Bestiář

Lester - nemrtvý drak Hodnocení: Něco to má do sebe

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 22

Skupina: Nemrtvý

Životaschopnost: 30+3

Útočné číslo: (+10+6/+4,+6/+4)=16/+4,16/+4(pařáty)+(+10+10/ +6)=20/+6 (tlama)

Obranné číslo: (+5+8)=13

Odolnost: 26

Inteligence: 19

Velikost: D

Zranitelnost: Drak, aleB3/4, I1/2, H0, P+, 2E

Pohyblivost: 18/drak (na souši) 14/drak(ve vzduchu) 8/drak (ve vodě)

Přesvědčení: zákonné zlo

Poklady: 100000/8000

Zkušenost: 50000

Síla mysli: 30 (umí vyvolat mentální souboj)

Popis:

Jak vznikl....

Vieen přecházel po hale v hlubokém zamyšlení. Situace se vůbec nevyvíjela dobře, jeho výtvory byly koseny po stovkách, obrátily se proti nim dokonce i skřeti a síly Khara démona.

"Takhle to dál nejde!" zasyčel Vieen do vzduchu a obrátil se ke spektře vedle sebe:

"Sheeno, svolej všechny nekromanty na obvyklé místo...je čas zvrátit jazýček vah zpět na naši stranu...

Ty časy byly pro všechny temné. Vieen, jeden ze tří čarodějů, se stal králem upírů a usedl na kostěný trůn v Umrlčím království proto, aby si udržel nadvládu nad svými výtvory.
Jak se ale stal jedním z nich, začal s nimi sympatizovat a vést věčnou válku proti všemu živému. Ze začátku vítězila početní převaha a krvelačnost nemrtvých, ale později aliance živých zvrátila válku na svou stranu za vydatné pomoci dobrých draků. Vieen stáhl své síly a nastal čas míru, ale aktivita nekromancerů neutuchala, právě naopak, snažili se vymyslet nové, ještě mocnější postupy k animaci nemrtvých, až přišel Vieen se svým nápadem oživit nemrtvého draka.
Za tímto záměrem svolal nekromancery z celé své říše a společnými silami jejich a jejich nemrtvých bojovníků skolili zlého draka Irkose. Vieen a jeho pomocníci zasadili do celé jeho kostry obří animační krystal a zkusili ho oživit podobně jako kostlivce, ale jejich úmysl nevyšel. Zkoušeli mnoho různých postupů, ale žádný se nezdařil, až Vieen rozhodl uskutečnit riskantní plán.Pokusil se vyvolat mocného temného ducha Lestera z hlubin stínového světa, aby draka oživil. Jenomže obřad moc dobře neprobíhal; duch se sice objevil, ale nadvládu nekromancerů nechtěl přijmout, hrozilo tedy, že jejich vůli zlomí a unikne. Vieen byl donucen se do myšlenkové bitvy vložit a přemoci duchův odpor. Zlomeného protivníka opředl mocnými kouzly, kterými ho svázal v animačním krystalu a zaručil si jeho poslušnost. S novou silou krystalu se drakovi rozzářily oči a roztáhl křídla, aby se rozletěl vstříc nic netušícímu světu...

Vzhled a chování

Lester je jen obří kostra draka s rudě zářícími očima. Jeho kosti jsou drženy pohromadě speciálním animačním krystalem a magickým polem. Mezi kostmi křídel mu zůstala membrána, takže je schopen letu. Na kostech nezbyly absolutně žádné zbytky masa (poznámka pro hladové krolly). Pokud na družinu narazí a nebude mít jiné rozkazy od Vieena, pokusí se je omráčit a/nebo jim vymazat pamět, jelikož Vieen nepotřebuje, aby se informace jeho nové potvůrce dostaly na veřejnost. Pokud bude mít rozkazy družinu zajmout a/nebo zabít, prostě to udělá. Lester nemá hlas jako takový, ale může na postavy promlouvat pomocí telepatie (postavy ho pouze slyší, nemůže použít vnuknutí, ale umí číst mysl) a slyší úplně normálně.

Schopnosti a zvláštnosti

Zastrašení:

Na Lestera je vskutku děsivý pohled, umí tudíž zastrašovat jako válečník s charismou 1 a úrovní 30.

Zmámení:

Zmámení používané draky Lester neumí

Odolnost proti slunci:

Lester je díky své podstatě odolný vůči slunečnímu svitu, narozdíl od jiných nemrtvých, slunění mu však žádnou zvláštní radost neposkytuje

Vidění ve tmě:

Lester umí dokonale vidět ve tmě, ale oko se mu musí 1 kolo přizpůsobovat. Tudíž, jestliže je náhle vystaven ostrému světlu, je na 2 kola oslepen.

Průstřelnost:

Jelikož Lester je pouze veliká kostra, je mnohem těžší ho zasáhnout střelnými i vrhacími zbraněmi, proto má proti ostřelování bonus +3 k OČ

Obnova životů:

Kvůli své podstatě se Lester nemůže vyléčit spánkem a ani se nedokáže zregenerovat jako obyčejný kostlivec. Naproti tomu má jinou schopnost, umí pohltit krev teplokrevných živočichů a s její pomocí napravit škody způsobené na svém skeletu.
V praxi se Lesterovi za pohlcení množství krve teplokrevných bytostí vznikající při zranění za 4 životy doplní jeden život až do max. počtu (v podstatě pohlcuje útokem tlamou).

Dech:

Lesterův dech je proud temné energie ( vzhledem je podobný dechu stínu, akorát má větší rozsah a dosah, jinak je to normální dračí dech), má dosah 85 sáhů a může ho použít 3 krát denně, ale každé použití mu trvá dvě kola (dech působí až na konci druhého kola) a stojí ho 10 životů

Moc nad pamětí:

Lester umí ovládat lidské vzpomínky, pozměnit je, či úplně vymazat. Tímto způsobem může vymazat z paměti pouze události, nikoliv schopnosti, kouzla, recepty atd.
Past: int+roz~8~nic/smazání či pozměnění vybrané vzpomínky.(Rozsah vzpomínky určuje PJ)

Kouzla:

Lester má 200 magů, neumí žádné kouzelnické kouzlo z PPZ, PPP ani PPE a ani kouzla moudrých draků, zato umí několik vlastních kouzel, které naopak nejsou široce známy v okruhu mágů a čarodějů.

Lesterova kouzla:

Závoj stínů*Avidius nartis*
magenergie: 30 magů
dosah: 0
rozsah: 1 tvor
vyvolání: 5 kol
trvání: viz níže

Toto je varianta kouzla neslyšitelnost a neviditelnost, sesilatel je tedy nezjistitelný nejen zrakem, ale i sluchem. Toto kouzlo pomine ve chvíli, kdy by pominula kouzla neviditelnost či neslyšitelnost. Kouzlo nelze seslat na slunci, či v prudkém světle a ani v něm nepůsobí.


Zář oka*Hargan fala*
magenergie: 20 magů
past: odl~10~nic/ochromení na 3 kola
dosah: 10 sáhů
rozsah: skupina tvorů
vyvolání: 1 kolo
trvání: 1 kolo

Po seslání tohoto kouzla se oči sesilatele rozzáří hypnotickým jasem, který ochromí všechny, kdo se do něj zadívají, na 3 kola (past int~7~nic/pohlédnutí). Oka po kole pohasne, ale tvorové jsou ochromeni po celé 3 kola. Takto nelze ochromit tvory se zavázanýma očima či jinak oslepené (pouze zavřít oči nestačí).


Mentální vlna*urag šáh*
magenergie: 60 magů
past: obr~9~nic/SM sesilatele:4
dosah:0
rozsah kruh o poloměru 50 sáhů
vyvolání: 1 kolo
trvání: ihned

Kouzlo uvolní mentální vlnu, která vyrazí v kruhu od sesilatele a zraní všechny tvory, kteří se nyvyhli pasti za tolik životů, kolik je síla mysli sesilatele dělena 4(zaokrouhluje se dolů). Postavy jsou navíc odvrženy o 1 sáh nazpět za každé 4 životy ubrané touto vlnou.

Upevni vůli*tornag hasar*
magenergie: 5 magů za bod a směnu
dosah: dotek
rozsah: 1 tvor
trvání: dle dodané magenergie

Toto kouzlo zvýší sílu mysli zvolené bytosti o 1 za každých 5 magů do něj vložených. Toto zvýšení má všechny dopady na SOM a SUM a po vypršení trvání neprodleně mizí.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 22

author_nick:

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Díky, alespoň někomu se to líbilo.


 Uživatel úrovně 0

JOJO je to super škoda že nemůžu hlasovat


 Uživatel úrovně 0

Mě se to li bílo jen jsem si to trochu předělal na normální drd 1.6 a je to v poho teď ten drak může terorizovat pěkně celé království a je aspoň legrace.


 Uživatel úrovně 0

1) v poradku...
2) prostě jsi to tam dal, protože se ti to líbilo, místo pravidlových 19?
3) na tom podle čeho zranitelnost vskutku nezáleží, ale stále jsi mi neosvětlil proč chybí N (které je u všech nemrtvých, ať už mají základ zranitelnosti humanouid nebo nemrtvý) dále proč B 3/4? protože se ti to líbilo? (základní kostlivec má zranitelnost humanouid, což znamená B1)
4)no, když uvedeš pohyblivot ve vodě, znamená to, že daný tvor umí plavat, (tzn plavat, nikoliv chodit po dně). Plavajícího kostlivce si představit nedokážu a pravidla to zakazují.
6) ano, vidí magicky. Jak potom vysvětlíš možnost oslnění pomocí normálního světla, kterou máš uvedenou v odstavci vidění ve tmě.
8) ale to jsi nám mohl zdělit, proč a že to tak je.
9)-''-
10) dík.


 Uživatel úrovně 0

ajajaj tady člověk pár týdnů není a hned tu má kvantum dotazů, omlouvám se za mezeru, ale nestíhal jsem ve škole.

Tedy Farine, Tobsa už něco vysvětlil, já znovu odpovím na vše, aby sis neztěžoval, že tě ignoruji (P.S. Díky za zastoupení Tobso:-))

První sada otázek:
1) Pokud vím, tak v mé 1.6 je tam +, v tomhle se hádat nebudu
2) viz Tobsa (neodkazujte se na NaS, já je nečetl ani nepoužil)
3) nezáleží, podle čeho to má zranitelnost, ale jakou ji má, pokud vím, tak kostlivec je taky nemrtvý, ale má zranitelnost obyčejnými zbraněmi, tedy jsem dal drak
4) o tomhle nic nevím, nemusí dýchat, tak proč by se nemohl pohybovat pod vodou?
5) hmm, něco jsem již zmínil, ale zapomněl jsem toho napsat víc, souhlasím
6) a jak tedy vidí kostlivec? magicky, tak vidí i on
7) na to tady už diskuze byla (přiznávám inspiraci HOMMIV), mezera mezi kostmi kostlivce je několik milimetrů, u draka desítky centimetrů, spočítej si to.
8) ech, mno, chtěl jsem ozvláštnit, řekněme, že je to pro něj výhodnější, protože není "čistý kostlivec", tedy jeho regenerace není moc účinná
9) z toho, že je to temný duch(poměrně DOST mocný) a zběhlý v ovládání lidské (elfské, trpaslyčí...) mysli
10) mechanismus je stejný jako u kouzel mečů chodce (zvyš útok a zvyš obranu, nebo tak nějak) tedy za 10 magů máš budto 1 bod na 1 směnu, za 15 třeba 2 body na 1 směnu (vždy minimálně 1 bod a 1 směna)

Doufám, že jsem vše vysvětlil dostatečně, jestli ne, můžeme se hádat dál:-).


 Uživatel úrovně 0

Tobsa - Příspěvek se tváří, že vychází z pravidel asterionu, měl by se jich tedy držet, nebo své vybočení osvětlovat.
4) nejde mi o možnost vstoupit do vody, vadí mi schopnost plavat u kostlivého draka, které vyplívá z toho, že pohyblivost ve vodě uvedena je.
6) Nenarážel jsem na neexistenci či existenci očí, ale na to, že v odstavci vidění ve tmě je výslovně uvedeno, že jeho oči se na to musí přizpůsobovat a že oslnivý záblesk jim vadí. Což zní poněkud divně, protože kostlivci přece nemají oči, že.
7) protože tohle je sekce věnující se bestiím a ne úpravě bojových mechanizmů a zranitelností.
ostatní) Ano, ať odpoví autor.


 Uživatel úrovně 0

Fafrin Vok atd.:

Tak tedy: odpovím ti na otázky, jak nejlépe dokáži, i když dílo není mé, ale snad dokážu vystihnout myšlenku díla:

1) V mých pravidlech mých pravidlech (verze 1.6) je:
"(+7 + 5/+2, 5/+2) = 12/+2 + 12/+2 (pařáty) + (+7 + 9/+2) = 16/+2 (tlama)"
takže nejspíše půjde o to každý máme jiná pravidla. A propós, stejně je to podle mého jen takový kosmteický detail.

2) Tak tedy, teď nevím, zda jsi odpovídal na můj příspěvek nebo jsi rozváděl své hodnocení, jelikož Lester není moje bestie... Nevím, jak je to na Asterionu (jak jsem již zmiňoval, nemám ho rád), ale u těch nemrtvých, u kterých není uvedena odolnost, se uvažuje odolnost 21. U "nižších" nemrtvých v PPZ pro PJ jsou uvedeny odolnosti jiné - v tom máš pravdu.
Nevidím jediný důvod, proč by Lester nemohl mít odolnost 26 (...).

3) Zde ti nebudu oponovat; ba naopak máš pravdu - autor měl seřadit zranitelnost abecedně. Co se týče zranitelnosti normálními zbraněmi, nevím proč je 3/4, na to musí odpovědět autor sám.

4) Co vím, tak u každého nemrtvého bývá poznámka, zda mu vadí to či ono (slunce, voda, oheň, atd.). Nevidím důvod, neumožnit Lesterovi vstupovat do vody a to už jen proto, že ve vzduchu je vlhkost a nemrtví by tak byli vždy permanentě oslabeni.
Např. u upíra je napsáno, že zemře až když někdo probije jeho tělo osikovým kůlem nebo ponoří jeho tělo na jednu směnu do proudící vody (tak odstraněn relativní permanentní postih z hlediska vlhkosti a vzduchu).
Toliko k problému nemrtví vs. voda.

5) Taktéž tento popis postrádám, autor vynechal povahu Lestera. I když je dost pravděpodobné, že může být natolik ovládán, že jeho povaha jer spíše neurčitá.

6) Na tento problém jsem se specielně zeptal kamaráda: myslím, že vše může být řešeno přes tzv. vazební předmět (omluv mne, pokud to píši špatně). Zde může pomocí magie řešena jeho schopnost infravidění. Zde může být taktéž zpracována a vyhodnocena. . .
Pokud zmiňuješ mozek: normální kostlivec také nemá mozek; přesto je schopen "fungovat" podle rozkazů svého pána, bojovat (takže snad i vyhodnocovat taktiku v boji - záleží na instrukcích pána).

7) Neznám a nehrál jsem DnD a tak nevím, jak to tam je, ale nechápu, proč by zde nemohl být uveden mechanismus, který tuto situaci upravuje (více viz minulý příspěvek).

8) Hm - trochu mi začíná připadat, že na každé věci hledáš nějakou tu mouchu; tedy, že kritizuješ za každou cenu. Každopádně pro mě to bylo uspokojivě vysvětlenno (je pravda, že Lestera nepoužiji, mno ale to na tom nic nemění). Více by si měl chtít po autorovi...

9) Zde spekuluji: pravděpodobně z již zmíněného vazebního předmětu-

10) Ať odpoví autor.

Toť má reakce na tvou dalekosáhlou kritiku,

s úctou

Tobša


 Uživatel úrovně 0

1) díval jsem se do svých 1.5 a tam žádná pls nejsou, pomocí "+" se připojují je zvláštní útoky pomocí zkratky zvl. za ty útoky, při kterých se dají použít, nebo prostě za útoky nestvůry obecně. Ne že by tento bod měl nějaký význem.
2) Kostlivec, Zombie a Ghoul mají odlolnost 19, v pravidlech asterionu (nemrtví a větlonoši, str 4 a 5) je v podkapitole vlastnosti nemrtvých výslovně uvedeno, že případy, kdy se počítá s odolností (jed, nemoc) jsou u nemrtvých automaticky započítávány v jejich prospěch, a tam, kde je to nutné se bera jako odolnost 19. A´T tak, či tak, není to tvých 26 co máš uvedených u Lestera.
7) Pokud chceš doplňovat mechanismy, dělej to v sekci Rozvoj DrD. Samozřejmě, že je to teoreticky vhodné, ale DrD není DnD a tolik typů útoků nerozlyšuje.
Proč my nebylo odpovězeno na dalko důležtější body 3) (B 3/4), 4) pohyblivost ve vodě, 6) existene/neexistence očí - způsob vnímání 8) 9) a 10) ?


 Uživatel úrovně 0

Fafrin Vok:

ad. 1.) Pleteš se. Koukni se do pravidel např. ke drakům, kde máš u útoků jasně napsáno +.

ad. 2.) Jak jsi přišel na odolnost 19? Pokud vím, je to 21 a uvádět odolnost je jakýmsi standardem, i když většina PJ ji zná. Ale ti začínající ještě nemusí mít jasno.

ad. 7.) Není vůbec špatné, doplnit mechanismus, který autoři pravidel opominuli, vlastním mechanismem. Když se nad samotnou průstřelností a stavbou kostry draka pozastavíš, zjistíš, že je to vhodné,

s úctou

Tobša


 Uživatel úrovně 0

Z jedné vody načisto vyflákám všechno, čeho si všimnu:
1) různá útočná čísla se neodělují "+" ale ",".
2) odolnost se u nemrtvých neudává, a pro všecny případy, kdy je jí potřeba je 19.
3) zranitelnost by bylo vhodné sařadit podle abecedy, jedná se spíše o nemrtvého, než o draka (drak poskytl jen tělo), chybí N, proč B(obyčejná zbraň) jen 3/4?
4) pohyblivost ve vodě je z nemrtvých povolena jen mumiím, vyjímečně ghoulům. Lester je kostlivec. Let budiž.
5) dle historie je Lester CP, tudíž by se hodil blyžší popis chování a povahy.
6) Vydění ve tmě - lester je kostlivec, nezbylo mu žádné maso ani oči ani mozek, kterýmy by mohl vnímat zrakové informace. Jeho "vizuální" vnímání funguje na jiné úrovni, na kterou nemá světlo vliv. Navíc se nemůže přizpůsobovat oko, které není.
7) průstřelnost není zohledňována ani u běžných kostlivců, tak proč tady?
8) Proč se lester nemůže regenerovat jako běžný kostlivec? Na co mu v regeneraci slouží krev, když sám žádnou nemá? Není to špatný "nápad", ale chtělo by to přeformulovat myšlenku a princip.
9) Odkud pramení schopnost moc nad pamětí...
10) Kouzlo upevni mysl je nedostatečně vysvětleno, funguje to tak, že když do toho vložím 10mg zvýší to ZSM na 2 směny o 2?