Ketarův set pro správného Trpa
Ketarova úderná sekera
- magenergie: 140 magů
- suroviny: 110 zl.
- základ: válečná sekera
- výroba: 10 dní; doma
- sféra: 2
Ketarova sekera byla zhotovena pro přední linii hlavních trpasličích ozbrojených sil. Je poměrně lehká (váží 55 mn.) a mezi trpaslíky a celkově válečníky je využívána hlavně díky svému zvláštnímu útoku, který ji vyčleňuje z řady obyčejných zbraní a hlavně dovoluje útočníkům rychle potlačit nápor nepřátel.
Popis:
Ostří této sekery si i bez údržby zachovává stříbrolesklou kovovou barvu, přičemž ve tmě září matnou modří (nechová se jako louč, pouze slouží k lepší orientaci a manipulaci se sekerou ve tmě). Uprostřed, kde je ostří nasazeno na toporo, je vyražená runa, která při úspěšném zásahu zvl. útokem sekery jasně zazáří. Sekera jako taková má parametry: 5 / +3 / 0.
Zvláštní útok:
Pokaždé, když tato sekera zasáhne nepřítele (tzn., ubere alespoň jeden život), probouzí se v ní démon, který po jisté době umožní svému nositeli udělit kritický zásah. Kritický zásah nastane, když zbraň dohromady ubere více jak 20 životů a trvá přesně jeden úder, kdy se zdvojnásobuje útok a následně i útočnost. Navíc, pokud bude tento zásah úspěšný, hází si napadená postava proti pasti: síl + obr~9~nic/bude odmrštěna.
Odmrštěný terč může v letu srazit své společníky a dodatečně mu mohou být ubrány životy. Do jaké vzdálenosti bude terč odmrštěn, závisí na tom, o kolik bude daná past podhozena. Dané číslo je uvedeno v sázích.
Příklad: Skřet je zasažen kritickým úderem, hodí si proti pasti síl + obr~9~nic/bude odmrštěn. Hodí např.: 4 - bude tedy odhozen o 5 sáhů.
*Na velikost D a větší se odmrštění nevztahuje. Nabitý kritický zásah v sekeře vyprchá po 1 směně.
Adamantiová hůlka do štol
- magenergie: 160 magů
- suroviny: 170 zl
- základ: adamantium (2 mn)
- výroba: týden; doma
- sféra: 3
Adamantiová hůlka do štol byla vytvořena speciálně pro horníky, tunelmistry a hledače pokladů, kteří v temných dolech otevírali nové lokace a potřebovali jistou prevenci proti nástrahám, které by tam na ně mohly číhat. Cena adamantia se může různě lišit, proto berte počet zl. za suroviny pouze jako vzorové číslo.
Popis:
Tento čarovný prut perleťové barvy je na dotek studený jako ocel. Jeho rukojeť, délka i zdobení je pouze záležitostí maker-ova kreativního ducha.
*Adamantium: (Lze nahradit jakýmkoliv jiným vzácným materiálem z vašeho světa) … je stříbrobílý extrémně pevný kov, jehož žíly se vyskytují (jak už to tak u podobných vzácností bývá) velice hluboko pod horami.
Použití:
S pomocí magů v hůlce (16 na den – dobíjí se o klasicky o půlnoci) lze vyvolat kouzla Oheň, *Ochrana před nemrtvými a *Ochrana před neviděnými.
*Ochrana před…
... po vyslovení zaklínadla se kolem jejího sesilatele utvoří neviditelná bariéra ve tvaru povrchu koule s poloměrem 3 sáhy. Jelikož se předpokládá, že bude sesilatel stát na zemi, má bariéra spíš tvar polokoule. Bariéra se formuje podle pevných překážek, na které narazí. Jsou-li malé, prostě je „obteče“ a na druhé straně se zase spojí.
*Ochrana před nemrtvými
- magenergie: 6 magů
- dosah: 0
- rozsah: viz, výše
- vyvolání: 1 kolo
- trvání: 4 směny
Nemrtvý si při pokusu projít bariérou hodí proti pasti: Roz~10~projde/neprojde.
*Ochrana před neviděnými
- magenergie: 8 magů
- dosah: 0
- rozsah: viz. výše
- vyvolání: 1 kolo
- trvání: 3 směny
Neviděný si při pokusu projít bariérou hodí proti pasti: Roz~8~projde/neprojde.
Více o fungování zaklínadel se dozvíte na str. 49 PPZ, odkud je ve velkém použit i tento text.
Ketarova LED-ová přilba
- „Každý rubač zaraz potřebuje, aby mu vychladla hlova!“
- magenergie: 110 magů
- suroviny: 60 zl
- základ: Kbelcová přilbice
- výroba: 1 týden; doma
- sféra: 2
Tato kbelcová přilbice byla vytvořena pro boj v šeru. Nejen, že svému nositeli propůjčuje možnost dohlédnout o 6 sáhů dál (jak s loučí, tak i bez ní), ale také zvyšuje oč o +1.
Popis:
Ketarova LED-ová přilba je matně stříbrolesklá a nemá odklopné hledí. Na dotek je nepříjemně studená a tak se více než doporučuje nosit pod ní batvat. Charakteristická je tím, že jakmile se dostane do šera, její úzké hledí začne modře světélkovat.
Speciální dodatek:
Tyto dodatky nejsou povinné, protože hraničí s přesílením postavy…
Postavě, která dosáhne plného Ketarova setu (bude bojovat s údernou sekerou, mít na hlavě přilbici a třeba v kapse hůlku) se zvýší oč i úč o +1, díky synchronizaci a prazvláštního propojení všech tří démonů.
Pokud vznikne lajna (min. 3 postavy) bojovníků s Ketarovým setem (zde i bez hůlky), je zde jistá procentuální možnost, že se dá nepřátelská jednotka na útěk. Jelikož tato pravděpodobnost nelze určit vzhledem ke spoustě faktorů, které jí ovlivňují, ponechává se možnost určit % hranici na PJs. |