www.Dracidoupe.cz


Bestiář


Prachový přízrak  
Příprava pro tisk (tisknuto 2319x)
Autor: Nathaka
Přidáno: 14:17:44 14.12.2008
Skupina: Magický tvor
Životaschopnost: 6
Útočné číslo: 12 (dotyk)
Obranné číslo: 8
Odolnost: 20
Inteligence: 17
Síla mysli: 15
Velikost: B
Zranitelnost: C/2, G2, I/2, J/2, K2 + zvl.
Pohyblivost: 20/magický tvor
Přesvědčení: zákonné zlo
Poklady: Nic
Zkušenost: 810
Průměrné hodnocení:4.58
Popis:

Obecné informace

Prachový přízrak se řadí mezi magické tvory, přestože jej mnozí bestiologové a badatelé považují za jednoho z vyšších nemrtvých. Nejpodobnější je totiž spektře. Od všech nemrtvých se však odlišuje tím, že se nedá za žádných okolností vyvolat, ani nepotřebuje ke svému vzniku mrtvolu/kostru. Vzniká vždy samovolně a to v uzavřených a většinou malých prostorách, kde už měsíce nikdo nebyl a neuklízel a pod vrstvou prachu již nelze rozeznat předměty na policích. Většinou to bývají zapomenuté místnosti, komory, sklepy, skladiště či věže. Možnost výskytu prachového přízraku je však zcela náhodná a nikdy nelze předvídat, zda se v zapomenuté komoře přízrak zhmotní po dvou měsících, po dvou staletích či vůbec. Proč se tak děje, nikdo netuší, mnoho mýtů nicméně hovoří o duších kdysi zavražděných, o ochráncích zapomenutých předmětů či dokonce o pátém živlu - prachu. Sféry však prozradí, že nic z toho není pravda a vznik prachových přízraků je opravdu samovolný a zcela náhodný, nedá se tedy ovlivnit jinak než úklidem.

Odborníci se shodli na tom, že všechny aspekty chování i principů prachového přízraku až na samovolný vznik odpovídají nemrtvým. Způsob jeho vzniku považují za pouhou anomálii, proto tolik pochyb o jeho zařazení.

Vzhled

Prachový přízrak sice je téměř průhledný a zbraně jím procházejí, je ale hmotný jako spektra a nemůže tedy procházet zdmi jako pravidlový přízrak. (Stále ale může "létat".) (Pro spektru i přízrak viz PPP - PJ, Bestiář, stránky 141 až 143.) Jeho tělo je plynné a průhledné. V plynu, který tvoří tělo prachového přízraku, se však pohybuje velice mnoho prachových částic, které ho zviditelňují a naznačují tvar obličeje i těla. Prachový přízrak připomíná vznášejícího se humanoida v plášti. Chybí mu však chodidla, lýtko plynule přechází v zašpičatělý pahýl. Ruce jsou přeměněné ve strašidelné pařáty.

Schopnosti

Stejně jako jiní vyšší nemrtví útočí prachový přízrak pouhým dotykem, přičemž při každém úspěšném zásahu vysává ze své oběti jednu úroveň. Navíc přízrak vysává i energii, proto při neúspěšné obraně postavě přibudou dva body únavy.

Dále má prachový přízrak možnost využít svůj nesnesitelný vřískot, což ho stojí jednu akci (jeden útok). Takto vřískat může jednou za tři směny. Tento vřískot má účinný dosah až pět set metrů a všichni, kteří ho slyší, si háží proti pasti [Odl ~ 7 ~ -2 k OČ po dobu tří směn, bolest hlavy/zalehnutí v uších]. Oběti v bezprostřední blízkosti (10 sáhů) ztrácí až -4 od OČ a past je o 1 vyšší. Bytosti s ultrasluchem dostávají dvojnásobný postih. Postihy za více vřískajících přízraků se nesčítají.

Prachový přízrak má také své slabiny. Tou první je typicky nemrtvácká háklivost na sluneční světlo. Za každou směnu pobytu na slunečním světle obdrží prachový přízrak zranění 2K10 životů. Druhou nevýhodou, o které se však málokde (a tím spíš na vesnicích) ví, je téměř smrtelná "alergie" na vodu (případně jiné tekutiny, které mohou prach "spláchnout"). Prachový přízrak ztrácí 1K6 životů za každou minci vody, se kterou přijde do kontaktu.

Poslední speciální vlastností prachového přízraku je jeho růst. Jak plyne čas, prachový přízrak se (pravděpodobně nacucáváním dalšího prachu z okolního vzduchu) neustále zvětšuje a sílí. Růst se však postupem času zpomaluje a není tedy konstantní. Nárůst Žvt i ÚČ, stejně jako nárůst třídy velikosti přehledně zachycuje následující tabulka.


Doba uplynulá od vznikuNárust
Žvt a ÚČ
Třída velikostiZkušenost
Do 1 týdne+ 0B810
Týden až měsíc+ 1B1024
Měsíc až šest měsíců+ 2C1260
Šest měsíců až rok+ 4C1800
Rok až pět let+ 6C2430
Pět až padesát let+ 8D3150
Padesát až pět set let+ 10D3960
Pět set let a víc+ 12E6480

Jak můžete vidět v tabulce, zhruba po pěti stech letech se růst přízraku zastaví. Po dalších asi pěti stech letech se přízrak rozpadne, jak jinak než v prach.

Chování

Právě to, že se může zhmotnit v podstatě kdekoliv a kdykoliv, z přízraku dělá jednoho z nejobávanějších "nemrtvých", především pak na venkově. Pokud totiž sedlák vlastní nepoužívanou stodolu, ve které se prachový přízrak zjeví, začíná být v ohrožení celá ves. Prachový přízrak se ihned po svém zjevení pokusí dostat z prostoru, ve kterém vznikl, aby si našel větší útočiště, ve kterém by mohl utěšeně růst a po nocích lovit své oběti. Pokud jsou přístupové cesty zavřené, začne na sebe upozorňovat mlácením do věcí a vřískotem, aby přilákal lidi, kteří otevřou a třeba se ho pokusí zneškodnit. Pokud se z prostoru svého vzniku nedostane, nezbude mu než růst v něm, dokud může, přičemž bude čekat na prvního neopatrného návštěvníka. Většinou se však přízrakům podaří uniknout, pak se usídlí v nejbližší zřícenině či jeskyni a zřídí si zde svoje "doupě". (Ve skutečnosti se nejedná o doupě, pouze o prostory, ve kterých prachový přízrak pobývá.)

Prachové přízraky jsou velice inteligentní, ale bohužel svůj intelekt využívají pouze k tomu, aby vyzrály na své oběti. Po nocích totiž své doupě opouští a vyráží na lov. Zabíjí čistě pro radost a pokud k tomu mají prostředky, volí daleko brutálnější a krutější způsoby zabíjení, než je obyčejný souboj. (Například mají-li k dispozici nemrtvé otroky, využívají je k mučení svých obětí.) Většinou s živými nekomunikují, i když dokáží mluvit, s jinými prachovými přízraky však komunikují často - vyměňují si zkušenosti, poznatky a rady. Dokonce jsou známy případy, ve kterých se dva přízraky spojily, aby měly v bojích s nepřítelem výhodu. A ačkoliv není prachový přízrak nemrtvý, s nekromanty se často sdružuje a dokonce, pokud je třeba dostatečně starý a silný, může přízrak kontrolovat svou vlastní nemrtvou gardu.

Zvláštní je, že prachový přízrak, ač inteligentní a vypočítavý, je silným aquafobikem a pyrofobikem, tzn. má panický strach z vody a ohně a ani k jednomu se nepřiblíží na vzdálenost pěti sáhů. V některých případech se u prachového přízraku vyskytuje také agorafobie, čili strach z otevřených prostranství.

Dodatky

Prachový přízrak může být velice nebezpečný, stejně jako neškodný. Mnohaleté prachové přízraky, pokud se spojí v silnější útvary, jsou ohromnou silou, na druhou stranu, jakmile jejich nepřátelé (potažmo hráči) již vědí o jejich slabinách a do boje s nimi táhnou s kýblem vody, je prachový přízrak odsouzen buď k ústupu, nebo k prohře.

Děkuji všem, kteří mi pomáhali v MS i mimo ni, za pomoc s dílem.

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 23
Ikonka uživatele smycma    [pošta] NEW     17:58:59 11.04.2010
Nejedná se o rasu ani povolání které by mohli hráči sami použít pro zvýhodnění se před ostatními, je to silná bestie, velice odolná a kdo o ní nic neví je sám odsouzen k smrti, pokud postavy přecení své schopnosti může je to stát životy.
Z předchozí dizkuse kterou jsem jen tak přelétl jsem postřehl něco o přesílenosti proto jsem na začátku konstatoval, že to není nic co by zvýhodňovalo hráče, z čehož vyplývá že je vcelku jedno zda je "přesílený" nebo není jelikož se nedá ani vyvolat je pouze na PJ zda dojde k názoru že je vhodné ho použít.

Všiml jsem si že autor i v jiných dílech odkazuje na pravidla, proč ne, i tak se mi nápad líbí, zpracoval to celkem dobře... nemám výtek, možná by tam mohla být jedna z jeho minipovídek jak takhle občas dává do děl.
Kdybych býval mohl hodnotil bych 5*

Ikonka uživatele Nathaka Warrior    [pošta] NEW     22:12:53 07.04.2009
Zombie: Nechápu Tě. Asi by bylo nejlepší, kdyby ses prostě mým dílům vyhýbal. Většinou z tvých kritik nic nemám, spíš mě zbytečně iritují a nutí mě vysvětlovat něco, co považuju za samozřejmé. A ty tak ušetříš spoustu času. Ale děkuju za to... Že sis to přečetl.

Ikonka uživatele Zombie    [pošta] NEW     8:08:54 07.04.2009
Nathaka Warrior:
<OT>
Tvojí výmluvu na hraní role (Roulplej), proč jsi odfláknul zranění vodou, neakceptuji, protože celá hra a pravidla použitá při hře (po dohodě hráčů s PJ) jsou o "Je to tak silné či slabé, jak PJ zařídí a dovolí.". PJ musí dostat konkrétní věci a mechamizmy, byť stručné a jednoduché, případně odvolávky na využití klasických pravidel.

Napsal jsem jen své postřehy, na které doposud v reakcích na tvé dílo nepřiša řeč.
Nehodlal jsem recyklovat kritiky ostatních, abys měl pocit, že jsem tvé dílo kompletně zkritizoval a obhájil tak své, do statistik nezařazené hodnocení.
<konec OT>

Rada - počet útoků tvora, který útočí dotykem, by měl růst spolu s jeho velikostí právě proto, že útok je veden okrajem tvora, tj. plochou, která ho vymezuje.
(trochu šroubované, ale zase to máš v jedné větě ;) )

Určitě bys v bestiáři našel buď konkrétní případ (nemusí to být nutně nehmotný), nebo alespoň vodítko (např.: krysí hejno?), případně stačí použít úvahu - útočí dotykem a nemá pevný tvar, ergo když je 2x větší (3x, 4x atd.), tak by mohl zaútočit naráz na více / to samého tvora.

Stačí ti to takto po lopatě?

<OT 2>
Nech mi můj názor, že je to přesílený a hlavně nedotažený MUNCHKIN s rádoby vatou pro hraní rolí (s tímto "přízrakem" se mi vybavila ona divadelní scéna z filmu "V jako Vendeta", kdy se navzájem honí padouch a Prorok a navzájem si strhávají masky)

Já ti nechám tvůj, že se jedná o perlu, bez které pravidla a hra prostě nemůlže být.

Omluva netřeba, pro me jsi přes všechno (NET, IRL) stále jen shluk 15ti elektronických písmen.
<konec OT 2>

Ikonka uživatele Nathaka Warrior    [pošta] NEW     18:35:33 01.04.2009
Zombie: Že ignoruješ roulplej, jsem si už zvykl, ale u zranitelnosti vodou prostě není jiné odpovědi než: "Je to tak silné či slabé, jak PJ zařídí a dovolí."

Růst počtu možných útoků? Tady si mě teprve zaskočil, upřímně nevím, proč by měly růst. Jestli jsem něco přehlédl v pravidlech, rozveď to, prosím.

Tohle dílo podle mého není v žádném případě na nula, ani na jedna hvězd. I kdyby všechny chyby, cos vypsal, byly těžkými a skutečnými chybami, s čímž nemůžu souhlasit, pořád by to snad nesráželo čitelnost, rozpracování, popis všeho důležitého a několik nepovinných a šikovných částí, které jsem přidělal. Přijde mi jen ujeté na základě několika bodů dát hned tak nízké hodnocení, resp. chtít ho dát.

Omlouvám se za své výpady. Nabyl jsem z tvé kritiky dojmu, že je psaná za stejným cílem. Až pak mi došlo (a jeden hodný člověk mi vysvětlil), že není.

Ikonka uživatele Zombie    [pošta] NEW     17:54:02 01.04.2009
Nathaka Warrior: pokud si chceš slovíčkařit, budiž.
Snažil jsem se poukázat na rozpor v tvém (ne)řešení zranitelnosti vodou - buď je to extrémně silné, nebo extrémně slabé s důvodu (ne)použitelnosti.


Další otázka: jak roste počet možných útoků s velikostí tohoto tvora za jedno kolo boje ?
Ať celkově, tak na postavu velikosti A-C. (měla by růst a na první čtení jsem to tam nenašel)

0-1* obvykle znamená 0 1*, jak sám víš.

Delfíní výpady k mé osobě si odpusť a o stížnostech nemluv zde - buď pomlč, nebo konej.

Ikonka uživatele Nathaka Warrior    [pošta] NEW     18:10:45 31.03.2009
Zombie: První otázku týkající se zkušeností sis sám zodpověděl odstavcem o zranitelnosti vodou. Dodávám, že jsem při počítání zkušeností vycházel z pravidlového vzorce a použil jsem, pokud si dobře vzpomínám, nejvyšší možný násobitel (4). Toto je výsledek.

Co se zásahu vodou týče, nepočítáš UČ této "vrhací zbraně", které závisí čistě na tobě a tvaru nádoby a v pohodě může tento rozdíl rovnající se čtyřem i překonat.

Podotýkám, že přímý útok na kostkách není zdaleka jediný způsob, jak je možné docílit zásahu vodou. (I když jsem si vědom toho, že takový styl hry ti je cizí.)

Ne, počítá se jen voda ve svém kapalném stavu. Omlouvám se, že jsem pro #@*Đ&! jako jsi ty nepopsal naprosto dokonale, o jakou vodu jde.

Ano, než vytáhneš vědro vody a vyleješ ho na přízrak, stihne přízrak zaútočit x-krát a pokaždé zasáhnout, přičemž x = součet úrovní všech členů družiny. Ha-ha-ha.

Ano, souhlasím s Kamamurim, zranitelnost typu N tam má být a byla vyřazena nedorozuměním.

0 - 1* je vtipné hodnocení. Už pro tvé vlastní dobro jsem rád, že jsi ho nemohl dát a já tak nejsem nucen k další oficiální stížnosti na tvé velmi delfíní a originální hodnocení.

Ikonka uživatele Zombie    [pošta] reputace: -1
Nathaka: -1
NEW     13:17:23 31.03.2009
Moment, prastarý přísrak s životaschopností až 18 (tj. statisticky 153 životů, +- (*)) a útokem 24, který upíjí úrovně ...
... zranitelnost C/2, G2, I/2, J/2, K2 ...
... a pohyblivost 20 ...

JEN 6480 zkušeností ?

Sice to není drak, ale co mu chybí na dechy, to si vynahradí upíjením úrovní, imunitami a dalším. Takže klidně 15-20.000 zkušeností

Zranitelnost vodou
(*) statistika:
1 mince = 1/20 kg vody = 1k6 životů (lepší, než lučavka královská).
20 mincí = 1 kg vody = 20k6 životů (tj. 20*(1+6)/2 = 70 životů).
K zabití přízraku postačuje hodit (+) dva tři litrové měchy vody, vína, soudek piva ....

(+) a trefit se - jak se to srovná s obranou 8? Že by ho hobit zloděj, kradlák nad kradláky s obratností 21/+5 trefil jen v případě, že hodí na útok o 4 víc ? WTF)

Hele, počítá se voda ve mě? Tělo ji obsahuje podle kondice a podmínek 60-75%, tj. dospělá lidská postava mužského pohlaví má v sobě 35-65 kg vody ;)) Dotyk se přeci bere oboustranně, nebo ne?
Za tu jednu úroveň to pak stojí, zaplácnout ho vlastní vahou :D
(každá mrtvola, která na něj spadne, nebo i cákanec krve, který ho potřísní, ho vlastně zabije.)

(než se k němu dostanu s tím Firefanaticovým vědrem vody, tak je ze mne a z celé družiny banda krvavých cárů na 1. úrovni :o( )
...
Už vidím, jak vědrem švihám ku stropu, odkud na mne neočekávaně spadl přízrak. V NOCI :D)

Souhlasím s Kamamuri - zranitelnost typu N (Bílá střela) tam citelně chybí.

Rozepsaný MUNCHKIN je to.
Hlasovat, dám za 0-1*, takto jsem se při psaní kritiky pořádně pobavil :D

Ikonka uživatele Nathaka Warrior    [pošta] NEW     23:45:06 29.12.2008
Kamamuri: Není to ani tak nabalováním prachu, prostě se vysílí a rozpadnou se, protože po takové době už nedokážou své tělo udržet pohromadě.

Přízrak se drží pohromadě celý, to znamená, že já osobně bych nedovolil cokoliv od něj oddělovat, jedině bych to bral jako ztrátu končetiny. Prachová zrna sice nejsou navzájem spojena pevně, ale plyn tvořící obal přízraku je objekt jako celek, tudíž rozdělit vejpůl stejně nepůjde. Přízrak totiž vyvíjí sílu, aby se udržel pohromadě, a to docela velkou.

Bílá střela by tam měla být, vyřadil jsem ji už ani nevím proč.

Ikonka uživatele Kamamuri    [pošta] NEW     23:19:16 29.12.2008
NW: zopar otazociek/pripomienok

Podla popisu obludy to vyzera, ze prizrak nie je nesmrtelny (casovo). Predstavujem si to tak, ze sa nan nabaluje prach, a nakoniec sa pod jeho tiazou rozpadne. Nemaju prachove viry nejaku snahu sa tomu koncu vyhnut? Napr. by sa mohli ciastocne umyvat (povedzme vyjst v noci na vietor, aby z nich striasol prebytocny prach).

Druha vec, prizrak si predstavujem ako zhluk prachovych zrniek a spiny, chlpov, mozno aj vlasov, proste taketo chumace. Nezranitelny zbranou, zbran cez neho prejde, ale je hmotny. Napada mi taka moznost, ze vezmes nejake vedro, a "naberies" z prizraku, a vedro potom zavries. Alebo prizrak rozdelis "napoli" Co sa potom stane?" Vzniknu 2 prizraky? Alebo sa zmensi? Povedzme, ze padne nejaka uzka drevena stena zhora.

Tretia vec, skor taky dodatok, myslim, ze kazdy magicky tvor je zranitelny N, cize osobne by som tam pridal tu bielu strelu (sa mi to zda ako zbytocne vytvaranie vynimky do drd pravidla)

Ikonka uživatele Nathaka Warrior    [pošta] NEW     16:40:40 20.12.2008
Na přání Sniperovo vše o vřískání přesunuto ke stolu Bestiář (ID 1890).

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.11346006393433 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách