www.Dracidoupe.cz


Bestiář


Glebar  
Příprava pro tisk (tisknuto 1846x)
Autor: Harwen
Přidáno: 22:27:04 11.03.2007
Skupina: Magický tvor
Životaschopnost: viz. text
Útočné číslo: (+3 + 2/+2) = 5/+2 (zuby) + (+3 + 4/+2) = 7/+2 (ocas)
Obranné číslo: (+0 + 6) = 6 (záda) ; (+0 +2) = 2 (břicho)
Odolnost: 19
Inteligence: viz. text
Velikost: A-D
Zranitelnost: zvíře ale H 1/2 , C2 , N 1/2 , I 1/2, J 1/2
Pohyblivost: 11/plaz (neunavuje se)
Přesvědčení: zmatené dobro
Poklady: 0/0
Zkušenost: 160
Průměrné hodnocení:3.03
Popis:

Vzhled

Glebar je přibližně 0,5 sáhu vysoký ještěr, dorůstající délky i 3 sáhů (byly zaznamenány i větší exempláře, ovšem ty jsou vzácností), přičemž ocas tvoří 1/3 délky těla. Celé tělo je zbarveno do šedo-zelena, jen břicho má pískový odstín.
Hlava je celkem malá, má klasicky dvě oči, nezřetelné nozdry a tlamu plnou ostrých zubů, která mu slouží jako jeho primární zbraň.
Tělo je robustní, na zádech pokryto silnou kůží, ovšem břicho je měkké a velmi zranitelné. Ze zad mu ve dvou řadách vyrůstají kostěné pláty (pokud jste někdy viděli obraz stegosaura tak si je představte přibližně takto).
Nohy jsou malé a robustní, což glebara nepovyšuje mezi zrovna nejlepší běžce, ovšem na druhou stranu je to vynikající vytrvalec určený spíše pro dlouhé tratě.
Ocas je mohutný a dlouhý a zakončený koulí s několika krátkými, ale ostrými bodci. V případě, že je glebar ohrožován zezadu, používá ocas jako velmi užitečnou zbraň.

Vlastnosti

Glebar má jednu zvláštní vlastnost, která ho činí naprostým unikátem v celé živočišné říši a tou je schopnost předávání životní síly jiným tvorům.
Pokud kdokoliv sedne glebarovi na hřbet, začne z něj čerpat jeho životní energii. Následkem toho dotyčný mládne, ovšem glebar se postupně zmenšuje a v předem neznámém okamžiku se rozplyne, zatímco se z jezdce na něm stane nový glebar. Jízda na glebarovi má ještě jeden zádrhel, o kterém se příliš nemluví. Ve chvíli kdy již člověk sedí glebarovi na hřbetě, příliv životní energie ho tak uchvacuje, že je jistá pravděpodobnost, že nedokáže seskočit na zem.
Na omlazení jezdce o 1 rok je třeba 3 životů, přičemž za každé kolo jízdy se převede 1k10 životů. Pravděpodobnost, že jezdec zůstane v sedle je Odl.+ Int. ~ počet kol na glebaru * 2 ~ seskočí/neseskočí. Důležité je, že nelze seskočit a znovu naskočit. Past se snižuje rychlostí 1 bod za 1 den. Pravděpodobnost, že se jezdec promění na glebara je počet životů, které již glebar předal vyjádřeno procentuelně k původnímu počtu životů zaokrouhleno nahoru. (rozuměj, pokud měl glebar původně 50 životů a již odevzdal 10, je 20% proměny jezdce na glebara). Proměna probíhá tak, že původní glebar se zcvrkne a "rozteče", zatímco nešťastný jezdec se začne pomalu zvětšovat, "trhat" až nakonec exploduje a na zemi zůstane nový glebar.
Pokud se jezdec promění na glebara, má glebar tolik životů jako jezdec * 2 + glebar v okamžiku proměny
Důležité je, že glebarovi není žádným způsobem možno životy o které přišel tím, že je předal někomu jinému nahradit, o ně se mu sníží maximum. Bojová zranění se léčí normálně.
Pokud se někdo promění na glebara, zachovává si svou inteligenci i přesvědčení (i pohlaví), jen se mu vyměnila tělesná schránka (jednou jsem hrál za postavu v kůži glebara, i to se dá a dovede to zpestřit hru).

Závislost velikosti Glebara na max. počtu životů
V podstatě platí, že jeho celková délka je přiližně 2*počet životů coulů

ABCD
1-7576-100101-150151-xxx

Příklad: Člověk Thalin (Odl. 10/+0, Int. 13/+1, věk 74 let, 25 životů) se rozhodl omladit se pomoci jízdy na glebaru. Jelikož si je vědom veškerých rizik, vybral si poměrně statného glebara (z původních 80 životů mu zbývá ještě 70, tzn. je 13%, že se z Thalina stane glebar. Thalin nasedne. Na k% mu padne 43%, nic se tedy nestane. Na k10 hodí 7, takže omládne o 2 roky a 1 život se "ukládá", šance je nyní 22%, ale hod k% je opět postačující. Thalin však chce být ještě mladší a proto zůstává sedět, na k10 padne 9, tzn. Omládne o 3 roky a má ještě jeden život v zásobě. Ovšem šance už je rovných 33%. I tentokrát při něm stojí bohové a nepromění se,nicméně se už rozhodne skočit. Takže nejdříve hází ještě jednou k10 na životy. Padá 5 a to je akorát pro omládnutí o 2 roky. Nyní si hází proti pasti 1 ~ 6 ~ seskočí/neseskočí. Pokud se mu nepodaří seskočit, bude mít v příštím kole 39% šanci na proměnu a past bude 1 ~ 8 ~ seskočí/neseskočí

Způsob života

Přes jeho strašlivý vzhled, je glebar neškodný býložravec, který bojuje jen pokud je napaden a nemá možnost se boji vyhnout, nicméně jen blázen by zabíjel glebara (a šelmy se mu vyhýbají). V současnosti již není příliš glebarů ve volné přírodě, jelikož byli díky své zvláštní schopnosti systematicky odchytáváni. Nyní je můžeme potkat pouze u specializovaných chovatelů, kteří mají obvykle +-3 kusy (samec a dvě samice, ale to se mění…). Tito chovatele pak glebary pronajímají lidem bažícím po mládí s tím, že platí pravidlo, že pokud se někdo při jízdě promění, patří nový glebar majiteli původního.
Glebarové se mohou rozmnožovat i normálním způsobem, ovšem trvá jim 50 let, než dosáhnou pohlavní dospělosti. Když se jim poté podaří najít vhodného partnera, klade samička do země 2k6 vajec, z nichž se ovšem všecky vyklubat nemusí (hod na k% kolik jich přežije), tyto vajíčka jsou velmi ceněná, ale jelikož se pařiště glebarů nachází na pouštích a ve hvozdech, je těžké je najít. Pokud vajíčka bezpečně přežijí v zemi, vyklube se z nich za 7 měsíců malý glebar se životaschopností 12+4 (16-100 životů), int. 10 (ano, velmi inteligentní zvíře…) a přesvědčením ZmD (jsou také ZkD a N ale nikdy ne ZmZ a ZkZ). Tento glebar je zpočátku maličký (A) a do své plné velikosti musí plně dorůst (začíná s 16 životy a každý týden mu automaticky přibude další).
Glebarové neumírají stářím!

Původ

O původu glebara se vedou četné diskuze. V zásadě se mudrci zabývající se glebarem dělí na tři proudy ohledně jeho vzniku:

1. Nadpřirozený původ - Zastánci této teorie tvrdí, že před dávnými lety urazil jeden troufalý glebar velké bohy, kteří se na něj rozzlobili a seslali na něj prokletí, díky kterému je z něj to co známe my. Jisté skupiny šíří obměnu, že glebar je jistým spojením astrálních sfér s normálním světem a nová glebaři jsou prý duše zemřelých, z nějakého důvodu sem poslaných zpět. Hlavním argumentem zastánců je, že jen bůh je schopen vytvořit něco takového jako je glebar. Odpůrci tvrdí, že se bohové přeci nebudou zabývat jedním obyčejným ještěrem.

2. Přirozený vývoj - Podle tohoto učení, vzniknul glebar naprosto normálním vývojem jako velká většina tvorů na světě. Přizpůsobil se svému okolí, říkají. Podle nich si tento ještě včas uvědomil, že jeho největším nepřítelem může být člověk a tak se u něj vyvinula vlastnost, díky které se pro lidi stalo výhodnější chovat ho než zabíjet.

3. Zásah člověka - Na severu existují legendy, že za schopnosti glebara může pradávný alchymista, který experimentoval se zvířaty a k jednomu ze svých nejpodivnějších pokusů si vybral právě tohoto ještěra. Jestli to co vzniklo bylo původním cílem pokusů, nikdo neví. Každopádně na výsledek si nikdo nikdy nestěžoval.

Sám jsem jako jednu zápletku použil zjištění původu glebara. V té době jsem používal 3. verzi a postavy měli za úkol vystopovat, kdo za tímto zásahem stál a najít jeho sídlo. Ovšem konečné rozhodnutí jakou verzi budete při vaší hře preferovat nechávám jen na vás.

Námět čerpán z pera R. D. Evanse

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 32
Ikonka uživatele Amras Tasartir    [pošta] NEW     15:06:29 23.04.2007
Po prvním přečtení se mi tahle příšerka fakt líbila, ale hned potom jsem si uvědomil některé věci které už byly zmíněny - představa postavy zaklíněné mezi pláty, po několika kolech už přeměněná v mimino...

Postavu proměněnou v glebara podle mě už nemá cenu hrát, protože i když si zachovává svou inteligenci tak je to stejně jenom pomalé zvíře, se kterým bude družina asi těžko spolupracovat a komunikace s ním je obtížná.
Jinak vše podstatné už tu bylo zmíněno. Je to dobrý - a dobrý je 3*.

Ikonka uživatele noční stín    [pošta] NEW     18:49:42 12.04.2007
Mě osobně se to hodně líbí, proto jen tak dál!!!!!

Ikonka uživatele smycma    [pošta] NEW     21:08:54 11.04.2007
toto dílo je docela zajímavé, ale chybí několik důležitých údajů, proto jsem toto dílo hodnotil nadprůměrně

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     16:58:44 11.04.2007
Stala se z toho příšera se zajímavou schopností. Dle mého je zisk z omlazování dobře vyvážen nezměnitelnou šancí na přeměnu. Co dílu chybí? Je toho více, chování tvora, jeho důvod pro to, aby ze sebe nechával vysávat sílu. Je tomagický tvor, nebo je to obyčejný tvor s neobyčejnou vlasností? Je v díle nemálo rozporů, mohlo to být lepší.

Ikonka uživatele Skřetoštěp    [pošta] NEW     7:13:29 18.03.2007
Souhlasím se šedým poutníkem.

Dílo dobré ale chybí tam pár důleřžitých věciček.

Ikonka uživatele šedý poutník    [pošta] NEW     9:54:41 17.03.2007
No,celkem dobře rozpracované,žádné gramatické chyby tu nevidím,ale nevím,nevím,co se dá s Glebarem dělat.

Tak předně,jak se projeví omládnutí na úrovni?Sníží se,zůstane stejná,nebo něco úplně jiného.Jak sám znám své hráče,v prvním případě by se to setkalo s nevolí a argument "vždyť si můžete prožít ještě víc dobrodružství" by byl poměrně chabý.V druhém případě by to zase nejspíš chtělo tabulku ceny zkušeností od 36. úrovně výše,jelikož by hráli v podstatě ještě déle.

Jinak,co když se postava promění v Glebara?Zůstane jí řeč,či se snad bude moci se svými druhy dorozumívat telepaticky?

A co když je Glebar zabit jinak než dlouhou jízdou?Myslím si,že kdyby ho jinak zabít nešlo a jeden hráč by se v něj proměnil a zároveň to věděl(nemůžete zabránit použití informací získaným v průběhu jiných dobrodružství),nenechal by na sebe nikoho nasednout a byl by nesmrtelný.

No,nápad byl dobrý,ale chybí tam pár důležitých věciček,které by se měly dopilovat.S pozdravem ŠP.

Ikonka uživatele Skřetoštěp    [pošta] NEW     20:23:18 15.03.2007
Samurai: ano to je pravda. pokud se tam dostane....pokud by šlo o 10cm ...tak asi těžko....

Ikonka uživatele Samurai    [pošta] NEW     19:43:15 15.03.2007
Skřetoštěp : tohodle sem si nevšiml, ale máš pravdu - do jisté míry. Pokud se někdo dostane mezi ty dvě řady, už se těžko bude dostávat zpět. Takže to vlasně poskytuje oporu a zaroveň překážku...

Ikonka uživatele Falhir    [pošta] NEW     16:21:35 15.03.2007
Ano, je to originální nápad, to musím uznat. Vcelku zajímavé zpestření, ale nějak mi nesedí to, že jezdec na Glebarovi prostě exploduje a pak tam náhle stojí nový Glebar, když se tito tvorové mohou normálně pářit. Tato metoda je velmi zvláštní. Tělo exploduje a kde se pak veme ten nový Glebar? Když si to představím, tak je to velmi zvláštní, odkud se veme ta hmota, či spíše forma (podoba) Glebara.
Za druhé bych chtěl podotknout, že souhlasím se Skřetoštěpem, co se jezdectví na Glebarovi týče. Opravdu - ty pláty jízdu velmi stěžují, či spíše stěžují nasednutí. Ani nevíme, jak jsou od sebe pláty vzáleny, tj. v jakých intervalech jsou od sebe vzdáleny.
Dále bych se pozastavil u inteligence Glebara. Když si představím stegosaura a u něj vidím inteligenci 10, tak se musím s prominutím zasmát. Všichni jistě víme, jaké bylo stegosaurus tupé zvíře a proto mi to připadá tak humorné. Ovšem autor napsal, že tvor je pouze podobný stegosaurovi. Ale i tak se mi zdá inteligence 10 příliš moc... I když Glebar je magický tvor a pouze to ho v podstatě omlouvá.
Přesvědčení je samozřejmě na autorovi a já si pořád Glebara představuji jako zvíře. To je však má chyba, takže zde nemám žádnou připomínku.
Glebar je magický tvor, ale opravdu mu jeho robustní tělo dovoluje, aby se neunavil. To tedy může neustále běhat a bez přestání a to mi opravdu k tělu, které má podobu mohutného a zavalitého stegosaura, nejde.

To bylo pár připomínek, ale jako nápad je Glebar dobrý. Nezdá se mi, že by bylo dílo kvalitní, ale ani ne podprůměrné. Dávám tedy 3*

Falhir


Ikonka uživatele Loras Ereian    [pošta] NEW     14:29:35 15.03.2007
Takže jsem dal za 3*. Myslím si, že kritizovat a vysvětlovat není třeba, vše podstatné tu už bylo řečeno.

S pozdravem
Pán Ohně Loras Ereian

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
1 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.85424113273621 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách