Bestiář

Bílí havrani Hodnocení: Něco to má do sebe

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 28

Skupina: Magický tvor

Životaschopnost: viz níže

Útočné číslo: viz níže

Obranné číslo: viz níže

Odolnost: viz

Inteligence: viz níže

Velikost: viz níže

Zranitelnost: viz níže

Pohyblivost: viz níže

Poklady: viz níže

Zkušenost: viz níže

Bojovnost: viz níže

Síla mysli: viz níže

Popis:

Nejbližší skřet se plížil už sáh od Darmila. Velká červená očiska se chamtivě pídila po krvi. Byl připraven zaútočit. Skřetů přibývalo, byly jich desítky. ,,Tolik jich zabít nedokážu. A to je konec hraničáře Darmil, "pomyslel si hraničář. Skřeti vřeštěli, nejspíš se hádali, kdo si vezme srdce a kdo mozek. Kdo ví. ,,Tenhle hraničář vypadá moudře a když sním jeho myslírnu, budu taky tak chytrý," pomyslel si jeden skřet a ledově chamtivým pohledem prošpikoval Darmila. Nakonec ten skřet drze zaútočil na Darmilova záda. Sekl svou šavlí, snažíce se rozsekat Darmila na kusy. Náhle se ze zelené oblohy listí vyřítil bílý blesk a zasáhl útočícího skřeta. Mrtvý skřet se v okamžiku zřítil k zemi s popáleninami, na které nebyl hezký pohled. Hned poté se z korun stromů snesla salva bílých blesků a překryla šero bílou září. Blesky zasáhly část skřetí hordy, ze které poté nezbylo skoro nic víc, než doutnající popel a ten zbytek skřetů, co přežil se dal na útěk. Neutekli však daleko, k zemi se totiž začali snášet bílí ptáci a když už byli u země nad prchajícími skřety, zaryli do nich své ostré drápy a zobáky je začaly trhat na kusy. A tak z hrůzostrašné armády skřetů nezbylo nic.

Pokud v textu uvidíte slovo havrani myslí Bílé havrany nikoliv obyčejné černé havrany.

Bílí havrani jsou inteligentní bytosti stvořené magií hvozdu, dryád a Druidů. Druidové měli dost problémů se skřety a tak za pomoci mocného hvozdu (ten také neměl moc rád skřety, protože likvidovali stromy ve velkém) stvořili nový druh, příbuzný normálním černým havranům. Noví havrani jsou jen o dost chytří, peří má bílé zbarvení, jsou schopni sesílat kouzla (viz níže) a jsou velcí přibližně jako hobit tj.120coulů, váží přibližně 800mn. To je asi 40kg. Jinak se svým vzorům, klasických černých havranům v ničem jiném neliší neliší.

V hejnu je kolem 50 jedinců, z toho maximálně jeden Stařešina a pochopitelně jeden vůdce. Bílí havrani sídlí v korunách obřích stromů, kde si dělají svá hnízda z klacků, mechu a hlíny. Bílí havrani se snaží najít spojence proti svým největším sokům skřetům a jiným bytostem, snažícím se ničit přírodu.

Pokud družina jakýmkoliv způsobem havranům pomůže v jejich nelehkém boji, stařešina je za pomoci kouzla přivede do havraní vesnice (na stromě) a tam je havrani pohostí a to nejspíš ovocem a mrtvými skřety (což hráče moc nepotěší).

Samci si ode dne své dospělosti hledají samici se kterou poté zůstanou dokud někdo z nich nezemře. Když zemře samice, samec zůstane sám, ale když zemře samec, samice si začne hledat někoho jiného (mrcha jedna nevěrná, toto není případ lásky až za hrob). Bílí havrani se živí především ovocem a skřety. Ovoce sbírají samice a skřety společně s jinými potravinami které souvisejí s masem naloví samci jenž je poté na zemi svými ostrými zobáky rozčtvrtí na menší díly tak, aby se dali dobře dopravit do vesnice.

Stařešina se dožívá až 70 let, samice až 40 let a ostatní až 30 let.
Mrtvé havrany pohřbívají do dutin stromů které vytesají svým zobákem. Tam je mrtvý uložen a vchod se za ním zadělá dřevěným víkem.
Samice snáší 1-2 vejce do 2 let. O mláďata se stará do doby jejich dospělosti. Jejich otec je učí létat a lovit.

Samci dospívají v 10 letech a samice v 8 letech.
Bílí havrani se nedají ochočit. Ulovením nebo zabitím bílého havrana se zapíšete na černou listinu hvozdu a proto na vás hvozd sešle kouzlo hněv lesa. Kouzlo trvá do doby, kdy postava vykonala skutek prospěšný hvozdu např. vyvraždila vesnici skřetů drancující hvozd apod.
Havrani jsou vzácným druhem a vyskytují se pouze ve hvozdech na 4. a vyšším stupni probuzení.

Parametry

Zkratky:
St. = Stařešina, Bo. = Bojovník, Sa. = Samice, Vů. = Vůdce
Životaschopnost:
St.: 1 +5
Bo.: 3 +2
Sa.: 2
Vů.: 4 +2
ÚČ:
St.: ( +0+3) = 3 (zobák)
( +0 +2)= 2 (drápy)
Bo.: ( +3 +4 ) = 7 (zobák)
( +3 +3/+1) = 6/+1 (drápy)
Sa.: (+2 +1) = 3 (zobák)
(+2 +0) = 2 (drápy)
Vů.: ( +4 +5) = 9 (zobák)
( +4 +6/+2) = 10/+2(drápy)
OČ:
St.: ( +3 -1) = 2
Bo.: ( +3 +2) = 6
Sa.: (+4 +1) = 5
Vů.: ( +4 +2) = 7
Odolnost:
St.: 9
Bo.: 5
Sa.: 12
Vů.: 17
Velikost:
St.: A
Bo.: A-B
Sa.: A
Vů.: B
Bojovnost: 9 (při vysokém ohrožení lesa které by znamenalo velké poškození hvozdu 12)
Zranitelnost: zvíře, ale bílý blesk 0, magický i nemagický oheň 3
Pohyblivost: 3/okřídlenci (na zemi),16/okřídlenci (ve vzduchu)
Vytrvalost: 16/okřídlenci
Inteligence:
St.: 17
Bo.: 10
Sa.: 14
Vů.: 13
Přesvědčení: Zmateně dobré
ZSM: 10 (jen Stařešina)
Poklady: nic ( Havrany nezajímají lesklé věcičky a cennosti)
Zkušenost:
St.: 220
Bo.: 135
Sa.: 60
Vů.: 350

Na skřety, Srstnatce a Vikviky zaútočí od pohledu a při četných útocích na ně se zocelili a v boji mají ÚČ: St.5/+2, Bo.9/+3 , Vů.13/+6 a OČ mají o 1 vyšší.

Bojovnost: havrani mají bojovnost 9 a to např. při lovu nebo po střetu s pětičlennou družinkou. Pokud do lesa vkročí dvoutisícová armáda skřetů která má za úkol kácet stromy pro skřetí kovárny tak havrani budou bojovat do posledního bojovníka a do boje se přidají i samice.

Zranitelnost: Bílí havrani mají velmi dobré schopnosti a to z nich dělá velmi silné protivníky, ale mají velkou zranitelnost vůči ohni. Jsou stvořeni pomocí hvozdu. Hvozd v nich tvoří část jejich já a dřevo jak všichni víme dobře hoří a proto mají havrani tak velkou zranitelnost na tento element.

Stařešina

Stařešina je jakýsi kouzelník nebo šaman Bílých havranů. Na den má 20- 50 mágů (podle zkušenosti). A může za ně sesílat tato kouzla: Rychlost, Magický štít, Dým, Leť, Bílý a Modrý blesk. A umí vést mentální souboj.Stařešina se může s postavami mentálně dorozumívat a skrz Stařešinu může hvozd sesílat druidská kouzla. Stařešina je moudrý a proto taky slouží jako soudce a rádce Bílých havranů. Stařešina si také musí vybrat učence, kterého naučí kouzlům a bude jeho mistrem až do Stařešinovi smrti. Poté se učenec stává Stařešinou.
Stařešina ovládá kouzla a stejně tak i ostatní havrani mají schopnost seslat blesk. Jsou to kouzla čarodějů a také se přičítají k probouzecí magenergii hvozdu. Hvozdu to nevadí neboť havrani mají úkol les chránit a nikoliv ho uspat. Stejně by to bylo jedno, neboť se havrani jak už bylo řečeno vyskytují pouze tam, kde je hvozd opravdu hodně probuzen.

Bojovník

Každý dospělý samec, co není stařešina nebo vůdce je bojovník. Silnější jedinci mají nějaké schopnosti: léčba vlastních zranění (2-8 životů) , vícenásobné útok : 3 útoky za 2 kola a 2x denně bílý blesk.

Vůdce

Náčelník hejna, co řekne (zakráká) to platí (samozřejmě to neplatí doslova, kdyby řekl: ,,usmažte se navzájem blesky" tak to neudělají). Ostatní ho poslouchají na slovo. Je vynikajícím bojovníkem: Léčba vlastních zranění (až 10 životů), zastrašení, vícenásobné útoky (2 útoky za kolo), velení + 2 (k ÚČ a OČ jeho spolubojovníkům (z PPE-Postavy)). 3x denně bílý blesk.

Taktika boje

Pokud havrani loví zvěř: Vyhlédnou oběť, Plachtěním k ní přiletí jeden havran. Jakmile instinkty oběti pochopí že je napadena začne utíkat. Na to čeká zbytek havranů kteří jsou na lovu. Havrani jsou předem rozmístěny na stromech tak, aby snadno obklíčily oběť. Přiletí k zemi a když jsou nad obětí zaryjí do ní své ostré drápy. Poté ji do krku zasadí smrtelnou ránu zobákem. Havranům se podaří 3 z 5 takových útoků. Blesky k lovu používají málokdy.

Útok na skřety nebo jiné vojenské oddíly: Havrani si počíhají na chvíli kdy budou nepřátelé tábořit nebo budou unaveni. Náčelník zavelí do útoku a všichni se snesou z korun stromů střemhlav na protivníky. Bílé blesky mají dosah 100 sáhů ale havrani je většinou používají až 30 nebo 20 sáhů nad zemí a to tím způsobem že všichni najednou vystřelí jeden blesk na nejbližšího nepřítele. Jakmile havrani dosáhnou 10 sáhů střemhlavý let se změní ve složitou akrobacii jejíž hlavním úkolem je zobákem i pařáty zabít co nejvíc protivníků.

Bílí havrani dávají přednost útokům ze zálohy, rychlím přepadením a nečekaným objevením. Pokud nepřátelé o havranech vědí drží početné hlídky ve dne v noci, havrani je blesky dá se říci odstřelují (aby né, bílé blesky mají dosah 100 sáhů). Havrani loví převážně ve dne. Pokud napadnou nějaký tábor nepřátel je to buť za soumraku nebo brzy z rána (ono to je většinou jedno. Ve hvozdu je šero i přes den).

Vesnice

Vesnice bílých havranů se nachází uprostřed zelených korun stromů. Ale obřích stromů!
- Vesnice je plná hnízd. Hnízdo je jakási koule z větviček a hlíny a s jedním vchodem.
- Ve stromě blízko vesnice (často ve vesnici) je dutina (síň). Tam se konají různá rozhodnutí. Vejde se tam stařešina, vůdce a asi 5 členů hejna.

Jak jste si určitě všimli, každý má schopnost sesílat bílý blesk (samice 1x denně), tu schopnost jim dal Hvozd při jejím vzniku (vzniku bílých havranů).

Ze skřetů toho moc nezbylo, havrani je trhali na kusy. Darmil se na to divadlo díval celý šťastný, že ještě žije a doufal, že si ti obrovští havrani nehodlají smlsnout i na něm. ,, Raději rychle pryč." Pomyslel si Darmil a odběhl do lesa.

Závěr

Za velkou pomoc při řešení nejen pravopisných chybiček děkuji především Vychu a Gurnimu

Přeji krásné hraní

Oči Plíživé

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 28

author_nick:

Diskuze

 Uživatel úrovně 5

Klasický popis současného stavu, aniž by bylo napsáno odkud jsme se do současného stavu dostali. Pár dobrých nápadů v tom je, ale nejsou dotažené do konce. Psát všechny typy do jednoho je hrůza, kdo se v tom má vyznat. Lepí by bylo to dát všechno zvlášť.


 Uživatel úrovně 8

Nechci se opakovat po ostatních, zmíním tedy jen pár věcí.
1) Už v povídce a prvním odstavci bijí do očí gramatické chyby - především čárky.
2) Celý příspěvek mluví pořád, pořád, pořád a ještě jednou pořád o 50 havranech v hejnu.... samice žije 40 let, dospělá je od 8 let. Tj. 32 let plodného období. Snáší průměrně 1,5 vajec za 2 roky, tedy za svůj život 16*1,5= 24 vajec - potomků. Pokud budu počítat, že v jednom 50-ti členném hejnu bude pouhá 1/3 samic, tj. přibližně 16 samic, tak ty dohromady snesou za pouhé jedno plodné období 24 vajec. Pokud započítám celý jejich věk, dohromady za 32 let snesou 384 vajec, a to nepočítám samice, které se za tu dobu vylíhli a mohou též snášet.
Přičtu-li k tomu jejich nesmírnou sílu, předimenzování, hafo moc schopností atd atd, mohu v klidu počítat, že skoro žádný havran nezemře... a 400 havranů za 30 let je opravdu hodně... Zlatý drak hadr.


 Uživatel úrovně 0

Mně se to líbí. Je to dobře zpracované, moc gramatických chybek jsem tam neshledal a v neposlední řadě je to originální.
Dávám 4*


 Uživatel úrovně 0

Skvělý nápad!
Hezky propracované, líbilo se mi to...:-)


 Uživatel úrovně 0

Áve!
No tak mě předběhl Fafrin Vok atd. Myslím s upozorněním na nelogičnosti ohledně rozmnožování magických tvorů a té nezranitelnosti bílým bleskem...
No jo zase pozdě...
Nevim jak vy, ale já si myslim, že už tam asi další chyby nenajdem (já se pletu často...).
Jen jedna rada pro oči plíživé(a další): Pokud si své dílko nejdříve vytiskneš, než ho někam pošleš, a několikrát si ho přečteš a taky ho dáš k přečtení kamarádům, můžu ti garantovat, že přijdeš na plno nápadů a i jiné formulace v textu...
Áve!


 Uživatel úrovně 0

Tak, a pěkně z ostra.
1) Magickým tvorem, tak jak je chápán v pravidlech jsou hlavně všelijaké podivné výplody magie(elementálové, nemrtví, nevidění, oživlé sochy...) a magičtí mutanti (nestvůry magickéhu pole.)
Už kdesi v pravidlech je napsáno, že je třeba rozlišovat mezi tvory fantastickými (kteří třeba i umějí ovládat magii, ale tato není nutna k jejich přežití), to jsou např, elfové, draci, hleny, huňáči, magisky mutovaní brouci a pavouci...) a tvory magickými, kteří by bez magie nemohli existovat.
Základními rozpoznávací prvky magických tvorů jsou: Neschopnost šíření a rozmnožování bez použití magie. Zranitelnost N. Obě dvě podmínky tví havrani porušují, a přitom jsou prezentováni jako magičtí tvorové.

2) Věci jako nejasnost stvoření, přílišná velikost pro reálnou existenci v hustém hvozdu a pod. snad už vypsali jiní.

3) Nechápu důvod obravských rozdílů v útočných číslech, hlavně co se SZ a útoč. jednotlivých spárů a zobáků týče. jedná se přece jen pořád o ty samé zobáky a drápy, ne? Nemají je pohlevně dimorfně tvarované a proměnlivé ve stáří?
To samé se týče proměnlivosti KZ ve stáří.

4) Jako důvod bonusu v boji proti skřetům je uvedena znalost spůsobu boje s nimi. Nikde v pravidlech není pro takový bonus opora, Bonus v boji proti určitému protivníku mají snad jen elementálové a to je dáno protichůdností jejich živlů.
Bonus v obraně pak nemá obdoby.

5) Proč jsou specificky nezranitelní býlím bleskem? (proto, že umím nějaké kouzlo, neznamená to, že jsem jím méně zranitelný) Další zápis zranitelnosti je špatný, máme písmenka, že. Navíc mi není jasný důvod zvýžené zranitelnosti ohněm. Jak to souvisí se dřevem? když zabijete havrana šípem, zbude umě vzřezaná dřevěná soška olepená peřím? Nejde to dohromady s tím, že jsou to bytosti z masa a krve.

6) vzhledem k rozepsanosti a vyzdvihávání boje proti armádám bych uvítal základní armádní statistiky (početnost, morálka, bonusy k BS....)

7) Možná by bylo rozumější rozdat havranům hraničářskou magenergii (léčící kouzla, psichické údery) A Stařešinov druidskou. Vše by pak bylo jednoduché, přehledné smysluplnější a srozumitelnější.


 Uživatel úrovně 0

Teď vážne:
1) nápad dobrej, ohránci hvozdu. já bych to ovšem u ochránců hvozdu nechal a neorientoval to )zbytečně) na skřety.
btw: Ne že bych je měl nějak rád (přezdívka) ale mam pocit, že pokud je něco orientovaný pro nějaký potvoře, tak je to buď frak nebo skřet :-)
2)Zpracování: jemně chaotické (místy). Místy ti tam haprujou nějaký fakta )odporujou siatd+vágní konstatování)...to tady ale už bylo.
3) "Chytrej pták". podle mě až moc. Šlo to až do bobu pohřbívání...nlíbilo se mi už to, je pohřbívaj.....ale "zavřou to dveřma".....Pořád jsou to ptávi, ne lidi!
Hodnotím za 3*...nápad se mi opravdu líbí.
Kowke: Napropsto nesouhlasim s tvym názorem na stručnost. Pravidla jsou stručná, to ano ale ALTAŘI sepsali pouze kostru pro DrD, zbytek si musejí hráči a hlavne PJs dodělat sami a to dost špatné. Např tento server tomu hodně pomáhá. Proč může mít příběh meč a ne potvora??. DrD nedělá hezkym ÚČ 25/+15 nebo síla 30. to hezké jsou příběhy, osudy....třeba taky to jak která příšera žije a podobně....nevim jak to jinak říci.


 Uživatel úrovně 0

Zdravím

V dílech se vždy snažím najít to nejlepší v každém zvlášť možném ohledu. I tady toho je dost, ale pro jistotu to vezmu popořadě:

1) Příběh: Je hezké, že je a má i příběhovou mystiku. Na druhou stranu se velice špatně čte a obsahuje i logický nedostatek (vyplývající z toho, že šance zabít skřeta bílým bleskem je jen 50% a rozhodně ho tedy neusmaží nějak na uhel, ale taktak ho vůbec zabije).
2) Gramatická úroveň celého příspěvku je od počátku dost slabá a ke konci příspěvku se ještě zhoršuje. To mi hodně vadí, ale chápu, že to dílo nedělá.
3) Teorie stvoření tohoto druhu je poněkud narušena faktem, že dle PPZ Skřeti nesnášejí denní světlo natolik, že žijí v jeskynních systémech. Proti takovým stvořením by byli létavci (navíc takové velikosti) naprosto nejhorší zbraní. (Váha již byla kritizována)
4) Máš v díle velmi vágní konstatování (druidové,hvozd a dryády je tak nějak stvořili, když jim někdo tak nějak pomůže...), což vyvolává další zmatek.
5) Skladba textu - zmiňuješ to, že samci od dne své dospělosti (nezmiňuješ, který to přesně je) hledají samice a až o kus dále zmiňuješ, v kolika letech dospívají.
6) Stařešinu v podstatě (už například věkem) charakterizuješ pomalu jako jiný živočišný druh - nerozepisuješ, zda se daný havran rodí (je stvořen) stařešinou či se jím stane až ho předchozí stařešina vybere (což by nevysvětlovalo jeho věk).
7) Nenašel jsem nikde v tvých ani Altařích pravidlech zmiňovanou černou listinu hvozdu. Pokud by něco takového, byť teoreticky, existovalo, měnilo by to dost systém hvozdu jako takového.
8) Zmínka o tom, že se vyskytují pouze v lesích na 4. a vyšším stupni probuzení, nejde dohromady s teorií přirozeného rozmnožování. Buď je Hvozd vyvolá a následně zapudí, když klesne jeho probuzenost, nebo jde o živočišný druh (byť jednorázově stvořený), který na hvozd dál už jen dohlíží, ale rozhodně neukončí svou existenci, protože prostě druidi hvozd zase uspali.
9) Parametry jsou nepřehledně napsané - v případě toho, co jsi vytvořil ty bych příště doporučoval zpracovat každého ze čtyřech havranů zvlášť i s krátkým popisem. Již byly zmíněny nepochopitelné rozdíly mezi jednotlivými UČ a OČ, dodám že bych radši viděl klasicky zapsanou zranitelnost. K tomu dále dodatek - proč nejsou havrani, přes svou vysokou inteligenci, zranitelní kouzly typu M.
10) Stařešina - naprosto nesystémově, nelogicky a nepravidlově mícháš kouzelnickou a druidskou magii. Kde berou havrani (všichni) kouzelnickou magenergii ve hvozdu - to denně meditují? Mentální dorozumívání by mě zajímalo rozpracovanější (telepatie? Mentální útoky? jak, co, atp.).
11) Proč havrani loví zvěř, když i dobrodruhy hostí ovocem a skřety pouze?
12) Zvláštní útok havranů náletem (chápu též jako jediný a tudíž je zbytečné zmiňovat několikanásobné útoky) je fyzicky neproveditelný. Pádem střemhlav z (dle textu předpokládané) výšky více jak 30ti sáhů s tím, že manévrovat začnou až ve výšce kolem 10ti sáhů všichni naráz (tj. zmíněných 50 členů, o jiném čísle se nehovoří) v kombinaci jejich velikosti a navíc hustého hvozdu (kterým mnozí mají problém projít), by se leda navzájem pozabíjeli.
13) Vesnice předpokládá existenci dále nepopsaných obřích stromů (jen těch 50 jedinců váží dle tebe 2t).

Celkově netuším, k čemu bych jako PJ mohl bílé havrany využít (s dodržením tvých pravidel), aniž bych automaticky vyvraždil celou družinu (jakoukoliv). Ale v průběhu čtení jsem se i pobavil - Stařešina má na den k dispozici 20 - 50 mágů denně, což z něj dělá bezpečně nejnebezpečnější potvoru v bestiáři :-) Představa starého, vypelichaného havrana, jak velí pluku mágů mě dostala. Nebo naprosto nepochopitelné poznámky např. o bonusech proti Srstnatcům či Vikvikům.
Chyby opravitelné i Wordem, protipravidlovosti, nesystémovosti, nesmyslnosti a další zmíněné však dojem kazí. Je mi líto, ale kvůli zmíněným nedostatkům hodnotím, jak hodnotím.
S pozdravem
T.


 Uživatel úrovně 5

Zdravím...

moc z tohoto díla nadšený nejsem.
1) 50 těchto ptáků je opravdu hodně.
2) pravopis není nejlepší (ani ten můj), spíš než pravopisné chyby se tam vyskytují problémy se slovosledem, opakováním slov atd - tradiční slohové chyby.
3) Zbytečně se orientuješ proti skřetům, ano, je to nejpoužívanější spotřební materiál, ale co lidé, nebo jiné potvory?
4) věta : "mrcha jedna nevěrná, toto není případ lásky až za hrob" mi připadá opravdu nevhodná
5) Je patrné, že tito tvorové vůči skřetům budou chovat nenávist, proto si myslím, že je nemožné, aby jedli lovené skřety. Oni jimi opovrhují a nenávidí je, proč je tedy ještě jíst? Navíc, pěkně by si zkazili chuť.

toť vše.


 Uživatel úrovně 0

Zdravím autora, dílo mně nejdříve zaujalo, ale po přečtení jsem nebyl moc potěšen.

Už uživatli přede mnou bylo nalezeno mnoho chyb a nejasností.

Já jakžto sokolník musím hlavně zdúraznit tu váhu, neboť havran který by mněl při výšce hobita padesá kilo by se ani nezvedl ze zemně. Tipoval bych tak váhu 10 kg +-.

Autor zasahoval do mnoha oblastí z kterých některé jsou pro hru zbytečné, ale budiž, na to má právo.

Příjde mi to dosti přesílené neboť padesátičlený houf takovýhle monster skuečně porazí vše. Kdyby to byl jeden nebo dva jedinci, kteří pomohou družince když je v nesnázích bylo by to něco jiného.

Dále nechápu proč ovládají kouzelnická kouzla jsou to přece tvorové lesa a tak nemají s kouzelnickou magií nic společného.

S pozdravem Jan Ukrutný