Bestiář

Orel magojed Hodnocení: Průměr

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 14

Skupina: Zvíře

Životaschopnost: 9+4

Útočné číslo: 12(zobák), 8(spáry

Obranné číslo: (+6 +5)=11(vzduch), (-5, +5)=o (země)

Odolnost: 20

Inteligence: 2

Velikost: C

Zranitelnost: zvíře +M

Pohyblivost: 1/okř.(země),25/okř.(vzduch)

Přesvědčení: zmatené zlo

Poklady: 0

Zkušenost: 1006

Bojovnost: 10

Síla mysli: 0

Popis:

„...nocujeme na vyprahlé pustině. Nad námi je spousta mraků. Gamox je po dnešním dnu velmi zraněn a unaven. Alton jako vždy musí spát a doplňovat svou energii. Na welkinské pustině velmi silně fouká vítr a není vůbec nic slyšet. Je zima. Už tady dřepím asi dvě hodiny. Teď vidím něco na obloze. Proboha, snad to není další drak! Ne na draka to nevypadá je to nějaký pták. Vezmu si luk a sestřelím ho, alespoň bude co jíst. Ten tvor se ale snáší velmi rychle k zemi. Je asi deset sáhů nad námi. Jejda, on se snesl až ke m......"

z deníku hraničáře Dolira, Nalezeno ve welkinských pustinách

Vznik

Jsou dvě teorie o vzniku orla magojeda.

Ta první zní takto: Orel magojed vznikl pravděpodobně při 1.válce - válce čarodějů a druidů. Tato válka se odehrávala na severu světa. Byl v ní zničen tehdejší welkinský hvozd. Orla nejspíš stvořili welkinští druidové na prozkoumávání nepřátelských oblastí a případné zabití. To by byla vysvětlena orlova chuť pojídat magicky nabité osoby.

Ta druhá je taková: Orel zde žil již od stvoření světa. Orlové přebývali severněji od hvozdu a do hvozdu létali lovit. Při válce orly požádali druidi o pomoc. Orlové pomohli druidům k ochraně lesa. Jak zabíjeli čaroděje, tak se v nich vyvinula chuť na magenergii. Když byl hvozd zničen a stala se z něj welkinská pustina, orlové zmizeli. Vždy, když se někdo pokusí orly najít, záhadně zemře. Až poslední dobrodruh našel Dolkirův deník. Z něho je zřejmé, že dobrodruhy zabíjejí orlové magojedi. Orlové zdivočeli.

Chování, potrava, lov, pohlavní život, hnízdění...

Orlové jsou velmi agresivní. Na welkinských pustinách je mnoho koster. Pravděpodobně zaútočí na vše, co uvidí. Vidí velmi dobře. V oblasti Welkinu je vždy oblačno a orlové asi vidí skrz mraky. Úplně nečekaně se na vás snesou. Žerou asi úplně všechno. Jejich hlavní potravou je ale magenergie. Nejlepší obrana proti nim je vyhodit vše magické a vybít všechnu magenergii (vystřílet do něj blesky, údery atp.). Po zániku hvozdu, konci války (menší přísun magenergie) a zdivočení orlů se změnil způsob komunikace mezi orly. Začali se chovat jako zvířata a už neovládají lidskou řeč. Na severu orlové žerou i jestřáby farské. Občas zaútočí i na barbarskou vesnici, které na severu nějaké jsou. Ve Farských horách byla krolly nalezena jeskyně ve které byl orel magojed. Prý byl zraněn a krollové ho zabili. Podle toho usuzujeme, že orlové hnízdí v jeskyních ve Farských horách.

O páření, pohlavní dospělosti, délce březosti atp. orlů není nic známo. Krollové našli v té jeskyni několik temně modrých vajec. Kolik nevíme jelikož z krollí výpravy neuměl nikdo počítat. Krollové místo aby vejce přinesli, je rozbili a snědli. Prý byli dobrá a asi loket vysoká( loket je 40coulů). Jednomu z nich prý po nich vyteklo kus mozku z huby.

Občas se stane, že se z oblohy snese maličký orel, zabije nic netušícího vesničana a odletí. To se mláďata učí lovit. Žijí v koloniích a každá kolonie má své teritorium. Když se potkají dva orlové z jiné kolonie, tak na sebe zaútočí a bojují, dokud jeden nezemře.

Způsob útoku

Orel se snese z výšky. Útočí za letu. Usedne vám na ramena, zaryje se do nich pařáty a zobanem proklovne lebku, vysaje mozek a tím oběť usmrtí. Poté rozpárá břicho a pohltí vnitřnosti. Když je na zemi a někdo se blíží, okamžitě se vznese a zaútočí ze vzduchu. Vznese se i když je v uzavřeném prostoru a narazí do stropu (past: Odl ~ 8 ~ 1-6/3-18 a omráčení na 2k10 kol). To ho většinou omráčí a stane se snadným cílem.

Potravní konkurenti

Orel magojed nemá prakticky žádného potravního konkurenta. Někdy ovšem nastávají potíže s draky. Ti jsou navíc velmi silní na to, aby ho zabil jeden nebo dva jedinci. Draků je však v oblasti Welkinu a farských hor velmi málo. Je tu ovšem jiný problém. Jeho největší potravní konkurent nelétá, nýbrž chodí po zemi. Je to medvěd jeskynní. Těch je ve Farských horách mnoho. Někdy jejich potravu loví jestřábi. Jestřábi ale loví pouze malé ptáky (orel loví jako malé ptáky jestřáby). Také jim konkurují nějaké kanibalské krollí kmeny, které jedí barbary.

Komunikace

Orli se dorozumívají pomocí skřeků. Lehce nadprůměrně inteligentní postava (inteligence 12) je schopná se naučit rozumět těmto skřekům. Zatím nikdo známý tyto skřeky neumí. Je na to totiž potřeba alespoň týden poslouchání. Popíšu vám to jako dovednost níže. Žádná ze známých humanoidních ras neumí tyto skřeky v hrtanu vytvořit. Nemají totiž speciální orgán na vytváření těchto zvuků.

Vzhled

Když se postaví na nohy mají asi 120-180 coulů na výšku. Rozpětí křídel je 3-4 sáhy. To odpovídá velikosti C. Samice jsou menší.(asi 100 až 160 coulů). Jejich peří na hlavě je bílé až bledě modré. Oči mohou mít žlutou, rudou nebo tmavě modrou barvu. Nejčastější je žlutá. Zobák je buď modrý nebo černý. Samci mají navíc něco jako vlasy. Tyto vlasy sahají na krk a při rozzuření se vztyčí nad hlavu. Je to několik temně fialových pírek. Samice tuto chocholku nemají. To je jediný vzhledový rozdíl mezi samcem a samicí. Velikost chocholky značí sílu daného samce. Na krku je velmi bledě modré peří. Tělo je bílé až modro-šedé. Horní část křídla je bílá, ale když v sobě má orel magy, tak zmodrá. Stačí i 1 mag maximálně den starý. Spodní strana je bílá. Orlův ocas(kormidlo) je temně modré. Pařáty jsou žluté až modré.

Zvláštní schopnosti

Zarytí

Jak jsem již řekl, orel se při útoku zaryje do ramen své oběti. Teď toto zarytí popíšu číselně: Po každém úspěšném útoku se orel pokusí o zarytí. Tento útok musí být veden ze vzduchu. Zarytí zabere jedno kolo a dá se použít pouze na humanoidy. Je to past obr+odl ~ 14 ~ nic\zarytí, zranění za 3-8 životů, ochromení rukou, pro orla možnost proklovnutí lebky. Útok na zarytého orla je míněn jako útok na nehybnou postavu(viz PPZ). Je však 30% šance, že zasáhnete postavu (pro válečníka je tato šance jen 10%). Jestliže postava přežije zarytí má ochromené ruce. Tzn. nemůže útočit, kouzlit nebo vykonávat jakoukoliv činnost rukama. Může ale jíst a pít. To je ale velmi namáhavé a stojí jí to dva body únavy za každé jídlo nebo džber pití. Ochromení se dá léčit buď Dvoutýdenním pobytem na lůžku nebo dvojitý sesláním Vyleč těžká zranění nebo sesláním Vyleč těžká zranění a týdenním pobytem na lůžku. Ještě jednou opakuji, že orel zarytí použije po KAŽDÉM úspěšném útoku. Ze zarytí se lze dostat buď po zabití orla nebo po 5 kolech neúspěšného proklovávání.

Proklovnutí lebky

Proklovnutí lebky je velmi nebezpečná schopnost. Dá se použít pouze po úspěšném zarytí. Je to past odl ~ 10 ~ nic\proklovnutí. Při úspěšném proklovnutí postava naráz ztrácí 2k6 + 5 * level ž., 2 body inteligence a orel jí začne vysávat mozek( každé kolo zranění za 3k6 + 5 životů a -2 inteligence. Když inteligence klesne o 1/2 znamená to smrt). Když přežijete vysávání mozku hoďte 1k10 a zjistíte co se stane:


1 Ztratíte důležitou část a inteligence se sníží o pět( může klesnout pod polovinu a když spadne na jedna stává se z vás idiot neschopný pohybu řeči a zemřete po týdnu)
2 Ztratíte velkou část mozkového centra a všechny atributy klesnou na 2, kromě charismy ta klesne na 4.
3 Ztratíte celé mozkové centrum a zemřete.
4 Ztartíte hoďte 1k4 1- zrak 2- sluch 3- vzpomínky(zapomenete řeč.....) 4- ochrnete. Ať ztratíte cokoliv trpaslíkovy, babarovi a krollovi se to po roce doplní. Na zbývající rasy je nutné po roce seslat Vyleč těžká zranění.
5 Viz 4
6 Síla klesne o 5 min. 1-5
7 Obratnost klesne o 5 min. 1-5
8 Odolnost klesne o 5 a s ní i počet životů( Kvůli snížení bonusu či postihu) min.1-5
9 Charisma klesne o 5 min. 1-5
10 házíte znovu

Toť vše k orlu magojedovi .

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 14

author_nick:

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

pekne spracované a paci sa mi aj nazov


 Uživatel úrovně 0

Tanx tu ól


 Uživatel úrovně 0

To proklovnutí je dost krutá věc... Jinak to je pěkně zpracované a nápady tam jsou.
Dal bych 3.5 ... Ale dneska budu zaokrouhlovat nahoru :)


 Uživatel úrovně 5

taková veselá nestvůrka do dobrtodružství a družiny prosicené magií...


 Uživatel úrovně 0

Jeste jsem zapomnel, cas od casu se vyskytne orel, ktery neni divoky, ale inteligentni. Ma int 15 a muze mit jakekoliv presvedceni.


 Uživatel úrovně 0

Deshi> Na past si hazi postava

Alchymistova magenergie jim nechutna, vysavaji mozek hlavne kvuli magenergii.

Ochocit ho nelze.

Na takoveho hobitka si nesedne plnou vahou, jenom munarve paraty do ramen, ale bude mavat kridlama.


Na zemi je to se pro nej dost blbe chodi, protoze ma ostry drapy a ty se mu zaryvaj do zeme.


 Uživatel úrovně 0

Ctěný Krkavče,

dlouhý příspěvek a můžu říci, že než jsem s jím prokousal, tvralo mi to dlouha. Ale popořádku:

1) Zřejmě Ti za vzor sloužil Orel královský z PPP, když ho porovnám, liší se jen malinko čísla. Tak mi potom řekni, proč má tvůj orel na zemi bonus za obr -5 a ve vzduchu +6 (čili ROZDÍL 11 v bonusu/postihu). To je ještě více než je mezi neobratným krollem a šikovným hobitem. Přijde mi to velmi nelogické, ale možná pro to máš logické vysvětlení.

2) Zkušenost 1006 je zajímavá, ale vzhledem ke zvláštním schopnostem bych dal větší.

3) Jméno je magojed, nějaké zmíňky o magii tam máš, ale nic moc konkrétního. Používají na něco magenergii? A chutná jim i alchymistova magenergie? Je to pro ně něco jako pro nás bombony nebo je to životně důležité?

4) Byla by to dobrá letecká nestvůra, lze ho ochočit?

5) Když napíše "pravděpodobně zaútočí na vše" tak si představím houby. A pak máš bojovnost 10, což je že útočí téměř bez výjimky. Takže dávej pozor, jak píšeš, aby to nebylo dvojsmyslné.

6) Zajímalo by mně, jak může tvor velikosti C sedět na ramenou třeba takovému hobitovi a klovat mu do lebky. Jo, kdyby ho srazil na zem a tím na chvíli omráčil a pak si ho kloval hlava nehlava, tak to by byla jiná. A proč nemůže probůh takhle zničit toho jeskynního medvěda? To by přece bylo úplně ideální.

7) Co že to mají orli za zvláštní hlasivky, že to nidko nedokáže vyloudit z úst. A jak se to někdo naučí, když si to nemůže pro sebe říkat? To pak bude o hodně těžší, ale přestože jsi sliboval dovednost na učení se orlí řeči, nenašel jsem ji tam.

8) U zarytí si hází postava nebo orel? Kdyby orel, tak má bonus +10, čli 70% šanci, kdyby postava, tak má bonus tak +5, takže šanci 20% na úspěch??? To je opravdu velmi silné!

9) Jak si prosímtě představuješ vysávání mozku orlím zobákem?? To má jazyk jako brčko?? Nebo jak?

Takže sečteno a podtrženo, vzal jsi královského orla, dal mu zmateně zlé přesvědčení (pouze), přidal dva brutální útoky, spoustu věcí spíše naznačil než popsal a co s tím. Určitě dalo práci to celé napsat, ale jako přínosná nestvůra to nebude, takže 2 body.


S úctou deshi


 Uživatel úrovně 0

Já vim, že je to silný, ale představte si, že vám někdo proklovne lebku.......
Jinak děkuju za hodocení a kritiku.


 Uživatel úrovně 0

Trochu silné, ale dobře propracované.


 Uživatel úrovně 0

To bylo moc dobrý.Potravní konkurenty si fakt nádherně pojal.
Ne zapomeň poděkovat bioložce ;-)