Alchymistické Předměty

Roh strachu Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 22

Skupina: Ostatní

Magenergie: 15

Suroviny: 230

Základ: beraní roh

Nalezení: hory 5%

Trvání: stále

Výroba: 4 dny

Nebezpečnost: 9

Síla: char + žvt, -/ 1k6 směn strach

Popis:

Úroveň výrobce Pyrofor – 9
Váha 3 kg = 60 mincí
Cena 8 zlatých
Skutečná cena 380 zlatých (při znalosti všech vlastností ředmětu)
Kategorie předmět

Popis:

Mohutný roh velkého horského berana, dvakrát zatočený. Na povrchu má vyrytou spirálu ze dvou linek run těsně vedle sebe. Mezi linkami není ani celý palec. Spirála se sedmkrát obtáčí kolem rohu od náustku až k ústí rohu. Runy jsou asi 1/3 palce hluboké.

Účinky:

Tento roh funguje pouze proti savcům – humanoidé, zvěř, šelmy. Zatroubení vydává velice hluboký tón, který se nese na neuvěřitelné vzdálenosti a má pronikavý účinek, doslova z něj skáče srdce a chvějí se kosti. Pozorovatelé, dívající se z boku, mohou vidět vlny stlačeného zvuku, řinoucí se z ústí rohu. Účinný dosah kolísá okolo 150 sáhů i skrze skálu a kov, tlumí jej pouze mlha, déšť a voda (50;75;25 sáhů). Z pvního hexu před postavou vychází kužel o úhlu 60° (tj. od osy pohledu 30°na každou stranu), kde se projeví účinky rohu. Doba troubení trvá plných 5 kol, během kterých je třeba se několikráte nadechnout. Během troubení nelze provozovat žádnou jinou činnost, včetně chůze! Troubení lze kdykoli přerušit. Delší troubení lze brát za vícero troubení za sebou, pochopitelně dle násobků 5ti kol.

Strach se projevuje zhoršeným bojem: -1 k Útočnému i Obrannému číslu a sníženou bojovností o 1 bod. Při fatálním neúspěchu proti pasti (o 6) je strach delší o 3 směny, postihy v boji jsou větší: -2 k Útočnému i Obrannému číslu, bojovnost snížená o 2 body a hod na bojovnost. Při přehozené bojovnosti tvor panicky utíká a snaží se dostat od zvuku co nejdál. Pokud postava/tvor neuspěje proti alespoň třem zatroubením (v jednom dni), pak se doba strachu sčítá a postihy jsou taktéž -2 k Útočnému i Obrannému číslu. Při fatálním úspěchu proti pasti (o 6) postava/tvor získá odolnost proti tomuto konkrétnímu rohu na 6 hodin a vůči obdobným rohům bonus proti pasti +4 po stejnou dobu, tj. na šest hodin.

Výroba:

Roh by měl pocházet z berana alespoň tucet let starého a neměl by vážit méně než 80mincí před zpracováním. Obtížnost získání je střední, asi 5% beraních rohů těmto požadavkům vyhovuje. Vybroušení rohu je práce jen na chvíli, kolem 3 hodin, a alchymista může vzít za vděk již vyrobeným rohem a tuto fázi s drobnými úpravami přeskočit. Více jak polovinu celkového času zabere vyrytí run spolu s vložením části magenergie (10 magů z 15ti, 35 surovin z 230). Zbylý čas alchymista věnuje výrobě a hlavně úpravě náustku, která mu zabere hodiny pečlivé práce a zkoušení. Součástí ladění je i několikeré zatroubení, v posledních fázích doplněné vysypáním vnitřku rohu zbylými surovinami, rozdrcenými ve směsi se zbytkem magenergie. Poslední troje zatroubení vytvoří uvnitř zajímavý reliéf, vytvarovaný siločarami magenergie. Jsou hodně pokřivené a zamíchané, jen letmý pohled na ně zvedne žaludek a zamíchá očima. Ještě, že jsou skryty uvnitř. Reliéf tuhne pomalu, proto jsou možné finální úpravy, než je roh hotov.

Pokud alchymista věnuje dva dny tvrdé práce doma laboratoři na vyladění zvuku rohu, získá roh s výjimečnými vlastnostmi proti některé z jemu známých ras, včetně jejích odnoží (skřeti x lidé x elfové x trpaslíci atd.). Nebezpečnost vzrůstá a tak tato rasa má postih vůči pasti -1 nebo -2, doba trvání strachu je o 1 nebo 2 směny delší. Rasy, kterých se toto vyladění netýká, mají naopak výhodu: bonus vůči pasti +1 nebo +2, strach je o jednu či dvě směny kratší, vždy ale alespoň jednu směnu. Čím lepší je vyladění pro jednu rasu, tím lépe ostatní rasy odolávají zvuku.

Recept na výrobu prý zná některý z stařešinů horských trpaslíků a může jej při pomoci v závažné záležitosti věnovat některému z dobrodruhů, který se zajímá o hudební nástroje či studuje zvuk.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 22

Autor:

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Super, bez chyby!dávám 5 hvězdiček!


 Uživatel úrovně 0

Neřekl bych že to byl špatný nápad, ale trochu víc úprav ohledně používání a bylo by to opravdu kvalitní myslím si. Jinak dobrý propracovaní a domyšlení některých detailů, to se mi na tom líbí. Dávám *4.


 Uživatel úrovně 0

Zdravím. Toto je hodnocení a zároveň reakce na Folcwina

Folcwine a všichni ostatní též: Nedomnívám se, že toto dílo je, jak si sám nazval "hodně muziky za málo peněz". Všimni si prosím jaká je například pravděpodobnost nalezení rohu v horách. Myslím, že 5% není zrovna moc. Nebo třeby cena surovin. Nevím jak je to u jiných skupin, ale u nás je to tak, že 230 zlatých je opravdu velká částka a není zas tak snadné ju získat ikdyž tento roh může vyrobit až pyrofor od 9. úrovně. Sice je pravda, že v PPZ magenergie neodpovídá ostatním předmětům, ale toto je předmět, pokud dobře koukáš a čteš, pro postavy na stupních pokročilého. Řekl bych, že i pasti jsou přiměřené, nejsou nízké, ani vysoké-přemrštěné. To je asi tak vše,co bych k tomu řekl.

Poděkování: Toto dílo mne velice potěšilo, jedno z mých nejoblíbenějších povolání teď dokáže i něco takového, jako je tento Ruh strachu, děkuji Zombiemu, že mi dovolil konečně se svým pyroforem narušovat řady nepřátel.

Hodnocení: Skvělý nápad, skvělé zpracování, nedělám to moc rád, nerozdávám vysoko, ale toto dílo si zaslouží 5 hvězdiček, které ode mne dostává.

S úctou Dvojčepel


 Uživatel úrovně 0

Folcwine:
Diskusiu som čítal, ináč by som sem ani neprispel. Každopádne sem už nemienim nijak prispieť (ak to nebude naozaj nutné), pretože si tu každý hovorí svoje. (Z časti citujem Dariana) Hodnotenie diel je veľmi subjektívna záležitosť a v tomto prípade to dosť závisí na prístupe k hre ako takej a na podobných ohľadoch, čo sa na samotnom tom hodnotení aj naozaj odráža. Nič viac, nič menej. Howgh.


 Uživatel úrovně 5

Folcwine:
Předmět má být silný, protože jsem tomu tak chtěl.
Není magický, proto to nebude ani artefakt. Jak jsem psal, magie se použije na výrobu.


 Uživatel úrovně 5

Andros
ad1 - asi jsi nepročítal celou naši "při" se zombiem
- celou dobu mu naznačuji, že Roh strachu je "hodně muziky za málo magů". Když to stojí tak málo magů, tak jsem se domnívám, že magy působí jen jako katalyzátor a tak jsem ze zombieho chtěl dostat, proč je tey ten předmět tak silný ( když hlavní prvek není magie )
- zombie je zatvrzelý ve svých názorech, tak se mu to snažím vysvětlit, jinou cestou

ad2 - odpověď hledej v poslední odstaveci u mého prvního příspěvku v této debatě
- víc k tomu nemám co dodat ( asi máme jiný pohled na "chod" světa )

- Roh strachu ode mne dostal *2, pokud se vám toto hodnocení nelíbí, přečtěte si debatu, kumu se to nechce pro něj vše shrnu:
Podle mě je předmět takřka nepoužitelný a ani nápad není zajímavý, aby jej mělo smysl přenést třeba na artefakt.


 Uživatel úrovně 5

Zombie: Buť to co sem psal nečteš, nebo nad tim nepřemyšliš... mě je to putna. Ani mě neudivuje žes to řešil jak si to řešil. Divim se ale že to tu obhajuješ tak nesmyslně a zatvrzele. Jak sem řikal, magie i vyváženost je dostatečný argument pro tvoje řešení.

Důvod proč jsem to zmínil a pitval je ten že někomu může vyhovovat na základě toho argumentu dát předmětu vlastnosti trošku jiné.

PS: Než mi tu případně vyplivneš elaborát o odlišných účincích infrazvuku na příbuzné tvory tak si rači prvně přečti co sem vlastně psal.


 Uživatel úrovně 0

Tak som sa rozhodol zapojiť do diskusie...

Folcwine:
To, že neví alchymista na jakém principu roh funguje, neznamená, že to nemůže vědět ani PJ.
Tvorcovia DrD sa snažia, aby hra prebiehala čo na najjednoduchšom princípe. Ak by ich nebolo treba, určite by šli do hája všetky tabuľky, hody a iné "zbytočnosti". Toto svoje tvrdenie smeruješ možno len k tomuto dielku, ale uvedom si, ako rapídne by narástla práca autorov samotných pravidiel, no i PJ, ktorí majú práce IMHO dosť už teraz. Prenesením všetkých pravidiel doteraz vytvorených (vrátane Rohu strachu) do fyzikálnej roviny nášho sveta by boli pravidlá min. desaťkrát hrubšie ako teraz a omnoho komplikovanejšie na čítanie, ak by ich vôbec niekto čítal... DrD ako také má poskytnúť hlavne zábavu a nie hodiny fyziky či chémie navyše, aby sme vôbec mohli pochopiť o čom sa v tej knižke s názvom Dračí Doupě vôbec hovorí. Vieš si predstaviť to vysvetľovanie, ako vôbec prebiehajú kúzla, mimomysľové schopnosti, atď.? DrD by čoskoro zaniklo, pretože my - hráči i PJ - chceme (aspoň väčšinou, možno to v tvojom prípade neplatí) zábavu, pri hre sa odreagovať od nudnej, krutej reality (vrátane neviemakých chemických poučiek). Hráčom je vlastne jedno, ako to, že z rúk toho tzv. kúzelníka vyleteli blesky modrej farby a ten divný chlapík dokázal zapáliť kameň. Teda je to vysvetľovenie pôsobenia Rohu strachu skôr zbytočné ako potrebné.

Já ( a asi většina PJ ) mám vymyšlený svět již přes zahajením 1. hry a tvůj příspěvek by mi mohl udělat díru v ději - proč trpaslíci nikdy nepoužili svou superzbraň a již by tam byli laty a průměrně všímavý hráč si toho všimne )
Väčšina PJ si ale rozhodne pred prvou hrou rozmyslí, ktoré mocné predmety (medzi ktoré Roh strachu asi patrí) v hre mieni použiť. Ak tento predmet mieni niekto pridať počas hry, tak ho môže na ten svet hodiť ako dar od boha trpaslíkov či použiť iný "nevysvetliteľný" spôsob. V každom prípade táto "výhovorka" pre tvoje hodnotenie by sa dala použiť skoro pre každý silný predmet, teda je vlastne neplatná.

Snáď neruším diskusiu.
Andros


 Uživatel úrovně 5

Ve tvém příspěvku je zapotřebí na výrobu jen 15 magů ( kouzelné předmty, které ovlivňují statistiky jako OČ a ÚČ nikdy nejde výrobní mana pod 50 magů PPZ 1.4. ), první reakcí na tvůj příspěvek je, že účinek závisí hlavně na "reálných" podkladech a výrobní magenergie zde působí pouze jako katalyzátor a nikoli jako hlavní činitel.
A hlavní činitel jsem z prvního odstavce jednoznačně pochopil "velice hluboký tón" (=infrazvuk) a je tudíž nasnaze se domnívat pouze na bytosti se sluchovým ústrojím. ( a navíc úplně poslední věta, že "recept" může dostat postava, která se zajímá o zvuk )
To, že neví alchymista na jakém principu roh funguje, neznamená, že to nemůže vědět ani PJ.
V příspěvků je několik nabodnutých myšlenek, ale buď záhy udupané nebo nebo nedořešené.
Můžeš si stěžovat, že ti dávám nízké hodnoce jen kvůli nízké magenergii, ale takových nedodělků je více (přečti předchozí příspěvek).
Já ( a asi většina PJ ) mám vymyšlený svět již přes zahajením 1. hry a tvůj příspěvek by mi mohl udělat díru v ději - proč trpaslíci nikdy nepoužili svou superzbraň a již by tam byli laty a průměrně všímavý hráč si toho všimne )
Nadprůměrný přísvěvek (=*3) by se měl vystříhat tolika nedodělkům. Nechci se tě dotknout ani nijak shazovat tvou snahu, ale zdá se mi, že jsi příspěvek naškrábal, hned uveřejnil a teprve dodatečně hasíš ohně ( za to jsem měl nutkaní ti dát i jen *1 ) a pak na kritiku řekneš, že většinu toho jsi už vyřešil ( v debatě, ale ne v samotném příspěvku ). To pak já muhu říct, že souhlasím se vším co říkal Sniper a dát ti *1.


 Uživatel úrovně 5

Zdenál:
Rozdíly v rasách (člověk x šimpanz ... / člověk x trpaslík x elf) nejsou jen ve vzhledu. Vliv prostředí (šum lesa x doly x městský ruch), stavba těla (genetika, biologické rytmy, biochemie) ...