www.Dracidoupe.cz


Bestiář


Démon vědomostí  
Příprava pro tisk (tisknuto 2051x)
Autor: Mandara
Přidáno: 17:33:38 06.04.2008
Skupina: Ostatní
Životaschopnost: -
Útočné číslo: -
Obranné číslo: -
Odolnost: -
Inteligence: -
Bojovnost: -
Velikost: -
Zranitelnost: -
Pohyblivost: -
Poklady: -
Zkušenost: -
Průměrné hodnocení:3.38
Popis: pozn. Obecná pravidla pro démony posedlosti jsou v PPP-PJ str. 125

Démon vědomostí

Sféra původu: Vehuiah (1. sféra)
Cíl: Učenci, kouzelníci, theurgové (postavy bažící po vědomostech)
Doba výskytu: 8 hodin
Oblast výskytu: 500 sáhů
Zkušenost: 200

Postava posedlá tímto démonem má neodolatelnou touhu nacpat si do hlavy co nejvíce vědomostí. Stále si zachovává přesvědčení, ale jakmile vidí příležitost něco nového se dovědět (například knihovnu, univerzitu, ale třeba i tetky rozšiřující klepy), tak příležitost využívá a snaží se zjistit co nejvíce nových znalostí.

Démon ovládá postavu postupně:

  • 1. stádium (1. měsíc) – postava má zvýšenou chuť se učit, vědomosti rychleji vstřebává, má posílenou paměť, jako by měla stupeň inteligence o 4 vyšší (ale jen pro učení a paměť), nejvýše však 21/+5. U postiženého jde pozorovat zvýšená chuť chodit do školy, učit se novým věcem, vybavuje si lépe znalostmi, které se po posednutí naučila. Postava se chová dle své vůle, posednutí démonem je neznatelné. Postava získává dvojnásobek bodů zkušeností, výcvik o úroveň trvá poloviční až čtvrtinovou dobu (14dni až 1 měsíc).
  • 2. stádium (2. měsíc) – postava začíná používat pojmy a slovní obraty, jimž jen málokdo rozumí, co znamenají, ale opravdu jen málokdo (povětšinou někdo opravdu hodně blízký) je schopen poznat, co chce posednutý povědět. Podobné záchvaty vytržení z reality jsou stále ještě zřídkavé (1-2 za den po jednu směnu, ke konci druhého měsíce mnohem častěji). Zlepšení paměti a učenlivosti (větší přísun zkušeností) je stále zachován.
  • 3. stádium (3. měsíc) – postava více než polovinu slov používá z cizích jazyků, které měla tu možnost se do této doby naučit. Nezřídka v jedné větě žádné dvě slova nejsou stejným jazykem. Postava později začíná navíc uvažovat v metaforách a ve slovních spojeních. Stále musí něco číst nebo jinak získávat nové znalosti, jinak trpí bolestí hlavy a je pro jakoukoli praktickou činnost v podstatě nepoužitelná (napadá mě použití takové postavy jako těžítko nebo přírodní překážka).
  • 4. stádium – jakákoliv komunikace s postavou je nemyslitelná, neuvažuje normálně, nevnímá své okolí. Sama není schopna ani vykonávat základní fyzické potřeby (jíst, pít, vyměšovat na příhodných místech), bez cizí pomoci umírá hlady.

Démon vědomostí za normálních okolností uskutečňuje spojení mezi theurgem a studnicí vědomostí sfér a sbírá informace o materiálním (našem) světě. Takže když se nešťastnou náhodou dostane do našeho světa, dělá to, co by dělal ve sférách, schraňuje znalosti a vědomosti. Démon není zlý, ale je docela hloupý, takže si neuvědomuje, že svým konáním škodí svému hostiteli. Humanoidní mozek není uzpůsoben k tak velkému sběru informací, takže po čase nával znalostí přestane zvládat a zblázní se z toho.

Po úspěšném vymítání démona postava nenávratně ztrácí všechny zkušenosti, které získala navíc díky démonovi vědomostí. Pokud vymítání bylo nějakou násilnou nebo drastickou metodou a mozek neměl čas se připravit na vytržení démona vědomostí, postava ztrácí část nebo i všechny zkušenosti, které nabyla od doby, kdy byla posednuta. Rozhodnutí zda se jedná o mírumilovné vymítání (chodcem na 16. úrovni, službou od sfér, CP-vymítačem) nebo drastické (zabití postavy a následné poživení) je čistě na úsudku PJ.

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-8 / 8
Ikonka uživatele Killonex    [pošta] NEW     17:34:00 05.05.2008
Tohle dílo se mi docela líbí pěkný jsou tam ty stadia to je asi to co se mi líbilo...chválim autora

Ikonka uživatele Fafrin    [pošta] NEW     18:39:46 07.04.2008
Nápad je jednoznačně skvělý, příběhotvorný a originální.
Bohužel zpracování posedlosti vědění je pravidlově naprosto nevhodné, i realitě neblízké.
1) Zvýšení koeficientu získávání zkušeností je pravidlově nepřijatelné. Dělalo by to z démona posedlosti velmi silnou výhodu.
2) Zkrácení doby výcviku nemá žádný vhodný efekt (ostatní postavy stejně budou cvičit dva měsíce, pokud hrajete nadobu výcviku postav)
Celý první stupeň působí jako pomůcka pro rychlejší vývoj postav.
Druhý stupeň (až na přetrvávající efekty prvního) je přijatelný.
3) Ve třetí fázi by nejspíše měla postava trpět namísto bolestmi hlavy těkavostí a nepozorností. Mělo by také nastat vážnější vynechávání spánku a běžné hygieny a podobných "drobností" a tak plynule přejít do fáze čtvrté.
4) Chybí pravidlové zpracování postihů ve třetí fázi.
5) V poslední fázi bych neřekl, že postava nevnímá své okolí, naopak ho vímá, ale není schopna se bavit o ničem jiném než o aktuálním předmětu svého zájmu (a to ještě v mišmaši několika cizích jazyků a odborné terminologie daného předmětu)
6) K nevykonávání základních potřeb nedochází kvůli neschopnosti postavy je vykonávat, ale proto, že na ně prostě zapomíná.

navrhované úpravy vyplívají z osobních zkušeností (ač mírnějších - jsem studentem informatiky a už jsem zažil pár několikadenních období strávených programováním jedné konkrétní věci)

Ikonka uživatele Tuvy    [pošta] NEW     19:05:14 06.04.2008
Zdravím

První problém vidím v nelogických následcích - tedy přesněji:
Démonova snaha je získat co nejvíc vědomostí - za tímto účelem dokáže i zvýšit int. postavy (což ovšem nemá nic společného s pamětí, ale budiž - víme co měla autorka na mysli).
To ovšem nijak nesouvisí s tím, že by postiženému mělo "začít hrabat". Projevy od 2. stádia dále již nejsou z daného předpokladu logicky odvoditelné - proč by démon měl nějak poškozovat mysl své oběti?

Argument, že tyto postihy jsou následek přijímání mnoha informací je lichý, protože organismus (mozek) má normální mechanismy obrany vůči tomuto (spánek-uspořádávání informací, zapomínání...) a nikde zde není zmínka o tom, že by démon ovlivňoval tyto mechanismy. Humanoidní mozek je uzpůsoben k jakkoliv velkému sběru informací, kterého jsou schopny humanoidní smysly (existuje sci-fi, zpracovaná i jako jeden z dílů krajních mezí, kdy přísun informací mozku zajišťuje bio-elektronické rozhraní schopné data do mozku "sypat" - tomu opravdu asi mozek není schopen vzdorovat, ale to je jiný případ).
Popsané příznaky jsou následky naprosto jiných věcí, než přijímání kvant informací - používání odborných obratů a termínů je následek sociální nápodoby (pobývání v kolektivu, který tyto termíny běžně používá), obsese je psychická porucha a 4. stupeň pak jsou v podstatě projevem únavy.

Autorka mimochodem vůbec nepracuje s pravidlovou stránkou 3. a 4. stupně - například nezmiňuje pozdější snížení int., ačkoliv popisované projevy by tomu odpovídaly (zvlášť u 4. stupně to vypadá na snížení na 0). Hovoří o bolestech hlavy, ale pravidlový stupeň únavy či projevy pro souboj/kouzlení nezmiňuje žádné.

Poslání démona - spojení mezi theurgem a "studnicí vědomostí sfér" (nějaký termín, který mi unikl?) - "sbírá informace o našem světě" - tohle je strašný zásah do informačního systému sfér! Sféry získávají informace automaticky jejich vznikem. Pokud by zde vůbec existoval nějaký podobný démon, je zde zákonitě splnitelná (a naplněná) možnost, že sféry prostě něco nebudou vědět, aniž by to kdokoliv zablokoval. Třeba vědění myšleného a vědění minulých myšlenek by tak bylo téměř naprosto nedostupné (vědění myšleného by mělo jen informace posedlých jedinců, vědění minulých myšlenek jen to samé, co vědění mluveného a myšlenky posedlých jedinců).

Nevím také, proč by měla postava ztrácet vědomosti a zkušenosti s vymítáním - pokud se vše dále ukládá v její paměti a ne paměti démona (což by zase kompletně zrušilo jeho smysl a funkci). U ostatních démonů si postava také všechny vzpomínky a následky nese dále.

Jediné co zbývá k hodnocení je nápad, který je zase velmi dobrý. Přesně takový démon tu byl potřeba už dávno, a i představa "hodného blbého" démona prokletí je velmi lákavá. Už vidím studenty magické univerzity, jak chodí za alchymisty před zkouškovým, aby se nechali posednout těmito démony záměrně a platí za to zlaté, těžce vydělané vykřikováním na tržištích, roznášením nákupů či balením zeleniny.
Škoda jen že zpracování tohoto případu se prostě nepovedlo ani logicky ani pravidlově a démon tak lze použít hlavně v nenáročné RP akci.

S pozdravem
T.

Ikonka uživatele Zerrion    [pošta] NEW     18:54:12 06.04.2008
Zdravím autora

Dílo je pěkně udělané a dobře se čte, celkově si mi líbí. Měl bych ale několik výtek.

1.Ve třetím stádiu postava plantá různé jazyky dohromady, pokud se tedy jedná o VP(vaše postava), tak postavu z části řídí PJ nebo jak se bude určitý dialog vyvíjet? Tohle by mohl být totiž i pro zkušené hráče dost problém, se tak nějak vůbec vyjádřit.
2.Proč postava získává více zkušeností než běžne? Postava s démonem vědomostí bude "chytřejší", ale snad by to nemělo být spolčeno s nárůstem zkušeností... tohle bych možná upravil.
3.Nachází-li se postava ve 3.stádiu a spoluhráči(tedy hrdinové) s podobným démonem již zkušenosti mají a zkusí postavu odtrhnout od možnosti vzdělat se, má postava nějakou šanci, že po delší době démona vypudí?(není totiž vždy možnosti použít vymítání) př.:Pokud bude zamčena ve věznici, kde se jednou denně otevře okýnko a postižená postava dostane jídlo, bude od možnosti vzdělávat se izolována. Co se s ní stane?

Jinak v démonech se příliš nevyznám, ale tohle mně přijde hezky a krátce zpracované. Pěkné

S pozdravem Zerrion

Ikonka uživatele tjcombo    [pošta] NEW     18:53:21 06.04.2008
JOJo je to pěkné

Ikonka uživatele Tobša    [pošta] NEW     18:03:33 06.04.2008
Zdravím,

mám zkušenosti s tvorbou démona posedlosti, a vím, že je to poněkud náročnější oblast. Celé dílo se mi líbí, až na to, že se mi nezdá zvýšený koeficient zkušenosti. Nevidím důvod proč dávat dvojnásobnou zkušenost. Spíše bych to jako PJ řídil tím směrem napovídat hráči (bude-li posednut), aby jednoduše došel k řešení problému a pak ho ohodnotil zkušeností.

Dá se říci, že démoni posedlosti jsou zápletkotvorní. Zrovna mě napadá zápletka. Avšak s poněkud inteligentější varinatou tohoto démona, řekněme z 18. sféry, který má jako koníček studování "primitivních" ras a tak jednu posedne (někoho z družiny). S posedlým bude komunikovat. Postavě slíbí, že se jí odmění (démon to zvládne), když ho ponechá studovat lidi, dejme tomu čtrnáct dní, ale musí to zůstat v tajnosti (na to se perfektně hodí ctižádostivý válečník). No ale, hh, myslíte někdo, že démon dodrží úmluvu? No a tak je na řadě vymítání ... to se dá opepřit ... atd atd.
Prostě a jednoduše - s démonem se dá prožít z hlediska PJ spoustu srandy, ale musí na to být zkušený PJ a neménně zkušení hráči, všichni dobří v roleplayingu.

Dílo hodnotím jako pětihvězdičkové,

s úctou,

Tobša

Ikonka uživatele Falhir    [pošta] NEW     17:44:02 06.04.2008
Souhlasím se Syrusem.

Dle mého názoru má zajímavou myšlenku, to rozhodně, ale je až moc pravidlově zpracovaný. Údaje, které jsou sice důležité pro chod hry, jsou nezbytné, ale neuškodilo by přidat několik detailů a perliček k doladění.

Nicméně špatné to není, vcelku se mi to líbí. Nadprůměrné.

Ikonka uživatele Syrus    [pošta] NEW     17:37:58 06.04.2008
O démonech posedlosti není, krom jejich projevů, v zásadě co napsat. Projev posedlosti autor popsal dobře a celkem plasticky. Možná, že příspěvku chybí větší rozpracování zájmů démona (tedy např. že tento konkrétní démon může mít zájem jenom o určitý segment informací, resp. o informace z určitého oboru nebo o určité události. Rozhodně si nemyslím, že takový démon by se měl zabývat sběrem nějakých bulvárních klepů). Taky by se měl zohlednit způsob, jakým démon informace získává (autor píše jenom o čtení, ale démon by mohl vyhledávat informace i rozhovory s jinými lidmi, experimenty apod.).

Trošku nedotažené mi připadají i výsledky vymítání. Možná, že by stálo zato, aby postiženému zůstala čáást vědomostí, ale na druhou stranu i nějaké poškození mozku (migrény, ztráta nějakého smyslu, koktání, výpadky paměti atd.).



Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
8 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.68944406509399 sekund.
© 2002 - 2007 Almad, James Timqui a Alcator design © 2002 - 2007 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována,
publikována ani jinak využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků. Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu.