutrální

Hmitušky jeskynní jsou malé šedé humanoidní potvůrky. Mají matnou šedivou kůži, velké oči (často červené nebo černé), skoro žádné uši ani vlasy. Na jejích třech prstech rostou pevné a ostré drápy. Jsou velice hbité a až neuvěřitelně srychlé. Většinou se usazují ve větších jeskynních komplexech, živí se buď drobnými hlodavci, rybami nebo v případě možnosti tím, co ukradnou dobrodruhům nebo jiným případným obyvatelům jeskyně.

V mladém věku bývají nerozvážné (int. 7), neposedné a za nocí vyráží hledat a objevovat nové jeskyně, venku se však straní všemu živému. V občasných případech je možno nalézt je ve skupince až 6 jedinců.

Málokdy zaútočí, necítí-li se ohroženy nebo je k tomu nevede něco jiného.

Starší jedinci se vyskytují zpravidla samostatně. Mají už rozum (int. 13), opustila je výbojnost a je možné s nimi jednat. Jejich kůže už bývá zvrásněná, vypadají sešle a nemohoucně, ale zdání klame. Jsou-li donuceni k boji, jsou zdatnými soupeři. Jejich životaschopnost je o 2 vyšší než mladých a také jejich útok ÚČ/OČ vzroste o +2/+1. Ale málokdy se stane, že by byly nuceny bojovat. Mohou postavám nabídnout užitečné informace, provést je jeskyní/podzemím či jinak pomoci. Ale nic není zadarmo. Nepohrdnou kusem žvance, nějakou zajímavou věci nebo novou zajímavou informací.

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 14
Ikonka uživatele MonikaNe    [pošta] NEW     20:08:52 03.01.2012
Trošku málo, chtělo by to trošku výce informací, ale 2* si to zaslouží.

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     10:13:44 31.12.2011
Ascella: Možná se do toho někdy pustím (tedy přeloženo "nikdy se k tomu neodhodlám"). Moji koboldi spíše vychází z NWN: Shadows of Undrentide (už to jsou spíše naivní hlupáčci místo ZkZ bestií z BG1 nebo DrD, velkým příkladem je koboldí bard Deekin). Ale i v samotném DnD3 je koboldí hrdina Meepo Dragonlord a jsou tam předpřipravené CP kobold monk lvl15 (což má challenge rating stejný jako vyšší Baatezu, čemuž v DrD odpovídá třeba Fext nebo Upír). Takže ono to by ani nebylo moc autorské, jako přepis myšlenky z DnD3 koboldů.

Ikonka uživatele Ascella    [pošta] NEW     1:17:37 31.12.2011
Hamster: ups, 12/+4, a to jsem tabulku pochválila...tohle jsem věru přehlédla. Byť výše 12/0 mi nepřijde zlá, upřou na vás ty veliký nevinný kukadla a kdo by nezjihnul (aspoň maličko)? Bude to o osobnůstce než fyzické kráse ;)

Folcwine: A nechceš to sepsat? Když to máš hotové, kulturu, zvyky a tak, třeba by mnohým usnadnilo práci... sice tu skřetoidů jsou mraky, ale zhusta bojových...a prastarých. (hm, v BG1 mi koboldi moc přátelští nepřišli, jejich ohnivé šípy z mých figurek dělaly cedník ;) Ráda změním názor...)

Ikonka uživatele Hamster    [pošta] reputace: 1
Ascella: +1
NEW     21:34:21 30.12.2011
Zápis statistik je teda otřesnej. Trošku mi uniká, proč je inteligence rozdělena pro mladé i staré, ale ostatní statistiky nikoliv. Člověk aby v textu hledal a trápil se - odvodit úč 3/+2 a oč 9 není na poprvé žádná legrace. Naštěstí není textu mnoho : )

Podivuji se nad charismou 12/+4 - 1.) 12/0 nebo 19/+4 a 2.) i ta charisma 12 mi nesedí k tvorečkovi bez uší a vlasů s matnou šedou kůží a drápama... Nemůžu si pomoct.

Je smutné, že i v tak krátkém textu je překlep - až neuvěřitelně srychlé. Srychlé spotvůrky to jsou, to je pravda : )))

Jedna informace mi přijde opravdu důležitá a marně ji hledám - vidí hmitušky v noci? vidí infračervenou? nebo si něčím (čím?) svítí?

Také by se hodilo vědět, kolik hmitušek může žít v jednom jeskynním komplexu, popř. jestli žijí v rodinách, klanech, mají nějakého náčelníka, šamana či vrchního stařešinu.
Mohly by se orientovat v alchymii, resp. ve sběru hub, rostlin a magických částí tvorečků jeskynních.
Kde jsou schopní a ochotní žít, když by to nebyl (většinový) jeskynní komplex?

Líbí se mi, že mladí jedinci tíhnou k migraci z domovské populace. Postrádám ale následky - co udělá hmitušák, když objeví novou jeskyni? Přitáhne tam svojí hmitušku a založí novou populaci nebo tam dovede celou svou rodinu? klan? jeskyni obydlí nebo vyplení?

Počít dítě může až starší jedinec? O mládě se stará matka samotná?

Co znamená "venku se straní všemu živému"? že nešlape na trávu nebo že venku před dobrodruhem uteče, ale v jeskyni klidně vymění info?
Co je příčinou této bázlivosti mimo jeskynní prostor?

Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     19:07:41 30.12.2011
Folci pokud si já pamatuju, tak nejvíc bylo 31+10 a byli to hodnoty tak vzácně jako nejilnější draci, snad saně a tak... ale je pravda, že pokud je dobrý lidský válečník s bonusem +4 tak si dokážu představit příšery s bonusem +20, ale zase síla a schopnost zaútočit nemusí být to samé...

Ikonka uživatele Syrus    [pošta] NEW     11:27:45 30.12.2011
Folc:
jj, je to defautní hodnota.

Redaktor to neupravuje automaticky zpravidla proto, že si toho nevšimne. V redakčním systému je to totiž vidět pěkně blbě.

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     7:59:12 30.12.2011
Osobně používám něco hodně podobného a to koboldy (ale ne ty dračákovské slepičáky, ale DnDčkové křížence goblina a draka/ještěra). Vizáž je tedy podle DnD miniatur, které používám. Nacházejí se tam "kde jako PJ potřebuju neagresivní obyvatelé jeskyní" s kterými se po troše trpělivosti dá i obchodovat (nejčastěji s informacemi). Nezřídka jsou to otroci/lovná zvěř silnějších ras. Mohl bych o nich napsat jen o kultuře a příkladech chování stranu A4, tím bych chtěl poukázat na to, že ona ta příšerka je použitelná, ale až po aplikaci DoDo (dodělej doma) mechaniky. Což někomu může vyhovovat, někdo ale radši upřednostní komplexněji zpracovanou příšerku.

Syrus:
On je problém v tom, že skupina a zranitelnost jsou ve většině případů totožné kolonky.
Nestvůry magického pole jsou nejčastější z velmi prozaického důvodu, je to ve vyplňovacím formuláři totiž defaultní hodnota.
Nevidím důvod, proč by v takovýchto očividných případech nemohl redaktor třídu opravit automaticky. Zde je to jedoznačně tvor, který se rozmnožuje klasicky, rozvíjí se a stárne, tedy je to jasně humanoid.
Zápis OČ mi přijde korektní, pouze pro hráčské rasy je omezení 21/+5, pro ostatní je mám dojem strop 36/+12 (ale ani tím si nejsem jist a nebál bych se jít i výš u oddůvodnitelných bestií).

Ikonka uživatele Taranie    [pošta] NEW     23:55:48 29.12.2011
Bráno z hlediska serveru myslím že dílo je průměrné 3*.
Ale v praxi jsem spokojená na 5* :-)
Kdybych to chtěla prezentovat pro ostatní, tak uznávám že více informací by neškodilo a určitě bych jej dala do MS.
Ale jak říkám je to spíš to nejnutnější pro hru. takové to (jak zde již padlo) minimum.

Ikonka uživatele Taranie    [pošta] NEW     23:14:31 29.12.2011
Ascella: pro mě.. já to používám :-) a chtěla jsem se pochlubit ostatním. Nemusí sami používat. Je fakt že tam mnoho věcí chybí ale pro osobní užití mi to stačilo :-).

A děkuji Ascello za kritiku.. Opravdu si cením takto podaného názoru.

Ikonka uživatele Ascella    [pošta] reputace: 3
Dakeyras: +1
Kamerask: +1
Syrus: +1
NEW     11:52:13 29.12.2011
Další skřetoidní příšerka se přistěhovala do bestiáře. Toto dílko krásně voní nostalgií počátků DrD. Jsem vlastně ráda, že se takto stále ještě hraje, že temné jeskynní komplexy jsou obývny rozvernými obludkami, které znavení dobrodruzi přistihnou přehrabovat se jim v batohu a teď neví co bude a mršky se vydají na kvapný útěk. Nadumanoidně kvapný. Že "pravidlové minimum" leckomu stále ještě stačí, a ono stačí. Tabulka je vyplněna správně, uvedeny věci navíc, něco maličko k chování, vzhledu...
Bohužel aby se bestijka odlišila od jiných podobných potvor, je potřeba něco víc. Něco, co jí dá osobitost, něco co dá PJům důvod ji použít. Přečíst si dílko a říct si: "Jo, tohle je dobrý a zajímavý, to příště pošlu." Ideálně něco zápletkotvorného, nebo aspoň nabízejícího víc než jen "mohou být průvodci po jeskyních", ano, zde je náznak zápletky. Co to trošku rozvést? Nadhodit pár možností, nějaké tipy z tvé vlastní hry, jak ty jsi hmitušky použila, milá Taranie. V tomto ohledu nedáváš nic nového. Nemusíš dávat nové, ale ukázat nějaký zajímavý pohled na to stávající, zajímvé zvyky, osobitost. Není nutné uvádět každý detail, jako co si dávají ke svačině, ale přeci jen více rozvést by bylo jedině ku užitku. Třeba když dáváš tak vysokou obratnost, která je ti vytýkána, nějak to opodstatnit, postavit na tom příběh a životosprávu. Třeba ta obratnost nabízí, že jsou něco podobného opicím a ještě mrštnější, tedy si mohou třeba budovat sídla v lanoví (mohou tkát lana z nějaké jeskynní vegetace, nebo používat nějaké hlubinné liány nebo něco takového), jsou maličké, takže by je mohly udržet i mohutné prastaré krápníky. Jaké by to bylo pro dobrodruhy pokoukání, když vejdou do krasového dómu a mimo výzdoby tam zavěšeno v prostoru je i hmituščí město.
vysoká obratnost mi nevadí, je to fantasy tvor. Dobrodruhům na velmi nízkých úrovních svou vysokou obranou může i docela zatopit. Mršku nezasahujía ta zatím stihne pláchnout, dohnat ji je problém. Byť základ pohyblivosti mi vychází na 17, to je krapet dost 21-(-1*2+6).
Zkušenost je vysoká. Uvedená vychází za stařešiny, kteří by měli žvt 5+1 a UČ 3/+2 (pokud to dobře chápu, chtělo by to uvést přesně, aspoň větičku "oproti tabulce mají..."). Za mládence, nebo podle tabulky mi vychází 38, pokud se zohledňují rozdíly velikostí, pak pro postavu vel B 23 (i se zohledněným bonusem +3 k inic). Zajímavé by bylo dát jí iniciativu na pohyb, sice to pravidla neumožňují, ale proč si je neupravit :-) asi lepší, než tak nadsazený základ.
Líbí se mi název, sice když jsem jej viděla v čekárně, očekávala jsem spíše něco hmyzákovatého nebo rostlinného, nikoli dalšího humanoidíka, ale to není výtka, název se mi líbí (zajímalo by mě, jak vznikl).

Jsi zbrklá, milá autorko. Ukvapená. Dílu nikdy neuškodilo trochu jej nechat odležet, ideálně v Moudré Sově, kde se ti na něj někdo může podívat a dát nějaké nápady. Ano, dílo neobsahuje žádné faktické chyby, ale tím to tak končí. Nemá ten potřebný šmrc, ani silný nosný nápad, neobsahuje ani špetku navíc. Přitom za ním cítím hranou milou potvorku. Něco o jejich charakteru, nápady, jak zahrát CP z jejich řad...to vše by velice pomohlo a případnému Pji dalo důvod si s tvým nápadem zahrát. Trochu nechápu nevyužití šance, kterou redakce nabízí ku zlepšení a pozdvižení nápadu. Když váhám mezi hodnocením a na jedné straně je, že jde o první příspěvek na druhé tento aspekt v lepším případě ukvapenosti a nedočkavosti v horším snad i arogance, mám chuť pro tyto subjektivní pocity přiklonit se k hodnocení nižšímu...ale ještě to nechám uležet.

Zeptám se, proč jsi to napsala? Pro veřejnost aby to použila, nebo pro sebe?

(u mého prvího dílka jsem to dělala podobně, napsala jsem nekrolog za padlou spoludružinici, pořádně to po sobě neptřečetla, nebo přečetla, ale jen párkrát, bez odležení. Nepřečetla jsem si nic o tagování a dělení textu a šup s tím sem, pak jsem se i divila, že nekrolog je hodnocen jako povídka. Chyba, velká chyba...na to mne stále překvapuje, že i když po čtyřech letech nemám moc chuť se k dílku hlásit, že i tehdy nebylo přijato tak zle, jak by si zasloužilo)

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.09688401222229 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách