www.Dracidoupe.cz


Alchymistické předměty


Lektvar Ohňonoše 
Příprava pro tisk (tisknuto 339x)
Přidáno: 20:36:33 24.08.2011
Skupina:Lektvary
Magenergie:1 magů
Suroviny:2 zl.
Základ:Kovový prach, Fluorit (Akvamarín, Olivín, Granát)
Nalezení:Běžné
Trvání:6, 12, 24 směn
Výroba:1 kolo, 3 kola, 1 směna
Barva/chuť/zápach:70/90/30
Magy/den0
Autor: anarion
Průměrné hodnocení:4.71
Popis:

Už se vám někdy stalo, že vám zhasla poslední pochodeň v kryptě plné nepřátel? Nezoufejte dobrozdruzi! S lektvarem Ohňonoše už vás tma nikde nepřekvapí!

Lektvar Ohňonoše je zašedlá kapalina s jemným zápachem po železe a silnou železitou příchutí s hořlavostí, jakou má obyčejný olej. Slouží k prodloužení hoření zápalných zdrojů světla (pochodeň, lucerna) dle síly lektvaru o 6 až 24 směn. K získání účinku lektvaru je zapotřebí jej přimíchat k hořlavé směsi či jím přímo polít pochodeň ještě před zapálením. Takto upravený oheň má ovšem shodné všechny ostatní vlastnosti s obyčejným ohněm.

Sílu lektvaru určuje doba jeho trvání. Viz následující tabulka:

MagenergieTrváníVýroba
1 mag6 směn1 kolo
2 magy12 směn3 kola
3 magy24 směn1 směna
Výroba:

Nejdříve alchymista smíchá železný prášek s jakoukoli hořlavou tekutinou (olej, líh, petrolej) a za občasného míchání postupně přidává magenergii. Železný prášek může být z jakéhokoliv kovu a dá se sehnat kdekoliv, kde se kovoobrábí: kovář, zámečník, zlatník...

Bonusy:

Pro marnotratné a snobské dobrodruhy (a že jich není málo) alchymisti vymysleli dražší a pompéznější variantu tohoto lektvaru. Pokud se do kovového prášku přimíchá drahý kámen, světlo vydávané tímto lektvarem chytí jeho barvu. Pro základní barvy (modrá, zelená, červená) a jejich jemný nádech se používá levná varianta polodrahokamu a to Fluorit (lidově Kazivec). Pro syté a hutné barvy se většinou sahá po dražších variantách polodrahokamů až drahokamů. Kupříkladu: Akvamarín (modrá), Olivín (Zelená), Granát (Červená). Tyto drahokamy oheň pouze zabarví a nepropůjčují mu žádné jiné vlastnosti. Je to opravdu pouze snobská varianta pro marnotratné dobrodruhy. Cenu polodrahokamu/drahokamu uváží PJ dle druhu a velikosti.

Poznámka:

Pokud alchymista přimíchá do lektvaru více magenergie, světlo prosvítí i prostor zatemnělý magickou tmou. Jinak vlastnosti ohně i doba hoření zůstávají stejné dle tabulky. Manová náročnost lektvaru se ovšem zvedne na: 5, 10 a 15 magů.


Poděkování patří uživatelům: Nikdo, Sccion a UnknowN za věcné rady v Moudré Sově. Děkuji Vám.

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 11
Ikonka uživatele Galkor    [pošta] NEW     8:47:12 11.03.2012
Hezky zpracované, výstižné nezdlouhavé. 5*

Ikonka uživatele Globox    [pošta] NEW     11:08:10 29.08.2011
Po chvilce dumání jsem se přiklonil k 5 hvězdám.
Dílo je skutečně využitelné pro většinu i méně majetných družin a není náročné na výrobu, takže skutečně pohotovostní.
Zpracování je dobré, tedy líbí se mi způsob podání.
Hodnotit originalitu dnes není zrovna objektivní, vzhledem k počtu děl v rubrikách. Pokud se nejedná o kopírování měli bychom být spokojeni. A já jsem. =)

Jinak myslím, že ony nedostatky co se týče volného hoření a podobného již byly zmíněny, ale pro PJeje by neměl být problém si něco stanovit.

Ikonka uživatele anarion    [pošta] NEW     13:49:18 28.08.2011
No... teď jsem trošku mimo. Je psáno že lektvar se chová absolutně stejně jako obyčejný oheň, tzn. zraňuje a chová se jako obyčejný oheň.

Co se týče použití. V kolonce při poslání díla použitý nebylo, jinak v MS normálně "Polití" jako použití jsem dával.

Lektvar je tak základní, jednoduchý a triviální, že je možno ho samozřejmě vyrobit od prvního levele. Co se týče nalezení, taky je jakoby zbytečné. Kovový prach a olej je všude a flurity (popřípadě jiné drahé kameny) jsou pouze barevnou variantu lektvaru. V základním stavu se nepoužívají, proto jsou v závorce.

Co se týče nalezení... ani sem ho tam nedával. Kokový prach je v Dračím Doupěte absolutně bežná surovina. Poprosíte kováře a trošku pilin nebo okují z výhně vám namete úplně zdarma. A ve středověku už byly pilníky.

Co se týče cenové dostupnosti apod. Ptal jsem se v MS a nechal si poradit. Osobně se v tomhle vůbec nevyznám (přiznávám) a tak to byl pro mě největší kámen úrazu. Měl jsem nápad a myšlenku, ale vyladit to a vybalancovat do pravidel mi dělalo (a asi i dělat bude) největší starost :o)

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     12:54:13 28.08.2011
Sice je škoda, že chodcův meč ztratí své jediné nebojové použití, ale dílo nemá vážnější chyby.

Nesedí tam exponenciálně rostoucí doba výroby, kdyby 1 kolo bylo pro dlouhohořící olej, 3 kola pro obarvený dlouhohořící olej a 1 směnu pro olej, který prosvítí magickou tmu, tak bych tomu rozumněl.

Druhým detailem je váha a cena základu. Železné piliny budou třeba váha 0 (čili zanedbatelná) a cena dávky 2zl u kováře (přecijen železné piliny nebudou úplně dobře k dostání). Pravidla již operují s drahými kameny, stačilo uvést váhu kamene na jednu dávku.

Zdenálova poznámka s dobou hoření volného oleje bych viděl podobně jako v lucerně. V lucerně to hoří mám dojem 3 směny a na volném prostoru 3 kola. Tedy pro volné hoření by doba byla číselně stejná, akorát v kolech. Zranitelnost z nejsilnější varianty bych maximálně z G přesunul do K.

Jedno z mála opravdu hned a takřka beze změn využitelných děl. 5*

Ikonka uživatele Zdenál    [pošta] NEW     13:40:43 25.08.2011
První dílo na 5 po hodně dlouhé době.

Využitelé, přiměřené

Co člověka samozřejmě hned napadne, je využití lektvaru jako molotovova koktejlu. Jak mění hořlavost vylitého oleje, jeho zranění, jak to hoří samo? Jaké zranění to udělá když tim někoho poleješ a zapálíš ho.

Ikonka uživatele Kamerask    [pošta] NEW     12:53:08 25.08.2011
Keď tak pozerám, tak vidím dosť pravidlových nedostatkov, ktoré som si predtým nevšimol.......

V tabuľke by mala byť kolonka požití, čo má byť u každého lektvaru( ja viem, tento sa nepožíva, ale malo by tam byť napísané aspoň niečo ako "poliatie", alebo tak).

Ďalej v kolonke nalezení má byť percentuálna šanca na nález suroviny potrebnej do lektvaru, v tomto prípade asi kovový prach a fluroit, či tie iné kamene.

V texte nieje napísané, kto to môže vyrábať. Alchymista? Alebo až Pyrofor???

Výroba sa mi zdá byť ešte divná, pri prvej variante trvá 1 kolo, pri druhej 3 kolá a pri tretej až 1 smenu??? Nemá to postupnosť, čo samozrejme nemusí byť, ale nezdá sa mi to....


Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     23:12:54 24.08.2011
Samozřejmě, nesmí se zapomínat na taková využití, kde třeba různé tajné nápisy jsou vidět jenom v různě barevném světle, apod. ;-)

Jinak opravdu není moc co řešit, stručně-jasně-přehledně a tak vůbec. 4*

Ikonka uživatele Corwin45A    [pošta] NEW     22:36:26 24.08.2011
anarion: Typy lektvarů jsou v tabulce, jen nemá nastavený rámeček. Protože to bylo celé otagované, považoval jsem to za záměr, rámeček doplním střelehbitě.

Ikonka uživatele Kamerask    [pošta] NEW     20:52:10 24.08.2011
Tak, máme tu najvyužiteľnejšie dielo zo súťaže O Zlatého Alchymistu. A aby som povedal, prečo toto dielo vyhralo cenu o najvyužiteľnejšie, a prečo nevyhralo súťaž.

Tento lektvar je výborne využiteľný, hodí sa prakticky všade, je veľmi dobre spracovaný, sú tam aj bonusy. Celkovo sa jedná o jeden z najvyužiteľnejšieho typu predmetov, ktoré existujú.
Prečo dielo nevyhralo je originalita, lebo podobných diel je veľa, a sú taktiež dobré, ja sám používam variantu podobného lektvaru.

Ale aby som zase povedal, toto na 100% využijem. Nedávam plné hodnotenie, ale nech sa autor nenahnevá, mne sa to naozaj páči. :)

Ikonka uživatele anarion    [pošta] NEW     20:45:24 24.08.2011
Corwin: Nebylo při odesální na ty typy lektvarů tabulka? Já jen že myslím, že jsem jí tam dával a v MS rozhodně byla. Určitě by to bylo přehlednější i líbivější.

Šlo by to pouze hodit do tabulky?

Jinak děkuji Corwine. Moc mě to potěšilo. Moje první (zatím) 5 hvězdičkové dílo :)

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.08434796333313 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách