Bestiář

Joshua Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 21

Skupina: Cizí Postava

Životaschopnost: 1

Útočné číslo: 0 + síla zbraně

Obranné číslo: 2 + 1 = 3

Odolnost: 10

Inteligence: 14

Velikost: B

Zranitelnost: humanoid

Pohyblivost: 14/humanoid

Přesvědčení: zmatené dobro

Poklady: viz. níže

Zkušenost: 15

Bojovnost: 0

Síla mysli: 0

Popis:

„Já to nechápu.“ vysvětloval zničený muž tichým, plačtivým hlasem. „Prostě vešla do kuchyně, vzala do ruky největší nůž, jaký doma máme, a bodla Martu do zad.“
„Kolik je Vaší dceři let?“ zeptal se kapitán stráží.
„Před měsícem jí bylo čtrnáct.“
- popis jedné politováníhodné události ve vsi Krásná Lhota

4 lidé mrtví, 28 lidí těžce zraněných, 145 lidí lehce zraněných, hmotná škoda 943 zlatých
- výčet škod po hromadné pranici, která vypukla během bohoslužby v kostele sv. Ignáce v Riksadu


Historie
V malém městečku se jedněm rodičům narodil krásný chlapeček a pojmenovali ho Joshua. Rodiče na něj neměli čas. Neustále byli na cestách za obchodem a svého syna viděli tak jednou za měsíc. O jeho výchovu se starala chůva. Joshua si připadal nechtěný a odstrčený, ale nedával na sobě nic znát. Byl to hodný a poslušný hoch, jak o něm chůva často prohlašovala. Chlapec byl velmi zručný a nadaný a už odmala ho lákaly všechny druhy umění. Nejvíce si zamiloval malířství; kreslil neustále - klackem do písku, uhlem na papír i barvami na plátno. A brzy začal být velmi dobrým malířem. Přestože byl mezi vrstevníky i dospělými oblíben pro své milé nenucené chování, všechno s ním nebylo v pořádku. Aniž by si to Joshua uvědomoval, ve svém nitru nenáviděl lidi. Mohly za to drobné každodenní křivdy, které už jako malý chlapec pociťoval. Své pravé pocity schovával za úsměv a žert. Když Joshua dospěl (17 let), nic ho doma nedrželo a také toužil poznat svět. Proto se vydal na cesty.

Způsob obživy
Na živobytí si vydělává, jak umí a může. Rád obchází jarmarky a trhy. Vybalí tam své nářadíčko a kreslí podobizny nebo karikatury za pár mincí. Občas je někdo jeho dílem potěšen tak, že si ho najme na namalování nějakého náročnějšího díla nebo dokonce celé sady obrazů. Ale když není co malovat, pomáhá ve mlýně, při dožínkách nebo v kuchyni v hospodě. Je mu to jedno, protože práce se neštítí.

Vzhled
Joshua je muž (člověk) středně vysoké štíhlé postavy. Má souměrný kulatý obličej, světle hnědé oči a tmavě hnědé rovné vlasy; vyšší čelo, které někdy zakrývá ofinou. Věk je velmi těžké určit. Je to takový ten typ, co neoholený a neupravený vypadá na 35 a čistě oholen a ostříhán na 20. Na sobě má obyčejné cestovní šaty (podle počasí zimní nebo letní) a obecně jde na něm vidět, že na svůj vzhled moc nedbá.

Chování
Tento chlapík umí okouzlit. Na první pohled vypadá jako umělec napůl mimo tento reálný svět někde ve svých představách a fantaziích. Ale má veliký přehled a vybrané chování. Je galantní, vstřícný, milý a vtipný. Má inteligentní smysl pro humor a spíše než nějakou *vypalovačku* od něj uslyšíte sarkastickou narážku nebo ironickou poznámku. Když má dobrou náladu, skládá pro pobavení svých zákazníků nebo spolustolovníků krátké básničky nebo epigramy. Tím, že prošel velkou část kontinentu (světa), mnohé viděl a zakusil a rád se s ostatními o své zážitky podělí. Je to výborný společník ať už na cesty nebo na trávení času v hostincích nebo při práci. Jeho životní touhy jsou dobře se najíst a napít, mít kde složit hlavu, ale hlavně poznávat nové kraje a nové lidi. Zatím se nechce usadit, a proto ani nevyhledává nějaké trvalejší vazby a vztahy. Jen málokdy někde zůstane déle než rok.

Skrytá hrozba
Ale přece jen je tu jedna vada na kráse. Aniž by si to Joshua uvědomoval, drobné nepravosti a malé i velké křivdy mu po čase začaly přerůstat přes hlavu. Po léta zadržovaná zlost a nenávist se odráží v jeho obrazech. Po zrakové stránce jsou obrazy dokonalé, ale Joshua do svých děl vkládá všechny své utajované negativní emoce, které k lidem chová. To, jak je příjemný, je jen jedna velká přetvářka před lidmi i sebou samým. Podvědomě nenávidí všechny lidi bez rozdílu a tuto nenávist nevědomky přenáší do svých děl.

Účinky
Z obrazů vyzařuje temná energie, která nahlodává vědomí každého živého tvora, který s obrazem přijde do styku. Zvířata (psi, kočky a jiní domácí mazlíčkové) se místnosti s obrazem vyhýbají. Lidé začínají postupem času cítit deprese, nenávist, závist atp. Temná energie se jim vpíjí do mysli, až jednou meze prasknou a člověk musí tu zlobu dostat ze sebe ven. Pak následují neštěstí jako sebevraždy, vraždy, rvačky a hádky.

Herní mechanismy
dosah: záleží na velikosti obrázku a plnosti obrázku. pokud je načrtnut jenom tvar (např. obličej postavy uhlem), pak dosah je 5krát velikost delší strany podkladu (papíru). Pokud je to kresba plná, pak je dosah 10krát velikost delší strany podkladu. Vliv temné energie je omezen jakýmikoliv stavebními prvky jako je dřevo, kámen nebo cihla, což znamená, že vliv jednoho obrazu je pouze v té místnosti, ve které obraz visí.
doba: negativní energie se do lidí dostává postupně. Poprvé, kdy se vůbec tento negativní vliv může projevit je jeden rok od doby, kdy si obraz vystavili. To platí u osob, které v tom roce naprostou většinu dní (5/6 roku) strávili v místnosti s obrazem více než pět hodin. (Ideální je, pokud ho má někdo nad postelí.)
past: Int + Odl ~ X ~ nic/neštěstí, kde X je součet číslic let, po které obraz lidé vlastní (př. 1 rok…X = 1; 2 roky…X = 1 + 2 = 3; 3 roky…X = 1 + 2 + 3 = 6). Osoby mladší patnácti let jsou duševně i fyzicky mnohem méně odolné než osoby starší a také hůře odolávají vlivu obrazů, proto mají základ pasti ještě o 1 větší.
obrana mysli: každá mysl se podvědomě brání tím způsobem, že člověku se obraz nějak nezdá, dalo by se říci, že se mu nelíbí. A proto se ho postava zbaví. Zda se mysl brání úspěšně, závisí na hodu proti pasti Int ~ (12 – Y) ~ odstranění obrazu/ ponechání obrazu, kde Y je počet let, kdy může obraz na majitele působit.

Využití při hře
Je jasné, že mistr může sloužit pouze jako pozadí vašeho světa – jako jeden z mnoha nadaných podivínů. Ale můžete ho využít i ke konfrontaci s dobrodruhy. Záleží, kdo si je najme. Mohou pátrat po stopách malíře, který po sobě zanechává jenom chaos. Nebo jít najisto a zajistit tohoto škůdce, protože někdo přišel na to, co způsobují jeho obrazy a chce jeho další tvorbě zabránit.
Pokud máte ve světě jasně definovány pojmy Dobro a Zlo (a jejich zástupce), může si skupinu dobrodruhů najmout jedna nebo druhá strana. Buď na zneškodnění nebo ochranu. Což se samozřejmě nebude líbit druhé straně, takže se může vyvinout pěkná přetahovaná.

Vlastnosti
Síla 11/0
Obratnost 16/+2
Odolnost 10/0
Inteligence 14/+1
Charisma 17/+3

Dovednosti (pouze ty nutné)
Malířství a jiné výtvarné umění – dokonale
Vaření – dobře
Rybaření – dobře
Skauting – velmi dobře
Čtení a psaní – dobře
Etiketa – dobře
Vypravěčství – velmi dobře

Vybavení
náčiní na malování (barvy, štětce, uhly, výkresy, palety, stojan), oblečení (2 sady), tesák v tlumoku, potřeby k rybaření a oka na lov zajíců, několik mincí (v hodnotě tří zlatých), panova flétna, celta (2 kusy), křesadlo, zánovní pánev a hrnec, hliněná miska, lžíce, plecháček

Rady pro PJ (nepovinné)
1. doba působení se přepočítává. To znamená obrazy působí i na ty, kteří v jejich blízkosti netráví pět hodin denně. Pokud například je takový obraz v jídelně obchodnické rodiny Krameriových, kde se celá rodina schází každý den na snídani, oběd a večeři (celkově denně dvě a půl hodiny), poprvé si na past hází všichni členové až za dva roky po koupi obrazu a X = 1 (v pasti).
2. obrazy působí na tvory s inteligencí alespoň 1 (tedy humanoidy, lykantropy a zvířata); nemá žádný vliv na draky, magické tvory, nemrtvé, nestvůry magického pole, neviděné a tvory s inteligencí 0 (zelený hlen, hmyz apod.).
3. zvířata, která jsou nucena být v místnosti pod vlivem energie (kanárek v kleci), chřadnou a už po měsíci si PJ hází na past Žvt + Odl ~ Z ~ nic/smrt, kde Z je součet číslic měsíců.
4. jak si poradit s neštěstími. Je 50 %, že člověk (přesvědčení N) pod vlivem ublíží sobě a stejně tolik, že někomu jinému. Pak je to opět náhodné, komu a jakým způsobem. Pro jednoduchost si urči počet možných obětí a všechny mají stejnou pravděpodobnost, že budou napadeny. Útok trvá tak dlouho, dokud není útočník zpacifikován nebo oběť mrtvá. U lidí s přesvědčením dobrým je větší šance, že ublíží sobě (ZkD 90 %, ZmD 70 %). A naopak u lidí s přesvědčením zlo je větší šance, že ublíží někomu jinému (ZkZ 90 %, ZmZ 70 %).
5. Pokud se družině podaří Joshuu chytit, nebude věřit jejich vyprávění o vlivu jeho obrazů. Je jasné, že Joshua trpí psychickými problémy. Ty jsou léčitelné, ale chce to nějakého odborník a určitě to nezvládne nějaký hraničář na 4. úrovni. Pro jednoduchost by mohl být vyléčen při každodenní intenzívní terapii za 1 měsíc. Pak se stane obyčejným člověkem a jeho díla nebudou mít zhoubný vliv na lidi.

„Kolikpak Vám je, mladá slečno?“ zeptal se pouliční umělec brunetky.
„Pozítří mi bude třináct.“, odvětila dívka pyšně.
„Tak to bych pro Vás měl jeden dárek. Pokud si najdete čas a na chvíli si sednete sem na židli. Váš portrét bude hotový za deset minut.“
- rozhovor ze vsi Krásná Lhota v den Prvního jarního jarmarku

Vážený biskupe Jáchyme,
naše problémy s nedostatkem financí pro vymalování kostela, který mi byl svěřen, jsou zapomenuty. Nabídl se mi jeden nadaný mladík, že vše vyřeší a za práci nechce zaplatit. Pouze stravu a ubytování…
- úryvek z dopisu Otce Jana, správce kostela sv. Ignáce v Riksadu



Můj dík patří především Sukovi za obětavou pomoc úplně se vším, co se Joshuy týká a člověku, který v dílně používá nick Saman.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 21

author_nick:

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Celkově dobře propracované, zajímavý nápad a příjemné zpestření hry. škoda že je už uzavřené hlasování ale jinak máš ode mě 5*...protože si je vážně zasloužíš


 Uživatel úrovně 0

Velice dobrý... myslím, že to použiji....


 Uživatel úrovně 0

Jinak souhlasím s Wolfim, mohlo byse to jmenovat jinak.Ale paráda.Dal bych tak 4*.


 Uživatel úrovně 0

Wypadá to docela dobře, určitě to někdy s kámošem zkusíme.


 Uživatel úrovně 0

Také nemám co dodat, kdybych chtěl néco řict, tak jenom opakuju, to, co už zde bylo zmíněno


 Uživatel úrovně 0

Solidně propracované a velmi dobře se dá použít do hry. Osobně k tomu nemám žádné výhrady.... ode mě 5*


 Uživatel úrovně 0

Joshua je dobrý a promakaný a hlavně drží pohromadě.
Je taky docela dobře hratelný cp.


 Uživatel úrovně 0

Pouziju (mozna zmenim jmeno, anzto to mozna ctou i moji hraci...), neboj se. Dekuji za vysvetleni.


 Uživatel úrovně 0

wolfi:
1. hned po hodu na past na neštšstí. tedy jednou za rok.
2. v radách pro pj je, že se doba působení přepočítává. tedy v tom kostele se to mohlo servat nějakých deset dvacet let po vymalování. kněz byl jeden z mrtvých ve statistikách:-)
3. takové drobné životní bolístky, na které obyčejný člověk hned zapomene, se mu nastřádaly za celý život. byl to psychicky labilní jedinec.

díky. mohu jen doufat, že ho třeba někdy využiješ (pokud jsi PJ).


 Uživatel úrovně 0

Diskuse nize uz prakticky vycerpala vsechny chyby, takze jen drobnosti (jak je u mne zvykem):

1) Jak casto se hazi na podvedome odmitnuti a odstraneni obrazu?

2) U prikladu uvadis, ze se lide poprali v kostele, v pravidlech pak, ze pro aktivaci musi u obrazu lide stravit alespon 5/6 roku. To je podnitil knez? Ten tam ale take neni tak casto (bydli na fare,...). Je ten priklad pouze ilustracni?

3) Porad nechapu, k cemu citi Joshua takovou nenavist. Jeho chuva ho ustrkovala, nemel rodice - ale to se potom docela dost srovnava tim, ze je oblibeny (tedy nikdo s nim nema zadne problemy,...). Prijde mi tam malo podnetu na tak velkou nenavist.

Ale vzhledem k prihlednuti k historkam (jsou umisteny velmi dobre, hlavne ty na konci jsem tam vubec necekal) a ke komplexnosti celeho dila jsem nakonec dal 4*.