www.Dračí Doupě.cz


Soutěž O Hlavu
Zlatého Draka

--
Aktuality
Novinky
Uživatelé
Vyhledávání
Rekordy a statistiky
--
Chat
Fórum
Ankety
Moudrá Sova
--
Články
Rozvoj DrD
Dobrodružství
Hřbitov
--
Bestiář
Předměty
--
Válečník
Hraničář
Hraničářská kouzla
Kouzelník
Kouzla
Alchymista
Alchymistické předměty
Zloděj
--
Nová Povolání
Nové Rasy
Dovednosti
--
Galerie
Fotogalerie
Downloady
Linky
--
Seznamka
Inzerce
--
Co je to Dračí Doupě?
Dračí manuál
Otázky a Odpovědi
--
Tvůrci a Redakce
--
Čekající díla
Dračí líheň

Alchymistické předměty

„Lék“ na zažívání  ***
Příprava pro tisk (tisknuto 540x)
Přidáno: 20:32:40 25.11.2008
Skupina:Jedy
Magenergie:25 magů
Suroviny:40 zl.
Základ:střeva dospělého humanoida
Trvání:viz níže
Výroba:2 hodiny
Nebezpečnost:10
Síla:viz níže
Barva/chuť/zápach:10/30/15
Magy/den0
Autor: Samurai
Průměrné hodnocení:3.25
Popis:

Trvání: Pro postavy velikosti A jed začíná účinkovat po 1,5 hodině, u B po 2 hodinách a u C po 3 hodinách.

„Lék“ je prudký a ničivý jed. Užívá se požitím, nejčastěji při jídle, čím větší množství, tím lépe samozřejmě. Ničivost jedu spočívá v průběhu otravy. Jedná se o malý výbuch uvnitř těla – ve tlustém střevě. Postava požije tento jed a až vytráví, dojde k explozi. Za smrtelnou dávku se považuje klasický flakón/zkumavka naplněná tímto jedem. Na postavy velikosti A postačí polovina, na B celý flakón a na C flakón a půl atd. (tento odstavec pojednává o množství, nikoliv o účinku s ohledem na odolnosti – kdyby někdo chtěl rýpat).

Tento jed může vyrobit pouze zkušený pyrofor a to od 16 úrovně. Dá použít pouze na humanoidy, ostatní stvoření mají povětšinou jinou zažívací soustavu (zde se jedná se o ochranu tvorstva z pohledu masivního použití jedu).

Popis, chuť, zápach atd.

Tento jed je silně nebezpečný. To jen ovšem lehce snižuje chuť, která připomíná nasládlé maso. Ovšem ta se ztratí ve spojení s chutěmi dalšími v nějakém vybraném pokrmu. Zápach je takřka nulový, jen dobře trénovaný nos by ho ucítil, ovšem, nevěděl by, co to cítí, přišlo by mu to jen jako další kulinářská vůně, která je nahořklá a těžká. Barva je čirá a průzračná.

Výroba

Při výrobě musí pyrofor postupovat velice opatrně. Už jen proto, že potřebuje lidský zažívací trakt – horní část střev, přesněji tenké střevo, nejpřesněji takzvaný dvanácterník. Nejlepší je získat to od postav kolem 25.-30. roku života. Z vnitřních stěn se setře mazivo a to se nadále zpracovává společně s magenergií a dalšími surovinami nejroztodivnějšího původu a účelu (fantazii se meze nekladou, sám to nepopisuji, jelikož to nenese zásadní úlohu jedu).

Výsledkem bude lepkavá hmota bělavé až průsvitné barvy, bez zápachu a chuti. Tu poté zahřejeme na 50°C, čímž nám vznikne čirá kapalina, kterou musíme neprodleně uzavřít ve flakónu (může se ohřívat již ve flakónu s připraveným uzávěrem po ruce), jinak vyprchají její účinky – každé kolo na vzduchu ubírá na nebezpečnosti o 1 bod.

Funkce a následek

Funkce je jednoduchá. Jisté látky reagují pouze s některými dalšími a častokrát velmi divoce. Tento jed reaguje ve dvanácterníku s látkou, která pokrývá jeho stěny (zajisté, tyto látky mohou byt i jinde, ale to je věc anatomie a ne fantasy ?). Reakce se dá popsat jako past na odolnost ~ 10 ~ 1/4 životů / 1/2 životů. Životy ztrácí okamžitě.

„Exploze“ se projeví prudkou a palčivou bolestí, které bude doprovázena křečemi v krajině břišní. Do 10-ti minut se dostaví bolest hlavy a zvracení. Otrávený má také sklon ke zmatenosti a ke zvýšeným teplotám. Další průběh se dá dělit do dvou případů dle toho, jak postava uspěla v hodu proti pasti:

V prvním případě je organismus natolik silný, že vnitřní orgány nedostanou takový šok z otřesu, nebudou tak poničené, tím pádem se to přežít a vyléčit dá. Samozřejmě je zapotřebí kvalitní léčba (lektvary, kouzla atd). Postava si poleží 30 dní v klidu (odečti bonus za odolnost, přičti postih). Pokud poruší klid a vstane, či bude bojovat může ztratit nějaké životy a její odpočinek se prodlouží. Jak moc to bude, určí PJ – ono vypisovat sem všechny možné příhody by bylo nad mojí sílu a vaší chuť číst.

V druhém případě postava okamžitě po výbuchu přichází o polovinu životů a do 2 dnů umírá na vnitřní zranění, která jsou již příliš rozsáhlá. Léčivé lektvary nepomáhají, jedině Lektvar chodce Jana. Ten ale na první použití pouze „srovná“ vnitřní orgány (nevrací životy) a tím oddálí smrt o 6 dnů. Pokud si to dobře rozvrhneme, můžeme za týden podat další lektvar a ten už léčit životy dovede, ale pouze poloviční silou. Další podané léčivé lektvary (jakékoliv) působí normálně.

Léčba hraničářským kouzlem „Uzdrav těžká zranění“ probíhá obdobně. Poprvé pouze sebere hraničářovi všechny jeho magy a „srovná“ orgány. Nadále je ale tak silně vyčerpán, že může pokračovat až za 3 dny (i kdyby to zkusil někdo jiný, efekt to přináší až za 3 dny). Tentokrát ale přidá už polovinu vyléčených životů, a pokračovat se může již následující den.

V těchto případech se ale musí počítat s plnou znalostí průběhu otravy a hlavně s průběhem léčby. Každopádně si postavy budou lámat hlavinky s tím, „jak to že to nefunguje“. Musí si na to holt přijít sami. Alespoň si namastí kapsu zkušenostmi.

Možná ochrana

Jestli nějaká postava trpí stihomamem a doslechne se o tomto jedu, je jasné, co bude požadovat. Bude se dožadovat protijedu či snad nějakého preventivního lektvaru. Musím vás zklamat, lektvar na neutralizaci bohužel zatím není. Ovšem nějaký pyrofor, který tento jed vynalezl, vytvořil pro jistotu i prevenční lektvar, protože trpí stihomamem a myslí si, že by mu jed někdo mohl ukrást a následně podat v jídle. Proto hodinu před každým jídlem požívá sytě bílou tekutinu bez zápachu a mléčné chuti. Jejím základem je kozí mléko, možno použít ale i jiné. Pokud i vaše postavy používají denně tento protijed, nebezpečí jim nehrozí – ale myslete na předávkování a návyk. Dávkování je možné 1 za 12 hodin, ale pokud se pravidelně užívá déle než týden, hrozí postavám paranoia.

Magenergie: 25
Suroviny: 10 zl
Základ: mléko
Trvání: 2 hodiny
Výroba: 1 hodiny
Použití: požití
Barva/chuť/zápach: 80/60/00

Dostupnost jedu

Tento jed by měl být silně nedostatkové zboží. Proč? Protože účinky jsou děsivé a léčba není snadná. Je tu několik možností, kde tento jed sehnat a jak s ním přijít do kontaktu.

  • Buďto jej vynalezl Nesif Razim, který se pochlubil svému bratrovi, který nese jméno Ramad Razim. Oba dva platí za vlivné občany velkých měst – patrně nějakých hlavních ve spojeneckých zemích. Dál to šířit nebudou, jelikož už teď se bojí sebe navzájem, aby se neotrávili.
  • Další variantou je tajné společenství, které samozřejmě také bude vlastnit preventivní látku.

Možností, jak se setkat s tímto jedem, je nesčetně mnoho, ale vždy by to mělo být nenápadné a v malé míře. Jedná se totiž stále o málo rozšířený jed.

Poděkování

Závěrem bych chtěl poděkovat těm, kteří mi pomohli v MS, jsou to: UnknowN, Hamster, PinHead, Edgar, Legar a nakonec ten, kterému děkuji za korekturu - Saragon

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  »»»
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 11
Ikonka uživatele Zombie *   [pošta] nové     21:14:33 14.03.2009
Na rozdíl od Folcwina mi vadí poměrové ubírání životů a to ze stejného důvodu, prož z pravidel kdysi ávno zmizel termín "smrt". Je totiž jedno, jak moc odolnou postavu máte (tj. kolik máte životů), stačí několikanásobné použití poměrového mechanizmu (zde požití jedu) a jste mrtví.
U tohoto jedu dokonce i v případě, že oběť USPĚLA v pasti!

Proto autor musí vymýšlet obezličky, aby ochránil monstra s extrémním počtem životů, jako jsou například draci. Velikost v pravidlech řeší množství jedu, aby jed fungoval v plné síle (tj. u draků čtyřnásobná dávka). Navíc je v bestiáři u zhruba poloviny draků uvedena zranitelnost H+, tj. magické.

Autorovi taktéž vytýkám, že neuvedl, zda se jedná ztrátů životů aktuálních či maximálních.

O "drobnostech" chybějících herních mechanizmů "bolest hlavy", "zvracení", "sklon ke zmatenosti" "sklon ke zvýšeným teplotám", kde je možný vliv na herní situaci ani nemluvě. Např.:
bolest hlavy vliv na kouzlení a soustředění obecně
zvracení vliv na bojeschopnost a akceschopnost obecně
sklon ke zmatenosti vliv na kouzlení, bojeschopnost; chybí mechanizmus určení, zda postava bude zmatená, či nikoli.
sklon ke zvýšeným teplotám chybí mechanizmus určení, zda postava bude mít zvýšenou teplotu, či nikoli a co to s ní udělá, pokud ano.

Dále neakceptuji výmluvu typu "PJ si dořeší sám" spojenou s předjímáním tužeb čtenáře (zrovna mne by velice zajímalo, jak se klid na lůžku řeší).
Cituji: "Pokud poruší klid a vstane, či bude bojovat může ztratit nějaké životy a její odpočinek se prodlouží. Jak moc to bude, určí PJ – ono vypisovat sem všechny možné příhody by bylo nad mojí sílu a vaší chuť číst."

Lze použít velice obecný mechanizmus, například:
"Za každé přerušení odpočinku lehkou či těžkou fyzickou námahou či dokonce bojem se léčba prolouží o jeden týden (7 dní)".
Případně lze použít jednoduchou tabulku ve tvaru:
Činnost Prodloužení léčby Zranění
Boj 1 den/ 1 kolo boje 1-3 životy / 1 kolo boje
Těžká fyzická práce 1 den / 1 směna (byť načaté) 1-6 životů
Lehká fyzická práce 1 den / 3 směna (byť načaté) 1-3 životy

Poznámka: postava nemá zakázáno běžné jídlo a pití, takže si musí nejméně 3x denně odskočit na malou stranu a 1-2 na velkou. Což při péči středověkého rázu (žádní bažanti a spol.) znamená opravdu znamená vstát.

No a pokud opravdu oběť jedu bude 30 dní ležet, tak chci viděl její fyzickou kondici, až vstane (a spadne na ústa, neb se od ní nohy podlomí, když už akceptujeme autorovy snahu o reálné pojmutí tělesných záležitostí)

Pro vyjasnění časování účinků poranění a léčby by neškodilo prodloužit účinek léčby lektvaru Chodce Jana na víc, jak 7 dní, protože zrovna u něj činí četnost pití 1 týden (7 dní). Lze ho tedy požít až jeden den poté, co skončil odklad smrti (dvoudenního umírání). Tj. zbývá ti nějak pořešit, co se s postavou děje během onoho jednodenního umírání.
A vhleem k tomu, že po druhé aplikaci lektvaru Chodce Jana opět nabíhá 7mi denní "blok" na pití standartních léčivých lektvarů.

Příklad I.:
Kroll, válečník, 8. úroveň, 92 životů (odolnost +4).
Stane se obětí jedu:
* uspěje (50%): ztráta 23 životů a trpí blíže nespecifikovanými následky
* neuspěje (50%): ztráta 46 životů a umírá do 2 dnů (+)

Příklad II.:
Obyčejný občan, 1. úroveň, 4 životy (odolnost +0)
Stane se obětí jedu:
* uspěje (10%): ztráta 1 života a trpí blíže nespecifikovanými následky
* neuspěje (90%): ztráta 2 životů a umírá do 2 dnů (+)

(+) Neznámá doba a projevy umírání na potrhané vnitřní orgány! "Do dvou dnů" totiž znamená "NĚKDY" v době od 1 kola až do 48 hodin!!! Jak vypadá umírání ? (někdo zkolabuje, jiný si v bersekru půjde vyřídit staré účty, děj se co děj ...)

Závěr: Hodnotím za * (už jen kvůli tomu, že jsem psal kritiku přes hodinu.)

Mnoho nakousnuto, málo dotaženo, podle mne zbytečné psaní vlastních mechanizmů na místo využití stávajících mechanizmů z pravidel (použitelných!), nesystémové odebírání poměrového počtu životů.
Nápad: obdobný nápad (výbuch zevnitř) řešil zdejší jed "Poi Magicum".

Ps: autor má v díle trochu chaos v termínech:
Na začátku píše o "prevenčním lektvaru", tvrdí, že "neutralizační lektvar" neexistuje, aby na konec psal o "protijedu"
Podle pravidel se protijedy dají používat i jako preventivní ochrana, cituji "preventivní imunizaci".

Ikonka uživatele Folcwine *   [pošta] nové     20:49:37 12.12.2008
1) Jestli jsem dobře pochopil postup výroby - tak na zhotovení jedné dávky jedu musí pyrofor mít dvanácterník jednoho humanoida. Beru to jako příjemné zpestření k základu - jed i když je dosti silný tak se tímto tak trochu vyvažuje - určen spíše pro zlé postavy.

2) U jedů je zvykem nižší množství magenergie a vyšší zastoupení surovin (detail)

3) Líbí se mi účinek, že sebere 1/2 životů. Chybí zmínka, zda to jsou životy z maxima nebo aktuálního stavu.

4) Líbí se mi použití prevence místo protijedu. Co se mi nelíbí je přehnaně vysoká cena prevence (řádově srovnatelná s jedem).

5) Nesmyslné porušování pravidel léčení - ubrané životy jsou oděrka/zlomenina/otřes mozku/vyhřezlé střeva/díra v hlavě i potrhané orgány. Pravidla nikdy a nikde neřeší, jak byla postava zraněna, řeší pouze, kolik jí to ubralo životů (čili jak složitě se to bude léčit). Nic proti house-rules, ale díla by měla být psána tak, aby korespondovala se základními Altarovskými pravidly. Pokud dodáš nepovinné pravidlo, tak to na škodu není, ale nemělo by se house-rules plést dohromady se základními pravidly bez jakéhokoli oddělení.

6) nevyvážené - je vysoká past i způsobené zranění (buď snížit past a zranění při úspěchu, nebo snížit zranění při neúspěch a takřka zrušit při úspěchu)

Shrnutí:
Líbí se mi nezvyklý účinek jedu a způsob výroby. Nelíbí se mi přílišná síla a ultimátnost jedu, který takřka nemá žádnou vadu - nejde lehce poznat, neexistuje protijed, je smrtelný při úspěchu i neúspěchu a cena jedu zase tak vysoká není. Pak se mi nelíbí nepravidlové pojetí zranění, které jde léčit pouze dvěma LCHJ.
Původně jsem chtěl dát jen **, ale v závěru jsi psal, jak zabránit zneužití (omezená dostupnost receptu). Sice recept může být prozrazen, ale zmíněna přílišná síla jdu v díle je, takže hodnotím nakonec:

***

Ikonka uživatele Samurai *   [pošta] nové     13:52:48 03.12.2008
výbuch podivný vzhledem k léčb2? - proč? vždyť jako první se musí napravit ony orgány které utrpěli škok, tedy netuším kde je rozpor

Ikonka uživatele Remmy *   [pošta] nové     10:29:30 03.12.2008
Nevím, asi bych tomu dal tři a půl.
Osobně si myslim, že jsou nedotážený účinky (přinejmenším mluvit o explozi mi přijde vzhledem k protiléčbě poněkud podivný) a působení(Že by kroll zpracovával potravu o tolik dýl? Nevim nevim...), atp.
Za výbornej bych označil nápad a pasáž věnovanou původu.
Závěrem...hodně úspěchů v další tvorbě.

Ikonka uživatele Samurai *   [pošta] nové     15:45:01 26.11.2008
dyt já ti to ani nijak nepáčim :)

Tady de o to, že vzhledem k ničivosti jedu to dává pár šansí an přežití navíc ... někdy jsem proste hodnej .)

Ikonka uživatele Ivrin *   [pošta] nové     14:47:33 26.11.2008
Samurai:

Následky a ničivost ti nikdo nevyvrací, jen o nich mluvíme... možná s trochu posvátnou úctou...

Krolla nebo hobita si můžu předtavit (věřím, že můžu), jako obrovského nabušeného člověka, v druhém případě liliputána. I tak si myslím, že přes rozdílnou délku traktů (to je ale taky otázka, zda bude tak rozdílná aby se něco projevilo), bude doba působení stejná.
Ale to je celkem detail, uvedl jsem to jako můj diskusní postřeh, nevnucuju.

Ikonka uživatele Samurai *   [pošta] nové     14:31:34 26.11.2008
ach ty následky ... od počátku toto dílo bylo zamýšleno jako těžce ničivé.

aby nebylo zneužitelné (třeba na draky, bazilišky) tak funguje jen na člověka, protože jed se vyrabi z latek obsaženych v jeho střevech - tedy ta ničivost zase taková není. Každého člověka můžete zabít jednoduse i mečem...

Irvin:
představ si situaci: postava povečeří a nějak se dozví, že v jídle byl ten jed. PRÁVĚ TED je dobré vědět za jak dlouho začne jed pusobit - navic, kroll a hobita mají jiste rozdílné délky zažívacích traktů, tedy doba je rozdílná.

Ikonka uživatele Demonic *   [pošta] nové     14:13:50 26.11.2008
No... musím říct, že jed s takovými následky jsem ještě neviděl. Nevím co říct, snad jen "AU", nechtěl bych ho sníst. Naprosto souhlasím s názorem, že ten kdo bude toto zranění léčit způsobem, při kterém by zjistil jaké má dotyčný zranění (tzn třeba hraničář pomocí kouzla, ale už ne někdo léčící lektvarem) by se měl opravdu zhrozit/znechutit. Způsob kterým tento jed zabijí je opravdu brutální.

K tomu léčení možná bych tam připsal, že tím "srovnáním" orgánů by se zároveň měla alespoň snížit bolest a křeče.

Na jednu stranu bych řekl, že cena je vzhledem k účinkům možná trochu nízká, ale na druhou stranu, sehnat střeva humanoida by zas nemuselo být příliš snadné, vzhledem k tomu, že jsou potřeba střeva humanoida čerstvě zabitého (tzn ještě nestihl propuknout hnilobné procesy). Ejhle hned tu máme námět na zápletku - zlý pyrofor vraždí obyvatele městečka aby měl střeva na výrobu. Brrr.. jen pro otrlé.

Jed je to velice netradiční, + za originalitu
Účinky.. no jedním slovem brutální, další +
Použitelnost.. v mém světě rozhodně vysoké, proto +
zpracování trošku pokulhává a najde se i pár dalších drobností...
Dávám za 4*

S pozdravem
Demonic - The Lonely Warrior

Ikonka uživatele Ivrin *   [pošta] nové     10:21:37 26.11.2008
Uf... to jsou následky, to jsou následky... slabší povahy by se mohly raději nechat zabít a oživit, než podstupovat tu šílenou rekonvalescenci (nebrat vážně, nezkoušet).
To, že mě jed znechutil, považuju za plus - na postavy, které ho budou muset zneškodňovat / opravovat po něm těla, by asi měl mít takový účinek.

Trvání a velikost dávky odstupňované podle velikostí postav.
Osobně bych řekl, že buď jedno nebo druhé. Nejspíš dát nutnost rozdílné dávky, ale trvání na velikosti organismů A až C podle mě nezáleží, jen na rychlosti vnitřních pochodů, které jsou snad zhruba stejné.

Trochu mě škrábe zpracování, ale na to bych neměl příliš nadávat, naposledy si mě za to taky dobírali...

Ikonka uživatele Samurai *   [pošta] nové     6:30:37 26.11.2008
Zdravím ...

Obecne platí, že pokud se nekdo prehnane chrání - vůči cemukoliv - stava se posleze paranoikm. A ano, protijed tomu lehce napomáhá. Uz jen proto, aby obohatil dobrodruzství.

léčení - mě přislo divné, že v prípadě potrhané trávící soustavy nahodím jedno kouzlo budu zdráv. Nevím jak vy, ale u težkých zranění pouzívám první léčbu jkao "srovnávací" a teprve další pro navrácení životů. S lektvary jsem tu potupoval tak jak je psano v pravidlech - davkovani je tak slozite kvuli navyku. Ted si presne nepomatuju jaké následky má přepálení lécivých lektvarů, ale pokud s edobře pomatuju tak to není nic veselého.

Formulace - tys sám opravoval mojí formulaci? - ohromující. Větsina ostatních redaktorů to posílá zpět. Tedy děkuju a sklanim pochvalu za ochotu udelat neco navíc!

Sam

  »»»


Registrace
--
Příhlášení:
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo
--
Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold
--
16 přihlášených uživatelů.
0 uživatelů je na chatu.


Vygenerováno za 0.65807104110718 sekund.

© 2001 - 2004 Almad, James Timqui a Tomash, design © 2001 by James Timqui.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR