Alchymistické Předměty

Hydrargyrum Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 5

Skupina: Ostatní

Magenergie: 766

Suroviny: 10

Základ: Rtuť (250 mincí), oko huňáče, svitek levitace

Trvání: 1 rok

Výroba: 1 den doma

Magy/den: 20

Popis:

Magenergie: 766+ magů
Suroviny: 10 zl.
Základ: Rtuť (250 mincí), oko huňáče, svitek levitace
Trvání: 1 rok
Výroba: 1 den doma
Denní magenergie: 20 magů
15. sféra

Hydrargyrum

Pasivní Hydrargyrum vypadá jako stříbrná koule o průměru dvanácti coulů, na omak se ale chová jako gel a je také o něco těžší, než by byla koule stříbrná. Po důkladném zkoumání lze rozpoznat neznatelný modrý nebo zelený nádech. Koule váží 250 mincí a je vyrobena ze rtuti. Takto však Hydrargyrum příliš často neuvidíte – vyniká totiž právě ve změně tvarů a materiálu, takzvané transmutaci.

Schopnosti

Pohyb (let) a změna tvaru

Hydrargyrum se dokáže pohybovat jako by v něm byl zaklet démon nosič z 5. sféry, v základním stavu transmutace (rtuť) pak také měnit tvar (rychlostí odpovídající pohybu) a rozdělit se až na 5 dílů. Potom může být potenciál nosiče libovolně rozdělen mezi tyto díly, nikdy však nesmí být menší, než by odpovídal 1. sféře (i když samotný démon nosič nemůže z první sféry pocházet).

potenciál / manévrovací schopnost (MS)nosnostpohyblivostrychlost stoupání/plachtění/klesání (sáhy / kolo)
1500 mincí616/80/320
21 000 mincí716/80/320
31 500 mincí820/100/400
42 000 mincí920/100/400
52 500 mincí1024/120/480

Jak je vidět, změna tvaru probíhá velmi rychle, i s minimálním potenciálem rychlostí 80 sáhů za kolo, nově vytvořený předmět tak bude možné „ihned“ použít, pouze s postihem -2 k iniciativě (ztrátě iniciativy v základním soubojovém systému). Jen u opravdu dlouhých předmětů může být postih větší - zváží PJ.

Vzhledem k nosnosti je zjevné, že Hydrargyrum lze použít k letu. Není zde žádné omezení, takže ať už máte na sobě zbroj nebo pod zadkem ocelové koště, můžete se směle proletět. Poznamenejme ale vzhledem ke schopnosti změny tvaru, že létající „koberec“ asi nevytvoříte (při dostatečné velikosti by byl moc tenký a neudržel by tvar).

Transmutace

Další schopností Hydrargyra je transmutace kovu. Základním materiálem je rtuť, změna na jiný stojí 4 magy, návrat zpět do základního složení nestojí nic. Ke změně dochází okamžitě, počet změn ani jejich sled nejsou limitovány ničím jiným, než magenergií, může i probíhat vícero změn současně. Změna materiálu se projeví na libovolném počtu dílů, je-li hydrargyrum právě rozděleno, bez ohledu na výchozí materiál. Za adekvátní sumu je dokonce možné vytvořit jeden předmět z více materiálů.

Hydrargyrum disponuje 20ti magy pro každý den, což je také jeho maximální kapacita. Dále je schopné magenergii odsávat přímo z alchymistovy truhly, nebo od osob s volnou magenergií, které s tím souhlasí, pokud se v ní(u nich) alespoň jednou svou částí nachází. Toto trvá jedno kolo, během kterého nelze provádět transmutaci. Pochopitelně hydrargyrum může magenergii odsávat pouze do naplnění své kapacity 20ti magů.

Zbraně

Zbraně vyrobené pomocí Hydrargyra mají oproti zbraním normálním bonus +1 k SZ - jsou dokonale zpracované a perfektně vyvážené. Co do zranitelnosti (ale i vlastností) jde pochopitelně o zbraně kouzelné.

Hydrargyrum dovede vytvořit zbraně i z oceli, i když každý další prvek znamená magy navíc - proto se vesměs využívá pouze uhlík, který při správné nehomogenní koncentraci (pro účel transmutace uvažuj, jako by šlo o 2 prvky - i se železem tedy 3) dává další bonus +1 k SZ.

materiálparametry - široký mečhustota
ocel7/0157 mincí / čtvrtku
železo6/0157 mincí / čtvrtku
stříbro4/+2210 mincí / čtvrtku
zlato2/+2386 mincí / čtvrtku
rtuť x x x271 mincí / čtvrtku

Letící čepel

Hydrargyrum lze použít i jako letící čepel, přičemž SZ závisí na rychlosti této čepele a útočnost na její hmotnosti. Čepele jsou „naváděné“, avšak jejich manévrovací schopnosti jsou poněkud omezené - budou za svou obětí zatáčet, ale určitě se neotočí na místě. Taktéž je zde určitá možnost čepeli utéct.

potenciál (MS)/ rychlostSíla zbraněhmotnost čepeleútočnost
1 / 80 sáhů za kolo55 mincí-3
2 / 80 sáhů za kolo510 mincí-3
3 / 100 sáhů za kolo620 mincí-2
4 / 100 sáhů za kolo650 mincí0
5 / 120 sáhů za kolo7+50 mincí+2

Zbroje

Z hydrargyra lze vytvořit taktéž zbroj, i když, jak vyplývá z jeho hmotnosti, nepůjde o zbroj nikterak masivní (což ovšem některým povoláním nebude vadit). Zbroj bude kvalitní (dokonale zpracovaná a na míru), její KZ bude o 1 vyšší, než by odpovídalo stejně těžké zbroji normální. Navíc, podobně jako u zbraní, lze docílit dalšího zvýšení KZ o 1 využitím oceli s nehomogenním rozložením uhlíku (magově trojitá transmutace).

hmotnost zbrojeKZ (ocel)odpovídá
100 mincí3 (4)vycpávaná
145 mincí4 (5)kožená
200 mincí5 (6)šupinová

Klíč

Pokud je kousek Hydrargyra přiložen k zámku, dokáže se „vlít“ do klíčové dírky a vytvarovat do potřebného tvaru. Pak stačí transmutace na pevný kov a otočit klíčem, aby se zámek odemkl (eventuelně zamkl). Jde o ryze mechanickou činnost a tak není Hydrargyrum schopné manipulovat s magickými zámky (pokud by nešly otevřít pravým, nemagickým klíčem).



Chování, komunikace

Démon Hydrargyra se co do poslušnosti nikterak neodlišuje od démonů v pravidlech. Je již poměrně inteligentní a má vlastní vůli, avšak poslušnost bez důvodu odepře jenom zřídkakdy.

Komunikace probíhá telepaticky, pán předá svou představu a démon se podle ní zařídí. Hydrargyrum však mohou používat i jiné postavy, dokonce několik najednou. Zde také probíhá komunikace telepaticky, ale již ne dálkově (resp. pouze v bezprostřední blízkosti jednoho sáhu) a je pouze jednosměrná - postava sděluje démonovi své představy. Oproti tomu pán má stále rámcový přehled o stavu a činnostech Hydrargyra, v případě kolize přání (například když dvě postavy požadují plný letový potenciál pro rozdílné díly) tak může rozhodnout. Jinak dává Hydrargyrum v souladu se zdravým rozumem přednost dřívějšímu přání.

Kdo je ale vlastně pán? Je to ten, který Hydrargyrum fyzicky vlastní, pokud se z nějakých důvodů nachází jednotlivé díly dlouhodobě u různých postav, je to ten, který ho vlastnil první. Princip je stejný jako třeba u kouzelného meče - pánem je ten, kdo ho drží. Jen je to složitější o fakt, že hydrargyrum se dělí na více dílů. Ani pán nemá nad Hydrargyrem veškerou moc - vždy budou platit příkazy udělené theurgem při zaklínání (Třeba i „Tvým pánem budu vždy jen já.“ - častěji však „Nikdy mi neublížíš.“ a rozšířenější varianty stejného). Pán pak může půjčit dalším postavám část hydrargyra - například přijde-li válečník o svůj meč, zloděj o svůj klíč (byť zde je náhrada samozřejmě jen částečná) a podobně.

Výroba

Alchymista postupně nashromáždí potřebné množství rtuti (dá se koupit, podle kraje mince za 2-10 zlatých, avšak k dispozici bude nejspíš pouze v menším množství), vzorky prvků, ve které se má umět hydrargyrum transmutovat a kouzelný svitek s levitačním zaklínadlem, který bude potřebovat k oddělení hydrargyra od aparatury (vlastně pouze nádoby a míchadla) při zaklínání démona.

Nejprve vezme alchymista postupně vzorky všech kovů a na diamantové brusce z nich udělá piliny. Jde především o železo, zlato, stříbro a uhlík, dále pak měď, chrom, cín, v některých světech uran, mithril… počet prvků je prakticky libovolný, avšak reálně jsou zapotřebí asi jen první čtyři. Poté prvky v malém množství důkladně vmíchá do rtuti. Z oka huňáče (jedno, zda modrého či zeleného) vypreparuje oční mok a přidá ho do rtuti, opět velmi důkladně promíchá. Do látky vloží určité množství magenergie (4 magy za každý prvek mimo rtuti) a zahledí se do astronu. Těsně před spojením se sférou přečte levitační svitek. Hydrargyrum se vznese z nádoby, v níž bylo mícháno, a ve vzduchu se zformuje do podoby koule.

Vyvolávání není ničím neobvyklé, theurg vezme astron, přelije do něj magenergii… etc... Démonovi poručí, aby se přemístil do Hydrargyra a nechá ho zvyknout si na předmět, což trvá obvykle 2-5 hodin (podle množství prvků). Démon ještě nemá vlastní magenergii, ale přijme tu v látce obsaženou. Alchymista postupně poroučí démonovi měnit prvky až vyzkouší všechny, poté se opět přemění na rtuť a rozdělí. O nejbližší půlnoci se démon nabije magenergií a může se opět složit. Hydrargyrum je hotovo.

Čistá doba výroby je 5-10 hodin, závisí jednak na počtu prvků (a navykání si démona), jednak na rychlosti styku se sférou. Dále se ještě musí čekat do nejbližší půlnoci. Alchymista by si měl dát pozor, aby půlnoc nenastala v okamžiku, kdy se Hydrargyrum v poslední fázi na jeho příkazy transmutuje. Má totiž v sobě ještě magenergii z výroby a bůh ví co by se stalo, kdyby se právě teď nabilo.

Poděkování

patří Plžovi, Tuvymu, UnknowNovi a Nathaka Warriorovi. Pokud jsem na někoho zapomněl, tak se hluboce omlouvám, vězte, že je to způsobeno dlouhou dobou, po kterou jsem dílo tvořil, nikoliv zlým úmyslem.


Některé tabulky vám mohou připadat zbytečné, avšak pokud nemáte po ruce pravidla, vězte, že přijdou vhod. Zvláště když ještě v pravidlech 1.6 D je u démona nosiče špatný odkaz na pravidla letu :-).

Hydrargyrum lze vyvolat i s jinými parametry, při určování sféry jsem postupoval následovně: 5 (démon nosič) + 1 (transmutace) +1 (další schopnosti) + 8 (magenergie) - zde vychází 2,5 magu na sféru, což odpovídá jednostrannému použití magenergie. Z toho lze snadno odvodit sféru pro Hydrargyrum o jiných parametrech. Můžeme tak vytvořit předmět schopný rozdělit se až na 9 dílů, čepele pak budou létat rychleji, naopak se nám může zdát zbytečně velké množství magenergie, když máme jednu část stále u zdroje - stačí 12 magů na kvalitní ocel... S vyšší (nebo nižší) sférou také přímo souvisí maximální hmotnost rtuti, ze které může hydrargyrum být.

PRO PJ:“Bůh ví, co by se mohlo stát“, pokud se Hydrargyrum nabije magenergií v době, kdy ještě obsahuje tu z výroby. „Bohem“ hry je PJ, tedy, co se může stát?:

1-10% Nestane se vůbec nic.
11-35% Magenergie zmizí, doprovází neškodné magické efekty (jiskry, bublinky... změna barvy okolí - včetně alchymisty, zvláštní vůně...). Hydrargyrum se nedokáže přeměnit v prvky, které „nebyly vyzkoušeny“, jinak od další půlnoci funguje.
36-75% Magenergie vybuchne se silou 72/12/6/4/3/2/2 v měřítku 4:1 (exploze asi 30ti magů). Hydrargyrum se nedokáže přeměnit v prvky, které „nebyly vyzkoušeny“, jinak od další půlnoci funguje.
76-100% Démon se navrátí do domovské sféry, hydrargyrum je zničeno (zůstává koule z právě „zkoušeného“ prvku).

Fantasii se samozřejmě meze nekladou a každý PJ si může tuto tabulku upravit jak je mu libo, uzná-li za vhodné.


Firefanatic

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 5

Autor:

Diskuze

 Uživatel úrovně 5

Redakční úprava díla:

Úvodní "slitý" řádek byl rozdělen na několik řádků (na přání autora). Je to prozatímní úprava, později se pokusím všechny informace vložit do úvodní rabulky a duplicitní "tabulku" smazat. Ale prozatím mám problémy s redakčním systémem, tak to nemohu provést.

Prosím o strpení. Děkuji.


 Uživatel úrovně 8

Jasné, takže démon má něco jako "nejlepší možné současné znalosti", jestli to dobře chápu. Díky, teď je mi asi jasné všechno.


 Uživatel úrovně 0

Moje chyba, asi jsem se přepsal, protože jsem tu mezeru "umazal" a stejně to nešlo :-). Tady asi narážíme na definici slova forma... já v tom tu formu vidím :-). Ano, není jasně ohraničená "tlušťka" klíče, ale to už jsem při inteligenci 15 tak nějak předpokládal, že hydrargyrum zvládne. Ano, s pouhým materiálem schopným měnit tvar a poté nabýt pevnosti bychom klíč nevyrobili, ale zde není ten případ.

Zde se nějak nemůžeme pochopit... :-(. Volba materiálu závisí na předtavě majitele a možnostech hydragyra, které se pokusí svému majiteli co nejlépe vyhovět - ovšem s inteligencí 15 si majitel nemusí dávat pozor na doslovné výklady vedoucí ke vzniku nesmyslu. Když si Hrun představí bronzový meč, dostane bronzový meč, pokud ho umí hydrargyrum vytvořit. Dá se ale spíš předpokládat, že si představí prostě meč bez důrazu na materiál ve své představě, potom dostane meč ze železa. Pokud bude chtít co možná nejlepší meč, dostane meč "+2" - skvěle zpracovaný a vyvážený a z "vrstvené" oceli. Pokud si představí "skvělý" meč z oceli s vyřezávanou slonovinovou rukojetí, dostane opět meč "+2" a to s vyřezávanou rukojetí, ovšem ze železa, při větším důrazu na slonovinu hydrargyrum zkusí ve svém "repertoáru" nalézt nejpodobnější materiál. Pokud je Hrun pánem hydrargyra, tak se ale o možnostech hydrargyra záhy doví a podobné situace již nebudou nastávat.

Hydrargyrum je démon s inteligencí 15 podle toho se chová. V zásadě se dá říct, že se zachová stejně jako zbrojíř, pokud dostane od zákazníka popis, jaký dostane hydrargyrum.

Možná jsem svou představu v domnění, že "je to jasné", nedostatečně převedl v psanou formu, možná moc dbáš na doslovném znění. Předpokládal jsem určitý rozum čtenáře, který si dovede trochu domyslet. A přinejmenším mě selský rozum velí, že když budu po zbrojíři chtít meč, dostanu vcelku normální meč, když budu chtít stříbrný meč, dostanu stříbrný meč, když budu chtít zdobený meč, dostanu zdobený meč, když budu chtít ve zdobení kombinaovat mnoho materiálů a nebudu to schopen zaplatit, tak se na mě zbrojíř vykašle. A hydrargyrum funguje úplně stejně, snad jen s tím rozdílem, že je to "mistr" zbrojíř.


 Uživatel úrovně 8

Díky za reakci, Jak vidím je většina rozporů spíš věcí rozdílu mezi našimi názory, takže asi nemá cenu se v tom moc rýpat. Jen dvě poznámky, které mohou být důležité i pro ostatní:

Odkaz k obrázku zámku by fungoval, kdyby skript na diskuze automaticky nevkládal mezery do příliš dlouhých slov. Po umazání mezery v ..._loc ked.png fungovat bude. Vede na obrázek staršího typu zámku a je z něj jasné, že uvnitř nic jako forma není, jen drážky, které neumožní pohyb nesprávného klíče (proto je tak snadné tyhle zámky otevřít). Ať už máš informace o formě odkudkoliv, nejspíš byly nějakým způsobem zkomolené. Ne že by magický klíč nemohl fugovat jak píšeš, ale vyžaduje to mnohem víc než jenom vtéct do formy.

Druhý dotaz souvisí se schopností démona vytvářet libovolné materiály, podle toho co píšeš nezávislé na znalostech majitele. Na čem tedy volba materiálu závisí? Pokud barbar Hrun nařídí démonovi že chce "ten nejvostřejší a nejpevnější meč na světě", dostane dejme tomu monomolekulární uhlíkovou strukturu, s čepelí zaostřenou jen na tloušťku pár desítek atomů (protože pevnější a ostřejší už to nejde)? Dostane meč z nejlepší oceli dostupné ve svém světě (byŤ nikdy ani neslyšel, že něco jako ocel existuje)? Nebo dostane meč z celkem dobrého bronzu (protože před tím nikdy nic lepšího neviděl)? Možná jsem to před tím neformuloval šťastně, ale tohle mi přijde docela důležité. A představa pochopitelně není pouze otázka vzhledu (byť u jednomateriálového meče je vyváženost a vzhled neoddělitelný), nevidím důvod proč by součástí představy nemohl být jakkoli podrobný "popis" předmětu.


 Uživatel úrovně 0

Tak jsem se po notně dlouhé době dokopal k reakci… na svou obranu můžu říct, že jsem dlouho čekal, že bude diskutovat ještě někdo a když už jsem se rozhodl reagovat a zkusil zjistit nějaké informace, tak nám měnili modem… :-(.
Jsem rád, že je mé dílo hodnoceno relativně kladně, ale musím se přiznat, že jsem i trochu rozmrzelý, neboť s argumentací nemohu souhlasit, a tajně jsem doufal v 5*… :-).
Hodně silných věcí je hodně, ostatně pravidla pro experty jsou celá „hodně silná“… síla sama o sobě není nijak špatná.
Mince jsou standartní jednotkou hmotnosti drd, můžeme diskutovat, zda je to správně, ale je to fakt, a toto je server dračího doupěte, čili dogmaticky vzato jsem jinou jednotku použít nemohl. Navíc přepočet mince => kg věru není složitý, a kg/dm3 je myslím nejlepší jednotkou hustoty.
Záporem je, že má předmět široké spektrum použití? Ale ten předmět nemá nic jiného, než že je „universální“, v tom je jeho síla i jeho slabost – je dost drahý a v jednotlivých úkonech ho lze levněji a účinněji nahradit specializovanými nástroji. Skoro každý předmět musí být dán postavě na vhodné úrovni, začlenění každého předmětu d hry vyžaduje přemýšlení, má-li být co nejdokonalejší. Ano, mohl jsem udělat meč +3, který by dokázal do hry vsadit každý, ale k čemu by to bylo? Navíc nikde není řečeno, že předmět musí vlastnit postavy.
Pokud vím, fungování klíče je totožné s fungováním zlodějova klíče, i když tam není popsáno ani tak, jak jsem to udělal já… faktem je, že moderní zámky formu na klíč neobsahují, ale snažil jsem se zjistit informace a i když to není 100%ní, došel jsem k závěru, že klasický zámek určitou „formu“ obsahuje. Vedl jsem na toto téma debatu se synem zámečníka… :-). Uváděný odkaz nefunguje.
Rozložení a množství uhlíku v oceli je pro kvalitu zbraně stěžejní, pokud to někoho nezajímá, nemusí to číst, ale pravidla nám nedávají žádný model, na základě čeho určit parametry „špičkových“ zbraní, pokládal jsem za vhodné podat vysvětlení.
Ohledně ovládání hydrargyra – v díle je napsáno, že zbraně jsou dokonale vyvážené a perfektně zpracované, což, jak jsem se domníval, mělo vypovědět dostatečně o tom, co je standartním produktem hydrargyra, zatímco dokonalé znalosti výroby zbraní standartem nepochybně nejsou a tudíž, pokud by výsledek závisel na znalostech postavy, kvalita by nemohla být standartem. Navíc pokud vím, vyvážení zbraně ani kvalita oceli nejsou příliš věcí vzhledu a tudíž ani představy. I z věty „pán předá svou představu a démon se podle ní zařídí“ vyplývá, že démon „se zařizuje“. Nejsem sice lingvista, ale měl jsem za to, že když se zařizuji podle nějaké skutečnosti, nebudu nečinně vyčkávat přesných instrukcí.


 Uživatel úrovně 0

Hezké, hezké a ještě jednou hezké!

Oceňuji jak skvělý nápad, tak i provedení. 5*
Předmět se dá výtečně využít ve hře, pokud jej tedy PJ nedá do ruky postavám na prvních úrovních, ale to už není autorova věc. 5*
Chyby v příspěvku téměř nejsou a pokud ano, tak jsou to zanedbatelné drobnosti. Pouze ten klíč by se snad mohl dořešit, ale přiznávám, že nebýt Corwina, tak bych si nereálnosti odemykání (i zamykání) asi nevšiml. Čili 4-5*

Jinak nemám co bych vytkl, můžu jen chválit a to mi, možná k podivu ostatních, dělá velkou radost. Až se má družinka dostane z jeskyněk k složitým výpravám, možná hydrargyrum využiji jako jednu ze zápletek. Určitě se to bude hráčům líbit. Máš mé díky!

S pozdravem a poklonou,
Tuor

P.S.: Své hodnocení jsem snad odůvodnil dostatečně :-).


 Uživatel úrovně 8

Jsem rozplocen. Samozřejmě, jako předmět je to geniální, přesně tohle je něco, co by měli alchymisté tvořit. Na druhé straně, je to silné. Je to hodně silné, takže varování pro nezkušené PJ - uvažte, co existence podobného předmětu ve vašem světě bude znamenat. Nemám moc v lásce rovnováhu vnucenou pravidly, takže osobně mi to moc nevadí, jen je třeba síli Hydrargyra vhodně vyrovnat.



Tak, a teď konkrétně. Nápad na "oživlý kov" sice možná není úplně originální, ale rozhodně je dobrý a v DrD jsem se s tím zatím nesetkal. Možnost dělat si zbraně a nástroje podle aktuální potřeby je něco, co se hodí prostě každému, o vylepšení na jiný materiál ano nemluvě. Postup výroby se už stává standardem, což je jedine dobře. Nijak neoslní přehnanými efekty, ale správně podán může pro postavy vypadat zajímavě a trochu zpestřit hru. A konečně za výrazný klad považuji přehledné tabulky, které ušetří nějaké to listování pravidly (i když, hustotu bych asi uvítal v méně obskurních jednotkách, než jsou mince na čtvrtku).



Zápory nevidím ani tak v díle jako v celkové koncepci. Svým způsobem si tohle dokážu představit jako základ povolání, což je na jeden předmět docela dost. Hrdina dostane v jednom balíček "dokonalé zbraně a zbroje všeho druhu, klíč do všech zámků a nějaké to létání". Než postavám dáte něco podobného do ruky, dobře si rozmyslete co to pro družinu bude znamenat. Zejména hráč zloděje by se pak mohl stát poněkud odstrčeným.



Vyloženě nesmyslný je podle mě popis fungování klíče - kdyby to dělalo opravdu to, co je v textu uvedeno, zámek rozhodně neodemknete. Mechanismus zámku neobsahuje žádnou "formu na klíč", podívejte se třeba na http://commons.wikimedia.org/wiki/Image:Warded_loc ked.png , kde je schéma jednoduchého zámku a bude jasné proč.



Zbytečně zmatený je podle mě popis transmutace. Nejspíš není zase tolik hráčů, co by se staralo o rozložení a množství uhlíku v oceli, tohle je nejspíš úplně zbytečné řešit. Když už jsem na to narazil, jak vlastně démon zjišťuje, co postava doopravdy chce? Když chci onu "perfektní, vyváženou zbraň", musím vědět přesně jak vypadá a jak je vyvážená, nebo si to démon zajistí sám? Když si myslím že bronz je "jendoprvkový" materiál, upozorní mě démon na chybu, nebo něco zkusí udělat (obecně vzato, je Hydrargyrum nějak vázáno na znalosti majitele)?