www.Dracidoupe.cz


Alchymistické předměty


Lektvar pyrofora Malinovského 
Příprava pro tisk (tisknuto 763x)
Přidáno: 19:21:57 03.05.2008
Skupina:Lektvary
Magenergie:1 magů
Suroviny:10 zl.
Základ:Desetina čtvrtky pálenky (1 st) a exotické pálivé koření (0,1 mince, 3 st*)
Nalezení:-
Trvání:1 kolo
Výroba:1 směna
Nebezpečnost:-
Síla:-
Barva/chuť/zápach:0/100/100
Magy/den0
Autor: UnknowN
Průměrné hodnocení:2.69
Popis:

* cena se může lišit dle nabídky a poptávky.

Popis lektvaru

Lektvaru by se právem mohlo říkat ohnivá voda. Sám o sobě je sice čirou kapalinou o konzistenci vody, která nejeví známky nějaké zvláštnosti, avšak jakmile je flakónek s lektvarem odzátkován, vyskočí z hrdla flakónku plamínky ohně. V zápětí nás do nosních sliznic udeří silný pach lihoviny a exotického koření, který už sám o sobě vhání slzy do očí. Při vypití pak následuje pocit popáleného hrdla a jícnu, což bývá mnohdy doprovázeno dalším vyhrknutím slz do očí, sípavým dýcháním a odkašláváním (podobně jako když si nezkušený piják lokne nějakého destilátu).

Účinky

Krátce po požití (během jednoho kola - viz trvání) se u konzumenta dostaví pocit horka, zčervená a z kožních pórů mu vyrazí pot, s úst a nosu mu začnou vycházet proužky bílého kouře a dotyčný začne lapat po dechu. Po uplynutí jednoho kola pak konzumentovi z úst (případně z nosu) vylétne zášleh ohně, což je možné použít například k útoku.

Pravidlově podle RSS

  • 2 po sobě jdoucí akce "Jiná činnost" (pití lektvaru)
  • 2 po sobě jdoucí akce "Jiná činnost" (působení lektvaru - nelze přerušit)
  • 1 akce "útok" (případně "krok a útok")

Síla lektvaru

Základní charakteristiky ohnivého dechu vyvolaného lektvarem jsou:

ÚČ 2
dosah 1 sáh
(do ÚČ se započítává konzumentův bonus za obratnost)

Lektvar s těmito charakteristikami dovede alchymista už na první úrovni. Zvyšování síly a dosahu tohoto ohnivého dechu ale závisí na úrovni jeho tvůrce: Za každou další úroveň je alchymista k jeho výrobě schopen použít o jeden mag více (množství surovin se pak odvozuje od množství přidaných magů) - tvůrce se při tvorbě lektvaru může svobodně rozhodnout, jestli magenergii použije na zvýčení ÚČ nebo na zvýšení dosahu.

U těchto lektvarů určujeme tzv "úroveň" - ta je dána množstvím magů použitých k jejich výrobě (za každý mag jedna úroveň lektvaru). Lektvary šesté až šestatřicáté úrovně dokáže vyrábět pouze pyrofor.

Př.: V mezních případech může mít ohnivý dech z lektvaru 36.úrovně statistiky

a)
ÚČ2
dosah 36 sáhů
b)
ÚČ 72
dosah 1 sáh

Pro ohnivý dech vyvolaný tímto lektvarem platí, že uživatel dokáže (stejně jako draci) oheň vyfouknout buď pouze na jeden cíl, nebo v kuželu o maximálním vrcholovém úhlu 45°.

Předměty zasažené tímto ohnivým dechem mají stejnou šanci vzplát, jako by byly zasaženy obyčejným ohněm.

Zacházení s lektvarem

Dokud je lektvar uzavřen v lahvičce, udrží si své kvality po neomezeně dlouhou dobu. Jakmile je ale lahvička otevřena, ztrácí se z lektvaru každé dvě kola jeden mag - nejprve dochází k oslabení ÚČ (za každý mag -2), po dosažení základní hodnoty ÚČ se začíná snižovat dosah. Po vyhoření posledního magu se z něj stává pouze kořeněná lihovina. Drobný žlutooranžový plamínek, který u hrdla lahvičky vzniká jako doprovodný efekt úniku magenergie, lze použít jako podpalovač nebo nouzový zdroj světla (dosah 1 sáh). Pokud se lektvar z lahvičky rozlije jinam, než do konzumentova hrdla, vyhoří všechen během jednoho kola (hoří nízkým plamenem přibližně o intenzitě svíčky či sirky, nezávisle na množství). Je tak sice možné podpálit rozličné věci, je to však způsob velmi nákladný (magenergie lektvaru se v tomto případě rovnoměrně rozdělena v celém jeho objemu - například při rozlití poloviny lektvaru bude dosah i ÚČ dechu ze zbytku lektvaru pouze poloviční - zaokrouhlujte dolů)

Varování

Lektvar je mnohem návykovější než jiné lektvary - pro jeho návykovost platí stejná pravidla jako pro návykovost "Megacloumáku". Navíc při jeho použití dojde k lehkému popálení ústní dutiny (případně dutin nosních) a jícnu souhrně za 1k3 životů, což s sebou nese další následky: Byl-li ohnivý dech vypuštěn ústy, snižuje se nápadnost chuti čhokoliv o 10%, pokud byl vypuštěn nosem, snižuje se nápadnost zápachu čehokoliv o stejné procento.

Ústa vs. nos

Jediný rozdíl mezi vypouštěním ohně z úst a nosu je ten, že v případě ohnivého dechu nosem není možné tvarovat plamen a tento míří pouze na jeden konkrétní cíl - také je obtížnější mířit: ÚČ při "nosním šlehu" je o 3 nižší.

Návyk a předávkování

Abstinenční příznaky (Pro účely "návyku"): Zimnice, třesavka, studený pot, nápadná bledost, křeče...

Předávkování: Oproti běžným rizikům spojeným s předávkováním je u "Lektvaru pyrofora Malinovského" ještě jedno riziko: Pokud by totiž během jednoho dne již postava vypila tři tyto lektvary, pak u čtvrtého a každého dalšího dojde k takzvanému "zpětnému zášlehu". Plamen, který tak normálně vychází ústy či nosem, zvolí opačný směr, projde zaživacím traktem, způsobí zranění za 1k6+1 životů a vyjde řitním otvorem, přičemž může zapálit oděv v příslušných partiích. Následující týden je pak vykonávání velké potřeby velmi bolestivé. Přitom je ale kuriózní, že i plamen, který se takto vydal "nesprávnou cestou", má stále své útočné účinky - z příslušného tělního otvoru plamen vychází v kuželu o vrcholovém úhlu 45° a jeho ÚČ je sníženo o 5.

Jak postupovat v případě ucpání tělních otvorů

Standartně je plamen vypouštěn ústy. Pokud jsou ústa ucpána, plamen si svou cestu najde nosními dírkami. Pokud by byly ucpány i nosní dírky, dojde ke "zpětnému zášlehu", kterýžto byl vysvětlen v předchozím odstavci. Pokud by z nějakého důvodu byla plameni znemožněna i tato možnost úniku, stane se cílem plamene konzument lektvaru - je automaticky zraněn za tolik životů, kolik činí ÚČ příslušným lektvarem vyvolaného ohnivého dechu +6 (postih vyplývající z nemožnosti se bránit a z přímého poškození trávící trubice). Z tohoto zranění se pak konzument léčí tempem 1 život za týden.

Pod vodou i za nižších teplot funguje lektvarem vyvolaný ohnivý dech pořád stejně.

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 31
Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     18:39:04 09.05.2008
Proč jsem použil termín "2 po sobě jdoucí akce "Jiná činnost"?"
- Běžní smrtelníci mají v jednom kole dvě akce
- Definuje to status bytosti (nekouzlí, nebojuje, není spoutaná, nemůže se bránit zbraní atd.)
- Definici s pomocí kola jsem takto zformulovat nedokázal - Teď když o tom přemýšlím, tak by to šlo to tak, že v jednom kole po požití automaticky použije všechny své akce na "jinou činnost - působení lektvaru"

Zranitelnost:
Pokud bych si při psaní příspěvku na zranitelnost vzpoměl, použil bych zranitelnost typu G.

G vs K:
- Alchymisické výbušniny z PPZ nepotřebují magenergii - tzn. výbuch není "magický". Rachejtle už sice magenergii potřebují, je ale otázka na co...
- Kouzelnické výbušniny a ohnivá/mrazivá kouzla působí magickým ohněm/mrazem
- podle mě je to obdobný rozdíl jako mezi B a C...

Název lektvaru:
- Není sice přímo zdůvodněn nějakou poutavou minipovídkou, nicméně si ani nemyslím, že by to bylo důležité - ostatně je jedno, jak se lektvaru bude říkat.
- Proč jsem zvlil tento název? To pochopí každý, kdo někdy viděl film Pelíšky :-) (kdo neviděl, je maximálně ochuzen o slovní hříčku - nepopisuji lektvar na základě filmu, pouze ho na jeho základě nazývám)

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     14:49:31 09.05.2008
V minulém příspěvku jsem je překlikl, správně by tam mělo být:
"K. III. skupina kouzel (ohnivá a mrazivá)"
Sice to nemění nic na to, co jsem chtěl sdělit, ale pokud jsem někoho popletl, tak omlouvám se mu za případné vzniklé nedorozumění.

Tuvy:
Já mám edici 1.6D, když jsem se díval na opravy oproti edici 1.6B, tak tam byl pouze tento rozdíl (citace z http://www.altar.cz/drd/zmeny_ppp_d.html; změna je tučně):
"H. Jed, kyselina, alchymistické lektvary, protijedy (H+ znamená zranitelnost pouze magickými alchymistickými lektvary)

Mohl bych tě poprosit, aby jsi příště pravidla citoval, když už pracujeme s výkladem pravidel? Zbytečně dochází k nedorozuměním.

Co je to zanitelnost H (jed, kyselina, alchymistický lektvar)? Dle mého tato zranitelnost vyjadřuje, zda je tvor ovlivnitelný lektvary a jedy, tudíž má nějaký krevní oběh (jed se bez krve šíří špatně), zažívací ústrojí (pitelné lektvary, jako lektvar rudého kříže, jedy do jídla), dýchací ústrojí (megacloumák). Takže lektvar vskutku může vypít pouze postava se zranitelností H (vyjadřuje, že má zažívací systém). Avšak samotný oheň, který pijan lektvaru vydechne je již zranitelnosti G. Oheň může podpálit kupku sena, tudíž i ohnivý dech by měl podpálit kupku sena. Mě z toho logicky vychází, že samotný vydechnutý plamen je již zranitelnosti G (oheň). Zranitelnost H nemá zápalnost, tu má jen oheň (a to je zranitelnosti G vždy, když oheň není vytvořen kouzlem z kouzelnické magenergie - třída kouzel III).
Jestliže jsem lektvar dobře pochopil, tak kdybych jej vylil na kopku sena, tak by kopka podle zjednodušených pravidlových mechanismů nikdy nevzplála (zranitelnost H). Pokud je však vypit a následný dech jde na kopku sena, k požáru již dojít může (zranitelnost G).

Rozlišování mezi G (přirozený a alchymistický oheň/mráz) a K (kouzelnická kouzla tvořící oheň/mráz) jsem dosud nepochopil, stále se jedná o oheň. Hned první dvě kouzla ve výčtu skupiny kouzel III (zranitelnost K): "Nebezpečné ovoce" a "Oheň" smazávají rozdíly mezi G a K.
Oheň - kouzlo vytvoří malý oheň v dosahu, který může něco zapálit a může být uhašen, například vodou (čili se to chová jako obyčejný oheň, který je pouze živený magií)
Nebezpečné ovoce - vytvoří vybuchující granát (čili to působí stejně jako ohnivá hlína)
Granátové jablko - citace:
"Toto kouzlo se podobá kouzlo nebezpečné ovoce... Jeho síla je 24/12/5/2/1, zbylé údaje jsou stejné jako u..."

Takže máme zranitelnosti G a K, které se v mnoha případech překrývají. Jak pak odůvodnit rozdílnou zranitelnost G a K, že?

Nastínil jsem zde problémy s interpretací zranitelností a citací jak by se měli řešit. To, že je to lektvar ještě neznamená, že výsledné zranění na výstupu je H. Nerad bych, aby ZDE na toto téma se pokračovala diskuze na téma zranitelností.

Jakou zranitelnost mají dračí dechy? - vajádřit se můžete u stolu Draci ID 238
Další téma na zranitelnosti probíhá u stolu Bestiář ID 1890

Ikonka uživatele Tuvy    [pošta] NEW     13:52:03 09.05.2008
Hamster: Zkontroluj si ostatní draky, je to tak u všech. To, že to tobě nepřijde logické, neznamená, že to tak všeobecně logické není.

To, že v G jsou jmenovány dva alch. výrobky neznamená, že všechny výrobky alchymisty, které hoří, jsou v této kategorii zranitelnosti. Naopak - nevypovídá to o ničem (krom toho, že přirozený oheň, jako dává olej, spadá do této kategorie).

S pozdravem
T.

Ikonka uživatele Hamster    [pošta] NEW     12:44:34 09.05.2008
Tuvy: má sice stará pravidla, ale v podstatě se tam nic nemění. V Hčku jsou alchymistické lektvary spolu s jedy, kyselinami atp. Ohnivá hlína a rachejtle pořád zůstaly ve skupině G, což logicky znamená, že "dračí dech" tohohle lektvaru bude spadat do této skupiny.

Nemyslím si, že zranitelnost "drak, ale oheň G0, K0, mráz G1/2, K" nutně znamená "dračí dech rudého draka je zranitelnost G a K" ... podle popisu může být jeho dech zran. K a G0 získá odolností proti lávě, ve které bydlí.

Ano, pokud to napíše... tady se ale jedná o to, zda-li to (ne)napsal : )

Ikonka uživatele Tuvy    [pošta] NEW     11:59:09 09.05.2008
Folcwine: Máš stará pravidla.

PPP 1.6d - str. 122 - G je "přirozený" oheň - olej, mráz, rachejtle, H jsou alchymistické lektvary, K jsou ohnivá kouzla (magický oheň)

Draci jsou imunní vůči svému dechu - což se projevuje nulovou zranitelností vůči tomuto typu útoku

Příklad: Rudý drak chrlí žhavou směs podobnou lávě a jeho vyjmutá (dechová) zranitelnost je "oheň G0, K0".

Pokud jde o draky a živly - tohle není DnD, draci jsou prostě zvířata, popřípadě moudré bytosti, a dech je jejich osobní schopností. Nasimulovat tento dech je klidně možné.

Hamster: Ne, pokud to UnknowN napíše, nemůžeš mu to (v tomto případě) NIJAK vyvrátit - je to jeho autorská pravomoc :-D



Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] reputace: 1
nedohledatelné: +1
NEW     10:48:43 09.05.2008
Tuvy:
Ad zranitelnost:
Z PPP-PJ str. 122:
G. Ohnivá hlína, rachejtle či hořící olej, mráz
H. III. skupina kouzel (ohnivá a mrazivá)

Podle této definice kouzla seslaná kouzelníkem, útočným démonem, démonem meče, která mají ohnivou nebo mrazivou podstatu jsou zranitelnost H.
Ohniví hlína, rachejtle (potažmo ostatní alchymistické výtvory na bázi ohně či chladu). Hořící olej a mráz (přirozený oheň a mráz) jsou zranitelnost G.
Kde jsi došel k tomu, že tento lektvar spadá pod zranitelnost H (třebas částečně), by mě vskutku zajímalo.
Pokud autor uvede, že toto je zranitelnost H, tak je to chyba.
Nikde jsem nenašel zmínku o tom, že dračí dech je kombinovaná zranitelnost (Ve skutečnosti jsem nenašel žádnou zmínku o typu zranitelnosti). Ale protože dračí dech není kouzlo (nespotřebovává se aktivní kouzelnická magenergie), tak se nejedná o zranitelnost "skupina kouzel".

Ad systém:
Jestli se ti líbí zdlouhavější nahazování, tak ti to vyvracet nedudu (osobně znám číslomily, kteří jsou rádi za dlouhé munchkinisicé série hodů). Pak mám jen jednu věc - proč se do zranění od jiných kouzelnických kouzel jako lomený plamen nebo ohnivá koule (popřípadně ohnivé hlíny nebo rachejtle) nijak neuplatňuje? Lomený plamen musí prvně propálit zbroj, než začne pálit nositele zbroje; ohnivá koule popálí chlapíka ve slipech na 100% těla, kdežto pokud má zbroj tak jen na nechráněných částech. Proč se v pravidlech nic z tohoto u běžných ohnivých účinků nezohledňuje? Odpověď je nasnadě, aby pravidla nebyla nebyla nehratelně složitá.

Dračí dech je trochu na jiném principu, je to energie živlu který zastupuje daná barva (typ) draka. Dalo by se říci, že dračí dech je životní energie použitá v útoku. Dračí dech je něco víc než jen oheň, mráz, jed kyselina etc. Možná máš trochu jiné vysvětlení jak vlastně funguje dračí dech (v pravidlech je na toto téma jen minimum), ale rozhodně by to mělo být na jiném principu než obyčejný "napalm", už jen kvůli jinému principu dechu.
Takže pokud autor přiřadí lektvaru stejný princip účinků jako dračímu dechu tak se dostane do konfliktu ve většině světů, které jsou důkladně promyšleny. Což je chyba. Autor by měl dbát o použitelnost v co nejvíce světech.

Unknown:
Ad RRS a prodleva:
Nemožnost pití jiných lektvarů nebo většího soustředění (čili chůze, obrana, útoky ano, ale kouzlení ne) během prodlevy mezi vypitím a příchodem samotného dechu je rozhodně dobrý postřeh. škoda že toto, není zmíněno už v díle.

Ad návykovost:
Stále mi ta zvýšená návykovost tak úplně nesedí. Megacloumák působí jako jako droga, která po vdechnutí dočasně přidá pocit síly, odstanění únavy, procitnutí z ochromení. Zvýšení návykovosti je v tom, že působí jako látka, po které se postava cítí lépe (klasický účinek drogy) a to tak lépe, že při častém používání není postižená postava nic rozumného konat, pokud zrovna není pod vlivem. Nic z tohoto v pravidlech sice není výslovně napsáno, ale průměrně bystrý člověk si toto odvodí. U tvého lektvaru pyrofora Malinovského není žádný účinek, který by povzbuzoval, takže mi připadne divné srovnávat návykovost drogy a tohoto lektvaru. Je to sice tvůj nápad, ale má minimální zdůvodnění, proto to považuji za chybu (třebas menší v porovnání s ostatními).

Ad název lektvaru:
Ještě jednu drobnost, kterou jsem minule nevytknul. Název je: "Lektvar pyrofora Malinovského". Kdo je to ten Malinovský? Proč se to jmenuje právě po něm? Proč se to nejmenuje třeba Lektvar ohnivého dechu?
V pravidlech jsou použité podobné názny - Melenina krása, Melenova zhouba. Ale ty názvy jsou oddůvodněné, protože existuje jednoduchá povídačka o alchymistovi Melenovi a ošklivé kouzelnici Melenii, kteří byli manželé a k smrti se nenáviděli. Názvy s takovýmto jednoduchým příběhem se dobře pamatují. Název podle nějaké osoby o níž nevíme zhola nic je špatně zapamatovatelný a tudíž nevhodný - časem by se začal požívat mnohem výstižněší název, například lektvar dechu.
Nehledě na to, že "pyrofor Malinovský" mi nepřijde zrovna ryzí fantasy jméno.

Ikonka uživatele Hamster    [pošta] NEW     0:06:41 09.05.2008
Tuvy: věřím, že K zahrnuje magický oheň, i když je tam napsáno "skupina kouzel"... ale to pořád neznamená, že stejná zranitelnost jako dračí dech bude odpovídat stejnému principu útoku
"Pokud UnknowN jasně napíše"

rachejtle jsou neživé předměty a útočí, ne že útočí na neživé předměty

Ikonka uživatele Tuvy    [pošta] NEW     14:30:32 08.05.2008
Hamster: K je magický oheň, jestli je to efekt lektvaru, nebo kouzlo kouzelníka, nebo kouzlo démona je jedno. Pokud UnknowN jasně napíše, že efekt lektvaru dává zranění typu G a K (tj. kombinované - jako dračí dech), nemůžeš mu nijak vyvrátit, že to není pravda.

Magie se nechová fyzikálně.

Rachejtle nejsou útokem na neživé předměty.

S pozdravem
T.

Ikonka uživatele Hamster    [pošta] reputace: 1
Zombie: +1
NEW     12:49:46 08.05.2008
Tuvy: ale nic jinýho než útok typu G to být nemůže, K je vyhrazeno pro kouzelnická kouzla, ne pro lektvar. Ještě by to mohlo být H, alchymistické lektvary, ale jelikož to je ve skupině s jedy a kyselinami, nepokládám to za správnou kategorii.
Unknown: napadlo mě, jak by lektvar působil, kdyby ho vypil například nemrtvý? Není zranitelný ani G ani H, tudíž by mu to nic nedělalo, ale ten plamen by měl vyšlehnout tak i tak.

Právě proto, že to je "obyčejný" alchymistický lektvar budou i účinky "obyčejné" a tudíž by s ohněm mělo být nakládáno jako s obyčejným ohněm, což znamená dříve zmíněné věci.

Dračí dech závisí na životech draka a tomu odpovídá jeho síla, je to logické, pokud drak bude při síle, dokáže vychrlita zacílit více svého dechu, než když bude rád, že stojí. úč bych volil pro živé útoky, které závisí na konkrétním tvorovi, jestli bude útok silný nebo slabý, povedený nebo zmršený... ale jakmile hlavní roli v síle udává magenergie, pak bych volil systém pro neživé předměty (například rachejtle), protože magenergie se bude chovat pořád stejně fyzikálně

Ikonka uživatele Tuvy    [pošta] NEW     12:19:46 08.05.2008
Folc: Problém je ten, že dračí dech není útok typu G, stejně tak u tohodle není řečeno, že jde o útok typu G a ne třeba K či smíšený.
Jinak to, co tvrdíš o ÚČ je pochopitelně vedlejší - určení výšky tohoto útoku je odvozené od životů draka pochopitelně, ale ve chvíli, kdy dech vychrlí, se projevuje tento jako TvT útok s pevným ÚČ právě proto, že může zasáhnout celou řadu postav nezávisle. Žádný jiný mechanismus by navíc takové situaci neodpovídal (není to past - nezáleží na tom, co budeš dělat ty, pouze na tom, jak jsi zabalený v brnění). Stejně tak to je u tohoto lektvaru - nepleť určení síly dechu se samotným mechanismem dechu.

UnknowN: Co po tobě chtějí slyšet je odvolání na tvé vlastní konstatování v díle (hned pod nadpisem Účinky), kde jasně hovoříš o tom, jak lektvar účinkuje. To, že jsi to potom v podrobném popisu RSS spletl do akcí už je vedlejší - v předchozím popisu máš jasně řečeno, že působení lektvaru probíhá po kolech a nezávisí na iniciativě.

S pozdravem
T.

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.10625600814819 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách