www.Dracidoupe.cz


Bestiář


Ras  
Příprava pro tisk (tisknuto 2677x)
Autor: Brubeaker
Přidáno: 14:57:36 20.12.2008
Skupina: Cizí Postava
Životaschopnost: 3 + 2
Útočné číslo: 0 + SZ
Obranné číslo: (+1+3)=4
Odolnost: 14
Inteligence: 11
Bojovnost: -
Velikost: B
Zranitelnost: Humanoid
Pohyblivost: Humanoid
Přesvědčení: neutrální
Poklady: 10 (většinou kůže)
Zkušenost: 30
Průměrné hodnocení:3.64
Popis:

Obecné informace

Ras, antoušek, drnomistr nebo také pohodný. Jedná se o řemeslo (přesně nazvané pohodnictví), které spočívá v likvidaci uhynulých zvířat, v odchytu toulavých zvířat - a to zejména psů a koček a v jejich případném následném utrácení. Utrácí také zraněná nebo nemocná zvířata na přání majitelů. Ras je povolání, ke kterému se člověk dostane většinou tak, že se dostane na úplný okraj společnosti (většinou se na tomto okraji již rodí). Jsou to vesměs podivíni, nečistí a nenormální lidé. Ledaskdy mají problém s řečí. Většinou to je dáno zanedbanou, nebo vůbec žádnou výchovou. S cizími lidmi se baví jen když musí (zakázka), protože z nich mají strach a snaží se aby takový rozhovor trval co nejkratší dobu. Velmi často je práce rasa spojená i s prací kata nebo čističe kanalizací (vyskytují-li se ve vašem světě).

Vzhled

Ras je velice ošklivý muž, většinou lidské nebo barbarské rasy. Jeho obličej a ruce zdobí spousta jizev od škrábanců a kousanců psů a koček a jiných zvířat. Měří většinou od 160 do 190 coulů a jeho váha dosahuje až 120 kg. Napůl svaly, napůl tuk. Oblečený bývá v šatech, které spíše připomínají hadry na podlahu. I vůní. Do obličeje má téměř vždy stažený klobouk, takže do očí mu skoro není vidět. Pohyb těla naznačuje drobnou, ale jistou fyzickou degeneraci.

Sociální chování

Rasovo sídlo je zpravidla umístěno někde daleko za městem. Na samotě. Sídlo vypadá tak, že už z dálky je slyšet štěkot psů a nářek koček. Při přiblížení se k sídlu je pak cítit těžký hnilobný zápach ze zahnívajícího masa a zaschlé krve. Pozemek, kde je rasův dům a skladiště mršin, je oplocen vysokým plotem aby se tam nemohl nikdo dostat – zejména pak dravá zvěř, která by mršiny roztahala po okolí. Všude v okolí jsou k nalezení staré i čerstvé hroby se zakopanými mrtvolami zvířat.

Jak to vypadá uvnitř, je kapitola sama pro sebe. Špína, mouchy, krysy a všudypřítomný zápach. Obyčejný člověk by se štítil jen posadit se na židli. Natož pak si dát třeba čaj z rasova hrnku. V domě je vždy několik příbuzných a známých, kteří jsou na podobné úrovni. Někteří na trvalo, někteří třeba jen dočasně. Rasova žena dělá ze stažených kůží různé řemínky a opasky a snaží se je (relativně čistě oblečená) prodat na trhu.

Do kostela vstupuje ras vlastní brankou, nebo alespoň sedává na vlastní lavici, na kterou by nikdo jiný nesedl, na svých poutích nepřespává v hostincích, ale u profesních kolegů. Také sňatky uzavírají pohodní - až na velké výjimky výhradně mezi lidmi svého stavu.

Setkání s družinou

Konečně se dostáváme k hlavní části. Pro družinu nebude ras nijak nebezpečný, ale může způsobit nemalé problémy zejména hraničářovi (nebo kterékoliv postavě vlastnící zvíře), který si nedá dobrý pozor na svého psa (nebo jiné zvíře) a nechá ho toulat volně po vesnici či městě, kde se zrovna vyskytuje. Ras své město (nebo jeho část, je-li město velké) dobře zná a proto také ví, které zvíře komu patří (inteligence slabá, ale téměř fotografická paměť). Proto když se objeví pes (nebo jiné zvíře), o kterém ras ví, že nepatří nikomu z vesnice či města, tak netrvá dlouho a pes má okolo krku a okolo tlamy smyčku. Ihned po odchytu ras odchází do svého obydlí za městem, kde psa nechá 24 hodin v kotci a pakliže se o něho nikdo nepřihlásí, utratí ho. A ne zrovna milosrdným způsobem. Zabíjení zvířat bývá svým způsobem rasovým koníčkem a tím pádem se v usmrcování zvířat doslova vychutnává (vesměs je to tím, že jsou rasové trochu nenormální). Například utracení psa probíhá tak, že ho ras zavře do pytle, pytel pověsí na strom a pak do něho bije klackem, dokud pes nepřestane kňučet. To může trvat až několik hodin!!

Pakliže skutečně postava tímto způsobem ztratí zvíře a do 24 hodin ho nenajde, nebo se ho dokonce ani nesnaží hledat, mělo by to mít za následek ztrátu zkušeností. Jedná-li se pak o hraničáře, mohlo by se dokonce jednat i o pokles v úrovni v důsledku uvědomění si vlastní chyby a dočasný propad ve smutek. („Bože, co jsem to za hraničáře, když se nechám takto připravit o vlastní zvíře… Proč jsem si na něho jen nedával větší pozor…“). Takovýto hraničář (platí pro ZKD, ZMD, N) si pak nemůže další dvě úrovně pořídit (ani podrobit kouzlem) žádné zvíře (kromě klasického koně), protože mu to zkrátka nedovolí svědomí. Respektive může, ale výcvik daného zvířete bude jen částečný a postava díky smutné ztrátě předchozího zvířete nebude schopna plně se soustředit na výcvik zvířete nového. Zkrátka je velká pravděpodobnost, že zvíře od svého pána prchne, nebo si bude dělat co chce (např.: zaútočí na někoho z družiny, nebo dokonce na svého pána).

Zbraně, zbroje a obranné číslo:

Co se zbroje týká, tak ras na sobě má vždy tlustou koženou zástěru, která se počítá jako kožená zbroj. Ras při obraně před zvířaty používá také tlusté kožené rukavice a občas na nich má ještě ocelové šupinky. Jedná-li se o agresivní zvíře, pak si ras ještě bere na obličej koženou masku. Rukavice a maska přidávají bonus k obraně pouze při boji proti zvířatům!

Ze zbraní se pak u něho dá najít prakticky cokoliv. Hůl se smyčkou z drátu je samozřejmostí, poté nože, dýky, mačety, palice, žabikuchy… atd. Každý PJ může domyslet rasovy vlastnoručně vyrobené zbraně a mučítka jako jsou nějaké háčky a podobně.

  • Základní útok je 0 + síla zbraně, +2 při boji s psovitou nebo kočkovitou šelmou
  • Základní obrana se počítá, jako by měl ras koženou zbroj OČ = (1 + 3) = 4
  • Tlusté kožené rukavice +1 k obraně
  • Tlusté kožené rukavice s ocelovými šupinkami +2 k obraně (může používat vždy jen jedny rukavice)
  • Kožená maska +1 k obraně
  • Hůl se smyčkou z drátu, která má parametry:
Síla:4
Útočnost:0
Obrana:+2
Délka:2-3
Váha:20 mn
Cena:10 st.

Hůl má zvláštní útok a ten je, že se útočníkovi s holí podaří přetáhnout smyčku přes hlavu zvířete. Pakliže je smyčka stažena okolo krku, zvíře se z ní již nemá šanci dostat. Pravděpodobnost, že se útočníkovi podaří smyčku přes hlavu přetáhnout je u obyčejného psa 70% a u obyčejné kočky 50%. Pro ostatní zvířata určí pravděpodobnost vždy PJ podle daného zvířete a situace. Zvíře se nechá ve smyčce udržet živé, nebo se dá smyčkou i uškrtit.

Boj

Ras nikdy sám od sebe nezaútočí na žádného člověka. Dokonce i když je napaden, tak stojí na místě, otočí se zády nebo se schoulí do klubka a nechá se bít. Začne se bránit až poté co přijde o třetinu svých životů. Je retardovaný a z dětských let je zvyklí na násilí, které na něm bylo pácháno a proto si asi hned neuvědomí, že ho chce někdo zabít. Spíše se myslí že je (opět) bitý za něco co neudělal, nebo že si zkrátka zase někdo potřeboval kopnout a on byl vhodný cíl. Teprve poté, co ztratí jednu třetinu životů si uvědomí vážnost situace a bude se bránit. Po ztrátě dvou třetin životů ho přepadne panický strach ze smrti, a před očima se mu začnou objevovat jím umučená torza zvířat. V tomto záchvatu se chová jako berserk – samozřejmě bez kontroly nad sebou samým.

Dovednosti

Ačkoliv je ras divné stvoření tak ovládá na výborné úrovni tyto dovednosti: koželužnictví, řeznictví, tahání velkých břemen.

A na dobré úrovni: provaznictví, přetahování.

Závěr

Nevycházel jsem z žádných konkrétních parametrů. Prostě to tak je. Když je někde ubráno, tak je jinde přidáno. Vzpomeňte na mentálně postižené z našeho světa téměř každý z nich je v nějakém oboru až výjimečný.

Postavu rasa jsem si vytvořil z důvodu potrestání jedné mojí hraničářky, která neustále zapomínala na svého psa. Zapomínala ho krmit, zapomínala mu dávat povely ve chvílích, kdy bylo třeba a jednou ho dokonce zapomněla 2 dny uvázaného před hospodou. Když ho tedy v další vesnici nechala opět volně běhat, chopil se ho ras... V mém případě nepřežil pes a hraničářka přišla o úroveň....

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 12
Ikonka uživatele Brubeaker    [pošta] NEW     8:15:27 21.05.2010
ŠMAK a LORD ORION:

Uznávám, že Ras jakožto moje první dílo nedopadl nejlépe... Nicméně komu se líbí nápad, tak si udělá rasa podle svého. Dnes bych ho také udělal jinak a vyvaroval bych se chyb, kterých jsem se předtím dopustil jako naprostý začátečník, ale alespoň jsem něco zplodil. Vy dva jste zplodili jen ubohý, nic neříkající a k ničemu se nevyjadřující příspěvek, který zcela postrádá svůj smysl a význam a k ničemu nepomohl ani mně ani nikomu jinému... Byl bych rád, kdyby se u vašich příspěvků objevila záporná reputace, ale sám ji dávat nebudu - je tu riziko, že bych mohl být zaujatý...

Ikonka uživatele Šmak    [pošta] NEW     20:41:37 15.05.2010
Ten měl asi těžký život :(

Ikonka uživatele Lord Orion    [pošta] NEW     21:11:58 10.02.2009
chudák Ras :-)

Ikonka uživatele Brubeaker    [pošta] NEW     20:13:12 21.12.2008
Falhir: ... na toto mohu říci jen, že děkuji

Ikonka uživatele Falhir    [pošta] NEW     19:38:32 21.12.2008
Ras nepatří k oslnivým výtvorům, jež se řadí mezi výjimečné a které zaslouží špičkové hodnocení - jenže těch je poslední dobou poskrovnu. Zato mne mile překvapil, a to i když text je poměrně krátký. Zpracování je optimální, snad až ke konci mírně pokulhává, ale nemyslím, že by v této rubrice tolik záleželo na slohu a beztak Ras netrpí špatným slohem. Naopak ten je docela atraktivní a potěší.

Je tu jedna věc, jíž si vážím, a sice využitelnost. Poloviční povolání není ani trochu přesílené a spíš než na pravidlové údaje se obrací na dobrý RP. To značně podporuji. Důvod je prostý: poslední dobou se nám tu na serveru romnožují díla, která se drží pěkných čtyř hvězdiček, tváří se hezky a slibují bezchybné zpracování. Ovšem kde je ta zdánlivě obyčejná myšlenka, jaká si na nic nehraje, ale ve skutečnosti je o mnoho milejší než jakoby dokonalá díla? Tu skýtá právě tento výtvor. Těžké to popsat slovy, někteří nade mnou možná kroutí hlavami, ale fakt to teď vidím takhle; vytrácí se podobně zaměřené výtvory. Věřím, že sem tam se nějaká ukážou, ale vesměs většinu nehodnotím, pouze je přejedu rychlým pohledem.

Díky tomu jsem autorovi vděčný, že se dokázal držet relativně prosté, přesto obohacující myšlenky. Zrealizoval ji jednoduše, nenáročně a především si vybral téma, které by jinak nikomu nepřipadalo atraktivní.
Brubeakere, dal jsem Ti sice čtyři hvězdy, avšak jsou silné a Tvé dílo se řadí k velice kvalitním.

Ikonka uživatele Brubeaker    [pošta] reputace: 1
Sniper: +1
NEW     11:33:42 21.12.2008
Všechny Vás zdravím, jelikož je prakticky nemožné se vyjádřit ke všem Vašim dlouhým příspěvků, pokusím se reagovat trochu všeobecně.

Několikrát bylo naznačeno, že kdybych býval vlezl do Moudré sovy, tak by to mohlo vypadat daleko lépe. Toho jsem si moc dobře vědom a zachoval jsem se tak naprosto úmyslně. Možná je to sobecké (asi určitě), ale chtěl jsem vědět, jak bude hodnoceno MOJE dílo. Pakliže bych ho konzultoval v MS už by to bylo dílo nějakého celku. Nic méně - toto jsem udělal po druhé a naposledy. Pro příště Vám všem mohu slíbit, že MS nevynechám :o) dílo nedopadlo nejhůř a to mi stačí :o)

Všechny chyby které jste jmenovali jsou faktické a nyní je vidím taky. Zejména připomínka zda se jedná o rasa konkrétního, nebo o rasa jako povolání je velmi trefná, protože jsem v tom udělal hezkej guláš :o)

Nicméně na druhou stranu - některé vaše připomínky bych Vám musel vyvrátit, neboť jsem se snažil pátrat po rasovi na internetu a tam jsem se dočetl to, že mimo čističe kanalizací skutečně zastával i místo kata. Dokonce i to že bydlel daleko za vesnicí (městem), a že vcházel do kostala jinými dveřmi a měl svou lavici, kam by si nikdo jiný nesedl je také podloženo. Ale důležité je, že mých omylů je více než Vašich a já zas můžu bádat :o)

Hůl se smyčkou - když jsem ji vymýšlel, tak mne skutečně nenapadlo, že by mohla být použita na člověka tam by jistě byly veliké postihy, protože pak by zbraň byla velice nebezpečná... Nelhledě na to, že chycení do smyčky by skutečně bylo lepší vyřešit jako past.

Pokles v úrovni hraničáře jsem taky asi přehnal, v podstatě jsem se nechal ovlivnit hraničářkou v mé družině. Tato dívka má velice ráda zvířata v normálním životě a samozřejmě se to prolíná i do hry. Problém je, že tato dívka na svého psa permanentně zapomíná. Je schopná na něho zapomenout a nechat ho třeba tři dny přivázaného před nějakou hospodou. V boji na něho zapomíná vždy a podobně. A tím že jsem se až zbytečně zameřil na mou hraničářku asi vznikl tento nedoraz. Když nepomohlo to, že jsem ji psa už jendou necha zemřít, myslel jsem, že pomůže to, když se to odrazí na její postavě.

Asi nemá smysl dále něco pitvat, těch chyb tam je zkrátka dost a pro mne je to ponaučení, že nemám být sobec a nevynechat příště moudrou sovu :o)

Dík všem za kritiku a za hlasování. Vaše názory mi opět trochu pootevřeli oči.

Ikonka uživatele Sniper    [pošta] NEW     9:47:36 21.12.2008
Hrdlodus: velmi dobrá a přínosná myšlenka, +rep.

Ikonka uživatele Hrdlodus    [pošta] reputace: 1
Sniper: +1
NEW     9:18:39 21.12.2008
Myslím si, že hraničářův pes vypadá velmi draze a kdyby se ras u takových psů neobtěžoval s hledáním majitele tak by brzo uslyšel z temné uličky něco jako :"Hrabě se VELMI zlobí"

Ikonka uživatele Firefanatic    [pošta] NEW     20:20:45 20.12.2008
Tak tady máme vlastně nové povolání, ale příslušnost k bestiáři je nepochybně oprávněná. Název mě zaujal a ze začátku mě dílo i nadchlo, ale poté se nadšení vytratilo a dostavil se dojem značně rozporuplný…

Přeci jen, vidím zde značné množství nedostatků, byť jejich vážnost může být diskutabilní:

- Nevidím důvod k obavám z jiných lidí.
- Nesouhlasí mi parametry s uváděnou tělesnou konstitucí.
- Ztráta zkušenosti je individuální, záleží na objektivních možnostech dotyčného si situaci uvědomit – pochází-li z jiného kraje, kde se s nikým podobným nesetkal… ovšem propad v úrovni jako důsledek nějakého smutku mi připadá nesmyslný. Nechat volně pobíhat psa 1 den může být i normální a rozhodně nevidím důvod za to strhávat úrovně.
- Autor si asi plně neuvědomuje poměry, které mohou panovat ve světě drd. Přirovnáme-li to ke středověku, pak věz, že umírají lidé, a ztráta zvířete nemůže být tak závažná a otřesná, aby postavu takto dlouhodobě deprimovala a ta z ní měla deprese. Tohle není ani chování normálního člověka a dobrodruhové bývají ti otrlejší.
- Neschopnost výcviku není nijak časově omezena ani dále rozpracována pravidlově.
- Jak by si ras vlastnoručně vyráběl háčky? K opracování kovu je zapotřebí technické vybavení.
- Pravděpodobnost přetažení smyčky… za jaký časový interval? Co u člověka? Přeci jen, k souboji může dojít…
- Proč si ras zvířata vybírá a snaží se pamatovat majitele, když může prostě odvést všechny?
- 24 hodin nechá zvíře v kotci… a co požaduje, v případě, když se majitel dostaví?
- Proč je ÚČ uvedeno jako 0+SZ, když je jasně specifikována zbraň, jakou ras používá?
- Dílo není zpracované s dostatečným důrazem na vlastní zájmy rasa. Je to přece jeho zdroj obživy a to je zmíněno jen velmi povrchně.

- Boj je myslím celý poněkud nevhodně zpracovaný. Možná toto může být chování 1 konkrétního psychopata, ale nikoliv celého „stavu“.
- Celkově se mi zdá, že (jak již bylo řečeno) někde je popisováno chování „výjimečného“ jednotlivce, jindy celé skupiny. To je velmi matoucí.

Je zde až příliš mnoho otázek, na které nám autor nedal odpověď, což je smutné. Po prvních řádcích to přitom vypadalo opravdu skvěle, až jsem nemohl věřit těm 3*, které jsem viděl… Styl psaní díla je opravdu vynikající.

Hodnocení:
Nápad – dobrý. Toto oceňuji, protože podobné „živly“ se ve městech nepochybně vyskytovaly a nepamatuji se, že bych ho viděl někde zpracovaného.
Zpracování – lehce nadprůměrné. Ačkoliv je zde mnoho otázek, dílo je psáno velmi poutavým stylem, který dokáže čtenáře zaujmout – a to se také počítá. Je to škoda, protože pravidlové chyby se dají do značné míry eliminovat nezanedbanou korekturou v MS.
Dojem – nadprůměrný. Jak již jsem řekl, stylem psaní se autor trefil do mého šálku… do mojí karafy :-).
Použitelnost – podprůměrná. Postava je celkově koncipována jen na dokreslení, což splňuje dobře, avšak zde se myslím potýkáme se značným počtem nedostatků, které nasazení PJ ještě ztěžují.

Celkem: 3*. Nadprůměrné dílo, které velmi těží ze stylu zpracování, který přidává na dojmu z něj. Většina autorů by mohla styl závidět, je proto velká škoda, že ho autor „pohřbil“ věcnou stránkou zpracování, protože jinak jsme tady mohli určitě mít kvalitní dílo.

Co z toho vyplývá pro příště je snad zřejmé – delší pobyt v moudré sově, sehnat názor většího počtu lidí a hlavně se nad dílem více zamýšlet. Máš na mnohem lepší díla, využij talentu. Přeji ti tedy hodně budoucích úspěchů.


Firefanatic

Ikonka uživatele Shadowmage    [pošta] NEW     18:59:39 20.12.2008
Příspěvek se mi líbí, postava je využitelná v mnoha světech a stylech hry. již zaznělo to, co bych asi vytýkal i chválil já sám, takže jen popřeju autorovi další podobná díla.

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
5 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.85192608833313 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách