Bestiář

Pikachu Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 29

Skupina: Zvíře

Životaschopnost: 1

Útočné číslo: (-1+3 /+1) = 2 /+1 (drápy) + zvl.

Obranné číslo: (5+0) = 5

Odolnost: 6

Inteligence: 1

Velikost: A0

Zranitelnost: Zvíře

Pohyblivost: 12/zvěř

Poklady: Nic

Zkušenost: 80

Bojovnost: 3

Popis:

* Vytrvalost: 7/zvěř

Úvod a předmluva, obecně o Pokémonech v DrD (nutné zlo)

Opravdu je to nutné, musíte si přečíst tuto slohovou část, abyste pochopili, proč byl stvořen tento příspěvek a proč budou tvořeny další podobné. Protože vám musím říct pár důležitých věcí. Zaprvé, proč Pokémoni? Protože Pokémoni, přes veškerý odpor veřejnosti (který přišel po tom úspěchu), nejsou vůbec špatně vymyšlení, protože obsahují spoustu inspirace a protože každá jednotlivá příšerka se dá zpracovat a každá může být v DrD něčím zajímavá. Protože někteří z Pokémonů jsou natolik úžasní a originální, že nezpracovat je do DrD jenom kvůli tomu, že Pokémony je tolik opovrhováno, by byl hřích.

Zadruhé, proč Pikachu, když jsem zmiňoval originální a zajímavé? Protože Pikachua každý zná, každý ho odsoudí, ale každý bude moci také posoudit, nakolik se jeho konverze do DrD povedla. Protože na něm se nejlépe ze všech Pokémonů dá dokázat, že to myslím vážně a že když překonáte ten odpor k Pokémonům nebo anime obecně, můžete si dobře zahrát.

A za třetí, proč to beru tak vážně? Možná jsem mohl raději napsat hlod, či zpracovat Pikachua podobně jako Reddragon (dohledejte si, stojí za to), já ale svět Pokémonů navzdory všem předsudkům (ty mi totiž nikdy nevadily a nebránily v žádné činnosti) mám relativně rád a považuji ho za jeden z těch propracovanějších.
Můžete tisíckrát říkat, že seriál je naprostá kravina (a já s vámi budu souhlasit), můžete tisíckrát říkat, že filmy jsou ještě větší kravina (a já souhlasit nebudu, filmy už byly docela dobré) a můžete klidně tisíckrát odsoudit celý anime styl, ale zkusíte-li chvíli brát Pokémony objektivně a budete-li se trochu soustředit na onen svět, na systém příšer, které v něm žijí, a na jejich možnosti stejně jako možnosti světa, možná budete překvapeni, jak velkolepé krásy odsoudil stupidní seriál k opovržení. Jen doufám, že Pikachua vezmete opravdu trochu jako model, protože ani mně osobně zajímavý nepřijde a rád ho nemám. Co naplat, pokouším se vytvořit funkční dílo do Bestiáře, abych později mohl přijít s jinými tvory, lepšími a daleko zajímavějšími.

Co je Pikachu

Pikachu je v originálně Pokémon, kterého všichni znají. Pikachu, jak ho znáte, je žlutá elektrická myš. Nic víc. Teoreticky by měl být docela silný, metat blesky a být zatraceně rychlý, konverze do DrD z něj ale udělá normální zvíře, které ovšem disponuje možností dávat elektrické rány. Biologicky je to ovšem savec, hlodavec. Naprosto běžný, všežravý hlodavec. Proto když už nevíte co dát do lesa či na louku, co by mohli začínající dobrodruhové potkat (klasické krysy už jsou nudné), třeba zkusíte právě Pikachua.

Vzhled

Samozřejmě vám sem hodím obrázky, abyste si mohli prohlédnout původního Pikachua, logicky se ale bude v DrD lišit. Takže, obrázky [ZDE] a [ZDE] a [ZDE] a [ZDE]. Nejhlavnější pro vás bude asi obrázek číslo 4, protože tak nějak by mohl Pikachu vypadat i v DrD. Bude to opravdová krysa, hlodavec, sice roztomilý, ale určitě ne tak baculatý, s krátkými nožkami a ocasem jak plachtou. Stále bude žlutý, malý a ocas bude mít zhruba tvar blesku, je ale menší a porostlý srstí. Uši má stále stejně dlouhé. Pruhy na zádech taktéž zůstávají. Kožíšek má Pikachu velice hebký, teplý a příjemný. Velikostně je Pikachu A0, tzn. není větší než potkan.

Vlastnosti

Pikové mají celkem slabý zrak, čich a sluch mají ovšem na výborné úrovni. Neumí plavat, zato celkem obstojně sprintují, lezou po stromech, udrží se drápky i vzhůru nohama. Ocasem vyvažují skoky, dokážou překonávat skokem hravě i pětimetrové vzdálenosti, do výšky pak vyskočí kolem jednoho metru. Mají celkem silné zadní nohy. Čest si zaslouží jejich manévrovací schopnosti, dokážou rapidně měnit směr i rychlost svého pohybu.

No a abych tak trochu předešel dotazům na využitelnost Piků a abych nebyl úplně za blázna, dodávám tuto větu: Maso Piků je velice chutné a značně výživné. Má velkou trvanlivost a na hlodavce má až nečekaně velké množství svalstva na jednom jedinci. Pak je tu samozřejmě hlavní znak hlodavců, ostré a velice vyvinuté řezáky. Pikachu na obrázku č. 3 to má naopak, má velké špičáky a téměř žádné řezáky, ovšem obrázek je jen ilustrační, Pikachu má chrup nachrup stejný jako jiní hlodavci.

Životní prostředí

Životním prostředím Pikachua jsou lesy mírného pásu, přičemž dává přednost těm listnatným, menším. Nestahuje se hluboko do lesů, protože se často z lesa vydávají proběhnout do okolích polí. Přímo v lese si budují svá doupata pro kolonie (narozdíl od jiných hlodavců tedy budují nory pro obrovský počet jedinců a vytváří komunitu), které většinou vystaví na mezích či mýtinách, podmínkou pro takové místo je, aby bylo daleko od civilizace, dobře skryto,a aby tam pěkně svítilo. Na takových mýtinách pak vyhrabou nory, spoustu nor. V těch ale pouze spí, jinak jsou téměř vždy venku. Tam se obvykle sluní, nebo hledají potravu v lese. Klany Piků, které se dostanou do města a usídlí se tam, se živí kradenými zbytky, málokdy však skončí jako potkani v kanálech či odpadech, spíše se stanou celkem dominantní skupinou jedinců na určitém opuštěném místě.

Výkyvy počasí snášejí Pikové celkem obstojně a když je nejhůř, zalezou do nor. Déšť nemají příliš rádi, navíc můžou občas kapkami vody proskočit nějaké ty jiskry, takže při dešti a sněžení jsou většinou schovaní, ale krom zmáčení kožíšku a slabého nastydnutí jim déšť větší škody neudělá.

Způsob života

Vývojem od narození po dospělost se Pikachu nijak výrazně neliší od běžné krysy či jiných hlodavců, po spáření a narození slepých a bezzbraných mláďat zůstává samice v noře a stará se o ně, zatímco jim samec shání potravu. Po jednom týdnu už někdy vylezou mláďata z hnízda, matka je však ihned odnáší zpět. Ve věku 12 až 14 dní se otevírají oči. Mláďata již začínají lézt kolem a prozkoumávat okolí hnízda. Začínají také přijímat pevnou stravu. Normální velikosti dosahují asi ve 4 měsících. Ve věku 21 až 25 dní by měla být mláďata od rodičů odstavena a rozdělena podle pohlaví, aby se předešlo dalšímu početí, protože Pikachuové jsou velice brzy pohlavně zralí, již ve věku 28 až 46 dní se samičkám otevírá pochva. Mladí samečkové jsou pohlavně dospělí o něco později, o 6 až 8 dní.

Co se života dospělých Pikachuů samotných týče, liší se od ostatních hlodavců více, jsou totiž trochu usedlejší a nemnoží se tak často. Také se dožívají daleko vyššího věku, někdy až tří let. Samotní Pikachuové pak tráví čas hraním, sluněním se a hlavně milovaným sháněním a požíváním potravy.

Charakter

Pikachu je ohromně plachý tvor, pokud ho ovšem nebudete děsit, snadno se k vám přitulí a může být značně lísavý. Jako každý hlodavec ale myslí primárně hlavně na potravu, takže nejsnáz ho nalákáte na jídlo. Brání se jen v nouzi, vždy raději uteče, ovšem když je potřeba, brání se celkem efektivně pořádným šokem. Je neobyčejně hravý, ale je-li vedro, daleko raději se jen válí. Jindy ovšem miluje pohyb a je proto velice pohyblivý. Pikové se svou hravostí podobají kočkám a stejně jako ony využívají různých hraček.

Potrava

Pikachu jako většina hlodavců sežere téměř cokoliv, i když narozdíl od krys je zvyklý spíš na čerstvé a chutné jídlo. Nejčastěji je to ovoce a drobnější hmyz, Pikachu se ovšem díky svým schopnostem může uplatnit také jako lovec drobnějších zvířat (drobnějších než je on sám), které elektřinou dokonale ochromí a poté již snadno uloví. Ovoci a zelenině ale dává přednost, nejoblíbenějším jídlem je pro všechny Pikachu bez výjimky čerstvé jablko. Pikové umí skvěle lézt po stromech, v tomto ohledu jsou velice dobře vyvinutí, i když schopností veverky nedosahují, takže spoustu plodů si dokáží sami obstarat přímo ze stromu, dokud jsou čerstvé. Když je nejhůř (nebo zima), spokojí se s obilninami. Další potravou, kterou Pikové pozřou bez problému a někdy i rádi, jsou hlízy, bobule a některé druhy hub.

Zima

Přes zimu Pikové zalézají hluboko do svých nor, kam na podzim shromaždí spoustu zásob, často v podobě sušeného ovoce nebo ořechů, občas se ale nebojí vylézt pro další zásoby. Přes zimu často ztratí váhu, takže pak na jaře hodně jí a spíše odpočívají, aby byli co nejdřív zase ve formě. V zimních časech má Pikachu pohyblivost pouze 7, na jaře je to 11.

Rozmnožování

Rozmnožování Piků se víceméně neliší od rozmnožování klasických myší, samička je v říji každý třetí až šestý den, březost trvá kolem jednadvaceti až třiadvaceti dnů. Narozdíl od myší ale nedochází k páření tak často a klany Piků se tak rozrůstají pozvolna. Že je samička březí se dá od pohledu poznat teprve až po patnácti dnech, z jejího chování je to ovšem možné vypozorovat daleko dříve. Březí samička totiž často nervózně pobíhá a tahá spoustu věcí do nory. Při porodu by samička neměla být příliš rušena, samec se po tuto dobu taktéž zdržuje mimo noru, až po týdnu je bezpečné mláďata i s matkou vyrušit, jinak hrozí, že matka propadne panice. I tak ale nehrozí, že by svá mláďata či mláďata jiných jedinců kterýkoliv Pikachu pozřel, ke kanibalismu u nich nikdy nedochází.

Elektřina

Co odlišuje Pikachu od běžných hlodavců je elektřina. Tu Pikachu generuje v orgánech na obličeji, které se jeví jako červené tvářičky. ve skutečnosti je to párový generátor elektřiny, který ji dokáže usměrnit do jednoho výboje a vyslat ho směrem k nepříteli či kořisti. Funguje to díky akumulaci přebytečné energie, kterou Pikové neukládají do tuku, ale přemění na energii elektrickou. Pikové využívají elektřinu o velice vysokém napětí (až 25 000 voltů), ale velice malém proudu, z toho důvodu jen těžko dokáže usmrtit člověka či větší zvíře. Zato však celkem spolehlivě většího tvora ochromí, menšího s téměř stoprocentní jistotou pošle do bezvědomí. Pikové nicméně negenerují velké množství energie (závisí to také na potravě a pohybu Pika, tzn. aktivní a dobře živený Pikachu bude mít více energie), takže má průměrný jedinec možnost vyslat tři až pět elektrických výbojů, než vyčerpá svou energii, dobití pak trvá plus minus 12 hodin (tzn. většinou 3-5 el. výbojů denně).

Zároveň Pikové doslova srší statickou elektřinou, jak v kožešině, tak v tvářích. Proto bývá v okolí větší skupiny Piků (ale opravdu extrémně velké skupiny, která se přirozeně potkat nedá) často pozorován výskyt různých fyzikálích jevů, je možné, že Pikové budou schopni ve velké koncentraci vyřadit některá technická zařízení (týká se především alchymistických laboratoří, kde může elektřina vyvolávat elektromagnetické jevy a tím poškozovat složitější magnetická či kovová zařízení, především je ale tato poznámka důležitá pro hráče steam-punk a sci-fi her, kde už je elektřina či technika více využívaná).

Boj

V boji je Pikachu nesmělý a bude se spíše pokoušet utéct, bude-li mít možnost, pokud nebude zbytí, škrábe. V zásadě nekouše, protože má křehký chrup a mohl by o něj snadno přijít, což by pro něj znamenalo jistou smrt (nemohl by se živit). Pak je tu samozřejmě možnost, že použije elektřinu a uštědří v obraně i útoku svému nepříteli pěknou pecku (tomu dává většinou přednost před každým jiným řešením). V tomto případě si Pikachu háže past na Zásah Obr (toho, na něhož výboj míří) - 8 - nic/zásah - ochromení na 3 kola, takže je to buď anebo. Může se buď trefit a protivníka ochromit na tři kola (protivník většinou spadne v ochromení na zem a zvedne se až ve třetím kole, do té doby se počítá buď jako nehybný (pouze ochromenený) nebo vyřazený protivník (v bezvědomí), záleží na situaci - cíle s odolností s postihem nebo žádným postihem upadnou do bezvědomí, cíle s odolností s bonusem +1 a vyšším jsou pouze ochromeni) nebo netrefit a nic se potom nestane. Pokud je cíl ve vodivé (kovové) zbroji, ochromení ho pošle zaručeně do říše bezvědomí a past je o jedna nižší.

Tvory velikosti C má ovšem elektřina Piků šanci ochromit i při zásahu jen 50% (nejdříve past na zásah, poté ještě na ochromení), jinak se nic neděje. Tvorové velikosti D a větší už jsou proti elektřině Piků imunní zcela.

Potom mají Pikachuové ještě možnost bojovat kolektivně. Je-li Piků na vás více, pak za každého třetího mají všichni ve skupině o jedna zvýšený útok i obranu, protože spolupracují a překvapivě takticky přemisťují síly tam, kde je potřeba. Silnější dopředu, ti s větším množstvím energie vzadu a snaží se zasáhnout elektřinou zranitelnější a snáze zasažitelné cíle, aby se na ně mohlo pak klubko hbitějších jedinců vrhnout a pokusit se o vážnější zranění. Stejně ovšem platí, jakmile to bude možné, Pikové se pokusí stáhnout.

Pikové dokáží výboje elektřiny i spojit a vytvářet tak extrémně velké množství energie, které pak dokáží společně vrhnout. Takové výboje už mají šanci usmrtit nepřítele, ovšem to musí být Piků více než deset a výboj musí směřovat na hruď, aby vyřadil srdce.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 29

author_nick:

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Já jako velký příznivec pokemonů a nejlepší trenér z města Tábora prohlašuju, že je tento sloh dobře provedený a doufám, že pokemonům se zde bude autor ještě více vjenovat.


 Uživatel úrovně 0

To Hamster: co se biloligie týká, tak 2,4 metru dlouhý paúhoř elektricjý produkuje maximálně 550V a to jeho elektrické orgány zabírají 4/5 délky těla. A jeho hmotnost je až 45kg. Tedy je zjevné, že nějaká malá "krysa" si ve svých skvrnách na tvářích asi těžko vyrobí 25000V. Takové napětí by mu probíjelo skrze celé tělo do země-jak psal Afik.
A co se přenosu výboje vzduchem týká, tak ionizovaný vzduch by vytvářel velmi slabou vrstvu kolem zvířete(odhaduji maximálně 5cm), tedy by nemohl dávat rány na větší vzdálenost...nehledě na to, že by rány nemohl dávat vůbec :-D
Ale bylo by vtipné pozorovat páření těchto tvorů(mnohem lepší než liška s ebonitovou tyčí)...při tom všem tření a statice by to byla vskutku elektrizující šou...jen nevím, jestli by se to líbilo i těm dvěma chudákům.:-DDD

Jinak pokud je to hlodavec, tak těm jak známo chrup rychle dorůstá, takže by se o něj nebál v sebeobraně-neznám hlodavce, který by měl drápy použitelné k obraně-ani kapibara vážící až 80kg.

Jinak je to ale zajimavý nápad, jak přidat nějaké nové tvory a pokud by tam namísto elektřiny byly blesky, tak bych hodnotil za 3-4*.


 Uživatel úrovně 8

1) ano, křeček je nepravý zimní spáč : )))

2) chtěl bych se vyjádřit k neoriginalitě a kopírování.... někomu to tak může přijít, rozdílnost názorů není špatná, ale myslím si, že hodnocení by mělo primárně vyjadřovat kvalitu díla, ne jeho originalita
Máme supr originálního tvora, který nepřipomíná žádného existujícího, má supr vlastnosti... ale je popsán jako článek v blesku... dostane 2*...
A pak máme pikachu, naprosto neorigináního tvora, suprově zpracovaného (máme příklad, nic lepšího mě nenapadlo, proto v tomto příkladě považujte toto dílo za super zrpacované :D) a jedinou chybou, kterou kdo kdy vytkl byla neoriginalita... tak logicky nemůže dostat 2*...

Tím sem chtěl říct, že originalita by měla ztrhávat 1*-1,5*, ne 3*.... (To se může zdát jako nějaká kritika třeba Mortera, ale ten do toho započítal i pravidlové chyby a navíc každý má jiný metr)

3) Alfik: jak už bylo řečeno, kumulování a vysílání elektrického náboje je z fyzikálního hlediska kopírování parejnoka elektrického a paúhoře elektrického... jediná námitka může být přenos vzduchem, ale jelikož je v blízkosti pikachu statická elektřina a tudíž ionizovaný vzduch, nevidím v tom problém.
Máš hezký fyzikální znalosti, ale z biologie bych to na 1 neviděl : )))

3) chutnost masa a vyhubení? (lov :)
- imho blbost... pokud uvidím malého tvorečka (hbitého a velice plachého = nemusím ho vidět) pak ho musím chytit (hbitý = nemusím ho chytit) a když už ho chci chytit, tak dostanu elektrickou ránu (= to mě odradí) a navíc v přírodě běžně fungují výstražné barvy že...
z toho mi vyplývá, že obyčejná zvířata se budou lovu pikachu stranit, maximálně se na ně zaměří lidi, kteří to nějak zjistí a budou z toho chtít profitovat (obdobně jako lovci kožešin že), ale to už je problém konkrétního světa, které ale povětšinou čerpají ze středověku = málo lidí = nehrozí vyhubení (medvědi tu byli pořád, až teď je 6 miliard lidí a začínaj mizet, z velké části ale také kvůli teritoriu, ne kvůli střílení)

4) za chybu považuji past na blesky a čeny


 Uživatel úrovně 5

Dobre spracovaný avšak nie originálny nápad, s drobnými pravidlovými chybyčkami (nespomenutá nutričná hodnota, taktiež vysoké UČ pikachu je veľký ako krysa a má vyššie UČ ako obria krysa ktorá je veľká ako vlčiak,...), a jednou nepremyslenosťou (blesky).

Tie blesky by som ja (podotýkam ja, takže to nieje jediné správne riešenie) riešil podobne ako u orglochorchloja omračujúci blesk, pričom ak potrebuješ pravdepodobnosť zásahu v závyslosti od obratnosti terča tak dáka tabuľka na zásah podla jednotlivých obratnosti (kritikom ktorý tvrdia, že blesk vždy zasiahne viď modré červené a neviem aké blesky ešte).


 Uživatel úrovně 0

Dryssom:no tak pokud jsi četl předchozí diskuzi tak nechápu jak jsi vůbec něco takového mohl vypustit ze své klávesnice a docela by mě zajímalo jestli jsi článek vůbec četl protože jestli ano tak mám pocit že jsi jej viděl jen tak z rychlíku a to ještě byla mlha.
s úctou smycma


 Uživatel úrovně 0

jsem zvědavej jestli po tomhle přijdou třeba šmoulové nebo rychlá rota.


 Uživatel úrovně 0

Zdravím tu všechny. Po přečtení tohoto díla jsem byl mírně na rozpacích, ale ne proto, že bych jak koukám mnozí pokemony opovrhoval, ale spíš kvůli těm komentářům, jejichž většinou jsem se prokousal. Musím ještě připsat, že já sám jsem toho času seriál sledoval, avšak od té chvíle už uběhlo dost let, proto moje hodnocení není ani zaujaté ani příliž nadnesené.

Nevím, jak moc se chtěl Nathaka drd (reálnějším) Pikachu přiblížit tomu ze seriálu, ale když zaběhnu do detailů, tak by velikostně měnší být nemusel. Též bych připomněl třeba vývojová stádia. Takové Raichu jako legendární forma tohoto tvora, po kterém by všichni pátrali by mohl být zajímavý příběh.

Ten stokrát omýlaný výboj by bylo asi vážně lepší zpracovat jako klasické blesky, takže přidat nějakou pravděpodobnost seslání, ale jelikož to není kouzlo, tak by se ta pravděpodobnost rovnala právě minutí cíle. Kouzelník usměrňuje své blesky magicky, ale zvíře to asi těžko udělá. A ten efekt, o kterém Nathaka přemýšlel, kdy vidíme letící blesk opravdu není moc možný, právě kvůli rychlosti toku částic.

Také to s udržováním eletrické energie. Vždyť existuje elektrický rejnok. Proč by to nemělo fungovat podobně, ba podle toho velkého počtu voltů mnohem lépe.

Když jsem četl tak mě zaujala délka jejich života. Není to mnoho, ale na myš by to odpovídalo a to je ono. Na myš. A v textu je přesně psáno: "Také se dožívají daleko vyššího věku, někdy až tří let."
Ovšem obyčejné myši se dožívají věku od 1,5 do 3 let, což mi se slovy "daleko vyšší věk" moc nesedí.

Dál mám na jazyku tos křehkým chrupem na začátku boje. Pokud je myšleno vytrhnutí zubu, tak chápu, ale jinak hlodavcům přeci neustále chrup dorůstá, ne?

Další věci už raději rozebírat nebudu a jen řeknu, že celkově je to zpracované vělmi pěkně. Moc bych tomu nevytýkal, něboť už takhle je to použitelné ať jen pro spestření hry nebo něco většího.

Děkuji za pozornost, s pozdravem Air.


 Uživatel úrovně 0

5) Pravým zimním spáčem je například ježek či želva, v průběhu roku si nastřádá tukové zásoby na vlstním těle, když příjde čas (pokles teploty, zkrácení světlého dne) uloží se ve svém doupěti, veškeré tělesné rytmi se zpomalí a utlumí a usne. Na jaře se probudí vyzáblí na kost. Případné probuzení bějem vegetativního období (zimního spánku), může vést ke smrti jedince (probuzeného). Vzhledem ke kulatosti a jídelníčku (ovoce) jsou pikatchuové ideální adepti na tento typ spánku
Nepraví zimní spáči (křečci, krtci, veverky) si na zimu tvoří zásoby potravní v podobě např. zrní, ochromených žížal, oříšků ve spižírnách, které jsou součástí doupěte. Když nadejde nedostatek potravy, uzavřou se ve svém doupěti, spí, občas se probudí, jde se nažrat a zase spí a tak až dokud se neoteplí.
10 lét v přírodovědném oddíle zanechalo své následky.
Jinak za nezvládnutí pravidlovo-bleskové problematiky a drobné chybky všelijaké hodnotím takto.
Přeji mnoho úspěchů s zajímavějšímy pokémony.


 Uživatel úrovně 3

Velmi dobře zpracovaný tvoreček, veškeré výhrady už zazněly; podle mě tomu k "dokonalosti" moc nechybí.


 Uživatel úrovně 1

Ilien: Díky za komentář a za připomenutí. Kdo chcete, můžete tento výtvor srovnat s jiným Pikachu, kterého zde na serveru již zpracoval Reddragon.