www.Dracidoupe.cz


Alchymistické předměty


Majordomův koberec 
Příprava pro tisk (tisknuto 546x)
Přidáno: 9:13:08 21.03.2009
Skupina:Ostatní
Magenergie:145 magů
Suroviny:110 zl.
Základ:koberec, 6 sáhů čtv. (cena od několika zlatých až po jakoukoli)
Trvání:2 roky
Výroba:týden, doma
Magy/den0
Autor: Ivrin
Průměrné hodnocení:3.64
Popis:

Tento koberec může být vyroben v různých rozměrových i estetických provedeních, záleží na tkalci, jaký vytvoří základ. Jeho plocha však obvykle nepřesahuje 6 sáhů čtverečních a vhledem k účelu nebývá většinou nijak zvlášť zdoben. Váha je závislá na vyvedení a materiálu - může se pohybovat od jednoho kilogramu do desítek kil.

Jedná se o vstupní koberec, který se na podlahu (do chodby, na schody) umístí tak, aby příchozí do domu, haly či domácnosti musel přes něj projít. V těchto případech záleží působení koberce na tom, zda je položen nahoru lícem či rubem...

Líc

Osoba, která se svou obuví (či bosýma nohama) koberce na jakkoli malý okamžik dotkne, je zbavena nečistot na podrážkách (nebo kůži) a nezanéchává dále žádné šlápoty a svinstva. Koberec nečistoty vstřebá do svého nitra - jednou za čas je nutné ho vytřepat (vyklepat) - zaschlá špíná pak letí poměrně snadno ven.

Takto je, bez vnějších známek znečištění, schopen pojmout nečistoty z bot poměrně velkého množství lidí. Představíme-li si, že na průměrně velký šlechtický ples přijdou všichni kavalíři a šlechtičny jak prasata, je tento objem hraniční a po skončení bude třeba vyprášení; stále však není na koberci patrno žádné znečištění - při dalším bálu by však už špína viditelně lezla na jeho povrch. (Potřebuje-li PJ nutně pracovat s čísly, je hmotnost přijatelné špíny rovna asi polovině hmotnosti koberce.)

Rub

Položením koberce rubovou stranou vzhůru získává náš tepich značně odlišné vlastnosti. Osoba, která na něj šlápně (nebo se ho dotkne jinou částí těla) si uvědomí nebezpečí a háže si v momentě kontaktu proti pasti Obr ~ 10 ~ Nezachycení / Zachycení. Uspěje-li, včas přešlápne jinam (má-li kam), neuspěje-li, je kobercem zachycena, a to tak, že nemá šanci se pustit. Doba tohoto přichycení činí 1k6+1 hodin - během ní nemá dotyčný možnost se koberce běžným způsobem (odtrhnutím) zbavit. Po uplynutí stanoveného času koberec oběť pouští a po dobu další hodiny na ni nemá jakýkoli vliv (i kdyby na něj znovu v té době šlápla).

Koberec zachytává pouze živé bytosti velikosti A a větší, a to i přes obuv, rukavice či běžně masivní brnění.

Možnosti úniku

Je-li oběť ke koberci přichycena pouze jednou končetinou, může se, pochopitelně v závislosti na hmotnosti koberce, s ním pomalu a neobratně pohybovat. Takto se může teoreticky dobelhat někam do "bezpečí" (třeba lupič před majitelem pokladu, který byl kobercem střežen)

Koberec, ač magický a tím o něco hůře poničitelný, lze narušit běžnými způsoby, takže má-li oběť čas, potřebné prostředky a dost volných končetin, může tepich propálit, prořezat atd.

Koberce se lze zbavit vyzutím boty, ponožky, rukavice... důležité je samozřejmě šlápnout potom mimo něj. Nicméně zde už splnil část své funkce - po eventuelním lupiči zůstane předmět doličný.

Majitel koberce, aby s ním mohl bezpečně manipulovat, získává od alchymisty také rukavice ze speciální látky, která je vůči rubové straně koberce odolná (cena uvedena v tabulce, nejsou magické) - s touto znalostí může pochopitelně pracovat i lupič, který, pokud ví o nadcházejícím nebezpečí, se může materiálně připravit (např. upravit si speciální odolné podrážky).

Další nesnáze

Prvooběť koberce pochopitelně nemá zkušenosti s tím, do čeho se namočila a často jedná ke svému dalšímu neprospěchu. To se projevuje zejména pokusy odtrhnout se tak, že se zapře druhou nohou (rukou) na jeho opačné straně, čímž si samozřejmě nepomůže... také se stává, že při rychlé chůzi či běhu sebou postava švihne na zem a přilepí se tak na většině těla - válení sudů zde opravdu spíše škodí, než pomáhá, leckdy může vyústit i v udušení... (tyto projevy a důsledky nelze nijak jednoduše pravidlově specifikovat, záleží na PJově názoru a hráčově schopnosti role-playe)

Dodatky

Pokud vstřebal koberec nezanedbatelné množství špíny, je pochopitelně těžší (může mít efekt například při útěku s kobercem na noze).

Boty, rukavice aj. po vysvlečení za účelem úniku zůstávají ke koberci přilepeny po zbytek dané doby.

Je možné povolit "přibití" koberce k podlaze - tím pádem nebude oběť moct vůbec utíkat (ledaže by svou silou překonala trhem lepidlo či hřebíky). Stejně tak je toto možné zakázat a stanovit, že takto "vylepšený" koberec ztrácí své magické schopnosti.

Látka odolná proti zachycení může být kus od kusu (různých koberců) jiná a jedinečná (závisí na alchymistovi) -> nemožnost zlodějů vytvořit si stálou ochranu (na boty či rukavice). Stejně tak může být ve všech případech stejná nebo nemusí existovat vůbec.

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 12
Ikonka uživatele Ivrin    [pošta] NEW     21:39:50 26.03.2009
Alden:

To já jsem asi Folcwinovi špatně odpověděl. Ptal se, jak to funguje a já jsem mu místo toho řekl, jaký má postava pocit - jako přilepená bez pocitu lepidla na rukou.
Jinak abych to řekl jasně, osobně jsem vymýšlel koberec s tím, že bude působit svými stálými vlastnostmi, ne kouzlem - to tam lze nejspíš vzhledem k působení (třeba trvání) tušit, ale já ho neuvažoval, koberec má prostě tuto "přirozenou" schopnost.

K tomu poškození... prostě jsem vypsal všechny možnosti osvobození, co mě napadly a mezi nimi jsem uvedl i poškození koberce - jako běžně poničitelného magického předmětu.

Možná jsem tvou otázku špatně pochopil a odpověděl jinak, než sis představoval; kdyžtak mě prosím oprav nebo to upřesni.

Ikonka uživatele Alden Nahlilairon    [pošta] NEW     21:07:20 26.03.2009
2) Hm, striktne povedané Rozptyl kouzla neruší pôsobenie magických predmetov ako takých, ale malo by rušiť kúzla samé o sebe... a keď hovoríš, že koberec sa neprilepuje lepidlom a dá sa v podstate oslobodiť len poškodením predmetu, pochopil som z toho, že ide o kúzlu podobný efekt... možno som to pochopil zle, ale mne to tak pripadá.

Ikonka uživatele Ivrin    [pošta] NEW     22:03:21 25.03.2009
Alden:

1.) Tak nějak jsem neuvažoval horní strop velikosti. Ať už proto, že podle mě není opodstatněný (ale tady uznávám, že pro někoho nemusí být opodstatněný zase spodní strop (podlaha)), tak proto, že velikosti větší, než C, se většinou v chodbách s koberci nevyskytují (i když k tomu asi může dojít).

2.) Tady jsem taky zaskočen. Pokud kouzlo "Rozptyl kouzla" narušuje funkčnost magických předmětů, pak bych něco podobného asi řešit měl, ale sám si toho vědom nejsem.

Příběhem jsem nechtěl zatěžovat (nepřišel mi zas tak potřebný, podle mě netřeba dokreslovat atmosféru k tomuto předmětu), omáčkou zase zbytečně bobtnat pravidla a možnosti použití, která se čtenář dozvídá spíše postupně od začátku až do konce.
Nakoľko má byť tento predmet bežným... to by som chcel nechať na každom uživateľovi. Osobně bych považoval spíše za exluzivní a výjimečnou věc, ale dokážu si představit opak.

Jinak děkuju tobě i ostatním za hlasování a komentáře.

Ikonka uživatele Hamster    [pošta] NEW     19:56:15 25.03.2009
Alden: rozptyl kouzla? jakého kouzla? :D to je, pokud jsem to správně pochopil, fyzikální vlastnost magického koberce, na lapeného žádná kouzla nekouzlí...

Ikonka uživatele Alden Nahlilairon    [pošta] NEW     14:10:28 25.03.2009
1) Koberec zachytává pouze živé bytosti velikosti A a větší, a to i přes obuv, rukavice či běžně masivní brnění. - Takže chytí aj draka? Asi by sa hodilo dať skôr vrchný limit (C, možno D), nech sa potom postavy trápia s odlepovaním cikád a myší...

2) A čo odlepenie cez Rozptyl kouzla? Koľko magov je na to treba? Toto je dosť zásadná informácia a chýba...

Ostatné nedostatky už rozobral Folcwine, takže nemá zmysel sa o nich zmieňovať.

Celkovo ide o zaujímavý predmet, ktorý je naviac aj viacúčelový. Na druhej strane tu ale chýba pár informácií, a celému dielu by rozhodne pomohla nejaká tá omáčka, napríklad príbeh na začiatku alebo história, z ktorej by sme, mimochodom, zrejme aj vyčítali, nakoľko má byť tento predmet podľa autora bežným.

S pozdravom,
Alden Nahlilairon

Ikonka uživatele Galwail    [pošta] reputace: 1
Ivrin: +1
NEW     9:58:28 24.03.2009
Zdravím autora

Většinu otázek, které mě k dílu napadly, již nadnesl Folcwine, takže napíšu jenom pár krátkých poznámek:
1) Běžně by se do takových koberců mohly zaplétat železné kroužky či dráty, aby se ztížilo jeho rozřezání a zvýšila jeho hmotnost.
2) Vzhledem k tomu, že se jedná hlavně o předmět pro PJe, bych chybějící cenu základu neviděl jako až takový nedostatek.
3) Přesná hmotnost koberce také není příliš důležitá, protože jsou to hlavně jeho rozměry, které překáží při jeho případném odtažení.
4) V reakci na Folcwinův bod (7) bych pouze dodal, že se jedná o předmět, který umí vyrobit každý alchymista. Nelze tedy očekávat, že to bude nějaká nepřekonatelná překážka.
5) Pochopil jsem, že se jedná o předmět bez démona. Podle toho, co dělá, bych v něm ale démona čekal (rozhoduje se podle netriviálního kritéria).

Samozřejmě taky musím ocenit, že se jedná o originální magický předmět (a ne jenom předělávku některého současného předmětu, kde je technologie nahrazena magií). Většina z bodů jsou spíše různé návrhy. Kvůli pár drobným chybkám ale musím snížit hodnocení o jednu hvězdu.

Ikonka uživatele Ivrin    [pošta] NEW     14:27:03 23.03.2009
Folcwine:

7.) No dobře, uznávám, že je to různě obejitelné. Nechám na uživatelích, jak se s tím vypořádají. (Na požádání dodám zevrubnější možnosti řešení - zatím mi to pokaždé vychází s otevřeným konecem pro zloděje, pokud koberec zná).

No a jak píšeš, s větší znalostí zlodějů se koberec stává méně účelným a redukuje se na cosi "zdržovacího", nicméně myslím, že klidně může fungovat jako málo známý, ojedinělý prostředek - a tím plnit svou funkci.
Chápu, že logika hráčských (i jiných) postav se často ubírá směrem "mám manuál na vše, poradím si se vším", ale věřím, že tímto se koberec snad neodepíše a uplatnění najde...

No omlouvám se za tuto nedodělanost. Je to asi největší problém díla.

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     10:11:40 22.03.2009
Ivrin:
6) Dobře, má to pravidlové opodstatnění. Jako zamyšlení - zda nedat tomu Sil + Obr.

7) Stále se mi nepozdává, protože pak zloděj nemusí hledat materiál, na který koberec nereaguje a sprostě vezne pohrabáč a koberec odhrne a projde.
I když teď nad tím přemýšlím, tak může ze stěny sundat erbovní štít, ten hodin na koberec a pak po tom přejít. Takže koberec bude spíše mít zřídkavé použití, protože pokud by byl v každém druhém panském domě, tak by zloději velmi jednoduše a snadno se jej naučili obcházet.

Ikonka uživatele Ivrin    [pošta] NEW     12:48:48 21.03.2009
Folcwine:

6.) Při vymýšlení pasti jsem zvolil obratnost před sílou kvůli funkčnosti. Pokud by se házelo na sílu, šlo by evidentně o jakési odtrhávání a těžko by se hráči vysvětlilo, proč se o to nemůže poušet, dokud se mu to nepodaří. Takto má možnost pouze na začátku jakoby "ucuknout" - proto obratnost.

7.) Nepřichycuje se nic, kromě těla a oblečení, maximálně brnění, které má oběť na sobě. Myslím, že je celkem vidět důvod tohoto omezení - nemožnost použít svůj oděv jako ochranu.
Iniciátorem přichycení je zde lidské tělo a já jsem prostě věci typu oblečení, brnění uvažoval jako jeho součást v momentě zachycení - a to z důvodu relativní "tenkosti" nebo "souvislosti" s tělem oběti. Já vím, že fyzikálně by o žádné rozměry nešlo a neživá věc by prostě byla neživá věc ať už jakákoli... ale myslím, že pro potřeby tohoto předmětu lze rozlišovat boty, rukavice, plášť oproti dýce, meči nebo klacku, kterým do koberce šťouchám.

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     11:27:47 21.03.2009
Ivrin:

1, 2, 10) Představme si situaci, že PJ chce nějaký předmět, proletí názvy a anotace a chce to hned použít. Pak jakákoli nejednoznačnost (ať už váhy, či ceny, či schopností) je na závadu.

Tj. chce to vždy napsat jak to je a pak teprve psát, jak to může být jinak, když se vám to nehodí do světa. Tj. odchylky psát až v dodatcích - to je správný postup. Pokud v dodatcích píšeš nějakou věc, co není v díle, tak by ovšem zase měla být napsána jedna varianta jako ta správná a teprve pak zmíněny varianty, pokud se hlavní nelíbí.

5) Pak to mělo být jednoznačnš v díle napsáno.

6) spíše než na obratnost by past mohla být na sílu (úvodní pokus o vytržení), pak by efektivní past byla i s nebezpečností 7 (zloději nemají tak vysokou sílu)

7) Proč se zbraně nepřichycují, kdežto obuv ano? To by pak šlo s kobercem manipulovat skrze zbraně (posunout mečem, či převrátit sekerou) - nelogika.

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
16 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.76813697814941 sekund.
© 2002 - 2007 Almad, James Timqui a Alcator design © 2002 - 2007 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována,
publikována ani jinak využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků. Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu.