www.Dračí Doupě.cz


Soutěž O Hlavu
Zlatého Draka

--
Aktuality
Novinky
Uživatelé
Vyhledávání
Rekordy a statistiky
--
Chat
Fórum
Ankety
Moudrá Sova
--
Články
Rozvoj DrD
Dobrodružství
Hřbitov
--
Bestiář
Předměty
--
Válečník
Hraničář
Hraničářská kouzla
Kouzelník
Kouzla
Alchymista
Alchymistické předměty
Zloděj
--
Nová Povolání
Nové Rasy
Dovednosti
--
Galerie
Fotogalerie
Downloady
Linky
--
Seznamka
Inzerce
--
Co je to Dračí Doupě?
Dračí manuál
Otázky a Odpovědi
--
Tvůrci a Redakce
--
Čekající díla
Dračí líheň

Bestiář

Huňáč černý  ****
Příprava pro tisk (tisknuto 1984x)
Autor: Samurai
Přidáno: 22:15:33 19.12.2006
Skupina: Magický tvor
Životaschopnost: 8+2
Útočné číslo: +3 +6/+2 (drápy - 2x za kolo) = 9/+2 ;+3 +5/+3 (tlama – 1x za kolo) = 8/+3; + zvl.
Obranné číslo: 4 +5= 9
Odolnost: 16
Inteligence: 1
Bojovnost: 11
Velikost: B-C
Zranitelnost: zvíře
Pohyblivost: 14/šelma
Poklady: ?? *, 600/10 doupě
Zkušenost: 1600
Průměrné hodnocení:3.71
Popis:

Huňáč černý

* u sebe má jen kožich, drápy a zuby, zuby (více info v "Zvláštnost na konec").

"Tak kde je ten Černej ďábel!? Haló mrcho! Vylez, strejda Žud přišel!"
"Žude, nebuď tak strašně hlučnej, jo? Buď tak laskav!"
"Hej, Alkeme, mám ho, vidim nějakej černej flek. Támhle v rohu!"
"CO? VŽDYŤ JE TO JEN BLBÁ KOČIČKA...!"
"... sakra Žude..."
Poslední slova drakobijců Žuda a Alkema, po vstupu do doupěte Huňáče černého.

Vzhled

Huňáč černý je dalším příbuzným z rodu huňáčů. Ze všech zatím známých huňáčů je nejsilnější a taky největší.
Má leskle černou srst, která může mít někdy nádech do zelena. Na hřbetu jsou chlupy krátké (3 couly), na ocasu a břiše již delší(5 coulů). Tmavě zelený čenich, drápy a oči (barva je ovlivněna magií). Ty mají stejný vzhled jako kočičí, jsou však mnohem citlivější na světlo, takže vidí dobře ve tmě, ale i na světle.
Od čenichu až po ocas měří 250 coulů, z toho ocas měří kolem půl sáhu.Lebka se velice podobá lebce pumy, akorát je větší a protáhlejší. Drápy jsou dlouhé (5-10 coulů) a velice ostré. Navíc se dají zatahovat, sice ne celé, ale díky tomu Huňáč může dobře běhat v obtížném terénu, jako je například hvozd. Také mu umožňují šplhat po stromech.
Jeho tlama je plná ostrých a tmavě zelených zubů. Dominují jim čtyři dlouhé tesáky, většinou mají kolem 8 coulů.

Styl boje

Na své nepřátele zaútočí drápy, tlamou nebo zvláštním útokem (v jednom kole buďto 2x drápy // 1x tlamou // zvl. útokem). Bonus pro RSS je +6.
Pokud se mu podaří překvapit někoho, z koho vycítí aktivní magickou silu, tak se přiblíží na dosah pro jeho sání (to jest 5 sáhů), začne hluboce a temně vrčet, aby ji vyděsil a zároveň jí saje magii. Vrčí a kontroluje každý pohyb oběti a všech ostatních v družině, snaží se je patřičně vyděsit a v případě, že udělají rychlý pohyb, útočí velkým skokem na toho, kdo se pohnul jako první, či se zdá huňáčovi nejsilnější (bonus pro huňáče + 2 k Uč). Pokud neudělali nic rychlého, huňáč nasaje patřičné množství magie a potom buď útočí (pokud má hlad, je to na jeho teritoriu či vidi u oběti něco zajímavého) nebo prostě zmizí v lese. Tak by se mohla odehrát i situace, kdy by huňáč překvapil družinu i slabších postav a pokud by ti neútočili první, znajíce jeho nebezpečnost, tak by se prostě jen nacucal z kouzelníka či hraničáře, vytlačil by postavy z revíru a v klidu by odešel.

Chování

Má rád černé věci a hromadí je podobně jako drak zlato. Vzhledem k tomu, že v přírodě moc černých věcí není, rád obírá dobrodruhy o cokoli černé - přednostně tedy zaútočí na dobrodruha v černém plášti a pod. Je znám případ, kdy si huňáč "zaopatřil" brnění (přišlo za ním) černé barvy, odstranil z něj zbytky majitele a z krunýře, který rozšlapal skoro na placku, si udělal část pelechu.
Huňáč je celkem samotářský tvor. Jednou za rok se páří a to na jaře. Samec si vybírá samici a ta ho buď příjme nebo se snaží utéct. Mláďata vychovává samice, otec se ztratí a jde hledat novou samičku. Mláďata chová do dospělosti, což je jeden rok života mláďat. V jednom vrhu jich bývá kolem dvou, ale s ubývajícím prostorem pro život, myslím tím kácení hvozdů, mají spíše jedno mládě (ale to záleží na vašem světě).
Mimo dobu páření a výchovu mláďat se s ostatními svého druhu jinak nestýká. Pokud se ale samec při hledání samice setká s jiným samcem, budou se snažit tomu druhému vyhnout. Jestli nějaký samec naruší tomu druhému jeho revír, tak se ho místní huňáč bude snažit vyhnat i za použití síly.

Výskyt

Jeho obliba černé barvy určuje i jeho výskyt. Najdeme ho všude tam, kde je nějaká prostorná černá jeskyně. V okolí velký temný hvozd, kde loví. Obecněji ho lze hledat od tropického, až do mírného podnebního pásu.

Lov a stravování

Na lov používá léček. Třeba lov ze zálohy (skokem ze stromu, přiblížení vysokou travou atd.). Sní prakticky cokoliv, hlavně maso divočáka či srnce - to má nejradši. Na lov chodí nejčastěji za svítání či stmívání, když má hlad, tak klidně i ve dne.

Zvláštní útok a vlastnost

Může akumulovat magii - za jedno kolo zvládne nasáknout 5 magů. Až dosáhne 25-ti magů. může seslat kouzlo černý blesk (viz heslo černý blesk PPP 46). Magenergii nasává od postav, z kterých vycítí aktivní magenergii. Stejně jako jeho příbuzní, pokud vysaje víc magů než potřebuje na seslání blesku, tak se mu energie uloží. Přebytečná magenergie se dá vyventilovat pouze pomocí blesku. Maximální počet je 100magů. Takže pokud se družina setká s pořádně nasátým huňáčem (což je pravděpodobné, jelikož si magy šetří na nebezpečné nepřátele), tak má velké problémy, protože čtyři černé blesky se dají přežít dosti obtížně.
- Jak PJ určí kolik má huňáč magů? Jednoduše, hodí si 4k6 a k tomu přičte polovinu momentální magenergie kouzelníka, či hraničáře. Zaokrouhluj dolů. Pokud by výsledné číslo překročilo maximum, třeba 112, tak má jen 100.
- Je veliká pravděpodobnost, že na huňáče někdo zaútočí při sání. Proběhne to takto: pokud se podaří někomu hunáče zranit, tak okamžitě přestane sát. Pokud padne 01-25 na k% tak zaútočí na toho, kdo se mu zdá nejnebezpečnější, či na toho, kdo na něj zaútočil (a pokud na něj má). Když padne 26-75 bude dezorientovaný na jedno kolo (neútočí a pouze se brání). Jestli PJ naháže 76-00 huňáč uteče a nebude dbát na útoky. Poběží plnou rychlostí tou nejkratší cestou pryč do bezpečí (doupě, popřípadě z doupěte).

Tichý pohyb - Huňáč je šelma. Stejně jako jiné kočkovité šelmy má na nohou polštářky, které dávají Huňáčům schopnost tichého pohybu, jako má zloděj na 6. úrovni.

Zvláštnost na konec

Všichni huňáči mají určitou hodnotu svých jater ohledně magenergie, která se v nich skrývá. Černý huňáč má v játrech 40-100magů.
Jeho černě se lesknoucí srst má však také značnou hodnotu. Je pevná a odolná vůči chladu a vlhku - 150zl. Dále, zuby a drápy tohoto huňáče jsou vyhledávanou loveckou trofejí - špičák 20zl.
Jelikož je černý a žije ve hvozdech, tak v noci má bonus +2 k iniciativě v RSS a v základním automaticky vyhrává.

Upozornění

Toto je bestie na úrovni PPP. Dobrodružství s těmito bestiemi může absolvovat buďto zkušená družina (10 úroveň a výš) nebo družinka na nízké úrovni, ale s velice zkušenými hráči.
Dá se využít buďto na vybíjení síly postav při boji nebo jen jako vysavač na příliš magicky nadané kouzelníky - ať už z jakéhokoli záměru PJ.

Poděkování

Závěrem bych chtěl poděkovat všem, co mi pomáhali, ať zde na serveru v MoudréSově nebo jakkoli jinak. Můj dík patří především : Damian, Legar, Shadowmage, Andros, Maris, Karel Doleček, Emiel, Plž, Mordae, Tobsa, Snorch, Pioma a Losaria (jména nejsou vyskloňována, jelikož nechci udělat chybu). Jestli jsem na někoho zapomněl, tak se mu hluboce omlouvám a děkuju!
Bez těchto lidí by toto dílo nevypadalo tak (?dobře?) jako bez nich - ještě jednou děkuji.

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  »»»
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 34
Ikonka uživatele Fronty *   [pošta] nové     0:31:44 10.03.2009
přehnaná kritika Fawrina a Callise ... Hledíte na hlouposti.Mě se to líbí jako další do sbírky huňáčů..A jaká čtivost?? Napsané je to kvalitně a jestli se chceš nachat vtáhnout do díla tak tady jsi asi špatně.Od toho jsou spíš články a eseje ne??.Kdyby to šlo tak hodnotím 4* a asi bych se nebál i pěti.

Ikonka uživatele Damian *   [pošta] nové     13:39:00 21.09.2007
No hlasování jsem promeškal, dal bych 3-4, možná spíš 4, protože je to věc, kterou si umím představit, že osobně využiju a někdo mi tímhle ušetřil práci.

Příjemně mne překvapilo, jak velký kus práce autor odvedl na tomhle díle od doby, kdy jsem ho poprvé uviděl v MS a začal do něj rejpat. Skutečně na tom zamakal a je to dost znát, to zpracování je kvalitní.

Námitky s ingelitencí a šetřením blesků jsou sice pochopitelné (myslím, to že se toho někdo chytil a začal kritizovat), ale tak jak je to napsané bych to pochopil prostě tak, že tím nebude lovit a zabíjet na potkání. Je to šelma schopná se šikovně plížit, takže když bude chtít, klidně si nasosá sem tam od začínajících kouzelníků a hraničářů + není vyloučené, že ho vědomě nezasponzoruje i nějaký ten druid. Je to sice trochu na hraně uvěřitelnosti takovýto model, ale imho se to zkousnout dá. Námitky ohledně toho, že má inteligenci jen 1 bych doporučil adresovat tvůrcům systému DrD, kteří všechna zvířata a celou jejich složitou škálu chování dali pod jedna (snad s vyjímkou delfínou v nějakém modulu, ti mají dva). Je to spíš pravidlová nedokonalost (například DnD řeší svým způsobem lépe rozdělením inteligence a moudrosti) a čekal bych, že každý kdo se nad tím zamyslí to bude brát tak, že tahle jednička je spíš vyjádření typu inteligence, než nějakého přepočtu IQ naměřeného testem. 1 je prostě zvířecí typ inteligence - a některá zvířata jsou schopna se svým typem inteligence dělat dost inteligentní věci.

Zkušenosti jsou přehnané, ale záleží na tom, jak to PJ pojme. Většina PJů pokud nemá striktně u potvory napsáno, že ji postavy nespatří a že bude útočit ze zálohy, tak bude postavám nadržovat (pokud tedy nebudou tak silné, že bude naopak nadržovat nestvůře, aby vůbec pozlobila). Na druhou stranu pokud si představím scénář, kdy se tenhle panter nacucaný bleskama připlíží k družině (tichý pohyb jako zloděj 6. level a je v lese doma) a prostě začne sázet jeden černý blesk za druhým do překvapené družiny = -6 na iniciativu a pokud bude panter dost daleko, tak si válečníci ani nebudou počítat své bonusy na iniciativu za boj zblízka. To je udělované zranění 41 - 56 až čtyřikrát za sebou se stoprocentní šancí na zásah a na vzdálenost až 40 sáhů, klidně i ze stromu a podobně - obratnost na to má. Tak při takovémto scénáři by ty zkušenosti byly sice trpké pro družinu, ale odpovídající. Celkově je to ale horní hranice průběhu setkání, celkově bych to viděl tak 900-1600 dle toho, jaké budou okolnosti a reakce družiny - takže pravidlově bych dal tak 1200 expů.

Ohledně námitky k originalitě - IMHO je rozdíl mezi tím, když někdo něco zkopíruje sprostě a ještě zmrší, protože vůbec nepochopil originál ze kterého kopíroval a nebo když někdo něco zkopíruje s tím, že to rozvine a obohatí. Tohle je ten druhý případ a pokud se někdo bojí, že lidé začnou při vyšších hodnoceních brát potvory z bestiáře a rozepisovat je a vylepšovat - jen do toho!! Je to dřina jako každá jiná tvorba, navíc limitovaná tím co už je napsáno a pro určitý typ autorů by to bylo to nejlepší, co by mohli udělat jak pro sebe, tak pro své čtenáře. A já osobně uvítám, když někdo rozpracuje nejen huňáče, ale i ostatní potvůrky, které jsou v pravidlech jen nakousnuty a nemají žádné slušné pozadí.

PS: škoda, že jsi Samurai nevymyslel, jak dlouho ti hunáči žijí - jakožto magičtí tvorové, ale normálně se rozmnožující. Teď abych nad tím přemýšlel sám. :o)

Ikonka uživatele Krasoň prasoň *   [pošta] nové     21:29:11 09.02.2007
Mě se líbí...jenom je to podle mě moc silný. Ten příběh na začátku je vážně dobrej.

Ikonka uživatele Fafrin *   [pošta] nové     14:46:41 18.01.2007
Tak tedy. Originalita se výce méně nekoná, je to jen silná bestie pouštějící blesky.
Problémy jseu v rozporech inteligence a chování. Také bojová síla drápů mi příjde poněkud vysoká (na každé tlapě lepší meč bastard)
Také zvýšení iniciativz ve tmě je blbost do nebe volající. Mělo to být snížení postihu ve tmě.

Ikonka uživatele Gremlin *   [pošta] nové     17:09:37 16.01.2007
Tato bestie mě zaujala,a když se člověk nebude zabývat drobnostmy,tak je to hodně povedené!

Ikonka uživatele Fee *   [pošta] nové     17:38:07 01.01.2007
pěkné...nevím jinak co říct...prostě pěkné

Ikonka uživatele Callis *   [pošta] nové     14:37:50 30.12.2006
S tímto dílem jsem se potýkal v MS a vedlo si tak,jak teď hodnotím,nadprůměrně.

Dílo je dobré,obsah má. To jsou ***. Pravopisně je na tom také dobře-* .Mostrum jde i požít bez upravování - **. Jenže tomu chbí dle mě čtivost(-***).Podle mě chtějí čtenáři,stejně jako já,být vtáhnuti do díla,dokázat si monstrum představit,představit si jeho chování,jeho život,jeho okolí...mě se to nepodařilo. Nevím,zda je to mou nedostatečnou představivostí(a že nějakou opravdu mám,takže tahle možnost se vylučuje :-) ),ale myslím si,že vím proč tomu tak je. Příliš závorek. V jediném odstavci najdu závorek strašlivě hodně a pro mě kazí celkový dojem z díla. Čtivost je velmi důležitá,alespoň pro mě. Samé závorky(mimochodem,...).Ale asi to je otázka vkusu.

Takže,co se týče hodnoscení tak je to:
Obsah: +3*
Pravopis:+1*
Využití:+2*
Čtivost:-3*
Takže celkově jsem hodnotil za ***,tedy jako nadprůměrné dílo.

Ikonka uživatele Folcwine *   [pošta] nové     16:02:57 25.12.2006
Píši z cizího PC a nemám kde sehnat pravidla, ale vím, že mnohem nebezpečnější příšery mají mnohem néně zkušenosti. Kupříkladu myslým, že kostěj nesmrtelný nebo Tyranosaurus Rex mají mnohem méně zkušenosti ( nepřesné zkušenostní hodnocení za chybu ani neberu ). Největším nedostatkem u díla je jeho neoriginalita.
Je hezké zpracovat lépe něco co je v pravidlech, ale mnohem lepší je vymylet něco úplně nového a to zpracovat ( nebo zpracovat něco z jiných pravidel/hry/knihy/filmu - toto také není mnou také moc oceňováno, ale pořád lepší než jen obyčejný doplněk pravidel ).
Všem se omlouvám, že se moc opakuji ( ale vidím-li co se někdy děje´, si nemohu pomoci ). Slibuji, že toto je poslední OT příspěvek z mé strany sem.

Fenqel: Děkuji za podporu v mé nepřítomnosti ( která stále bude trvat )

Gargy: Ocituji to co máš v popisku:
"Tí, čo nerozumejů, sa ozývajú najviac. Nenávisť je hnevom bezmocných."

Nebylo by špatné, si pořádně číst příspěvky na které reaguješ, pak zbytečně dochází k nedorozuměním. Příspěvky psané celé velkým písmem a navíc tučně se nepovažují za projev slušnýho chování.

Ikonka uživatele Shardack *   [pošta] nové     23:25:20 22.12.2006
Na to jaké jsi si vybral ohrané téma, ( huňáč zelený ,modrý atd. )
jsi ho velmi dobře a nápaditě spracoval. Tudíž 1hvězdička za snahu a dvě za spracování

Ikonka uživatele Jan Ukrutný *   [pošta] nové     14:47:28 22.12.2006
Zdravím autora a aj všetkých ostatných, s totuo príšerou som sa už stretol v múdrej sove a viem že autor na nej pracoval dlho a poctivo.

Proti tomu že je to ďalší z huňáčov nič nemám, dokonca považujem za dobrý nápad spracovať ďalšieho zástupcu tejto čelade.

Spracovanie je podľa mňa veľmi pekné, prehľadné a zaujímavé. Teda aspoň ja som pochopil všetcho čo som potreboval.

Skúsenosti sa mi zdajú taktiež trocha prehnané aj keď sa zváži aká je táto beštia nebezpečná, ale to už záleží od prístupu PJ.

Akumulácia dvoch rôznych typov magenergie je možno problémom, , ak by som používal túto príšeru istotne by som jej povolil sať, len magenegiu kúzelnícku, pretože používať lesnú mágiu na kúzelnícke kúzla sa asi skutočne nedá.

Kedže som v diele nenašiel žiadny dôležitéchyby a všetky nezrovnalosti sú ľahko opravitelné, hlasujem s čistím svedomím 4*

S pozdravom RG /Jan Ukrutný/

  »»»


Registrace
--
Příhlášení:
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo
--
Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold
--
16 přihlášených uživatelů.
0 uživatelů je na chatu.


Vygenerováno za 0.70481896400452 sekund.

© 2001 - 2004 Almad, James Timqui a Tomash, design © 2001 by James Timqui.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR