www.Dracidoupe.cz


Alchymistické předměty


Zrcadlo hrůzy 
Příprava pro tisk (tisknuto 771x)
Přidáno: 17:59:23 09.01.2009
Skupina:Ostatní
Magenergie:80 magů
Suroviny:75 zl.
Základ:10mn křídy, 2mn stříbrného prachu, 2 čtvrtky svěcené vody, 1 květ růže, zrcadlo
Trvání:3 lunární měsíce
Výroba:2 směny, kdekoliv
Magy/den0
Autor: Shadowmage
Průměrné hodnocení:5
Popis:

Čas od času se dobrodruzi setkávají s nestvůrami, které jsou velmi nepříjemné: s neviděnými. A ne vždy je na blízku schopný kouzelník, který by mohl neviděného odvrátit. Přímému boji je obvykle lepší se vyhnout, ale co dělat, když se nějaká hrůza usídlí například v nově koupeném domě či sklepení hradu? Můžete zkusit polapit hrůzy pomocí magického zrcadla a následně je navždy zničit. Toto očarované zrcadlo, nazývané obvykle Zrcadlo hrůzy, dovede vyrobit alchymista od 6. úrovně.

Výroba předmětu

Alchymista si sežene zrcadlo nebo jinou lesklou plochu, která je schopna podobného efektu. Rozměry tohoto zrcadla jsou minimálně 20x20 coulů.

Zrcadlo funguje díky speciální směsi, kterou vyrobí následovně: Do dvou čtvrtek chladné svěcené vody přisype 10 mincí drcené křídy a 2 mince stříbrného prachu. Směs míchá asi jednu směnu, tehdy přidává magenergii, přičemž směs začíná zahřívat až k bodu varu. Přitom přihazuje postupně okvětní lístky růže, dokud se směs nezačne vypařovat. Když směs v podobě páry začne stoupat z nádoby, přikryje nádobu zrcadlem jako poklicí. Na povrchu zrcadla se během druhé směny usadí částečky směsi, které dodávají jeho povrchu stříbřitý nádech, celé zrcadlo přitom slabě voní po růžích (z hlediska nápadnosti vůně asi 25).

Zrcadlo lze vyrobit ve třech verzích. Základní verze působí jen proti slabším neviděným (PPZ) a vyrobí ji alchymista (tedy pyrofor i theurg) od 6. úrovně, je potřeba 80 magů. Pokročilá verze výrobku účinkuje i na silnější neviděné (i ty z PPP) a vyrobí ji alchymista od 12. úrovně, cena je 230 magů. Mistrovské Zrcadlo hrůzy pak dovede za cenu 350 magů vytvořit alchymista od 20. úrovně a účinkuje na všechny neviděné (včetně nejsilnějších z PPE).

Vzhled

Zrcadlo vypadá jako zapařené, ale tento opar nejde utřít, ani při polití vodou nezmizí, přesto je v zrcadle leccos vidět, i když hůře než obvykle. Zvláštností je, že každý, kdo se do takto upraveného zrcadla delší dobu dívá (většinou stačí i půl směny), začne na sobě pozorovat nějakou podivnost, obvykle nějak zmrzačenou část obličeje. To je proto, že zrcadlo je nabito energií, která přitahuje neviděné, tato „zlá energie“ neblaze působí na psychiku člověka. Jsou známy případy, kdy alchymista, vybavivší své sklepení ve strachu před neviděnými tímto zrcadlem po dlouhých dnech práce bez kontaktu s okolím a častého hledění do zrcadla zešílel. Rozhodně okolo sebe ale zrcadlo šíří podivnou atmosféru zmaru, kterou pocítí kdekdo již při vstupu do místnosti, kde visí (past INT-4-všimne si/nevšimne). Někdy se může někomu jevit jako prokleté, ale není tomu tak. Přesto mají kouzelníci v okruhu 10 sáhů od zrcadla postih 5% na sesílání kouzel.

Využití

Zrcadlo slouží jako zbraň proti neviděným. Práce s ním ale není snadná, je třeba dávat značný pozor. Zrcadlo se umístí někde v prostoru, kde majitel tuší přítomnost neviděného. V okruhu 100 sáhů od zrcadla se vytvoří jakési magenergické vibrace, které působí právě na neviděné, neodolatelně je lákají směrem ke zdroji – zrcadlu. Jako první je zrcadlem upoután neviděný s nejvyšší životaschopností v dosahu. Po dobu jedné směny si uvědomuje přítomnost zrcadla, poté se k němu vydá nejkratší možnou cestou a nejvyšší možnou rychlostí. Nebude přitom útočit na žádné bytosti v okolí, zajímá ho jen zrcadlo. Pokud neviděného postavy v této fázi napadnou, zaútočí na ně a zrcadlo ho začne zajímat opět až tehdy, dokud se nezbaví soupeřů. Když se neviděný dostane k zrcadlu, pohlcuje jeho energii po dobu 1 směny, přitom ze zrcadla mizí onen stříbřitý opar a začíná se místo něj v zrcadle zviditelňovat pravá děsivá podoba neviděného. Pohled do zrcadla v této fázi je natolik děsivý, že postavy při něčem tak neopatrném čelí pasti ODL-7-šok:postih k boji -3 na směnu, -20% ke kouzlení a 1k6 stínových životů ztráta / paralýza na 1k6 kol+všechny následky předešlé. Kouzelníci mají s neviděnými jistou přímou zkušenost, mají proto u této pasti bonus od 1. úrovně +1, od 6. +2, od 16. +3, od 22. + 4 a od 30. úrovně dokonce +5.

Během zobrazování neviděného se zrcadlo chvěje, někdy může například spadnout ze zdi, což pokazí celou akci. Na závěr zobrazování se zrcadlo mocně otřese, ozve se kvílivý táhlý zvuk a zrcadlo pukne. V té chvíli je neviděný zničen, stejně, jako by ho odvrátil kouzelník. Mimo to jsou ale zničeni i všichni nevidění v okruhu oněch 100 sáhů s nižší životaschopností než tou, jakou má neviděný pohlcený zrcadlem.

Důležité je, že zrcadlo dovede zničit neviděného nanejvýš se stejnou životaschopností, jako je úroveň výrobce. Šance, že zrcadlo příslušného neviděného pohltí i tak není stoprocentní: je vyjádřena pastí pro neviděného Roz-7-odolá/je pohlcen. Úroveň, které neviděný čelí je úroveň výrobce zrcadla (tedy vlastně zrcadla samotného). Pokud zrcadlo narazí na silnějšího neviděného, než může pohltit, pukne, ale neviděnému se nic nestane. Naopak posílí o jeden stupeň, stane se vývojově vyšší hrůzou.

Dodatky

Zrcadlo je zajímavou alternativou v boji s neviděnými, může pomoci vyčistit nějaké obzvlášť nepěkné místo. Nelze se na něj ale spolehnout bezezbytku a špatný odhad situace může celý lov na hrůzu ještě zhoršit. Leckoho může překvapit, že zrcadlo zničí i další, slabší neviděné. Zničení prvního-nejsilnějšho však znamená spotřebování jeho energie, která je obrácena proti těm zbývajícím. S každým dalším zničeným tak zrcadlo získává dost síly na pokračování této „řetězové reakce“.

Samozřejmě úspěšné použití zrcadla nemusí znamenat zničení všech neviděných v areálu: v dosahu zrcadla (100 sáhů) totiž zdaleka všichni zrovna být nemusí, umístí-li se zrcadlo například do hlavní části hrobky, kde je jediná mocná hrůza, jejím zničením nejsou slabší nevidění v předsálí hrobky (vzdáleném např. 120 sáhů) vůbec poškozeni. Dobrodruzi ale samozřejmě mohou ostatní neviděné blíže k zrcadlu nalákat také.

Důležitým dodatkem a méně známou vlastností zrcadla je to, že díky své energetické povaze působí lákavě rovněž na nemrtvé (to prodejci obvykle tají). Ve stejném okruhu zaujme také všechny probuzené nemrtvé, ti pocítí naopak neovladatelnou nutnost zrcadlo zničit (PJ může nechat jednotlivé nemrtvé čelit pasti Roz-10-zůstane neovlivněn/půjde zničit zrcadlo, kde jde o rozdíl úrovně nemrtvého a tvůrce zrcadla). Proti nemrtvým je ale zrcadlo k ničemu, proto se často stane, že družina musí v nějakém podzemí bránit zrcadlo před vylézajícími mrtvolami, zatímco největší postrach – mocná hrůza, se blíží vstříc záhubě (nebo taky ne).

Dostupnost zrcadla a cena

Zrcadlo prvního stupně (od 6. úrovně) může být poměrně dobře k sehnání, hlavně v oblastech sousedících s temnými místy. Jeho cena v prodeji by neměla přesáhnout 800 zlatých. Zrcadlo druhého stupně již bude k sehnání jen ve velkých městech nebo u specializovaných prodejců (nějaký řád Světla, věž známého alchymisty…). Cena by se mohla pohybovat okolo 2400 zlatých. Třetí verzi zrcadla by pak měli dobrodruzi spíše dostat od někoho odměnou za splnění úkolu, jako cennou zbraň nebo ji koupit u významného alchymisty zaměřeného na boj se zlem. Rozhodně nebude snadno k sehnání, s tímto zrcadlem lze dobře vyčistit staré komplexy, kde se často skrývají poklady, což si samozřejmě uvědomují i sami výrobci. Při koupi by orientační cena mohla být okolo 3600 zlatých.

Nutno dodat, že ceny notně závisí na ceně magenergie a alchymistické práce ve vašem světě, já se je pokusil nastavit ve srovnání s jinými předměty (např. drahý lupičův klíč) a na základě možného využití (ač jednorázového) předmětu (umožní jistě další obohacení postav). Cenu zrcadla pro základ výrobku záměrně neuvádím, dost záleží na technologii a vyspělosti světa. PJ může při odhadu ceny využít předmětu „zrcátko“ v ceníku v pravidlech.

Ještě by se hodilo dodat, že zrcadlo je věc značně křehká a snadno se při putování divočinou či prolézání podzemí může rozbít.

Alternativní výroba

Princip zrcadla je vlastně lesklá plocha, která díky očarování dovede zničit neviděné. V nouzi je proto možné zkusit vyrobit Zrcadlo hrůzy i nedokonalé. Místo zrcadla lze použít při výrobě i vyleštěný štít, kovový tác nebo dokonce i vodní plochu. U předmětů by měl PJ posoudit kvalitu a lesk a v závislosti na tom brát úroveň výrobce pro účely ničení neviděných jako poloviční nebo dokonce třetinovou. V přírodě lze v extrémní nouzi očarovat třeba i louži v jeskyni: k tomu ale alchymista potřebuje pomoc druida, který nechá usadit alchymistovu směs (tentokrát chladnou) přímo na vodní hladině. Tato pomoc stojí druida 25 magů. Zničení neviděného proběhne stejně, jen hladina samozřejmě nepukne - obvykle vody vyšplíchne, když je neviděný zničen. Úroveň alchymisty pro účely zrcadla v takovémto případě ale bude jen poloviční, nejvýše však vždy 5. Je tedy vidět, že při takovéto alternativní výrobě nebude zrcadlo schopno ničit jiné než nejslabší neviděné. I tak se ale zmíněný způsob může hodit a sluší se ho uvést.

Závěrem bych rád poděkoval těm, co se k Zrcadlu vyjádřili v MS a zároveň navrhli některé drobné změny, jejich nápady pomohly tento alch. předmět jistě vylepšit. Jsou to: Legar, Nathaka Warrior a Alden Nahlilairon. Děkuji vám.

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 12
Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     0:38:36 13.03.2009
Hamster: Dokonce ani ty magy v onivce nejsou...

Ikonka uživatele Hamster    [pošta] NEW     17:10:10 13.01.2009
Folcwine: ohnivá hlína je prostě ohnivá hlína, chemická substance (s páry magy navíc), kdežto takový Dočasný předmět lakmusový papírek nebo detekční hůlka mají trvání na počet použití

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     11:27:24 13.01.2009
Hamster:
Životnost a počet použití jsou dvě různé věci. Z díla je jasné, že zrcadlo je na jedno použití. Takže kolonka trvání logicky ukazuje na životnost. Ohnivá hlína také má životnost, ale je jen na jedno použití.

Ikonka uživatele Shadowmage    [pošta] NEW     16:32:22 11.01.2009
Hamster:
asi bych to viděl na to, že jen ztratí svou moc. může se vytratit ta vůně růží,a le jinak to poznat ani být nemusí. Postavy se pak můžou divit, že to nefunguje.

Ikonka uživatele Hamster    [pošta] NEW     15:30:34 11.01.2009
Flocwine: mhm, je pravda, že je na jedno použití, tedy dočasný předmět... ale v tom případě by mělo být trvání "jedno použití"

mno tak rachejtle v sobě démona snad ani nemají: ) ale jinak máš pravdu

- další hnidopišská otázka - co se stane po uplynutí doby trvání? pukne nebo jen ztratí magickou moc?

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     14:48:37 11.01.2009
Hamster: Dle mého u dočasných předmětů sféra nemusí být uvedena. Dle postupu výroby a skutečnosti, že je na jedno použití, se jedná o dočasný předmět.

Sféry si vypočítáš jednoduše: vydělíš 50 a zaokrouhlíš nahoru. U předmětů s klasicky zakletým démonem by sféra být uvedena měla, u dočasných (nebo obecně alchymistických předmětů) být nemusí. Rachejtle ani pyforovi amulety také nemají uvedenu sféru.

Ikonka uživatele Shadowmage    [pošta] NEW     14:36:31 11.01.2009
Hamster: no vidíš, já je nemohl najít, říkal jsem si, že kdyžtak někdo řekne v Dílně:-) No nevadí, využitelnost to snad neoslabilo... ale dík za připomenutí.

K tomu nápadu: byl by to docela chaos, ale jak píšeš, na základě textu v příspěvku by to pořešit šlo. To už by ale muselo být teda místo, aby tam alchymista tahal hned několik zrcadel..


Ikonka uživatele Hamster    [pošta] NEW     13:45:56 11.01.2009
Shadowmage: právě že se sféra uvádí - a myslím, že tam je i přiblíženo, že postup výroby magického předmětu je v podstatě rituál povolání démona.

Ano, i trvalé alchymistovi předměty mají trvání, povětšinou 1-2 roky.

To je docela špatný tvořit alchymistickej předmět a nekouknout se na ně do pravidel : )))

***

a ještě mě napadla jedna hnidopišská otázka - co když je v jedné místnosti více zrcadel? : ) (předpokládám, že to silnější zrcadlo zaujme nejsilnějšího neviděného a ty další zrcadla ty další neviděné, takže tam přijde stejně neviděných jako zrcadel. mno a pak... takovej chaos : )) ale asi nic, co by odporovalo tvýmu popisu . )

Ikonka uživatele Shadowmage    [pošta] reputace: 1
Folcwine: +1
NEW     13:03:18 11.01.2009
Děkuji za schválení a velmi příjemné přijetí předmětu, pokusím s eodpovědět an vaše kritiky a dotazy:

Folcwine:
1) Snažím se o to, aby předměty, co alchymista vyrábí, skutečně šly při hře nějak popsat, jinak než jen "meč+2". Jsem proto rád, že oceňuješ v tomto ohledu výrobu zrcadla atd.

2) Celkovou váhu jsem úmyslně nepsal, protože základ - zrcadlo se může značně lišit, může to být jen to lesklé, ale i např. masivní rám. Očarování předmětu ale váhu nijak nezvýší ani nesníží, bude tedy taková, jako je váha zrcadla, použitého k výrobě. I vzhledem k alternativním základům (lesklý štít) jsem nepovažoval uvádět váhu za nutné.

3) Zrcadlo vyzařuje negativní energii i tehdy, když je přikryté, proto ruší kouzelníkovo sesílání, i když se na něj zrovna nedívá. Chtěl jsem, aby byla patrná přítomnost něčeho divného už při vstupu do místnosti se zrcadlem, aby (klidně i zahalený) objekt na zdi vzbuzoval dohady.

4) Obávám se, že ani samotná pravidla popis neviděného neuvádí, u vysokých hrůz se píše, že jsou viditelné už i normálně, podoba je ale záhadou. Já sám jsem o tom, pravda, nikdy tolik nepřemýšlel, jak vlastně neviděná hrůza může vypadat. Asi by se z "mlhy" na ploše zrcadla vynořoval nějaký děsivý humanoidní obličej? Hrůza by mohla na sebe brát podobu něčeho, co daného člověka vyděsí? Tady jsou pravidla trochu stručná a já si nejsem jist, jak se s tím PJové vypořádávají, nenutil jsem jim proto žádnou konkrétní podobu...

6) Dejme tomu, že nejvyšší hrůza je na "vysílání" zrcadla nejcitlivější. Proto zareaguje jako první, soustředí se na zrcadlo, které pak následně hrůza láká, láká, až jí pohltí.

8) Zrcadlo by mohlo spadnout, pokud bude vyloženě lehkovážně umístěno, PJ tak může trošku pozlobit hráče:-) V normální situaci by se to stávat asi tolik nemělo, možná pokud bude cílem zrcadla extrémně silný neviděný.

9) Ano, v zásadě jde o tu řetězovou reakci, než jsem dílo upravil do této podoby, kde jsou pasti, uvažoval jsem i o okamžitém zničení všech bez hodů. Možná jsem to dostatečně nepopsal, to už tak bývá, když člověk má v hlavě představu apři čtení s ejí drží, takže mu vše v textu přijde jasné.-)


Hamster:

1) Trvalý předmět? Trvání jsem uváděl v hlavičce: 3 lunární měsíce.

2) Asi mi uniklo, že v PPP jsou až do téhle úrovně, každopádně rozhodujícím pravidlem je to, že zrcadlo nikdy nezničí neviděného s vyšší úrovní než je ta tvůrcova.

3) Nikde nepíšu opak, takže ano, lze. Zajímavá myšlenka, kterou jsem vlastně vůbec nezvážil. Ale proč ne, když někdo bude chtít, jen to zrcadlo spíš asi upadne, když se bude třást, taky se asi málokomu bude chtít být na místě, kde bude ta hrůza, když může být mimo:-)

4) Zakryté zrcadlo bude vyzařovat energii i lákat nemrtvé a neviděné, při příchodu hrůzy k zrcadlu by se nejspíš stalo to, že by buď otřesy zrcadla strhly ten hadr nebo by se neviděný v zrcadle neukazoval, takže by ani pak nebyl pohlcen, taky by PJ mohl upravit past tak, že by pro neviděného bylo o hodně výhodnější... Ke znalosti o zrcadle patří i to, že se používá odkryté:-)

5) Pokud je nějaký střep větší než oněch 20x20 coulů, lze ho považovat za samostatné zrcadlo, v něm se soustředí energie předmětu (nevznikne tak rozhodně třeba 5 zrcadel za jednu dávke magenergie...) a zbytek zůstane bez zvl. schopností. Menší střepy kouzlo neudrží, takže konec se zrcadlem.

6) Nepřesná formulace z mé strany: když se nerozbije, je to OK, předpokládal jsem rozbití následkem pádu.

7) Mohla. Chtěl jsem ale, aby družina nemohla operovat úplně z bezpečí, aby v tom bylo přece jeno to riziko, že se musí přiblížit...

8) Není třeba, během směny "pokličkování" lze plochu zrcadla na kotlíkem posouvat, postupně se napaří celé. Alchymista by byl chudák, kdyby s sebou musel tahat nějakou vanu.


Nathaka:

Alchymista zkrátka dovede vyrábět předměty, které uživateli umožňují něco, co by jiné povolání dosáhlo přirozenou cestou. Takto lze pohlížet i na meč +2, nahrazuje uživateli třeba válečníkovy bonusy se zbraněmi. Léčivý lektvar pak fušuje do hraničáře... Důležité je, že nějaký boj s neviděnými není přímo alchymistova schopnost (jako třeba vidění magenergie), PJ to může regulovat množstvím surovin a magenergie, které alchymistovi dopřeje. Bude mít tedy klidně něco proti neviděným, ale už si třeba nezakleje démona, volba je na něm. Alchymista může udělat leccos, ale ne všechno najednou. Uvědom si taky, že na to, aby napodobil výsledek práce jiných povolání, musí vynaložit nesrovnatelně více úsilí a prostředků.

Dosah toho zničení? Uvádím, že 100 sáhů je dosah aktivace neviděného, který se vydá směrem k zrcadlu. až u něj je pohlcen, tento akt zrcadlo nesnese a přepětím pukne, pak se ozjede ta řetězová reakce, symfonie destrukce:-)

Proč nepíšu o sférách? Protože dílo může vyrábět alchymista, tedy i pyrofor, který se sférami nepracuje. Předmět je tedy pro účely výroby popsán jako předměty v PPZ (dlouho už jsem tam nekoukal, ale sféra se tam, tuším, neuvádí, vždyť alchymista-začátečník ani neví, co to je)

Ikonka uživatele Nathaka Warrior    [pošta] NEW     3:17:19 11.01.2009
Přeji hezké ráno a upozorňuji, že předchozí kritiky jsem nečetl.

Předně je na zrcadlu jedna drobnost, která mi enormně vadí. Tou drobností je fakt, že dílo krade kouzelníkovi další unikátní schopnost a zase ji dává k dispozici alchymistovi. *Vzdech* Ale co naděláme, alchymisté jsou prostě schopní. A nebudeme někomu vyčítat, že toho hodně umí, no ne?

Tím se obratem dostáváme k nápadu, který je... sice dobrý, ale když se to vezme kolem a kolem, je to další přejatá schopnost kouzelníka daná alchymistovi přes sféry.

To však nejsou chyby díla. Děl má chyba ostatně poskrovnu. Shadowmage totiž má talent na stručná, čtivá a precizní zpracování. Ani toto dílo není výjimkou.

Pokud jde o připomínky ke konkrétním pasážím díla, zde jsou:

- Popis výroby odpovídá standardům dneška - je kvalitní, dává představu.
- Dobré je roztřídění zrcadla do tří verzí podle síly neviděných, které mohou pohltit, funguje to jako vyvažovací mechanismus.
- Mechanismus fungování zrcadla je dobrý a dobře popsaný, avšak pořád nevím, na jakém principu funguje ono "puknutí"? Proč má takový dosah? Je to stejné jako zapuzení (odvrácení)? Mně se to zdá jako trochu nedořešené.
- Lákání nemrtvých je velmi dobrý tah pro ozvláštnění použití zrcadla.
- Alternativní výroba je též dobrý nápad.
- Nevšiml jsem si vážných chyb či nedostatků. Leda že nevidím sféru a váhu takového zrcadla, ale ta se dá odvodit od rozměrů a materiálu.

Pokud to celé shrnu, tak mohu říct, že toto dílo sice "pouze" převádí kouzelníkovo odvracení alchymistovi, ale činí tak s elegancí, precizně a kvalitně. Dílo přináší použitelné herní mechanismy, obsahuje příjemné dodatky jako něco o ceně a dostupnosti, popis výroby či několik ozvláštňujících nápadů. Popsáno je to hezky a čitelně. Je to v každém případě předmět využitelný a pěkný.

Já si tedy pročtu diskuze ostatních, počkám si na Shadowmagovy reakce, znovu si to promyslím a ohodnotím mezi 4 a 5*.

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (3 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.1130428314209 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách