Alchymistické Předměty

Ďáblův hněv Hodnocení: Nic moc

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 20

Skupina: Jedy

Magenergie: 120

Suroviny: 80

Základ: voda, ocet, 10 krysích ocásků, 2 rajčata, 10 chilli papriček, síra (pevné skupenství),dračí šupina

Trvání: viz dole

Výroba: 5 směn

Nebezpečnost: odl~7~

Síla: viz dole

Barva/chuť/zápach: 100/120/110

Popis:

Tento lektvar může vyrobit pouze pyrofor až na 8.úrovni.
Ďáblův hněv je jed, který se musí dostat do očí, jinak nemá žádný účinek(viz dole"Co se stane při požití").Může být použit jako náplň do plynové pasti, nebo jako normální jed (aplikace do očí).Platí to jak pro humanoidy, tak pro nestvůry.Vždy u tohoto lektvaru můžou nastat jedna ze dvou situací, úspěch a neúspěch.

výroba:

Dotyčný pyrofor si musí připravit: malý oheň, kotlík na vaření, vodu, ocet.
Nejprve do kotlíku naseká krysí ocásky, rajčata a chilli papričky. Pak to vše zalije vodou a octem. Přivede do varu, a nechá jej povařit 2 směny. Pak při varu přihodí síru, a zase nechá 1 směnu povařit.Na konci této směny začne lektvar jaksi se zhušťovat.Takto jej pyrofor nechá 1 směnu , a pak přidá dračí šupinu.Nastane malý výbuch: past:odl~2~nic/1-6.Nakonec se celá ta směs vaří směnu.Pak je lektvar hotový.Ale pozor:v kotlíku je tekutina, která je sice řídká, ale tak, že to ani není poznat.Musí se proto scedit, a tím se získá flakónek lektvaru.
Ďáblův hněv vypadá jako řidký rajčatový protlak. Velmi zapáchá sírou, při požití je velmi cítit po chilli papričkách a octu. Doporučuje se ho něčím zapít.

ÚSPĚCH ( 7a více)

Postava zasažená jedem začne silně slzet, a to se projevuje takhle:
Postih 1. 10 kol: slzení, k ÚČ i OČ –2, a postih k postřehu –10 procent.
Postava také riskuje vypálení očí, pokud do konce 1. 10 kol nevymyje oči vodou. Jestliže ne, hází si proti pasti:odl~5~ částečné oslepnutí/úplné oslepnutí. Pokud si oči do 1. 10 kol neumyje, již nemá šanci ten jed nějak dostat z očí.

Částečné oslepnutí

Částečné oslepnutí znamená to, že postava vidí velmi rozmazaně, má velké postihy v boji, a to:
1. 10 kol –3 k ÚČ i OČ,k postřehu –12 procent. Po 2. 10 kolech se postih snižuje na –2, a k postřehu –10 procent.Za dalších 10 kol na –1, a postih jen –5 procent.Na konci 3. 10-ti kol už účinky zmizí úplně, a postava ztratí pár životů (1k6).Po zmizení účinků může být jed aplikován znova,ale s bonusem v hodech proti pastím +1, a tak pořád dokola (ale bonus +1 zůstává stejný), dokud nedojde J.
Ještě tu nastává problém s aplikací.
Dávek jedu je pro postavy A-C ve flakónku 10 dávek. Pro velikosti D 5 dávek, a pro E pouze 2 dávky.

Úplné oslepnutí

Úplné oslepnutí asi nemusím vysvětlovat. Postava prostě přestane vidět, a z pohledu jiných to vypadá, jako kdyby se vytvořil šedý zákal, ale velmi rychle se tvořící.Po nějaké době, asi 1 směna, oči úplně zešednou, a sníží stupeň charisma o 1.Oba druhy oslepnutí lze léčit hraničářskými kouzly:Uzdrav nemocného, Ošetři zranění kyselinou-ale to s dvojnásobným počtem vynaložených magů.Alchymista tyto stavy vyléčit nemůže, a není na to zatím žádný protijed.Úplné oslepnutí by se asi mělo počítat do neúspěchu, ale ten je však o něco horší než úspěch.

NEÚSPĚCH (6 a méně)

Pokud postava neuspěje, má pekelné problémy.
Po tom co nastane neúspěch, mohou nastat dvě situace. Musí se ale hodit proti pasti: odl+int~6~velké iluze/totální iluze.

Velké iluze

Postava začne vidět to, co jí nahání hrůzu. Například dobrému čaroději nahání hrůzu temný nekromant.Postava která neuspěla vidí neustále prostor, který by viděla normálně, a vnímá i všechny postavy, a jejich chování, avšak tím způsobem, že si jich vůbec nevšímá.Má totiž dost starostí se svou iluzí.
Útočení na postavu probíhá jako na nehybného protivníka. Postava sama nezaútočí, bude totiž útočit na tu iluzi.Iluze se jí zdá úplně zhmotnělá.Postava na ni útočí normálně jako v normálním světě, ukážeme si příklad.

Příklad: Válečník Kagru (5.úroveň, zmatené dobro) byl zasažen ďáblovým hněvem. V místnosti jsou však přítomní jen jeho družina, a pyrofor, co mu jed vstříknul do očí. Všichni stojí před Kagruem (pyrofor samozřejmě za ním).Kagru je otočen zády k pyroforovy. Začne mít iluzi o loupežnících, kteří zabili jeho rodiče (iluze je jakoby před postavami).Kagru se na ni vrhne. Při tom máchá mečem do prázdného prostoru, a občas trefí někoho z družiny. Nakonec z toho vyvázne jen tak tak.

Velká iluze skončí buď potom, co bude Kagru vyléčen, nebo po tom, co ho družina omráčí, nebo po 2 směnách. Na konci 2.směny se iluze začne rozpouštět, až zmizí úplně.Postava má také šanci, že se například uhodí zbraní, bouchne o nějaké předměty apod., a tak by měl přijít o něco málo životů (1-2k10).Po tom, co vše skončí, může být aplikován jed znova (ale bonus proti pasti +1, který však zůstává), dokud nedojde :-).

Totální iluze

Totální iluze je to nejhorší, co může postavu potkat.
Postava přestává vnímat okolní svět. Útoky probíhají jako na vyřazeného protivníka.
V hlavě postavy se začne odehrávat úplně jiný děj než ve skutečnosti.
1.)ÚPLNĚ ztratí dojem o světě
2.)Začne vidě iluze, ale nejen jeden bod, ale rovnou všechno, co je v zorném poli postavy. Ponechávám na Pj, jestli postava bude bojovat, utíkat apod.když například spadne ze skály, ani si to neuvědomí, má pořád iluzi, a cítí jen to, co se děje v iluzi.
V tomto stavu nemůže hraničář ani kouzelník použít na postavu telepatická kouzla, čtení myšlenek apod. Totální iluze končí:

1.)omráčením
Omráčit lze vším, kromě psychických kouzel.
2.)zabitím
3.)vlastním zabitím
4.)koncem 1.směny

Postava se může zabít, to se určí podle toho, kde se postava nachází, mělo by to být tak kolem 2k10-5k10.Iluzi nemůže postava zabít, ta se jí šikovně vyhýbá.Po skončení může být jed aplikován stejným způsobem, pokud postava nezemřela, nebo pokud nedošel J.

Co se stane při požití:

past:odl~5~1-6/1-10.K těmto důsledkům se přidává ještě bolení břicha, zvracení apod.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 20

Autor:

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Zdá se mi to moc drastický-nedá se to léčit-nijak a to se mi nelíbí , proto sem si to radši nestahoval. Já si svý družinky vážim!!!


 Uživatel úrovně 5

Další z předmětů které se snaží udělat co nejvíce škody i při úspěchu na past. Sice je na výrobu potřeba dračí šupina, takže se nedá ďáblův hněv výrábět denně.
A teď zas nevím, proč bych měl chtít dát zařadit nějaký alch recept, který se bude vyrábět jednou za uherský rok.
Toto je jedním z množiny děl, které by po zařazení do hry udělali víc škody než užitku a ani nemají v sobě nápad -> dnešní noc bude bezhvězná


 Uživatel úrovně 0

Kupurama: ale kdepak, povedl se. Jen to neni dodělané. Skvělé téma a nápad. Jen zpracování hóódně pokulhává.

Jen se mi zdá zbytečně přepísklá cena, aspoň co se magů týče. Vůbec by neškodilo to stáhnout klidně na 10 a omezit třeba dračí šupinu, nebo dát dračí šupinu jako náhradu za oněch deset magů (což se dá pochopit, je velmi těžce získatelná, navíc i v ní se akumuluje magenergie).

Mnoho pravopisných a slohových chyb. Chybí tomu jakýsi řád. Postihy při částečném oslepnutí bych možná zmírnil o jedna, ale to je jen můj osobní vkus.

Mě se osobně zdá, že tam máš mnoho hodů proti pasti a následků je vždy mnoho.
Zestručnit, omezit. V případě dvojího efektu (úspěch, neúspěch) vyrušit účinky při úspěšném hodu proti pasti. Třeba při úspěchu byl dal za - hážeš proti pasti, uspěješli -nic se nestane, neuspěješ - částečné oslepnutí.

Škoda, mohl bych dát mnohem víc.


 Uživatel úrovně 0

Pro všechny, co reagují:
Přestože byl lektvar v dílně, přesto se nepovedl.Teď to možná bude znít jako ospravedlňování, ale nevěděl jsem jak to pořádně na tomto servru chodí.
Zkrátka, je to na nic::-ú.Přístě se budu víc snažit.


 Uživatel úrovně 0

mě to docala chytlo máš to pěkně udělaný a taky se to hodí do DRD


 Uživatel úrovně 0

Víš, hlavní problém je, že mi přijde, že pyrofor už si příliš lektvry nedělá. Pyrofor se spíše vrtá v rachejtlích všeho druhu.

Pak u té totální iluze, pokud spadne ze skály, mělo by se to přerušit. Přerušení by bylo při nějakém vážnějším úrazu a pak u smrti by se to mělo samozřejmě zrušit hned. Ty tam píšeš, že postava noic necítí - to je hloupost. Musí cítit i přes tu iliuzi..


 Uživatel úrovně 0

Myslím, že tady již bylo řečeno hodně, takže se omezím na charakteristiku díla.
Autor se zřejmě snažil, ale nedostatek zkušeností si vybral svou daň v podobě mnoha nesmyslů a bludů, které tento lektvar provází. Na druhou stranu, v díle je pěkný popis výroby a i když u některých složek nechápu, proč v lektvaru jsou, tak to umožňuje „ozvláštnit“ hru v době, kdy se lektvar připravuje. Bohužel, to bude nejspíš doma, takže se ve finále nic nekoná.
Dále jsou zde chyby logického charakteru, které již ovšem byly zmíněny. Chtěl bych přidat jen jednu věc, totiž, že je velmi nemístné, aby se totální iluzi nedalo ubránit. Existují postavy, které mají mozek velmi dobře vycvičený a jsou „iluzovzdorné“, nějaká šance na prohlédnutí by tu být měla. Zvláště, když v iluzi nelze protivníka zasáhnout, tak si mnozí chytřejší uvědomí, že to nemůže být skutečnost.
No, potom tu je ještě jeden nedostatek: Co když se dotyčný ničeho nebojí? (může mít sebevražedné sklony apod.) To se pak celá koncepce lektvaru hroutí. Není to běžný případ, ale může to nastat.

Hodnocení:
Nápad: Vlastně jsou zde zkombinované dva diametrálně odlišné nápady, které mi ve výsledku nedávají valného smyslu, takže dáme 35%.
Zpracování: Horda chyb, PJ si nejspíš bude muset upravit naprosto všechno, pokud to bude chtít použít, a i když je zde dobrý popis výroby, i ten je nesmyslný, takže 30%.
Použitelnost: Jedna dračí šupina na deset dávek není tak moc velká oběť a připustíme-li, že se nám dostal do ruky kus kůže z draka, šupin tam bude více (pokud je mi známo, draci nepelichají, aby bylo možné najít osamocenou šupinu). A vzhledem k účinkům – nepřítel je vyřazen, při troše smůly na trvalo, nebo se zabije (mimochodem, 2-5k10 na zabití nemusí ani zdaleka stačit), použitelné to rozhodně je. Bohužel, ne tak, jak jsi to podal, takže nemohu dát víc, než 40%.
Dojem: Přes to všechno na mě dílo nepůsobí tak katastrofálním dojmem, takže 40%.

Celkově: Dílo je sice dodělané, ale výsledek by se dal označit za jeden velký blud, takže nemohu dát víc, než 35%.

Že nikdo nereagoval v MS, to není argument, aby dílo mohlo být nesmyslné. Autor má někoho kontaktovat s žádostí o pomoc.


Firefanatic


 Uživatel úrovně 0

Kupurama:
Když ti nechtěj lidi v MS (dílně) pomoct tak si někomu řekni ať tě to zkontroluje např. přes poštu nebo u k tomu určenému stolu v putyce - Reklama na vlákna v Moudré Sově [N] [204] [ig].
Jakmile někoho požádáš o to aby se na tvůj příspěvek podíval málokdy odmítne a minimálně si ho přečte a ukáže nejhorší chyby.


 Uživatel úrovně 1

předně ti musím pogratulovat...

Nápad s kapádním do očí je sice zajímaví, ale trochu nepractický...
Já sice nejsem alchymista a také nejsem vůbec zběhlí v pastech, ale jestli to dobře chápu, musí spolu s odolností přehodit 7 což není zase tak hrozné, v poměru s magenergii. Ale fandím rozmanitým produktům, proto jsem jeden z mála, co dali 2hvězdičky, pokud vím, lektvar na slepotu chyběl...


 Uživatel úrovně 0

Nekroskop:
Lektvar byl v dílně.Moc lidí mi v ní neporadilo...