Alchymistické Předměty

Toxikon Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 15

Skupina: Jedy

Magenergie: 12

Suroviny: 234

Základ: tis červený (10 mincí)

Nalezení: 1x10% les

Trvání: 6-12 kol/3-6 kol

Výroba: 6 hodin

Nebezpečnost: 9

Síla: 3-8/31-36

Barva/chuť/zápach: 84/15/5

Popis:

Trvání: 6-12 kol/3-6 kol, při požití 60x déle, tj. 6-12 směn/3-6 směn
Použití: krev, požití

Tmavě červená, až hnědá barva, téměř bez chuti (slabě nasládlý) a bez zápachu.

Toxikon je šípový jed, po dlouhou dobu vyráběný a používaný v oblasti Středomoří. Používal se výhradně na šípy s obvyklým dělením na deset šípů. Základem je odvar z plodů a jehličí Tisu červeného. Zvládne jej alchymista od první úrovně, pokud se mu podaří získat recept.

Jed působí za 3-6 kol po dobu 6-12 kol, při požití za 3-6 směn po dobu 6-12 směn.

Příznaky otravy: Otrava se projeví závratěmi (postih -2 při překonávání výšek), nevolností (postih -2 u pastí na zvracení a průjem), bolestmi břicha, sliněním, zvracením a průjmem (-2 postih v boji). Dochází k nápadnému rozšíření zornic (postřeh klesá o 25%), rychlému nástupu ospalosti a následnému bezvědomí (u vyřazených a umírajících tvorů). Otrava končí zástavou srdce a udušením zástavou dechu.

Příznaky při otravě dílem jedu, menší než 1/5 dávky jsou poloviční, u desetinové a menší dávky jsou bez vlivu na herní mechanizmy.

Toxikon trojmocný

Magenergie: 24
Suroviny: 657
Základ: tis červený, 60 mn
Nalezení: 1x 10%, les
Trvání: 6-12 kol/3-6 kol
Výroba: 9 hodin
Nebezpečnost: 9
Síla: 8-13/82-117
Barva/Chuť/Zápach: 96/27/17

Trvání: 6-12 kol/3-6 kol, při požití 60x déle, tj. 6-12 směn/3-6 směn
Použití: krev, požití

Tmavě červená, až hnědá barva, skoro bez chuti (nasládlý) a se slabým chemickým zápachem.

Toxikon je šípový jed, po dlouhou dobu vyráběný a používaný v oblasti Středomoří. Používal se výhradně na šípy s obvyklým dělením na deset až třicet šípů. Základem je odvar z plodů a jehličí Tisu červeného.

Výrobu této silnější varianty jedu ovládne alchymista pyrofor na 9.té úrovni pouze za předpokladu, že se po jistou dobu zabýval výrobou Toxikonu. Je třeba, aby během alespoň 2 úrovní vyrobil alespoň tucet dávek.

Jed působí za 3-6 kol po dobu 6-12 kol, při požití 3-6 směn po dobu 6-12 směn.

Příznaky otravy: Otrava se projeví závratěmi (postih -3 při překonávání výšek), nevolností (postih -3 u pastí na zvracení a průjem), bolestmi břicha, sliněním, zvracením a průjmem (-3 postih v boji). Dochází k nápadnému rozšíření zornic (postřeh klesá o 37%), rychlému nástupu ospalosti a následnému bezvědomí (u vyřazených a umírajících tvorů). Otrava končí zástavou srdce a udušením zástavou dechu.

Příznaky při otravě dílem jedu, který je 1/8 dávky nebo menší jsou poloviční (zaokrouhli nahoru), u patnáctinové a menší dávky jsou bez vlivu na herní mechanizmy.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 15

Autor:

Diskuze

 Uživatel úrovně 5

Mordredian: víc po tobě nechci. Jen jsem upozornil, že co v textu neřeším, zůstává nezměněno a je tedy dle pravidel.


 Uživatel úrovně 0

Zobie:To mi ale teď nemusíš říkat.Já mám ohodnotit to co vidím jako "zpracované" a tvé další domyšlené charktery či účinky mě nezajímají.


 Uživatel úrovně 5

Folcwine: rozhodně nesouhlasím s dělitelností síly jedu deseti (10k10 nemá cenu házet, vyjde vždy něco kolem 55), protože řešení pro deset dílů jaksi neposkytuje celočícelné řešení pro díly tři, nebo asymetrické dělení (třeba se družina podělí takto: tři osminy na dlouhý meč, dvě na krátký meč, jedna na dýku).

Síla jedu: 31-36 životů mi vyšlo z množství základu a přiměřené účinnosti výroby. Hrst jehličí (= 50-100 g) v reálném světě zabije člověka s minimální šancí na přežití.

To mám příště psát i proces tvorby a úvahy nad tím či oním předmětěm ? Proboha !

Cena: za přestupy se platí řádově desítky zlatých, pokladů je minimum - pokud postavy nezasypává PJ zlatem, tak se mi zdá minimální cena jedu 849 zlatých hodně vysoká!

Mordredian: pokud se ti jed dostane do krve, tak účinek za minutu až dvě je podle mne dosti přiměřený, není to rychlík typu reálného kurare.

Skupenství jsem neřešil - obvyklý jed z pravidel je kapalný (100 ml flakónek). Snažil jsem se být maximálně stručný a tak teď trpím vysvětlováním jemných nuancí filozofie jedů :( :D

Díky za názor, ale příště ho zkus napsat trochu přehledněji, ano ? ;)


 Uživatel úrovně 5

Zombie:

Vemu-li příklad 1k10x10 + 10 (desetina je 1k10+1), tak se to dobře počítá ať těch 10 dílků rozdělíč jak chceš. Klidně můžeš namatlat 1k10x5 + 5 na zbraň na blízko a zbytek po 1k10+1 na 5 šípů. Problém v tom nevidím. S tvým problém je, protože se ztrácí proměnná rozsah - celé se to bortí. Vše spočítám jednoduše z hlavy, u tvého řešení se musí používat dělení a dostane se nehezké číslo 3.1 až 3.6 zranění na šíp. Snad chápeš, co se snažím naznačit, jestli ne, tak bych to asi dořešil poštou...

Chceš-li uvažovat historii, tak uvažuj zároveň, že nikdo neměl v historii vyšší úroveň než 5, takže jedy v pravidlech pro 99% historických postav jsou smrtelné i s tím relativně malým zraněním.

Při prvním úspěšném seku se jed setře, kdo tvrdí něco jiného, tak je to numerofil, nebo nikdy nehrál DrD (což si myslým, že větina lidí z Altaru nehrála :-)). Pro zjednodušení stačí první sek.

Jestli si dobře pamatuji, tak jeden z našil nepřátel, které na nás náš PJ poslal, měl u sebe speciální vražednou dýku určenou proti našemu vůdci, za kterou se zaplatilo cca 25 tisíc zlatých. Dle mého 2000 za takto účinný jed není zase tak mnoho. Zvyšování síly přidáním dalších surovin sice by podle logiky mělo jít, ale může se tak dostat síla jedu obrovské síly. Logika je jedna věc, ale vyváženost má dle mého přednost.

Jestli se ti zdá 100ml moc (mě také), tak si množství poděl deseti a zachovej sílu a máš po problému. Při seku zblízka by se dle logiky měla setří asi jen jedna pětina namatlaná na ostří, ale dle mého zjednodušení je celkem na místě - proč si zatěžovat život zbytečným počítáním.

Už se dostáváme do hrozně obecných věcí, které s dílem souvisí jen krajně, takže se pustím konečn shrnutí a do hodnocení:
- nápad a přínos hře je nepatrný, využití hlavně pro ty, jenž hledají převody reálných jedů do DrD
- zpracování je nadprůměrné, všechny náležitosti jsou splněny. Síla jedu by měla být lépe dělitelná deseti (beze zbytku), šlo ještě vylepšit.

Dostávám průměrné dílo, které ničím neviniká ani vyloženě nemá očividné chyby. Přimhouřím obě oči (hlavně za vytrvalou obhajobu) a ...

***


 Uživatel úrovně 0

Tak klady i zápotry v jedné kritice:-) Máš tam vychytané detaily je tam vysvětleno co máš jak udělat atd.. na to že jde o příspěvek ke slovní hře je velice zajímavé jak si se rozepsal u příznaků otravy.Nic méně mi příjde hrozně dlouhá chvíle do působení jedu.Také bych dal alchimistovy delší čas např 12-13.tá úroveň.Nevím jak ostatním ale mě to dílo příjde trochu suché ale přitom tam je snad vše co by tam být mělo. Mohl by ses příště zaměřit výc na výrobu nebo udělat trochu složitější přístup.Prohlašuješ tu že to je šípový jed ale to jestli je to tekutý či tuhý tu nemáš.Promiň ale já z toho nejsem tak nadšenej ale ani nejsem bůhví juak zděšenej je to tak 40%na60%.


 Uživatel úrovně 5

Folcwine:
Jistě, zrovna tento jed můžeš při použití na šípy dělit i na více dílů, než deset (*).
Podle mne je nejjednodužší počítat zranění u části jedu, jako by to byla celá dávka a výslednou kostkami určenou ztrátu životů vydělit v poměru a zaokrouhlit běžnou aritmetikou.
Považoval jsem to za triviální, neboť to na tomto serveru nechávalo šťouraly v klidu více jak 6 let ;) Naopak předpočítávat si rozsahy hodů kostek podle počtu dílů jedu se mi zdá zbytečně pracné. Co když tvé X nebude 10, ale třeba 2 a 10 (polovina na meč, druhá polovina na 5 šípů) atd. Nemluvě o spojování různých dílů dávky jedu :P

Elegance matemetiky nespočívá v hromadě vzorečků, ale elegantní jednoduchosti řešení ;) (zde: naházej, vyděl poměrnou částí jedu).

<b.Je to konverze reálného jedu do světa pravidel Dračího Doupěte, nic víc, nic míň. Z rreálných podkladů jsem zvolil dílu jedu a z ní odvodil cenu (náklady na přípravu) jedu. Síla jedu je jen otázkou libovůle autora, klidně se jed může vyrobit z 100 násobku základu s libovolnými náklady a libovolnou silou.

Ano, jed je navržen silný, protože se (historicky) primárně používal na šípy (v textu na to upozorňuji) a v zhledem k mechanizmům DrD se příslušně mění síla jedu.
MHO nasazení tohoto jedu na zbraně tváří v tvář proti obvyklým protivníkům - obyvatelům s cca 8-12 životy je značně neekonomické - jed na jeden šíp vyjde něco nad 80 zlatých).

Co se týče otravy plnou dávkou, pak i ta se nemusí z velké zbraně (obouruční meč) setřít celá, tuším, že kdesi byla lidmi z Altaru zmíněma třetina až polovina. A i kdyby se setřelo všchno, tvůj hraničář by si musel gratulovat, že na něj někdo vynaložil 849 zlatých výrobní ceny (pořizovací bude Xkrát vyšší).

Pravidla kulhají, aby ne, když jed je flakónek a ten má 100 ml. (*) Pravidla umožňují jed dělit nanejvýš na 10 dílů a na šíp nanést právě jednu desetinu (i tak je to 10 ml, což mi připadá strašně moc na tak malou plochu, asi ho namáčí včetně dříku, per a možná i části luku ;) ).


 Uživatel úrovně 5

Zombie:

Ano, máš tam: "s obvyklým dělením na deset šípů".
Takže tato věta nepřímo inklinuje k tomu, že na šíp může být nanesena jiná dávka než desetina. Omlouvám se, ale z díla to vyznělo, jako že se může použít na šíp i jiné dávkování.

Když už jsme u té desetiny, tak se mi nezdá šťastně zvolená síla jedu, měla by být volena tak, aby se dalo jednoznačně určit, jakou sílu má desetina dávky na šípu. Například by síla mohla být 10k6 + X; 1k6x10 + X; 10k10 + X; 1k10x10 +X (kde X je celé číslo dělitelné beze zbytku desíti). Síla jedu pro jeden šíp (Toxikon: 0-1/3, Toxikon trojmocný: 1/8-12) nejde jednoznačně stanovit, to co jsi v diskuzi napsal jsou pouze aproximované hodnoty. Nehledě na to, že s kostkou 1k5 jsem se ještě nesetkal (8-12 = 1k5 + 7).

Srovnání s kurare je dle mého na místě. Pokud se neuvede, že jed může vyextrahovat až pyrofor, tak srovnání se stávajícími jedy dle PPZ je na místě. Kurare je zmršené, protože se dá použít jen na vybrané protivníky, které skolí zase na jednu ránu (takže je teď otázka, zda je zmršené úmyslně a jestli je to tak dobře). Jed, který skolí kohokoli (snad kromě válečníků) na jednu ránu - můj chodec na 28. úrovni měl mám dojem cca 90 životů a odolnost cca +0, takže by byl po zásahu tímto jeden kaput (pokud by neměl manu na jedno jisté kouzlo).

Původně jsem viděl nedostatky v díle pouze v nižší nápaditosti a použitelnosti. Nyní získávám takový dojem, že už samotné pravidlové mechanismy skřípou.


 Uživatel úrovně 5

Folcwine: Dělení jedů v příspěvku neupravuji, pouze silnější jed lze dělit na více částí, než je obvyklé. Takže platí: na šíp se vejde desetina vyrobeného množství (dávky).

"Toxikon je šípový jed, po dlouhou dobu vyráběný a používaný v oblasti Středomoří. Používal se výhradně na šípy s obvyklým dělením na deset šípů."

Když po lopatě, tak po lopatě :o)) :
Z toho vyplývá dopst nízká síla v případě rozdělení na šípy (Toxikon: 0-1/3, Toxikon trojmocný: 1/8-12)

Půvab a princip použití jedu je, že skolí často i ty nejsilnější. Na slabší přeci stačí levnější konvenční způsoby, ne ?
Co se týče kurare (nevím, proč ho pořád zmmiňujeme, asi je to tím, že je to jediný bojový jed v PPZ), tak je to paskvil - pokud má něco tak nízkou odolnost, že ho kurare otráví, tak má také tak příšerně málo životů, že je na něj jedu škoda, protože ho zabila rána otrávenou zbraní (neopakuju se ?).


 Uživatel úrovně 5

Pár postřehů:
- kurare jde namatlat na zbraň nebo na 10 šípů/šipek s desetinovou účinností; pokud jsem z popisu tohoto jedu pochopil dobře, tak celá dávka jedu jde nanést na jeden šíp?
- sice je pravda, že jed je hrozně drahý (náročný na suroviny), ale nemá žádnou faktickou slabinu. Krása kurare je v tom, že nebezpečnost je jen 4, takže se musí používat proti postavám, u kterých neočekáváme vysokou odolnost. Toxikon zraní bojovníka v odolností +4 v 50% pžípadů, o elfím kouzelníkovi s odolností -2 ani nemluvě.
- nenašel jsem krásu díla, čím by mohl tento jen ozvláštnit hru. Dle mého se jedná o silnější jed než nejsilnější v PPZ za vyšší cenu...
- s ohledem na sílu jedu je dle mého cena ještě nízká (do hodnocení nezahrnu, protože jistí uživatelé poukazovali na přesný opak - takže cena asi je přiměřená)
- dílo je fakticky správně, nenašel jsem kolizi spravidly, pouze nejasnosti (viz první odrážka)

Zatím vidím hodnocení s ohledem na originalitu, přínos, vyváženost a použitelnostv rozsahu 2-4*, ještě si jej ale trochu promyslím.


 Uživatel úrovně 0

Kibe - Kurare se dělá z dendrobátek, malých barevných tropických žab (zvaných též šípové žáby) příbuzných naší rosničce.