www.Dracidoupe.cz


Bestiář


Létající lebka  
Příprava pro tisk (tisknuto 2487x)
Autor: PinHead
Přidáno: 10:22:33 05.12.2008
Skupina: Nemrtvý
Životaschopnost: 2+3
Útočné číslo: (+2+4/-1)=6/-1
Obranné číslo: (+6+3)=9
Odolnost: 14
Inteligence: 8
Bojovnost: -
Velikost: A
Zranitelnost: human. + E,N,P, ale M 0, O 0
Pohyblivost: 21
Přesvědčení: zákonné zlo
Poklady: nic
Zkušenost: 100
Průměrné hodnocení:3.06
Popis:

Obecné informace

Vznik

Tento nemrtvý může vzniknout jednak samovolně (což se ovšem stává velmi zřídka) nebo může být vyvolán kouzlem Oživ nemrtvého. Pro účely vyvolání se lebka magovou náročností, délkou vyvolání atd. bere jako ghůl. Mezi kouzelníky a nekromanty je lebka poměrně oblíbený služebník, i když nemůže vykonávat žádnou fyzickou práci. Díky jejímu vzhledu a schopnostem je využívána spíše k boji a zastrašování. Slabší nekromanti a kouzelníci, kteří si nemohou dovolit lepší nemrtvé, lebky využívají také jako velitele kostlivců a zombií.

Samovolný vznik je vzhledem k jiným nemrtvým méně pravděpodobný, ne však nemožný. Lebka může vzniknou tam, kde někdo přišel o hlavu nebo tam, kde někdo porušil klid mrtvého tím, že tělo vykopal a nepohřbil. Samovolně vzniklá lebka má přesvědčení o dva stupně horší něž původní majitel hlavy.

Příklady vzniku:

  • Nespravedlivě sťatý sedlák, kterého kat hodil do studny ve hradním sklepení.
  • Lupiči při vykrádání hrobky chtějí ukrást přívěšek z krku kostry, není to však možné bez manipulací s kostrou.
  • V jeskyni byl oběšen loupežník. Jediné, co zatím z konopného provazu neodpadlo, je lupičova lebka.

Vzhled

Létající lebka může mít různý tvar podle rasy. Lebka může být čistě kostěná nebo pokrytá hnijícím masem a kůží, které ale časem opadá, takže staré létající lebky jsou většinou bez tkáně. Z lebky může vybíhat kousek krční páteře, ale taky nemusí. V mozkovně není mozek. V očnicích je možné spatřit slabou matnou červenou záři. Díky tomu je v naprosté tmě trošku vidět; při boji s s lebkou ve tmě mají postavy postih jen –4. Lebku je možné detekovat čichem a ultrusluchem (ale PJ byl měl brát na zřetel, že tak malý předmět může kroll vědomě „přeslechnout“).

Chování

Dokud není nablízku potencionální oběť, lebka přežívá usazená na zemi v kataleptickém spánku. Jakmile se ale přiblíží něco živého (blíž než 50 sáhů), začne se chovat jako každý nemrtvý se svobodnou vůlí. Neslyšně vzlétne a začne kořist pronásledovat. Je nutné si uvědomit, že lebka není úplně bez inteligence, takže ne nebude ‚bezhlavě‘ vrhat do každého boje. Pokud je zřejmé, že by v boji prohrála, počká si na vhodnější příležitost, např. až se družina rozdělí, někdo se opozdí atd. aby mohla zaútočit ze zálohy. Prvním útokem se může pokusit vyrazit pochodeň nebo rozbít lucernu.

Boj

Lebka bojuje tak, že prudce nalétává na oběť a snaží se jí pokousat. Lebka je nesmírně rychlá, proto má v boji 2 útoky za kolo, což se rovná bonusu +6 v RSS. Zasáhnout lebku je poměrně složité, se střelbou nebo hodem je to ještě těžší. Jinak je zranitelná jako kostlivec. V boji se lebka chová opatrně. Je si dobře vědoma toho, že by ji mohla jedna rána kladivem zrušit, takže nejraději útočí stylem: nálet - rychlý ústup do tmy - úder z druhé strany.

Zvl. Schopnosti

Sražení

Pokud má lebka prostor alespoň 5 sáhů, může se pokusit oběť srazit k zemi prudkým nárazem. To je past na obratnost pro lebku, ~ OČ ~ síla je nic/sražení oběti. Pokud je tvor sražen, vstává 1-3 kola a během této doby se nemůže bránit, útočit a kouzlit. Pokud se lebce nepodaří protivníka srazit, má v příštím kole postih –1 k ÚČ, OČ.

Pohled

Bojuje-li lebka ve tmě, může se pokusit ochromit protivníka pomocí svého pohledu. Lebce se rozzáří oči a upře svůj pohled na oběť. Ta si hází na past Roz ~ 7 ~. Pokud cíl uspěje, nestane se mu nic a v příštím kole může konat libovolné akce. V případě neúspěchu je cíl ochromen na 2k6 +2 kol, kdy se bere jako vyřazená postava. Lebka může schopnost použít jen ve tmě, což má za následek, že je v kole, kdy se pokouší ochromit díky zářícím očím ještě lépe viditelná. Pravidlově se to projeví následovně: postih za boj ve tmě v tomto kole je jen –3.

Využití

Lebka se dá využít různě. Jako přítel nebo služebník CP, jako noční můra družin v podzemí, jako děsivá příšera z legendy o oběšeném rytíři apod.

***

Poděkování patří lidem, kteří mi pomohli v MS. Jsou to: Sahadowmage, Falhir, Samurai, UnknowN.

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 13
Ikonka uživatele Fafrin    [pošta] NEW     13:06:57 09.12.2008
Bestie je to pěkná, nápaditá spracování více než dobré.
Co však hodně vadí je pravidlová nevyváženost, ať už se to týká poměru cena výkon co se týče možností stvořit ji nekromantem, nebo síly statistik a zvláštních schopností. Jen považte, že lebka má 70% šanci paralizovat postavu na stejné úrovni (čímž se stává pro osamělého dobrodruha smrtící) a také celkem slušnou šanci paralizovat protivníka o 3 až 4 úrovně výše.
Co se týče sražení, srážet umí spousta nestvůr (hlavně zvířat) z běžných pravidel. Opomenu-li rozdíl, že v těchto případech se používá síla a odolnost postavy (v tomto případě bych uvítal možná tak obratnost a odolnost, ale co s tím má co dělat brnění - možná bonus za démona, ale nikoliv KZ), pak je tu ještě rozdíl v tom, že si háží postavy, potažmo hráči, což je lepší protože to jednak uvolní PJ ruce na jinou činnost a druhak mají hráči lepší pocit, že drží osud svých postav ve svých rukou.
Statistiky síly a obratnosi snad vytkly už jiní. Co třeba MS... manévrovací schopnost?

Ikonka uživatele PinHead    [pošta] NEW     21:25:34 08.12.2008
Sethem: uvažuju o verzi 2...a popis chovnání neutrální lebky už mám v osnově;-)

All: díky za hodnocení

PinHead

Ikonka uživatele Sethem Tartir    [pošta] NEW     20:58:03 08.12.2008
Hm, pěkně a stručně sepsaný nemrtvý.

Mechanismy nebudu pitvat, stejně se v nich příliš nevyznám (ale také na ně moc nehraju, vystačím si s OČ, ÚČ a žvt).

Co mi ale u lebky skutečně chybí, jsou nějak zpracované vzorce chování, charakter. Všimněte si, že pravidloví nemrtví jsou až na kostlivce a zombie zpracováni i s nějakými povahovými vlastnostmi - tajnůstkářští ghůlové, cyničtí upíři, nespoutatelní stínové a duchové... očekával bych od PinHeada, že by aspoň načrtnul, jak se taková lebka normálně chová... to, že čehá ve tmě a útočí na každého jeskyňového vetřelce z ní dělá pouhý zelený hlen s jinými čísly.

Kdo dnes hraje dungeony? Jsou na lebce podstatnější parametry pro boj, nebo to, v jakých situacích na ni lze narazit?

Obávám se, že tomuto budu muset přizpůsobit své hlasování. Autora ale považuji za inteligentního a progresivního, takového, který si do příště dá pozor a bude za odstranění zde zmíněných chyb dostávat nejen ode mě, ale i od ostatních lepší hodnocení;-).

Ikonka uživatele Hrabě Dracula    [pošta] NEW     16:44:58 06.12.2008
Oceňuji praktickou využitelnost - což shledám jako nadprůměrný výkon. Zpracování je komplexní, stručné, jednoduché; průměrné. Nápad lze pochválit, neboť je to relativně originální. A pakliže je nestvůra opravdu originální, ale zároveň to není osminohá blbost, je to úspěch.
Horší je to s pravidlovými nedostatky, byť jich není mnoho. Byly zmíněny přede mnou. Každopádně mírně nadprůměrné hodnocení sí dílo zaslouží, i když přimhouřím očko.

Ikonka uživatele Syrus    [pošta] NEW     12:56:32 06.12.2008
No, je nutné souhlasit s tím, co bylo řečeno o přesílenosti tvora. Jak síla, tak "SZ" je skutečně velká. Možná by stálo za to zamyslet se nad ní a možná si trochu pohrát se vztahem ÚČ/útočnost. V konkrétním případě bude pak samozřejmě záležet i na tom, o jakou lebku se jedná, tedy jakým je vybavena chrupem.

Na rozdíl od ostatních bych nepovažoval neurčení četnosti ochromení za nějakou chybu. Pokud se nejedná o magickou schopnost, není k tomu zvláštní důvod. Nemrtví se neunavují... Ostatně např. drak není také nijak omezen v používání drakomluvy. Jak již řekli jiní, nebylo by asi do věci zahrnout do pasti také (vedle rozdílu úrovní) inteligenci nebo charismu. Takový mechanismus by asi lépe odrážel povahu útoku.

Zřejmě by nebylo od věci dát lebce i možnost vyvolat mentální útok, ale to je jenom návrh.

Co mi ale chybí, jsou údaje spojené s létáním lebky. Zejména její manévrovací schopnost a možná i údaj o tom, do jaké výšky je schopna vystoupat. Případně teké to, zda nepř. dokáže létat i za denního světla.

Ikonka uživatele Beldin    [pošta] NEW     23:13:36 05.12.2008
Mě tahle potvůrka zaujala i pobavila; chyby, které jsou zmiňovány níže, se podle mě dají snadno opravit, takže jsem se po zvažování mezi 4* a 5* přiklonil k vyšší variantě...

Ikonka uživatele Ithildur    [pošta] NEW     22:23:39 05.12.2008
Zdravím,

začnem tým, čo sa mi na Lebke páči. Páči sa mi, že lebka nie je len "kostlivec bez tela", ale je niečím výnimočná. Popísaný spôsob boja a chovanie sú pekným ozvláštnením boja s takouto potvorou. Tiež chválim za to, ako je dielo napísané, číta sa to celkom dobre a dobre pôsobia aj poznámky o ultrasluchu alebo rozbití lucerny (to sú veci, ktoré nemusia napadnúť každého, teda podľa mňa dosť prínosné).

Mal by som aj pár výhrad, v podstate asi zopakujem to, čo už napísali iní:
- Životaschopnosť by som dal trochu nižšiu, napríklad 1+3, aby to viac sedelo k predstave "odpálkovania lebky jednou ranou na druhý svet". Ale zas taká chyba to nie je, skôr môj osobný názor.
- ÚČ a OČ sú dosť vysoké, na to, že je to "len" lebka. Jej hlavnou výhodou by mala byť tá prelietavacia taktika, možno by sa to dalo spraviť nejakým mechanizmom na spôsob "na lebku môžu útočiť len súperi s vyššou alebo rovnakou iniciatívou", akože lebka len preletí okolo, v svojej iniciatíve by kúsla a zase by bola preč.
- ÚČ samotné by teda mohlo byť nižšie, porovnania z pravidiel už napísali ostatní. OČ by zase malo vyplývať z jej obratnosti, lebka ako taká by mohla byť "krehšia".
- Zrazenie už bolo spomenuté, ja sa pridávam, pasca by mala byť pre obrancu a mohla by zohľadňovať jeho veľkosť.
- Toto je skôr taký návrh, dĺžka ochromenia pohľadom by sa mohla vypočítavať vynásobením hodnoty, o ktorú obeť podhodila nejakým počtom kôl (napríklad 2).

Celkovo je to ale pekný kúsok, tie chyby, ktoré v ňom sú, sú síce viac či menej závažné, ale na druhú stranu nie sú neopraviteľné. PinHead spísal zaujímavú potvoru, ktorá sa po drobných úpravách dá pekne použiť v hre, určite ako ozvláštnenie bojov bodne. Prajem veľa šťastia do budúcna, trochu viac porovnávať s pravidlami a bude to fajn (a to hovorím z vlastnej skúsenosti, tiež v tom musím pridať).

S úctou
Ith

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     17:55:51 05.12.2008
Hodně se mi líbí popsaný způsob boje - vyčkávání u podlahy v nehnutém stavy, pak útok na zdroj světla a následné nalétávání na nepřítele a srážení. Pro válečníky a zloděje dosti problém, kouzelník prubne zetři modré blesky a je po problémech.

Popis je to hezký, ale pravidlově dle mého ne zrovna ideálně dotažený do takového stavu, aby naznačený způsob boje byl efektivní. Dále ani nastavené statistiky nejsou zrovna v pořádku.

Pasti na srážení, ve které se nebere v potaz, co vlastně srážíme není vhodná. Určitě srazit k zemi hubeného hobita nebo draka v plné velikosti je určitě rozdíl...

Ochromení pohledem má dle mého také zbytečně dlouhé trvání, ale tam bych tase tak velký problém neviděl. Také by nebylo na škodu zahrnout do pasti INT nebo CHR, přecijen mág se asi nenechá tak snadno psychickým útokem oblbnout jako kroll barbar (návrh).

V tabulce řádek zranitelnosti je dosti podivně napsán. Jedná se o nemrtvého, takže změny by měli být vztaženy od skupiny nemrtvý nikoli od humanoida (nelogika).

Mám rád bestie, které mají v popisu jednoduchý, ale přesto specifický, styl boje. S pravidlovými principy by to chtělo trochu zapracovat a příště to může být více než za:

***

Ikonka uživatele PinHead    [pošta] reputace: 1
nedohledatelné: +1
NEW     16:04:33 05.12.2008
Sniper: Děkuji za rychlé schválení, hodnocení a kritiku - snad se z ní poučím. Samotná kritika se mi zdá velice dobrá - díky za ni.

Tak, pokusím se nějak stručně reagovat na připomínky.

"Autor sám udělal rovnítko ke ghůlovi přes vyvolávací kouzlo. Lebka má o něco méně životů, lepší obranu, útok a speciální schopnosti. To není nejlepší bilance, ukazuje na jasně silnějšího tvora – má o 4 vyšší OČ, což znamená že ve dvou zásazích utrpí o 8 životů menší zranění, což je průměrný lepší výsledek oné snížené životaschopnosti."

Ghůl je v boji na blízko horší než lebka, ale na druhou stranu, více životů mu dává větší odolnost proti bleskům, magií je lebka zranitelnější. Celou situaci podlě mě vyřeší snížení životaschopnosti na 1+3, upravení OČ nebo zvýšení vyvolávací ceny na úroveň ducha.

Ano, zpětně vidím, že parametry jsou zbytečně přemrštěné (co se dá dělat, první věc v Bestiáři:-) Neurčení četnosti u schopnosti Pohled je obrovská chyba, která mě teď dost mrzí. Myslím, že tak 1x-3x denně by mohlo stačit. Ano, Pohled je celkově nedořešený.

Sražení bych nijak neomezoval. Jinak, jak je to s verzemi? Přemýšlím, že bych dílo vybalancoval, přidal nějaké nové věci, alternativy atd. a udělal verzi 2.


Samurai
Ano, útok zubů je trochu přehnaný. K obranému číslu - pokud vím, tak se OČ rovná součtu bonusu za obratnost a KZ. Kost je podlě mě dost tvrdá, ikdyž možná časem měkne. (každopádně, pokud používáš jiný systém zranitelností, tak se kost určitě lépe drtí než seká)

Mno, past na rozbití lebky je podlě mě úplně zbytečná...rozbití lebky = zničení lebky = smrt lebky

Falhir
Ohledně OČ - mé stanovisko viz odpověď pro Samuraie. Děkuji za hodnocení a komentář.

PinHead

Ikonka uživatele Samurai    [pošta] NEW     15:26:09 05.12.2008
Falhir: Ale jo, to ono kousnutí může způsobit pořádné zranění - ale rozhodne ne 4(+1 - takovej ghůl má +3 na tlamu a to má hubu vybavenou pořadnejma tesákama

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
6 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.797523021698 sekund.
© 2002 - 2007 Almad, James Timqui a Alcator design © 2002 - 2007 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována,
publikována ani jinak využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků. Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu.