Bestiář

Predátor (originál) Hodnocení: Geniální

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 48

Skupina: Humanoid

Životaschopnost: 3

Útočné číslo: 6 + síla zbraně

Obranné číslo: (2 + 5) = 7

Odolnost: 19

Inteligence: 13

Velikost: B

Zranitelnost: humanoid, ale A0, H1/2, J0

Pohyblivost: 26 / humanoid

Přesvědčení: zákonné zlo

Poklady: viz vybavení

Zkušenost: 4150

Bojovnost: 0

Síla mysli: 0

Popis:

Pyode Ameda L`ulij-bpe . . . Dro-Thei-de Yautja . . . Yautja Tur`sar Ooman R`shpe

Byl chladný večer. Skupina dobrodruhů kráčela zarostlou lesní cestou, skrz koruny mohutných vysokých jehličnanů dopadala na zem červánková záře zapadajícího slunce. "To s těmi nemrtvými si vůbec nevyřešil, Suarth-bane! Kdyby ses nezabýval těmi trapnými knihami, nemuseli bychom obcházet celé podzemí!“ nadává raněný barbar. „Kdybych se nezabýval tou knihovnou, tak bychom se taky z toho podzemí nemuseli dostat!“ brání se člověk, patrně čaroděj. „Nechte toho hádání“ rozhlíží se neobvykle statný hobit, kterého by pro zelený šat v trávě vidět nebylo a pokračuje „Něco sem ucítil ve větru.“ Všichni utichnou a začnou pozorovat okolní les.
Klidné šumění lesa přeruší obrovská řezavá rána. Zpod zatemněných korun stromů vzduchem vyletí modře zářící zledovatělá střela a obrovskou rychlostí rozsekne barbarovi hrudník. „Wreone!“ vykřikne hobit, když zbytky spáleného těla dopadají na zem a bleskurychle vkládá otrávený šíp do připraveného luku. Čaroděj hbitě začne rukou malovat obrazce a přitom nervózně vyhrkne „magomágen.“ „Ukaž se!“ vykřikne rozhořčený hobit. Hraničář s připraveným lukem opatrně postupuje k pravděpodobnému místu zákeřného vraha, čaroděj ho s rozvahou následuje.
Nečekaně se hobit rychle otočí a v tom samém okamžiku uslyší lidský vřískot. Před ním (téměř na dosah ruky) stojí dva sáhy vysoký humanoid s bledě hnědou šupinatou kůží - místy pokrytou tmavomodrým brněním v kovové masce, ze které zezadu vlají jakési černé provázky s korálky. Na jednom rameni má namontovaný podivně vypadající válcovitý stroj. V levé ruce drží zakrvácené oboustranné kopí, pod ním leží na kusy rozřezaný Suarth-ban.
„Ty slizkej vrahu!“ vykřikne hobit, zamíří na nebezpečnou nestvůru a pustí tětivu. Ta bleskurychle odskočí a hbitě něco naťuká na hranatý přístroj umístěný na levém předloktí. Červený paprsek světla z pravé strany masky třemi tečkami zaměří hobitovu hlavu…

Predátor je lovec. Cestuje mezi galaxiemi a loví jedince jednotlivých ras pro své potěšení. Ze svých obětí si obstarává lebku s páteří. Tu si predátor většinou někde v úkrytu pečlivě očistí a pak si ji jako trofej vystaví do své sbírky. Predátoři jsou velice arogantní bojovníci, rozhodně si nenechají vzít svou hrdost nebo čest jiným predátorem či samotnou obětí.

Vážení hráči, tato sekce je už opravdu určená pouze pro PJ, jestli budete číst dál, připravíte se o spousty překvapujících situací

HISTORIE: Predátoři jsou velmi prastarý národ, s rozvinutou bizarní kulturou. Mají vlastní hierarchii, vysokou technologickou úroveň, pro členy společenstva predátorů není nic vyššího než hrdost a autorita.

VZHLED: Predátor je vysoký asi jako urostlý barbar, světle hnědou šupinatou kůži (pravděpodobně se jedná ještě o jakýsi další oblek, pod kterým se teprve nachází skutečná šedohnědá kůže) překrývá na některých místech tmavomodré predátoří brnění [Yautja-Awu`asa], středně těžké s kvalitou 6. Na brnění má většinou připevněné nejrůznější přídavné vybavení, ať se už jedná o náramenní kanón, osobní ovládací jednotka na levém předloktí nebo nejrůznější karabiny. Hlava, na které při výpravách nosí multifunkční masku, vypadá velice hrozivě. Vysoké šedohnědé čelo místy pokryté černými pihami, z něhož po stranách vyrůstají jakási černá chapadla ozdobená korálky (menší chapadla, která se vyskytují blíže středu hlavy si bojovníci stříhají, prý aby jim lépe sedla maska). V černé tmě hluboce umístěné šedé oči a pod nimi obrovská vícevrstvá tlama, které imponují 4 hlavní rozevíratelné tesáky. Vnitřní tlama obsahuje 4 spodní a 2 horní zuby, vlastní ústa neobsahují jazyk. Na krku nosí většinou řetízky ze zbytku kostí ulovených trofejí. Krev predátorů září (i v naprosté tmě) sytě zelenou barvou, má asi o jednu čtvrtinu větší hustotu, než krev lidská.


Síla: 24/+6
Obratnost: 15/+2
Odolnost: 19/+4
Inteligence: 13/+1
Charisma: 6/-2

PŘESVĚDČENÍ: neutrální – problém je ovšem v tom, že neutrálně se chová pouze ke svým druhům, ke svým budoucím trofejím se chová zákeřně, určitě k nim nebude přátelský, ostatní rasy jsou podle etikety predátorů podřadné, predátor si rozhodně nedělá komplexy z jejich zabíjení. Takže pro postavy zákonně zlý.

RITUÁLY: Mladý predátor [Artsa-Yautja] nejprve musí vyrazit na první lov. Lov je honem na vetřelce [Kainde Amedha] (nemůže lovit nikoho jiného, dokud neprojde rituálem „zkrvavení“ [Ra-Thwei]). Ve chvíli mladíkova prvního úlovku k němu přistoupí „Krvavý předák“ [Ra-Yautja], utrhne vetřelcův prst a udělá jím znamení na čelo zasvěcovaného (pozn. autora: To ho musí asi pěkně bolet :))

Zkrvavený predátor [Yautja] může vyrážet na lov jakékoliv rasy, k tomu si ale musí opatřit loď a to bývá ve společnosti velmi těžké. Lepší je tedy vydat se na lov se skupinou, kterou organizuje kdo jiný než krvavý předák. Ten po přistání planetu predátorům rozdělí na jednotlivé lovící sektory (revíry) a určí, kdy bude konec lovu (odlet). Je to vlastně způsob soutěže, ten kdo uloví nejvíc zvítězí a může (pokud se na to necítí, nemusí, ale to většinou dovede ostatní predátory ve skupině k názoru, že vítěz trofej získal nečestným způsobem) krvavého předáka vyzvat na souboj. Pokud prohraje je potupen a musí všechny trofeje, které na této planetě ulovil odevzdat předákovi. Pokud vyhraje, předák ho jmenuje svým „spolu-předákem“ a po příletu na domovskou planetu dostane nový krvavý předák od vyšší moci vlastní loď a může začít pořádat lovy.

CHOVÁNÍ: Predátor je samotář, většinou loví sám. Často čeká na svoji oběť skrytě na vyvýšeném místě. Při lovu se snaží být vždy připraven, neustále kontroluje místa možného nebezpečí. Vždy využívá veškerého vybavení, které si sebou na lov vzal. Pokud uvidí svoji potencionální kořist [R`shpe], vyčkává na vhodný okamžik (pokud se kořist pohybuje ve stádu) a pak rychle zaútočí. Pro usmrcení dalších obětí využívá okamžik překvapení s kombinací rychlých nečekaných pohybu a skoků. Pokud zrovna neví, koho ulovit, tak se jen tak pohybuje po krajině a hledá potenciální cíle, nebo je doprovázen krvavým předákem, který mu během lovu „na dálku“ vysvětluje různé způsoby lovu, využívaní neviditelnosti či správné používání nově získaných zbraní.

Jediné, co skutečně naštve predátora, je, když mu někdo odcizí nějaké vybavení nebo, nedej bože, masku. Tím vlastně srazí jeho autoritu, protože pro predátora není nic horšího, než když si nějaký zloděj zabaví jeho vybavení a použije ho jako trofej. Predátor se pak většinou snaží vystopovat své vybavení, a i když ho najde, tak nepřestane hledat zloděje, dokud nebude mrtvý (samozřejmě si z něj vytvoří trofej).

VYSÁNÍ: Existuje ještě jeden důvod, proč predátoři nejraději loví lidem podobné bytosti a tím důvodem je adrenalin. Adrenalin je totiž pro predátory ta nejlepší pochoutka, jakou si mohou dopřát. Čím se krmí predátoři obvykle, když nejsou na lovu, není podstatné, protože bez jídla vydrží velmi dlouho. A jak vlastně predátoři získají adrenalin? Inu, je to vcelku jednoduché, prvotní krok spočívá v důsledném vystrašením oběti (predátor mohutně zařve, oběť si hází na past: Odl ~ 8 ~ nic / vyděšení). Pokud je dost vyděšená, predátor většinou vyrve z kořisti lebku i s páteří, čtyřmi tesáky odštípne otvor k mozku a ten ještě čerstvý vysaje, lebku samotnou pak většinou ještě očistí. No a potom už nic nebrání tomu, aby mohla být vystavena. Samozřejmě predátor nemůže vysávat všechny kořisti, na které narazí, všeho totiž moc škodí a kromě toho jen vysoce vyděšená oběť je zárukou kvalitního gurmánského požitku.

SVLEČENÍ Z KŮŽE: Pokud se predátorovi oběť nepodaří dostatečně vystrašit, tak si po zabití nevezme mozek, ale místo toho dotyčnou mrtvolu svleče z kůže a krvácející ji za nohy nechá pověsit na nějaký špagát pro výstrahu a dál se již o ni nestará. Mrtvola většinou začne hnít, a pokud ji shlédne nějaká postava, tak si hází na past: Odl ~ 7 ~ nic / zvracení a nevolno 1 směnu.

DŮVOD NÁVŠTĚV PREDÁTORŮ VE FANTASY SVĚTĚ: Predátoři navštívili za svoji existenci již spousty galaxií, o tom není pochyb, takže bylo jen otázkou času, kdy se objeví ve Vašem světě. Po prvním lovu byli překvapeni nejen tím, že se zde nachází lidem podobné rasy (lidé, hobiti, barbaři, krollové, elfové, kudůci a trpaslíci) ale hlavně neznámou mocí, které se zde říká magie. Zjistili, že potenciální kořist, která ovládá kouzelnické řemeslo, může být pro predátora vysoce nebezpečná a tento fakt ještě zvýšil zájem o tento svět. Začalo se uplatňovat nepsané pravidlo, že trofej z kouzelníka má trojnásobně větší cenu než trofej obyčejná (a co teprve jeho mozek).

JAZYK: Predátoři používají pro komunikaci hlasové dorozumívaní, jedná se většinou o hluboké křeky, jejich slovní zásoba je jednoduchá, z našeho (čtenářského) hlediska je však těžké pochopit jejich gramatiku.

ukázky ze slovní zásoby predátorů:
Tur`sar – lov, Artsa – dítě, Yautja – predátor, Ra-Yautja – předák, Ooman – člověk, Burner – zbraň, Czhra-rtoh - maska Awu`asa – brnění, Lou-dte kalei – žena, Pyode Ameda – lidé, Kainde Ameda – vetřelci, Nan-de Than gaun – polibek noci, Ra-Thwei – zkrvavení, Thwei – krev, Thei-de – zabít, zemřít, L`ulij-bpe – blázen, U`sl-kwe – poslední odpočinek, Ki`cti-pa – zápěstní čepele, R`shpe – kořist Dro – většinou vyjadřuje zápor následujícího spojení Ra – většinou vyjadřuje vyšší verzi následujícího spojení

VÝBAVA: Predátor si většinou své vybavení pořizuje sám, jen někdy (pokud predátoři vedou válku, nebo jde na nějakou důležitou misi) ho dostává od vyšší moci či krvavého předáka. Základní nosnost predátora je 540 mn a i když je to celkem dost, predátor si je vědom, že má největší šance s nejnižším naložení (tzn. Žádné naložení).

POVINNÁ VÝBAVA PREDÁTORA:

Maska
váha: 40 mn
napájení: žádné
funkce: vizuální módy, zaměřování cílů, přibližování, zvukový překladač

Maska (či helma) vyjadřuje jedinečnost predátora, žádné dva kusy nejsou stejné. Jako jediná z predátořích předmětů se nedá tavit (lépe řečeno jde to, ale pouze kouzlem dračím dechem a lávou, obyčejný kovář ji ve výhni neroztaví) a je až nečekaně lehká. Někteří predátoři si na zadní stranu vyrývají jména svých předků. Na predátoří hlavě drží velice pevně (skrytý upínací mechanismus funguje asi na kombinaci podtlaku), sundává se tlačítky na bocích masky. Predátor díky této masce získává funkce:

  • Vizuální módy
    Predátor může přepínat pomocí systému zabudovaným v helmě mezi čtyřmi vizuální módy: normální, termální, elektromagnetický a PredTech.
    Normální – „normální“ vidění, stejný pohled na svět jako lidé.
    Termální – podobá se trpasličímu infravidění, vnímá teplotu okolního prostředí v barevném spektru. Ostatní krajinu je schopen vnímat až do vzdálenosti 25 sáhů, dál už pohled pohlcuje modrá mlha. Výchozí barva: tmavomodrá
    Elektromagnetické – zobrazuje v kovově modré barvě objekty, které obsahují větší množství elektrického či magnetického záření. Ostatní krajinu je schopen vnímat až do vzdálenosti 25 sáhů, dál už pohled pohlcuje červená mlha. Kromě toho, veškerá magie, ať už vyzařuje elektromagnetické záření či nikoli, se v tomto módu také slabě zobrazuje. 10 magů po kratším pozorování predátor postřehne (samozřejmě čím více magenergie, tím více zřetelné, 25 magů už predátor nemusí hledat). Také je nutno informovat, že elektromagnetický mód zobrazuje pouze aktivní magenergii, která je v tomto okamžiku používána (takže neuvidí kouzelníka kvůli jeho magům v hlavě, ani alchymistu, který má v truhle magenergii, ale uvidí magický štít, neviditelného kouzelníka i právě vytvářené kouzlo). Výchozí barva: tmavočervená.
    PredTech - tohle zobrazování používají predátoři, pokud chtějí spatřit jakéhokoliv jiného (i neviditelného) predátora, nebo se potřebují orientovat v temných prostorách. Zobrazuje totiž kovové slitiny predátorů a kromě toho i jiné kovy. Ostatní krajinu je schopen vnímat až do vzdálenosti 40 sáhů, dál už pohled pohlcuje tma. Humanoidy (zvířata, veškerá fauna) v tomto módů nevidí! Výchozí barva: negativní bez stínů
  • Zaměřování cílů
    Predátor který si sebou vzal na lov náramenní kanón či disk, má možnost automatického zaměřování nejbližšího cíle. Přesný triangulační systém ukrytý uvnitř v masce zaměřuje nepřátele podle nastavení vizuálního módu.
    Normální - automatické zaměřování vypnuto
    Normální - zaměřování vypnuto
    Termální - zaměřuje teplokrevné humanoidy (nikoliv nemrtvé)
    Elektromagnetické - zaměřuje elektromagnetické záření a aktivní magenergii, která je právě používána (od 25 magů)
    PredTech - zaměřuje predátory a větší pohybující se objekty v ušlechtilých materiálech Pokud predátor používá náramenní kanón, tak ještě na vnějšek vyniká především z pravé strany masky červený tříbodový zaměřovací systém, podle kterého se dá velmi přesně poznat, koho predátor zaměřuje (do 5 sáhů automatické všimnutí, od šestého nápadnost 60 % objekt, každý další sáh 5% dolů).
  • Přibližování
    Predátor má možnost kdykoliv „zoomovat“ a to ve zvětšení 2x, 4x, a 8x (pro jednoduchost však předpokládejme, že predátor pouze přibližuje pohled). Jediná nevýhoda spočívá v tom, že se průběžně s přibližováním snižuje jeho úhel vidění, a tím pádem zvyšuje pravděpodobnost překvapení lovce.
  • Zvukový překladač
    Predátor má v masce integrovaný zvukový překladač, který mu umožňuje okamžitě vnímat cizí řeč. Jediný problém tkví v tom, že predátorům se zatím podařilo rozluštit a přeložit jen lidskou řeč. Ale i tak překladač predátoři používají jen někdy a to ještě většinou k pobavení.

Pokud se dostane do rukou družině: S maskou nic nenadělá, lépe řečeno, nepasuje na žádnou hlavu ani nebude fungovat (obsahuje identifikační systém, který rozezná predátora). No v kovářské výhni ji neroztaví, snad kouzlem či dračím dechem ano, ale tím maska automaticky ztratí veškeré schopnosti. Roztavením dostanou velmi lehký, pevný a hlavně velmi tvrdý materiál (pozn. autora: a hned můžeme mít kvalitní meč:-).


Plátové brnění
váha: 180 mn
napájení: žádné
funkce: vnější ochrana
kvalita: 6

Predátoří plátové brnění [Yautja-Awu`asa] má tmavomodrou matnou barvu, chrání tělo jen na určitých místech. Je vyrobeno z neznámé slitiny, díky tomu získává vysokou pevnost a kvalitu. Brnění slouží i jakýsi upínací systém pro ostatní vybavení, je nezbytnou součástí predátora, který se vydává na lov.

Pokud se dostane do rukou družině: Postava velikosti B a silou větší než 19 (včetně) může s menšími obtížemi predátoří brnění nosit. Jediný problém je vtom, že brnění chrání jen 50 % těla, takže se celková kvalita rapidně snižuje – Získáš ji tak, že vypočítáš průměr kvality predátořího brnění a kvality tvé zbroje (či oblečení), zaokrouhluj nahoru. Takže pokud postava bude nosit brnění na oblečení s kvalitou 1, tak výsledná kvalita bude pouze 4 (pozn. autora: prakticky může brnění využívat pouze barbar válečník s maximální silou).


Osobní ovládací jednotka
váha: 30 mn
napájení: žádné
funkce: ovládání přídavného vybavení, sklad energie subsystémů

Predátor díky této rozevíratelné ovládací krabičce uvnitř pokryté čtyřmi displeji, které zobrazují červené predátoří číslice a znaky, je schopen ovládat většinu ze svého vybavení. Umožňuje kontrolovat stav energie, zaměřovat a plnohodnotně ovládat náramenní kanón, aktivovat posilovač života, zneviditelnit se či v agonii spustit autodestrukci. Kromě toho ovládací jednotka obsahuje energetické články, které dokáží v sobě uchovat až 50 jednotek energie. Z článků se energie samovolně neztrácí ani se nesnižuje jejich kapacita, právě naopak, každou směnu se mu doplní 5 bodů energie (tedy každé dvě minuty 1 bod).

Pokud se dostane do rukou družině: Postavám se může podařit objevit otevírací mechanismus (nápadnost: 15%), ale na vlastní ovládání nemají šanci přijít (ovládací jednotka reaguje jen na predátora), a řekněme si to na rovinu - i tak by jim to bylo na nic. Ale jako artefakt by to někdo mohl ocenit, už jen pro to, že displeje mohou červeně ozařovat okolí, a mohl by to od postav odkoupit.


Generátor neviditelnosti
váha: 30 mn
napájení: 1 bod energie / kolo
funkce: zneviditelnění

Horní a spodní stranu generátoru tvoří oranžovohnědé polokoule (5 coulů v průměru) s 4 rožky na vrcholech. Mezi polokoulemi je černá 10 coulů dlouhá tyčka, kterou středem prochází 3 rotující talíře hnědé barvy pokryté podivnou strukturou. Predátor si generátor neviditelnosti vždy složí do nepravidelné koule a pak ho nosí v bezpečí. Díky tomuto předmětu má predátor možnost dočasného zneviditelnění. Při zapínání se ale generátor velmi zahřívá, proto predátor musí trochu energie využít i na chlazení - první kolo se zapnutou neviditelností predátor spotřebuje 5 bodů energie, další kola už jen 1 bod. Na vypínání se žádná energie nespotřebovává. Na rozdíl od neviditelnosti magické, predátorovo zneviditelnění pracuje na lomu světelných paprsků, proto i zneviditelněného predátora jde při chvilce pozorování spatřit. Pravděpodobnost spatření nehybného predátora je 0%, predátor v pomalém plížení 5%, v chůzi 10% a v běhu 25%. Samozřejmě se jedná o objekt. Hází se vždy, když by mohly postavy predátora spatřit (pokud je predátor nehybný, hází se pouze v případě, pokud Pj a hráči hrají na nepovinné pravidlo náhodné objevení). Záleží samozřejmě také na vzdálenosti a vedlejších podmínkách, uvedené pravděpodobnosti jsou ideální při vzdálenosti do 25 sáhů a sluneční viditelnosti, v případě potřeby je Pj upraví podle svého uvážení.

Kouzlo Najdi neviditelnost funguje, větší množství vody predátorovu neviditelnost automaticky zruší (např. elementál vody, svěcená voda, lektvary obsahující základ vodu. Led neviditelnost nezruší!), a nezačne fungovat dříve, než se predátor tohoto množství vody nezbaví. Krollův ultrasluch a infravidění trpaslíka predátora také spatří.

Pokud se dostane do rukou družině: Pokud se jim podaří přijít na otevírací mechanismus koule (nápadnost: 5%), tak mohou spatřit generátor v celé své kráse. Mohou sice žasnout nad rotujícími kotouči, ale prakticky jim k ničemu nebude.


Utišovač bolesti
váha: 15 mn / kus
napájení: 30 bodů energie / použití
funkce: urychluje metabolismus predátora

Tyto dvě vroubkovaným nožům podobné 10 coulů dlouhé šedé ostny bývají většinou bezpečně uchyceny (v pochvách) na vrchní straně ovládacího panelu. Pokud je predátor zraněný, tak otevře ovládací panel a nastaví nabití bodáků. Po aktivaci si predátor utišovače bodne do hrudi a energie v nich obsažená urychlí regenerovací mechanismus, který okamžitě po vstřebání dávky obnoví životy na výchozí úroveň. Bohužel, žádná přeměna neprobíhá beze ztrát, natož léčení. Predátor po vbodnutí ostnů, se cítí velmi slabý, má postih –3 k iniciativě a k útočnému a obrannému číslu po dobu jedné směny. V této směně se predátor snaží většinou někde schovat, protože dobře ví, že je velmi zranitelný. Zároveň v tomto stavu není schopen pozřít další dávku, neb by ho zabila. Ihned po použití predátor bodáky zahodí, protože pro opětovné plnění se použít nedají. Predátor si sebou může vzít na lov maximálně 3 Utišovače bolesti.

Pokud se dostane do rukou družině: Pokud predátora uvidí, jak bodáky používá, mohla by je napadnout zvrácená myšlenka bodnout se s nimi do hrudi. Tím by si ale moc nepomohli, spíše naopak – postava si hodí na past: Odl ~ 2 ~ 3k6 životů / smrt – je způsobena tím, že velké množství metabolismus urychlujících látek neunese organismus obyčejných smrtelníků, a tak se zhroutí. Pokud je budou chtít použít jako zbraň: dva bodáky: síla 3, útočnost: +1, obrana zbraně +1, při prvním zásahu si oběť hází na výše zmíněnou past (tím se dávka z bodáků vypotřebuje), zranitelnost se bere jako jed, tedy H.


Zápěstní čepele
váha: 30 mn
napájení: žádné
funkce: zbraň pro boj zblízka
síla zbraně: 3
útočnost: +5
obrana zbraně: -2
délka: 1
typ: lehká

Dva velmi ostré vysunovací přes 20 coulů dlouhé zápěstní čepele pokryté stříbrošedým kluzkým povrchem jsou jako dělané k zabíjení nic netušících obětí. Vytažení z hranaté krabičky typicky umístěné na předloktí je téměř okamžité. Predátoři tuto zbraň většinou používají pouze tehdy, pokud jsou si naprosto jisti, že zvítězí.

Pokud se dostane do rukou družině: Pokud se jim podaří vylomit čepele z vysouvacího systému (past: Sil ~ 7 ~ podaří / nepodaří, k tomu si musí pokud má holé ruce hodit na past: Obr ~ 7 ~ 1k6 / 2k6 životů), mohou po přidělání rukojeti zbraň používat.

NEPOVINNÁ VÝBAVA PREDÁTORA:

Kopí
váha: 50 mn
napájení: žádné
funkce: zbraň pro boj zblízka
síla zbraně: 5
útočnost: +1
obrana zbraně: +1
délka: 1 - 2
typ: střední

Hnědé kovové oboustranné ze sáhu dlouhé tyčky vysunovací dvoumetrové kopí predátoři používají při jakémkoliv boji. Nosí je většinou přes rameno na zádech.

Pokud se dostane do rukou družině: Postava získá velice kvalitní zbraň, i když musí nejdříve přijít na vysunovací mechanismus (nápadnost: 5%). Vzhledem k váze a použitému materiálu vhodné především predátorovi, má postava s obratností menší než 16 (včetně) šanci si ublížit – hází na past: Obr ~ 5 ~ nic / 1k10 životů se hází vždy, když postava zbraní utočí, či se brání.


Vrhač šipek
váha: 50 mn
napájení: žádné
síla zbraně: 6
útočnost: +3
dostřel: 20 / 45 / 75
obrana zbraně: -1!
typ: přímá – střelná

Tuto hůl připomínající hnědošedou kovovou zbraň s vysouvacím usměrňovačem pohybu (podlouhlý válec s červeným kolečkem na konci) a s hrudníku podobnou hlavní, nosí predátor podobně jako kopí přes rameno na zádech. Střílí typické kovové 15 coulové šipky s nádechem modré barvy. Jejich tvar připomíná 10 coulů tenkou tyčku, na kterou se napojuje hrot ve tvaru U, což způsobuje nemalé problémy. Pokud tedy predátor zasáhne cíl (a zraní za obvyklý počet životů), tak si musí zasažená postava hodit na past: Odl ~ 5 ~ střela se zasekne / střela pokračuje. Pokud se střela nezastaví, tak si cíl hází na další past: Sil ~ 5 ~ střela proletí části / střela bere sebou část těla. Pokud v pasti uspěje, střela proletí tělem se zničujícími následky (potrhaná tkáň, poničené orgány – PJ může přibarvit), tedy způsobené zranění je třikrát větší. Pokud v pasti neuspěje, část těla, kterou šipka zasáhla, bere sebou. To moc milé není, postava trpí obrovskou bolestí, pahýl velmi krvácí a pokud má odolnost menší než 15 (včetně) tak není schopna boje. Pokud ostatní pahýl nezajistí (neomotá či nevyléčí kouzlem) tak do 1k6 směn postava umírá na vykrvácení. Kromě toho PJ upraví vedlejší následky poškození. Zbraň má zásobník sice na 20 šipek (což je také počet, který si s sebou bere na lov), ale i přesto se zbraň musí nabíjet, takže predátor vystřelí pouze jednou za kolo. Pokud predátor použije funkci přibližování, změní se veškeré bonusy za vzdálenost na 0 (z toho jde vidět, že není dobré přibližovat si cíl v krátké vzdálenosti).

Pokud se dostane do rukou družině: I kdyby postava přišla na spouštěcí mechanismus (nápadnost: 15%), tak by musela po prvním výstřelu ještě přijít na složitý mechanismus nabíjení (nápadnost: -35%), který je sice hračkou pro predátora, ale pro člověka určitě ne. Pokud by někdo i toto objasnil, získá velice kvalitní zbraň omezenou pouze počtem šipek.


Náramenní kanón
váha: 75 mn
napájení: různé
síla zbraně: 6 (8)
útočnost: různá
dostřel: maximálně 100
typ: přímá - střelná

Základ tvoří oranžovohnědý držák, který je pevně připevněn na rameni predátořího brnění, z něho asi ve středu vystupuje krátké otočné rameno a na něm je už umístěna samostatná zbraň. Ji tvoří zadní oranžová zakulacená část (v průměru 8 coulů) rovnoměrně přecházející do seříznutého kuželu, v jehož plochém vrcholu je červená skleněná čočka – nejdůležitější část celého náramenního kanónu. Tato zbraň střílí velice nebezpečné modré plasmové střely, které za sebou zanechávají jiskry. Dříve než ale predátor střelu vyšle, musí se rozhodnout, kolik své drahocenné energie do ní vloží – nastaví to na ovládacím panelu. Pokud predátor postavu zasáhne, ta neutrpí standardní zranění, ale pouze zranění způsobené samostatnou střelou:

Minimálně nabitá: 3 bodů energie - střela způsobí zranění 1k6 + 6 životů (vedlejší sáh 1k3 životů)

Středně nabitá: 6 bodů energie - střela způsobí zranění 2k6 + 12 životů + lehké popáleniny (vedlejší sáh 1k6 životů)

Maximálně nabitá 9 bodů energie - střela způsobí zranění 3k6 + 18 životů + těžké popáleniny (vedlejší sáh 1k9 životů) Obránci se do obranného čísla počítá pouze bonus za obratnost (bonus nemůže být menší než nula), kvalita zbroje se odečítá až od způsobeného zranění (způsobené zranění vždy bude alespoň za 1 život). Plasmová střela se dá brát jako zranitelnost K. Střely způsobují ještě okolní zranění, protože po dopadu explodují modrým ohněm, síla exploze je přímo úměrná vložené energii. Pokud má predátor zaměřen cíl triangulačním trojúhelníkem (záleží na módu vidění), tak se náramenní kanón snaží sám zaměřovat (používá se síla zbraně uvedená v závorce).

Pokud se dostane do rukou družině: Pro škodu celé družiny tuto zbraň nebudou moci používat, protože je přímo závislá na ovládacím panelu a její energii. No a ovládací panel zase reaguje pouze na predátora. Pokud se ho budou snažit otevřít, a nějak se jim to povede, tak exploduje generátor plazmy, je to past pro všechny v okruhu 3 sáhů: Obr ~ 7 ~ 3k6 / 5k10 životů.


Disk
váha: 50 mn
napájení: žádné
síla zbraně: 4 (6)
útočnost: +10 (+15)
dostřel: 20 / 50 / 85
typ: přímá - vrhací

Lesklý kovový disk hnědé barvy připomíná dva měsíčky ve středu spojené (zaoblené) do tvaru kruhu (20 coulů v průměru, ve středu je ještě 5 coulů široký kruh černé barvy), v první části je jeden větší otvor a v druhé čtyři menší, tyto otvory slouží pro uchycení prstů. Predátor nosí disk většinou na ochranném provázku uvázaném u pasu. Disk je ve svém středu až 1 coul tlustý, na okrajích je tenký a velmi ostrý (prořízne jakýkoliv materiál, v kamenu se zasekne). Pokud predátor používá některý z pohledů a v něm má triangulačním systémem zaměřen cíl, zvyšuje se síla a útočnost zbraně na čísla uvedená v závorkách. Disk je výjimečný nejen díky kvalitnímu zpracování (což mu umožňuje téměř neomezenou dobu letu), ale taky díky možnosti zásahu více nepřátel stojících za sebou (Pj rozhodne). Pokud zasáhne disk první cíl (nezáleží na počtu životů, disk vždy prolítne, Pj může určit místo zranění podle počtu ztracených životů), tak si následující postava stojící za ním musí házet na obranu, ale se silou disku o 2 nižší. To se opakuje do doby, než se někdo neubrání, nebo neklesne síla disku na nulu. Bránící postavě se do obrany nepočítá kvalita zbroje, ale pouze bonus za obratnost (bonus nemůže být menší než nula)! Disk má samovolnou snahu otáčet se k původnímu držiteli, ve venkovních prostorách k tomu dochází automaticky, ve vnitřních se disk zasekne (asi 2 couly) do kamene nebo po určitém množství prořezaného dřeva, či železa (přitom v půl sáhu dlouhém seku železem se už taky zadrhne), ztratí svoji pohybovou energii a spadne. Poslední slovo má Pj.

Pokud se dostane do rukou družině: Po prvotním zjištění, že strany disku jsou pekelně ostré, postavy přijdou na to, že se disk uchopuje otvory uvnitř. Získají sice velice kvalitní zbraň, ale budou mít velké problémy s jejím nošením. I když vyřeší zádrhel s nošením, objeví se nový problém a to ihned po vržení. Disk se totiž začne směřovat k původnímu držiteli, což by sice pro predátora problém nebyl (je na to dobře vycvičen), ale pro obyčejného člověka bude pokus o zachycení past: Obr ~ 7 ~ zachycení / useknutí ruky. Pokud se nepokusí o zachycení, bude se muset bránit proti útoku disku.

Plasmová pistol
váha: 60 mn
napájení: 10 bodů
síla zbraně: 16 / 13 / 5
rozptyl: 4 / 1 - Obr
dostřel: 5 / 15 / 25
typ: nepřímá - střelná

Hnědá kovová zbraň velmi podivných tvarů (obsahuje dva větší otvory, přední část s hlavní je rozšířena) vystřelující modré zářivé koule (asi 10 coulů) obklopené blesky. Pokud s ní predátor někoho zasáhne, dotyčná oběť si kromě zranění počítá do dalšího kola postih –2 k útočnému a obrannému číslu a k iniciativě za ochromení bleskem. Zranitelnost této zbraně se dá brát jako J, tedy blesk. Predátor tuto zbraň používal především na větší skupiny cílu, vzhledem k obrovské spotřebě energie se jí totiž nevyplatí používat na osamělý cíl.

Pokud se dostane do rukou družině: Tato zbraň jim bohužel k ničemu nebude, neb energii na výstřel čerpá ze zásoby predátora. Pokud se ji budou snažit otevřít, tak podobně jako u náramenního kanónu exploduje generátor plazmy, což je past pro všechny v okruhu 3 sáhů: Obr ~ 7 ~ 3k6 / 5k10 životů.


Vrhač sítě
váha: 60 mn
napájení: žádné
síla zbraně: 7
útočnost: Žádná
dostřel: 4 / 7 / 10
typ: přímá – střelná

Tuto obtloustlou lesklou hnědou kovovou zbraň tvoří ze dvou třetin poskládaná oranžová sít s šedými bójkami vybavenými ostny pro lepší přidržení oběti. Pokud predátor zasáhne oběť (maximálně do velikost B), tak jí nezpůsobí obyčejné zranění, ale místo toho si musí cíl hodin na past: Obr ~ 4 ~ chycení / chycení + zásah ostnem za 1k6 + 3 životy. Síť se každopádně i s obětí přišpendlí k zemi a znemožní jí se pochybovat. Oběť se může pokusit prořezat se nějakou sečnou zbraní – to jí bude trvat 1k6 kol, použitou zbraň schvaluje Pj. Predátor u sebe nosí 3 kapsle se sítí, zbraň používá jenom okrajově ve výjimečných případech. Vrhač sítí střílí jenom jednou za dvě kola, tedy tato zbraň má postih –3 k iniciativě v RSS. Síť se po výstřelu nedá znovu složit, vrhač sítí se musí nabít novou kapslí.

Pokud se dostane do rukou družině: Zbraň může družina používat, ale aby mohla zbraň nabít další sítí, musí přijít na nabíjecí mechanismus (nápadnost: 25%)

LOV:
  • Každá postava, která predátora uvidí v boji zviditelněného si musí hodit na past: Odl ~ 5 ~ respekt / zděšení, – postava je psychicky ochromena a nemůže 1k6 kol bojovat. Pokud ho potom znovu spatří, už si na past nehází.
  • Pro predátora platí stejná pravidla pro naložení jako pro postavy.
  • Pokud na predátora kdokoliv sešle blesk (se zranitelnosti J), tak kromě toho, že predátorovi nic neudělají, mu navíc za každý počet zranění, který by blesk predátorovi způsobil přidá stejný počet bodů energie. Jestliže by mu ale blesky mohly způsobit zranění za 50 životů nebo větší, energetické články automaticky „spálí“ všechnu energii (je to zabezpečení proti explozi ovládacího panelu) a v tu chvíli bude predátor jako ryba na suchu. Články se už proti dalšímu přijímání energie z blesků z bezpečnostních důvodů zablokují.
  • Predátor je velmi nadaný skokan, exceluje především ve skocích do výšky, kde může dosáhnout díky svým silným nohám až výskoku do výšky 7 sáhů.
  • Použití disku, náramenního kanónu, pistole a vrhače sítě okamžitě deaktivuje neviditelnost, proč je tomu tak, znají snad jen tvůrci predátořího vybavení. Pravděpodobně se jedná o jakousi anomálii.
  • Pokud predátorovi bude zbývat už jenom chvilka života (řekněme před mezí vyřazení) může se rozhodnout, že aktivuje na svém ovládacím panelu autodestrukci. Pokud ho pak postavy zabijí nebo vyřadí z boje, mohou si všimnout postupné řídnutí znaků na displeji ovládacího panelu, je to past: Int ~ 7 ~ pochopení odpočítávání / nic (zloděj získává k pasti bonus + 1, protože chápe určité tajné runy a značení). Autodestrukce se spustí za 30 sekund po aktivaci a způsobí explozi o síle 144 / 72 / 36 / 18 / 9 / 4 / 2 / 1. Většinou na původním místě zůstane pouze větší kráter a spousty vyhořelé půdy (predátor při ní samozřejmě zemře)
POZNÁMKY:
  • Veškeré predátoří předměty jsou vytvořený z neznámých slitin, ty se nedají slučovat s jinými prvky.
  • Pokud se ptáte, proč má predátor kvalitu zbroje v obranném čísle 5, tak je to proto, že jeho šupinatá kůže má kvalitu 4.
  • Jestliže Pj nezapočítává odolnost do životů, tak má predátor životaschopnost 6.
  • Používá-li Pj Vrhač šipek, tak je lepší vést střelu na určité části těla podle toho, kolik základního zranění postavě způsobila. Takže pokud zasáhne řekněme za 10 životů, tak byla střela vedena do hlavy či trupu, naopak pokud pouze za 2, tak zasáhla dlaň či šlapku.
  • Predátor je určen pro postavy minimálně kolem 10 úrovně, nachystat jim je dřív je zločin!
  • Pokud by predátor v kraji moc zabíjel, tak je velká pravděpodobnost, že se nějaká mocná CP rozhodne, že na neviditelnou stvůru uspořádá lov, najme nejlepší dobrodruhy (mimochodem i naše milé hráče) a za přinesení jeho hlavy nabídne vysokou odměnu (máme dobrodružství:-).
  • Všude, kde zmiňuji člověka, samozřejmě myslím i ostatní rasy (hobity, elfy, trpaslíky…)
  • Pokud nevíte jak vytvořit kostku 1k9, tak to jde takhle: 4k3 – 3. No a jestli nevíte jak vytvořit 1k3, tak jste na tom už hodně špatně:-)
  • Pravděpodobnost na proříznutí (a znehodnocení) mithrillu diskem je 25%, hází se pouze, pokud disk postavu zasáhne.
  • Predátor je psán podle verze pravidel 1.5
  • Na závěr promiňte obrovské množství závorek, s nimi se mě totiž píše mnohem lépe.
Lidé tohoto světa blázni jsou . . . oni predátora nezabijí . . . Predátor totiž lidskou kořist uloví

Poděkování:
Lanovi – za odbornou spolupráci a betatesting
Almadovi – za zveřejnění predátora:-)
Zelgarisovi – za osvětu do světa
Kaiserin – za pravopisnou podporu

No a pro úplnost ještě Setsanovi a Johnu Jarikovi za obecnou konzultaci

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 48

author_nick:

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

nic proti ale tohle jsem nepatří nemluvě o tom že si ukradl nápad


 Uživatel úrovně 0

Dílko je propracované prvotřídně. Vydí mi snad jen kombinace sci fi a fantasy, když už si ho chtěl použít mohl si ho malinko upravit. Například by nepocházel z jiné galaxie ale ze stínového světa, ale i tak bych dal 5* pokud bych mohl.


 Uživatel úrovně 0

Dal jsi do toho jistě kus práce, ale některé věci mi nesedí a naopak, některé věci jsou pro mě zcela nové.

1) Pod hnědou šupinatou kůží už nic není ( tedy krom masa a kostí =)), ale tu kůži bych popsal spíše jako špinavě žlutou s černými skvrnami, které věkem přibývají.
2)Postavou bych ho přirovnal spíše ke krollovi, přičemž ženy Yautjů jsou ještě větší ( a silnější )
3)Černá chapadla. Myslíš dredy?
4)Yautja se nechová zákeřně, naopak bojuje férově a svou kořist si vybírá jen z těch co za to stojí ( ne děti, ženy, starce, choré apod.) Některé i poctí značkou ( opravdová vyjímka ), nebo nějakým darem.
5)Ke svým druhům se nechová neutrálně, vládne u nich velká hiearchie a konkurence.
6) Systém předáků, o tom jsem neslyšel, ale zajímá mě, kde jsi na něj přišel.
7)Vysání? Rovněž jsem o tom neslyšel, zní to zajímavě, ale nepoškodili by tím lebku? Poškození, či rovnou rozdrcení se počítá jako pohrdání ( u kouzelníků ne, protože predátoři magií pohrdají a sami ji nepoužívají ). Též by mne zajímalo, odkud to víš,
8) A velmi mě zajímá, z jakého zdroje jsi čerpal?

Je to pěkné, ale ne dokonalé, za čtyři, i když se to nijak neodrazí.

Killrock


 Uživatel úrovně 0

Na to se dá napsat jen jediné

BOMBA


 Uživatel úrovně 0

Sakwa chlape... takhle hustě propracovanou postavu jsem snad ještě nečetl... dost dobrý! Akorát mi tam nějak schází úvaha, jaxe může takovej Predátor dostat do fantasy světa DrD :D To by mi tam spíš seděl ten Alien. Ale jinak hooodně dobrý ;)


 Uživatel úrovně 0

je to vážně super propracovaný a je tu spoustu dobrých nápadů ale mě osobně se sci-fi a fantasy dohromadymoc nelíbí to je ale osobní názor který nic nemění na tom že tohle je dokonale sepsané dílko
s pozdravem
Taz


 Uživatel úrovně 0

Tak to je něco. Brutálně hustě dobrý. Ale potkat bych ho teda nechtěl.



 Uživatel úrovně 0

To je prostě dokonalost sama,co víc dodat?Dávám za 5


 Uživatel úrovně 0

Tak tady opravdu klobouk dolů! Tahovyhle veledilo Ti muslo zabrat opravdu moc dlouho času... Prostě výborný! Grollw :-)(-: