Alchymistické Předměty

Dýka slepého Iona Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 19

Skupina: Zbraně

Magenergie: 25

Suroviny: 80

Základ: Vrhací dýka, která stojí 12zl.

Trvání: 2 roky

Výroba: 2 dny; doma

Popis:

Základní informace

Je to alchymistický předmět trvalý. Vrhací dýka má parametry pro boj z blízka 1/+1/-2, ale pro vrh má 3/+1. Dostřel je 7,11,15. Jedná se o předmět, ekvivalentní k těm z PPZ, a sféra je v tabulce.

ZranitelnostC
Sféra1
Váha5 mincí

Vzhled

Dýka má černou rukojeť, její čepel je 15 coulů dlouhá a ostří je oboustranné, tvořené z kvalitní oceli. Zespoda je vyrytá runa, která má tvar jako 2xH spojené ve středu (HH).


Popis fungování

Pokud je tato dýka ve volném vzduchu (např. je vržena nebo padá), tak celá zmizí. Potom co se zasekne nebo spadne na zem, tak se během jednoho kola objeví, a to postupně. Protože takovéto dýce se hůře uhýbá má obránce postih -3 k hodu na obranu. Neviditelná dýka je zaznamenatelná stejně, jako osoba pod vlivem kouzla neviditelnost.

Dodatky

Chodec nemůže takovouto dýku odrazit pomocí odraž projektily, pokud ji nevidí, nebo o ní neví. Pokud se dýka vznáší pomocí telekineze, tak je stále vidět. Pokud dýka poletí prostředím, v němž ji lze zaznamenat(dým, déšť...), může se postih na obranu snížit. Postih -3 k hodu na obranu jde odůvodnit také tak že postava i když viděla že na ní útočník hází dýku by měla být překvapena, popřípadě zmatena že nevidí letět těleso, dokonce by si mohla myslet že útočník pouze předstíral vrh.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 19

Autor:

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Přesně to co miluji, krátké ale výstižné a hratelné. Kdybych to stihl tak 5*.
Prostě bomba


 Uživatel úrovně 8

Na druhé straně, jak už tady někdy v diskuzi padlo, jde o jednorázově použitelný projektil (v rámci jednoho souboje), zatímco démon v dýce by se uplatnil v každém kole. Postih k OČ mi přijde jako racionální pojetí neviditelného projektilu. Sice můžu stokrát krásně vidět že někdo hází, ale jenom se krčím (= mám možnost házet si na obranu, jinak by šlo o útok na nehybného protivníka), nevím kam dýka letí, takže těžko můžu uhýbat úplně efektivně, navíc jí nevidím, jen vidím že někdo máchnul rukou, nic na mě neletí (= šance na uhnutí je menší než kdybych dýku viděl, mám postih -3). Ostatní parametry bych pokládal za vlastnosti základu - vrhací dýky (nižší SZ - není určená k boji tváří v tvář, ale ostrá, takže se to při zásahu vyrovná, vyrobená tak aby se s ní dobře házelo). K tomu, postih k OČ jasně implikuje, že platí jen když postava dýku opravdu nevidí, když jí vidí, (pod vlivem kouzla, artefaktu atd), žádný postih nebude (na rozdíl od skutečného útočného démona).

Navíc předměty z PPZ mají obecně nižší magovou náročnost, než by odpovídalo použití příslušných démonů, alespoň ve verzi 1.5. Škoda že se na diskuzi vykašlal Nathaka, ten si pro změnu stěžoval že za tu cenu to ani náhodou nestojí :-).

Rozhovor je ukázkou hloupého chování hráčů, pravidla bych do toho moc netahal. Viděl jsem rozhovor na téma "alchymista se nemůže schovat za stůl, nesmí používat štít, takže by to byl neoprávněný bonus" a taky "nemůžeš utíkat, za tou zdí je protivník a je blíž než 2 sáhy (z toho 1/2 sáhu kamenného zdiva)". Lidé jsou někdy rozumní a někdy hloupí, s tím se nedá moc dělat.


 Uživatel úrovně 5

darkkkn:
Originalitu rozebírat nebudu, protože stejně se na originalitu moc hledět nedá (vše už tu jednou v nějaké podobě bylo) a ani ji nezahrnuji do hodnocení.

Neviditelná dýka je skvělé zdůvodnění, proč má bonusy. Ale když se trochu zamyslíme, tak bonus za tu neviditelnost je 4/+1 (1/+1 za zvýšení SZ a -3 do OČ cíle). Postih za úplný boj poslepu přitom je -5, za velké šero je -2.

Další věc - postih do OČ protivníka se dle mého naprosto zbytečné:

Varianta SZ 6/+1 bez postihu:
Útočník: *chřesty chřesty* Naznačuji vrh dýkou když tu mi zmizí z ruky. Útočím za 10/+1.
Obránce: *chřesty chřesty* Instinktivně uhýbám tak, abych se vyhnul. Bráním se za 9, takže mě dýky zasáhla za 2 životy.

Varianta SZ 3/+1, postih -3 do OČ:
Útočník: *chřesty chřesty* Naznačuji vrh dýkou když tu mi zmizí z ruky. Útočím za 7/+1.
Obránce: *chřesty chřesty* Instinktivně uhýbám tak, abych se vyhnul. Bráním se za 9, takže mě dýka nezasáhla.
Útočník: A započítal jsi si postih -3 do OČ?
Obránce: Jaký postih?
Útočník: Za to, že jsi nevděl jak na tebe ta dýka letí.
Obránce: Ale já viděl, jak jsi to házel, to přece napadne instinktivně se skrčit, ne?
Útočník: To jo, ale neviděl jsi trajektorii dýky, takže nevíš kam uskočit, to je jako by jsi neuskakoval vůbec.
Obránce: Ale houby, to že je to neviditelná dýka ti zvýší tu útočnost, normální dýka nemá útočnost. A jak může vlastně neviditelnost mít vliv na útočnost?
PJ: *nevěřícně kroutí hlavou*.

To, že obránce má postih, to je také spíše drobnost, na kterou se dojde až během hraní. Mnohem horší je vyváženost - za 25 magů a 80 zl mít alternativu útočného démona z 5. sféry (250 magů) je dosti na pováženou (to je největší chyba a nedostatek díla).


 Uživatel úrovně 0

Zdravím, nejprve bych chtěl říct že se nesnažím inspirovat ve hrách nebo z filmů. Přesto hrozně rád koukám na filmy, a kdybych měl lepší pc tak jsem nejspíš velký hráč. Přesto si nepamatuji ani na jeden předmět tomuto podobný, a vždy když začínám s tvorbou tak si prolistuji dosavadní předměty abych se vyhnul tomu že by to mohlo naznačovat náznak toho že jsem dílo jen přejmenoval a upravil.

Dýka slepého Iona tento předmět získal při jeho tvorbě, a vzhledem k tomu že to měl být původně artefakt, tak mu zůstalo toto jméno, a nepovažuji to za velkou chybu. Když jsem tento předmět ukázal poprvé v MS tak mi bylo doporučeno abych udělal několik velkým změn, včetně změny kategorie, a přepracování do této podoby. Jméno zůstalo, a předměty které se dají vyrobit většinou nezískávají takové jméno jako Dýka slepého Iona. Opravdu si myslím že název "kouzelná dýka", nebo "neviditelná dýka" by v tomto případě akorát pošpinilo vlastnosti této dýky, a špatně by se hledalo dosti výstižné jméno.

V popisu jsem zkoušel několikrát zdůvodnit, že postih -3OČ je oprávněný. Kladl jsem velký důraz když jsem vypisoval důvody proč by tam ten postih měl být. Nevím jak vy, ale když po mě něco hodí, tak ano přikrčím se, ale jestli že nic nevidím letět tak se neskrčím/ neuskočím jako kdybych to těleso viděl. I když instinktivně udělám pohyb abych se vyhnul tělesu, tak jakmile ho nevidím ten úhyb nikdy nebude tak dokonalý jako kdybych viděl jak to těleso letí. Proto zohledňuji co největší počet důvodů proč by tam ten bonus měl být. Když zohledníš všechny důvody, mělo by to být dost na to abys uznal že ten postih je tam oprávněně. Hrdina neprochází vesnicí kryjící se pokaždé když někdo udělá prudký pohyb.

SZ je 3+1, to že za letu získává schopnost která dá postih! protivníkovii za obranu neznamená že ten postih musím přičíst do SZ. Nezvyšuje to sílu zbraně, pouze dává protivníkovi postih za obranu.
Zkus se nad tím zamyslet z tohoto podhledu. Třeba příště bude bonus menší, ale pro teď je to z SZ 2+0 na SZ 3+1, -3OČ má protivník a neni správné to přičítat do SZ.


 Uživatel úrovně 5

Jsem rád, že jsem toto nemusel posuzovat jako redaktor, protože můj názor asi bude hodně odlišný od ostatních.


Díka je zpracována stručně a výstižne, toť rozhodně největší klad na díle.
Nápad s neviditelnou zbraní již zde několikrát byl (uvedu například neviditelný chodcův meč, na přesný název si žel nevzpomenu), to za chybu nepovažuji.

Jedná se vlastně o dýku s parametry:
1/+1/-2 pro boj zblízka a
6/+1 pro boj z dálky

Autor se dle mého pouze vyhnul pravidlovému úzusu útočného démona tím, že trochu změnil mechaniku bonusu, ale stále se pouze jedná o dýku, která zvyšuje svou sílu (podobně jako útočný démon).

Velký klad vidím v jasném herním popisu účinku (na rozdíl od útočného démona).

Nesouhlasím však s postihem -3 do OČ. Co asi tak uděláte, když na vás někdo naznačí hod? Instinktivně se skrčíte. Hrdina má trochu vybroušenější postřehy, tak instinktivně začne uhýbat nebo nastavovat štít.

Velkou chybou je nevyváženost - za 1 sféru démona zvýšit SZ o více než 3. Navíc 1 sféra odpovídá cca 45-50 magům (pro předměty se surovinami), takže také chyba.

Dílo dle mého je na 2,5* - průměrný přínos, dobrý nápad s vysvětlením bonusu jinak než démonem, který hýbe rukou. Velký zápor s nevyvážeností oproti pravidlovému útočnému démonu.

Jestli opravím na 2*, se ještě musím rozmyslet.

P.S.: Pojmenovat něco "dýka slepého Iona" a v textu se ani nezmínit, je také trochu podivné :)


 Uživatel úrovně 0

posledních několik let hledám v příspěvcích spíš než čísla atmosféru a inspiraci. představuju si, jak předmět/artefakt "naservíruju hráčům. proto vždy ocením originální historii, způsob vzniku nebo název. kdo a proč vymyslel tuto dýku? kdo je slepý Ion? (neinspiroval ses jménem z MtG Iona, Shield of Emeria?) atp.
to nic nemění na tom, že předmět je to pěkný a dobře popsaný.


 Uživatel úrovně 0

Řekl bych že je dobře že se ta diskuze uzavřela, ale podle mě není správné smazat příspěvky na kterých ta celá diskuze stála, a nad kterými jsme strávili nějaký ten čas.

PS: Opravdu ani jeden z nás netrpíme samomluvou. :-)


 Uživatel úrovně 8

Tak, v diskuzi teď bohužel pár věcí chybí, protože se je Nathaka rozhodl smazat. V podstatě jde o problém, jestli je opodstatněná vysoká cena základu (12 zt za vrhací dýku), nebo je to nesmysl. Bohužel argumenty protistrany se ztratily v nenávratnu, takže vidíte jen reakce. Ani drakkkn ani já netrpíme tak pokročilou samomluvou jak by se mohlo zdát :-).


 Uživatel úrovně 0

Krátké, výstižné, využitelné. Je vidět, že nápaditý předmět nepotřebuje milion stránek.

howg


 Uživatel úrovně 8

Na to nemám nervy. Pro mě za mě si pište díla na půl A4, která si nastřílí cenu od boku, odůvodňovat to budou mechanismem z DnD a pak vyhrají OHZD.