www.Dracidoupe.cz


Alchymistické předměty


Magické oko 
Příprava pro tisk (tisknuto 772x)
Přidáno: 21:19:08 17.06.2008
Skupina:Ostatní
Magenergie:50 magů
Suroviny:50 zl.
Základ:kulička z tvrdého a hladkého materiálu (sklo, kámen, kov) o velikosti oka
Nalezení:-
Trvání:2 roky
Výroba:3 dni; doma
Nebezpečnost:-
Síla:-
Barva/chuť/zápach:-
Magy/den0
Autor: UnknowN
Průměrné hodnocení:2.78
Popis:

Magické oko je jednoduchý magický předmět, jaký dovede alchymista vyrobit od první úrovně - za předpokladu, že sežene dostatek surovin a magenergie. Tímto okem lze nahradit zrak člověku, který oslepl. Oko se pak musí zasadit do očního důlku postiženého - jen tak bude moci fungovat. Aby mohl člověk oko používat, musí s ním strávit v kontaktu alespoň týden - tím se utvoří vazba mezi člověkem a démonem v oku, načež démon začne zprostředkovávat uživateli oka pohled na svět (pro jednoduchost uvažujme tak, že vidění zprostředkované tímto démonem se nijak neliší od běžného zraku, tzn. uživatel oka si bude vidět stejně, jako se svým zdravým okem). Současně s vytvořením vazby se na povrchu kuličky utvoří "zornička" - černá skvrnka o průměru tří milimetrů - kudy pak démon z jejího nitra pohlíží na svět. Zornička sama od sebe vznikne tak, že míří směrem ven a poté tuto polohu sama udržuje.

Operace

Pokud máte ve svém světě lidi s obyčejnýma skleněnýma očima, pak je všechno mnohem jednodušší, neboť s magickýma očima se manipuluje úplně stejně. V opačném případě se řiďte přibližně následujícími řádky:

  • Vyjmutí oka (případně jeho zbytků) by mělo být v mezích schopností běžných felčárů majících nějaké zkušenosti s krvácejícími zraněními a nějaké ponětí o infekci a o tom, jak jí předcházet. Dále je k tomu zapotřebí zahnutých nůžek, kterými lze odstřihnout vše, na čem oko drží, ale stačí i zahnutý nůž nebo jiný vhodný nástroj, kterým se oko prostě vydloubne. Krvácení lze zastavit studenou vodou (nejlépe předem převařenou). Náhradní oko lze pak bez potíží zasadit.
  • Všechno se výrazně zjednoduší, bude-li na operaci dohlížet nějaké CP či hráčská postava s léčitelskými schopnostmi (např. hraničář), případně alchymista vybavený léčivými lektvary/balzámy.
  • Operaci je nejlépe provádět pod vlivem bolest otupujících, případně znecitlivujících případně uspávajících látek, kterými se lze zásobit buď v hospodě (otupení bolesti požitím pálenky) nebo u alchymisty (což je mnohdy vhodnější). Na výsledek operace to pochopitelně nemá žádný vliv, ale uchrání to pacienta od bolesti.
  • Rozhodně se nejedná o nic, co by šlo udělat v improvizovaných podmínkách pod nepřátelskou palbou.

Život s náhradním okem

  • Určitou kosmetickou nevýhodou je, že magické oči jsou na první pohled rozpoznatelné od těch původních a mnohým mohou připadat nevzhledné (stupeň charismy postavy se tím může snížit až o 2). Je to tím, že ačkoliv se obrací ve svém očním důlku jako živé oko, zornička zůstává stále stejná.
  • Další nevýhodou je, že není v očním důlku ničím ukotveno, a tak se čas od času může stát, že vypadne. Jak to ošetřit herně? Vypadnutí oka může být jedním z efektů fatálních neúspěchů, nejčastěji na obratnost. V ostatních případech - jako je boj apod. - už nezbývá, než se spolehnout na "hraní rolí".
  • Z okem lze bez potíží vlastnoručně manipulovat. Lze ho tedy dle libosti vyndávat a zase vkládat do důlku - je to otázka sekund (pokud by to mělo být v boji, potom jedna akce typu "jiná činnost")

"Magické oko" je mnohdy možné zakoupit v alchymistických obchodech a mívají k nim přístup i lepší doktoři. V tom případě je jeho pořizovací cena 450-500 zl.

Když se z alchymisty stane theurg, bude moci tvořit lepší verze magických očí, pomocí následujících démonů (množství potřebné magenergie, doba výroby, trvání apod. se řídí podle PPP):

Zaměřovací démon:

  • od 5-té sféry
  • zornička má tvar černého křížku
  • uživatel získává bonus +1 k SZ při používání střelných a vrhacích zbraní
  • za každé další tři sféry se bonus zvyšuje o +1

Démon infrazraku

  • od 10-té sféry
  • zornička vytvořená démonem je červená
  • démon má na den tolik magů, z kolikáté pochází sféry. Za každý mag si může na jednu směnu aktivovat infravidění, které funguje stejně jako trpasličí infravidění. Množství použité magenergie se počítá za každou načatou směnu.

Démon ultrazraku

  • od 16-té sféry
  • zornička vytvořená démonem je modrá
  • jako u démona infrazraku, s tím rozdílem, že démon má na den o 6 magů méně, než kolik činí pořadové číslo jeho sféry. Ultrazrak funguje podobně, jako krollův ultrasluch - vysílá ultrazvukové vlny a zase je přijímá a s jejich pomocí vytváří obraz prostředí. Další zdroje ultrazvuku v okolí ale obraz ruší (netopýří, krollové, delfíni...).

Démon zaznamenávač

  • od 12-té sféry
  • zornička má dvojnásobný průměr
  • démon má na den dvakrát tolik magů, než kolik činí pořadové číslo jeho sféry snížené o 11. Za každý mag může jednu minutu zaznamenávat to, co vidí, či naopak přehrát jednu minutu toho, co zaznamenal. Přehrávání má podobu promítání na stěnu, přičemž obraz je ostrý do vzdálenosti 5 sáhů od povrchu, na který je promítáno. V tomto mezním případě má obraz rozměry čtyři sáhy na šířku a tři sáhy na výšku (čili úhlopříčku pět sáhů). Pro ostatní vzdálenosti jsou zachovány poměry stran a úhlopříčka se rovná vzdálenosti od povrchu. Maximální vzdálenost, na kterou lze promítat (byť ve velmi nízké kvalitě) je 7 sáhů. Dál promítací schopnosti nedosáhnou.

Pozn.: Výše uvedení démoni si zachovávají základní schopnost magického oka - zprostředkovávání zraku. Schopnosti se aktivují komunikací s démonem a na jejich aktivaci není zapotřebí spotřebovat žádnou akci. Výjimkou je zaměřovací démon, který je aktivní stále.

Dále je možné obyčejné magické oko (tzn. ne magické oči s démony zmíněnými výše) vylepšit o působení všech pravidlových démonů, u kterých by to mělo smysl. V tom případě mají démoni stejné vlastnosti, jako kdyby byl povoláváni ze sféry o 1 nižší (například útočného démona +1 je nutné povolávat ze druhé sféry). Je to dáno tím, že se část síly démona spotřebuje na udržení zprostředkovávání běžného zraku. Chtěl bych upozornit na zvláštnosti spojené s některými démony:

Útočný démon

  • efekt pouze jako prostředek k sesílání kouzel (zmiňuji proto, že může vypadat efektivně, když se budete vydávat za kouzelníka sesíláním blesků ze svých očí)

Vševidoucí démon, Démon pravdivé minulosti, Démon pravdivého vidění

  • základem pro výrobu magického oka musí být čistý křišťál
  • zornička se netvoří
  • funguje podle pravidel (uživatel se nedívá do křišťálové koule, ale skrze křišťálovou bulvu)

Důležitá poznámka:

Jeden člověk může mít v jednom okamžiku toliko jednu vazbu s démonem magického oka a to z toho důvodu, že současně s vytvořením nové vazby ta starší zaniká.

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 23
Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     15:45:36 27.07.2008
Vyndávání očí a náhrady za vylepšené magické oči již byla použita v planescape torment. Převod do DrD pravidel se už tak dobře nepovedl, obecné principy jako skoro až morbidní popis způsobu vyjmutí oka je hodně velký bonus použitelný pro úzkou skupinu hráčů (zaměřených na skoro až morbidní hry) na druhou stranu tu jsou nezvládlé pravidlové principy. Jakékoli neomezené zvyšování SZ je dle mého vstupenka do powergamingu, což by dílo na tomto serveru dle mého nemělo být (chybý vyváženost).

Celkově pravidlový aparát DrD je v tomto díle dosti odfláknutý. Schopností magických očí nejsou nijak převratné - jedno přidá infrazrak (ještě chápu), ale druhé přidá ultrazrak (to mi přijde dosti divné - jakoby se autor snažil za každou cenu něco vymyslet, ale nechtěl nad dílet strávit mnoho času.

Hodnocení - slabé ***.

Ikonka uživatele Sephitan z Elisoru    [pošta] NEW     13:33:56 27.07.2008
Hodnotil sem za 2* z následujícího důvodu..

Nahrazování částí těla a očí atd, je již vyřešeno z Aplikaci pravidel pro Asterion, kde sou dobře zpracované tzv. "Vdaje" a toto se mi tedy zdá jako zbytečné, avšak je nutné také ohodnotit možnost vkládání do "očí" vylepšení za pomoci démonů..

Tedy za 2* za úpravy.

Ikonka uživatele Hipýk    [pošta] reputace: -20
Folcwine: -10
zerafel: -10
NEW     2:47:55 21.07.2008
Ani jsem to nečetl, ale řekl bych, že je to sračka.

--Snorč

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     9:21:41 19.07.2008
Shodou okolností jsem v pravidlech nalezl "Lektvar netopýřího sluchu", který tomu, kdo ho vypije, dodá všechny výhody ultrasluchu - a to prosím bez jakýchkoliv zvykacích procesů. Takže to, že je někde u mága napsáno, že si musí na něco zvykat, není zas až tak směrodatné.

Démon infrazraku má na den tolik magů kolik má, protože to není útočný démon, který za svou magenergii může sesílat kouzla.

Ano, zaměřovací démon je munchkiňárna... Na druhou stranu, i munchkinové hrají DrD...

Ikonka uživatele Fafrin    [pošta] reputace: 1
nedohledatelné: +1
NEW     15:28:40 23.06.2008
Proč má démon Infrazraku jen tolik magů, kolik je jeho sféra? Pravidlově by měl mít dvojnásobek (- standart za vidění). Může se to ukázat důležité pro různé magolapací a magovysávací a jiné věcičky.

Po část se speciálnímy úpravamy jse mi dílo zdálo velmi zajímavé a nosné (to, že se nikomu kromě dobrodruhů neviplatí si ho pořizovat je jedno, cena je odpovídající schopnostem, více méně)

Zaměřování vypadá jako muchkin bez vysvětlení co to vlastně dělá. Infravidění je zajímavé a zombieho poznámko že pravidla pro zvykání na schopnosti jiných ras jsou v pravidlech pro podrobování je zcela na místě. Ultrazraj je problémový, protože oko by skutečně muselo nějaké signály vydávat. Nelíbý se mi. Zaznamenávač je výborný nápad, výtky uvedli jiní (a dolo by se možná trochu přidat).
Nápad s kombinací různých jiných démonů je zajímavý, pravidla pro kombinování schopností démonů mezi sebou nejsou, což není autorova chyba, ovšem osobně si myslím, že takovéto propojení rozličných schopností démonů by sebou mělo nést jisté ztráty (1. sféra nanic za každé dva různé propojené démony (rozuměj jejich schopnosti)).

Ikonka uživatele Pán grilovaných ananasů    [pošta] reputace: 1
Nathaka Warrior: +1
NEW     17:03:56 21.06.2008
Přeji krásný den plný ovoce.

Víte, já si osobně myslím, že je mírně nepraktické zavádět prostou náhradu oka do Dračího doupěte, a to z toho důvodu, že se tam ztráta oka nijak pravidlově neošetřuje. Proto považuji za nosnou myšlenku právě ta vylepšení, která zde pan Zombie označuje za nepovedené řeči navíc. Tato vylepšení totiž mohou dobře posloužit a rozhodně to je něco neotřelého, narozdíl od protézy čehokoliv, od umělé paže přes náhradní pohlavní orgány.

Dost diskutabilní je cena těchto náhrad. Je třeba brát v úvahu fakt, že oproti démonům v jiných předmětech má oko s těmito schopnostmi určité výhody. Například je ihned po ruce, resp. po oku, nemusí se tedy nijak připravovat. Další výhodu pak vidím v tom, že se dá snadno skladovat a, narozdíl od očarované hole, očarované oko nevidomému nikdo nevezme. Víme ale, jak dopadl Gríma, když jeho vojáci nevzali starci jeho hůl.

Rozhodně musím pochválit především záznamy, to je velice praktické.

Jsem rád, že první dílo, u kterého diskutuji, mě nezklamalo. Hledám inspiraci, ne dokonalost.

Hodnotit neplánuju, ani nyní, ani v budoucnu. Nicméně na mé soukromé stupnici je to 8/11. (Slovy osm z jedenácti.)

Ikonka uživatele DragonRider    [pošta] NEW     15:54:07 21.06.2008
Nevravím, že si mi to písal ty, len vravím, že si asi jediný človek, ktorý nemá problém čokoľvek skopať do kocky, podhodnotiť to, a tváriť sa, že to len využíva eidetickú redukciu :), a ešte mu to všetci tolerujú a uznávajú ho za "úprimnosť"

Ikonka uživatele Zombie    [pošta] NEW     13:59:39 20.06.2008
UnknowN:
U každého bodu mé kritiky/tvé reakce se může me hádat věky. Chceš, aby to bylo zde ?
Např.: podrobování - snaha ukázat, že mechanizmus "nabírání" zvláštních vlastností ras už v pravidlech je, tak poč vymýšlet další ...
Např.: vazba - u Chodcova meče (Lupičova klíče) předpoklám vazbu 1:1 (jeden chodec = jeden démon meče; jeden démon meče = jeden chodec).

Nathaka Warrior:
Ano, dílo se mi zdá slabé - když nechám "důležité" a škrtnu nepodstatné, tak dostanu:
Protetické oko za 50 magů a 50 zlatých a jakéhokoli tvrdého pevného materiálu. Na vytvoření vazby s démonem si musí majitel 7 dní počkat.

DragonRider:
KO ? Připomeň se, kde to bylo, v poště s tebou mám 1 vzkaz. A to z roku 2006 o výherci OHZD Chrono...

Ikonka uživatele Nathaka Warrior    [pošta] NEW     0:15:11 20.06.2008
DragonRider: Ty nejsi Zombie, ty nesmíš.
UnknowNova reakce je podle mě dostatečně výmluvná. Já sám s ním naprosto souhlasím. Na jedničku, ani na dvojku, to podle mě není. Dílo má kvalitní myšlenku a obsahuje, jen s malými nepřesnostmi a několika nezodpovězenými otázkami, vše, co má. Je potřeba rozlišovat důležité a nedůležité části díla a pro Zombieho je prostě důležité všechno.

Ikonka uživatele DragonRider    [pošta] NEW     22:01:34 19.06.2008
viete zombieho spôsob hodnotenia je veľmi zaujímavý... ale keď mu toto príde "slabé", budiž.. ale pokial si pamätám nie je to tak dávno, čo som bol sknokautovaný žiadosťou o odôvodnenie neprimeraného hodnotenia, keď som dal o jednu * menej, než je priemer...

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.099704027175903 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách