Bestiář

Ostrovní expedice: Ptakopysk, Ježura, Vakovlk Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 17

Skupina: Zvíře

Životaschopnost: -

Útočné číslo: -

Obranné číslo: -

Odolnost: -

Inteligence: -

Velikost: -

Zranitelnost: -

Pohyblivost: -

Poklady: -

Zkušenost: -

Bojovnost: -

Síla mysli: -

Popis:

Ostrovní expedice: Ptakopysk, Ježura, Vakovlk

Jakožto odborný poradce pro faunu a flóru jsem se zúčastnil obchodní a objevitelské cesty na „Zlaté ostrovy“ v moři Pokladů, kterou velkoryse hradil hrabě Flok, známý též jako Černý Kapitán, muž nadmíru vznešený a učený, jemných mravů a vybraného chování. Předkládám akademické obci toto své pojednání o tamních zvláštních tvorech i netvorech k všeobecnému pobavení i poučení a dále abych jednoznačně vyvrátil obvinění, že jsme loupili a vraždili, obchodní lodě drancovali, města pálili a ženy znásilňovali a mučili. Prohlašuji, že je to čirá lež a klam a prosím mé učené kolegy, kteří budou číst toto dílo, aby se za nás přimluvili a z nedůstojných podmínek královského žaláře nám pomohli.

S úctou, Zlatohrab Všezvěd, doktor přírodních věd a magistr okultních učení.

Ptakopysk podivný – Flokův (Ornithorhynchus anatinus flokus), místně Kljunaš

Žvt: 1+1
Út: 0 + zvl (zadní nohy)
Ob: (-1+2)=1 souš / (2+2)=4 voda
Odolnost: 11
Velikost: A
Bojovnot: 3 Zr: zvíře
Poh: 4 (zvěř) souš
Poh: 16 (zvěř) voda
Vyt: 13
Inteligence: 1
Pok: kůže 1-3 st, jedová žláza
Zk: 4

Pozoruhodný tvor měřící až 75 coulů, z toho 15 coulů připadá na plochý, široký ocas. Váží 30 až 50 mincí. Samičky jsou asi o třetinu menší. Celý včetně ocasu je pokryt hustou, hnědou srstí. Prsty má spojeny plovací blanou. Nejpodivnější je jeho hlava, která má místo čelistí široký zobák kachnovitého tvaru. Celkově tento tvor připomíná něco mezi savcem a plazem, což potvrzuje teorii, že plazi byli stvořeni až po savcích.

Ptakopysci jsou noční tvorové, výborně plavou a většinu času tráví ve vodě. Po způsobu kachen se krmí převážně červy, larvami, ale našel jsem v nich i několik malých, natrávených raků. Domorodci tvrdí, že při plavání zavírá oči, mrská hlavou ze strany na stranu a řídí se podle kouzelného zobáku. Pokus destilací byl ale neúspěšný. Ptakopysci žijí pohromadě v norách na březích řek. Nory pro mláďata jsou velmi dlouhé, můj odhad je kolem 20ti sáhů. Samičky snáší dvě kožovitá vejce, která nechutnají špatně, ale jsou jen o něco větší než lískový ořech a na večeři pro jednoho je jich třeba asi tak 20. Maso ptakopysků není valné chuti a špatně se připravuje.

Při našem vědeckém výzkumu nás jeden z ptakopysků napadl. Jejich útok na člověka vypadá směšně, ptakopysk doráží zadníma nohama a trochu to připomíná psí pokusy o pohlavní styk. Po chvíli smíchu se ale jeden z našich mužů najednou v bolestech začal svíjet na zemi, chroptěl a strašně řval. Jak jsme později zjistili, mají tito tvorové na zadních nohou jedovaté ostruhy, které se nám bohužel nepodařilo využít. Účinky jedu vyprchaly, ale onen muž se od té doby choval jako s odpuštěním hysterická ženská, takže celá výprava uvítala, když náhodou přepadl přes palubu a utopil se.

Jedové žlázy mají pouze samci. Účinky jedu se projeví okamžitou, mučivou bolestí, trvající jednu směnu. Past Od – 6 -2 útok i obranu, -20% seslání kouzla / válí se v bolestech, při boji nehybný soupeř. Zraněné místo oteče a otok se šíří po celé končetině. Otok sám vymizí po 1k6 dnech, ale bolest se může rozvinout v dlouhodobou přecitlivělost na bolest. Past Od – 9 nic / přecitlivělost. Pokud je léčena (aspoň jedno léčivé kouzlo či lektvar každý den), vymizí přecitlivělost za 1k6 - bonus za odolnost dní. Pokud není léčena, vymizí za 1k6 - bonus za odolnost měsíců, ale nejméně jeden měsíc. Při přecitlivělosti už běžné dotyky mohou být nepříjemné a bolestivé, každý náraz, škrábnutí, spálení od slunce, štípnutí hmyzu – vše cítí postava dvakrát silněji. Obyčejné štípnutí od komára vnímá tedy jako píchnutí vosou, drobné škrábnutí bolí (ale pouze bolí) jako opravdové zranění. Při skutečném zranění si postava hází proti bolesti past Od – x -2 útok i obranu / x kol není pro příšernou bolest schopná boje, při boji nehybný soupeř. X je počet ztracených životů.

Jedovou žlázu může z mrtvého ptakopyska získat postava se znalostmi zvířecí anatomie, jako třeba hraničář na min. 5. úrovni. Past je Ob – 7 – nic/získá. Z jedné žlázy je možné získat jednu dávku jedu, tedy z jednoho ptakopyska až dvě dávky. Jed se na vzduchu znehodnotí za směnu, uzavřený například ve flakónku za 1k6 dní. Během této doby může alchymista jed zpracovat. Takto zpracovaný jed bývá v civilizovaných krajích, kam se někdy dováží prodáván jako Pláč princezny.

Pláč princezny

magenergie: žádná
suroviny: 36 zl
základ: olej
trvání: ihned / 1 směna
výroba: 6 směn
nebezpečnost: 6
síla: -2 útok i obrana, -20% seslání kouzla / válí se v bolestech
barva/chuť/zápach: 60/70/60

Hustá, nahnědlá, olejovitá kapalina se silným, pižmovitým zápachem. Chutná odporně hořce. V případě, že by ji někdo požil, dostaví se účinky jedu po jedné směně. Uzavřený ve flakónku vydrží jeden rok. Jed je možné použít i na zbraně, na vzduchu ale vydrží pouze 1 hodinu a potom své účinky ztrácí. Nanesení jedné dávky na zbraň či na 5 šípů je poměrně pracné a trvá jednu směnu. Každý šíp má stejné účinky, ale nebezpečnost se snižuje na 3. Při rozdělení jedu na 10 šípů by byla nebezpečnost 1. Jed se setře po jednom úspěšném použití. Ptakopysk je poměrně vzácný tvor a cena jedu závisí na tom, zda v dané oblasti žije, či se jedná o dovoz, asi 60 – 250 zlatých. Šamani některých domorodých kmenů žijících v oblasti přirozeného výskytu ptakopysků umí jed lépe zpracovat do podoby jakési zelenohnědé, smradlavé pasty. Tato pasta má stejné účinky i použití, ale i na vzduchu vydrží asi jeden měsíc a nebezpečnost je o jedna vyšší. K dostání je výjimečně od odborníků, cena za jednu dávku je kolem 600 zlatých.

Ježura posvátná (Tachyglossus sacra), místně něco jako dlouhonosý požírač

Žvt: 1/2
Út: (+1-1)=0
Ob: (0+3)=3
Odolnost: 10
Velikost: A/2
Bojovnost: 1
Zr: zvíře
Poh: 4 / hmyz
Vyt: 10 / hmyz
Inteligence: 1
Pok: nemá
Zk: 1

Vzhledem i chováním připomíná většího ježka s podlouhlým čumáčkem. Měří asi 45 coulů a váží až 140 mincí, samičky jsou o něco menší. Žije velmi dlouho, slyšeli jsme o jedné ježuře, která se dožila padesáti let. Ve vesnici domorodců, kde jsme nějakou dobu pobývali jako hosté, je chovali jako pichlavé mazlíčky a možná je i uctívali. Z okolních lesů jim lovci ve velkých dutých nádobách nosili mravence a termity, které ježury chytají na své dlouhé, lepkavé jazyky a s velkou rychlostí žerou. Ježura není nijak nebezpečná, při napadení se buď sbalí do pichlavé koule nebo se začne ohromně rychle zahrabávat – během chviličky z ní je vidět jen pár bodlin.

Vesnici jsme navštívili v období rozmnožování ježur a mohli jsme pozorovat, jak se za samičkou utvoří jakýsi zástup samečků, kteří ji následují i několik týdnů. Samička se nakonec předními tlapkami zapře o strom, každý sameček si vyhrabe svůj žlábek v hlíně a začne souboj, během kterého se snaží navzájem vytlačit. Poslední samec se spáří se samicí.

Narazili jsme na určitou dosud neobjasněnou zvláštnost. Sem tam začne ježura vydávat zvuky podobné vrkání holuba. Podle místních pověstí je to šťastné znamení a domorodci čekají na toto „vrkání“ při různých rozhodováních, plození potomků nebo před lovem. Chtěli jsme si několik ježur za tímto účelem pořídit, ale ani bičováním jsme z domorodců nedostali, jak se dá ježura k vrkání přinutit. Navíc se ukázalo, že ježury jsou mistry v útěcích a o poslední jsme přišli krátce po odchodu z vesnice.

Poznámka: Ježura je savec – hmyz u pohyblivosti používám stejně jako oficiální bestiáře u dikobraze pro vyjádření stylu pohybu – tedy není to dobrý běžec. Je možno ji využít pro zpestření prostředí při návštěvě vesnice v cizím kraji, ale například i náplň úkolu či vedlejšího úkolu, kdy třeba bohatá měšťanská dcera či chovatel exotických zvířat požádá postavy, aby mu párek ježur při svém cestováním za něčím větším opatřily a dovezly. Snaha postav zabránit ježurám v častých pokusech o útěk, krmit je, starat se o ně, reakce obvyklých přítelíčků v družině na nové tvory – může to být zajímavé nebojové zpestření.

Vakovlk (cynocephalus), přezdívaný též vlkoun, či ostrovní tygr

Žvt: 4
Út: (2+3/+4)=5/+4 (zuby)
Ob: (3+3)=6
Odolnost: 15
Velikost: B
Bojovnost: 6
Zr: zvíře
Poh: 15 / šelma
Vyt: 19 / šelma
Inteligence: 1
Pok: kůže 1-6 zt
Zk: 115

Na jednom z větších ostrovů které jsme navštívili, jsme se setkali s legendami o zvláštní šelmě podobné vlku. Má prý až jeden sáh v kohoutku, krátké silné nohy a dlouhý pružný ocas. Celé jeho tělo je pokryto hnědou srstí, ale hřbet má pokryt černými pruhy připomínajícími tygra, podle kterých je ho možno snadno rozeznat. Měl jsem možnost prohlédnout si neporušenou lebku jedné této šelmy, napočítal jsem 46 zubů a tvar odpovídal pověstem, že vakovlk dokáže rozevřít čelisti téměř do přímky. Zvláštní je zejména vak na břiše, ve kterém samice nosí malá, nedorostlá mláďata. Tento znak by snad mohl znamenat, že se jedná o podivného člena vačnatců. Jakákoli snaha opatřit si mládě vakovlka je prý zbytečná. Vakovlk se ochočit a cvičit nedá, je divoký a vzpurný a v zajetí rychle hyne.

O řádění vakovlků se zde vyprávějí hotové legendy a místní obyvatelstvo, které se zabývá především chovem ovcí, se jich bojí a nenávidí je. Dokáží si prý hravě poradit i s velkým a silným psem, či ho zastrašit tím, že se náhle postaví na zadní. Vakovlk je opatrný a samotářský, útočí zezadu, má obrovský stisk v tlamě a prokousne i lebku. Přeskočí více než dva sáhy vysokou zeď, je velmi vytrvalý a má výborný čich. Vyžírá prý jen nejprokrvenější části zvířat, jako je jazyk nebo játra a když se dostane do ovčína, chová se někdy jako kuna v kurníku a nechává za sebou jen zmasakrované stádo. K potravě se už nevrací a nežere nic co si neulovil, což stěžuje jeho lov do pastí. Na mnoha jiných ostrovech kam jsme zavítali, bývá často zaměňován s vlkodlakem a pro neznalého je možné jen těžko rozlišit, co vlastně stojí za útoky.

Všechny tyto strašidelné pověsti nás samozřejmě vedly k patřičné opatrnosti. Na domorodce, kterého jsme pro jistotu uvazovali na noc u stromu však nikdy žádný vakovlk nezaútočil, zdá se tedy, že vakovlk lidi neloví, či se aspoň vyhýbá větším skupinám. Zato zatoulaného mezka jsme našli roztrhaného po způsobu vakovlka pouhých sto metrů od tábora. Přesto myslím, že pro poutníky jsou větším nebezpečím zdivočelé smečky psů, vlci nebo jiné šelmy, díky kterým jsme přišli o několik uvázaných domorodců.

Poznámka: Vakovlk dobře poslouží jako námět přehnaných a strašidelných vyprávění vesničanů, zejména záliba ve vyžírání prokrvených částí může vyznívat hrozivě a v podání vesničanů může být vakovlk učiněný ďábel. Kromě toho to může být zajímavé lovecké dobrodružství na nižších úrovních, především pokud si postavy najmou chovatelé ovcí nebo pokud je na ně pod vlivem vyprávění a masakrů stád ovcí a koz vypsána odměna (jako se to skutečně stalo v Austrálii). Sám zřejmě postavy nenapadne - je poměrně plachý podobně jako rys a jen přítomnost ovcí a jiných snadno lovitelných zvířat ho přivádí do blízkosti lidí. Jedině za zvláštních okolností (poranění a neschopnost normálně lovit, ztráta strachu z lidí, nemožnost utéct…) se pokusí postavy překvapit a napadnout je zezadu.

Poděkování lidem, kteří mi pomohli v Moudré Sově: Shadowmage, Spize, Maris, Simplicius, Delorian

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 17

author_nick:

Diskuze

 Uživatel úrovně 1

Já bych to za Beregunda vysvětlil stručněji - v učebnici biologie k potvorám nevedou ÚČ.


 Uživatel úrovně 0

Využití (pro Felixe Jaegera):
Pokus se představit si tropický či subtropický porost, zvlášť v džungli nemusíš mít žádný rozhled, najednou šlápneš na něco ostnaté, to tě pak rafne (PJ si hodí pět šestek) a ty vykrvácíš (a ani nevíš, že ten neviditelný protivník byla ježura).

Družinu může někdo najmout na chytání exotických zvířat, získání jedu, mají vystopovat nebezpečného vakovlka, který zabíjí vesničanům ovce. Při nečekaném rozšíření ptakopysků na jinou pevninu by docházelo k záhadným otokům u domácích zvířat a družinu by někdo poslal zjistit, co se děje. Při zešílení zvěři na celém ostrově tě může přepadnout 5 ptakopysků, 2 ježury, vlkodav a smečka zdivočelých psů...

Takovéto potvůrky jsou o dost využitelnější než nějací fantastičtí hybridi. V učebnici biologie se dozvíš základní fakta, ale musíš tomu ještě věnovat práci, abys potvůrky připravil do hracího systému. Už vůbec se nedozvíš nějaké fámy, náhled domorodců či cestovatelů, náměty na dobrodružství.

Osobně: dokonalý popis, až na pár chybek výborné zpracování (jak už říká Hamster - chce to zlepšit ÚĆ ježuře), dobré nápady dokreslující charakteristiku (jen u ježury by se ještě dal zmínit "zvláštní útok" z obrany - kdo by napadl ježuru beze zbraně, pes by ji chtěl zakousnout, byl by popíchán o 1k6 živ, či magie vydestilovatelná z bodlin). Jasných 5*.


 Uživatel úrovně 0

no tak to sem asi přidám další kritiku, ale má tohle dílko nějaký využití??? tohle si můžu najít v učebnici biologie :-DD....takže za dva...za snahu


 Uživatel úrovně 1

Chybí past na Ochočení. To je důležité, zvlášť vezmeme-li v potaz, že tato zvířata jsou v podstatě nevyužitelná jinak než jako potrava či exotičtí mazlíčci.
(rýp, rýp)


 Uživatel úrovně 5

Ja by som len reagoval na dotazy k hromadnému zaslaniu, bola to moja iniciatíva, dokonca je to aj v koncepcii. Je to spôsobené snahou vyhýbať sa jednotnému zasielaniu "obyčajných" zvierat, samotné tvori by sa najskôr stratili prípadne by neprešli výberom (čo je škoda veľa jednoduchých zvierat môže kreatívna družina použiť napríklad ako náhradu hraničiarskeho psa, takto sú komplet s pravidlovým popisom) takto má PJ po ruke kompletný set tématicky príbuzných tvorov. Čo sa týka možnosti využiť databazu tak ta nepripadá v úvahu, večšina údajov nadobúda taký rozsah, ž eby sa s toho rozumný klúč na triedenie nedal spraviť (čo napríkald s takou životaschopnosťou 4+3, že ano).


 Uživatel úrovně 8

Zombie:
proto jsem taky chtěl schválit vakovlka zvlášť a zbytek zamítnout. Autor byl nicméně proti tomu. Celou věc jsem proto konzultoval se Sukem a Delorianem (tedy pomocným a bývalým redaktorem rubriky) a ty byli pro tuto formu. Nechal jsem se tedy přemluvit. To, že jsem hlavní redaktor rubriky sice znamená, že za ni mám zodpovědnost, ale neznamená to, že neposlouchám cizí názory.

Pokud jde o řazení podle tabulek, tak v současné době funguje (pokud vím) jenom filtr na typ tvora a řazení podle hodnocení/data. Pokud by se to v budoucnu mělo měnit, bude potřeba najít nějaký způsob, jak takovéto hromadné příspěvky filtru přizpůsobit. Z minulosti je jich tu totiž několik (já sám jsem taky jeden poslal).

/OT:
Hamster:
pokud jde o ty psy a jejich nebezpečnost, tak jako sportovní kynolog a figurant kynologického svazu (tedy ten člověk, co běží s rukávem, do kterého psi koušou) ti k tomu můžu říct následující:
Útočit na člověka není pro psa úplně přirozené. Když na toho psa začneš řvát, rozběhneš se proti němu s budeš mávat klackem, je slušná pravděpodobnost, že ho zaženeš.
Pokud ale narazíš na drsňáka, je to problém. Obecně se dá říct, že pro zdravého dospělého člověka - pokud nezpanikaří - není problém ubránit se psovi, který má pod nějakých 35 kg.

Pokud je ten pes větší - prakticky jakékoliv služební plemeno - tak běžného člověka roztrhá.

Proti velkému psovi (německý nebo belgický ovčák, rotweiler, doberman, boxer, doga, kavkazský ovčák atd.), který je odhodlaný zabíjet a má speciální výcvik, díky kterému ví, jak přesně to udělat, nemá šanci ani cvičený poloprofesionál jako já. A můžu být ozbrojený, jak chci. Na vlastní oči jsem viděl vojenského psa, před kterým tě nezachrání ani ostře nabitý samopal...


 Uživatel úrovně 5

Syrus: nedomnívám se, že by se jednolo o méně hodnotné příšerky a tedy i důvod proč je slepit dohromady. Takový vakovlk je rovnocenným partnerem evropského vlka, jen z jiného kontinentu. Všiml sis, že by byly u vlka v PPZ přilepen ještě Ježek s Kachnou ? ;)


 Uživatel úrovně 5

Damian: tabulky (databáze) mají kolonky. Ty kolonky mají v celém bestiáři stejné popisky - tj. nemusím se soustředit, co znamená například Poh(laví) nebo Út(ok) - je to Útočné číslo, ne útok. Jak vypadá útok (Ježury), o tom nevím zhola nic ani z rádoby tabulky, ani z popisu díla. Je to útok bodlinami á la cirkulárka, nebo šlehnutí jazykem s nalepenými termity á la devítiocasá kočka křížená s ostnatým drátem ? (*ironie*).

Ty tabulky vznikly proto, aby hodnoty v nich vyplněné měly obdobný ráz (pořadí, velikost, jednotky). Pokud se nebudou používat, tak se můžeme vrátit k článkům typu: Nadpis; anotace; text s nějakými čísly uvnitř. Chápu, že ne vše se dá nacpat do tabulky, ale když existuje, tak by se měla maximálně využít.

A ještě je tu jedno hledisko, které tak výstižně vypsal Corwin4A: zpracování hodnot. Což server (PHP skript) pochopitelně dokáže, jen když mu je někdo vloží do databáze (tabulek).


 Uživatel úrovně 8

Tam nejde o tabulky, ale o tu jednoduchou zmínku. Je jasné, že když krollovi oteče lýtko, u kočky to bude půlka těla.
"Jed může být smrtící pro psy a menší domácí zvířata." já si to nevymyslel, pouze poukazuji na to, co si psal ty : )

Ale téma už si uzavřel ;)


 Uživatel úrovně 0

Hamster: zdá se, že máme prostě každý trochu jiný náhled na to, jak jsou pravidla postavena a jaký mají splňovat účel. Dle mne se pravidla nesnaží popisovat realitu, ale jsou určeny spíše pro popis reality jiné, hrdinské (myslím ve smyslu film Rambo se také nesnaží popisovat realitu, ale to neznamená, že je špatný - jen příklad). Můžeš se v rámci pravidel snažit hrát realisticky věrnou hru, stejně jako hororovou, komediální, superhrdinskou nebo jinou. Nicméně ten realistický styl hry není nadřazený, tedy nemá automaticky nárok na to, být prosazován do pravidel pro všechny, pokud pravidla celkově vyznívají jinak. DrD jako takové není stavěno primárně pro realistickou hru a toto je příspěvek pro DrD - jen můj názor samozřejmě.

U toho bych mohl skončit. Ale.. Hobit váží průměrně 50 kilo, minimum je 40. Kroll váží průměrně 150 kilo, maximum je 200. Velký pes i v našem může vážit až 80-90 kilo, velký kocour řekněme 7 kilo, havran.... Tedy říct jed psa zabije a hráčskou postavu maximálně ochromí nejde. Nebo jde, ale není to o nic realističtější. Musel bys například udat působení jedu pro jednotlivé váhové kategorie dle hmotnosti, udělat tabulku třeba 0-1 kilogram (křeček) past 11 - smrt, 1-5 kilo (kočka).... Jenže jak jsem psal, toto je téma na rozšíření pravidel DrD a ne výtka vůči konkrétnímu jedu. Kromě toho se musím přiznat, že ZDALEKA nemám takové znalosti působení jedovatých látek, abych dokázal nějak snadno a smysluplně stanovit různé působení jedů pro různě velké organismy a určit dostatečné dávky (a to nemluvím o tom, že na různé organismy jedy ve skutečnosti působí různě - mnoho bylin jedovatých pro člověka jiná zvířata normálně jí). Takže i kdybych to pro DrD považoval za rozumné (jako že ne, protože já osobně se u DrD nesnažím hrát realisticky), tak nemohu vyhovět.

A IMHO by se to nemělo považovat za chybu příspěvku (samozřejmě můžeš, ve skutečnosti je mi to celkem fuk, myslím to čistě principiálně), protože to prostě odpovídá pravidlům - když zmije kousne kouzelníkovo kočku, tak ta se svou odolností 18 na tom bude mnohem lépe než její pán elf i než mnohonásobně větší válečný pes. Prostě to tak v pravidlech je a tento příspěvek je psán tak, aby byl pro DrD.

Ten rozdíl velikostní samotný se snaží IMHO mimo jiné vyjadřovat rozdíl v rozsahu odolností. Samozřejmě když do toho přimícháš povolání, hobit může být klidně odolnější než kroll. Jedy vyskytující se v pravidlech DrD velikost tedy přímo nezohledňují, děje se tak maximálně nepřímo přes odolnost, která se částečně váže k velikosti organismu a tak je to částečně zohledněno. Pokud se ti to nezamlouvá, zkus napsat rozšířující pravidlo aplikovatelné na jedy v DrD - velmi rád se na to podívám a pokud se ti to podaří tak, aby to bylo realistické (jakž takž) a zároveň hratelné a nekolidovalo to s pravidly, máš u mně velkou pochvalu a 5*.

A nakonec si neodpustím takovou všeobecnou klauzulku tak nějak hromadně. Ptakopysk uvedený v tomto příspěvku je ptakopysk fantastický, žijící ve světě pravidel DrD. Ve světě, kde funguje magie tak jak je popsaná v DrD, jsou tam sféry a démoni a válečníci se 120 životy a podobně. Jeho jed tedy není a ani nemá být zcela totožný s jedem ptakopiska podivného, známého v našem světě. Snažil jsem se pravda tím příspěvkem i toho našeho "obyčejného" podivného ptakopyska přiblížit a inspirovat se jím, ale při převodu tak jako u všeho došlo k nevyhnutelným (a svým způsobem žádoucím) zkreslením. Jed tohoto ptakopyska tedy psy, kočky a jiná zvířata ochromuje stejně jako jejich majitele, čistě pravidlově ochromuje i draky s přihlédnutím k pravidlům (tedy výrazně nižší nebezpečnost a odolnost draků). Ovšem konečné slovo jak jed bude působit bude mít vždy PJ konkrétního světa a věřím, že pokud bude Vaším pánem jeskyně Hamster (jistě výborným), jed se bude projevovat různě a realističtěji dle toho, jakou budete mít Vy a Vaši mazlíčci aktuální váhu, konstituci a podobně.

Tím bych debatu na toto téma uzavřel. Ještě jednou ti Hamstere děkuji za tvůj čas a energii, kterou jsi do připomínek k mému dílu vložil.