Bestiář

Morový mnich Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 28

Skupina: Ostatní

Životaschopnost: -

Útočné číslo: -

Obranné číslo: -

Odolnost: -

Inteligence: 0

Velikost: -

Zranitelnost: -

Pohyblivost: -

Přesvědčení: zákonné zlo

Poklady: -

Zkušenost: 0

Bojovnost: 0

Síla mysli: 0

Popis:

Tuto postavu jsem původně vytvářel jako Nové povolání, došel jsem ale k názoru, že bude nejspíše využitelnější jako CP a proto ji dávám do bestiáře.

Její zpracování jsem nechal v původní formě, pro případ že by se nalezl nějaký odvážlivec, který by se přece jenom rozhodl zahrát si za tuto postavu.

Základní specifika

Základní vlastnosti

Inteligence: 13- 18
Odolnost: 11 – 16
Životy: 1 k6 +1 ; po 9. úrovni +2 úroveň

Morový mnich je postava jejíž jediným cílem je přinést spásu všem lidem na světě, činí tak pomocí utrpení a bolesti. Toho se snaží dosáhnout šířením nemocí, hladu a pomocí svých psychických schopností. Morový mnich zpravidla bývá postava s černou duší, která se ničeho neštítí a kterou těší bolest druhých.. I sebe považují za jedny ze zatracených, a proto týrají a mučí i sami sebe. Chodí oděni většinou skromně a dávají na odiv své zničené tělo, jako důkaz své víry a správné cesty, kterou se vydali.

Zbraně a zbroj

Morový mnich nesmí používat žádné zbraně, kromě dýky a žádnou zbroj. Odmítají používání zbraní, protože smrt s jejich pomocí je moc rychlá a bezbolestná a člověka neočistí od hříchu.

Zkušenosti

Tabulku na přestup má shodnou s kouzelníkem.

Zvláštní schopnosti a vlastnosti

Nemoci

Každý morový mnich je nakažen nějakou nemocí, s kterou putuj po světě a přenáší ji. Nejčastěji bývá v nejvíce infekčním stádiu nemoci a trpí bolestivými projevy nemoci. Nemoc ho, ale nijak neoslabuje a nemůže ho nijak ohrozit, nikdy se jí ale nezbaví. Je pouze nositelem a tato nemoc je ˝dar˝ od jeho boha. Mnich si svou nemoc zvolí na začátku své cesty sám, čím horší nemoc si zvolí tím větší je jeho prestiž. Oblíbené jsou zejména mor, cholera, lepra a černé neštovice. Vůči všem ostatním nemocem, je ale mnich imunní. To se týká i útoku nemrtvých a s tím spojených infekcí a paralýz (ne však ztráty úrovní).

Také umí téměř všechny exitující nemoci léčit a nemocný ošetřovaný morovým mnichem se téměř jistě uzdraví. Je zde ale problém ,stává se opravdu velmi zřídka, že by Morový mnich někoho léčil. Pokud se tak stalo, tak to vždy byli mocni muži temné strany.

Vyvolávání emocí

Jelikož je hlavním cílem Morových mnichů šířit po světě utrpení, bolest a další negativní emoce tak se je naučili lidem vkládat přímo do hlavy.

Jestliže se mnich rozhodne někomu vnutit jakoukoliv emoci (musí být ale vždy negativní), tak vlastně přetlačuje vůli cíle. Proto takové snažení probíhá jako souboj, je tedy nutné zjisti sílu soupeřů-tzv. emoční sílu. Ta se zjistí tak, že se sečte úroveň, bonus za inteligenci a bonus za charismu, výsledné číslo je emoční síla osoby. Souboj vůlí probíhá tak, že se mnich nejdříve směnu soustředí a myslí na svůj cíl (musí ho vidět, nebo alespoň přibližně vědět kde se nachází) a zároveň si v hlavě vytváří představu cílové emoce. Po směně soustředění si mnich i cíl hodí každý 1k10 a přičte výsledek ke svému emočnímu číslu, vítězí ten kdo má vyšší číslo. Pokud vyhraje mnich může cílové osobě vnutit nějakou negativní emoci a ta se podle toho bude chovat, tato emoce vydrží tak dlouho dokud ji cíl nedokáže sám vypudit (představte si, že jste naštvaní, jak dlouho vám to vydrží?Záleží vždy na jedinci). Pokud zvítězí cíl získá pocit, že se něco děje, ale pokud neví o co jde nepřijde na to. Morový mnich se může snažit vnutit někomu svou vůli pouze jednou denně, od šesté úrovně pak dvakrát denně.

Kouzlení a magenergie

Získávání magenergie

Morový mnich může získat svou magenergii dvěma způsoby meditací nebo sebetrýzněním.

Meditace

Meditaci může mnich provádět vždy jen po osmihodinovém spánku trvá asi tři směny, během této doby mnich absolutně nevnímá své okolí. Po uplynutí těchto tří směn se mu v mysli objeví magenergie, její množství bude odpovídat Tabulce mnichovy magenergie. Tento způsob na rozdíl od ostatních nezanechává negativní následky.

Sebetrýznění

Tímto způsobem získávají magenergii zapálení a pokročilejší mniši, dokazují tak svou víru a odhodlání. Před tímto rituálem nemusí mnich odpočívat a může ho provést kdykoliv, maximálně ale jednou denně (je to velmi vyčerpávající). Během tohoto rituálu se mnich zraňuje na citlivých místech, tak aby si vyvolal co největší bolest (během rituálu ztrácí 1k10životů). Časté získávání magenergie tímto způsobem po sobě zanechává jizvy, které se neustálým opakováním rituálu nikdy nehojí (časem se snižuje max. počet životů, o kolik záleží na Pj). Existuje ale i druhý způsob, tím je sebetrýznění psychické mnich, který si zvolí tento způsob se týrá šílenými představami bolesti a nesnesitelných muk. Vyvolává si pocity, které jsou mu velmi nepříjemné nebo přímo nebezpečné. Časté získávání magenergie tímto způsobem vede k tomu, že mniši kteří si zvolili tento způsob jak dokázat svou víru často trpí silnými poruchami osobnosti a propadají stavům nepříčetného šílenství (hráč hrající mnich by se měl pokoušet tento aspekt zapojit do hry). Pomocí obou těchto rituálů může mnich získat množství magenergie, jako by byl o jednu úroveň výš.


TABULKA MNICHOVY MAGENERGIE


Úroveň zkušenostiStupeň inteligence
 910-1112-1314-1516-1718-1920
17788899
210111212121314
312141516171820
414171920212326
517202224262831
619232628303337
721262932353843
824293336394348
926323640444854
1027353944485360
1129374247525765
1230394550566170
1331404753596574
1432414855626978
1533424957657281
1643546371798899
17465767768595106
185062728292102114
195366788898110123
2057718394105117131

Kouzla

Prachová koule

Magenergie: 10 + X magů
Past: Odl~8~ -/vdechnutí
Vyvolání: 2 kola
Trvání: 2k6 kol
Dosah: 20 sáhů
Rozsah: 5 + X sáhů

Morový mnich pomocí tohoto kouzla vytvoří ve své ruce kouli tvořenou vířícím černošedým prachem. Následně pošle tuto kouli na jakékoliv místo v dosahu kouzla a jakmile tam koule dorazí tak vybuchne a okolí pohltí prachový oblak. Postavy si hází proti pasti a pokud nepřehodí, tak se nadechnou prachu a začnou na ně působit jeho účinky. Vdechnutí prachu vede k velkým dýchacím potížím, postava začne silně kašlat a vykašlává krvavé hleny. Není schopna bojovat ani kouzlit po dobu trvání kouzla, nebo dokud na ni někdo nesešle léčivé kouzlo.



Bolestné ticho

Magenergie: 8 + X magů
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: 1k6+X kol
Dosah: 15 sáhů
Rozsah: 1 humanoid

Pokud chce mnich někoho umlčet a zároveň ho potrápit, tak je ideální právě toto kouzlo. Po jeho seslání se postavě, která je cílem vytvoří v ústech mokvající boláky z nichž vytéká krev. Tato osoba pak bude mít jistě jiné problémy než pomlouvat mnicha, je tak také možné znepříjemnit kouzlení. Toto kouzlo je možné seslat pouze na humanoidy.



Trnitá cesta

Magenergie:15 + 2X magů
Past: Sil~8~ projde/neprojde
Vyvolání: 2 kola
Trvání: 2k6+X kol
Dosah: 10 sáhů
Rozsah: 20 sáhů

Sesláním tohoto kouzla se může mnich poměrně účinně bránit útokům zblízka. Ve chvíli kdy je kouzlo sesláno, se začnou obrovskou rychlostí směrem od nohou mnicha rozrůstat šlahouny s pěticoulovými jako kámen pevnými trny. Tyto šlahouny omotají každého kdo se pokusí dostat k mnichovy, nebo vstoupí na kouzlem zasaženou plochu. Jakmile ho omotají tak ho drží na místě a zraňují ho rychlostí 1k10 živ za kolo (odečítá se KZ), pokud postava přehodí past tak se může pohnout sáh kterýmkoli směrem. Trnitá cesta je vázána na místo a nepohybuje spolu s mnichem ani na něj nepůsobí.



Temnota

Magenergie: 5 magů za každý sáh poloměru
Vyvolání: 2 kola
Trvání: 3k6 kol
Dosah: 0
Rozsah: koule podle o velikosti podle dodané magenergie

Jakmile je toto kouzlo sesláno, padne na celou oblast jeho působení velmi tíživá nálada. Nebe se zatáhne a začne slabě mrholit občas je v dálce slyšet zahřmění. Všechny postavy s přesvědčením lepším než zmatené zlo mají postih –2 k OČ i ÚČ po dobu trvání kouzla.



Křik mrtvých

Magenergie: 20 magů
Past: Int~7~paralýza/nic
Vyvolání:1 kolo
Trvání: 2k6 kol
Dosah: 0
Rozsah: 20 sáhů

Po seslání tohoto kouzla uslyší všechny postavy v oblasti působení tohoto kouzla ve své hlavě tisíce křičících, bědujících a naříkajících hlasů. Tyto hlasy křičí stále hlasitěji a hlasitěji až se to stává nesnesitelným, k tomu dojde ve druhém kole po seslání. V tomto kole si postavy házejí proti pasti a pokud neuspějí tak jim začne téct krev z uší a padnou na zem kde se budou do válet v křečích neschopné jakýchkoliv akcí. Na tuto past si házejí si házejí všechny postavy od druhého kola trvání kouzla, pokud tuto past přehodí postava, která je paralyzovaná tak je opět schopna se ovládat.



Trnová koruna

Magenergie: 16 magů
Vyvolání: 2 kola
Trvání: 10 kol
Dosah: 20 sáhů
Rozsah: 1 bytost

Toto kouzlo je určeno proti humanoidům disponujícím magenergií. Nepůsobí na nemrtvé a magické bytosti. Pomocí tohoto kouzla stvoří morový mnich na hlavě cíle trnovou korunu. Tato koruna každé kolo odsává nositeli 1k6 magů a trny, které rostou spolu s množstvím vstřebané magenergie ho bolestivě zraňuje ( 1k6 životů / kolo, toto zranění se navíc každé kolo trvání kouzla zvětšuje o 1) a stěžuje mu soustředění (postih –10% na úspěšné seslání kouzla). Této koruny je možno se zbavit kouzlem rozptyl kouzla, nebo počkat až zmizí po skončení kouzla.



Slepí vidoucí


Magenergie: 10 magů
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: 15 kol
Dosah: dotyk
Rozsah: 1 bytost

Postava na kterou je toto kouzlo sesláno je schopna na dobu trvání kouzla vidět všechny neviditelné a neviděné, ale jinak nevidí nic. Nevidění a neviditelní se jí zobrazují jen jako tvary v úplné temnotě. Nositel tohoto kouzla s jeho sesláním na sebe musí souhlasit a může ho kdykoliv ukončit.



Tma

Magenergie: 4 magy za sáh poloměru
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: 1-5 směn
Dosah: 0
Rozsah: koule o poloměru podle dodané magenergie

Morový mnich pomocí tohoto kouzla může na dobu jeho trvání uvrhnout oblast jeho působení do neproniknutelné tmy. Není v ní nic vidět ani pomocí infravidění a nepomůže ani zdroj světla, ale je možno z oblasti působení kouzla odejít.



Klubko červů

Magenergie: 2 x životaschopnost + 10
Past: Roz ~ 8 ~ !
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: ihned
Dosah: 20 sáhů
Rozsah: 1 bytost

Pokud bytost, která je cílem kouzla nepřehodí past, je jisté že zemře opravdu nepříjemnou smrtí. Během jednoho kola se jí na kůži celého těla začnou dělat hrbolky z kterých začnou posléze vylézat mrtvolně bílí červi. Postava trpí obrovskými bolestmi, ty ale končí během jednoho kola kdy z postavy nezbude nic než kupa červů a kostí. Toto kouzlo není možné seslat na nemrtvé ani neviděné



Shnij

Magenergie: 2 magy za každých 150 mn předmětu
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: ihned
Dosah: dotyk
Rozsah: 1 předmět

Pomocí tohoto kouzla může mnich nechat během jednoho kola shnít jakýkoliv předmět z materiálu, který může v přírodě hnít (například dřevěné dveře,tornu…). Pokud chce sesilatel efekt umocnit může přidat navíc 1 mag a hnijící materiál se bude hemžit různými červi a podobnou havětí.



Pokec

Magenergie: 5 magů za kolo
Past: viz. níže
Vyvolání: 1 směna
Trvání: podle dodané magenergie
Dosah: dotyk
Rozsah: 1 mrtvola

Pomocí tohoto kouzla může mnich mluvit s mrtvými inteligentními tvory. Po jeho seslání si mnich hodí proti pasti: použitá vlastnost je Inteligence mnicha, nebezpečnost je počet dní který uplynul od smrti bytosti. Pokud mnich uspěje může kouzlo prodlužovat dodáním další magenergie a nemusí už házet proti past.



Slabost

Magenergie: 7 magů
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: 5 kol
Dosah: 20 sáhů
Rozsah: 1 bytost

Postava na, kterou je kouzlo sesláno se cítí po dobu jeho trvání strašně vyčerpaná a slabá. Její odolnost a síla se na tuto dobu snižují o 3.



Šílenství

Magenergie: 16 magů
Past: Int + Roz~10~!
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: 2k6 kol
Dosah: 50 sáhů
Rozsah: 1 bytost

Jakmile je na postavu sesláno toto kouzlo, tak si každé kolo jeho trvání hází proti pasti. Pokud v hodu neuspěje úplně zešílí a bude bezhlavě útočit na kohokoliv ve své blízkosti. Pokud v příštím kole past přehodí chová se zase normálně.



Mrtvá země

Magenergie: 2 magy za každý sáh poloměru
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: ihned
Dosah: 0
Rozsah: koule o poloměru podle dodané magenergie

Na ploše podle dodané magenergie během jednoho kola shnije veškerá zeleň. Funguje to i na keře a menší stromy (na stoleté duby ale ne).



Komáří rej

Magenergie: 1 mag za 2 sáhy poloměru
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: viz. níže
Dosah: 0
Rozsah: koule o poloměru podle dodané magenergie

Pomocí tohoto kouzla může mnich zamořit zvolenou oblast štiplavým hmyzem, jako jsou komáři. Ti se tu budou vyskytovat ve velké hustotě a přežijí stejně dlouho jako by přežili normální komáři.



Mlha

Magenergie: 1 mag za 2 sáhy
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: 1–6 směn
Dosah: 20 sáhů
Rozsah: plocha o rozměrech podle dodané magenergie

Ve zvolené oblasti začne ze země stoupat pára a během jednoho kola se zde utvoří hustá mlha a současně se zatáhne a začne lehce ale vytrvale mrholit. Toto kouzlo je dobré hlavně pro navození příjemné atmosféry..



Krvácení

Magenergie: 5 magů
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: 2k6 kol
Dosah: 15 sáhů
Rozsah: 1 bytost

Postava na kterou bylo toto kouzlo úspěšně sesláno začne během jednoho kola krvácet z mnoha malých ranek po celém těle, toto krvácení ji nezpůsobuje zranění a po skončení kouzla se ranky zacelí, krev ale zůstane (toto kouzlo krásně vyvede z míry kněze v bílém rouše…).



Emoce I

Magenergie: 12 magů
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: 5 kol
Dosah: 20 sáhů
Rozsah: 1 tvor

Tímto kouzlem mnich vyvolá v určité osobě pocit nebo emoci. Může to být například strach, nenávist, znechucení nebo odpor k něčemu. Tento pocit nebo emoce, ale nikdy nesmí být pozitivního rázu (např. radost, štěstí..).



Emoce II

Magenergie: 30 magů
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: 5 kol
Dosah: 20 sáhů
Rozsah: koule o poloměru 20 sáhů

Viz. Emoce I, ale emoci vyvolává ve všech lidech v oblasti působení kouzla.



Slepota

Magenergie: 18 magů
Past: Roz~7~vidí/nevidí
Vyvolání: 2k10 kol
Trvání: 8 kol
Dosah: 15 sáhů
Rozsah: 1 bytost

Pokud bytost, která se stala cílem kouzla nepřehodí past začne silně krvácet z očí a přestane vidět. Po dobu trvání kouzla postava stále krvácí, ale neubírá jí to žádné životy. Ještě jedno kolo po skončení kouzla má cíl kouzla rozmazané vidění a postih – 2 k ÚČ i OČ.



Ticho

Magenergie: 3 magy za (asi za kolo - pozn. red.)
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: 1–5 směn
Dosah: 1 bytost nebo místo
Rozsah: koule o poloměru podle dodané magenergie

Na územní podle dodané magenergie padne dokonalé ticho. Postavy v něm jakoby nevydávali žádné zvuky, neslyší se navzájem a neslyší je a nikdo mimo zasažené území. Ticho se pohybuje s cílem (pokud není seslána na místo). Zvuky zvenku jsou na území zasaženém tichem slyšet obvyklým způsobem a je možné je tam zaslechnout. Krollův ultrasluch je vyřazen stejným způsobem.



Otrav jídlo/vodu

Magenergie: 3 magy za 100 mincí jídla nebo 1 mag za 3 čtvrtky vody
Vyvolání: 3 kola
Trvání: stále
Dosah: dotyk
Rozsah: viz. níže

Tímto kouzlem mnich může znehodnotit jídlo nebo vodu. Kouzlo se projeví u jídlaseschnutím případně nepřirozeným zabarvením a u vody se objeví olejovitý povlak. Pokud bude mnich chtít seslat kouzlo bez viditelných projevů na jídle nebo vodě musí kouzlo seslat s dvojnásobnou magenergií. Jídlo bude po pozření stejně jako voda vyvolávat silné bolesti břicha, vysoké horečky, krvavé průjmy a celkovou vyčerpanost. Tyto příznaky budou trvat dva dny nebo dokud se zasažená osobo nevyspí alespoň 15 hodin.



Bažina

Magenergie: 2 mágy za sáh plochy
Vyvolání: 4 kola
Trvání: stále
Dosah: 20 sáhů
Rozsah: plocha o rozměrech podle dodané magenergie

Toto kouzlo přemění jakoukoliv půdu nebo písek, ze které je to jakýmkoliv způsobem možné vytvořit (může to být na poušti kde nikde neprší, ale ne v jeskyni s kamennou podlahou), na bažinu nebo tekuté písky. Kouzlo dodá i doprovodný efekt včetně hmyzu a vodních rostlin. Bažina vydrží tak dlouho, dokud jí to přírodní podmínky dovolí.



Bolestivé myšlenky I

Magenergie: 12 magů
Past: Roz~4(8)~viz.níže
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: ihned
Dosah: 20 sáhů
Rozsah: 1 bytost

Jedná se o formu psychického úderu, cíl kouzla si po jeho seslání hodí na past a pokud nepřehodí nižší past je zraněn za 10+3k6 stínových životů, pokud ji přehodí je zraněn jen za polovinu (zaokrouhluj nahoru). Pokud přehodí past s vyšší hodnotou není zraněn vůbec.



Bolestivé myšlenky II

Magenergie: 25 magů
Past: Roz~6(9)~viz.níže
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: ihned
Dosah: 20 sáhů
Rozsah: 1 bytost

Jedná se o formu psychického úderu, cíl kouzla si po jeho seslání hodí na past a pokud nepřehodí nižší past je zraněn za 15+3k10 stínových životů, pokud ji přehodí je zraněn jen za polovinu (zaokrouhluj nahoru). Pokud přehodí past s vyšší hodnotou není zraněn vůbec.



Oheň

Magenergie: 2 magy za sáh
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: 1-5 směn/1-5 kol
Dosah: podle dodané magenergie
Rozsah: půl sáhu


Mnich pomocí tohoto kouzla vytvoří malý oheň (asi jako dvě louče), který pak bude hořet 1-5 směn (nebude-li uhašen). Plamen bude mít nezdravě zelenou barvu a bude jím možné cokoliv hořlavého zapálit. Tímto kouzlem je také možné zaútočit na nestvůry, které jsou alespoň čtyři sáhy daleko. Zranění je 2k6 životů za kolo, ale trvání kouzla je poté jen 1-5 kol.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 28

author_nick:

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Já žasnu... perfektně provedený nápad, originální myšlenka, neotřelé téma. Jsem přesvědčen, že tento příspěvek by si býval zasloužil Hlavu zlatého draka. Škoda....


 Uživatel úrovně 0

Je na něj otřesný pohled...
Temnota čiší z každého jeho pohybu, gesta, z každého slova.

Skvělá atmosféra! Mam z toho dobrej pocit.
Máloco bych tomu vytknul.
MORBIDNÍ!


 Uživatel úrovně 0

Super,super!!!


 Uživatel úrovně 0

Je to morbidní, nechutný a perverzní.....zkrátka bomba


 Uživatel úrovně 0

Jednim slovem: Krása.............


 Uživatel úrovně 0

Konečně i v dnešní době lze uvidět originální stvoření. To je dobře.


 Uživatel úrovně 0

nechutne...libi se mi to:o)
4*


 Uživatel úrovně 0

Myslím, že se hodí jak do CP, tak úplně stejně dobře do Nových povolání. Líbí se mi to, moc, je to temné a skvělé...jenom poznámka, pochybuju že by taková postava mohla mít dobré a neutrální přesvědčení, jedině kdyby bezmezně fanaticky věřil ve svou pravdu a nechápal, co činí...


 Uživatel úrovně 5

Některá kouzla bych sice vynechala (již zmíněné emoce nebo komáry, koruna taky není nic moc), ale jinak konečně něco, proti čemu musí opravdu bojovat i silnější kouzelník. Super nápad.


 Uživatel úrovně 0

velmi originalní a zajímavé jenom mi pár věcí nesedí
1 nezdá se mi to vyvolávání emocí duvody už byly řečeny
2 některá kouzla jsou na muj vkus moc silná trnová koruna
3 zajímalo by mě jestli se kouzlem stvoření komáři mohou množit

jinak je to super!!!!!