Bestiář

Upíři - reálné pojetí Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 30

Skupina: Humanoid

Životaschopnost: viz text

Útočné číslo: viz text

Obranné číslo: viz text

Velikost: B

Popis:

Upíři

"Ty, Alexi, neslyšel jsi něco?" "A co bych měl slyšet?" "Nevím, nějaké... kroky, nebo tak něco." "Tady? Kdo by se o půlnoci procházel po plošině tohohle mizernýho lisu na železo?" "Třeba já." Ozvalo se a ze tmy vystoupila zahalená postava. "Kdo jste?" "Copak, Alexi…" "Já jsem Gregor." "To vyjde nastejno," řekl neznámý. "Stejně vás za chvíli zabiju, tak co." "Co… cože? Zazaza… zabiješ? Prrroooo…č?" "Tak pěkně rostlé postavy…" Neznámý se přiblížil. "Vaše krev bude dobrá. Ale, jak se tak na tebe dívám, Alexi, mohlo by mi z tebe něco zůstat mezi zuby… To víš, za ta léta už poznám, kdo má jakou kůži." "Co-cože?" "Ale jó, já jsem upír." "Upír? Panebože… Alexi… utíkej!" Oba se obrátili a začali utíkat. Po asi šedesáti sázích se ale zastavili. Před nimi se náhle objevil ten upír. "Jak… jak ses tu vzal?" "To víš, to se musí umět." Upír skočil po těch dvou. Za chvíli už ležela na zemi dvě mrtvá vysátá těla. Proti Ravelovi neměli nejmenší šanci.

Úvodem
Existuje nezměrné množství různých variací upírů, ale nenašel jsem žádnou takovou, která by odpovídala mé představě o nich. Rozhodl jsem se proto vytvořit dílo odrážející můj osobní pohled na upíry. Zůstávají sice základní prvky jejich zranitelnosti, ale ti moji mají i v tomto o něco blíže k lidem. Zde jsou zpracovaní tak, jak by mohli existovat i bez magie. Všechny jejich vlastnosti se dají vědecky vysvětlit. Jedná se více o humanoidní nestvůry, než o nemrtvé. Mohou se unavit (částečně), pohybují se stejně tak hlučně, jako každý jiný apod.

Tělo

Vzhled

Upíři se od normálních lidí vzhledem prakticky neliší. Snad jen mají poněkud muskulantnější postavu (ale jen trošku) a bledou kůži, ale běžný člověk je od ostatních lidí nerozliší a bude je s největší pravděpodobností pokládat za cizince odněkud ze severu, kde příliš nesvítí slunce. Samozřejmostí jsou špičáky (horní), které mohou mít 2-3 cm, oba extrémy se ale vyskytují jen velice zřídka. Prakticky všichni upíři mají špičáky 2,3-2,7 cm dlouhé. V zavřené nebo polootevřené puse nejsou vidět (upíři mají drobný předkus, který jim umožňuje špičáky zasouvat do speciálně rostlých "tunýlků" před dolními zuby).
Existují další rysy upírů, jako třeba velmi plné rudé rty atp., osobně jsem proti, ale tohle je detail, který si může každý PJ upravit podle sebe.
Ohledně oblékání, osobně se přikláním k "normě," tedy černý plášť s kapucí a sytě červenou podšívkou pro vůdce a normální černé pláště pro ostatní (při normálních příležitostech, při boji mají běžné oblečení a přes něj ještě přehozené brnění, pokud nějaké vhodné mají). Fantazii se ale meze nekladou, takže není problém narazit na klan upírů zakládajících si na nějaké historické tradici nosící třeba červené pláště či zlatavou kazajku. Ohledně tetování, řadových upírů se obvykle netýká (ale opět záleží na jednotlivých klanech), ale výše postavení nějaké mívají. Záleží jen a jen na světě, zda se upíři budou držet pro nás obvyklých zvyklostí, nebo ne.
Poslední zmínku o vzhledu bych chtěl věnovat černochům. Černí upíři se nevyskytují. Upíři jsou totiž v tomhle ohledu rasisté a udělat z černocha upíra je pro ně podobně nereálné, jako pro nacistu udělat z žida polního maršála svých vojsk (nehledě na to, že by nebojoval). Zda je to geneticky možné se neví, nikdo nic takového nezkoušel, je ale možnost, že černoch mutaci nepřežije (pokud máte hráče, kteří odmítají vzít odpor svých postav k něčemu obdobnému na vědomí).

Fyziologie

V hrudi upíra je značné množství místa, které se využije jako prostor pro svaly. Tyto jsou velmi silné a jejich "výkon" se přenáší na končetiny pomocí speciálních "provazců" z nanovláken. Ty jsou velmi pevné, jsou složeny z více tenčích vláken, vedoucích od jednotlivých článků prstů. Je jich 5, každý se dělí na další 4 význačné (ty pak na hafol menších) - na každou končetinu a hlavu jsou 4 - stahovací, natahovací a pro pohyby do stran. Upíři nemají prakticky žádné vnitřní orgány. Pouze srdce. To je ovšem kompletně jiné, než u lidí. Začíná někde v oblasti zátylku (je kryt páteří) a vede asi 30 cm dolů, kde končí. Je to vlastně trubka. Upírova cévní soustava je otevřená, cév je jen 5 a jsou velmi krátké. Směřují směrem k hlavě (10 cm), k ramenům (15 cm) a k nohám (25 cm). Kromě tohoto orgánu nemá v hrudi a břiše žádný. Prakticky celé tělo je tedy tvořeno svaly. Zásobování kyslíkem je obstaráváno pouze pokožkou, nutno ovšem podotknout, že nanovlákna jsou výborně prodyšná, takže s tím není žádný problém. Pokožka je prodyšná i "zevnitř," takže toto vstřebávání kyslíku může probíhat i v dutině nosní či ústní a jelikož jde odtud kyslík přímo do srdce, stačí to pro zásobování celého těla (spotřeba kyslíku je ovšem u upírů nižší, než u lidí, protože upír nepotřebuje z těla odvádět tolik škodlivin, vysvětlím u absence vylučovací soustavy).
Jak to, že nemají další orgány? Trávicí soustavu nepotřebují. Živiny získávají rovnou z krve těch, které vysají. Tekutin z krve získávají taky dost. Ohledně dýchací soustavy, to už bylo vysvětleno výše. Absence vylučovací soustavy je pak nutnost. Upíří buňky se neustále množí a toto je jediný způsob, jak jejich počet redukovat (otrava v důsledku neodvádění škodlivin). Mrtvé buňky se oddělují od tkáně, krví se dostávají k srdci, kde je speciální "síto", které je zachytí. Poté je "vnitřek" buňky vysát virem, který zde žije s upírem v symbióze a látky, které zbývají (hlavně nanovlákna), poslouží jako stavební kámen pro nové buňky.
Ohledně mluvení, zvuk vzniká prouděním vzduchu přes hlasivky. Tento pohyb ovšem může být i u upíra. Ústní dutina vypadá normálně až do míst, kde má být hrtanová příklopka. Ta je totiž o něco níž, kde chrání srdce a je skoro pořád zavřená. Otevírá se jen, když upír saje krev (během této doby se zastavuje srdeční aktivita). Vzduch však v upírově krku koluje více méně normálně, což mu umožňuje normálně mluvit.

Fyzické vlastnosti

Upíři mají oproti lidem, kterými bývali (dále původním lidem) vyvinutější svaly, ale ne natolik, aby se to nedalo odbýt větou: "Poslední dobou jsem si dával dost do těla." Jak bylo řečeno, od svalů vedou jakési "provazce" dovnitř do těla (vnitřkem, samozřejmě), kde mají upíři zvláštní sval, který se vyvinul na místo orgánů. Tento speciální sval spolu s "provazci" prostupujícími tělo upírů a nanovlákny, kterými je upíří tělo tvořeno, má za následek, že upíři mají mnohem větší sílu, než původní lidé. Navíc ještě silnější stávající svaly… Síla upíra je o 12-16 vyšší, než u původního člověka. Čím silnější byl původní člověk, tím méně síly mu nyní přibude, ale i tak bude rozdíl v síle značný.
Odolnost se zvyšuje o 9-12, opět čím vyšší byla původně, tím menší bude zvýšení.
Obratnost a inteligence zůstává stejná. Bonus za charismu při jednání s lidmi se považuje v jistých případech za o 1 menší, protože z upírů čiší jakési neprobádané tajemno. Někdy to ale může být i k dobru věci a chtělo by to bonus, je to vlastně spíše RP záležitost, postih či případný bonus je pro ty, co raději všechno odbývají kostkou, i když takových (aspoň doufám) moc není.
Pokožka upíra je bledá, zachovává si pružnost, ale není snadné ji poranit. Je to dáno faktem, že celé upíří tělo je protkáno nanovlákny (viz. níže). KZ pokožky je tedy 10 (ano, víc něž kov). Běžné brnění upíři nenosí. Jejich pokožka je již tak pevná, že by jim KZ žádné obyčejné brnění nezlepšilo. Ze závěrečné tabulky to tak nemusí vyznít, ale zde se již předpokládá, že starší upíři mají kouzelné předměty, mezi nimi i kouzelné brnění.
Příklad: Upír kousl dva přátele, barbara a elfa. Elf měl sílu i odolnost 9/-1, barbar měl sílu a odolnost taktéž stejnou, a to 17/+3. Elf je v obojím velmi zakrnělý a tudíž bude navýšení jeho vlastností markantnější, než u barbara, který má obě vlastnosti značně vyvinuté. Pro elfa odpovídá maximální navýšení, pro barbara naopak navýšení nejvyšší. Až upíři "dospějí", bude síla elfa 25/+7 a odolnost 21/+5, barbarova síla bude 29/+9 a jeho odolnost bude 26/+7.

Nanovlákna

Nanovlákna jsou vlákna "submikronových průměrů". Pro představu: poměr velikosti průměru nanovlákna a fotbalového míče je srovnatelný s poměrem velikosti fotbalového míče a zeměkoule. Jsou velice lehká a mají jedinečné vlastnosti, ať už mechanické, či absorpční.

Chování

Upíři nejsou ve své podstatě zlí, ale pokud nemají zemřít, musí se živit krví člověku podobných humanoidů (z pravidlových ras lidé, barbaři, elfové, hobiti). To jim nedává příliš na vybranou a musí jednat zle. Nevyžívají se sice v žádných "hnusárnách," na to jsou obvykle dost inteligentní, ale pro dosažení svého cíle udělají prakticky cokoliv. A jaké že jejich cíle jsou? Upíři se obvykle příliš nezabývají běžnými starostmi lidí (ale to ani většina dobrodruhů na vysokých úrovních, takže žádné překvapení), bojují za "vyšší" cíle. Pokouší se dodat většího významu nemrtvým, které berou za živé bytosti a proto nenávidí jejich vyvolávání. Zastávají názor, že být nemrtvým je čest a temní mágové často vyvolávají nemrtvé i z takových, kteří si to podle upírů nezaslouží. Úplně nenávidí čaroděje pokoušející se vyvolávat upíry (což ovšem končí nezdarem). Upíra totiž není možno vyvolat. Proč mají upíři "rádi" právě nemrtvé? Upíři se považují za nejdokonalejší formu života (a upřímně, něco na tom je). Nemrtvé pak považují za vyvinutější, než lidi, leč méně vyvinuté, než oni sami. Tato "láska" k nemrtvým také vychází z jejich relativní dostupnosti, přeci jen, který normální člověk bude dobrovolně sloužit upírovi?
Upíři se i po smrti původních lidí chovají podle jejich přesvědčení, ovšem časem si přivyknou na to horší chování. Zákonně dobrý člověk, ze kterého se stane upír, se raději zabije. Ostatním přesvědčením záleží spíše na nich samotných a tak budou konzumovat krev lidí, i když zmateně dobří budou vyhledávat potravu spíše v různých lupičích či podivných existencích, jako třeba žebráci… Až bude dost mocný, může se domluvit s představiteli některého města, že mu budou vydávat všechny odsouzence na smrt. Takovýchto lidí se ale obvykle nenajde dost a tak bude muset i "dobrý" upír zabíjet a vysávat nevinné lidi.
Upírům zůstávají city a vzpomínky, takže ve většině případů nezabijí své rodiče či přátele a obvykle se snaží udržet vztah se svými láskami, což se ale většinou projevuje odmítnutím a následnou vraždou v zoufalství, protože upír může jiné tvořit až v úplné "dospělosti" a málo který smrtelník žije tak dlouho, aby si upír mohl počkat a pak ze své lásky stvořit taktéž upíra. Jak vidno, když má upír k někomu vztah, nastávají potíže. Pravdou ovšem je, že většina lidí hledí spíše sama na sebe. Jak už bylo řečeno, zákonně dobří se radši zabijí a ostatním pak záleží převážně na nich samotných. Ono je to ale spíš než dobro a zlo, pozice lovec a kořist. Nedivme se tedy, když v upírově skrýši najdeme vystavených pár trofejí (povětšinou lebek).
Poslední kapitolou chování je učení se bojovým uměním. Snad by to mělo být jinde, ale ono jde o zálibu, které, ač se to může zdát divné, nakonec propadne skoro každý upír. Pomocí bojového umění si mezi sebou upíři řeší problémy. Jednak by byli hloupí, kdyby se zabíjeli navzájem, lepší je, když si toho druhého podmaníte a on vás pak poslouchá, jednak se víc předvedete (je mnohem efektnější někoho z otočky a výskoku kopnout, než do něj "suše" zarazit meč) a jednak je boj na život a na smrt u upírů velice zdlouhavý, ne-li takřka nemožný. Pravidlově se toto nedá příliš zpracovat, jisté ale je, že upíři se bojovému umění věnují velice intenzivně a mělo by to být znát. Mají na to fůru času a i skutečný mistr by se mohl od upíra v tomto oboru něco naučit.

Společenství

Asi 150 let po té, co se z člověka stane upír, je jeho vývoj dokončen. V době "dospívání" upír odchází ze své skupiny (klanu) a z mladších kolegů si a porůznu posbíraných upírů si sestaví skupinu vlastní. Ta čítá 3-5 mladých upírů a jejich takřka nebo již úplně "dospělého" vůdce. Ten si vyhlédne 1 nebo 2 adepty (mezi lidmi), které nakazí. V budoucnu to budou velitelé jeho klanu při akcích (on samotný obvykle zůstává v pozadí). Tato dvojice/trojice jsou přátelé a velice pospolu drží, alespoň do rozpadu. Proto si mohou dovolit skupinu rozšířit. Z té se stává klan čítající 6-15 mladých upírů (méně, velí-li dvojice, více, velí-li trojice, řiď se více rozumem, než kostkou), 1 či 2 dospělé upíry (obvykle 16.-24. úroveň) a jejich knížete ("otce", obvykle 25.-30. úroveň). Upíři na vyšších úrovních už se v čele upířích band nevyskytují. Přechází ke stavbě armád a dobývání království či uskutečňování jiných vyšších cílů. Dospělí upíři si udělali vlastní "děti" a nyní se stávají knížaty vlastních klanů a historie se opakuje (takhle to vypadá, že se upíři množí, ale nezapomínejme na upírobijce, či dokonce armády, které mohou být proti upírům postaveny).
Bývalý kníže je obvykle dost moudrý (inteligence i toho nejpitomějšího barbara se za ta léta vypiluje někam k 15/+2, pokud ovšem přežije, což je u "pitomce" dost nepravděpodobné) a začíná mít tak akorát po krk těch vlezlých lovců upírů. Buďto se osamoceně odebírá na nějakou velice nebezpečnou misi, pro normální lidi nesplnitelnou (a nezřídka kdy za dobro, ve snaze na konci života napravit škody, které způsobil), kde obvykle umírá, nebo se stává iluminátem, přičemž ostatní nemají ani ponětí o jeho upírství. Nyní vyhlazuje většinu temných mágů (pravidlově čarodějů) v okolí, což často může vést ke zdání, že je dobrým. Poté se věnuje sestavování vlastní armády z osvobozených a volně posbíraných nemrtvých (osvobození v prvních řadách, tedy je vlastně jen využije). Pokud se mu podaří dobýt určité území, zakládá vlastní temnou zemi nemrtvých. Pokud se upír dá touto cestou, vydržuje si několik vesnic chutných lidí (elfů, barbarů, hobitů, záleží na chuti toho kterého upíra) na světlém ostrůvku v temném okolí, kam chodí na lov.
Kromě těchto společenských upírů existují i upíři samotáři. Těch je velice málo. Z koho může upír-samotář vzniknout? Rozhodně ne z obyčejného sedláka… Samotáři vznikají z jedinců, kteří se již za svého života věnovali národu jako celku (v dobrém slova smyslu). Takový upír pak více, než na osobní moc, hledí na blaho upírů a má hlavní podíl na jejich rozmnožování. Platí, že jeden upír-samotář připadá asi na 50 "společenských" upírů, což odpovídá 10ti skupinám nebo 4 klanům. Jelikož společenští upíři své kolegy prakticky nevytvářejí a úmrtnost mladých upírů je poměrně vysoká, musí se samotáři hodně činit. I tito si však velmi pečlivě vybírají, z koho upíra udělají.
Počty upírů jsou regulovány samotnou podstatou jejich existence - nemohou všechny lidi povraždit, to by pak sami zemřeli. Ani nemohou útočit příliš často, to by pak lidé odcházeli do měst a stavěli by proti upírům armády. Každý klan má proto velmi velké území, na kterém operuje. V jednom království mohou být 2, vzájemně soupeřící klany a třeba 5 skupin, z nichž 2 a 2 jsou prakticky podřízeny klanům a zbylá operuje osamoceně na ostrově náležejícímu království, který je nějakých 100 mil od pobřeží.

Moudrost věků

Upír získává za každých 50 let, co žije, 1 bod inteligence navíc. Lidská povaha je neuvěřitelně hloubavá a když jí dáte čas, dokáže se projevovat vskutku jedinečně. I moudrost věků má však své hranice, žádný upír nemůže být inteligentnější, než nejinteligentnější kouzelník z jeho rasy. Toto je z části ústupek vůči pravidlům, kde není vyšší inteligence u postav popsaná, pak si ale musíme uvědomit, že i lidský mozek má své hranice, byť hodně vzdálené.

Pro pravidla

Nové schopnosti

Upír získává jisté speciální schopnosti. Těmi jsou: Zastrašení, Sání krve, vidění ve tmě a ignorace bolesti.

Zastrašení je stejné, jako u válečníka. Upír ho získává v momentě ztráty duše, nebo automaticky, je-li válečník.

Sání krve je možné z každého jedince, který se nebrání a není mrtev déle, než 6 směn. Pakliže tento žije, ubírají se mu životy úměrně ztracené krvi (vzhledem k původnímu počtu životů). Za jedno kolo upír vysaje 30 mincí krve (mladí úměrně méně, ale ne méně, než 10 mincí za kolo), v běžném humanoidovi má krev 1/12 hmotnosti těla. Pokud je tento zraněn bojem, je množství krve adekvátně menší. Upír schopnost získává asi 20 let po nakažení.

Vidění ve tmě upírů je zvláštní schopnost, která se svými důsledky projevuje stejně, jako lektvar sovích očí, nebo stejnojmenné kouzlo. Výjimkou je ostré, přímé slunce, které způsobuje slepotu, po delším vystavení slunci trvalou, jinak jen dočasnou - po několik hodin až dnů, záleží na intenzitě a délce vystavení slunci. Schopnost roste v závislosti na době od nakažení.

Upíři necítí bolest ani vyčerpání. Mohou tedy držet rozpálené či ostré předměty (alespoň do doby, než uhoří ruka) a bez postihů bojovat (provádět jiné činnosti), a to až do úplného vyčerpání včetně. Vysílení je pak ovšem normální. Jak je to možné? Upíři mají poněkud odlišnou nervovou soustavu, která sice bolest do mozku vede, avšak informaci zpracovává jiná část mozku, která na ni pohlíží toliko jako na informaci. Upír tedy ví, že ho něco bolí, "jau" už ale neřekne, protože na "věc" pohlíží s chladnou logikou a nadhledem. Tato schopnost se plně projeví asi v polovině mutace, ale již mnohem dříve upír bolest vnímá méně zřetelně (a s dostatkem silné vůle se může plně ignorovat bolest naučit i o 20, 30 let dříve).

Úroveň a životy

Upír se nadále věnuje své profesi, pokud žádnou nemá, stává se z něj válečník - bojovník.
Co se životů týče, nová odolnost ovlivňuje i životy již získané. Nadále se životy přičítají stále jako příslušníkovi daného povolání. Jelikož upír nemá žádné orgány, může být velice zle pořezán a stále být relativně v pohodě. Proto může upír pokračovat v boji až do své "druhé smrti". V praxi se to projevuje tak, že má krom běžných ještě jednou tolik "mrtvých" životů. Teprve po vyčerpání těchto životů upír umírá. Pozor, nejedná se o pravidlové nemrtvé životy, tohle označuje něco úplně jiného.
Příklad: Upír Ravel je šermíř na 20. úrovni. V hodech na životy měl štěstí a tak měl na 9. úrovni 83 životů. Poté ho kousl upír a měl 128 životů. Po dalších 11ti úrovních má nyní 150 životů. Vlastní hodnoty nejsou podstatné, důležité je jen uvědomit si rozdíl v počtu životů.

Dospívání

Poté, co se z někoho stane upír, PJ rozhodne, jaké bude mít parametry v dospělosti a jejich nárůst rozprostře do 150ti let, což je doba, za kterou se z člověka stane pravý dospělý upír. Je podivuhodné, jak přesné to je, rozmezí pro dosažení dospělosti je jen 145-155 let od "nakažení" (143+2k6).

Pohled na upíry

Na upíry mám jiný pohled, než jaký je v pravidlech. Upíři jsou více podobni lykantropům, než nemrtvým. Vlastně lze na upírství, stejně jako na lykantropii, pohlížet jako na nemoc, byť se fakticky jedná o zavlečení silnějších upířích buněk do těla nového hostitele. Problém s upírstvím je, že se nedá léčit. Je jen jeden způsob, jak se upírství zbavit, a tím je smrt.

Poklady - magické a nemagické

Upíři obvykle nepodnikají žádná velká dobrodružství, i když čas od času se i to stává. Proto obvykle mají jen peníze těch, které zabili. Jelikož jsou to povětšinou normální vesničané, mnoho peněz nemají, ale na vyšších úrovních už roste význam (a moc) upíra, takže je možné, že bude disponovat většími finančními prostředky. Například může vybírat od jedné vesnice (například o 500 obyvatelích) daň za to, že je nenapadne. Pokud pak každý zaplatí třeba 10 zl. ročně (upíři nejsou lidumilové a daň bude vysoká), může si za pár let přijít na velice vysoké finanční prostředky. Vesnici po odvedení "daně" upírovi nezbývá, z čeho šetřit na případné zaplacení hrdinů, kteří by upíra zabili.
Problém do jisté míry nastává v případě kouzelných věcí. Upíři většinou nemají možnost dostat se k magickým zdrojům (většinou), vše tedy odbývají penězi, jelikož je magenergie hodně drahá, i na 16. úrovni mají podle níže uvedené tabulky ve zbraních a zbrojích démony jen asi za 800 magů. Pravda, to není málo, ale vezmeme-li v úvahu, že už chodí po světě mnohdy skoro 200 let… U mocnějších dospělých upírů mohou být magické zbroje a předměty (zbraně už mají očarované na maximum) větší hodnoty, ale málo kdy se upír dočká toho, že v jeho předmětech budou démoni o celkové hodnotě přes 2 000 magů (pokud upír nemá štěstí a nenarazí někdy na dračí hnízdo o tuctu vajec).

Zranitelnost

Mezi lidmi koluje spousta legend, jak upíra zabít či alespoň zranit. Některé svůj prazáklad v pravdě, ale jsou od ní již hodně vzdáleny. Tak tedy popořadě:

  • Stříbro: Upír má mozek a v těle roztroušenou nervovou soustavu, jelikož stříbro je velice elektricky vodivé, dokáže absorbovat nervové impulzy v okolí 10ti cm. Pokud je tedy stříbrná dýka např. v upírově rameni, ten nemůže hýbat s celou rukou. Stejný efekt, jako stříbro, má i zlato, ovšem jeho dostupnost je výrazně nižší a málokterá parta dobrodruhů si může dovolit pro každého koupit zbraň z ryzího zlata, navíc stříbrná zbraň je pevnější. Proto se na upíry chodí se stříbrem. Nejlepší je vrazit upírovy takovouto zbraň do krku, protože to mu pak ochrne celé tělo mimo hlavy, se kterou toho ovšem moc nenadělá.
  • Česnek: Tohle je pouhá báchorka, ale protože česnek si s sebou obvykle berou dobrodruzi a upíři si rozmyslí na družinu dobrodruhů zaútočit, alespoň jsou-li sami, ujalo se přesvědčení, že česnek proti upírům působí. To je ovšem nesmysl.
  • Vstupní práh: Podle legendy musíte upíra nejdříve pozvat, aby mohl projít přes práh. Pravdou sice je, že větší lidské usedlosti upírům mohou občas navodit jistý pocit melancholie, takže původně zmateně dobří mohou odejít, ale jelikož upíři jsou spíše zlí, tak to na naprostou většinu z nich nemá vliv.
  • Dřevěný kůl: Pokud upíra udeříte palicí, moc mu toho neuděláte, ovšem ani běžně nejsou vizuální důsledky takovéhoto zranění tak velké, jako při zranění třeba mečem. Jelikož upíři prakticky nejsou zranitelní, ujalo se přesvědčení, že je není možné zranit kovovou (ostrou) zbraní. Jelikož drtivé zbraně jsou obvykle dřevěné, má se za to, že dřevo upírům víc ubližuje. Ve skutečnosti je ovšem úplně jedno, zda je zbraň kovová či dřevěná. Ohledně probodnutí srdce kůlem, dřevo není dost pevné (ani kouzelné) na to, aby dokázalo prorazit upírovo tělo až k srdci. Nato musíte mít prvotřídní meč. Krom toho, málokdo ví, kde má upír srdce. On je dost problém upíra pitvat, pokud zrovna nemáte skalpel kouzelný, ani to ovšem nemusí stačit.
  • Denní světlo: Zde jsou pověsti asi nejblíže pravdě. Upíři nemají pigmentové buňky (vyskytují se jen ve tmě), takže jsou na světle okamžitě spálení. Jejich pokožka je pak kompletně rudá a začíná se odlupovat, posléze se spalují a odlupují také svaly. Každé kolona světle ztrácí upír 1-10% životů (v závislosti na intenzitě světla). Upírovi je špatně, bolí ho hlava, ztrácí sílu ve svalech (vlastnosti se snižují úměrně zranění, jedno zda ještě čerpá z normálních, nebo již mrtvých životů, za nulu ber níže uvedené minimální hodnoty), odlupuje se mu kůže a následně i maso, běžně je kůže bílá a maso růžové, na slunci se ovšem spálí v rudou. Navíc na slunci upíři velmi rychle přichází o zrak (viz vidění ve tmě). Co je příčinou tohoto stavu? Jedna z legend o vzniku upírů praví, že zmutovali z lidí, a to v pekle. V pekle denní světlo není a tak kompletně zakrněla obrana upírů proti ultrafialovému záření (tohle pochopitelně není znění legendy :-)). Faktem je, že upíří životní styl mohl mít stejný efekt.
  • Kříž: Upíři se údajně nedokáží dívat na kříž. To je ovšem holý nesmysl, který si vymysleli kněží, aby si dodali více odvahy.

Důsledky ubírání životů

Upíra de facto nemůžete zabít zbraní, protože kosti jsou propleteny nanovlákny, takže lebku neprorazíte a jinak má upír kromě kostry všude jenom svaly. Proto zraňování se v praxi projevuje jako snižování stupňů vlastností (tělo je raněné a nelze ho dobře používat), ale jen po vyčerpání všech normálních životů. Zranění je tedy úměrné ubraným "mrtvým" upírovým životům. Za nulu považuj níže uvedené minimální hodnoty. Abych nezapomněl, upírovi prakticky není možno cokoliv useknout (myslím pochopitelně končetiny či hlavu :-)), tedy pokud nemáte v rukou 30ti sáhovou sekeru, s níž se ovšem netrefíte, nebo něco na styl Snagy průvodkyně či něčeho podobného.
Příklad: Revela napadli upírobijci. Ten se však urputně bránil a v boji přišel o 262 životů ze svých 150ti normálních + 150ti mrtvých životů. Jeho vlastnosti byly: Síla: 27/ +8; Obratnost: 10/ 0; Odolnost: 25/ +7; Inteligence: 15/ +2; Charisma: 12/ 0. Nyní má o 75 % "mrtvých" životů méně, tudíž jeho vlastnosti na tom budou o 75% vůči minimálním hodnotám hůř. Těsně před pádem do lisu tedy jeho vlastnosti byly: Síla: 14/ +1; Obratnost: 8/ -1; Odolnost: 13/ +1; Inteligence: 11/ 0; Charisma: 6/ -2. Pak upírobijci Ravela hravě shodili do lisu.

Léčba zranění

Upír si může zranění léčit buďto spánkem, nebo rozličnými léčebnými prostředky - ovšem pozor, kvůli jeho anatomii mají většinou jen částečný účinek. Válečníkova léčba vlastních zranění také účinkuje jen polovičně... Navíc se ovšem upírovo tělo přirozeně regeneruje, ke kompletní regeneraci dojde jednou za 20 dní, takže se každý den vyléčí 5% z upírova zranění. Je jen na PJ, jak si toto pravidlo zjednoduší, takže není problém snižovat upírovi zranění třeba o 25% za 5 dní.

Minimální vlastnosti

Síla: 1/3
Obratnost: 2/3
Odolnost: 1/3
Inteligence: 2/3
Charisma: 1/3

Hladovění

Když upír hladoví, nevytváří se mu nové buňky. To se projevuje tak, že postupně (ale velmi rychle) hubne. Pokud se po 12 dní nenapije krve, je tak hubený, že umírá. Každý den, ve kterém se nenapije krve, znamená snížení vlastností o 1/12 (za nulu považuj výše uvedené minimální hodnoty, snižování vlastnosti v důsledku ubírání životů neber v potaz) a počtu životů o 1/6 vzhledem k maximálnímu počtu (má i mrtvé životy), přičemž spánkem mu životy nepřibývají (případná únava neubývá). Poslední dva dny už upír prakticky není schopen pohybu. Jak vidno, je-li upír raněn a poté hladoví, umírá ještě dříve, než po těchto 12ti dnech.
Oslabení odezní po 20ti dnech, to je doba, za kterou se upírovo tělo kompletně zregeneruje.
Příklad: Pár let před příhodou v lisu se král rozhodl, že všechny upíry v království zabije. Králův kouzelník na týden vykouzlil druhé slunce, takže nebyly noci a Ravel nemohl na lov. Za 7 dní byl velmi vyhladovělý, zbylo mu jen 125 mrtvých životů a jeho vlastnosti klesly na: Síla: 17/ +3; Obratnost: 8/ -1; Odolnost: 15/ +2; Inteligence: 12/ 0; Charisma: 7/ -2. Teoreticky by se každý den, po který Ravel jí, mělo jeho zranění snižovat o 5%, takže by byl za 20 dní zase kompletně fit, ale to je zbytečně výpočetně náročné. Záleží jen na PJ, kolikrát za těchto 20 dní provede korekci upírových vlastností, ale pro herní účely úplně stačí, když to provede jednou za 4 nebo 5 dnů.Jisté je, že za 20 dní bude Ravel zase jako rybička.
Abych nezapomněl na množství krve... Upír musí každý den vypít 50 mincí. Zásoby si dělat nemůže, tudíž ani nikdy nevypije víc, než těchto 50 mincí krve za den.

Nová zranitelnost

A1/4, B1/4, C1/4 a D+1/4 stínové; E1/4; G1/2; H1/4; I1/2; J stínové; K3/4; L1/2; N1/4; O (O+); P (P+)

Pokud by mělo být zranění v jednom útoku v oblastech zranitelnosti A, B, C a D vyšší, než 12 životů, pak je zranění stínové toliko u těchto 12ti životů.

Pak je zde ovšem ještě rozdílná zranitelnost pro různé typy zbraní. Toto pravidlo je nepovinné a je zde pouze pro větší realističnost. Totiž, u střelných zbraní s ostrým hrotem je zranitelnost B½ (pokud náhodou hrajete Drd v Číně a máte pušky, tak ne). Navíc, je-li zranění vyšší, než za 6 životů, je zranění stínové toliko u těchto 6ti životů. Je to dáno faktem, že tyto zbraně s extrémně ostrým hrotem proniknou do těla a poté je obtížnější je zastavit, protože hrany šípu jsou zkosené. Stejné změny platí i pro bodné zbraně typu nožů a dýk (ale mečů už ne! Ty jsou bodně sečné).

Duše

Duše upírů se časem značně pokřiví (v důsledku "změny životního stylu"), ale stále zůstává v těle. Možná by pro ni bylo lepší, kdyby unikla, ale pokud se tak nestane hned na začátku, nejspíš bude stejně příliš černá na to, aby se dostala do sfér.

Upír jako nemrtvý

Upír není běžný nemrtvý, jedná se spíše o rasu, humanoida. Proto není možné upíra vyvolat. Toto dílo je nekompatibilní s pravidlovým pojetím upírů, je tedy nutno hrát jen s jedním z těchto pojetí. V souvislosti s upíry z pravidel zde musím uvést ještě jednu změnu, a totiž, že upíři nemají pařáty a musí bojovat zbraní či podle pravidel boje beze zbraně.

Z koho vznikne upír

Upír nevznikne jen tak z někoho, upíři jsou ohledně tvorby svých kolegů velmi vybíraví. Upíry tvoří obvykle z chytřejších a tělesně více disponovaných jedinců lidské, barbarské či elfí rasy. Jelikož lidí je nejvíce, taktéž upírů vzniklých z lidí je nejvíce. Upíři jsou tvořeni z mladých a statných lidí de facto připravených pro dráhu dobrodruha, maximálně z dobrodruhů na úrovních začátečníků (nezabývajících se magií a neoplývajících vyjímečnou inteligencí). Proč? Protože ostatní lidé už mohou mít vypěstovaný svůj vlastní pohled na svět, který by mohl kolidovat s jejich budoucímu upírskými zájmy, což rozhodně není v zájmu upírů. Takovíto upíři by se totiž mohli chtít zabývat různými morálními a filosofickými stránkami, což by se ovšem jejich nadřízeným rozhodně nelíbilo. Filosofovat si mohou dovolit jen ilumináti či vůdci klanů.

Pohlavní rozmnožování

Pokud by snad někoho napadlo zkřížit člověka s upírem, má smůlu. Upír přišel o valnou většinu orgánů, mezi nimi i o rozmnožovací ústrojí, resp. o to ne, ale je neplodný.

Po nakažení

Po nakažení člověk neumírá, jak je to často vidět v různých filmech. Naopak, zůstává žít. Upír mu řekne, že se z něj tento stane a každý člověk ví, že pak bude muset pít krev, vyhýbat se slunci atp. Bludů o zranitelnosti se zbaví postupem času sám. Upír, který ho kousnul, pak své oběti ještě stručně řekne, jak se bude vyvíjet.

  • 0-20 let: Nakažený fyzicky zesílí, ale nejsou na něm patrné žádné změny. Za toto období člověk zestárne asi o 15 let.
  • 21-50 let: Nakažený už saje krev, ale zatím stále může i jíst normální jídlo. Má bledší kůži, ale ještě ne úplně, vidí trošičku lépe ve tmě, má pevnou a pružnou kůži a jeho levá plíce je velmi zakrnělá. Ke konci tohoto období již upírovi nepracuje normální, ale trubičkovité srdce, byť má ještě stále uzavřenou cévní soustavu. Stárnutí je výrazně pomalejší, za toto období člověk zestárne asi o 10 let (celkově tedy o 25).
  • 51-100 let: Postupně zanikají orgánové soustavy, upírova fyziologie je již prakticky normální, ale hustota nanovláken v jeho těle je stále velmi malá a provazce od končetin jsou zatím velmi slabé. Upír již nemůže vycházet na slunce, byť ještě není tolik zraňován, vidí již obstojně ve tmě. Nyní už upír nestárne, jeho vzhled se omlazuje, vrásky vyhlazují…
  • 101-150 let: Zanikají zbytky upírových orgánů, tělo je již obstojně protkáno nanovlákny, upír velmi dobře vidí ve tmě, na světle je normálně zranitelný.

A co že způsobuje nakažení upírstvím? V dospělosti má upír veškeré své buňky velmi silné a odolné, oproti normálním buňkám, a navíc se tyto buňky velice rychle množí. Pak ovšem zase velmi rychle zanikají, takže kompletní náhrada buněk u "nakaženého" trvá velmi dlouho (oněch 150 let). Zavlečené buňky se však částečně přizpůsobují původnímu "majiteli" těla, takže mu zůstává jeho vzhled. Nové buňky jsou nakaženy rakovinou, ovšem tato se nepřenáší na původní buňky. Virus, který žije s upírstvím v symbióze se vyvíjí taktéž velmi dlouho, avšak v době, kdy již upír pije pouze krev, je již zcela vyvinutý. Tento virus se sice přenáší kousnutím, ale ještě musí trošku zmutovat, aby se přizpůsobil tělu.

Závěr

Existuje mnoho názorů na upíry a různí lidé se kloní k různým, já jsem tedy vytvořil dílo odpovídající mému osobního názoru. Nevím, jestli jsem lidi ujednotil či spíš přilil kapku oleje do ohně. Přinejmenším jsem rozšířil výběr lidem, kterým se nezdá pravidlové pojetí upírů.

Poděkování

Za pomoc s vlastnostmi nanovláken děkuji Plžovi, za celkovou pomoc Krteckovi, Zdenálovi a Sukovi, tomu pak patří zvláštní dík za pomoc s přidělováním zkušeností, samozřejmě děkuji i ostatním, kteří se k dílu vyjádřili. Málem bych zapomněl, musím poděkovat i upírovi Ravelovi za propůjčení svého jména mému hrdinovi.

Pomoc pro PJ

Zkušení PJové si mohou následující odstavce upravit podle sebe, popravdě, nemusí je vůbec číst, není to nutnost, ale doporučoval bych jejich přečtení těm, kteří nejsou mistry svého oboru, což je myslím většina z těch, kteří dílo čtou.

Použití

Tato verze upírů se kromě běžných upířích dobrodružství dá využít i trošičku jinak. "Patronem" hráčů může být upír (iluminát) na velmi vysoké úrovni. Nejprve se hráči budou domnívat, že je dobrý, protože se bude pokoušet vyvraždit všechny nekromancery v okolí. Nakonec se ale pokusí vytvořit si vlastní království, čemuž bude pochopitelně třeba zabránit. Samozřejmostí je úkol upíra zabít. Zajímavé ovšem může být i pokusit se upíra zajmout. Kvůli upírovi se ale může družinka vypravit i někam, kde na žádného z nich nenarazí - třeba pro předmět, v němž je ukryta část duše upíra (u theurgů třeba pro artefakt, který dotyčný za svého života vytvořil).

Vznik upírů

Na toto téma se vedou dlouhé diskuse mezi největšími mudrci světa a dokonce i moudrými draky, kteří se však pravdě velmi blíží, což se o mudrcích říct rozhodně nedá. Informace o vzniku upírů jsou zablokovány do značně vysokých sfér, pokud se někdo chce o vzniku upírů dovědět, sféry, které jsou v pravidlech, mu nepomůžou. Nyní už je jen na tobě, zda se budeš držet nastíněného vzniku v pekle, nebo si vymyslíš jiný, třeba na způsob Underworldu. Jisté je, že věty ze začátku tohoto odstavce by měly bezvýhradně platit. Nyní tedy něco k "mému" způsobu vzniku upírů.

Před drahnými lety (konkrétní doba záleží na stáří světa), v době, kdy po zemi začali chodit lidé, bylo tvůrčí období Světlonoše. Ten vzal do svého příbytku hrstku prvních lidí a nechal je vyvíjet se zde. Nutil je ke stále větším fyzickým výkonům, aby byli dokonalejší a v době, kdy už ho tvůrčí období přešlo a začal toužit po ničení, jim začal dávat krev. Každému nově narozenému dítěti navíc vyřízl jednu plíci a ledvinu. Když lidem začal podávat krev, začala skutečná mutace do formy upírů. Navíc těmto stále ještě lidem poškozoval genitálie, takže množení pro ně bylo ohromně obtížné. Proto se u nich také vyvinul systém množení pomocí kousnutí. Pro tento způsob množení a taky pro krev unášel Lucifer do pekla lidi. V břichu a hrudi se uvolnilo místo (orgány se po několika desítkách generací, jimž byly vyoperovávány, přestaly tvořit) a vytvořil se tam sval. Lucifer těmto pekelným lidem často ničil jednotlivé části těla a bylo tedy třeba, aby bylo tělo pokud možno co nejsouvislejší (s tím souvisí i rozptýlená nervová soustava). Tyto pekelné lidi Lucifer vodil do magneticky činných oblastí a nechával jimi probíjet elektrický proud, což mělo za následek tvorbu nanovláken. Stejně tak Lucifer tyto lidi mučil ohněm, takže i proti tomu se stali částečně odolnými.
Nyní už byli upíři skoro tím, čím jsou dnes. Lucifer se však nespokojil s jejich vlastnostmi a chtěl stvoření ještě silnější. Nyní už bezpečně věděl, že je vypustí na svět, aby tam zasely další zkázu. Do končetin jim začal operovávat lanka, která je propojovala s břišními svaly. S postupem času si tato lanka vzalo tělo jako opěrnou pomůcku pro vlastní provazce a nakonec se z toho vyvinuly ony provazce, které jsou popsány ve fyziologii rasy.
400 generací strávilo život v pekle, než je Lucifer pustil na svět. 400 generací strašlivých muk zažili tito lidé (upíři, jak se jim začalo na zemi říkat), než se dostali zpět na svět. Za tuto dobu se vnitřně změnili k nepoznání. Jelikož nový jedinec není kombinací 2 starých, ale předěláním někoho, není ani možnost, že by se upíří genetická informace (kterou předávají svým obětem a jelikož ta jejich je odolnější, tak vítězí a ničí tu starou) vrátila do starých kolejí. To by ale byl i pro přírodu krok zpět.

Jak vidíte, během 10ti tisíc let se na Zemi objevil nový druh, který začal vybíjet ten starý. Naštěstí si upíři včas uvědomili, že lidi potřebují ke svému životu a lidstvo nezničili (dřív, než by bývalo bylo nutné proti upírům stavět armády. Současně se mnoho lidí začalo aktivně věnovat likvidaci upírů. Díky jejich jedinečným fyzickým vlastnostem se ovšem nedá říct, že by byli na ústupu. Ba právě naopak).

Parametry

Zde jsou uvedeny vlastnosti průměrného upíra z lidského pokolení v závislosti na době od "nakažení." Povolání všech upírů (ne-dobrodruhů) je válečník-bojovník. Jejich oblíbenou výzbrojí je obouruční meč v kombinaci s plátovým brněním, což bere v úvahu následující tabulka. Upírům ale můžeš přidělit libovolné jiné zbraně dle svého uvážení.

Od nakažení:50 let100 let150 let
Životaschop.:8(x1⅓)12(x1⅔)16(x2)
Útočné č. A-B:1,5x(4+2+0/1+7/-1)=13/+02x(+6+2+0/2+9/-1)=17/+12x(+8+2+0/2+14/0)=24/+2
Útočné č. C-E:1,5x(4+2+1+7/-1)=14/-12x(+6+2+2+9/-1)=19/-12x(+8+2+2+14/0)=26/0
Obranné číslo:(0+3+6-1)=8(0+6+5-1)=10(0+10+4-1)=13
Odolnost:19/ +422/ +525/ +7
Velikost:BBB
Zranitelnost: A¾, B¾, C¾ a D+¾ stínové; E¾; G; H¾; I½; J stínové; K; L; N¼; O¼ A½, B½, C½ a D+½ stínové; E½; G¾; H½; I½; J stínové; K; L¾; N¼; O¼ A¼, B¼, C¼ a D+¼ stínové; E¼; G½; H¼; I½; J stínové; K¾; L½; N¼; O¼
Pohyblivost:19/ +423/ +627/ +8
Vytrvalost:192225
Inteligence:15/ +216/ +217/ +3
Přesvědčení:RůznéRůznéRůzné
Poklady:RůznéRůznéRůzné
Zkušenost:1 5009 00050 000
Nakažlivost:NeNeAno

Násobek v závorce (u žvt.) udává počet životů včetně těch "mrtvých." Připomínám ještě jednou, že počet životů se řídí povoláním.

Firefanatic

"Parchanti. Koho má taky napadnout, že v tom mizernym lisu maj dvoutuctovou ochranku? Fůůj! Do čeho sem se to namočil? Kdy ten lis naposledy čistili… Mizerové. Dva tucty strážníků, to jo, ale vyčistit lis, to ne. Pak mám na sobě takovouhle sr… Kdo je tam?!" "To jsem já, kamaráde, nemusíš mít strach." "Člověče, ani nevýš, jak jsem si oddechl, že jsi to ty." "To věřím, takhle bys nepřepral ani dva kodiaky. Co se ti proboha stalo? A proč seš celej vod toho sajrajtu?" "To je dlouhý příběh. Byl sem na lovu v lisu, co je támhle za kopcem a nevěřil bys, kolik tam maj strážnejch." "Dost tě zřídili, co?" "Jo, dokonce mě do toho lisu shodili a chtěli mě rozmačkat, ale nepovedlo se jim to. Sem tak rád, že sem upír…" "Co se stalo?" "Měli tam jen 10 coulů tlustý dno, no a jak se mě ten lis pokoušel rozmáčknout, tak mě jím protlačil. Tak sem zdrhnul spodem." "Ale že seš pomačkanej… No, hlavně žes to přežil. Až budeš zase fit, pudem jim to vrátit." "Dik, teď bych ale potřeboval nějakou krev." "Taky sem si myslel, že ti to přijde vhod. Koukni na něj." Ravel se vybelhal ven ze svého příbytku. Koho nevidí. Jsou to přesně ti dva, které před chvílí zabil v tom lisu. "Ale… vždyť přece…"
Náhle se probudil, celý zpocený. "Fuj, to byl teda hnusnej sen. Snad mě to za chvíli přejde... Proč já jenom nechával toho theurga žít. Myslel to doslova, když říkal, že mě bude strašit ve snech, hajzl jeden!"

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 30

author_nick:

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Pro všeobecné použití dobrý.


 Uživatel úrovně 0

je to dlouhý sem línej to číst nebudu hodnotit


 Uživatel úrovně 0

No, až někdy budu mít tak sedm hodin času tak si to přečtu.


 Uživatel úrovně 0

Hmm, v příkladech mi nějak nesedí ta čísla, chtělo by to aspoň občas uvést trochu na pravou míru ten výpočet.

Taky se mi nezdá ta rakovina - to jako člověku už nové buňky nepřibývají, jenom se nahrazují upířími? To by přeměna netrvala 150 let, ale několik týdnů... pokud vím, v řádu desítek let žijí jenom neurony.. Obecně model fyziologie mi připadá trochu ujetý, bráno-li to realisticky.

Btw, viz stříbro - ale železo je taky vodivé, i když ne tak dobře. A měď taky.

Dobrou poznámku má Folcwine ohledně krve - když ji upír využívá pouze jako zdroj vody, cukru, minerálů a podobných základních látek, proč nemůže vysávat jakéhokoliv obratlovce? (U ostatních živočichů si nejsem úplně jistý)

Na druhou stranu, možnost dlouhé postupné přeměny se mi docela líbí, ačkoliv bych to natáhl tak na desetinu, 150 let je vážně moc.


 Uživatel úrovně 0

Obdivuji tvé znalosti upírů. Muselo to dát hodně práce něco takového stvořit

Dal bych ti asi 5*

Proč ne OČ 10? Chceš říct, že kámen má KZ 8 :)


 Uživatel úrovně 0

Po rozležení už toto dílo naní zas až tak skvělé. Jedná se hlavně o problé zranitelností...
zlomková zranitelnost společně s vysokým OČ a dvojnásobkem životů dává těmto upírům téměř nesmrtelnost, vedle draka pak vypadají jako rovnocený soupeř přiřemž jejich nároky na potravu a teritorium jso o dost vyšší, tady nám realistyčnost začíná dost skřípat.
Taky nechápu, proč je snížena zranitelnost zbraněmi, či některými kouzly, odolnost proti běžnému fyzickému zranění je obsažena ve vysokém OČ, odolnost proti zranění obecně je obsažena v dvojnásobku životů (a velké životaschopnosti)

Taky bych řekl, že vzhledem k způsobu trávení, a uspořádání organizmu vůbec, se tento daleko nůře vyrovnává s otravamy, tany s těmi jedy, které například působí rozklad drve nebo svalovou paralízu. Většina běžných ochraných mechanizmů proti takovímto věcem totiž při mutaci zmyzí, nebo se stane nedostatečnou.
Myslím že H je to písmenko, které mě zajímá (zranitelnost jed a kyselina. nebo snad existuje nějaký důvod pro vyšší odolnost proti kyselinám?)


 Uživatel úrovně 0

Skvělé, jen pár věcí: OČ 10 je dokonce větší než kámen (ten je 8), ale nakonec jsem se rozhodl s tím celkem souhlasit.
Tato nemoc by mohla být léčitelná. Např. opakvaným sesláním "uzdrav nemoc" v rané fázi(první asi 2 roky), během té doby budou cizorodé buňky tělem vnímány jako nemoc.
Tito upíři mohou existovat současně s běžnými upíry z PPP, ti jsou totiž oživení nemrtví, jejich vlastnosti jsou jim dány magicky, nikoliv biologicky.
Nejsem si jist, jak to máš s účinností svěcené vody. Ale ten odstavec tu chybí(účinkovat by mohla, kvůli pokřivenosti duše)
Zvyšování vlastností je skutečně silné, nas jeho realističnost bych se musel podívat podrobněji, ale vzhledem k tomu,jakje toho dosaženo to celkem není problém.
Velmi dobří a použitelní upíři
(a teď se podívá na diskuzi)


 Uživatel úrovně 0

Firefanatik: Super je jen polovina mojí přezdívky. Dal jsem si jí proto, že mě prostě v tu chvíli lepší nenapadla.
Za argument, že by měli být v bestiáři se omlouvám. Když jsem to tak čet, připadalo mi to jako Nová rasa a to mě zmátlo tak, že jsem zapoměl, na jakou rubriku jsem kliknul.
Do smrti dobrý?


 Uživatel úrovně 0

Celkem propracované. Ale! Vývoj upíra se mi zdá tuze dlouhý. 150 let je na mě moc. Potom je upír dost silný a nevím jestli se celá hra nezvrátí z hry na hrdiny na hru na upíry? Doufám že máš jako zákulisní hlavu světa nějakýho starýho upíra.


 Uživatel úrovně 0

SuperBarbar: No, moc super asi nejsi, když sis ani nevšiml, že upíři JSOU V BESTIÁŘI. Přesvědčení jiné mít může, přečtis si pravidla a příklady chování. Už od neutrálního přesvědčení níž by dotyčný jistě sál krev.