Bestiář

Sudička Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 24

Skupina: Magický tvor

Životaschopnost: 1-15

Útočné číslo: (+3+4)=7/+5(křišťálová dýka)

Obranné číslo: (+8+2)=10

Odolnost: 15

Inteligence: 16

Velikost: B

Zranitelnost: C1/2, I, J, K, N1/4, P+

Pohyblivost: 21/magický tvor

Poklady: 0

Zkušenost: 250

Bojovnost: 0

Síla mysli: 0

Popis:

Sudičky zná každý. Jsou to stařenky o kterých nikdo neví, kde se vzaly a kam odešli, ale ke každému narozenému dítěti přijdou alespoň tři a dají mu do vínku nějaké vlastnosti a vyhlídky do budoucna.

Rozdělení

Sudičky bohužel nejsou jen hodné roztomilé babičky s vlídným úsměvem, ale i zlé a zákeřné babičky s vlídným úsměvem. Jsou tedy dobré a zlé sudičky.

Společné vlastnosti

Každá sudička má ve svém vlastnictví křišťálovou dýku. Sudičky se tím nijak zvlášť nešíří, pokud se snad dostanou do velkého nebezpečí, spoléhají na to, že je jejich nepřítel bude považovat za dokonale neškodné. To se jim daří velmi dobře a vzhledem ke svojí vysoké inteligenci se dokáží vypořádat i s tak sedminásobnou přesilou. Zvířata jsou si vědoma jejich nebezpečnosti a na sudičku nezaútočí ani medvědice v plné síle chránící svoje mladé. Množství sudiček je tak 1 na 500 rodin. Takže řekněme že vesnice má okolo 20 rodin, takže sudička zvládá tak 25 vesnic. Ale na velké město je potřeba i víc jak jedna sudička. Navíc sudičky se musí sejít alespoň tři, takže mají jak je vidno plné ruce práce.

Některé sudičky se soustředí jen na to, jaká bude jejich další sudba a do okolního světa se nepletou. Nicméně jiné ovlivňují svět kolem a mohou se z nich stát i velmi mocní ilumináti.

Každá sudička ovládá Kouzla sudiček a má vlastní magenergii, která se o půlnoci doplňuje na maximum. Magenergie sudiček se liší podle inteligence a životaschopnosti, neboť každá sudička je vlastně jinak stará a mocná. Přestože mezi kouzly sudiček je i několik útočných, bojují raději Mentálním soubojem. Jejich Základní síla mysli je 9. Životaschopnost také určuje, jak mocnou sudbu dokáže sudička seslat. Magenergie sudiček je následující:

Inteligence1617-1819-2021
žvtmagenergie
15678
2791113
39121518
411151923
514192429
616232834
718253239
820283644
922314049
1024344454
1127384960
1229415365
1331445870
1433476275
1536516781

Společná kouzla všech sudiček

Sudičkovská facka

Magenergie: 5
Dosah: 10 sáhů
Rozsah: 1 bytost
Vyvolání. 1 kolo

Je to jedno z mála Kouzel sudiček, které zraňuje. Cíl je zraněn za 1k6+úroveň sudičky životů. Sudička při seslání musí udělat pohyb rukou jako při facce.

Sudičkovská pěst

Magenergie: 12 za každý cíl
Dosah: 20 sáhů
Rozsah: až úroveň -5 bytostí
Vyvolání: 1 kolo

Je to mocnější obdoba Facky. Zraňuje za 2k6+úroveň sudičky+, tedy při hodu šestky se hází znovu. Sudičky se životaschopností 5 a méně mohou kouzlo zamířit maximálně na 1 cíl. Sudička při seslání musí udělat pohyb jako by někomu dávala pěstí.

Hyperprostor

Magenergie: 1 mag za 10 sáhů
Dosah: dle magenergie
Rozsah: sudička
Vyvolání: 1 kolo

Funguje stejně jako kouzelnický hyperprostor, kouzelníci vlastně tohle kouzlo okopírovali od sudiček, jen je stojí víc magů a vymysleli víc způsobů. Sudička tedy musí určit směr a vzdálenost kam se chce přemístit a pokud se má objevit v nějaké pevné hmotě, není zraněna, ale objeví se na nejbližším místě na přímce mezi její původní a zamýšlenou polohou, kde nic není.

Sudička nemusí gestikulovat a může se přemístit, i když je někde přivázaná.

Zastav kouzelnická kouzla

Magenergie: dle uvážení ale minimálně 7
Dosah: 10 sáhů
Rozsah: okolí kolem sudičky
Trvání: úroveň sudičky x2 směn
Vyvolání: 1 kolo

Pokud se uvnitř této bariéry nebo do ní sesílá jakékoli kouzelnické kouzlo a to i z předmětu s démonem, sesílatel si hází na past Roz+rozdíl stupňů inteligence-12-sešle/nesešle. U rozdílu stupňů inteligence se vezme inteligence sesilatele, nebo tvůrce předmětu s démonem a od té se odečte inteligence sudičky. Výsledek se přičte nebo odečte od hodu. Sudička může přidáním 4 magů zvýšit past o 1, ale maximálně na 15. Bariéra se pohybuje spolu se sudičkou. Tímto kouzlem lze zastavit i kouzla sudiček.

Zastav hraničářská kouzla

Magenergie: dle uvážení, ale minimálně 7
Dosah 10 sáhů
Rozsah: okolí kolem sudičky
Trvání: životaschopnost sudičky x2
Vyvolaní: 1 kolo

Funguje naprosto stejně jako Zastav kouzelnická kouzla.

Jenom pro upřesnění, hraničář může používat kouzla meče i v bariéře.

Vidění emocí

Magenergie: 5 magů za 10 kol
Dosah: dotyk
Trvání: dle magenergie
Vyvolání: 1 kolo

Cíl kouzla během trvání nevidí normálně, ale orientuje se podle emocí ostatních bytostí. Vše živé je spleteno z energie o různých barvách, neživé věci se rýsují jako šedivé obrysy. Kouzlo nerozpoznává přesvědčení, ale aktuální nejsilnější emoci a podle toho taky danou bytost uvidíte barevně. Například i skřeta, který se k vám blíží ve tmě uvidíte zeleně, protože má radost, že vás tak pěkně sejme. Barvy emocí jsou:

Zloba, agresečervená
Radost, nadšenízelená
Smutek, zklamání, zoufalstvítmavě modrá
Láskarůžová
Vinašedivá
Strachčerná
Nenávisttmavě rudá
Odhodlánísvětle modrá

Dobré sudičky

Vzhled

Dobré sudičky mají na tváři stále veselý úsměv a jejich tváře zdobí tolik vrásek, že se to neodvažují počítat ani moudří draci. Nosí většinou bílou řízu, ale barva může být různá přes šedivou a některé sudičky se nebrání ve své podstatě žádné barvě kromě černé. Nicméně pokud je nějaký důvod k oslavě, je bílá téměř povinná. Ale sudičky se příliš nescházejí v počtu hojnějším než tři při sudbě, takže hromadné oslavy jsou jen velmi výjimečné.

Přesvědčení

Dobré sudičky mají zákonně dobré až zmateně dobré přesvědčení.

Sudby

Dobré sudičky mají ve zvyku dávat sudby druhu krása, peníze, síla, moc, postavení a tak dál. Zpravidla nejsou příliš originální, hlavně proto, že se zároveň snaží dostat se k co nejvíce narozeným dětem dřív, než zlé sudičky a to se jim daří, protože jich je daleko víc, ale díky tomu nestíhají vymýšlet nic nového.

Tabulka sudeb

Životaschopnost
1-3sudička dokáže trvale zvýšit bonus k síle, obratnosti nebo odolnosti o 1
4-6sudička dokáže zvýšit bonus k síle, obratnosti nebo odolnosti trvale o 2, k charismě o 1
6-7sudička dokáže zvýšit bonus k díle, obratnosti nebo odolnosti trvale o 2, k charismě a inteligenci o 1
8-9sudička dokáže ke všem bonusům za schopnost přidat trvale 2, může dát do vínku předpověď týkající malého majetku
10-11sudička dokáže k bonusu síle, obratnosti nebo odolnosti trvale přidat 3, majetek může být už poměrně velký, navíc mu může přidělit i kouzelné schopnosti(nemusí to být právě kouzelník, ale i hraničář, alchymista….)
12-13ke všem bonusům za schopnost může trvale přidat 3, majetek dokáže předpovědět velký, nicméně na hrad nestačí, kouzelná moc, přidělená sudičkou je stále malá.
Do této úrovně může sudička bonus za schopnost přidávat maximálně do +5.
14sudička může bonus za schopnost zvýšit i nad +5 a magické schopnosti jsou již poměrně slušné
15sudička může do budoucna předpovědět téměř cokoli a bonus za schopnost zvýšit trvale až o 4

Tato tabulka je jen orientační a sudička si v rámci svých schopností může vymyslet téměř cokoli.

Sudička si samozřejmě může vymyslet jen jednu sudbu na jednoho člověka. Mohlo by se zdát, že takhle budou po světě běhat samý boháči, ale sudba stojí sudičku poměrně dost magenergie. Navíc sudičky s životaschopností víc jak 10 jsou velmi vzácné a o sudby nějakých vesnických dětí se moc nezajímají.

Za každý přidaný trvalý bonus +1 musí sudička zaplatit nejdřív 5 magů a za každý další o jeden více než za předcházející. Vzhledem k rozmanitosti sudeb se tady s magenergií nebudu příliš rozepisovat, nicméně sudička si vždy nechává nějakou magenergii v zásobě a nikdy na sudby nevypotřebuje všechnu.

Kouzla dobrých sudiček

Vymýtání ďáblů

Magenergie: dle uvážení
Dosah: dotyk
Rozsah: 1 ďábel
Trvání. Ihned

Všechny dobré sudičky poznají převtěleného ďábla od pohledu. Dobré sudičky ďábly nesnáší a pokusí se každého, kterého potkají zničit a to i za cenu toho, že by jim nezbyla megenergie na sudby. Minimální magenergie nutná na vymetení je dvojnásobek úrovně ďábla, respektive pořadí kruhu, ze kterého pochází. Potom si Ďábel hází na past Roz-10-vydrží/je vymeten. Sudička může přidáním 6 magů zvýšit past o 1. Sudička nepozná osoby, které s ďáblem obcovaly.

Sejmutí kletby

Magenergie: dle uvážení
Dosah: dotyk
Rozsah: 1 bytost
Trvání: ihned

Sudička má oproti chodci některé výhody a některé nevýhody při snímání kleteb. Vždy automaticky pozná od pohledu osobu postiženou nespravedlivou kletbou, nicméně i kdyby se postavila na hlavu, nepozná spravedlivou kletbu a ani jí nemůže sejmout. Sešle kouzlo a musí použít alespoň tolik magenergie, kolik je polovina úrovně sesilatele kletby. Potom si hází na past Roz-13-sejme/nesejme. Sudička může použitím dalších 7 magů past snížit o 1. Navíc při snímání kleteb sudička dost riskuje, protože pokud se jí nepodaří kletbu zlomit, je postižena stejnou kletbou o stejné síle. Kletbu, která se na ní takto přenese se nemůže pokoušet sejmout, ale normálně seslanou ano. Pokud je si sudička jistá, že je na ní kletba, má hraničář při poznávání kletby bonus +5.

Léčení

Magenergie: 5 magů
Dosah: dotyk
Rozsah: 1 tvor

Sudička tímto může postavě vyléčit tolik životů, kolik je její úroveň zvýšená o 3. Sudičky dokáží léčit takový repertoár bytostí jako hraničář na 30. úrovni.

Léčení lehkých nemocí

Magenergie: 12 magů
Dosah: dotyk
Rozsah: 1 tvor

Sudička tímto kouzlem dokáže vyléčit nějakou lehkou nemoc, jako rýmu, nachlazení,….

Léčení středních nemocí

Magenergie: 22 magů
Dosah.: dotyk
Rozsah: 1 tvor

Sudička tímto kouzlem dokáže sejmout takové nemoci, které jsou sice těžké, ale neumírá se na ně, pokud je člověku dána maximální péče.

Léčení těžkých nemocí

Magenergie: 40 magů
Dosah: dotyk
Rozsah: 1 tvor

Sudička tímto kouzlem dokáže léčit i nemoci na které není znám žádný lék, ale má šanci 5 % že se po seslání sama nakazí. Pokud se jí to stane, nemůže se sama léčit a jakákoli sudička, která by jí chtěla vyléčit má tuto šanci již 50%. Dále se přidává po 10%.

Ochrana před zlem

Magenergie: minimálně 7 magů
Dosah: 10 sáhů
Rozsah: okolí kolem sudičky
Trvání: žvt sudičky směn

Po seslání tohoto kouzla se k do oblasti zasažené kouzlem nemůže dostat žádná bytost s přesvědčením ZkZ. Postavy s přesvědčením ZmZ si při průchodu do oblasti hází na past Roz-10-projde/neprojde, s neutrálním na past Roz-5-projde/neprojde. Pokud se takováto bytost vyskytuje v oblasti při seslání kouzla, hází na past při prvním kroku směrem k sudičce, pokud neuspěje, je vyhozena z oblast. U postav s přesvědčením ZkZ je to automatické. Oblast se nepohybuje spolu se sudičkou. Do oblasti může projít kdokoli, koho si sudička nepřeje zadržet.

Zlé sudičky

Přesvědčení

Zlé sudičky mají přesvědčení zmatené zlo až zákonné zlo.

Sudby

Zlé sudičky to mají daleko těžší, hlavně proto, že jich je daleko méně než dobrých. Je jich tak desetina až patnáctina, co dobrých sudiček. Navíc, vhledem k tomu, že to jsou staré ošklivé babizny se spoustou bradavic, nikdo je nikdo nechce a králové je často při křtu svých dcer zapomenou pozvat, což občas odnesou pořádným šlofíkem, tak něco kolem sta let. Jejich sudby jsou většinou něco promyšlenějšího než jen trvale -1 trvale k bonusu za sílu, nicméně slabé zlé sudičky se na víc nezmůžou. Příkladem je již výše zmíněný stoletý spánek.

Pokud zlá sudička dorazí do domu s narozeným dítětem dřív, než tři jiné dobré, ty jí nedokážou nijak zapudit a prostě dvě z nich vejdou a vyřknou sudbu. Zlá sudička vždy vybírá sama, kdy bude říkat svou sudbu, zpravidla jako poslední, aby nemohla další sudička její sudbu oslabit. Žádná sudička nedokáže úplně zrušit sudbu jiné sudičky, ale dokáže ji oslabit, jako moc záleží na rozdílu úrovní a PJ.

Mimochodem, sudička na jinou sudičku nikdy nezaútočí kvůli sudbě, ale souboje mezi mocnými sudičky se sem tam odehrají.

Tabulka odpovídá Dobrým sudičkám, ale s opačným účinkem, tedy s odečítáním bonusů. Zlé sudičky nikdy nemůžou snížit bonus na méně jak -5 a inteligenci nejhůř na -4.

Kouzla zlých sudiček

Přivolej ďábla

Magenergie: dle uvážení

Sudička takto dokáže přivolat na náš svět ďábla. Na to musí vynaložit dvojnásobek magenergie, než je pořadí pekelného kruhu, ze kterého ho chce vyvolat. Sudička nikdy nedokáže vyvolat ďábla s vyšší životaschopností než má ona sama.

Proklej

Magenergie: dle uvážení
Dosah: 110 sáhů
Rozsah: 1 bytost

Sudička může zaklít libovolnou bytost. Sudička si určí, o jaký druh kletby by mělo jít a potom odhadnout nutné množství magenergie. Potom hází na past Roz~10~!.

Přivolej nemoc

Magenergie: 15,25 magů
Dosah: 5 sáhů
Rozsah: 1 bytost

Sudička takto dokáže nechat někoho onemocnět buď lehkou nemocí za 15 magů nebo střední za 25. Nedokáže seslat nemoc, která nelze vyléčit. Je to nejspíš hlavně kvůli nebezpečí nakažení sama sebe, takže sudičky raději ani nevymýšlely kouzlo, které by brzy mohlo vyhladit celou jejich rasu. Při sesílání si hází na past Roz~7~!

Ochrana před dobrem

Magenergie: minimálně 1 magů
Dosah: 10 sáhů
Rozsah: okolí kolem sudičky
Trvání: žvt sudičky směn

Po seslání tohoto kouzla se do oblasti zasažené kouzlem nemůže dostat žádná bytost s přesvědčením ZkD. Postavy s přesvědčením ZmD si hází proti pasti si při průchodu do oblasti hází na past Roz-10-projde/neprojde, s neutrálním na past Roz-5-projde/neprojde. Pokud se taková bytost nalézá v zasaženém území během seslání, hází si na past při prvním kroku směrem k sudičce, pokud neuspěje, je vyhozena z oblasti. U postav s přesvědčením ZkD je to automatické. Bariérou projde každý, koho sudička nechce zadržet. Bariéra se se sudičkou nepohybuje.

Vytvoř neviděné

Magenergie: 35 magů
Dosah: 3 sáhy
Rozsah: 1 spící hrůza

Sudička může takto vytvořit jednu Spící hrůzu a ve chvíli jejího vzniku jí ještě přidat svou magenergii. Z toho vyplývá, že nejmocnější sudička je schopna vytvořit Pomalou hrůzu. Může jí rozkázat, aby pronásledovala konkrétní postavu, skupinu, rasu….

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 24

author_nick:

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

je to výborný ale *něco mi tak schází a vadí , ale nevím CO to je


 Uživatel úrovně 2

Takové potvůrky mi chybí. Je to opravdu dobré a zajímavě propracované.


 Uživatel úrovně 5

V poslední době je tu strašně málo příspěvků, které by dosáhli aspoň této kvality i proto dávám 5* i přes nedostatky, které se v tomto příspěvku nacházejí :)


 Uživatel úrovně 0

Jo, je to dobré a ty bys mě asi zaškrtil kdybych nedal těch pět. No, ale když se to tak vezme, možná si to těch pět hvězdiček i zaslouží. Akorát by to chtělo ještě vylepšit. Nečekal bych, že nad tím ztrávíš tolik času a propracuješ to takle.


 Uživatel úrovně 0

V diskusi už jsou moje postřehy obsaženy, je to na 4


 Uživatel úrovně 0

neni to spatne, ale prijde mi trochu zbrkle pridana magenergie u kouzel.
Prece jen si myslim, ze neco maji velice levne a treba ty tezke nemoci jsou zase zbytecne drahe.
Navic jsi nenapsal, jak se vlastne angazuji ve svete krome tech sudeb.
Pac podle tech schopnosti se urcite angazuji.
A co delaji kdyz nesoudi?
A taky mi chybi, jaky je vztah mezi dobrymi a zlymi sudickami.
(o tom, ze se mi zda dost presilene to souzeni zlepsenych vlastnosti ani nemluvim)
Rav!!!


 Uživatel úrovně 0

Velmi propracovaná věc je vidět že si s tím dotyčný dal spoustu práce


 Uživatel úrovně 0

highegg:
Je to prostě obdoba Temného úderu, zraňuje běžně.
Hlavně proto, aby měla nějakou další nevýhodu oproti hranišáři, než to, že nemůže sejmout spravedlivé kletby.
dandalf:
No jo, s tou zkušeností sem to nějak nedotáh.....
Jeeper:
No každý sudičce snad dojde, že kus šutr může těžko trpěk pocitem viny.
Aaron:
1, nějak sem se tim nezabejval.......nejspíš jich několik žilo už na začátku světa a pak našly nadaný holky a zasvětily je.
2, no to si musí každej PJ upravit podle svýho světa


 Uživatel úrovně 0

Je to veľmi pekne spracované, aj keď niečo tam ešte byť mohlo, napríklad ten vznik. Poznám PJ s takými svetmi, ktoré sú inšpirované rozprávkami (skúste hrať za červenú karkulku) a toto im s radosťou odporučím :-)


 Uživatel úrovně 0

osobně se mi líbí to rozdělení sudiček na ty zlé.
-pět hezký nápad, ale taky by mě zajímalo jak sudičky vznikají....a s těma zk taky souhlasím
dandalf: ty asi nic jiného nedělají asi mají máloooo času a stím oslazovaním života jsi taky nejsem nějak jistej :-))))))
nápad : velice hezký*****
propracování: vynikající*****
příběh: asi jsem přehléd**
údaje : na výbornou*****

celkově:**** :-)))

s tím příběhem mi to nemějte za zle , ale jak ,odkud atd.......