www.Dracidoupe.cz


Bestiář


Fénix  
Příprava pro tisk (tisknuto 1622x)
Autor: X-Drek
Přidáno: 19:06:13 31.03.2011
Skupina: Magický tvor
Životaschopnost: 8+3
Útočné číslo: (+3+5/+2,+3+5/+2)= 8/+2, 8/+2 pařáty + (+3+7/+2)=10/+2 zobák
Obranné číslo: (+6+3) =9
Odolnost: 21
Inteligence: 17
Síla mysli: 17
Velikost: B až C
Zranitelnost: B 3/4, C 1, G 0, H 1/2, I 1/2, J, L 3/4, M, P, mraz 2x
Pohyblivost: 1 okřídlenec na zemi / 25 okřídlenec vzduch
Přesvědčení: zákonné dobro
Poklady: 0 / 1000
Zkušenost: 2800
Průměrné hodnocení:2.76
Popis: Fénix má 150 magů na den

Popis:

Má podobu silného, majestátního orla s krkem a hlavou volavky, nachovým až zlatým peřím, které ve slunečním lesku až září. Jeho zobák a drápy mají zlatavou barvu a na hlavě má rudě třpytivou chocholku. Díky svému nádhernému vzhledu byl považován za symbol krásy a čistoty.

Říká se, že je to bájný dlouhověký pták, který má neobyčejnou schopnost: poté co hyne v plamenech, sám sebe přinášeje v oběť, znovu se rodí ze svého popela. Když pták cítí, že se blíží jeho smrt, postaví si hnízdo, které naplní vonnými látkami, myrhou a vzácnými bylinami. Hnízdo poté vzplane ohněm pocházejícím ze slunce. Fénix hyne v plamenech a proměňuje se v popel. Následujícího dne z popela vzniká pískle. A tři dny poté z hnízda vzlétne znovuzrozený mladý Fénix krásný a majestátní.

Pokud je fénix zabit násilně už se znovu nezrodí. Poněvač nebyl na smrt připraven, s posledním nádechem nechá svoje tělo vzplanout v ukrutném žáru a způsobí bytostem stojícím do 3 sáhů zranění za 3k10 životů. Po fénixovy na jeho místě zůstane několik 1k10 per. Útočník má také šanci získat fénixovu krev. Postava, která zasadí poslední ránu, dostává fénixovo prokletí na 6 měsíců. To znamená -2 ke všem hodům a snížení všech 5vlastností o 1. Navíc po tu dobu ostatní fénixové budou prokletou postavu brát jako zákoně zlou.

Vedou převážně samotářský život, výjimečně v párech, pouze vrzot a výchova mláďat dokáže spojit fénixe. Jedna samice za celý svůj život vychová 1 až 3 mláďata. O mláďata se starají a brání je oba rodiče až do té doby než jsou schopna se sama uživit. Mají velmi silný rodičovský instinkt, pokud najdou osiřelé mládě jiného fénixe, ujmou se ho a vychovávají ho jako vlastní.

Hnízda si zakládají na místech kde je velké teplo u vulkánu (výjimečně i v něm poněvač mu oheň neubližuje), pouštích, tropech, atd. Nemá rád vlhko a chlad. Mráz mu způsobuje dvojnásobné poškození.

S vlastním druhem se dorozumívají svým specifickým zpěvem, ovšem s humanoidy a tvory aspoň zvířecí inteligence pomocí telepatie. Je velmi mírumilovný váží si života všech tvorů, nesnáší zabíjení z pouhého rozmaru, k takovým věcem není lhostejný a zasahuje do nich. Dává přednost vyjednáváni před bojem, ale pokud nemá jinou možnost stává se z něj obávaný protivník se kterým není radno si zahrávat.

Živí se především ovocem, nektary, některými druhy rostlin a bylin, pouze v případě nedostatku takovéto potravy se živý menšími druhy zvířat (do velikosti A). V poušti je schopen z písku vyhrabávat různé kořínky, ještěrky, hady, …

Fénixové jsou velmi hrdí, nedají se ochočit, ani použít jako jezdecké zvíře, nikoho nosit nebudou. Přesto je tu možnost že se na kratší dobu přidá k vaší postavě či družině (jako vděk za záchranu života či mláděte, nebo z přátelství k vám.) bereme ho jako CP.

Boj:

Ve vzduchu je schopen v prvním kole zaútočit oběma pařáty a zobákem současně na jednu postavu (má tři útoky za kolo) v dalších kolech už jen 2 útoky za kolo. Na zemi je poněkud neobratný proto muže zaútočit jen jednou za kolo zobákem (na zemi bojuje, jen když nemá jinou možnost). Pokud použije dech, nemůže v daném kole útočit jinak.

Zvláštní útok

Dech

Fénix používá dech podobný dračímu, ovšem s menší účinností a dosahem
Útočnost: Rovná se 1/3 počtu životů fénixe
Dosah: 30 sáhů kužel s rozsahem 45 stupňů nebo dosah 50 sáhů v přímce (rozsah 1 sáh)
Četnost: 5x denně

Kouzla:

Ohnivý déšť magenergie: 35 magů
dosah: 20 sáhů
rozsah: kruh o průměru 10 sáhů
vyvolání: 4 kola
trvání: 1 kolo

Fénix začne vytvářet zlatavý ohnivý mrak. Máchne svými „ohnivými“ křídly a vypustí ze svého těla zlatavý opar, který začne v následujících kolech houstnout. Jakmile je mrak hotov začne z něj sršet ohniví déšť, který na každý čtverečný sáh způsobí zranění za 1-6 životů (samotný déšť padá jen jedno kolo). Fénix na sesílání kouzla nemusí věnovat tolik pozornosti jako kouzelník. Plně si uvědomuje co se kolem děje a reaguje na to, nehází si sice na obranu a nemůže útočit, ale žádný další postih nemá a ani kouzlo nejde tak snadno přerušit, leda pokud fénix zemře nebo je nucen vstoupit do mentálního souboje.

Ohnivá koule Maganergie: 10 magů
Past: Obr ~ 7 ~
Dosah: 70 sáhů
Rozsah: koule o průměru 10 sáhů
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: ihned

Po seslání tohoto kouzla vyletí z fénixova zobáku střela o průměru 2 palce. Na zvoleném místě vybuchne v ohnivou kouli o průměru 10 sáhů. Každý zasažený tvor je zraněn za 3-8 životů za každý sáh čtverečný, který zabírá. Kouzlo nepůsobí na tvory za zdí nebo jinou překážkou.

Ohnivá střela Maganergie: 15 magů
Dosah: 100 sáhů
Rozsah: 1 bytost
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: ihned

Fénix v zobáku vytvoří malou kuličku zlatavého ohně, kterou vystřelí na protivníka. Ta se rychle zvětší až na průměr jednoho sáhu a obklopí cílovou postavu. Zasažená bytost bude zraněna za 7- 16 životů. Pravděpodobnost zásahu cíle je 80%.

Zpěv

magenergie: 28 magů
dosah: kruh o průměru 200 sáhů
rozsah: všechny inteligentní bytosti
vyvolání: 3 kola
trvání: 2 směny

Jeho zpěv má magické účinky, dodává všem lidem čistého srdce odvahy (ZkD a ZmD postavy), zatímco v těch, kteří chovají zlé úmysly (ZkZ a ZmZ postavy), vzbuzuje strach. V praxi to znamená, každý kdo zaslechne jeho zpěv, si hodí proti pasti inteligence ~ x ~ (Fénix může kouzlo prodlužovat, čím déle zpívá, tím se past zvyšuje za každé 3 kola o 1) při neúspěchu dostane na 1 směnu bonus či postih:

Přesvědčení Past Bonus/Postih
ZkD Automaticky +1 ÚČ +1 OČ +2 k Iniciativě
ZmD Inteligence ~ 5 ~ +1 ÚČ +1 OČ
Neutrální Nic Nic
ZmZ Inteligence ~ 5 ~ -1 ÚČ -1 OČ
ZkZ Inteligence ~ 6 ~ -1 ÚČ -1 OČ -2 k Iniciativě

Slzy

magenergie: 32 magů
dosah: dotek
rozsah: postava
vyvolání: 1 kolo
trvání: ihned
četnost: 1x denně

Fénixovy slzy uzdravují a léčí rány (jedna lahvička léčí za 3k10 + 20 životů a neutralizuje všechny jedy). Slzy se dají uschovat jako lektvary, ten vydrží 1 týden, poté ztrácí svou moc. Získat je Není vůbec snadné, získáš je jen z fénixovi vlastní vůle (uprosit ho nebo z lítosti fénixe,… volba PJ). Z lahvičky slz se dá vydestilovat až 32 magů.

Co lze získat z Fénixe

Krev

Fénixova krev je velmi vzácná, má v sobě mocné magické síly jeho znovuzrození. Jeden flakonek jeho krve stačí tomu, kdo ji vypije, stát se „ nezranitelným“ na 1 směnu.

Získat ji není tak snadné. Získáš ji tak že během boje zasadíš fénixovi tak silný úder, který mu ubere více jak 1/3 životů z jeho maxima. Po boji ve spáleništi zůstane zářivě rudé srdce, z kterého získáš trochu fénixovi krve (množství tak akorát do flakonku). Pokud se ti podaří nějakým způsobem ho znehybnit (svázat, omráčit,…) můžeš se mu pokusit vyříznout srdce z těla (což Fénixe automaticky zabije). Taková postava bude vystavena žáru, který ji způsoby zranění za 4k10 životů a navíc je prokleta. PJ rozhodne, zda srdce získá či nikoli.

Po vypití se účinek projeví za 3 kola. Postavě se doplní životy na maximum, a pokud byla otrávena, účinky jedu pominou. Taková postava bude navíc nezranitelná pěstmi, klasickými zbraněmi a jedy, magické zbraně a útoky budou mít poloviční účinek, avšak mentální souboj a jiné psychické útoky budou působit plné zranění. Pozor! Postava není nesmrtelná, pokud ji něco klasickým útokem dokáže zabít jedinou ranou je mrtvá. Krev fénixe se dá ve flakonku uschovat nejdéle po dobu 2 měsíců. Po uplynutí této doby ztrácí své účinky a stává se bezcennou.

Z jedné lahvičky krve se dá vydestilovat až 150 magů.

Peří

Jeho peří obsahuje magenergii která se dá vydestilovat. Z jednoho pera se dá vydestilovat až 35 magů, fénixovo vypadávají pera jednou za čas samovolně (5 až 15 ročně), takové pero obsahuje 20 až 35 magů (Fénix byl pří síle a vypadlo mu z nadbytku peří). Kdežto pero vytržené z fénixova těla obsahuje 10 až 20 magů a pero které zůstalo ve spáleništi, obsahuje maximálně 10 magů (poněvač fénix spotřeboval magenergii na své vzplanutí). Peří se dá skladovat rok bez ztráty magenergie pak se rozpadne, ale alchymista tuto dobu dokáže prodloužit na 2 roky.

Vejce

Vejce fénixů má tvar a velikost jako pštrosí, barva je červená s ohnivě žlutým žilkováním. Doba, po kterou musí fénix sedět na vejcích je poměrně dlouhá 9 měsíců. Pokud se podaří odnést vejce z hnízda (což se stává velmi zřídka) můžeš se pokusit o odsezení mláděte. To ale není vůbec jednoduché, vejce musí byt ve stále teplotě převyšující 100 °C (na kovářské peci, v ohni …). Jakmile se vylíhne, musíš se o něj další 2 roky denně starat, než je soběstačný. Po této době PJ rozhodne, zda z tebou fénix zůstane na stálo jako věrný přítel, nebo odletí pryč a jednou za čas tě navštíví (nebo taky vůbec). Z těchto důvodu je velmi nepraktické fénixe vychovávat.

Z jednoho vejce se dá vydestilovat 80 až 150 magů.

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-9 / 9
Ikonka uživatele Vedro    [pošta] NEW     11:01:07 06.04.2011
Jen bych chtěl upozornit na problém s velikostí. B-C je opravdu přehnané a myslím že za to může právě fakt, že většina lidí zná Fénixe max ze hry Heroes MaM. Mytologický Fénix byl velký asi jako páv nebo větší husa. Je to ale věc pojetí, nijak to neovlivňuje mé hodnocení.
Napsal Vedro

Ikonka uživatele Koveras    [pošta] NEW     7:50:45 06.04.2011
Mě se to zpracování celkem líbí. Určitě ho použiju, až najdu vhodnou příležitost.

Ikonka uživatele Remmy    [pošta] NEW     13:11:04 04.04.2011
Dát to na korekturu Wordu nebolí. Sice jej též moc neuznávám ani já, ale...tady některé chyby textu podle mého vyloženě škodí a snižují jeho kvalitu. Pro příště malá rada: radši nech mezery mezi jednotlivými kouzly než mezi jeho popisem pravidlovým a "technickým" (nenapadá mě vhodný termín). Prospěje to přehlednosti.
Lehce podivný mi přijde způsob získávání krve, ale budiž.
K mláďatům. Počet, proč ne? Jen mi v tom případě chybí údaj o délce života a rozestupu mezi jednotlivými mláďaty. Je pěkné, že napíšeš dlouhověký, ale jak dlouho(věký)? Stává se, že vychovávají dvě mláďata současně (například svoje a adoptivní)?
Souhlasím s Hamsterem. DrD je především o roleplayingu, ne o číslech. Ty jsou pro doplnění a udržení mezí. Pravidla jsou podstatou hry, ale ne jí samotnou.
Pokud je takovým ochráncem dobra, mohl by mít místo jednoho z "bojových" kouzel nějaké jiné. Napadá mě něco na způsob "poslání", které by donutilo udělat dobrý skutek i zlou nebo neutrální postavu - pro odpůrce zabíjení by se to hodilo víc. Nebo požehnání pro někoho, kdo činí dobro. Při telepatických schopnostech by mohl umět takové bytosti rozpoznávat.

Ikonka uživatele Fafrin    [pošta] NEW     12:35:06 04.04.2011
Dílo v MS udělalo opravdu obrovský kus cesty a uznání za to patří i autorovy, že to rýpání tak dlouho vydržel.
Fénix je nyní dobře zpracovaný, hratelný, použitelný, celkem pravidlový i vyvážený.
Jedná se vlastně o takového menšího draka.

Navíc to není jen souhrn čísel, statistik a kouzel, ale je tu dodán i nějaký ten užitečný popis jak to vypadá.

Co se týče chybějící charismy, ta opravdu chybí, co se týče zranění při vzplanutí, nemyslím, že by to bylo nějak špatně. Obdobně fungují např. zranění na osoby v transu (zaostření vůle, kontakt se sférami, mentální souboj).

Ikonka uživatele Hamster    [pošta] NEW     18:24:31 01.04.2011
Pravidlové nedostatky už vzpomenuli Syrus a Ascella, já bych jen dodal, že zkušenost mi přijde takhle od oka velká, ale možná je ok.

Syrus: tropy nejsou to samé, co tropické lesy, je to nějaký pás na planetě vyznačující se většinou vysokými teplotami - tedy jak tropickými lesy, tak pouštěmi...

Je škoda, že popis fénixe je kratší než statistiky kouzel a cenných pokladů z pozůstalosti ptáka, docela by mě zajímalo, jak se fénix chová, co ho baví a vůbec jaký projev má na jeho osobnost tak vysoká, nadprůměrná inteligence...

Ikonka uživatele Kamerask    [pošta] NEW     15:29:09 01.04.2011
Tak, za prvé sa ospravedlňujem autorovi za zlú kritiku odo mňa. Fakt mi je to ľuto, nechal som sa veľmi uniesť, hlavne preto, že si na bestiári potrpím. Asi sa do mňa dostalo to, čo som ja na začiatku schytával, a chcelo to ísť von, no každopádne mi všetci prepáčte. Neviem ako dlho tu X-Drek je, ale ja som to pri prvom dielku schytal dosť a no, niekedy som to von musel dať.

Áno je pravda, tento fénix je také otvorené dielko, dá sa ľubovoľne pretvoriť, ako každý PJ chce. Pravidlovo je prvý popis( myslím tým vlastností útoku a tak) dobrý, nad tou odolnosťou čo som predtým spomenul som sa zamyslel a myslím, že je nakonie v pohode( keď si pozriem niektoré tvory v Bestiári) a mne sa nepáčila len preto, lebo si vždy údaje mením. Trochu by ma zaujímalo, čo také sa dá nájsť vo fénixovom hniezde. Hovoril si o bylinách a tak, ale žeby tie mali cenu až 1000 zlatých? Alebo sa tam nachádza aj jeho perie? To by všetko vysvetlovalo. Pravidlovo je to, že má fénix magenergiu úplne v pohode, ale ( pozor teraz je to len môj názor a nechcem nič kritizovať a nehovorím, že by sa to malo zmeniť) si to tak nepredstavujem. Kúzla sú však veľmi dobre využiteľné, veľmi sa mi páči Ohnivá strela a Ohnivá koule a ich rozdiel. K dechu nie je uvedené aký je( teda či je ľadový alebo tak), ale predpokladám, že je ohnivý. Zásadne nemám proti spevu a slzám nič, len sa mi nezdajú ako kúzlo, ale keď už ako kúzlo tak sú dobre riešené. Trochu som sa taktiež zamyslel nad tými mláďatami a prirovnal k orlovi skalnému( ktorý je už dosť ohrozený) je to úplne presné, aj keď by sa skôr hodilo napísať, že mláďatá majú len raz do roka, samica znesie dve až tri vajcia, ale je malá pravdepodobnosť, že mláďa prežije( tak je to aj u orlov). Stojím si za svojím u smrti fénixa. Pri normálnej smrti zomrie v slnečných plameňoch a pri zabití vzplanie sám( myslíš to tak, že pri normálnej smrti vzplanie za slnka, ak áno tak potom je všetko na tom v pohode). Veci, ktoré sa dajú od fénixa sú dobré, ale krv je dosť obmedzená, aj keď pravda silná.

Celkovo je fénix využiteľný, vyvážený a určite má miesto na dotvorenie a zasadenie do sveta pre PJ.

Viem, že to teraz znie blbo, po takom odo mňa odpornom príspevku( za ktorý by som si zaslúžil zápornú reputáciu), ale nemal som vtedy dobrý deň. Kľudne to môžete brať ako výhovorku, ale ja som sa poučil zo svojich chýb a pozrel sa na toto dielo s toho iného uhla pohľadu, pravidlového a hrateľného, využiteľného a zasadzujúceho do príbehu a sveta( samozrejme s úpravami, ale to je jasné).

S tímto mením aj svoje hodnotenie a ešte raz sa ospravedlňujem, najmä autorovi a aj všetkým, ktorým sa moja kritika nepáčil. Prepáčte.

Your Kamerask

Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     13:05:34 01.04.2011
Přikláním se k Ascelle. A to nejen v jejím kladném hodnocení díla, tak i kritice Kameraskovi kritiky...

Když to dílo bylo poprvé v MS tak bylo někde na rozhraní 1-2*, ale vypracovalo se vysoko. Někde mezi 3-4* aspoň dle mého citu. V díle je až na detaily všechno co je potřeba a to se novému autorovi dá odpustit.
Není to tvor, který by měl nějakou kulturu nebo tak něco, co by potřebovalo rozvést.

Ikonka uživatele Ascella    [pošta] reputace: 1
Nathaka: +1
NEW     9:51:02 01.04.2011
Dílko se mi líbí, přináší nový pohled na klasický mytologický prvek. Má několik pěkných nápadů a hezky řešených aspektů. Od pobytu v MS se viditelně zlepšilo.
Velmi se mi líbí rituál smrti, vonné byliny, které mají učinit Fénixovi transformaci příjemnější (či snad jsou potřeba jako přírodně-magická složka) se mi velice líbí. Představuji si hnízdo na skalisku v rozpálené hamadě, vůně myrhy a arabských bylin plní vzduch tetelící se v odpoledním žáru, Fénixovo tělo se leskne zlatem a pak ve vhodný okamžik se poddá síle slunce, síle ze které se zrodil. Vyšlehnou plameny, magická transformace, kruh jeho života je završen. V hromadě magického peří se objeví holátko. Ano, z logického hlediska by peří nemělo přežít žár smrti, ale z hlediska magického, proč ne? Nemyslím, že by to autor tak nastavoval jen proto, že je to účelové, aby i kladné postavy měly možnost peří získat. Mystika Fénixova skonu, kdo z nás jí může rozumět...navíc v závěru autor píše, že peří ze spáleniště je magově chudší, protože věnoval svou magenergii na Vzplanutí. Bude to tedy nejenom aktivní magenergie, ale veškerá tělesná obsažená v kouzle transformace.
Nemyslím, že 2-3 mláďata jsou málo. Naopak, víc by bylo moc, svět by byl obydlen pouze Fénixy při jejich praktické nesmrtelnosti. Sice tu a tam zahyne některý v bitvě nebo nestihne připravit rituál proměny při nehodě, takže nějaké úbytky budou, ale při předpokladu, že obývají především lidem nepříznivé velmi suché oblasti, příliš střetů s magůchtivými dobrodruhy jim nehrozí. 2-3 mláďata je činí vzácnými, nečetnými při jejich síle.
Zranění při vzplanutí násilné smrti bych i já řešila pastí na obratnost, kdy i úspěch by znamenal mírnější popálení.
Zajímalo by mne, zda se jde před dechem Fénixe chránit jako před dračím. Popis útočnost dechu je zavádějící, chtělo dát síla nebo UČ, ale to je detail.
Mohl by se živit datlemi, latinský název palmy datlové je Phoenix dactylifera :-)))
V boji by chtělo uvést příslušný bonus třem útokům za kolo v RSS (+12)
Zvláštní schopnosti a kouzla jsou pravidlově dobře řešeny. Ač tvrdím na iniciativu sahejte co nejméně, u kouzla Zpěv se manipulace s ní hodí.
Slzy a Krev– magy se dají destilovat i potom, co lektvar ztratí léčivou/nezranitelnou moc?
Při čtení mě rušila spousta chybek.

Kamerask: Omlouvám se, ale tvá kritika je hrubá, neohleduplná a scestná. Máš samozřejmě právo na svůj názor, ale to, že TY bys věci udělal tak a tak, a tohle a tohle považuješ za blbost, neznamená, že si to autor nemůže představit jinak, že si to každý z nás nepředstaví jinak. Každý má nějaký svět a magický/mytologický tvor není prostá fauna, je to inteligentní moudrá bytost jako některá pojetí draka nebo pravidlový jednorožec, s tím, že jí zůstaly některé zvířecí návyky. Tom, že se tento Fénix nehodí do světa tobě, neznamená, že je špatný, budou světy, kam se hodit bude. Až někdo zpracuje pravidlově třeba mytického perského ptáka Símurgha, rádce a ochránce králů, taky to bude špatně, protože se nechová jako pták? Telepatie, vysoká inteligence a odolnost, proč blbost? Je inteligentní a nemá hlasové ústrojí aby se dorozuměl s lidmi, přesto však s nimi (a jinými druhy, třeba draky) komunikovat musí/chce, za léta vývoje vznikla možnost telepatie, nebo je to dar nějakého boha, který je stvořil, nebo si to něčím vysloužili za svou dobrotu…možností je spousta, stačí být jen nápaditý, když to nutně potřebuju mít vysvětleno. Sama mám raději, když buď vysvětleno není, nebo je uvedeno více možností, abych si to mohla zpracovat do svého specifického světa sama. A mimochodem Slzy mají uvedenu četnost použití. Zkus být trochu tolerantnější…

Ikonka uživatele Syrus    [pošta] NEW     19:07:47 31.03.2011
Příspěvek předkládá zpracování známého mytologického tvora pro účely DrD. Ač nerad, musím se přiznat, že kvalita příspěvku mne příliš nenadchla. Ačkoliv byl příspěvek schválen, neboť obsahuje vše, co by měl příspěvek do Bestiáře obsahovat, nelze přehlížet, že vykazuje několik pravidlových chyb a logických nedostatků.

Pokud se týká věcí, které by dle mého názoru stálo za to znovu promyslet, jde zejména o:
- není uveden údaj o charismě,
- při popisu násilné smrti fénixe je uvedeno, že všechny všechny bytosti utrží automaticky zranění uvedené výši. Podle mého názoru by bylo vhodné namísto automatického zranění které je (pokud se nemýlím) v pravidlech pouze vyjímečné, navázat toto zranění na psat na obratnost,
- tamtéž je popisováno, že po samovznícení fénixe je z něj možno získat peří. To mi připadá nelogické - samovznícení fénixe má evidentně vysoký žár (celé tělo je jinak zpopelněno). Takovému by peří - sotva odolalo,
- "prokletí fénixe", které je uváděno na témže místě, rovněž nerozumím. Jednak mi není zřejmý důvod, pro který vůbec existuje a dále mi není zřejmý mechanismus, jakým funguje (jedná se o kouzlo? Dá se tedy zlomit např. rozptyl kouzla? Jedná se o kletbu, kterou by tak mohl sejmout chodec? atd.),
- pokud se jedná o množství mládat, připadá mi silně podhodnocené. Jedno až tři mláďata na samici fakticky znamenají, že jsou schopni přinejlepším reprodukovat své počty (tj. průměrně 2 mláťata na dva rodiče). Pokud vezmeme v úvahu, že fénix může zahynout i např. násilně či při nějaké nehodě, je zjevné, že by se jejich počet v řpírodě postupně pouze snižoval, až by vymřeli docela,
- pokud se týká prostředí, je uvedno, že žijí nejčastěji v tropech či na pouštích a zároveň, že nemají rádni vlhko a chlad. Přitom právě tropy (resp. tropické pralesy) si chronicky udržují vysokou vlhkost a jsou v nich časté srážky (prakticky denně), zatímco na poštích klesá teplota v noci někdy až pod bod mrazu,
- příspěvek rovněž obsahuje mnoho gramatických chyb (což však při hodnocení nezohledňuji)



Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.082895994186401 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách