Alchymistické Předměty

Lektvar příjemného spánku (Ras Hodnocení: Průměr

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 23

Skupina: Lektvary

Magenergie: 4

Suroviny: 14

Základ: červené nebo bílé víno (1 čtvrtka)

Trvání: 8 hodin

Výroba: 6 směn

Nebezpečnost: 9, odolnost

Síla: nic/usne

Barva/chuť/zápach: 90/25/25, 90/45/45 (při přidán

Popis:

Vzhled lektvaru

Lektvar má tmavě rudou barvu (při základu z červeného vína) nebo zlatavou barvu (při základu z bílého vína). Vůni má podle vína použitého na základ s přídavkem použitých bylin, chuť je rovněž totožná s použitým vínem, ale jde v ní jemně cítit heřmánek nebo meduňku. Pokud se ale přidá hřebíček a skořice, půjde výrazněji cítit tyto složky.

Vlastnosti lektvaru

Tento lektvar funguje jako velmi účinné uspávadlo. Postava, která jej vypije, upadne do spánku, během kterého ji nelze vzbudit. Spánek trvá přesně 8 hodin. Po vypití si postava hází na past odl - 9 - nic/usne, pokud si ale bere lektvar s úmyslem díky němu usnout, nemusí si házet na past a usíná po požití automaticky. Jak již bylo řečeno, postavu nelze předčasně vzbudit. Jediná výjimka existuje v případě zranění postavy za minimálně 1 život, kdy se postava během jednoho kola probudí. Postava usíná za 1 směnu po vypití lektvaru. Během spánku se postavě zregeneruje 1k6+1 životů a z bodů únavy se jí odečte dvojnásobek jejího stupně odolnosti namísto jednonásobku. Tento lektvar také způsobí, že postavu po probuzení nebolí hlava ani netrpí kocovinou apod. (například následkem utrženého zranění hlavy nebo nadměrného pití). Navíc se postavě během spánku zdají krásné sny a neděsí ji žádné noční můry. Alchymista je chopen vyrábět lektvar od 1. úrovně.

VAROVÁNÍ, ČTĚTE POZORNĚ

Popletení přísad nebo postupu výroby by mělo za následek to, že postavu do 1k10 kol po vypití postihne zvracení, permanentní bolesti hlavy a občasné mdloby po dobu 12 hodin od vypití (četnost mdlob a zvracení nechť uváží sám PJ, třeba pokud před požitím lektvaru postava vypila moc alkoholu nebo něco nepěkného snědla. Pokaždé ale nechť si hráč hodí na past odl-6-ovládne se/mdloby nebo zvracení). V praxi se to projeví snížením ÚČ a OČ o 2 na půl dne od vypití. Navíc se postava takhle vůbec nevyspí a následného dne bude mít hned ze začátku o 2 body únavy více. Tento lektvar účinkuje pouze na živé bytosti velikosti A až C. 1 dávka tohoto lektvaru si stále zachová své vlastnosti, i když je smíchána s maximálně 1 čtvrtkou jiné kapaliny. Pokud je lektvar smíchán s více než 1 čtvrtkou jiné kapaliny, ztrácí své účinky. Pokud by ale někoho napadlo smíchat tento lektvar s jiným, jsou výsledky zcela nepředvídatelné (tedy plně v rukou PJ :). Poslední varování se týká případu, kdy postava po vypití první dávky vypije další, než do jedné směny usne. V takovém případě působí lektvar normálně až na dvě výjimky. Tou první je, že postavu již nevzbudí ani způsobení zranění a tou druhou je to, že za každou dávku navíc se postava ráno probudí se 2 body únavy (pokud tedy kromě první dávky vypije ještě dvě další, bude mít ráno 4 body únavy).

Hlavní přísady lektvaru

Mezi hlavní přísady lektvaru patří heřmánek nebo meduňka (může být i obojí), černý rybíz a 3 listy sušeného kapradí. Může se ještě přidat hřebíček a skořice, to je ale jen pro zlepšení chutě a vůně, na lektvar to v jiných ohledech nemá žádný dopad.

Postup výroby lektvaru

Tento bod je čistě nepovinný a je určen hlavně pro hráče více zaměřené na roleplaying. Lektvar se připravuje v kotlíku nad ohništěm apod., neboť je třeba jej při výrobě ohřívat. Postup výroby je následující. Nejprve se červené nebo bílé víno svaří a popřípadě se přidá hřebíček a skořice. To trvá přibližně 1 směny. Poté se víno nechá 1 směnu odstát a přimíchá se do něj směs rybízu a sušeného kapradí. Tehdy by měl lektvar získat tmavší odstín své původní barvy. Tato směs se po další 2 směny míchá za stálého ohřívání na mírném plameni. Během této doby se přidá heřmánek nebo meduňka, suroviny za 14 zlatých a použije se magenergie. Lektvar je pak nutno míchat přesně opačným směrem další 1 směnu za stálého ohřívání na mírném plameni. Během tohoto míchání by měla barva lektvaru nabýt opět světlejší odstín, ovšem již ne tak světlý jako byl ten původní. Poté se lektvar z ohně sundá a rozlije se do flakónků. Takto lze při jednom procesu připravit maximálně 5 dávek. Nakonec se lektvar v těchto flakóncích musí nechat na 1 směnu odstát.

Historie lektvaru

Alchymista Rasta, vážený to občan města Valdor a hvězda svého oboru, vedl už nějaký ten čas usazený rodinný život. Žil by si celkem spokojeně, nebýt toho, že měl strašně ukecanou a společensky založenou ženu. Ta u nich doma často pořádala různé večírky a jakožto členové městské smetánky byli také často na podobné akce zváni. Dovedete si jistě představit, že se Rasta nemohl moc dobře vyspat, měl hlavu jako škopek, byl neustále unavený a špatně se soustředil na svou práci. Rozhodl se tedy vyrobit si lektvar, který by mu v jeho situaci mohl pomoci. Po mnoha experimentech se mu to nakonec podařilo a plodů jeho práce brzy využili lidé, kteří na tom byli podobně jako on. Rasta sám sice nazval svůj výtvor Lektvarem příjemného spánku, ale mnozí mu pro jméno jeho tvůrce přezdívají Rastova siesta.

Využití lektvaru pro postavy

Je jasné že Rastovu siestu nejvíce využijí postavy v situacích, kdy budou potřebovat uspíšit ve spánku regeneraci svých životů. Tento lektvar je však také vynikající příležitostí pro hráče, kteří se více zabývají roleplayingem. S jeho pomocí mohou snadno někoho uspat (mohou lektvar vydávat za svařené víno, laická CP, která o alchymii nic neví, v podstatě nepozná rozdíl, navíc hřebíček a skořice se do lektvaru přidávají proto, aby zamaskovaly heřmánkovou vůni a příchuť, podle které by šlo lektvar snadněji poznat), nebo si díky němu poradit s kocovinou po propité noci. Mohou také schválně poplést postup a lektvarem, podaným vhodné osobě jako přípitek si ulehčit nejeden souboj. Věřím, že možností se najde opravdu dost.

Poděkování

Tímto bych chtěl poděkovat za pomoc s chybami jak gramatickými, tak logickými Lordu Kenwickovi, Noringtonovi, GRYFFINTOMOVI, Spizeovi, Tinmiriel, Gurnimu, Vychuovi, Darnathornovi. Legarovi a Sindorovi. Děkuji mnohokrát.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 23

Autor:

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Vypadá to zajímavě! Jen si nedovedu předstvit, některé zastánce tradičního svařáku, jak připravují "svoji" dávku zrovna z bílého...ale jinak to jde....


 Uživatel úrovně 0

Nápad je pěkný a lektvar jako celek poměrně použitelný.
Dost mě děsí síla pokaženého lektvaru. Skoro si to říka o to vyrobit si úmyslně pár pokažených dávek.
Také nedotaženost pravidlových otázek a možnost dopování postavy opětovným používáním je podivná.
Také obojakost hlubokého spanku a probuzení v jednom kole kvůli zranění je protichůdná.


 Uživatel úrovně 5

Důležitý doplněk schvalovací kritiky:
A) tímto lektvarem lze obejít nutnost únavy postav pro spánek a tudíž získat jednu meditaci denně navíc (případně meditovat až 5x za 2 dny s krátkými mezidobími aktivity). -> Poměrně velké posílení kouzlících postav, zvláště ve stylu "hack'n slash" alias vybíjená.


 Uživatel úrovně 0

Zdravím autora

Když se dívám na účinky lektvaru, přijde mně to, jako by se jednalo o dvě hraničářská kouzla smíšená dohromady. Léčba lehkých zranění a Odstraň únavu.
Podle magenergie a surovin je to levnější než lektvar rudého kříže... sice musí postava spát, ale i tak je to hodně silné. Navíc, pokud si postava vypije třeba tři tyhle lektvary než usne (má na to 1 směnu) tak se uzdraví o 3k6+3 životy a spí stejně "jen" 8 hodin. Aspoň tak jsem to pochopil já.

Ještě bych chtěl dodat: Musí například hobit vypít stejně velkou dávku lektvaru jako kroll?

Krkavec bílý


 Uživatel úrovně 0

Zdravím autora,

ako už vypísal Zombie a ostatný v diele je niekoľko nejastností a spracovanie v oblasti dĺžky spánku v závislosti od odolnosti postavy by sa skutočne zišlo.


Musím sa prikloniť na stranu ostatných že lektvar sa mi zdá trocha presílený v závislosti na počte potrebných magov a toho že ho vie vyrobiť alchymista už od prvej úrovne.

Na duhú stranu mi dielo príde spracované pekne a strčne pričom použitelnosť je veľká.


Rozmýšlam medzi 3-4*. Hodnotím ale 4*, pričom hodnotenie možno ešte pozmením.

S pozdravom JU



 Uživatel úrovně 0

Výborný lektvar. Líbí se mi hlavně vysoká použitelnost v dobrodružstvích.

Můj názor je, že by to mohlo být malinko dražší a postihy pro popletení instancí by nemuseli být tak vysoké.

Takových krásně hratelných příspěvků si cením, neboť se dají ihned s minimálními úpravami vnést do hry. Lektvar není v žádném případě přesílený.

4* - mohl jsem dát 5*, ale na normu serveru pro pětihvětdná díla by to nemělo.

Zdraví tě John Locke


 Uživatel úrovně 0

Hoj Alexej

Fakt dobry a uciny hezky sem se vyspal . a na to ze jsem mel nocni mury tak to je vyborny. :)


 Uživatel úrovně 0

Podľa mňa je to pomerne kvalitná práca, aj keď dosť neoriginálny nápad ( lektvarov na spánok, tých je). História je nezaujímavá, ale zato veľmi uveritelná, zaujímavo spracované suroviny a vedľajšie efekty pri miešaní, dobrá využitelnosť pre menej akčné a spoločensky založené postavy.
Nie je to žiadna úžasná vec, ale zato kvalitne spracovaná a preto 4 hviezdičky.


 Uživatel úrovně 0

Zdravím Alexej

Veľmi príjemný lektvarík :-) no zadá sa mi, že si zbytočne obmedzil jeho účinnosť na tvory A-C. Aký si mal na to dôvod?

Čo sa týka ďalších surovín: neudávaš ich množstvo, no vzhľadom na charakter lektvaru a jeho výroby to podľa mňa nieje taký vážny priestupok. Štipka toho, štipka onoho. Koniec koncou, ani na prevarené víno nie je určená presná váhová hodnota škorice a cukru.

Hmmm... zrejme je to kôli tomu že už dávnejšie som nečítal príspevky a natrafil som akurát na tento, no hodnotím štedro.

Držím palec
Medovina

Zombie: názov diela, rovnako ako aj položka barva/chuť/zápach zrejme svojou veľkosťou prekračujú možnosti zobrazenia. Nedali by sa useknuté časti v názve a položke odstrániť?


 Uživatel úrovně 0

Nie moc dlhe, nie prilis kratke, tak akurat.
Navyse dobre pouzitelne. (Mozno trochu znizit pascu)
Kedze uprednostnujem pouzitelnost pred perfekcionizmom, hlasujem ako hlasujem.

Len tak dalej.
-Sidon-