www.Dracidoupe.cz


Alchymistické předměty


Měsíční lektvar 
Příprava pro tisk (tisknuto 542x)
Přidáno: 10:16:42 18.05.2007
Skupina:Lektvary
Magenergie:28 magů
Suroviny:0 zl.
Základ:Med
Trvání:Stálé
Výroba:viz. text
Barva/chuť/zápach:2/25/15
Magy/den0
Autor: Harwen
Průměrné hodnocení:2.93
Popis:

Výroba

Kromě medu použitého jako základ, se lektvar skládá ještě z dalších 4 ingrediencí. Kořene anděliky, jablečného octu, tymiánu a přesličky. Už při sběru bylin do tohoto lektvaru si musí alchymista dávat pozor, jelikož žádné z bylin se nesmí dotknout stříbro. Proto je žádoucí, aby si vše nasbíral sám. Pokud by si některé suroviny koupil tak riskuje, že jsou nevhodné (stačí i dotyk např. stříbrného prstenu).
Příprava samotná musí probíhat za úplňkové noci, jen tím získá lektvar svou sílu. Jinak je již vše jednoduché, do kotlíku se postupně vloží jablečný ocet, med a najemno nasekané bylinky. Tato směs se pak za mírného míchání (tradice požaduje od východu k západu) vaří 15 směn na mírném ohni. Výsledkem bude hustý zlatavě-modrý lektvar, který se musí ještě týden nechat uležet na tmavém místě a během tohoto týdne se musí do lektvaru každý den vložit 4 magy. Zda je již vše připraveno se pozná podle barvy lektvaru, který je nakonec téměř čirý

Popis


Poznámka na začátek – Tento lektvar lze použít pouze na vyléčení lidí nakažených lykantropií, ne někoho kdo se jako lykantrop již narodil.
Správně vyrobený lektvar má tedy čirou barvu a je neurčité chuti (určí se buď náhodně, nebo hodem na k%, 1-25 = bez chuti (tedy chuť tam je, ale nerozpoznatelná, asi jako svěcená voda), 26-50 = sladká, 51-75 = kyselá, 76-100 = hořká) a voní jako jarní louka. Tento lektvar účinkuje jak při požití tak při vniknutí do krevního oběhu (zranění potřenou zbraní). Efekt se dostaví po 1 (přes ránu) nebo po 3 (při požití) směnách. Zde pak záleží na tom zda byl dotyčný lykantrop či ne.
Pokud zasažený lykantropem
není, začne se silně potit a musí si házet na past Odl~4~mdloby na 1-6kol/mdloby na 1-6 směn. Navíc se lektvar projevuje, ať už oběť proti pasti uspěje nebo ne, silným zvracením. Je to sice celkem drastický (a drahý) způsob na rozpoznávání lykantropů, ale na druhou stranu celkem spolehlivý.
Pokud ovšem zasažený lykantrop je, má to naprosto jiné účinky. Tedy většinou. Je důležité vědět, že ani tento lektvar není naprosto účinný a 5% lykantropů je vůči němu imunních (v tom případě se dále postupuje jako u nelykantropa).
Pokud však oběť imunitu postrádá, další průběh je následující. Roztřese se po celém těle a upadne, neschopna pohybu (ale nadále je při vědomí). Nejdřív si hází na past Int~6~pochopí/nepochopí co se děje. Pak si již jen hází na pravděpodobnost úspěchu léčby, která je rovna počtu úplňků od nakažení*5 %, aby to však nebylo tak jednoduché, tento vzorec platí jen pokud si neuvědomuje co se děje. Pokud si to uvědomuje, tak si může zvolit zda chce být člověk nebo lykantrop. Pokud chce býti člověkem je pravděpodobnost počet úplňků*3, pokud lykantropem tak počet úplňků*7. Tato pravděpodobnost se navíc ještě snižuje o 20% pokud bylo na lykantropa před minulým úplňkem sesláno kouzlo uzdrav nemocného. Čím nižší pravděpodobnost, tím spíš se lykantrop vyléčí!
Nehledě na výsledek hodu upadne nyní lykantrop do bezvědomí (to se stane asi 3 kola po začátku působení lektvaru). Dál však vše závisí na výsledku hodu k%.
Pokud lektvar zabral, probere se oběť po 4 směnách a nadále již nebude mít lykantropí schopnosti. Síla a odolnost se mu snižují tempem 1 bod za týden na maximum jeho rasy a každý bod způsobí zranění za 5 životů. Nicméně z života lykantropa si jisté dědictví odnese, jedná se hlavně o averzi vůči stříbru, náměsíčnictví, náklonnost zvířat vůči ni a abnormální růst ochlupení na těle (Navíc může zůstat některé charakteristické chování pro daný druh lykantropa - vlkodlak a tygrodlak mohou mít chuť na nepříliš propečené maso apod.). Navíc během prvního týdne po vyléčení bude nadále zranitelná vlčím morem. Ovšem nutno dodat, že takto vyléčený člověk je téměř odolný proti lykantropii (již jen 5% šance na nakažení).
Pokud lektvar nezabral, oběť se opět probere po 4 směnách, nicméně během těch se přemění do své zvířecí podoby a v té zůstane navždy, ovšem své vědomí si po nějakou dobu ponechává, ovšem s postupem času se stává stále více zvířečtější. Navíc to znamená, že lykantropie postoupila do svého konečného stádia, které již nelze nijak zvrátit.

Co když... (F.A.Q.)

...se dostane některá bylina do kontaktu se stříbrem?
Z léku se stává jed. Pro nelykantropa se past zvětšuje o 1. Lykantrop si pak hází na past Odl~7~1k6 životů/2k6 životů.

...je zasažen lykantrop ve zvířecí podobě?
Pak vše probíhá stejně jako normálně. Jen se v případě úspěchu během 4 směn změní na člověka a v případě neúspěchu mu jeho současná podoba zůstává.

...se nenechá lektvar uležet?
Tak nám vzniká velmi účinný prostředek na pročištění organismu. Zasažený (bez ohledu na to zda je nebo není lykantropem) si hází na past Odl~6~bolesti břicha a hlavy/zvracení, průjem apod. Na něco takového sice neexistují pravidla a já je nechci psát abych to příliš nezkomplikoval, ale mělo by se dodržet pár zásad - Čím nižší odolnost tím horší budou následky. Postava, která proti pasti uspěje je nepříjemná na okolí. Postava která neuspěla je nepoužitelná (postih k ÚČ i OČ a hodně bodů únavy).

...nepřidám magy a nechám ho uležet?
V tom případě je účinek stejný jako v předchozím případě.

...dám magy najednou?
Lektvar musí stát alespoň 3 dny do kterých se musí rovnoměrně rozdělit dodaná magenergie. Jenže o každý den o který jsme zkrátili ten týden, se nápadnost barvou zvedá o 5

…zasáhnu pravého lykantropa?
Pak se postupuje naprosto stejně jako u nelykatropa, jen jsou veškeré účinky dvojnásobné a lektvar mu navíc působí zranění za 2k6 životů – v případě, že je lektvar kontaminován stříbrem tak je zranění za 3k10 životů a navíc lektvar způsobí proměnu do jeho druhé formy – pokud je právě v lidské tak se promění na zvíře a naopak.

Modifikace

Jako s každým jiným výtvorem v historii civilizace i s měsíčním lektvarem byly prováděny pokusy na vylepšení jeho účinků. Zde předkládám několik jiných variant, které se dají namíchat.

Badyán
Pokud se při výrobě přidá badyán, docílíme odstranění zvracení u nelykantropů. Pokud by se tento lektvar podával čerstvý, tak se sníží past o 2. Surový lektvar s přídavkem badyánu má o něco tmavší barvu a o něco pronikavější vůni (nápadnost 0/25/25)

Čekanka
Účinek přidání čekanky je téměř opačný než u badyanové varianty. V případě správného připravení vyvolává kromě zvracení ještě průjem. V případě předčasně podaného se past o 1 zvyšuje. Tato varianta lektvaru má po připravení zlatavě-zelenou barvu a po ustálení má stále nádech do žluta. (nápadnost 5/25/15)

Divizna
Do lektvaru se přidávají její květy. Snižuje dobu mdlob u nelykantropa na polovinu. V případě předčasně podaného lektvaru mírní účinky v případě neúspěchu. Barvu má lektvar podobnou jako u čekanky, jen žlutá je ještě sytější a lektvar má sladkou vůni. (nápadnost 10/25/25)

Jmelí
Snižuje na polovičku jak dobu než se lektvar projeví, tak rychlost samotné koncové proměny. Koncový lektvar má mléčnou barvu. (nápadnost 10/25/15)

Česnek
Tato modifikace je velmi oblíbená při použití jedu na zbrani. Po přidání do základního lektvaru se od hodu k% na úspěch léčby odečte 25% (O 25% větší šance, že lektvar zabere). Nevýhodou je, že se zvyšuje past pro nelykantropy o 1 a o stejnou hodnotu se zvyšuje i past v případě předčasného podání. Druhou nevýhodou je charakteristická vůně a chuť a navíc dojde k zvýraznění i tymiánu. (nápadnost 0/45/45)

Vlčí mor
Téhle verzi se také někdy říká ustálená. Lykantropům sice způsobuje 1k10 zranění (automaticky), ale pokud neuspějí v k% hodu na vyléčení tak se nestávají zvířaty, ale zůstávají v lykantropí podobě. Nevýhodou je, že lykantrop z lektvaru přítomnost vlčího moru pozná (nápadnost 0/25/15 , pro lykantropa 0/25/80)

Tyto modifikace jsou jen nastínění a můžete se pouštět do jiných úprav, jen celkový efekt by měl být zachován. Také můžete kombinovat různé modifikace. Záleží na vás a PJ.

Vznik

Už od počátku lidstva se lidé setkávali s lykantropy a snažili se s nimi bojovat a případné postižené léčit a díky stříbrným šípům a mečům se to začalo i celkem dařit. V té chvíli ovšem nastal v jednom království etický problém. Mají právo zabíjet vlkodlaky i když to jsou stále lidé, jen nemocní? Dlouho si alchymisté lámali hlavu nad touto otázkou, až přišli s řešením. Musí se určit, který z lykantropů je stále ještě člověkem a který už je uvnitř divoké zvíře. Nastalo tedy období horečnaté práce, jelikož všichni věděli, že každé zdržení může stát životy jak lykantropí oběti tak samotné lykantropy, které by tento lektvar dokázal zachránit. Až jednou se jednomu mladému alchymistovi podařilo takovýto lektvar namíchat. Po několika zkouškách bylo jasno. Máme lék! Je pravda, že nepůsobí na všechny, ale lepší toto než nic.

Takže ty tvrdíš, že ti odporní vlkodlaci jsou uvnitř stále lidé? A že naše lovy jsou hromadné vyvražďování?
Ano vaše veličenstvo. Dle mých studií je postihla zvláštní nemoc, proti které se nedovedou bránit. Mění jejich tělo, ale přesto jsou to stále lidé. Považte, že i mnoho jiných chorob dovede člověka znetvořit k nepoznání a přesto takové ubožáky nepobíjíme, ale pokoušíme se léčit.
Moudře mluvíš mistře. Budiž. Včera byl úplněk, pokud do příštího úplňku přijdeš na způsob jak tyto nebožáky vyléčit, zastavím své lovy.

-Král Loup-Garou v rozhovoru s jeho dvorním felčarem po posledním honu na vlkodlaky

Pár slov na závěr

Na konec ještě musím podotknout, že tento lektvar je použitelný pouze pokud berete lykantropii jako nemoc. Pokud je u vás způsobena kouzlem, nebo prokletím tak je tento lektvar k neužitku.

Doufám, že se vám tento lektvar líbil a bude se vám hodit. Je to jeden z dalších způsobů jak se vypořádat s lykantropií a snad to nikoho přede mnou nenapadlo. Jinak rád bych poděkoval Tinwen, u jejíhož stolu Apatyka jsem se inspiroval co se týče účinků některých bylin.

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 17
Ikonka uživatele Zombie    [pošta] NEW     16:41:39 05.06.2007
Harwen: sběr bylinek je znašně subjektivní a záleží na pojetí herního světa a PJ. Od zběru bylin kosou po žebrání u babek kořenářek. Takže orientační množství je vždy potřeba. Proto je v pravidlech uvedena nápadnost v procentech a počet dávek (vztaženo na cca hodinové hledání), nikoli přesná váha na mince.
Co se týče základu, je rozdíl, když musíš tahat ssebou 10 kilo medu, nebo jen náprstek.

Základ je to, co se vylepšuje, suroviny a magenergie je to, čím se vylepšuje.

Tuvy: demagogie - nic z toho, o jsi vypsal, není alchymistickým výrobkem, ale běžným předmětem, neb jej vyrobí kdokoli s trochou umu, minimálním vybavením a jednoduchým návodem. Marmelády tě těžko v 100 ml postaví na nohy (Rudý kříž versus životy obyvatele - úroveň 1)

Folcwine: jako inspiraci pro dobrodružství lze použít cokoli, včetně položek z vyšších verzí pravidel (např. postavy na 1-5. úrovni hledají recept na velice silný léčivý lektvar - Chodce Jana).
Co se týče léčby lykantropie - podle mne je pro PJ snadnější použít nápovědu z pravidel - léčba druidem / hraničářem (a máš v tom jak pátrání, tak smlouvání o léčbu).

Správně se píše: alchymie, alchymista.

Ikonka uživatele Karel Doleček    [pošta] NEW     7:06:51 05.06.2007
D9lko pěkné a jak už tu někdo řekl dá se na tom založit menší tažení při kterém je někdo z družinky pokousán lykantropem. Na druhou stranu má lektvar chyby, které tu už přede mnou byly také napsány. 3*

šedý poutník Myslím, že je trochu slaná.


Ikonka uživatele Fafrin    [pošta] NEW     11:21:21 22.05.2007
Chybějcí tabulka(žádné suroviny-v tom případě uvést ostatní bylinky do základu, chybějcí množství základu(medu) (+cena??) ,základní doba výroby(1den/3dny doma) ) je chybou, ať si kdo chce co chce říká.
Náhodná chuť mi zrovna nesedí..
Kapitola popis by si rozhodně zasloužila rozdělení na dvě kapitolky. U kapitoly popis účinků by se pak určitě hodilo rozepsání účinků po jednotlivých krocích a možnostech, protože v tom jsem se opravdu ztrácel.
Modifikace jsou tím +, které by u mě při absanci chyb vedlo k 5*, takhle ho máš jako velké významné +
FAQ by IMHO bylo lepší začlenit na příslušná místa v textu.
U bylin by se hodila veličina nalezení (i když u většiny se jedná o květiny hojné), určitě by to v případě omezení na roční období a biotopy mohlo v případě potřeby vést na ozvláštnění hry(družina schání jednotlivé bylinky na lék)
Co se týče vyváženosti, myslím, že se to dá příjmout v této podobě, ovšem mělo by být udámo minimální zranění zbraní (viz problém se šípi)
Pikantností je, co se stane, pokud lektvar nanesu na stříbrnou zbraň.
Síla účinků na Nelikantropy je vyváženostním oříškem, na jehož rozlousknutí si z patra netroufám.
Lektvar je 100%(95%) likvidátorem lykantropů, protože ti, kteří se nevyléčí se změní v obyčejná zvířata. Takže jeden pokus znamená více méně jeden úspěch.

Ikonka uživatele Tuvy    [pošta] NEW     21:17:44 21.05.2007
Folcwine + Harwen: Suroviny - přesněji "alchymistické suroviny" jsou aktivní látky běžně používané v alchymii a proto jako takové (běžně dostupné) jsou shrnované pod slučujícím počtem zlatých, které by jejich vynaložení stálo. Tj. jdou běžně koupit a používají se do řady věcí.
Není vůbec nemožné či vyloučené, že by lektvar obsahoval těchto surovin za 0zl. Již např. doložené víno, sirupová šťáva, marmelády, všemožné likéry a tinktury atp. mohou vzniknout a být účinné bez jediné alch. suroviny.
S pozdravem
T.

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     18:02:07 21.05.2007
Je základ, pak máš alchymistické suroviny (množstevně vztáhnuty k ceně ve zlatých), kterými se různými úpravami snažíš extrahovat ze základu "účinné" látky, uděláš lektvar, do kterého vmíchá mnoho různých přísad, pro zvýšení stálosti a trvanlivosti, pro zvýšení účinnosti atp. A právě tyto suroviny jsou zahrnuty pod ony "anonymní" alchymistické suroviny, které jsou potřeby pro výrobu každého lektvaru a které ti v díle chybí. I když jsi pomýšlel na mnoho věcí, určitě jsi některou ze složek zapoměl, proto se to zjednodušuje v množství vynaložených surovin ve zlaťácích. Nevidím důvod, proč by měl nějaký lektvar vybočovat ze všech současných (pravidlových) lektvarů absencí klasických alch surovin.

Ikonka uživatele Harwen    [pošta] NEW     17:46:11 21.05.2007
Folcwine
No já jsem na to vždycky pohlížel jako že základ v čem se to bude rozpouštět apod. a suroviny jsou všechno ostatní.S tím, že jsem to rozepsal detailněji, jelikož ty suroviny si tady musí každý nasbírat sám (měl by) :-) Kdyby byly suroviny jen katalyzátory tak ve výsledku nebudeš mít nic, jelikož katalyzátor musí vyjít z reakce nezměněn :-) A všechny pravidlové lektvary se skládají z jednoho základu a zbytek je zahrnout do magenergie a právě surovin :-)

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] reputace: 1
nedohledatelné: +1
NEW     17:31:18 21.05.2007
Alchimistické suroviny a základ nejsou jedno a to samé.

Základ: U tvého lektvaru jsi napsal jako základ 4 věci, když jsi nenapsal množství, tak mlčky předpokládám, že to bude asi 1 rostlinka(láhev) od každého. Je to věc, kterou alchimista nemůže nahradit něčím jiným a jednoduše ji bez ní lektvar nejde vyrobit.

Alchimistické suroviny: Jedná se o různé katalyzátory, kyseliny, louhy, barviva a jiné alchimistické ingredience, které jsou potřeba při výrobě každého kouzelného předmětu (vyjma zaklínámí skrze astron). Pravidla pro zjednodušení neřeší, zda máš 10zlatých v chemických katalyzátorech nebo v kyselinách, či v jakém poměru. Mlčky předpokládáme, že alchimista umí dostatečně improvizovat tak, aby vyčerpal například všechny katalyzátory a zbaly mu jen kyseliny a rozpoštědla. Pro hru je jen důležité, kolik zlatých je třeba investovat do těchto surovin, aby mohla vyroba předmětu (v tomto případě lektvaru) vůbec proběhnout. Jak již řekl redaktor: Z nula surovin alchimista nic magického (a většinou ani nemagického) nevyrobí. U tvého lektvaru by cena surovin se mohla pohybovat v rozmezí 20-100zlatých.

Ikonka uživatele Harwen    [pošta] NEW     16:16:13 21.05.2007
Loren Saneth
Možnost nakažení přes ránu vyplynula z postoje s jakým přistupuji k lykantropii. Jelikož ji považuju za nemoc a lék se samozřejmě nejlépe šíří přímo přes krevní řečiště. Navíc tu byla druhá myšlenka a to sice, že přeci jen ho snadněji zasáhneš zbraní než ho donutíš to vypít.

Malý upírek
Škoad, že jsi k hodnocení nepřipojil komentář. Osobně jsem toho názoru, že pokud nedokážeš svůj postoj vysvětlit (klidně zopakováním too co bylo řečeno ;-)) Tak je lepší se hodnocení vzdát ;-)

Marokrates
Dík :-)

šedý poutník
Prý bývá taková zatuchlá. Takový ten pocit, kdy pořád něco cítíš v ústech a nemůžeš to identifikovat :-) Ale osobně jsem to nezkoušel XD

Folcwine
Ano množství surovin jsem si byl vědom již když jsem dílo odesílal. Ale jak jsem již psal, tak nejsem student farmacie a pokud bych napsal špatné množství, tak by jsem udělal pravý jed (dalo by se to ukecat magií, ale na nic nechci svádět všechno :-))



Jinak jsem rád, že se to i přes neúspěch u redaktora někomu zamlouvá :-)

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     13:16:25 21.05.2007
Toto je konečně nástroj pomomcí něhož se při nakažení člena družiny dá udělat celkem slušné dobrodružství, např. (heslovitě):
- získat z hlídané královské knihovny návod pro výrobu
- najít a posbírat vybrané suroviny, žel se vyskytují jen na vybraných místech
- najít a přemluvit dostatečně zkušeného alchymistu, aby lektvar vyrobil (samo sebou za nějakou protislužbu, která vydá na jedno malé dobrodružství)
- mezitím pochopitelně "uklidit" nakaženého člena družiny někam, aby mu nikdo neublížil a ani on nikomu neublížil.

Nápad je dobrý, ale zpracování je horší. Chybí mnoho základních věcí jako množství surovin atp. (podrobně to rozebral redaktor), které hodnocení trochu sráží. Ještě si nechám jednou hodnocení proběhnout hlavou a možná i přes ty základní chyby dám ****.

Ikonka uživatele šedý poutník    [pošta] NEW     13:08:55 20.05.2007
Hmmm, hezké. Jen bych rád věděl, jak chutná svěcená voda ; píše se snad někde, že má jinou chuť než obyčejná?

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
1 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.82760000228882 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách