Alchymistické Předměty

Výtažek z nezmarů Hodnocení: Průměr

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 10

Skupina: Lektvary

Základ: 1 mince sušených nezmarů

Nalezení: -

Trvání: -

Výroba: 2 směny

Nebezpečnost: -

Síla: -

Barva/chuť/zápach: 100/100/0

Popis:

- popis: tento lektvar má v závislosti na použitých nezmarech (takových těch mrňavých polypech) barvu zelenou či hnědou, případně některý z odstínů vzniklých smísením těchto dvou barev. Konzistence je sirupovitá, chuť je palčivá a to do té míry, 1-10 kol po požití má postava znecitlivěný jazyk, což veškerou verbální komunikaci omezuje na pouhé huhlání. Lektvar má silnou a štiplavou lihově-kafrovou vůni.

- účinky: Lektvar regenerace se dá použít jako běžný léčivý lektvar, má však oproti ostatním jednu výhodu: pokud postavě nechybí žádné životy, zůstává ještě nějakou dobu aktivní, a pokud je postava během této doby zraněna, lektvar ztracené životy okamžitě vyléčí. Množství vyléčených životů závisí na množství použité magenergie, trvání lektvaru závisí na množství použitých surovin:

3 magy - 1k6 životů
10 zl surovin - jedno kolo trvání
- toto jsou základní stupně dávkování - množství použité magenergie a surovin proto musí být jejich celočíselným násobkem.

Lektvar přestává působit v okamžiku, kdy vyléčí všechny životy, které je schopen vyléčit, nebo ve chvíli, kdy uplyne doba jeho trvání.

Při výrobě lektvaru je třeba dbát na jednu důležitou věc: Čím více magenergie je na přípravu lektvaru použito, tím větší je šance, že se lektvar nezdaří. U základní dávky 3 magy je tato šance nulová, od tří magů výš roste tempem 2% za každé další tři magy. Nepodařený lektvar nemá léčivé účinky a znecitlivění jazyka trvá 5-10 hodin.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 10

Autor:

Diskuze

 Uživatel úrovně 8

Zombie: Obávám se, že jsi nepochopil princip působení lektvaru. Léčivé účinky se nenásobí trváním - tzn. při použití 3 magů nejde o léčení 1k6 životů každé kolo. Vložená magenergie představuje celkovou léčivou schopnost lektvaru, takže pokud jsou všechny životy vypotřebovány v prvním kole, lektvar přestává účinkovat.

Tebou uváděné ilustrující příklady jsou tedy tímto mylným pochopením ovlivněné a jsou tudíž chybné.

Abych to uvedl na pravou míru:

Vypije se lektvar a podle magenergie použité při výrobě se hází kostkou, kolik životů bude lektvar celkově schopen vyléčit.

Nejprve lektvar vyléčí životy, které postavě chybí v okamžiku požití. Pokud není léčivá schopnost lektvaru vyčerpána, zůstává ještě nějakou dobu aktivní. Pokud je postava během této doby zraněna, je zbylá léčivá schopnost lektvaru na vyléčení tohoto zranění použita.

Příklad:

Lektvar za 12 magů a 50 zl
- 4k6 životů
- trvání pět kol

První kolo:
Postava má maximálně 40 životů, v současné chvíli má pouze 35. Vypije lektvar...

4k6 = 2+1+6+4 = 13

Lektvar tedy v prvním kole vyléčí 5 chybějících životů, postava je na maximu (40 životů). Zbývající léčivá síla lektvaru je 8 životů, lektvar bude účinkovat ještě čtyři kola.

Druhé kolo:
Nic se neděje... Lektvar bude účinkovat ještě tři kola.

Třetí kolo:
Postava je zraněna za 6 životů. Lektvar, který je stále ještě aktivní, tuto ztrátu okamžitě nahradí. Zbývající léčivá síla lektvaru jsou 2 životy, bude účinkovat ještě dvě kola.

Možnost A)
Ve čtvrtém a pátém kole se nic nestane. Lektvar ztrácí své účinky.

Možnost B)
Ve čtvrtém kole je postava zraněna za 4 životy. Zbývající léčivá síla lektvaru jsou však pouze 2 životy, takže nestačí na úplné potlačení zranění. Lektvar vyléčí poslední dva životy které ještě může a přestává účinkovat. Postava má nyní 38 životů.


 Uživatel úrovně 5

V předchozích je uvedeno, že autor neodhadl sílu lektvaru.

Dovolím si dodat ilustrující příklady:
30 magů (10k6 životů za kolo) a 600 zlatých (60 kol trvání, tj. jedna směna): Dojde k vyléčení v průměru 35 životů každé kolo, celkem až 2100 (asi 0,4 zlatého nákladů na 1 život).

15 magů (5k6 životů za kolo) a 300 zlatých (30 kol trvání, tj. půl směny): Dojde k vyléčení v průměru 17,5 životů každé kolo, celkem až 525 (asi 0,8 zlatého nákladů na 1 život).
Komentář: válečníci, zejména bojovníci s bersekem právě zjistili, že vlastně vůbec nepotřebují zbroje. Tedy pokud jim nevadí bolest, na kterou se stejně nehraje.

6 magů (2k6 životů za kolo) a 10 zlatých (1 kolo trvání): Dojde k vyléčení v průměru 7 životů (asi 8,3 zlatého nákladů na 1 život). Levnější a rychlejší než Rudý kříž, se stejnou dobou výroby.
Komentář: Rudý kříž má náklady asi 9 zlatých na 1 život, ostatní léčivé lektvary z pravidel 10. Zavedení tohoto lektvaru udělá zbylé lektvary zbytečné nejen kvůli levnosti léčby, ale i po jejich vysokou četnost.

Postrádám past na ochrnutí jazyka.
Hodilo by se napsat místo a pravděpodobnost nalezení základu (např 1x20%, tekoucí voda)

Další vypitý lektvar prodlužuje trvání účinku, nebo zesiluje účinek, tj. projeví se souběžně ?

Na to, jak je dílo jednoduché, autor trestuhodně zanedbal odladění poměru náklady/užitek + dodatečně opravoval základní atributy lektvaru.

Náklady: cena surovin + osminásobek magenergie (přepočítávací poměr z pravidel)-


 Uživatel úrovně 0

Líbí se mi ten nápad, takže i přes nedostatky, které už zmiňovali ostatní (a se kterými souhlasím) dávám 4* (ale slabou :-))


 Uživatel úrovně 0

Jedna zásadní nevyváženost tohoto lektvaru oproti ostatním, běžným léčivým lektvarům spočívá v jeho možnosti kumulativnosti, tzn. v díle není žešena četnost. Kromě toho se s vyšší magenergií stává lektvar výhodnější jak po stránce magové tak surovinové, což vzhledem k tomu, že je schopnější (léčí budoucí zranění) není vyvážené.

Výtažek z nezmarů za 15mg a 10zl surovin.
5 - 30 (průměr: 17,5) - porovnej s Modrou hvězdou.
Jinak velmi dobrej nápad, opět.


 Uživatel úrovně 8

Tuvy: Zde pochopitelně myslím nezmary zelené či hnědé - v réálu existující jednoduchoučké polypy, známé tím, že když je rozřežež třeba na sto kousků, tak z každého může dorůst nový jedinec...


 Uživatel úrovně 0

4*
Dobré, stručné, co víc psát?


 Uživatel úrovně 0

Myslím, že pěkné dobré dílo. Škoda jen, že Nezmar je potvora z bestiáře a její lov není vůbec lehká záležitost.
T.


 Uživatel úrovně 8

BTW: Myslím, že jsem se uklepnul: Pachová nápadnost má být také 100...


 Uživatel úrovně 8

Hmm - pravda - ačkoliv magenergetická náročnost přibližně odpovídá, cena surovin j eve větších množstvích u "Výtažku z nezmarů" nižší... Pokud by vám tedy levnost lektvaru vadila, dalo by se to ošetřit například nutností přidat k ceně kouzla 10 zlatých nejen za každé kolo trvání, ale i za každé 3 magy navíc...


 Uživatel úrovně 0

Ad lektvary:
lektvar Bílé hvězdy
10 mágů, 20zl, 5 - 15 (průměr: 10)

lektvar Modré hvězdy
14 m., 30zl, 7 - 22 (14,5)

lektvar Horské rosy
19 m., 40zl, 9 - 29 (19)

lektvar Chodce Jana
23 m., 50zl, 11 - 36 (23,5)

Z mého pohledu napsal UnknowN pěkné, jednoduché a stručné dílo, jenž se dá hned použít ve hře.