Sféra: 4
Moje máma je super! Dala mi kouzelný plášť, který mě udělá neviditelným.
Popis:
Plášť bílé neviditelnosti může alchymista vyrobit od 5. úrovně.
Jako základ musí použít plášť libovolné barvy a materiálu splňující tyto podmínky: nesmí být průsvitný a musí být schopen do sebe skrýt celou postavu od hlavy k patě – i s hlubokou kapucí.
Za plášť se pokládá jakýkoliv kus látky, který má kapuci a připevňuje se v oblasti krku. (Tedy ne žádná plachta nebo stan.)
Výroba:
Alchymista si připraví káď nebo vanu o dostačujícím objemu a vyplní ji mlékem (nejběžnější je kraví, avšak i u mléka jiných živočichů bude rituál úspěšný) a připravený plášť do mléka naloží. Přidá suroviny a postupně vlévá potřebnou magenergii. Jednou zamíchá a nechá den louhovat.
Po vylouhování alchymista vyndá plášť kleštěmi nebo jiným nástrojem, popřípadě s krytýma rukama, jelikož mléko je lehce magioaktivní a mohlo by alchymistovi způsobit drobné potíže. (odl ~ 2 ~ lehká vyrážka na zasažené oblasti / drobné mutace dle úvahy PJ). Stejně tak nemůže magioaktivní mléko jen tak vylít do kanálu nebo do žumpy, nejlépe uzavřené v nádobě či sudu zakope pod zem. Každopádně mléko již nemá žádnou ze svých původních chemických vlastností.
Vylouhovaný plášť je třeba vysušit, nejlépe na sluníčku hezky na šňůře na prádlo, potom je výroba hotova.
Výsledný plášť je dokonale bílý, nezávisle na předchozí barvě, a poměrně hladký (vlněný plášť přestane kousat). Nepropouští vodu, je slabě hořlavý a lehce žíravinám odolný (třetinová pravděpodobnost vzplání či poškození agresivními chemickými látkami oproti původnímu surovému materiálu), jinak si ponechává všechny původní fyzické vlastnosti.
Občas ztrácí svou kouzelnou moc, ale moje máma ví, jak ji obnovit.
Plášť bílé neviditelnosti se hrozně rychle špiní, čímž ztrácí svou kouzelnou moc (viz níže). Nečistota jde smýt klasickými prostředky (i lépe, nečistota utkví pouze na povrchu, nevsákne se do vláken), avšak umytí nečistoty nenavrátí plášti jeho tak bělostnou bílou.
Pro navrácení běloskvoucí bílé (a tedy kouzelné moci) je potřeba další mléčná lázeň. Za stejných podmínek jako při výrobě, potřeba je však toliko 12 magů.
Nejlepších běloskvoucích účinků dosáhneme praním pláště na mandlu v mléčné lázni s přispěním voňavého mýdla (2 zl surovin). (Pozor, magioaktivní mléko při praní šplouchá, pouze rukavice k ochraně nestačí.)
Každý den v hodinu dokončení výroby plášť zkontroluje, jak moc byl uplynulý den ušpiněný, a následně buď ztratí nebo neztratí svou kouzelnou moc. Z pravidlového hlediska se v tuto hodinu připočtou body vyčerpání kouzelné moci pláště (viz níže) dle velikosti ušpinění. Počet bodů závisí na PJ. (Př.: malá skvrnka od vína – 5 bodů; obrovský flek od bláta – 30-60 bodů)
A já můžu být úplně neviditelný, kdykoliv se mi zachce.
Kouzelná moc:
Pokud se postava zahalená v plášti nachází na sněhu či ledu, stává se pro okolí neviditelnou.
Z herního pohledu můžeme postavu brát, jako kdyby byla pod vlivem kouzelnického kouzla Neviditelnost. Vše, co může postava učinit pod vlivem kouzelné moci pláště, se shoduje s pravidly kouzla Neviditelnost.
Kouzelná moc – neviditelnost – působí pouze na postavu, která má plášť přivázaný (sponou zachycený atd.) kolem krku (+ věci dle pravidel kouzla Neviditelnost). Je podstatné odlišovat rubovou a lícovou stranu, jelikož kouzelná moc nepůsobí na části těla mimo kryt pláště.
Pokud z pláště čouhá kousek boty, bude vidět pouze tento kousek boty. Pokud má postava krátkou kapuci, bude vidět ta část obličeje, která není pláštěm kryta. Obecně tedy můžeme říct, že neviditelnými se stávají takové části postavy, které jsou pláštěm kryty. Plášť zohledňuje i různé úhly pohledu. (Obličej nekrytý kapucí je viditelný pouze zepředu, zezadu není vidět, zde je týl a ten je krytý kapucí.) Viditelná část zdánlivě jen tak trčí v prostoru.
Z pravidlového hlediska lze brát postavu jako dokonale krytou, avšak každou směnu pohybu si postava hází proti pasti: Obr ~ 3 ~ postava je skrytá / vyčuhuje část těla (ruka, špička boty…) – šance na zahlédnutí vyčuhující části těla je dle úvahy PJ úměrná velikosti části jen tak „visící“ v prostoru, navíc může být ovlivněna pastí na inteligenci pozorovatele, zda mu dojde, co že to viděl. (Dále samozřejmě závisí na aspektech jako vzdálenost pozorovatele od hráče, jestli kouká přímo tím směrem atp.)
Aktivace:
Plášť aktivuje svou kouzelnou moc (démon se probouzí), jakmile se postava svými chodidly (botami; musí však být nějakým způsobem s podkladem spojena) dotýká pouze sněhu či ledu - postačuje tedy i nanesený sníh nebo i námraza na ulici (ulice musí být kompletně namrzlá, jakýkoliv dotyk dlažební kostky přeruší kouzelnou moc pláště – postava tedy bude problikávat jako špatně naladěná televize.))
Z pravidlového hlediska postačí, pokud se postava nachází na hexu, který je alespoň z jedné třetiny pokryt sněhem či ledem.
Vyčerpání:
Používáním pláště se kouzelná moc také vyčerpává, za každé kolo neviditelnosti si hráč poznamená 1 bod vyčerpání kouzelné moci pláště a jakmile nasbírá 120 bodů, plášť ztrácí svou kouzelnou moc.
Při fyzickém poškození pláště je třeba provést nové louhování, ale trhlina sama o sobě nevadí (jen vznikne nová možnost, jak ukrytou postavu spatřit). Fyzické poškození lze napravit klasickými prostředky (švadlena) – jakmile je součástí pláště nelouhovaná látka, je třeba provést louhování, jinak démon odmítá pracovat.
Po uplynutí doby trvání a návratu démona do své sféry z pláště opadá bílá vrstva a plášť má stejnou barvu i vlastnosti jako před výrobou.
Dodatky:
Magová a surovinová náročnost je stejná pro pláště velikosti A, B i C.
Za každou Mléčnou lázeň se prodlouží doba setrvání démona v plášti o 12 směn.
Plášť má takovou KZ, jako běžné oblečení (popř. dle neobyčejného základu i vyšší).
Chtěl bych (maličko : )) poděkovat Nathakovi, PinHeadovi a dokonce i UnknowNovi, i když jsem se s ním spíše hádal : ) |