Světluška
Autor: | Zombie |
---|---|
Přidáno: | |
Hlasovalo: | 17 |
Skupina: Zbraně
Magenergie: 1
Suroviny: 4
Základ: práchnivé dřevo (10 mincí)
Nalezení: 1x30%
Trvání: 7 dní
Výroba: 2 směny
Popis:
Cena: | 12-15 zl |
Vzhled
Obyčejný šíp (či šipka), natřený až na hrot a pera tlustou vrstvou měkkého (*) laku bílé barvy s nazelenalým nádechem.
Vlastnosti
Vystřelený šíp svítí nazelenalým světlem o poloměru 5ti sáhů.
Šíp je nutné předem nasvítit. Buďto nejméně 6 hodin na přímém slunečním světle, nebo 12 a více hodin na světle (nelze nabíjet tyto šípy navzájem).
Alchymista má možnost, za použití trochu surovin, případně se špetkou magie, potřebu slunečního světla obejít. K tomu potřebuje buďto jednu směnu koupat šíp v roztoku 3 surovin v 1 čtvrtce vody, nebo ponořit v roztoku surovin za 5 stříbrných a 1 magu postačuje na jedno kolo. Roztok lze použít jen na jednu aplikaci – v případě nutnosti si alchymista musí roztoku vyrobit buďto více, nebo novou dávku. Ozářený či v roztoku aktivovaný šíp vydrží svítit 6 hodin. Je-li schován v malém prostoru (toulci), jeho jas téměř utichne, aby se při vytažení rozzářil plnou silou.
Šíp vydrží 7 dní od výroby, poté se rozpadne na malou suchou hromádku trouchnivého dřeva.
Výroba
Alchymista vezme několik hrstí práchnivého dřeva (10 mincí;+), pomocí surovin vyextrahuje a špetkou magické moci nanese na šíp a zároveň stabilizuje rozpad dřeva.
Poznámky
(*lze škrábat nehtem)(+třeba drť z pařezu)
Přidáno:
Přečteno: 0
Hlasovalo: 17
Autor: Zombie
Diskuze
me se predmet zcela libi a verim ze v nejednom dobrodruzstvi by nalezl uplatneni. myslim ze Svetluska castecne dovoluje bojovat s protivnikem v naproste tme. staci vystrelit jako "navadeni" a posleze zhasnout ostatni zdroje svetla. nepritel nevidi zhola nic a pritom v kazdem okamziku je jasna jeho pozice. uplatneni je samozrejme sirsi, ale s timto zpusobem souhlasi i konecna cena.
Peltast: pokud nemáš fantazii, tak proč hodnotíš použitelnost, která je vždy podmíněna tvořivostí ve hře? Proč vlastně hraješ RPG a co tě u nich při tvém věku (29 podle profilu) vůbec drží ve hraní RPG ;)
Ve vodě nelze dle pravidel střílet, ve vakuu naopak dostřelíš dál, protože nemáš odpor vzduchu (ale zase musíš řešit udušení ;)).
Zápalný šíp: hoří (svítí) kratší dobu, cíl/místo dopadu může zapálit. Oheň je cítit, zvláště přírodními národy a divokou zvěří ...
K tomu ho nikde nemáš přesně popsán.
Světluška: zelené světlo rozkládajícího se dřeva se specifikovaným , nezapaluje, není cítit ...
Dal jsem vám možnost do hry, je na vás, jak ji využijete. Někdo víc, někdo míň. Ale nechtějte po mě, abych vám k "předmětu běžné (s)potřeby" dával i manuál nápadů (viz. předchozí vzkaz z 7:53:37 05.06.2009 ).
Nechci polemiku zbytečně zostřovat, ale pořád si myslím, že je jednoduší použít křesadlo, než šíp vystavovat po 6 resp. 12 hod. světlu NEBO jej koupat 1 směnu v roztoku vody a surovin. A myslím si také, že použitelnost je jedno z důležitých kritérií, ato kriterium objektivni. Navic jako místo, kde není vzduch mě napadají dvě - pod vodou a vzduchoprázdno... ani na jednom bych myslím z luku nestřílel.. ale to bude tím, že nemám fantazii..
Malé zamyšlení obecně ke kritikám - když si přečtete knížku a nechápete ji, čí je to chyba? Autora nebo čtenáře? Podle mne ani jednoho, prostě jste si nesedli ...
Frázemi "Nechápu, k čemu to je." a "To nepoužiju." se dá sestřelit cokoli právě pro jejich subjektivitu.
Doufám, že je budete používat často (*sarkazmus*).
Peltast:
Jsou místa, kde oheň nehoří ... třeba.
Nebo neztrácíš čas vytahováním křesadla, zapalováním pochodně a zapalováním šípu ... třeba.
K tvé výtce: podíve se na text ještě jednou ;) Šíp "Světluška" se totiž nemusí složitě máčet. Je to jen možnost, jak ho nabít, aby zářil.
Předmět je pěkně, výstižně popsaný.. ale .. podobně jako adamos the dark nevidím příliš možnost pro použití. Případy, které uvádějí Shadowmage a Folcwine se dají mnohem jednodušeji řešit tím, že použiji zápalný šíp, který nemusí složitě máčet a jehož výroba nestojí magenergii. Na příšeru si posvítím a navíc ji mohu zranit ohněm.
Stejně tak dobře lze tenhle šíp použít třeba k signalizaci v noci.
adamos the dark:
Louč i lucerna vytváří jen omezené světlo, které daleko nedosvítí. Ve velkých podzemních prostorech nebo i venku za tmy je občas potřeba si posvítit na objekt/příšery, které jsou hodně daleko.
Postavy mohou dojít k propasti a bez hození nějakého světla se ani nedoví, jak je propast široká a zda je něco zajímavého za ní (chodba apod).
Vrh loučí občas je řešením, ale ne vždy to jde (velká vzdálenost, mokré prostory apod.). Sám si pamatuji nesčetně případů, kdy má postava si povzdechla, že nemůže dlouhodoběji osvítit druhou stranu místnosti/jeskyně/haly.
Tvá nízká představivost nebude ani tak problémem díla, jako spíše tvým, nemyslýš?
Zombie:Asi nemám zrovna vysoký IQ........ale pořád nechápu k čemu to je.Kdybych to totiž věděl tak bych neřek ani že je to zmatený ani málo rozepsaný(asi)
adamos the dark:
Nevíš, k čemu je - účel předmětu ti řekne hned druhá věta: "Vystřelený šíp svítí nazelenalým světlem o poloměru 5ti sáhů."
Málo rozpracovaný - co vše ti tam chybí?
Zmatený - v čem je struktura příspěvku zmatená?
Proto jsem po tobě chtěl odpověď, abys podpořil svůj názor, že je to k ničemu. Napsat "málo rozpracovaný a zmatený" je totiž dost málo. Takto "sestřelit" dílo může kdokoli a cokoli.
Tak i já mohu o tvém vstupu napsat, že je málo rozpracovaný, zmatený a nevím, k čemu je ;)