www.Dračí Doupě.cz


Soutěž O Hlavu
Zlatého Draka

--
Aktuality
Novinky
Uživatelé
Vyhledávání
Rekordy a statistiky
--
Chat
Fórum
Ankety
Moudrá Sova
--
Články
Rozvoj DrD
Dobrodružství
Hřbitov
--
Bestiář
Předměty
--
Válečník
Hraničář
Hraničářská kouzla
Kouzelník
Kouzla
Alchymista
Alchymistické předměty
Zloděj
--
Nová Povolání
Nové Rasy
Dovednosti
--
Galerie
Fotogalerie
Downloady
Linky
--
Seznamka
Inzerce
--
Co je to Dračí Doupě?
Dračí manuál
Otázky a Odpovědi
--
Tvůrci a Redakce
--
Čekající díla
Dračí líheň

Alchymistické předměty

Nerubianské světlo ****
Příprava pro tisk (tisknuto 368x)
Přidáno: 17:56:48 05.08.2008
Skupina:Ostatní
Magenergie:1 magů
Suroviny:1 zl.
Základ:1 mn drcených pavouků, půl flakónku vody a 2 mn listí (či trávy) na 5 mn
Trvání:2 měsíce
Výroba:1 směna
Magy/den0
Autor: Nathaka
Průměrné hodnocení:3.88
Popis:

Nerubianské světlo není ani tak předmět, jako spíš látka, hmota, tvarem a konzistencí připomínající sliz či želé. Je to nicméně látka neprůhledná, neforemná a beztvará, nejčastěji modrošedé, zelenošedé či červenošedé barvy. Hmota je o něco pevnější než sliz, takže i když nedrží tvar jako pevné látky, není tekutá. Důležitá vlastnost látky je, že naprosto perfektně drží pohromadě, jen celkem velká mechanická síla dokáže hroudu této hmoty rozdělit (nožem lze rozdělit velice snadno, něco jako trochu zatuhlejší plastelína). Neméně důležitou vlastností látky je, že se téměř okamžitě přilepí na jakýkoliv pevný povrch (bez potíží se ale dá kdykoliv odlepit) krom kovů a živé tkáně (kůže, srst). A konečně nejdůležitější vlastností hmoty je, že svítí (ačkoliv principem je světlo spíše luminiscenční) - nerubianské světlo se tedy využívá k osvětlení.

Hmota nerubianského světla reaguje na různé stavy: Při působení tepla (oheň) se rozteče jako plastelína, smrdí a je nevratně nepoužitelná. Při mrznutí ztuhne, přestane svítit, ale po rozmrznutí je opět použitelná. Je nerozpustná v kyselinách, jedech, apod.

Světlo

Řekne-li se "jedno Nerubianské světlo", myslí se tím hrudka o hmotnosti 5 mn. Tato hrudka bude mít v běžném stavu velikost jako tenisový míček. Světlo z takové hrudky se dá bez potíží označit za podobné (až téměř stejné) svíčce - má jen o kapku větší sytost a intenzitu a o něco menší dosah (poloviční dosah pochodně - tři sáhy). V závislosti na příměsích (započítáno v surovinách) se pak mění barva světla (a celé hmoty) - dosáhnout se dá modré, červené, zelené, žluté a bílé. Stejně tak se dá změnou příměsí dosáhnout toho, že sytost a intenzita ještě stoupnou, opět ale na úkor dosahu světla, pak se nerubianské světlo blíží nám známému neonu.

Jakmile je pohromadě větší množství nerubianského světla, je intenzita a sytost světla kumulativní - 10 mn nerubianského světla ~ dvě svíčky těsně vedle sebe. Dosah světla nicméně neroste větším množstvím hmoty tak rychle, hrudky je třeba dobře rozmístit. Dobrého osvětlení i při malém množství nerubianského světla dosáhnete ale také tak, že hmotu vytvarujete do úzkých pruhů a nalepíte je na zeď (atd.) podélně.

Světlo není magické.

Výroba

V míse se smísí drcení pavouci s vodou. Přidávají se alchymistické suroviny (na kterých je závislá barva hmoty a světla) a čerstvá rostlinná hmota s chlorofylem (listy, tráva). Zatímco se pod mísou rozdělá oheň, přidáme špetku magenergie a důkladně promícháváme. Za jednu směnu je hotovo, nyní se celá hmota nechá půl hodiny tuhnout.

Využití

Očividné. Krom základního využití je tu možnost vytváření efektních světelných obrazců na stěnách či stropech, signalizace (šíp s trochou nerubianského světla), svítící nápisy - většinou stačí hmotu správně vytvarovat.

Výhody nerubianského světla oproti svíčkám či lucernám: Vydrží déle svítit, nemusí se hlídat, nehrozí požár, světlo nemihotá, nezhasne, neuhasí se vodou, lépe se rozmisťuje, snadněji se s ním manipuluje a rychleji se připravuje. Snadno dosáhneme mnoha odstínů barev, vytvoříme lepší atmosféru v interiérech. Nevýhodou je pochopitelně relativně vysoká cena a v některých světech i vzácnost.

Příklad: Kráčím si jeskyní, pochodeň v ruce, leč najednou mi upadne a zhasne. Než bych našel pochodeň a ve tmě ji dokázal zapálit, sáhnu do báglu a utrhnu kus nerubianského světla. Můžu ho držet v ruce, švihnout s ním o stěnu, nebo ho přilepit na pochodeň. Na pochodni mi nerubianské světlo nezhasne, ani když upadne nebo se namočí.

Orientační cena: 22 zl. za 10 mn.


Poděkování za rady v MS patří UnknowNovi, Tobšovi, Legarovi, gallóglachovi, Shadowmagovi, PinHeadovi. Dále se k dílu vyjádřili Firefanatic, Samurai a Ithildur.

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  »»»
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 37
Ikonka uživatele Nathaka *   [pošta] nové     20:16:05 09.06.2011
No, smycmo, není to tak úplně totéž. Protože jak to vidím já, dosah a intenzita na sobě nejsou vždy přímo úměrné. Vem si onen neon (hihýýý, anagram) - mně se zdá neon intenzivnější než běžná světla, přesto má jeho světlo daleko menší dosah. A taky je potřeba říct, že intenzitou a dosahem nemíním fyzikální veličiny, to bych byl na tenkém ledě. :-)

Jinak vracím se do diskuze hlavně proto, že jsem si teď uvědomil, že mohu dílo opravit, takže jsem provedl tu drobnou úpravu, o kterou jsem Folcwina tehdy žádal - přepsal jsem pomlčky na uvozovky, aby bylo jasnější, že ta věta uprostřed je jen dodatek.

A pořád by mě zajímalo, jaké další slohové nedostatky, o kterých tehdy Folcwine i Samurai mluvili a které už nikdy (ani po výzvě) nezmínili, tam jsou. :-)))

Ikonka uživatele smycma *   [pošta] reputace: 1
Zombie: +1
nové     10:50:56 17.08.2008
Jen jedna věc která se mi nezdá, jel autor někdy na kole které mělo dynamo é napájení předního světla?? Pokud ano jistě si všiml že když pojede pomalu světlo nebude tak intenzivní a hlavně moc daleko nedosvítí, ale když šlápne do pedálu tak sé intenzita zvýší a taky dosah. Tím chci naznačit že to co tam píše že se intenzita zvýší za cenu toho že se sníží dosah je celkem nelogické, je to dle mě celkem závažná chyba, přehlédl bych to v případě kdyby tam nebylo napasáno že to světlo je nemagické ale ono je nemagické takže se na něj vztahují stéjná pravidla jako v normálním světě...

s úctou
smycma

Ikonka uživatele Folcwine *   [pošta] nové     9:43:19 17.08.2008
Technická: Největší ochylky od diskuze, která se má správně zabývat kritikami a obhajobami, jsem smazal. Další odchylky, které se v této diskuzi vyskytnou, před smazáním ještě reputačně ohodnotím. Zbytek smetí, které zde ještě zůstalo, se pokusím po domluvě se zainteresovanými odklidit....

Ikonka uživatele Firefanatic *   [pošta] nové     11:03:27 12.08.2008
ZB tu kritiku poněkud nezvládl, to je pravda, ale dát mu -rep. okaždé, když něco řekne, je trochu moc, NW se v této situaci správně přirovnal k Melegantovi.

8 zlatých za mag ale v surovém stavu!! Mám bohužel PPZ 1.5, které jsou bohužel poněkud nejasné, došlo tam k záměně pravděpodobnosti úspěchu a neúspěchu...

Alchymista s obratností 16/+3 vydestiluje průmrně 63% magenergie z předmětu, na 15. úrovni s pravděpodobností úspěchu 79%, a následně z ní s 74% pravděpodobností vyrobí předmět. Celkově je tedy zužitkováno jen 37% magenergie (což je nakonec ještě méně, než jsem si myslel, za což se omlouvám). To je bez zisku skoro 22 zlatých za mag. I kdybychom uvažovali těch 8 zl. za již vydestilovaný mag, stále bude stát 11 zl. mag v předmětu bez zisku a alchymisti určitě nebudou lidumilové...

V pravidlech je jasně napsáno, že všechny převody jsou ztrátové, pokud si dobře pamatuji.

No, tvrdohlavě namyšleně tady působíš ty... ano, -rep. ano, ale ne to, co jsi předvedl... navíc jsi to hodně blbě zdůvodnil.

Pokud je věcí každého, za co reputaci udělí, pak to je možné chápat i jako určitou samokontrolu, ovšem kdybys tak blbě nezdůvodňoval své důvody, stěží by ti bylo za co -rep. udělit.

Ikonka uživatele Nathaka Warrior *   [pošta] nové     22:44:47 11.08.2008
S oběma řeším poštou.

V mém světě tedy asi alchymisté prodělávají. Ale já četl v pravidlech 8 zl za mag, 10-30 zlatých tam není. Z toho plyne, že tato hodnota je spíš průměr, který se může hráč od hráče lišit. A já nehodlám zjišťovat, kdo za kolik prodáváte jeden mag. Já tam hodlám střelit cenu, která zhruba odpovídá pravidlovému převodu, přičemž není nic jednodušího, než si ji zvednout. Je to jen ODHAD, který je ještě ke všemu nepovinný.
Krom toho to není jediná věc, kterou tady na mě Bosorák kydal.

Na Bosoráka jsem vyjel, ale stojím si za tím. Kdyby to aspoň nepsal do šesti příspěvků a naučil se mluvit bez toho, aby svým zjevem provokoval, kdyby mluvil slušně a kdyby nebyl tak tvrdohlavě namyšlený, tak si s ním o tom celém rád popovídám.

O reputaci jsem kdysi slyšel, že ji každý uděluje sám za sebe, dle svých subjektivních názorů a je jen na něm, jak a kdy ji udělí. Neuspěl jsem, když jsem si stěžoval na Melegantovu reputaci, tak bych vás rád slušně poprosil, abyste netrestali mě za moje zacházení s reputací.

Ikonka uživatele Ithildur *   [pošta] nové     21:37:12 11.08.2008
Firefanatic:
Tak či tak, založiť svoju kritiku na podľa kritika nesprávnej obchodnej cene je scestné. Úmyselne nadsadzujem, viem, že bosorák nekritizoval len toto.

Ikonka uživatele Firefanatic *   [pošta] nové     19:13:20 11.08.2008
NW: -rep., tvé důvody pro udělení reputace jsou absurdní, vycházejí z osobního názoru - dle mého názoru mylného.
Zrádný bosorák: 10-30 zl., souhlasím, autor má v tomto ohledu bohužel mylné představy, již dříve jsem se mu to snažil vymluvit...

Ikonka uživatele zerafel *   [pošta] nové     17:38:38 11.08.2008
NW: Pokud je ta repka celá jen od tebe, tak to jsi trošku přehnal, nemyslíš? Tvá reputace se mi zdá neuvážená a v afektu naklikaná. Když už tě tak štve, tak ho ignoruj - na spamy je tu redaktor.

Kdyžtak poštou.

Ikonka uživatele Nathaka Warrior *   [pošta] reputace: -2
nedohledatelné: -2
nové     12:47:09 11.08.2008
"A přitom je to jen trochu déletrvající svíčka, co svítí furt a lepí se na povrchy. "...a tomu ty říkáš vzácnost?
-- Vzácnost předmětu nezávisí na jeho schopnostech, ale na vzácnosti toho, z čeho ho vyrábíš - v tomto případě na pavoucích. V díle to není, protože to je jen možnost, nikoliv povinnost, udělat světlo vzácné.

co se týče zbraně za 10 zlatých: v DrD sou zbraně cenově velmi velmi zvláštně udělané....naví každý používá vlastní ceník tak si to stejnak upraví podle potřeb svého světa....
-- Když si každý udělá ceník podle svého, tak je pak zvláštní, že ti tak moc záleží zrovna na ceně toho mého předmětu.

lol...pán se snad urazil?...za co sem to dostal? :DDD
-- Protože meleš pátý přes devátý, sem tam kecneš pěknou kravinu a navíc to nejsi schopný napsat do jednoho příspěvku, namísto toho to tady zabordeluješ. A protože se mi nelíbí, co píšeš. Já už to po tobě číst nebudu.

Já budu rád, když už budeš mlčet a necháš vyjadřovat se ostatní kritiky, od kterých se aspoň něco dozvím. Jestli máš pořád choutky provokovat, hádat se a bránit svůj názor, tak moje pošta je veškerému spamu otevřena a repku tam nedostaneš.

Ikonka uživatele Zrádný bosorák *   [pošta] reputace: 0
Folcwine: +1
Nathaka Warrior: -1
nové     12:13:12 11.08.2008
"A přitom je to jen trochu déletrvající svíčka, co svítí furt a lepí se na povrchy. "...a tomu ty říkáš vzácnost?

  »»»


Registrace
--
Příhlášení:
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo
--
Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold
--
20 přihlášených uživatelů.
0 uživatelů je na chatu.


Vygenerováno za 0.061372041702271 sekund.

© 2001 - 2004 Almad, James Timqui a Tomash, design © 2001 by James Timqui.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR