www.Dracidoupe.cz


Alchymistické předměty


Ebenové dřívko 
Příprava pro tisk (tisknuto 734x)
Přidáno: 0:45:46 26.05.2013
Skupina:Ostatní
Magenergie:10 magů
Suroviny:15 zl.
Základ:ebenová špejle (5zl)
Trvání:3 směny
Výroba:10 kol
Magy/den0
Autor: Ascella
Průměrné hodnocení:3.78
Popis:

Ebenové dřívko je špejle o velikosti krbové zápalky. K jeho výrobě lze použít odpad vzniklý při výrobě ebenové hůlky. Obdobně jako ebenová hůlka chrání nositele před magickými útoky, ovšem jedná se o předmět jednorázový, který poskytuje pouhou ochranu a to nikoli naprostou.

Nositel ebenového dřívka jej aktivuje rozlomením. Od té chvíle po dobu 3 směn je chráněn proti veškeré zraňující magii ať je cílena na osobu či plochu. Ochrana se vztahuje proti kouzelnickým kouzlům ubírajícím životy, nikoli typu Dotyk upíra, které zraňují jiné atributy. Dřívko učiní tělo nositele šástečně rezistentní vůči zranění magií: způsobí pohlcení části poškození, které by měl nositel utrpět.

Dřívko má tři stupně výroby, z nichž každý stojí o deset magů a deset zlatých v surovinách více, než ten předchozí. Zvyšovat kvalitu dřívka se alchymista učí postupně. Od 1. úrovně může vyrábět dřívko I., od 3. úrovně dřívko II., od 5. úrovně dřívko III.

V závislosti na své kvalitě pohltí určitý poměr z celkového utrpěného zranění magií:
I.: 0 + k3 (k6/2) x 10%, tj. 10-30%
II.: 1 + k3 (k6/2) x 10%, tj. 20-40%
III: 2 + k3 (k6/2) x 10%, tj. 30-50%

Utrpěné zranění se zaokrouhluje nahoru, ale aktivované dřívko vždy pohltí poranění alespoň za jeden život.

Př: Nositel ebenového dřívka I. je terčem útoku černým bleskem, který by jej měl zranit za 50 životů. Hodí si, kolik % poranění pohltí ochrana dřívkem, má šanci na odolání 10-30%. Hodí na k6 4, to znamená 2 na k3. Dřívko mu uchrání 20% utrpěného poranění, to z 50 znamená 10 životů. Je zraněn pouze za 40.
Kdyby použil dřívko III., znamenalo by to při stejném hodu, že uchrání 40% životů, to znamená 20. Byl by zraněn za 30.

Dřívko lze rozlomit před očekávanou bitvou. Použití v bitvě vyžaduje 1 kolo, či 2 akce jiná činnost v RSS, pokud je uklizeno. Pokud je umístěno tak, že jej lze rozlomit bez složitého vytahování, lze jej aktivovat během jedné akce jiná činnost.

Při interakci s jinými magickými ochranami se ebenové dřívko počítá vždy jako poslední. Tj. nejprve se započítají veškeré jiné ochrany, které mohou ovlivnit zásah kouzlem, až pokud jimi něco projde, výsledek se snižuje o působení dřívka.

Výhody

  • Pasivní ochrana pohybující se po aktivaci s nositelem – netřeba hopsat a skákat pro zachycení blesků jako u ebenové hůlky, stejně je možno se libovolně pohybovat aniž by se opustila nějaká chráněná oblast pomocí kouzel zastavující magii či svitkem Ochrana před kouzly.
  • Ochrana není ultimátní – nedegraduje kouzelníky, kouzlo vždy nějaké zranění způsobí, na druhou stranu se nejedná o pouhý hod proti pasti „všechno nebo nic“, nositel musí se zraněním počítat a připravit se na ně, není zaskočen, když u běžných pravidlových ochran typu Magického zrcadla kouzlo projde.
  • Redukuje zranění všemi druhy magického poranění včetně plošných kouzel.
  • Jednodušší mechanismus než Ochrana před kouzly nebo Magické zrcadlo – není třeba znát hodnotu sesílací magenergie nepřátelského kouzla, ani případnou úroveň pro ochrany založené na jejich rozdílu – projde/neprojde.
  • Jde o předmět, kterým se může chránit i nepřítel družiny, aniž by to naprosto znemožnilo kouzelníka.
Nevýhody
  • Jednorázový předmět, který je nutno aktivovat, aby poskytoval ochranu oproti 10 letům trvání Ebenové hůlky, nebo celodennosti Magického zrcadla.
  • Ochrana není naprostá – vždy se nějaké zranění utrpí.

Předmět vyvíjen diskuzí herní skupiny, následně testován a vyvažován v praxi do této podoby. Ve vývoji "trvalá" verze.

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 16
Ikonka uživatele Andokajn    [pošta] NEW     22:26:05 20.07.2013
pokud dobře počítám, tak to maximálně uchrání 189 životů (válěčník s odolností 21/5 a vždy při přestupu mu přibyl maximální počet životů má 189 životů)

na druhou stranu je možné, že mi to za celou dobu ochrání 0 životů, což za 30 magů je docela dst drahý :-D

jinak asi by šlo nějak matematicky upočítat, kolik to v průměru uchrání životů, ale bylo by to minimálně dost náročné a byla by to spíš více statistika jak matematika :-D...


Ikonka uživatele Plž    [pošta] NEW     8:06:41 25.06.2013
zerafel:

Mohl bych psát sáhodlouhý výklad o tom jak se tvářím při psaní, nebo se snažit matematicky vyjádřit fiktivní obranu proti střelám a tím průměrné zachráněné životy ale myslím že to už asi není účel.

a tak jen vítej zpět a děkuji za odpověď a vysvětlení tvého postoje. Názory byly vyřčeny je čas začít nad nimi přemýšlet.

Vyjádřím se jen k jedné jediné věci a to slovům "Příště, prosím, poštou" názor vyřčený si dle mého názoru zasluhuje i veřejnou odpověď , takže proč by jsme mi ostatní měli být ochuzeni a nějaké to počtení?

Plž

Ikonka uživatele zerafel    [pošta] NEW     19:06:15 24.06.2013
Sccion: Já odsud vypadnul na pár let a odvykl si místní diskuzi, tak se mi nemůžeš divit, že, navyknut na to, jak to chodí normálně v čajovnách a hospodách, vnímám podobná slova jako "ostřejší" (například jsem tak starý, že ani nevím, kdo jsi :o). Pokud bys takto jednal "tam venku", tak by to znělo jinak než tady.
A týká se mě ten poslední odstavec minimálně :o)
A neslovíčkařím, jen poukazuji, k čemu zrovna mluvím. A konverzuji takto "podrobně", protože jsem neviděl Plžovi do tváře, když to psal, a tudíž jsem to mohl blbě pochopit a chci se ujistit, jak to myslel.
Příště, prosím, poštou.

Ikonka uživatele Sccion    [pošta] NEW     16:29:07 24.06.2013

Já ti nevím, zerafele, podle mě se chytáním lidí za slova vždy nadělá víc škody než užitku a snadno tak vzniká nekonečný koloběh nedorozumění a nekonečného vysvětlování.

Než jsi to napsal, tak mě kupříkladu vůbec nenapadlo, že by Plž stál v nějaké opozici vůči tobě. A i teď si myslím, že svůj postoj adresoval podobně jako ty spíš atmosféře serveru, než konkrétně tvojí osobě.


Ikonka uživatele zerafel    [pošta] NEW     14:50:16 24.06.2013
Plž:

Jak je vidět, prastaré návyky "mít ostřejší tón" v diskuzích na opozitní diskutující tu pořád zůstaly...

"kde je ten váš slavný poměr?" - kdybys četl můj dolní příspěvek, zjistil bys, že také nezastávám toto pravidlo. A pokud jsi to věděl, pak se omlouvám - v tom případě bys ale vykal křečkovi :-) Nicméně musíš uznat, že toto pravidlo zde bylo extrémně citovaným a aplikovaným v mnoha nesmyslných situacích... mnohdy i samotnými redaktory.

jen tak mimochodem - ochrana před šípy nezachraňuje žádné zranění - šíp by tě mohl minout. Takže technicky vzato by šlo o skutečnou záchranu zranění až od doby, kdy by tě šíp zasáhl (hodil by sis na obranu, protivník na útok a mělo by dojít ke zranění).

"Ty máš především hlasovat a kritizovat podle sebe, ne podle davu." - jsem rád, že jsi mi to řekl, asi bych to bez podobné odpovědi nevěděl. Můj příspěvek byl především povzdech nad minulým i přítomným osudem tohoto serveru, nikoliv nováčkovská prosba k místním barevným.

"A k zerafelovi tenhle názor hájím od té doby co jsem zde na servru." - ok, to ti neberu. V tom případě se tě můj dolní příspěvek netýká (což jsem taky nikde nenapsal) :-)

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     10:57:00 24.06.2013
Bych k tomu ještě něco dodal:

1 mag ~ 2 životy se stejně myslím má týkat jenom kouzel přímo zraňujících nebo kouzel přímo léčivých. Těžko určovat cenu ochranných efektů - jejich efektivita může být přesažena, ale stejně tak se nakonec vyplatit nemusí. Záleží na situaci - na tom, jaká kouzla protivník nakonec použije apod. (může se rozhodnout třeba boostovat spolubojovníky, zvláště pokud tuší, že družina bude mít magické ochrany).

Alchymistická magenergie je svojí hodnotou někde úplně jinde, než magenergie kouzelnická, už jen proto, že se jedná o neobnovitelný zdroj, který je třeba pracně získávat a následně destilovat, přičemž nakonec může přijít nazmar když při výrobě padne neúspěch, takže uvažovat 1 mag ~ 2 životy u alchymistických předmětů je bezpředmětné.

Říct "Vždyť to může odstínit klidně i 1000 životů" zní sice strašně, ale je třeba si uvědomit, že to taky znamená že i tak to osoba pod vlivem ochrany schytala za těch druhých 1000, co už ochrana neodstínila (platí tedy v tomto případě, u dřívka které zrovna náhodou odstínilo 50%).

A konečně - Procentuelní ochrana snižuje efektivitu kouzelnického stylu "První kouzlo = Ultramegahyperslava blesků" - pokud to povede k tomu, že kouzelník bude taktizovat s širším repertoárem kouzel, jelikož kvůli rezistencím jeho protivníka by maximální magický útok byl plýtváním magů, tak je to IMHO jedině dobře.

Ikonka uživatele Plž    [pošta] reputace: 2
Dakeyras: +1
Hamster: +1
NEW     8:21:52 24.06.2013
Srovnám-li ebenové dřívko s kouzly jiných systémů tak plně odpovídá všem ostatním. Anebo jinak. DnD 3e pokud si vezmu jednoduché kouzlo Endure elements vůči útočným kouzlům tak jsme na stejném poměru a pokud si vezmu kouzla rolemastera tak je to to stejné.

A když přejdu ke kouzlům DrD a vezmu si třeba kouzlo štít kde se za 2 mágy zvedá na 1 kolo obrana o 5 a tedy za 2 mágy mi toto kouzlo zachrání 5 životů a kde je ten váš slavný poměr?

A co takhle ochrana před šípy kdy za 9 mágu odkloním všechny střely po dobu 10 směn. Pokud budu mít oddíl 100 lučištníku útočících, na čaroděje po celou dobu budou střílet kolik mi tohle kouzlo zachrání životů? A kde je zase ten poměr? Raději se ani nebudu vyjadřovat.

Proto mě osobně přijde absence stropu jako naprosto normální věcí a kouzlo dle mého názoru naprosto v pohodě zapadá do ostatních pravidel.

A k zerafelovi tenhle názor hájím od té doby co jsem zde na servru. Ty máš především hlasovat a kritizovat podle sebe, ne podle davu. Se změnou skladby kritiků se samozřejmě změnilo i celkové hodnocení jednotlivých děl. Celkové hodnocení totiž nevypovídá o díle jako takovém ale bohužel především o kriticích a své době. Dle mého je proto naprosto normální že když vezmu stejné dílo v jinou dobu s jinými kritiky tak pokaždé bude celkové hodnocení úplně jiné.

Plž

Ikonka uživatele Hamster    [pošta] NEW     9:40:05 22.06.2013
Mě teda přijde absence nějakého stropu taky (?) jako hrubá chyba. To je normální, že za 10 (30) magů můžu uchránit klidně 100 životů? 1000 životů? Kolik blesků je schopen kouzelník vypráskat za 3 směny? "Od té chvíle po dobu 3 směn je chráněn proti veškeré zraňující magii"...

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] reputace: 1
Dakeyras: +1
NEW     0:33:13 18.06.2013
No, jak to tady chodí... Každý tak nějak hodnotí podle sebe. Teď když už ani uživatelská základna není tak široká, tak už se i ztrácí takový ten "kolektivně zafixovaný standard" a nestává se, že by se hodnotící nechali strhnout nějakým dominantním kritikem a naskákali na nezastavitelný a všeničící vlak připomínek a hemzů.

Zhruba polovina hodnotících (co si všímám) má jako hlavní prioritu rychlou a snadnou aplikovatelnost do hry bez složitých úprav. Pak je tu pořád ještě i pár pravidlofilů, jejichž role nyní už ani zdaleka není ubíjecí, ale víceméně všímavě poukazují na pravidlovou stránku věci. Sem tam nějaký ten člověk, co je rád, když se to dobře čte, a jedinci, kteří ocení neotřelý nápad, nebo nějaké vtipné řešení dané herní mechaniky (např. já).

Ve sféře redaktorské sice nemůžu mluvit za ostatní, ale minimálně já bych byl pár let zpátky asi celkem za exota, vzhledem k mé politice "schválit všechno, diskutéři si to přeberou".

Jinak mě taky celkem štve, že tu celkem dlouho panovala ta zaměřenost na čtenáře - podřizování všeho tomu, abychom tu měli hyper super díla, která se návštěvníkům budou dobře číst... Ale už tak nějak nikomu (vlivnému) nedošlo, že pokud se kvůli tomu odstěhuje půlka perspektivních autorů, tak tu brzo nebude *co* číst, viz aktuální stav.

(Na Abarinu jsem se taky potkal s jednou hráčkou co se tu pokusila vyvinout nějakou aktivitu, čehož zanechala ze stejného důvodu.)

...čili to že je tu málo děl, to bylo pouze konstatování - ani trochu se tomu nedivím ;-)

(Já osobně jsem se s vysokou rubrikovou laťkou vypořádal tak, že jsem sub-laťkové příspěvky začal cpát do takového jednoho svého stolečku v putyce (-;)

Závěrem:

Prostě při příštím případném posuzování se na to dílo podívej, zeptej se sám sebe co je na něm fajn a co by tě na něm jako hráče prudilo (předsudky a křivdy z minulosti doporučuji předem poodložit), a podle toho ho ohodnoť...

Vo tom to asi je, ne, že každý hodnotí podle něčeho jiného. Kdyby všichni hodnotili podle stejných kritérií, tak je můžeme napsat do dračího manuálu a udělování hvězdiček předat centrálnímu štábu cvičených opic ;-)

Ikonka uživatele zerafel    [pošta] NEW     14:58:56 17.06.2013
UnknowN:
Kdyby šlo o detail, tak to sem ani nepíšu, ale šlo o celkem často citovanou pasáž "1 mag = 2 životy, nebo tě tu sežeru". Tak se jen tak ptám, já, co sem už nechodím kritizovat ani číst díla, jak to tady teď vlastně chodí...
Mno a všehovšudy kdoví, proč je nyní těch děl tak málo... pokud to opět aplikuji na onu autorku, tak ta odešla díky tomu, že po slovech "kritika ti pomůže zdejší díla zlepšit" a sérii protichůdných a některých dost ostrých kritik to prostě vzdala a na drd (hru i server) se vyprdla.

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (3 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.10403108596802 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách