www.Dracidoupe.cz


Alchymistické předměty


Napalm 
Příprava pro tisk (tisknuto 752x)
Přidáno: 23:54:24 22.08.2007
Skupina:Lektvary
Magenergie:110 magů
Suroviny:120 zl.
Základ:olej - 1/2 čtvrtky
Nalezení:-
Trvání:-
Výroba:3 hodiny
Nebezpečnost:-
Síla:-
Barva/chuť/zápach:100 / - / 80
Magy/den0
Autor: UnknowN
Průměrné hodnocení:1.57
Popis:Jedna dávka = 1/2 čtvrtky

Napalm je hustá olejovitá a lepkavá látka, která se při kontaktu s vzduchem vzněcuje. Je velice koncentrovaná a proto hořením ztrácí na objemu poměrně pomalu. Díky své lepkavosti ulpívá na všem co potřísní a navíc, jakmile jednou hoří, tak reaguje s vodou, která jeho hoření ještě více podporuje.

Láhev s napalmem je možno házet a platí pro ni stejná pravidla jako pro běžnou láhev s olejem. Zasáhne-li nějakou bytost, bude tato zraněna střepy a navíc potřísněna napalmem, který se v zápětí vznítí a bude hořet následujících deset kol. Každé kolo způsobí zranění ohněm za 1k6+1 životů. Část dávky se přitom rozstříkne do okolních pěti hexů (není zasažen ten, který leží ve směru trajektorie hodu) na každém z nich pak hoří 5 kol - každý, kdo ohněm projde, je zraněn ohněm za 1k6+1 ž.

Rozlije-li se po zemi, jako například olej, může pokrýt až 7 hexů, na každém pak hoří 5 kol - každý...(viz výše)

Láhev je možné opatřit vystřikovacím mechanismem, který dovede vystříknout desetinu dávky v poměrně úzkém směru až do vzdálenosti 2 sáhů. Jeho SZ = 2 a do hodu na útok se započítává obratnost a do obranného čísla oběti se nezapočítává KZ. Úspěšný zásah pak sám o sobě nepůsobí zranění, místo toho je zasažená bytost následující tři kola zraňována ohněm za 1k6+1 životů každé kolo. Pokud není zasažena bytost, je zasažen hex, na kterém stojí. Bytost si pak hází proti pasti:

Obr ~ 4 ~ vyhne se / nevyhne se

Je to dáno tím, že napalm na zasaženém hexu vzplane a pokud bytost hex včas neopustí, je zasažena plamenem (zranění ohněm 1k6+1 ž). Napalm na zasaženém hexu hoří ještě následující 3 kola.

Pokud se rozbije výše uvedeným způsobem částečně vyprázdněná láhev, poté se celkový obsah "kol hoření" z celkových 35 v láhvi snižuje o (počet použití)*3,5 zaokrouhleno nahoru. Vydělíme-li počet "kol hoření" pěti, získáme počet hexů, které obsah zasáhne naplno (hoření 5 kol) - zbytek "kol hoření" poté připadá na jeden "oslabený" hex.

(Př.: Po třech použitích je obsah "kol hoření" ve flakónku 24 kol hoření. Obsah flakónku pak zasáhne 4 hexy, kde bude hořet 5 kol a jeden hex, kde bude hořet 4 kola)

Prášková hasící směs
Magenergie: 10 magů
Suroviny: 14 zl
Základ: křída (3 mn)
Trvání: 1 kolo
Výroba: 2 hodiny
Skupina: ostatní

Upravená drcená křída se plní do zvláštních upravených měchů, které v nafouknuté poloze udržuje kovová tyčka, vzepřená mezi rukojeťmi. Je-li měch odjištěn, pak lze vyfouknout jeho obsah směrem k nejbližším plamenům. Ve výseči o vrcholovém úhlu 60° do vzdálenosti 3 sáhů pak uhasí všechen nemagický oheň a neutralizuje plamen napalmu. Na magický oheň ale neúčinkuje.

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 15
Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     8:26:23 02.09.2007
A co jsem měl asi odpovědět na otázku "K čemu to je?"? Že slouží k působení zranění ohněm za 1k6+1 ž? Možná by to bylo přesnější...

Ne, už se mi to nezdá tak dobré... Průměrné hodnocení 2* mívá takové účinky...

Žádný vlastní svět nemám, tudíž jakákoliv diskuze na toto téma bohužel není možná.

Celkově už nemám co bych k tomuto příspěvku řekl a už se mi k němu nechce moc vyjadřovat.

Ikonka uživatele deshi    [pošta] NEW     22:38:54 01.09.2007
UnknowN
Vezmu-li tvou stručnou odpověď, pak jsi tedy psal něco, proti čemu "člověk" jaksi nemá šanci? Tedy ultimátní věc? A píšeš, že se ti zdála dobrá, mám to tedy brát tak, že nyní už se ti nezdá dobrá?

Nebo snad zdá stále? V tom případě bych se rád zeptal, kolik takových věcí ve svém světě používáš a proč? A má třeba napalm mít v rukou postava nebo CP?

Verdikt
Dle slov autora musím konstatovat, že se jedná o další bojový předmět, který si dokážu spíchnout sám. Pro mě osobně bez užitku, v případě zavedení do světa by to způsobilo problémy. Tomu odpovídá i mé hodnocení.

S úctou
deshi

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     14:24:58 31.08.2007
Cena:
Původně jsem tam měl mnohem nižší cenu, jenomže skuste ji obhájit u redaktora, který vám omlátí o hlavu převod magů/zlaťáků na životy (Nic ve zlém Krtku, je to jen hyperbola).

Deshi:
Čím mají obohatit hru desítky artefaktů, předmětů, kouzel nebo nových ras? Co je na nich tak úžasného? Vždyť je to vždycky jenom nějaký shluk čísel a tabulek, které bych si mohl spíchnout sám...

Píšu proto, že mě baví psát. Píšu proto, že jednou za čas se mi povede napsat něco, co se opravdu líbí a mám z toho pak radost.

<ironie>A pseudomagenergii jsem do příspěvku původně chtěl zakompnovat, ale pak jsem si řekl, že z nádoby se napalm dokáže dostat i bez její pomoci a nechtělo se mi to komplikovat pseudomagenergetickým plamenometem...</ironie>

Odpověděno stručně: Je to k tomu, aby se to rozlilo po živém tvoru, na kterém to hoří a když se to pokusí uhasit, tak docílí jedině toho, že vzplane jako svíce, spečou se mu dýchací cesty a nakonec z něj zůstane jenom hromádka ohořelých kostí...

Vím že tohle není úžasně povedený příspěvek a vím, že neobsahuje nic převratného. Napsal jsem ho proto, že ve chvíli, kdy jsem ho psal, se mi to zdálo jako dobrý nápad. Howgh.

Ikonka uživatele deshi    [pošta] reputace: 1
nedohledatelné: +1
NEW     15:45:52 28.08.2007
UnknowN
Zeptám se autora, k čemu tento příspěvek je? Čím má obohatit hru? Co má tak úžasného jiného, že se nejedná pouze o další shluk čísel (magenergie, suroviny, zranění)? Nebo jakou praktickou část života postav/hry samotné popisuje a doplňuje, která není v pravidlech?

Bohužel se nemohu ubránit dojmu, že píšeš jen proto, abys psal, nikoliv proto, abys předal něco dobrého ze svého světa ostatním. Nutno ale kvitovat, že tento příspěvek neobsahuje tu "tvou" pseudomagenergii.

Řečeno stručně. K čemu tohle je?

S úctou deshi

Ikonka uživatele Fafrin    [pošta] NEW     0:03:57 28.08.2007
Ale všichni přece víme, že ve výbušninách z DrD je obsah magenergie 0.

Ikonka uživatele Tuvy    [pošta] NEW     10:54:25 25.08.2007
Zombie: Nikde v díle nevidím nic z toho, co v podstatě kritizuješ, zato vidím, že do toho musí alchymista narvat dost nestydaté množství magů. Je úplně jedno, jestli se to jmenuje "Napalm" nebo "Samice hrabáče kapského" - funkčně to definováno je.
Ale opravdu s řadou chyb - předně například to, že "celá dávka" napalmu dává stejné zranění jako "šplíchanec" z lahve.
T.

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     16:32:29 23.08.2007
Inu což... Nemůže se mi vždycky povést všechno - ostatně seznam mých příspěvků je toho důkazem - ale těch pár úspěchů za to stojí :-)

Ikonka uživatele Zombie    [pošta] NEW     16:02:20 23.08.2007
"Napalm" - Buď se bude napalm zapalovat při styku s vodou (obsahuje sodík a hořčík), nebo bude po vodě "jen" plout. Ale nikoli obě věci naráz (tělo má v sobě 60-75% vody). Spojuješ dvě varianty napalmů.

Komplikovaný výpočet kdy co a jak hoří. Jakou má vlastně "Napalm" zápalnost ? Podle poranění je na rovno s obyčejným ohněm, což by odpovídalo čistému napalmu, neříznutému ani hliníkem (vysoká teplota hoření), ani hořčíkem se sodíkem (samozápalnost při styku s vlhkostí).

Nejlepší by bylo, kdyby jsi upustil od jména Napalm, které je vázáno na reálnou hořlavinu vycházejízí z benzínu a Palmitanu hliníku a použil spíš název typu "Samozápalná směs" nebo "Magický oheň". S magenergií, ketrou do toho cpeš, by se mělo jednat o magický oheň (a tedy by ani nefungoval "Hasičák").

"Hasičák" (příspěvek v příspěvku) - jen 150gramů uhličitanu uhasí * jakýkoli (nemagický) oheň, ale neříká, jak dlouho se musí "hasit", ani deteily o dávkování "směsi" do měchů (jsou to obyčejné kovářské měchy s nataženým vzduchem a rozporkou (trochu nepraktické na přenos - volil bych "hasící směs" uvnitř a nabírat vzduch do měchů v kole aplikace - první akce roztáhnout držadla, druhá sevřít.
* hasí vyvinutím CO2 (tvorové na daném místě by se mohli udusit, závan větru odvane CO2 a přivane čerstvý kyslík do rožhaveného ohniště ->znovu hoří);
nebo hasí vytvořením spečené krusty (znehodnocení nejen jídla)? (~ sněhové a práškové hasící přístroje)
Podívej se, jak se z tématem popral Glain a jeho Hasicí přístroj z prosince 2002.

Co je zač "vystřikovací mechanismus" ? Pracuje na principu pístového čerpadla, turbíny (lopatek) nebo stlačeného vzduchu ? Jak vypadá, kolik váží, jak je drahý a kde se dá pořídit ?

Alcator - IMHO by šlo hořící směs z hladkého povrchu zbroje seškrábnout dostatečně rychle, aby tělo pod ním neutrpělo (zbroj - prošívanice - jelenice/oděv - tělo), případně bych si strhnul varkoč.

Ikonka uživatele Alcator    [pošta] NEW     13:06:42 23.08.2007
Chybí mi tady to, co se stane, je-li napalmem zasažen rytíř v brnění; něco mi říká, že by mohl být nějakou dobu před žárem částečně chráněn (než se brnění prohřeje - řekněme 1-2 kola?)

Ikonka uživatele Hrdlořez Nesro    [pošta] NEW     11:35:02 23.08.2007
to NeznámÝ:

tak ukecej krt(eč)ka a on sem dá tvoji "aktualizovanou" verzi ne? Se slušností nejdál dojdeš. :-)

jinak dílo moc zhodnotit nemůžu, protože drd nehraju.. takže nehodnotim :-)

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.094142913818359 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách