www.Dracidoupe.cz


Alchymistické předměty


Plášť bílé neviditelnosti 
Příprava pro tisk (tisknuto 938x)
Přidáno: 18:41:28 06.02.2009
Skupina:Ostatní
Magenergie:212 magů
Suroviny:30 zl.
Základ:plášť
Trvání:2 roky
Výroba:5 dní, doma
Magy/den0
Autor: Hamster
Průměrné hodnocení:2.77
Popis:

Sféra: 4

Moje máma je super! Dala mi kouzelný plášť, který mě udělá neviditelným.

Popis:

Plášť bílé neviditelnosti může alchymista vyrobit od 5. úrovně.

Jako základ musí použít plášť libovolné barvy a materiálu splňující tyto podmínky: nesmí být průsvitný a musí být schopen do sebe skrýt celou postavu od hlavy k patě – i s hlubokou kapucí.

Za plášť se pokládá jakýkoliv kus látky, který má kapuci a připevňuje se v oblasti krku. (Tedy ne žádná plachta nebo stan.)

Výroba:

Alchymista si připraví káď nebo vanu o dostačujícím objemu a vyplní ji mlékem (nejběžnější je kraví, avšak i u mléka jiných živočichů bude rituál úspěšný) a připravený plášť do mléka naloží. Přidá suroviny a postupně vlévá potřebnou magenergii. Jednou zamíchá a nechá den louhovat.

Po vylouhování alchymista vyndá plášť kleštěmi nebo jiným nástrojem, popřípadě s krytýma rukama, jelikož mléko je lehce magioaktivní a mohlo by alchymistovi způsobit drobné potíže. (odl ~ 2 ~ lehká vyrážka na zasažené oblasti / drobné mutace dle úvahy PJ). Stejně tak nemůže magioaktivní mléko jen tak vylít do kanálu nebo do žumpy, nejlépe uzavřené v nádobě či sudu zakope pod zem. Každopádně mléko již nemá žádnou ze svých původních chemických vlastností.

Vylouhovaný plášť je třeba vysušit, nejlépe na sluníčku hezky na šňůře na prádlo, potom je výroba hotova.

Výsledný plášť je dokonale bílý, nezávisle na předchozí barvě, a poměrně hladký (vlněný plášť přestane kousat). Nepropouští vodu, je slabě hořlavý a lehce žíravinám odolný (třetinová pravděpodobnost vzplání či poškození agresivními chemickými látkami oproti původnímu surovému materiálu), jinak si ponechává všechny původní fyzické vlastnosti.

Občas ztrácí svou kouzelnou moc, ale moje máma ví, jak ji obnovit.

Plášť bílé neviditelnosti se hrozně rychle špiní, čímž ztrácí svou kouzelnou moc (viz níže). Nečistota jde smýt klasickými prostředky (i lépe, nečistota utkví pouze na povrchu, nevsákne se do vláken), avšak umytí nečistoty nenavrátí plášti jeho tak bělostnou bílou.

Pro navrácení běloskvoucí bílé (a tedy kouzelné moci) je potřeba další mléčná lázeň. Za stejných podmínek jako při výrobě, potřeba je však toliko 12 magů.

Nejlepších běloskvoucích účinků dosáhneme praním pláště na mandlu v mléčné lázni s přispěním voňavého mýdla (2 zl surovin). (Pozor, magioaktivní mléko při praní šplouchá, pouze rukavice k ochraně nestačí.)

Každý den v hodinu dokončení výroby plášť zkontroluje, jak moc byl uplynulý den ušpiněný, a následně buď ztratí nebo neztratí svou kouzelnou moc. Z pravidlového hlediska se v tuto hodinu připočtou body vyčerpání kouzelné moci pláště (viz níže) dle velikosti ušpinění. Počet bodů závisí na PJ. (Př.: malá skvrnka od vína – 5 bodů; obrovský flek od bláta – 30-60 bodů)

A já můžu být úplně neviditelný, kdykoliv se mi zachce.

Kouzelná moc:

Pokud se postava zahalená v plášti nachází na sněhu či ledu, stává se pro okolí neviditelnou.

Z herního pohledu můžeme postavu brát, jako kdyby byla pod vlivem kouzelnického kouzla Neviditelnost. Vše, co může postava učinit pod vlivem kouzelné moci pláště, se shoduje s pravidly kouzla Neviditelnost.

Kouzelná moc – neviditelnost – působí pouze na postavu, která má plášť přivázaný (sponou zachycený atd.) kolem krku (+ věci dle pravidel kouzla Neviditelnost). Je podstatné odlišovat rubovou a lícovou stranu, jelikož kouzelná moc nepůsobí na části těla mimo kryt pláště.

Pokud z pláště čouhá kousek boty, bude vidět pouze tento kousek boty. Pokud má postava krátkou kapuci, bude vidět ta část obličeje, která není pláštěm kryta. Obecně tedy můžeme říct, že neviditelnými se stávají takové části postavy, které jsou pláštěm kryty. Plášť zohledňuje i různé úhly pohledu. (Obličej nekrytý kapucí je viditelný pouze zepředu, zezadu není vidět, zde je týl a ten je krytý kapucí.) Viditelná část zdánlivě jen tak trčí v prostoru.

Z pravidlového hlediska lze brát postavu jako dokonale krytou, avšak každou směnu pohybu si postava hází proti pasti: Obr ~ 3 ~ postava je skrytá / vyčuhuje část těla (ruka, špička boty…) – šance na zahlédnutí vyčuhující části těla je dle úvahy PJ úměrná velikosti části jen tak „visící“ v prostoru, navíc může být ovlivněna pastí na inteligenci pozorovatele, zda mu dojde, co že to viděl. (Dále samozřejmě závisí na aspektech jako vzdálenost pozorovatele od hráče, jestli kouká přímo tím směrem atp.)

Aktivace:

Plášť aktivuje svou kouzelnou moc (démon se probouzí), jakmile se postava svými chodidly (botami; musí však být nějakým způsobem s podkladem spojena) dotýká pouze sněhu či ledu - postačuje tedy i nanesený sníh nebo i námraza na ulici (ulice musí být kompletně namrzlá, jakýkoliv dotyk dlažební kostky přeruší kouzelnou moc pláště – postava tedy bude problikávat jako špatně naladěná televize.))

Z pravidlového hlediska postačí, pokud se postava nachází na hexu, který je alespoň z jedné třetiny pokryt sněhem či ledem.

Vyčerpání:

Používáním pláště se kouzelná moc také vyčerpává, za každé kolo neviditelnosti si hráč poznamená 1 bod vyčerpání kouzelné moci pláště a jakmile nasbírá 120 bodů, plášť ztrácí svou kouzelnou moc.

Při fyzickém poškození pláště je třeba provést nové louhování, ale trhlina sama o sobě nevadí (jen vznikne nová možnost, jak ukrytou postavu spatřit). Fyzické poškození lze napravit klasickými prostředky (švadlena) – jakmile je součástí pláště nelouhovaná látka, je třeba provést louhování, jinak démon odmítá pracovat.

Po uplynutí doby trvání a návratu démona do své sféry z pláště opadá bílá vrstva a plášť má stejnou barvu i vlastnosti jako před výrobou.

Dodatky:

Magová a surovinová náročnost je stejná pro pláště velikosti A, B i C.

Za každou Mléčnou lázeň se prodlouží doba setrvání démona v plášti o 12 směn.

Plášť má takovou KZ, jako běžné oblečení (popř. dle neobyčejného základu i vyšší).


Chtěl bych (maličko : )) poděkovat Nathakovi, PinHeadovi a dokonce i UnknowNovi, i když jsem se s ním spíše hádal : )

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 17
Ikonka uživatele Hamster    [pošta] NEW     8:44:54 25.05.2010
Dakeyras: mléko způsobuje bílou barvu pláště, na čem se neviditelnost sepne závisí na démonovi...
Destilovat magenergie z použitého mléka už nejde (s radioaktivním odpadem už taky nezatopíš)

Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     20:19:34 22.05.2010
já veskrze souhlasím s Corwinem - měl by maskovat proti bílému pozadí, ne jen na sněhu, protože když se vezmou některé krajní možnosti, které tu popsal, je to dost vtipný, navíc to není ničím podloženo, že to musí být sníh, či led, protože to mácha v mléku a ne ve sněhu, či ledové tříšti....

jen bych dodal, že opětovné nabití mi přijde sice jako dobrý nápad, ale při počtu magenergie, drahý špás a nevím proč by nemohlo být mléko použité při výrobě požité při doplňování many.

Ikonka uživatele Corwin45A    [pošta] NEW     8:57:44 13.02.2009
Hamster: Omlouvám se, vyjádřil jsem se špatně. To co píšeš je samozřejmě pravda a nedá se tomu nic vytknout. Když chceš aby démon sledoval chodidla, proč ne, je to možnost jako každá jiná. Ale původně jsem se snažil říct že právě tohle se mi nelíbí (což je subjektivní pocit, netvrdím že to je špatně). Při čtení popisu pláště jsem získal dojem, že jde o formu sympatetické magie - bílý plášť maskuje na bílém sněhu. Fungovat by tedy měl hlavně proti bílému pozadí, bez ohledu čeho se zrovna dotýkají nohy. Přišlo by mi to logičtější.

Ikonka uživatele Hamster    [pošta] NEW     21:31:41 11.02.2009
Corwin: nikoliv, to je prostě podstat démona, že to pozná... jak? to záleží na konkrétním případu... rozhodně se musí zaměřit na to, co dělá jeho cíl specifickým od jiných... tedy, právní větičky nejsou výmyslem lidí :D

démon např. schizofrenie nebo šílenství nebo... se určitě zaměří na mentální funkce popř. jinou charakteristickou vlastnost pro dané povolání (aura?)
Stejně tak démon tohoto pláště má své "smyslové orgány" na chodidlech postavy, potažmo jakéhokoliv krytí botami počínaje. Démon je prostřednictvím pláště spojen s postavou (resp. prostřednictvím nějaké šňůrky nebo spony, která drží plášť kolem krku) a potom stačí jednoduchá podmínka "když"... démon nepotřebuje hmatové buňky nebo chemické senzory... neřeknu ti proč, protože se v démonech nevyznám : ) ale evidentně na to mají své vlastní fígle, nejspíš na způsob vědění sfér.

Ikonka uživatele Corwin45A    [pošta] NEW     19:06:35 11.02.2009
Hamster: To je rozhodně dobrá otázka - jsem přesvědčen že je lepší řešit ji, než postupovat metodou "oni to taky moc nepromysleli, proč bych měl já". Když mi napíšeš jaké konkrétní démony a mechanismy máš na mysli, rád se pokusím odpovědět. Právě to, že při tvorbě pravidel a doplňků lidé nijak neřeší fungování magie způsobuje, že pravidla jsou neuvěřitelně chaotická a znemožňují hráčům "magických" postav její efektivní využívání. A když náhodou využijí kouzlo nebo předmět do detailu podle pravidel, je to považováno za munchkinování.

Ikonka uživatele Hamster    [pošta] NEW     17:04:04 11.02.2009
psaní čárek? mno tak počítat kola nebo magenergii musíš i u jiných "jednodušších" předmětů... navíc plášť přepočítává jednou denně...
jinak psaní čárek.. já když jsem hrál před lety s deníkem tak jsme uplně běžně používali na životy a magy různobarevné kancelářské svorky (místo tužky a gumy) a myslel jsem, že to je běžná praxe... evidentně všichni pořád dělají čárky či puntíky...

magioaktivní mléko jsem nechtěl řešit, ale pokud bych ho měl rozvést tak, jak si ho představuju (dle podstaty slova magioaktivní v podobnosti s radioaktivní) tak si ho představuji jako látku, která je ... vlastně radioaktivní, jen je to způsobeno magenergií (rozpadlou?)
ne, vydestilovat nepůjde
asi by mohl něco vidět

podle čeho démon pozná, že jeho oběť je kouzelník a ne zloděj? podle toho, že má hůl a plášť? nebo že meč, ve kterém je, zrovna protíná magického tvora? ne, plášť nemaskuje, jen démon sepíná neviditelnost v tom momentě

Ikonka uživatele Corwin45A    [pošta] NEW     8:02:15 10.02.2009
Nápad se specifickým maskováním mi přijde výborný, i když přináší určitou nevyváženost - jsou oblasti, kde je tohle plášť naprosté neviditelnosti a jsou místa, kde nemá cenu se o něco podobného pokoušet. Na druhé straně každý PJ jistě zvládne úpravu pláště bílé neviditelnosti pro jiné prostředí, je jasné, že alchymisté pouštního národa budou mít poněkud jiné priority a postupy, které ale povedou k podobnému výsledku.

Nápad se špiněním je sám o sobě dobrý, ale pokud to někdy ve hře použiju, bude to čistě záležitost RP a případně názoru PJ (tedy mě :-) ), děsí mě představa že podobně bude zavedeno víc předmětů a u každého bude nutné dělat si nějaké čárky, odečítat životy, magenergii a podobně. Samozřejmě je to realistické a třeba v počítačové hře rozhodně skvělé, ale u stolu to znamená další administrativu a v mých očích je administrativa to, co odvádí pozornost od samotné hry. Čím méně jí je, tím lépe.

Technický dotaz - pokud je mléko "magioaktivní", tedy s obsahem magenergie, nemohl by ji alchymista zpětně vydestilovat, nebo alespoň vidět?

a k tomu co padlo v diskuzi:
Ani mě se aktivace příliš nelíbí, ale považuji to za detail. Vkrádá se totiž otázka podle čeho sakra plášť pozná, že se postava chodidly dotýká zmrzlé vody, případně něčeho jiného. Spíš bych se spokojil s vágní formulací "postava je neviditelná v zasněženém prostředí", s tím že hexy v jejím okolí pokrývá sníh. Plášť je stejně zjevně navržen tak, že maskuje postavu svou bílou barvou proti bílému pozadí (alespoň podle popisu mi to tak přijde). A přesto funguje pro postavu stojící na kusu ledu uprostřed letní krajiny, jenže odhalí postavu na skalnatém výběžku uprostřed zasněžené tundry.

Pátá vs. šestá úroveň - ne že by na tom nějak záleželo, ale použití páté úrovně je ve své podstatě zavedení nového pravidla, které hru nijak zvlášť neobohatí. Pravidla dělí postavy do tří skupin (začátečníci, pkoročilí a experti) a podle toho také určují co postavy mohou a nemohou (mimo jiné samozřejmě). U alchymisty je tenhle mechanismus dominantní, proč tedy zavádět nějaký další? Zvlášť když jde o rozdíl jedné úrovně, ve spoustě družin tak 1/2 dobrodružství?

Ikonka uživatele Nathaka Warrior    [pošta] reputace: -1
nedohledatelné: -1
NEW     14:36:58 08.02.2009
Folcwine: Ne, nemyslím tohle přehánění, myslím tím, že zrovna tahle konkrétní věc opravdu nelogická není a ty prostě tvrdohlavě trváš na tom, že ano. Už ve vztahu k reklamě, která byla plášti předlohou, je aktivace jasně daná - stojíš na sněhu -> nejsi vidět. Nechápu, proč to bereš za chybu.

A odpusť si ublíženecké kecy o útocích na redaktora. Nikdo tu na tebe neútočí a já žádnou repku nedostal. Proboha, jde jen o jeden sporný bod, o který se přeme, tak to hned neber jako útok na sebe.

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     17:31:46 07.02.2009
NW: Ano přeháním, také jsem to psal. Pokud si vystačíš s podprůměrným dílkem, tak není chybou, že něco vymyslíš ne zrovna ideálně. Z pohledu kvalitního díla podobné nelogičnosti beru za chybu - šlo to udělat lépe.

Jedná se o zbytečné slovíčkování, de facto jsem řekl, že dílo nemá šťávu. Buď mohu pouze takto konstatovat nebo mohu poukázat, kde je to ne zrovna ideálně vymyšlené, kdeby to šlo vytvořit lépe.

No, je vidět, že každý útok proti redaktorovi je hodnocen kladnou reputací, takže toto je můj poslední vstup u tohoto díla...

Ikonka uživatele Nathaka Warrior    [pošta] NEW     14:28:14 07.02.2009
Folcwine: To už trochu přeháníš. Že aktivace nemá logiku? Tobě nepřijde logické, že bílý plášť tě udělá neviditelným, když stojíš na sněhu? Mimoto, všechno jde vymyslet lépe, to z toho nedělá chybu, i kdyby to bylo vymyšlené špatně.

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.10756182670593 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách