Alchymistické Předměty

Bronzový popel Hodnocení: Průměr

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 13

Skupina: Jedy

Suroviny: 231

Základ: bronz (1 mince)

Nalezení: -

Trvání: 1 kolo/1-3 kola

Výroba: 5 směn

Nebezpečnost: 8

Síla: 3-8/30-50

Barva/chuť/zápach: 90/80/0

Popis:

Tento jed umí vyrobit alchymista pyrofor od 6té úrovně.

Jed se používá na zbraně (Použití: krev). Na kůži zanechává červené fleky až po měsíční dennodenní výrobě. V jídle by 5 a více flakónků jedu způsobilo nevolnost a dávení – nebezpečnost 9, použitá vlastnost odolnost. Ale ta chuť.

Jed působí v ráně za 1-3 kola po dobu 1 kola. Síla jedu je 3-8/30-50.

Vzhled: světle modrý(azurový) lepkavý jemný prach, kovové chuti, bez zápachu. Rozptýlený prach nechává kovovou pachuť na patře s nápadností 60%.

Příznaky otravy: Otrava jedem se projevuje nevolností, cukáním v ráně a pocitem slabosti (bez vlivu na herní statistiky). Smrt nastává (je doprovázena) křečemi.

Výroba: pyrofor za pomoci surovin rozpustí bronz, několikrát roztok přefiltruje a vysráží , sraženinu rozpustí v kyselině (1/3 surovin) s dalšími pomocnými ingrediencemi, roztok povaří, ochladí, vysráží přídavkem surovin, sraženinu promyje a nechá stárnout. Slije případné zbytky kapaliny. Modravé krystalky z vyschlé sraženiny proseje a rozdrtí na jemný prášek. Nakonec do prášku kápne kapku oleje, aby ho šlo snáze nanášet na zbraně.

Tento jed znají a používají hobiti jako jed na otrávené šipky pod jménem Azurový pudr (síla: 0-1/3-5). Hobití pyroforové - experti dokáží Azurový pudr vyrobit i ze 3 mincí azuritu nebo 5 mincí malachitu (rudy, barviva).

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 13

Autor:

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Třístranná kostka neesituje jako pravidelná kostka tak, jak je známe. Leč, pokud chcete hodně improvizovast, vezměte tužku a jednotlivé hrany očíslujte.
V naší družince to děláme ještě jednodušeji - vezmeme šestistěnku a vydělíme dvěma :-)

Petře z Chomutova - jedy jsou tak silné, jak je jako PJ chceš mít silné a jak si je navrhneš. Nic ti nebrání sílu i cenu vydělit pěti nebo vynásobit dvaceti ;-) Jak si existenci upraveného jedu obhájíš ve svém světě, to je už na tobě :-) Síla tohoto jedu je právě taková, aby ho mělo cenu používat v desetinovíém množsttví, a tedy i v síle, na šípy.

Neříkej mi Folcwine, ýe jsi tak nezkušený hráč, že si nepamatuješ, jak z rozsahu hodů odvodit hody kostkami. Vždyť je to v začtečnících ;-)
50 mínus 30 je dvacet, děleno pěti jsou 4 hody. 30 mínus 4 je 26 a máš výsledek 4k6 +26.


 Uživatel úrovně 0

Toto dílko vypadá zajímavě hlavně proto že je jako základ použit kov. Tento jed je dle mého názoru opravdu smrtonosný, smrt v křečích během třiceti vteřin od zásahu to je opravdu rychlé.

Samurai:
Ano kostka o třech stěnách existuje ale má velice podivný tvar, připomíná knedlík s třemi výřezy, kulatý tvar zajišťuje to aby se nepostavila na hranu. Osobně jsem jí ještě neviděl ale můj kamarád ji měl zapůjčenou.


 Uživatel úrovně 8

Corwin: Díky za demystifikaci, teď už vím, že ta věc ze šípových žab se jmenuje kokoi :-)


 Uživatel úrovně 5

Bronzový popel vidím na 4*, s velkým přihmouřením oka za 5* (řemeslně zpracovaný jed, navíc s poměrně originálním základem jedu, který neodporuje logice - bronz je z mědi a cínu).
Myslím si, že tam je vše, co má jed mít + pár dokreslujících informací o výrobě a o tom, jak zapadá do něčího (hodně obecného) herního světa.
Je mi jasné, kde pro stručný, úsporný styl psaní autor bral inspiraci - stačí se podívat na můj Toxikon a Klobásový jed :o)
(tato kritika byla psána na Folcwinovu prosbu a zároveň s kritikou na jed " Štíří jícha").

Ps: osobně jsem spíše skeptický, takže bych hlasoval spíše níže, než výše.


 Uživatel úrovně 5

Zdravím...
Další dílo nového autora:)

1) šestá úroveň se napíše správně 6. úroveň. Ale ode mne kárání za pravopis nečekej (brzy pochopíš). Ber to jako psotřeh.

2) První odstavec mě až děsuplně mate.
Nechápu význam věty "Na kůži zanechává červené fleky až po měsíční dennodenní výrobě."
Dovětek "ale ta chuť" nám o chuti nic neřekne (ikdyž, ta se dá rychle vymyslet při hře)

3) Smrt v křečích je velice nechutná. chudák cíl. Uf, fu jty vzpomínky na vlastní prách smrti. (Děkuji psotáce hradu Sovince, klukům ze skupiny a pánovi ze stánku a jakémusi turistovi)

4) výroba je popsaná zbytečně složitě. Naštěstí se při hře její popis prakticky nemusí projevit.
Ovšem, pochybuji, že kov se dá rozemlít na prach, zvláště, kyž bronz je kujný (můj možný omyl)

Hehe, chtěl jsme vytknout, že není uvedeno, jak je jed silný, ale nakonec jsem zjistil ,že to je uvedeno v záhlaví:)

Jed je to jednoduchý a okamžitě použitlený.



Folcwine:
Dost jedů v pravidlech je nefantasy a také tam jsou, takže toto je zbyttečné psát. Navíc, toto je zkrátka reálná chemie.
A věta "nehodí se do světa DrD" je hloupá, neb, co je svět DrD?
kostka 1k3 - nejsme si právě jist, zdali existuje ksotka pouze o 3 stěnách (jsme schopen složit max 4 stěn)


 Uživatel úrovně 8

UnknowN: Skutečné kurare se vyrábí vařením kůry, listů a kořenů stromů z rodu Strychos (bohužel nevím jestli to má český název). Jed z žab asi nemá žádný zvláštní název (šípový/šipkový jed).


 Uživatel úrovně 8

Ono taky pravidlové kurare se myslím vyrábí z borůvek (ehm ehm)... Asi nikdo by se nezlobil, kdyby někdo udělal skutečné kurare (z tzv. "šípových žab"), ale takový jed by byl asi dost přesílený...


 Uživatel úrovně 0

Ano Corwine, chuť je měděná. Jedem je totiž měď. Ale nevm, jak se chuťově liší od jiných kovů, proto není blíže určená.

Folcwine, kurare je šípovým jedem jihoamerických indiánů a připravuje se z odvarů různých rostlin. Toto je anorganický jed, principem je jedovatost mědi. Prosím, nesrovnávej mne s (ne)dostatky oficiálních pravidel ;-)
Ve srovnání s Kurare z pravidel je Azurový poudr slabší v účinku a má věrohodnější nebezpečnost.


 Uživatel úrovně 5

Jed nahrazuje a posiluje kurare. Kurare působí jen na málo odolné tvory, například zloděje a kouzelníky a to díky nízké nebezpečnosti. Oproti předchozímu jedu mi zde chybí nějaká zajímavost, připadá mi jed hodně nefantasy a nehodící se do DrD (jed mě směřuje k otázce - proč zrovna nebojovat rezavým mečem?).

Je to můj subjektivní pocit, kterého se ani po 3. přečtení nemohu zbavit, proto jsem jed nechal posoudit Corwina.

Pravidlově i vyvážení se zdá být v pořádku, vzhledem k síle a nebezpečnosti jedu mohla být nižší dostupnost základu a vyšší magová a surovinová náročnost.
Nevím jak bych na kostkách měl nahodit 30-50 (docela dlouho jsem počítal, než jsem došel k výsledku 4k6+26).
Použití 1k3 kostky je dosti nepraktické (ale neberu to za chybu).

Pěkný a jednoduchý popis, dílo je snadno pochopitelné. Pro vyšší hodnocení mi chybí nějaké zpestření, jako například u štíří jíchy.

***


 Uživatel úrovně 8

Jednoduchý jed, který se dá okamžitě použít ve hře. Relativně vysoká síla je vyvážena velkými náklady na výrobu, navíc jde o výrazně nápadnou látku. Předpokládám, že chuť je měděná? Křeče mají provázet úspěšnou otravu, nebo se objeví jen v okamžiku, kdy jed postavu doopravdy zabije? Tohle může být pro hráče docela důležité, pokud už jed znají.