Alchymistické Předměty

Zákeřné polínko Hodnocení: Průměr

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 5

Skupina: Ostatní

Magenergie: 1

Suroviny: 42

Základ: Polínko + 1 dávka jedu (viz níže)

Nalezení: -

Trvání: 1 směna

Výroba: 5 směn

Nebezpečnost: -

Síla: -

Barva/chuť/zápach: -

Popis:

"Zákeřné polínko" je pomocný alchymistický předmět rozšiřující možnosti dopravování jedu ke svému příjemci. Alchymista vhodný jed nechá vsáknout do připraveného polínka, a daný jed se potom začne uvolňovat po dobu jedné směny od chvíle, kdy polínko začne hořet (není-li předčasně uhašeno).

Použití "zákeřného polínka" je dvojí - buď lze daným jedem otrávit přímo kouř, který bude hořící polínko vydávat, nebo lze prostřednictvím kouře přenést jed na cokoliv, co by se nad ohněm opékalo. Polínko lze od obyčejného topiva rozpoznat podle charakteristického zabarvení několika z vnějších letokruhů.

Příklady užití v kombinaci s pravidlovými jedy:

Černá zhouba: Jed se kouřem přenáší na opékané potraviny, nejlépe maso - otrávené bude vše, co se bude nad ohněm opékat alespoň jedno kolo během jedné směny hoření polínka.

Jablečná vůně: V kombinaci s polínkem je u tohoto jedu dosaženo zpomaleného uvolňování - po dobu jedné směny hoření polínka vzniká v okolí jedovatý opar účinkující na každého do vzdálenosti 1,5 sáhu a to se stejnými účinky jako u pravidlového jedu.

Puchčoud: Podobně jako u "Jablečné vůně", i u tohoto jedu dochází k prodloužení trvání na jednu směnu (po dobu hoření polínka).

Svrbík: Svrbík v hořícím polínku dá vzniknout jemnému popílku, který se po dobu hoření polínka (a krátkou chvíli potom) bude snášet na vše v okolí tří sáhů. Svrbík aplikovaný tímto způsobem způsobuje zranění pouze v hodnotě jednoho životu, namísto obvyklých 4-6.

Slzný plyn: Jako Jablečná vůně / Puchčoud.

Bolehlav / Digitalis / Otrušík / Amanitin: Jako Černá zhouba.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 5

Autor:

Diskuze

 Uživatel úrovně 4

Menší zamyšlení nad jedy:

Jeden flakónek kurare nebo jiného pastovitého jedu na čepel. Pokud se natře na celou čepel tak při zásahu se otře jen část která přesto stačí na pravidlovou otravu.

A teď troška selského rozumu. Znamená to že sice mám jednu dávku ale jen část jedu z této dávky způsobí dostatečný účinek. Znamená to tedy že jedna dávka jedu v ideálním podání je schopna zabít více než jednoho tvora a jen díky ztrátám se počítá jako jedna dávka.

Jedy v jídle a pití:
Zase otrávím jedno jídlo ale nikde není napsáno že si cíl nekousnul jen jednou. To stejné co se týče sklenice či džbánu s vínem. Kolik toho musí vypít aby se otrávil? Zase když vezmu ideální stav že budu jed rovnou kapat do pusy tak mi logicky jedna dávka zvládne otrávit více cílů.

Plynné jedy:
Plynné jedy se po otevření rozepnou na určitý objem. Každý v tomto oblaku je otráven a působí na něj pravidlová past. Stejně tak pokud se nadýchá jen jeden. Zase je zde tedy část jedu která nebude spotřebována ale přitom to zase byla jedna dávka. V přímé inhalaci tedy logicky musím jednou dávkou otrávit více cílů.

Ve všech případech mě tedy vychází že jedna dávka je zkrátka jedna reálná mrtvola se všemi komplikacemi s přenosem jednu.

Konec úvahy.

Jak řeším jedy já:
Selským rozumem. Tedy pokud vezmu více jedu otrávím větší prostor více jídla atd. past bude stejná. Méně jedu musím toho více vypít více sníst být déle v zamořeném prostoru aby na mě měl jeden alespoň nějaký účinek. Snižování účinku provádím jak snížením pasti tak i snížením efektu. Rozhoduji dle logiky věci a mého vědomí a svědomí.

Pro větší otravy používám menší dávky než by měly být protože jak jsem spal výše dávka jedu počítá se ztrátami.

Plž

PS: a přece se točí...


 Uživatel úrovně 8

To by dokonce ani nemuselo být nijak těžké na provedení... Dovedl bych si představit něco na bázi lektvarového předávkování / návyku s pozměněnými účinky - ponechala by se stejná základní pravidlová konstrukce a daný jed by neměl žádné účinky při jednotlivých konzumacích...

...no vida, to bych řekl že je taky celkem pěkný nápad, muhehe. Sice mám trochu pocit, že už se to možná v rubrice někde objevilo, ale ono neuškodí si tyhle myšlenky jednou za čas připomenout jejich znovuobjevením ;-)


 Uživatel úrovně 5

Pak by asi nebylo na škodu "zrušit" nepsaný zákon, že 1 mag = přibližně 2 životy a nechat to na "magie je tak účinná, jak chytře se využije" - což zatím úspěšně využívám já a svět se kupodivu nijak nebortí :-)

Je to pak mnohem hezčí, když existují všechna ta "méně dokonalá kouzla", která předcházela těm "více dokonalým" atd. Ale to je jiná story.

Tvůj záměr vytvořit nový element do příběhu chápu. Otrava studny je se stávajícími pravidly neproveditelná. Možná by se dal vymyslet nějaký jed, který funguje pouze v případě, že ho postava pije každý den po určitý počet dní a až pak se projeví. Tento jed by bylo možné hodně zředit - byl by dělaný na podobné "studna akce". Jedna dávka nic neudělá, ale až několikadenní pití ano.


 Uživatel úrovně 8

Tak mě by třeba nešlo ani tak o vymýšlení pravidel, aby se jedy chovaly reálně, ale o vymýšlení pravidel umožňujících nasazení nových příběhových elementů - v tomhle případě tedy o otrávení nějakého hromadně využívaného zdroje za účelem plošně otrávit každého, kdo daný zdroj využije.

Podobným příkladem ze života je znehodnocování vody ve studních za účelem omezit nepříteli přístup k pitné vodě (například v rámci ústupové taktiky "spálená země"), k čemuž obyčejně stačila nějaká ta zdechlina, která měla navíc tu výhodu, že každého neopatrného žíznivce navíc stihla nějakou nepěknou chorobou. A vzhledem k tomu, že nějaké ty války a vojenská tažení jsou ve fantasy celkem obvyklá záležitost, tak je celkem snadné si představit, že k témuž by mohlo docházet i v rámci kampaní dračího doupěte.

...no a potom už je to jen otázkou toho, jak snadno by alchymista dokázal efekt nějakého toho tlejícího tělesa nasimulovat s pomocí lahvičky nějakého blivajzu.

Je samozřejmě jasné, že permanentní otrava studny bude cenově asi někde jidne, než jen otrávení jednoho ohniště na deset minut, ale snad by nebyl takový problém pro to nějaký ten obecný pravidlový rámec vymyslet, resp. nemyslím si, že by bylo OK něco takového zazdít jenom proto, že se to nedá řešit přes Úžasnou Pravidlofilní Tabulku Převodů ;-)

...resp. dá, ale každý, kdo by měl pracovat s tím, že na otrávení studny tak, aby to mělo potřebný hromadný účinek, bude potřebovat 1000 dávek nějakého pravidlového jedu (Melenova pomsta, 1000 magů a 60000 zlatých, jenom za mizerných maximálně 2-12 životů pro každého kdo se napije), by se na to spíš asi vyjahodoval :-D

Jako, když se to tak vezme, tak on takový útočný démon je schopen za svou životnost taky více než vyvážit svoje povolávací náklady. U démona +1 povolaného za 50 magů na to stačí 100 úspěšných útoků (ačkoliv já osobně si alchymistickou magenergii cením na víc, než kouzelnickou - řekněme tedy 200 útoků), a to má základní životnost kolem jednoho roku (maximální životnost cca dvě století, pokud ho povolá theurg na 36.).

Tudíž bych si dovedl představit, že by se na podobném základě vyřešily dlouhodobě a/nebo hromadně působící jedy.


 Uživatel úrovně 5

UnknowN:

Tak já prakticky jen popsal pravidlové pojednání, že tam opravdu je jakési pravidlo o množství jedu. Pak jsem taky napsal, jak bych to řešil já. Když Pjuju dobrodružství, nejraději volím elegantní a rychlá pravidla, protože mám většinou kupu děje v hlavě, na co je třeba myslet. Pokud bych se začal babrat v nějakém mechanismu dýl než 5 minut, asi by všichni umřeli nudou.

Ono je lepší něco popsat prostě takhle pravidlově a pak až při hře tomu dodat ten selský rozum (když třeba budeš nacucávat pokrm 3/4 potřebné doby namísto celé atd.). A vytvářet zbytečná pravidla, protože se mi nelíbí, že se kupříkladu jedy nechovají dle reality (kvanta, nekvanta, půldávka, čtvrtdávka atd.)? To už je dle mě absolutní extrém - je lepší vyjít z jednoduchých pravidel a na ně aplikovat selský rozum. Avšak pravidlový základ by tam být měl (od čeho se odrazit).


 Uživatel úrovně 8

zerafel:

Abych pravdu řekl, docela jsi mě překvapil. Když jsem psal, že by alchymistické jedy mohly být prostě tak zákeřné, že se koncentrují vždy v prvním pozřeném soustu, myslel jsem to jako vtip, ale teď si mě svou poznámkou o nacucávání jedů po pevně definovaných kvantech přiměl můj přístup poněkud přehodnotit.

Je mi jasné, že takovéto řešení je bezpochyby svým způsobem elegantní ve svě jednoduchosti, ale nevznikají přeci jenom jisté problémy v tom, že se jed chová podle toho "jak se to hodí pravidlům"? Alespoň mě osobně by to potom hraní DrD tímto způsobem připomínalo Order of the Stick...


 Uživatel úrovně 8

Pánové, než budete pokračovat v jistě plodné diskusi, tak bych na tomto místě chtěl podotknout, že si nejen jako autor díla, ale i jako redaktor rubriky cením dotazů uživatelů Folcwine a zerafel, neboť zcela zprávně poukazují na problémy, které rozhodně existují, a to nezávisle na tom, jestli je třeba jejich původ hledat v díle samotném, nebo už v původních pravidlech pro jedy, lektvary a jiné podobné alchymistické výrobky. Svou aktivitou navodili témata pro diskusi a poodhalili možné třecí plochy na hranici s herně-pravidlovým cítěním hráčské komunity.

Stejně tak si cením i poznámek Plžových, neboť ty mě v kombinaci s poznámkami předchozími namotivovaly k sepsání poměrně rozsáhlého postu, v jehož rámci se mi podařilo své vlastní myšlenky utřídit nejen tak, že já sám objevil pár nových směrů jak na problematiku nahlížet, ale snad i tak, že těch pár nových směrů objeví i někdo další.

Byl bych proto rád, kdyby se i nadále mohla diskuse vést v podobném produktivním duchu, a abychom se vyvarovali sklouzávání do osobní roviny, nebo nedejbože k označování cizích názorů za bezpředmětné nebo méněcenné.

TL;DR:

Nebuďte na sebe hnusný, nebo vás rozsadím a dám vám oběma za trest ručně opsat CompendiuM - Plžovi za to, že si začal, a zerafelovi za to, že v tom pokračoval ;-)


 Uživatel úrovně 5

Plž:

Na obou výtkách neshledávám nic, co by bylo třeba řešit matematicky. A nevím, jak tebe, ale každého hloubavého hráče ihned obě dvě myšlenky napadnou. A jelikož v ohni většinou hoří více než jedno polínko, zdá se mi logické se ptát, jak se řeší, kdyby tam byly polínka třeba 4, protože použití předmětu si o toto zcela říká.

No a k druhé výtce - v pravidlech se řeší něco jako 1 flakónek jedu je tak akorát pro tvory velikostí A-C, pro větší je ho třeba víc, pro menší míň. Toho bych se držel. Pokud do polínka vložím 1 flakónek jedu, otrávím nejvíše 1 pokrm (který pro tvora vel. A0 můžu rozdělit na 2). Basta. Pak bych umožnil dávat do 1 polínka více jedů a takto to kombinovat (třeba i více druhů jedu naráz). Umožnil bych to pyroforovi a počet jedů by rostl s jeho úrovní. Vyřeší se tím úplně všechno a není potřeba žádné matematiky (jak jsi nám zde svými posměšky na naši adresu předvedl). Prostě by se pokrmy nacucávaly jedem po kvantech, kde nejmenší kvantum je flakónek jedu.

Když už jsme u těch rýpání - tvoje poznámka o bonusech a postizích k nápadnostem se mi zdá právě jako mnohem vhodnější příklad dotazu nesouvisejícího s dílem a absolutně nesrovnatelná s výtkami Folce a mě.


 Uživatel úrovně 8

Ta zmínka o LD50 mi připoměla mou myšlenku, jak v dračím doupěti zvýhodnit postavy s vysokou tělesnou hmotností - vzhledem k tomu, že většinou se o hmotnosti uvažuje jenom v rámci různých nosností, tak je myslím převládajícím trendem, že když už, tak mít postavu co nejlehčí. Vztahovat dávkování jedů k nějaké hmotnostní konstantě (třeba 80kg) by pak mohlo do rozhodování o váze své postavy vnést zajímavou protiváhu (na postavu vážící 160kg by měla standardní dávka pouze poloviční účinek, apod.).


 Uživatel úrovně 4

Alespoň je vidět jak jsou vlastně procenta na všímání strašně zavádějící a jak výtky stylu

"Chybí mi popis toho, když vložím do ohně třeba polínka 4. "

nebo

"Podle mě každého druhého hráče napadne, že nad jedním ohníčkem s 3mi různými polínky vyudí (otráví) tunu masa, tu pak bude postupně dávkovat během několika dobrodružství. "

..nesouvisí s předmětem, protože nejsou chybou polínka a tedy se tak nedají brát ale jsou vynechány v samotných pravidlech právě z důvodu jejich složitosti.

Ale jestli chcete můžete si u jedů nestanovovat past ale LD50 a počítat s koncentracemi aby jste se dostali matematicky a realisticky ucházejícího výsledku. Nezapomeňte z koncentrace odečíst část jedu podle jeho tepelné stability a teploty plamene a určitě bych ještě něco našel co by se dalo zahrnout do výpočtu, (proudění vzduchu do komína u plynných jedů, teplota plamene dle vlhkosti a druhu dřeva). Ale bude to mít význam pro hru samotnou?

Plž