www.Dracidoupe.cz


Alchymistické předměty


Démonizátor 
Příprava pro tisk (tisknuto 769x)
Přidáno: 8:28:51 07.03.2009
Skupina:Ostatní
Magenergie:120 magů
Suroviny:80 zl.
Základ:Kovová hůlka (30 coulů délka, 1 coul tloušťka), křišťál (0,1 mn)
Nalezení:-
Trvání:1 rok
Výroba:1 den
Nebezpečnost:-
Síla:-
Barva/chuť/zápach:-
Magy/den0
Autor: UnknowN
Průměrné hodnocení:4.25
Popis:

Vzhled: Kovová hůlka, na jejímž konci se nachází křišťál. Detaily provedení se mohou lišit kus od kusu.

Tento předmět, jehož výrobu se theurgové naučí na desáté úrovni, umožňuje uchovat jednoho démona do okamžiku, kdy je potřeba. Theurg normálním způsobem povolá démona z astrálních sfér, ale místo aby ho zaklel do konečného předmětu, uloží ho ke spánku v démonizátoru, kterýžto poté, v případě potřeby může použít k tomu, aby uloženého démona přenesl do nějakého vhodného předmětu.

Démon uvnitř démonizátoru není aktivní - nepropůjčuje mu tudíž žádnou ze svých schopností. Na druhou stranu, doba jeho setrvání se během jeho pobytu uvnitř démonizátoru zkracuje pouze poloviční rychlostí. Theurg takto může mít předem připravené nějaké démony, k jejichž vyvolání obvyklým způsobem by později neměl příležitost. Příkladem může být vyvolání několika démonů neprostupnosti v klidu své laboratoře a teprve potom následující výprava ke zdem, které má chránit, a vpouštění démonů.

Démonizátor je použitelný opakovaně, tudíž po vypuštění jednoho démona je do něj možné zaklít dalšího. Další výhodou démonizátoru je to, že démonizátor samotný mohou používat i ne-theurgové. Stačí hůlkou namířit na objekt démonizace a vyřknout aktivační formulku, kteroužto určuje theurg při tvorbě předmětu. Démon se pak do cílového objektu přenese a dál funguje stejně, jako by byl normálně vyvolán. Z toho mimo jiné vyplývá možnost prodávat démony - například lidem, kteří by třeba nechtěli, aby dotyčný theurg věděl, do čeho má toho démona zaklínat.

A pak tu ještě máme - kromě těchto bohulibých možností využití - ještě jedno využití zlé a zákeřné. Theurg totiž může do démonizátoru úmyslně povolat nějakého démona prokletí či posedlosti a tohoto démona pak s pomocí démonizátoru použít dle své libosti. Vyvolávání těchto démonů stojí ale dvojnásobek magenergie, než odpovídá sféře původu daného démona. Tato magenergie navíc není spotřebována na samotné kontakty se sférami, ale na spoutání přivolávaných démonů, kteří nejsou zvyklí nechat se komandovat. Doba setrvání těchto démonů v démonizátoru je stejná jako u démonů obyčejných. Od okamžiku použití démonů prokletí/posedlosti se pak postupuje dle jejich vlastních pravidel. Larvy do démonizátoru uvěznit nelze.

Pro účely "vidění magenergie": Démonizátor obsahuje polovinu magenergie použité při výrobě - to díky ní může démonizátor uchovávat latentní démony (druhá polovina byla během výroby využita jiným způsobem). K této magenergii se pak ještě přičítá magenergie uloženého démona.

Dostane-li se démonizátor do rukou nějakého theurga, dokáže tento automaticky poznat, jaký démon je uvnitř a jak dlouho tam ještě setrvá.

- Je-li démonizátor poškozen, potom démon uvnitř uvězněný odchází do své sféry, a to i pokud se jedná o démona prokletí/posedlosti. Totéž platí, pokud démonovi uvnitř démonizátoru vyprší doba setrvání v našem světě.

- Démonizace démonizátorem je automatická a na uživateli nezávislá. Jedinou podmínkou je, že cíl musí být vzdálen méně než tři sáhy ve směru, kterým je démonizátorem ukazováno. Pokud se tímto směrem žádný cíl nenachází, vstoupí démon do nejbližšího vhodného objektu. U démonů prokletí a posedlosti je automaticky postižen uživatel.

- V případech kdy není zcela jisté, že se uživateli podaří se démonem trefit do svého cíle (vypjaté situace, kdy je démon vypouštěn "od boku", během skoku, úprku, apod.), je možné démonizátoru přidělit útočné parametry. Budeme-li o něm uvažovat jako o střelné zbrani, potom je SZ démonizátoru 5, útok nezpůsobuje zranění a probíhá podle pravidel střeleckého souboje, s tím rozdlem, že si cíl nepočítá KZ, dostřel je pouze jeden (3 sáhy), počítá se jako střední a není omezen dolní hranicí dvou sáhů. Nebo je možné démony sesílat dotykem, kdy o démonizátoru uvažujeme jako o zbrani boje tváří v tvář - v tom případě je SZ = 4 (cíl si opět nepočítá KZ a útok nezpůsobuje zranění).

V dílně pomáhali:

  • Alden Nahlilairon
  • Hamster

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 11
Ikonka uživatele Zombie    [pošta] NEW     11:13:59 31.03.2009
UnknowN:
Reakce na bod číslo 1:
UnknowNe, nestahuj diskuzi do osobní pozice. O tebe mi nejde. Že jsi grafoman bez sebereflexe vím už 3-4 roky ;) a co nejsem redaktor, tak je mi to putna :)
(OT, FLAME smazat, potrestat tunou záporné reputace, upálit, utopit v svěcené vodě :D)

Ke kritice díla:
Má kritika je jak o filozofii tvého příspěvku (na co pak mám Theurga ? Jen jako zdroj démonů -> degradace na pouhou cizí postavu, ke které přijdu, zaplatím, dostanu), tak o konkrétních chybách.
Pokud nechceš kritiku a chceš být jen chválen, tak tu odemne nech být a nereaguj na ni :o)

Na dotyk se používá Síla útočíníka + 1k6+ versus Obratnost obránce +1k6+
Nikde nevidím důvod, proč by 30 coulová "špejle" měla mít sílu zbraně 4 v případě, že sse někoho chci dotknout. Dýka má 15-30 coulů zdéli a má sílu zbraně 2, krátký meč má délku okolo 60 coulů a má sílu zbraně 4.

Mám na mysli kouzla obecně - Ohnivý bič je tvůj protipříklad mimo mísu, neboť se de facto jedná o zbraň, která se projevuje fyzicky jak viditelností, tak chováním.

Domácí zkouzelňování ... co bude přístě? Instantní Gandalf a Brumbál v pytlíku ? :D

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     10:40:40 26.03.2009
Zombie:

1. Už z první věty je jasné, že se ti tenhle příspěvek prostě nelíbí a jde proti tvý nejniternějším zásadám a kdo ví co všechno ještě. To omlouvá většinu tvé kritiky, jejímž jediným účelem je podle mě vyjádřit se o příspěvku co nejnegativněji. To ale nechme stranou - opravdu je tak strašný rozdíl mezi postupem A) "Theurg povolá démona do předmětu, předmět prodá" a B) "Theurg povolá démona do démonizátoru, démonizátor prodá"? Ten theurg je tam pořád potřeba - nikomu jinému než theurgovi tento příspěvek možnost kontaktovat sféry nedává. Je opravdu takový problém místo postupu "Donesu theurgovi předmět, on mi do něj zakleje démona" používat i postup "Zajdu za theurgem pro démona, a zakleju si ho doma"?. To je jako kdybys výrobce nábytku začal kritizovat za to, že místo hotových kusů začal vyrábět i nábytek, který si koupíš jako "stavebnici" a složíš si ho doma.

2. Démoni prokletí a posedlosti byli povolání za dvojnásobek magenergie, spoutáni, a byla jim vnucena theurgova vůle, takže se prostě zaklejou jen do toho, na co se namíří démonizátor a když vyprší jejich trvání, tak jsou přinuceni se vrátit do své sféry.

3. "Automatická a na uživateli nezávislá" znamená "Uživatel si při zaklínání démona nemusí provádět žádné hody k% - stačí když démona vyšle a on se automaticky zakleje".

4.
A) Myslíš tím nejspíš, že bleskům se nekryješ podle pravidel pro střelbu. Ale třeba takové kouzlo "ohnivý bič" se projevuje jako "zbraň boje tváří v tvář". Je tedy logické domnívat se, že existence kouzel, jejichž projevem je něco jako "zbraň pro střelecký souboj" není vyloučená. A i kdyby je nějaké mě neznámé pravidlo vylučovalo... Jak moc má společné kouzlo a démon vypuštěný z démonizátoru? Má to snad používat stejný mechanismus jenom proto, že démonizátor vypadá podobně jako hůlka (s blesky)?

B) Vezmi si tyčku, tak 30 coulů dlouhou. Na její konec namontuj lejzrové ukazovátko. Vyber si libovolný předmět vzdálený do tří metrů. Předstírej, že jsi ve vypjaté situaci - tzn. nestojíš v klidu na jednom místě, ale například vycházíš z poza rohu, vytahuješ tyčku z pláště a bez většího míření se daný objekt pokusíš zasáhnout paprskem ukazovátka. Nebo zrovna běžíš nebo jedeš na koni. Padáš. Někdo na tebe útočí. V kolika případech ze sta paprsek ukazovátka okamžitě po své aktivaci dopadne na předmět, na který jsi mířil? Proto se to ve vypjatých situacích řídí pravidly pro střelbu, ne proto, aby se tomu někdo mohl úmyslně vyhýbat.

K boji tváří v tvář: Je rozdíl chtít někoho zranit a chtít se někoho jenom dotknout.

Co se ochran týče, máš-li na mysli kouzelnické bariéry, démon není kouzlo. Máš li na mysli "ochranu pře démony", démon je démon. Co se zbrojí týče, cíl si KZ nezapočítává. Pokud je ve zbroji démon, dá se vyloučit maximálně tolik, že se zakleje do té zbroje (jen jeden démon na předmět)

Vágní definice:
* První chyba, kterou uznávám. Ano, poškození definováno není. Nesouhlasím však s tím, že "obsah magenergie = předmět s démonem". Předmět "Detekční hůlka" z PPZ je "dočasný" předmět, a přesto je na jeho výrobu potřeba 40 magů. Totéž platí pro předmět "píšťalka", kde je potřeba 30 magů.
* Ano, to že ti to tak nezní je zcela správné. "Vyber si libovolný kov" se vztahuje k dvěma slovům "Kovová hůlka". "Detaily provedení" se vztahují k estetickému provedení - démonizátor může být jak prostá tyčka, stejně dobře ale může být všelijak kroucená, zdobená apod.

Ach ano. Staré známé "To by šlo udělat snáze". Můžeš se prosím o ty tři věty podělit? Jen tak, v rámci diskuse? Jestli totiž tohle celé jde udělat ve třech větách tak, aby to bylo použitelné, potom budou právě tyhle tři věty asi největším přínosem tvé aktivity u tohohle příspěvku - alespoň pro mě.

Ikonka uživatele Zombie    [pošta] NEW     16:34:38 19.03.2009
Podle mne toto dílo porušuje to jediné, za co stojí Theurg - patent na zaklínání démonů (do předmětů).

Pokud je předmět, který drží démona "ulitého na horší časy" zničen, pak by démon, který vyžaduje zakletí do předmětu, měl prchnout do své sféry.
S jednou vyjímkou - démoni prokletí by se měli chovat stejně, jako při obvyklém vyvolání, sebrat se a jít někoho či něco proklít ...

"Démonizace démonizátorem je automatická a na uživateli nezávislá."
Ehm, k čemu je pak "uživatel", když ho tato definice právě degradovala na pouhého transportního prostředku předmětu "démonizátor" ?

Řešit zasažení démonem podle pravidel pro střelecký souboj je nesmyslné, neboť:
A) démonizátor vypadá jak hůlka (s blesky) - kouzlům se také nekryješ podle pravidel na střelbu.
B) "střelu" není nijak vidět, tj. nemáš důvod se krýt a když už, tak nevíš, čemu se kryješ, neboť se de facto jedná o neviditelnu střelu.

O boji tváří v tvář nemluvě - na pouhý dotyk má příliš velkou sílu zbraně (odpovídající krátkému meči s délkou cca 50 coulů). Srovnej to s případem, kdyby ses chtěl někoho dotknout tupou dýkou (2/-něco pod 0).

Další otázkou je, jak se tento boj vyrovná s různými ochranami a hlavně se zbrojí, která má obranné či jiné démony.

Vágní definice:
* definuj "poškození". Způsob a sílu (je to kouzelný předmět, navíc, pokud v sobě má 60 magů a vyrábí to theurg od 10. úrovně, tak by to měl být předmět s démonem!). Pokud jde dělat vrypy, zářezy, lámat apod, pak použij alespoň ničení zbraní od Chodce z PPP, nebo aspoň past s použitou vlastností síla.
* vzhleda a povaha předmětu: "Detaily provedení se mohou lišit kus od kusu" mi totiž nezní jako "vyber si libovolný kov" z tvé reakce níže.

Nejpikantnější asi je, že obdobný princip používám několik let ve svém světě a vystačil jsem si s třemi větami k využití astronu ... :D
(13tý tisk jsem použil já ke zjištění rozsahu díla - 2 strany :o)

Takže 1* za rádoby nápad, zbytek je klasické DoDo (dodělej doma).

Ikonka uživatele Zombie    [pošta] NEW     16:33:22 19.03.2009
Folcwine: nevím, oč se jedná, ale já obvykle nepsaná pravidla poruším, neb zapomenu/nevím, že existují ... (OT, po přečtení smazat :o) )

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     11:29:21 08.03.2009
Mohu se zeptat, proč někteří kritici své kritiky staví na porušování nepsaných pravidel?

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     1:01:13 08.03.2009
Tuvy: Pokud vím, v pravidlech neexistuje žádná pasáž, která by přesně určovala postup při zaklínání démonů. Jediné co tam je, říká zhruba tohle:

Fáze "ponoření do světla" končí vyslovením přání/otázky, které je současně s tím splněno. V případě démonů toto přaní není "zaklej démona do předmětu XY", ale "Vydej mi démona XY". Tudíž jakmile je démon vydán, kontakt se sférou končí. Démon se zhmotní v theurgově laborce a theurg mu udává příkazy.

Je-li tímto příkazem "Vtěl se do předmětu XY", je vytvořen kouzelný předmět, který disponuje všemi schopnostmi daného démona a zakletý démon si už může dělat co chce.

Tohle dílo proti ničemu z toho nejde, jen přidává možnost, která tam předtím nebyla:

Místo do cílového předmětu můžeme démona "odložit" do mezipředmětu, ze kterého je potom možné démona dostat do cílového předmětu, na základě jednoduchých instrukcí, které démonovi theurg dal.

Ikonka uživatele Tuvy    [pošta] reputace: 1
Zombie: +1
NEW     21:59:38 07.03.2009
Folcwine: V jednom předmětu nesmí být zakleto více démonů.
UnknowN: Démony mohou zaklínat pouze theurgové a to prostřednictvím speciálního obřadu. To, že sféra "vydá" démona není konec tohoto obřadu a i kdybychom odsouhlasili možnost, že démona si může načas odložit a zaklít ho (např. do té zdi) později, zase to může provádět pouze theurg a pouze prostřednictvím obřadu. Už proto, že musí démona instruovat...

Dvojnásobná doba zdržování se nemá oporu v pravidlech - v odloženém prstenu démon taky nic nedělá, přesto po uplynutí doby odejde.

S pozdravem
T.

Ikonka uživatele Shadowmage    [pošta] NEW     17:01:30 07.03.2009
Velice pěkný předmět, theurga značně obohacuje a nevidím žádný problém s jeho používáním.
Zařazeno do mého světa, bez výhrad. Na druhou stranu ale zase musím souhlasit s některými Folcwinovými návrhy, které by dílo ještě zlepšily. Takže si rozmyslím hodnocení: 4 nebo 5. Pokud dám 4, bude to nejsilnější 4 za poslední dobu. Protože i do hodnocení 5 by se nějaké ty chyby vešly, nápad je to opravdu báječný. Uvidíme, co další kritici.

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     11:10:21 07.03.2009
Unknown (dovysvětleních některých bodů poznámek ze schvalovací kritiky:
Cena - proč to nedat závislé na každé sféře? Proč až každou devátou? Dle mého čím jemější kvantování tím lepší, zvlášť když to neprodlouží dobu výpočtu.

Předmět je magický s velkým podílem magenergie, dá se předpokládat, že původem magičnosti bude právě démon, který by dočasně vázal jiné démony.

Rozpoznávání by dle mého nemělo být automatické, nějaký hod by neškodil, alespoň u neobvyklých démonů, které nejsou popsány v běžných theurgických příručkách.

Pokud je to úplné a jednoduché, problém není. Pokud ale něco je tak zkrácené, že začínají chybět základní údaje, tak to už je chyba. Dal jsem jen příklad, jak mohlo být dílo rozvinuto, neberu to automaticky za chybu.

Váha - vždy by měla být uvedena. Kdo bude počítat váhu ze známého průměru a výšky válce a hustoty prvku?

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     10:03:27 07.03.2009
Děkuji velmi za schválení a nečekaně vysoké hodnocení :-)

Dvojnásobné setrvání démona:
- Nutné to není, ale připadalo mi to logické: Démon přeci jen neodvádí svou práci a jenom se tak "poflakuje".

Vztažení ceny na sféru:
- Velmi se omlouvám, zdá se, že jsem text zase jednou kopíroval z texťáku na svém HDD a ne z MS. Zde je totiž položka "magenergie" vyplněna takto: "120 magů za každých načatých 9 sfér původu démona."

Démon démonizátoru:
- Démonizátor nebyl zamýšlen jako předmět s démonem, pouze jako jakýsi "kontejner" nebo "magická cela".

Rozpoznávání:
- Uznávám, že by bylo lze se této pasáži věnovat více. Já osobně jsem to zamýšlel jako automatické zjištění, jakmile se theurg démonizátoru dotkne.

Poděkování:
- Taky jsem tak nějak cítil, že tohle není tak úplně ono, proto už u jednoho díla (Zdřevěnění - MS) zkouším nový přístup.

Zajímavější základ + Popis:
- Řekl bych, že zde jde asi o věc vkusu... Já osobně si myslím, že takové jednoduché pojetí není vůbec na škodu.

Váha:
- Přesněji: Chybí váha kovové hůlky samotné (výslednou váhu by si už snad každý dal do kupy součtem dílčích hmotností). To proto, že kov, zmíněný v popisu není přesně definován (Ano, pokud bych nějaký kov určil, spočítal bych si hmotnost podle vzorečku (-: ). Být ta hůlka ze zlata, vážila by asi 10 mn, kdyby byla z bronzu, vážila by jenom cca 5 mn.

Doba výroby:
- Ano, to je pravda. Moje chyba, omlouvám se.

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.10229587554932 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách