Alchymistické Předměty

Zhouba kouzelníků Hodnocení: Něco to má do sebe

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 28

Skupina: Jedy

Magenergie: 30

Suroviny: 40

Základ: voda

Nalezení: -

Trvání: 4 hodiny

Výroba: 2 dny

Nebezpečnost: 8

Síla: nepodlehne/podlehne

Barva/chuť/zápach: 0/0/0

Popis:

Lektvar slouží k zablokování veškerých kouzelných a nadpřirozených schopností postavy. Lze ho vyrobit na dva způsoby – aby zůstal tekutý a aby se vypařoval. Pro tekutou formu platí základní množství magenergie a surovin, pro výrobu těkavé je třeba přičíst čísla v závorkách.

Vzhled a použití

Zhouba kouzelníků je bezbarvá tekutina bez chutě a zápachu. V tekuté formě se používá jako normální jed. Ovšem v těkavé formě je její použití složitější. V kole, ve kterém je otevřen nebo rozbit flakónek s jedem, se celý obsah vypaří a zasáhne jediný hex, na kterém se nachází. V tu dobu je nebezpečnost 8. V každém dalším kole se poloměr zasaženého prostoru zvyšuje o 1 sáh a za každý další sáh průměru se past snižuje o 1. Zde je shrnutí do tabulky:

1. kolo d = 1 sáh neb. = 8
2. kolo d = 3 sáhy neb. = 6
3. kolo d = 5 sáhů neb. = 4
4. kolo d = 7 sáhů neb. = 2
5. kolo d = 9 sáhů neb. = 0
d….průměr zasaženého prostoru

Je jasné, že z reálného hlediska by se nebezpečnost snižovala mnohem rychleji, ale takhle je to nejjednodušší, jak jednoduché to být může. Dál se musí vzít v úvahu např. povětrnostní podmínky, ale to už si určitě každý PJ sám domyslí.

Účinky

Lektvar nijak neovlivňuje schopnosti ras a takové kouzelnické úkony, které potřebují delší dobu, ale ne naprosté soustředění (tedy výroby holí, astronu, vymýšlení kouzel,…). Také neruší účinky již působících kouzel, lektvarů, svitků, atd.. Postava také dokáže sesílat kouzla ze svitků. Zabraňuje využití jakýchkoliv magických schopností a komunikaci s démony, postava tedy nemůže používat magické předměty, artefakty, talismany, atd.. Jedinou výjimkou jsou útoční a obraní démoni. Útoční démoni ale dokáží pouze přidávat bonus k SZ a útočnosti, nelze jimi sesílat kouzla.
Aby nedošlo k nejasnostem, uvádím seznam schopností, které lektvar blokuje:

Válečník

Žádná schopnost není potlačena.

Hraničář

Hraničár nemůže používat své mimosmyslové schopnosti, meditovat a kouzlit.
Druid
Druid se nemůže očistit, předpovídat počasí, sesílat lesní kouzla a procházet živým dřevem.
Chodec
Chodci lektvar zabraňuje sesílat veškerá kouzla (pocestných, meče, psychická) a snímat kletby.

Alchymista

Nedokáže používat vidění magenergie, manipulovat s magenergií (přesunovat mezi truhlami) a vyrábět předměty, na jejichž výrobu je magenergie potřeba.
Theurg
Nemůže vyvolávat elementály a bhuty, vymítat démony.

Kouzelník

Na kouzelníky přirozeně účinky Zhouby dopadají nejsilněji. Zabraňuje jim kouzlit, zaostřovat vůli, odvracet neviděné, vyvolat i komunikovat s přáteli.
Mág
Nemůže vyvolat mentální souboj ani podrobovat. Pokud někdo zaútočí na něj mentálním útokem, platí pro něj pravidla jako pro Ostatní postavy, může tedy útočit pouze na mága, který útočil na něj v minulém kole. Dále nemůže přesunovat BV, vysávat životy a přesunovat životy.
Čaroděj
Nedokáže manipulovat s magenergií v holi a provést obřad lámání hole.

Zloděj

Lupič
Nedokáže využívat klíč.

Pokud je postava zasažena v průběhu nějaké z této akcí, je ihned přerušena a magenergie vyjde nazmar.
Úplně odlišně lektvar působí na magické tvory. Místo ztráty schopností je přímo zraňuje, a to následujícím způsobem:
Požití: odl ~ 8 ~ 1k6/2k6
Krev: odl ~ 8 ~ 1k6/3k6
Vdechnutí: odl ~ viz. výše ~ 0/1k6

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 28

Autor:

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Neviem neviem. anjprv sa mki to zdalo byt fajn nápad, ale je to dost silné. Súhlasím s ostatnými ja by som dal asi tiež sníženie pravdepodobnosti a nie total preč schopnosti.Ináč je to dobré, ale neviem kedy by som to využil. Asi keby som vedel vopred čo, alebo kto ma čaká.
s pozdravom Atan


 Uživatel úrovně 0

Je to nějáký divný souhlasím se všemy zápory co tady byly řečeny a ještě bzch dodal že je to kničemu.


 Uživatel úrovně 0

No, ten tvůj jed je vlastně takový snímač přirozených vlastností všech postav. Místo toho, abys je jen nějak lehce poškodil, například, že se jim nepovede si vybavit, jak se to dělá a né jim to úplně zrušit.

Pak je mi divné, proč to nemáš i u pyrofora, jen proto, že pyrofor maká s rachejtlemi, tak to neznamená, že už nikdy nevyužívá magenergii. Což on dělá..

Pak lupič by podle mého klidně ten klíč využívat mohl, to je trochu zbytečná ztráta.

Dál. Ta nenápadnost je prostě úplně jasné odsouzení k vdechnutí, vem si, že když to na tebe použije, tak máš už jenom past na to, aby jsi odolal, což rozhodně není nijak dobré. To pak vlastně můžeš na úspěch hodit jen 9 nebo 0. Což mám 4/5 šanci, že jseš v háji.. *)


 Uživatel úrovně 0

Jak tak na to koukám. Na první pohled se mi to docela líbí. úskalým je pohled druhý. Tvůj jed je jednak ukrutně silný, protože je prakticky jedinou obranou past, navíc na odolnost. Nápadnost 0/0/0 je taktéž zabijácké řešení. Já vím, že v našem světě podobné věci nejsou problém, ale v drd by mělo všechno podléhat jisté spravedlnosti. Nemělo by existovat nic co silou neodpovídá nákladům.

Když už jsme u spravedlnosti. Ten jed je značně nespravedlivý. Pokud ruší magické účinky, měl by určitě rušit všechny. Taky nechápu proč si vybírá mezi démony. To je hloupost. Příjde mi to, že hraješ za válečníka a potřebuješ se zbavit všech kouzel, ale přitom si necháváš pojistku v podobě vynechání útočných a obraných démonu, kteří ti vždycky byli ku prospěchu.

Chybí mi tu vysvětlení ohledně toho co se děje se zasaženou postavou. Jestli o svém postižení ví, jestli něco cítí.

U účinků to zprvu vyznívá, že lektvar pouze narušuje soustředění, ale pak najednou omezuje i sílu démonů, navíc jen některých. Efekt kouzla je zkrátka podivný, ale to už asi víš od ostatních, takže nevím proč to sem vlastně píšu. Přeju víc trpělivosti do příštích děl ;)


 Uživatel úrovně 0

urcite bych zvednul cenu (alespon 2krat) a mozna zmenil trochu napadnosti 0/0/0 je trochu nepravdepodobne.

Zastavil bych se nad otazkou jestli to pusobi na postavu nebo na vse okolo - potom tedy lupic kdyz se napije (klic nic nezasahne) nemel by mit problem klic pouzit, protoze on jako postava nema s magama nic spolecneho vse proudi pres klic. Stejna otazka se vyskytuje u artefaktu a amuletů ...
jestli to beres jako ze kdyz se lektvar vypari tak zasahne valecnikovu magickou zbroj a tam ma razem vsechny sve schopnosti (magicke) v pr.. tak v tom pripade bych tu cenu zvysil tak 100krat


 Uživatel úrovně 0

Vymyšleno je to dobře a i popis je celkem přesný , jen ta cena lektvaru by měla být asi trojnásobná (na suroviny) a doba trvání jen poloviční nebo čtvrtinová. Navíc bych tam dal nějakou nápadnost. Je to dost silná látka na to aby to nešlo podle ničeho určit (chuť,zápach,barva). A už rozhodně nesouhlasím s myšlenkou vypařování do vzduchu. Taková látka která dokáže to co jsi popsal by podle mne prostě nemohla být přenášena vzduchem. Respektivě mohla ale bez kýženého efektu.

S těmito hodnotami na výrobu by kouzelníci brzy vymřeli na dehydrataci jak by se báli aby náhodou něco takového nevypili když to může sehnat každej trošku pracovitější sedlák.

Celkově nápad je to dobrej. Konečná přítrž vytahování se kouzelníků na alchymisty jen proto že jim jejich magie déle trvá.
Bral bych to jako hezkou frajeřinku o které se moc neví a kterou se dá udělat spousta vtípků na družinového kouzelníka (když mu to někdo přidá do pití které pije těsně před těžkou magickou námahou jako např. odstranění toho závalu kamenů a pod. tak z toho může být hafec srandy).


ps to Jan U.: ad pyroforova výroba: Alchymista nedokáže... ...a vyrábět předměty, na jejichž výrobu je magenergie potřeba.
Tím je otázka pyrofora vyřešena.


 Uživatel úrovně 0

Souhlasím s ostatními, že náročnost tohoto lektvaru je poměrně malá s ohledem na jeho účinky. Navíc, jako základ bych tam dal ještě něco, kromě té vody, něco hůř sehnatelného, aby si tento lektvar nemohl "jen tak na počkání" dovolit každý. Jinak je to poměrně dobrý nápad. Určite to zkus přepracovat- je to zajímavé.


 Uživatel úrovně 0

Zdravím autora,
možná se budu opakovat, ale tady je ještě několik chyb:
1> Napsal si že medzi kouzelnické úkony patří výroba astronu. To je záležitost alchymie...
2>Nepopsal si co lektvar udělá s pyroforem, i on pracuje s určitou magií.
...
Když k tomu přičtu i kritiku ostatních autorú, za nápad a z části z apoužitelnost ti nakonec dávám 2* s odŕenýma ušima.


 Uživatel úrovně 1

jako Pj to považuji za solidní lektvar (až na počet mágů a cenu), ale mě jako čaroději se to vůbec nelíbí :D


 Uživatel úrovně 5

Za předělání to rozhodně stojí... mimochodem, proč neuděláš lektvar, který prostě působí na psychiku tak, že posdtižený není schopen se soustředit? taková specifická forma otravy - takže bych to dělala jako jed. Není-li schopen se postižený soustředit, nemůže kouzlit atd., nebo alespoň je mnohem větší šance na selhání (čím déle se kouzlo vyvolává - časově - tím větší). Což by byl takový nefér tah alchymistů proti kouzelníkům :-)