Alchymistické Předměty

Dlouhý den Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 32

Skupina: Lektvary

Magenergie: 25

Suroviny: 20

Základ: čtvrtka vlčí krve a list horského čaje

Trvání: 72 hodin za normálních okolnos

Výroba: 3 směny

Barva/chuť/zápach: 50/70/10

Popis:

Vzhled

Lektvar Dlouhý den je světle červená kapalina. Je velice sladká a trochu lepivá. Je doporučeno po jejím zkonzumování, vypít skleničku vody. Z tohoto lektvaru je po velké snaze cítit vůně čaje, jinak nic.

Popis výroby

1) Připravíme si vše potřebné k výrobě (krev vlka, list čaje, cukr, citron, jemné plátýnko, flakónek, kotlík nad ohněm a velkou dřevěnou lžíci na míchání.
2) Kotlík dáme nad plápolající oheň.
3) Přilijeme jednu čtvrtku vlčí krve a mícháme.
4) Ještě než se krev začne vařit, přidáme list horského čaje a tři lžičky cukru.
5) Když se to vše vaří, přilijeme asi dvě lžičky citronové šťávy.
6) Přidáme 25 magů. Nápoj pomalu dostává světle růžovou barvu.
7) Přihodíme ještě další tři lžičky cukru a pořádně zamícháme.
8) Mícháme po dobu čtyř směn.
9) Nakonec přes jemné plátýnko přelijeme lektvar do flakónku (po částečném vychladnutí)
To co nám zbude na "cedníku" je rozvařený list horského čaje. Ten akorát vyhodíme. Dobrou chuť.

*místo horského čaje lze použít jakýkoli jiný list silného černého čaje. Též lze použít lžičku kávy. Ale káva se ne ve všech světech objevuje. Proto jsem zvolil list čaje.

Vlastnosti

(Jak to vlastně funguje)
Po vypití Dlouhého dne, postava nebude muset spát po dobu 72 hodin (za normálních okolností). Z praktického hlediska samozřejmě.
Lektvar samotný funguje jako povzbuzující droga. Všechna psychická i fyzická únava, která by na postavu normálně dopadla, zmizí. Vysvětlení je prosté, pokud na postavu dopadá únava, lektvar vytvoří jakýsi opak. Energii, která se s únavou anuluje. Praktický výsledek je právě nespaní po dobu, co lektvar účinkuje.
Lektvar začíná účinkovat po třech směnách, což znamená, že když lektvar vypije ospalá postava, tak ještě bude ospalá po dobu tří směn. Poté se projeví účinky lektvaru.

Dodatek:Takto rychle únava zmizí jen ihned po požití lektvaru, protože tehdy je účinek lektvaru nejsilnější. Pokud se postava unaví v průběhu působení, vrátí se jí energie až za osm hodin, ale bez nutnosti spánku.

Praktickým účinkem lektvaru není neunavitelnost, nýbrž nespavost. Pokud tedy postava dlouhou dobu poběží, bude unavena fyzicky. Pokud se bude dlouho učit historii své země, bude unavena psychicky. Z toho vyplývá: Postava dělá vše se stejnými následky jako by lektvar nepožila, ten jí jen dá možnost zregenerovat se bez spánku.

Příklad využití
Například: pokud postava někoho pronásleduje, nebude muset narozdíl od své kořisti spát. Když v bitvě velitel pluku cítí fyzickou únavu dojde si odpočinout do hlavního stanu, kde začne připravovat plán k útoku. Po osmi hodinách se cítí fyzicky zcela odpočatý a může znovu vyrazit do boje.

Rizika použití

1) předávkování.
Pokud si postava vezme velké množství lektvaru (například vypije dva, v domnění, že vydrží beze spánku delší dobu), budou účinky nežádoucí. Bude se jí dít to, co po vyprchání normálních účinků (viz níže), dále nesmí po dobu dvou týdnů lektvar požít.

2) používání v kuse
Pokud si postava usmyslí, že po vyprchání účinků si vezme další lektvar. Doba působení lektvaru se zkrátí o jednu čtvrtinu. Jestli se vezme třetí lektvar, doba účinků se zkrátí opět o jednu čtvrtinu. (postava si vezme první lektvar = nespí 72 hodin; po vyprchání účinků si vezme druhý = 54 hodin; když vyprchají účinky druhého lektvaru a postava si vezme třetí = 40 hodin atd.) (zaokrouhluj dolu).

Závislost

Dále zde hrozí vznik závislosti. Protože lektvar je jakýsi druh drogy. Při použití jednoho lektvaru za čtrnáct dnů se nic neděje. Ale pokud:
a) postava si vzala již třetí lektvar (a více) hned po vyprchání účinků předcházející várky, je závislost jistá
b) postava si vzala druhý lektvar hned po vyprchání účinků lektvaru prvního. Past = ~odl~10~závislost/nic
c) postava si vzala druhý lektvar v rozmezí 3hodiny – 6 dnů Past = ~odl~7~závislost/nic
d) postava si vzala druhý lektvar v rozmezí 7dnů – 14 dnů Past = ~odl~4~závislost/nic

(například, když si postava vezme druhý lektvar po dvou dnech, hází si na past podle příkladu c). Hned po skončení účinků zjistí, že nespala pouze 54 hodin, vezme si hned další tak si hází na past podle příkladu b))

- Závislost se projevuje tak, že když postava, která je závislá v sobě nemá účinky lektvaru, je neustále ospalá, unavená a ochablá. Podle pravidla zkracování se doby účinků se po dlouhé závislosti nebudou žádoucí účinky objevovat vůbec. Naopak, budou známi jenom účinky, které nastávají po vyprchání doby trvanlivosti. (viz níže). Závislost se léčí tak, že postava musí ležet v posteli a pít mléko. Jak dlouho musí ležet v posteli udává vzoreček 3xčíslo pasti + dny závislosti (například: postava, která začala být závislá, protože použila lektvar podle příkladu b), která je závislá 5 dnů se bude léčit v teplé posteli s pitím mléka 35 dnů ((3x10+5))). Mimo to se u této postavy vyskytují abstinenční příznaky. To znamená, že po dobu léčení nesmí “závislák” nic dělat. Nesmí tedy dělat fyzickou práci. Ale protože lektvar působí I na psychiku. Nesmí ani intenzivně psychicky pracovat.
- Ještě dodám jedno velké riziko. A to riziko smrt. Pokud je totiž postava závislá dva měsíce. (například nikde nelze nalézt mléko k potřebnému vyléčení). A postava zároveň dál užívá lektvary. Umře – po dvou měsících. Každý bonus do odolnosti ji dává dva dny na víc. Každý bod postihu dva dny dolů.
- Ale pokud postava nemá přístup k mléku. A ví, že je závislá. Hází si každé čtyři směny na past ~odl~8~podlehne/nepodlehne

účinky po vyprchání doby nespavosti (za normálních okolností 72 hodin)
Po vyprchání účinků lektvaru postava dostává křeče, bolení hlavy, zvrací. Dlouhý den je vlastně droga nižší kvality. Proto tyto účinky. Postava touhle dobou nemůže nic dělat. To znamená, že se nemůže bránit, přemýšlet atd. Když na ni někdo zaútočí, je to jako útok na nehybnou postavu. Tyto účinky trvají devět směn. Po tom se postava musí vyspat podle své odolnosti plným spánkem. Pokud tak neučiní nastávají tyto postihy = -2 k inteligenci a –1 k obraně a k útoku. Tyto postihy můžou trvat maximálně 48 hodin, potom postava omdlévá únavou. A musí spát plným spánkem podle odolnosti + 5 hodin.

*všechny malé detaily nechávám na PJ. Ano, našel jsem pár malých nejasností. Ale musel bych je řešit pomocí dalších čísel a pastí. Těch je tady už akorát.
**Pokud se někomu zdá, že je lektvar těžký na pochopení a věty nejsou psány jako v povídkách. Musíme si uvědomit, že toto je lektvar. Ne dílo v podobě vyprávění. Aby lektvar byl propracovaný a zároveň možný pochopit. Dostal tuto formu

Historie

ze zápisků alchymisty Erenzina (psaná příručka – záznamy Erenzinovy tvorby) Po delší úvaze jsem dospěl k názoru, že se pokusím vytvořit další lektvar. Lektvar, co bude umožňovat nespavost.
Nějakou dobu jsem strávil v knihovně. Hledal jsem vhodné zvíře, které by mělo nějakou část těla, kterou bych mohl využít do svého lektvaru.
Našel jsem ho. Je to noční šelma. Jmenuje se elenar. Jenomže toto zvíře žije pouze hodně na severu mezi ledem a sněhem. Dočetl jsem se ale, že tento stopař, jak je nazýván, má příbuzného. Též šelmu, ta žije v mé oblasti, mezi lesy. Je to vlk.
Nechal jsem jednoho nájemného vojáka, aby mi ho přinesl.
Hned další den ráno se objevil u mých vrat. Vlk byl velký a silný. Byl to přesně ten exemplář, kterého jsem chtěl.
Když jsem si připravil vše potřebné. Zapálil jsem oheň a nad něj postavil kotlík.

1) pokus:
Do kotlíku jsem nalil čtvrtku vody a přihodil vlčí zuby a kus mozečku. Přihodil jsem list čaje. Lektvar dostával hnědou barvu. Přidal jsem 30 magu. Ještě trochu cukru a citronu. Vše jsem přelil do nádobky a dal vychladnout.
- Lektvar jsem nechal vyzkoušet na jednom z otroků. Akorát se pozvracel. Žádné kladné účinky se nedostavily.

2) pokus:
Místo vody jsem začal jako se základem s krví. Poté opět list čaje a vlčí mozeček. Chvilku jsem s tím míchal a poté přidal 30 magu. Trochu cukru a citronu. Znovu přes cedník jsem nalil do nádobky a dal vychladit.
- Opět jsem si zavolal otroka. Chvilku byl jako zhypnotizovaný, po jedné směně se vyzvracel a stěžoval si na bolení hlavy.

3) pokus:
Jako základ jsem vybral vlčí krev. Vynechal jsem už i mozeček. Jenom jsem přidal list čaje. Míchal a dal 25 magu. Trochu cukru. Trochu citronu. Vychladnout. Hotovo
- Tentokrát otrok nijak nereagoval. Nechal jsem ho pozorovat. Celé tři dny nespal. Potom mu bylo nevolno a nebyl schopen žádné práce. Toto trvalo asi dvě hodiny.

Pokus číslo tři byl správný. Pokud někdo, kdo si bude číst mou příručku, nepochopí, co jsem zrovna napsal. Pro jistotu dám na konec trochu podrobnější návod na přípravu.

Lektvar se tedy vydařil. Můj velice stručný zápis do kroniky lektvarů byl dokončen. Budu doufat, že jsem pomohl kolegům v řemeslu. Ještě tedy dodám přesný návod:

popis výroby
1) Připravíme si vše potřebné k výrobě (krev vlka, list čaje, cukr, citron, jemné plátýnko, flakónek, kotlík nad ohněm a velkou dřevěnou lžíci na míchání.
2) Kotlík dáme nad plápolající oheň.
3) Přilijeme jednu čtvrtku vlčí krve a mícháme.
4) Ještě než se krev začne vařit, přidáme list horského čaje a tři lžičky cukru.
5) Když se to vše vaří, přilijeme asi dvě lžičky citronové šťávy.
6) Přidáme 25 magů. Nápoj pomalu dostává světle růžovou barvu.
7) Přihodíme ještě další tři lžičky cukru a pořádně zamícháme.
8) Mícháme po dobu čtyř směn.
9) Nakonec přes jemné plátýnko přelijeme lektvar do flakónku (po částečném vychladnutí)
To co nám zbude na "cedníku" je rozvařený list horského čaje. Ten akorát vyhodíme. Dobrou chuť.

*místo horského čaje lze použít jakýkoli jiný list silného černého čaje. Též lze použít lžičku kávy. Ale káva se ne ve všech světech objevuje. Proto jsem zvolil list čaje.

ze zápisků alchymisty Erenzina (deník):
Jsme jen malou skvrnou v celém Nekonečnu. Když se koukneme nad sebe, vidíme bíle tečky na noční obloze. Tyto tečky jsou našimi ochránci, našimi patrony. Každý inteligentní tvor má tam nahoře svého patrona. Nějaký ochránce je vidět méně, jiný více. Podle toho, jak slavný a úspěšný je jeho... řekněme tvor, kterého chrání. Tam nahoře je ale spousta bílých teček. Mé srdce se svíjí, je mi ouzko. Kolik je jen na našem Světě lidí. Tolik, kolik je bílých teček na noční obloze. A člověk svůj život jenom promarní. Ano, něco s tím udělám. Něco s tím musím udělat. Nechci svůj život promarnit, tak jak to udělali jiní.

Zprvu jsem pouze přemýšlel. Pak mě něco napadlo. Lidé nejvíce času promarní v posteli. Ne snad tvorbou dětí, ale spánkem. Všichni moc spíme. Proč si místo spánku neužívat života? Jsem přeci alchymista. Něco s tím udělám.
Šel jsem za svým kamarádem do knihovny. Trochu jsem to s ním diskutoval. Něco jsme si vyříkali. Nakonec jsem na něco přišel.
Vyrazil jsem k Mrtvé kosti. Ano, přesně tam. Mezi tu špínu, mezi žoldáky. Ale jednoho jsem potřeboval.
Když mi přinesl vlka, zaplatil jsem mu nemalou částku. Ale bylo to potřeba. Výroba nových lektvarů vždycky sežere nějaké peníze.
Po nějakém experimentování jsem dospěl k výsledku. Člověk nebude muset spát po dobu tří dnů. Zprvu jsem byl zklamán, že jsem nevytvořil lektvar, co by spánek znemožňoval úplně. Ale po chvilce jsem si uvědomil, že jsem vymyslel lektvar, který je využitelný. Který dokáže snad někomu pomoci.
Budu sice nadále promarňovat život spánkem. Ale snad na mě aspoň příští lidé nezapomenou. Snad se zapíšu do historie jako alchymista Erenzin.

poděkování

Se stylistikou mi pomohl CrazyMys, děkuji mnohokrát. S první verzí mi nejvíce poradil Skorpion, patří ti mé velké dík. Stejně velké díky musím věnovat i Dilvishovi, který mi napsal velice pěknou kritiku. Hodně vděčím Lordu Gamestarovi. Dále pak Mavev, který byl prvním člověkem, s kterým jsem to konzultoval, děkuji. A v neposlední řadě Marsia a kaski.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 32

Autor:

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Salmar:

trochu jsem nepochopil, co se děje, pokud člověk je závislý, přitom lektvar nemá, a nemá ani mléko. Zůstává pak závislý? Nebo se mu klasicky snižují pasti?

BTW: opravdu, ta nespavost se docela dost odrazí na psychice. Však vím, jak na GC, když člověk nespí a kompenzuje si to spotřebou 3 litry kofoly denně.

SUMA: no, je to hezky zpracované, ale nenadchlo mě to. I když možná bych to někdy použil..


 Uživatel úrovně 3

Zombie:
Skoro všechny body, co jsi napsal jsou pouze detaily. Ale obrátím se k nim v konkrétní odpovědi

1) Ano opravdu jde použít jakýkoli černý čaj, který si PJ vymyslí. V každém světě se vyskytují jiné věci. Jako druhá složka základu může být využito cokoli, co PJ uzná za vhodné vůči svému světu.
Horský čaj se takto jmenuje právě kvůli tomu horský. - pochází z hor. Jeho dosažení bude logicky všude jiné. Například na poušti ho najdou těžko. Ale v horách, kde se tento čaj normálně vaří bude jeho výskyt více než pravděpodobný.
V tomto jsem se nechtěl zbytečně šťourat, protože se mi to zdá irelevantní oproti lektvaru samotnému.

2) viz níže

3) ok. Ale je to opravdu důležité? Myslím, že z toho, co jsem napsal to pochopeno bylo.

4) Ano, stačilo. Ale je to, co jsem napsal chybné?

5) Její únava se anuluje. Když se potom bude chtít v klidu vyspat, bude to to samé. Jako by jsi chtěl usnout, ale dáš si dva šálky kávy v šest hodin večer. (i když jsi minulou noc v klidu spal a přes den nedělal nic, co by tě výrazně unavilo)

6) V tomto bodě popisuješ to, že když postava vypije lektvar, není unavena. Potom by se jí měla dostavit plná únava? Pokud tomu tak je - To se nemůže stát, protože na postavu by přišlo příliš velké množství únavy a ona by ho nevydržela a zemřela. Proto je to vyrobeno na principu opačné síly.

7) Pouze další detail (ale v budoucnu přidám vodu)

K tomu, že jsi celé dílo „překopal“ bych chtěl něco říct. Zdálo se mi lepší, když byla historie na prvním místě. Zdálo se mi lepší, tak jak to bylo uděláno minule. Například teď mají rizika použití tag, který udává tloušťku (měl by být h2, nebo h3). Ten obsahuje tři body: předávkování, používání v kuse a závislost. První dva jsou napsána normálním textem, ale závislost je zdůrazněna. To se mi nelíbí.
Jsi sice redaktor této rubriky, ale já jsem autor. Neříkám tím, že nemáš právo si tam dělat vcelku co „chceš“.. Ale zdálo by se mi slušností se mě alespoň předem zeptat. (Nebereme-li v ohledu, že to co jsi udělal se mi nelíbí a to jak jsi to udělal se mi taky nelíbí)

Text je zbytečně dlouhý? - záleží na délce? Toto dílo je krapánek delší, protože je propracovanější. V MS (narozdíl od jiných v rubrice, bylo) a bylo v něm změněno hodně oproti první verzi. Právě podle nápadů kritiků a mě samotného.

Co je špatného na tom, když je historie dlouhá? Když by byl lektvar 3x delší a historie stejná? Co by jsi napsal? že je historie moc dlouhá? (na její délce přece nezáleží, je jenom doplňkem k lektvaru, takovým zpestřením. Pokud se historie váže k lektvaru a je "dlouhá", byť dobře napsaná - je to špatně? Je špatně, když jsem se snažil zpestřit lektvar o historii, která nabyla délky „½“ lektvaru?)

Nepíšu nic jenom proto, abych mohl vyhrát OHZD. Píšu, protože mě to baví. Dostal jsem nápad, zpracoval jsem ho a upravil podle kritik. Prostě OHZD beru jako příjemnou záležitost. Na server chodím, protože mě to baví. Píšu, protože z toho mám potěšení. Pokud dostanu OHZD, je to zpestření.



Kolektivní dílo? Když je něco kolektivní, pracuje/dělá na tom více lidí najednou. Většinou se stejnou mírou. Když by toto bylo kolektivní dílo, nebyl bych autorem. Tudíž by nebylo schváleno redaktorem. Schvalujícím redaktorem v tomto případě byl Terátor, ten jak se zdá, to jako kolektivní dílo neviděl.
Můžu se tedy ptát, jak jsi dospěl k názoru, že je toto dílo kolektivní?
- Já jsem jediným autorem tohoto lektvaru. Pokud jsi k tomu snad došel tak, že jsi si přečetl trochu obsáhlou děkovačku. Dovol mi, abych ti to vyvrátil. Všichni co tam jsou napsáni mi s tím jakousi částí pomohli, ale pouze já jsem určil za vhodné jejich kritiky brát v potaz nebo ne. Nikdo jiný na tomto díle nepracoval natolik, aby se mohl nazývat autorem, potom to tudíž není kolektivní práce, jak říkáš.
Všem co mi pomohli jsem strašně vděčný, ale byla to "pouhá" pomoc, která mi pomohla dosáhnout vyšší verze než byla verze první. (normální zkontrolování příspěvku v MS)


Můj poslední bod letmo zhodnotí tvé hodnocení mýma očima:
Dal jsi někdy něčemu víc než 3*? Dal jsi někdy něčemu méně než 3*? Pokud otevřu každý druhý lektvar v alchymistických předmětech. Uvidím tvoje hodnocení rovnající se 3*. Tam kde jiní říkají, že to nemělo být schváleno máš 3*. To co minule vyhrálo OHZD máš 3*. Minulé pD dílo v rubrice nedostalo jiné hodnocení než 3*, přitom je zřejmé, že je jiných kvalit než ostatní díla se stejným hodnocením (tvého). (osobní pohled)


 Uživatel úrovně 0

Tak a hlasuju taky...
Dílo se mě moc líbilo už když sem četl pracovní verzi a jedna kritika ze mne přece hned nečiní spoluautora...

Zombie:
Nebudu se vrtat v tvé kritice, je to Tvůj názor... Jen, všechno jsou to detaily.

Vyjádřím se ale k závě, který jsi vyvodil.
Co je špatného na příběhu, pokud je dobře napsán a svázán s historií lektvaru? Co se asi alchymisti mimo míchání ve školách učí?

Nejedná se o kolektivní dílko, autor (Salmar) je skutečně autorem tohoto lektvaru, na pomoci které se mu v MS dostalo není přece nic špatného!
A i kdyby lektvar napsal jen skrz možnost získání OHZD? Je snad motivace něčím, co by shazovalo samotný lektvar? Mimo to je to po opravdu dlohé době dobrý příspěvek v upadající rubrice, zaslouží si hodnocení jaké má...

Hmm... další 3*? Kvůli průměru snad?

Dilvish


 Uživatel úrovně 5

1) Chybí místo a pravděpodobnost nalezení základu (čaje). Podle popisu se zdá, že lze použít jakýkoli čaj, (drcený, lisovaný atd.), neboť ve skutečném světě černý čaj reprezentuje zpracované listy - fermentované úlomky.
2) Upravil jsem strukturu článku, i tak by potřeboval lépe uspořádat. Popis výroby jsem zkopíroval z historie a vložil jako samostatnou pasáž.
3) Předávkování: správně by mělo být uvedeno "Pokud si postava vezme velké množství lektvaru naráz"
4) Závislost je daleko jednodušeji řešena PPZ, část pro PJ. Zde by postačilo pouze doplnění.
5) Co nastane, pokud postava tento lektvar požije POUZE pro anulaci vyčerpání a pak se bude chtít vyspat ? I za cenu použití lektvarů či kouzel ? Napadá mne zrovna jedno z repertoáru hraničáře ...
6) I když člověk bdí pod vlivem kofeinu (ano, právě na této látce stojí celý recept) a jeho mozek běží tak říkajíc naprázdno a nevyvíjí žádnou intelektuální činnost , jeho mozek se unavuje. To, co ty popisuješ, znamená, že po požití lektvaru se postava osm hodin unavuje, ale pak se jí síly se spožděním navracejí! V kombinaci s jinými způsoby odmazávání bodů únavy se jedná o přípiš silný prostředek za takřka mizivou cenu. Cena by mohla být zvýšena obtížností získání čaje, což závisí na konkrétním pojetí herního světa a navíc není rozvedeno.
7) Recept na výrobu vypadá, jako by vypadl z kuchařky narkomana. Základem KAŽDÉHO lektvaru je dle PPZ - Alchymista jedna čtvrtka vody. Vařící krev se sráží a TMAVNE, jak přichází o vázaný O2. Cukr, citronová šťáva - lze je nahradit něčím sladkým (med, cukrová voda z třtiny) a kyselým (ocet, šťáva z hroznů atd...) v případě, že rafinovaný cukr a citrusy ve světě nejsou dostupné či neexistují ?

Závěr: Text je zbytečně dlouhý, celou 1/2 příspěvku tvoří příběh! Z prosby o urychlené schválení se zdá, že příspěvek byl vytvořen a vložen pro vítězství v OHZD. Podle mne se spíše jedná o kolektivní dílko, které, aby získalo plný počet, ještě potřebuje vyzrát. Stejně tak by měl vyzrát autor, který je na dobré cestě.

Omlouvám se, že jsem tento text neschvaloval sám, ale z komunikace s autorem jsem získal dojem , že to hoří a předal to dál. Nikdy více ...

Ps: nediskutujte zde na témata mimo příspěvek. Co se týče Hraní postav, ve chvíli, kdy se přestane dbát na pravidla (a PJ MUSÍ vědět, kolik magenergie, surovin atd. bylo kdy a kde použito) jde o pouhý "Acting", Herectví. Dle pravidel Alchymista používá DESTILOVANOU magenergii. Pouze u surové, nezpracované se lze dohadovat, kolik jí tam asi je.


 Uživatel úrovně 0

Velice povedené a dobře zpracované...nevím co by na tom mohlo být k nepochopení. Prostě asi nemám co vytknout.

ad vaše dohady o mazích: Musím zastávat ten názor, že alchymista musí mít o své magenergii přehled, tak jako má přehled v surovinách. Kouzelník udělá kouzlo a to mu sebere část síly on neví kolik, ale cítí, že ubyla. Alchmista musí přesně vědět kolik magů přidat do toho, či onoho, aby mu to nebouchlo v prackách, nebo aby to někomu jinému neroztrhlo ústa.


 Uživatel úrovně 5

Humprey: Jenomže v 17 století magenergie neexistovla, v DrD ano. V 17 století se všechno vyrábělo jen za surovin, v DrD se něco vyrábí jen ze surovin, ale většina věcí se vyrábí ze surovin a magenergie.
Pochopitelně to závisí na světě, u nás je magenergie taková hustá černá svítivá hmota(tak to popsal PJ, mě to černá svítivá též nesedne, ale PH má vždy pravdu), podobná dehtu a dá se normálně počítat. 1 mag je prý velikosti asi šušně z nosu. Pochopitelně lze používat věci které magenergii obsahují, ale na co je tam pak ta destilace? Hm?

Popravdě je to uplně jedno, jelikož pravidla se o tom jak magenergie vypadá nezmiňují. Ale nejsem si jisý či to sem patří.


 Uživatel úrovně 0

Chm, pokud to berete takto, tak vám to asi na hlavu nepostavím, ale já v mém světě vycházm z knih o alchymii z 17. století. Věřte mi, že tam žádný termín jako "magy" nebo "mana" (ta už vůbec ne! jestlipak víte, co to je mana, hm? není to žádná mentální energie, je to pokrm, kterým Hospodin nakrmil prchající Židy - ale to jen tak na okraj). Oni (alchymisté) tam nepoužívají skoro žádné "přesné" termíny (hrst, špetka, atp.). Jistě, to nemá co dělat s DrD, protože to jsou pravidla, která se musela nějak upravit, nějak musela konkretizovat co a jak. Ale alchymisté (tak jak je znám já) by nikdy skrze roleplaying neřekly: "Přidám 30 magů." To je věc, za kterou budu bojovat. Ale autor se nemusí obávat, za tento "drobný prohřešek proti zákonitostem mého světa" (navíc asi jen toho mého) hodnocení strhávat nemůžu.


 Uživatel úrovně 5

Já to vnímám tak, že kouzelník a hraničář vnímají, nakolil mají svou sílu - tedy své magy cítí, nikoli měří jednotkou. Hraničáře bych v romhle viděla (hrála) ještě víc instinktivně, než kouzelníka.

Pro alchymistu je magie jiná, je to materie, kterou destiluje, a tedy ji musí počítat jako surovinu - a být si vědom počtu.


 Uživatel úrovně 3

Sir Humhrey + all:
Kouzelník a alchymista jsou jiné povolání.. Ano, kouzelník opravdu nemůže říct, pošlu ti blesk za 5 magů. Ale alchymista si může říct, přídám do tohodle věci o hodnotě 25 magů.. Alchymista o svých mazích má přehled a ví, kolik kam dát. Kouzelník o nich má přehled, ale tenhle termín nepoužije.


 Uživatel úrovně 0

LG:
Já zase naprosto souhlasím s M_o_D. Nemůžeš do roleplayového světa (čili do světa fantasy) převádět termíny z pravidel. Neznám žádného čaroděje nebo alchymistu, který by řekl: "A teď do tebe nasolim blesk za 5 magů, srabe!" nebo "Ochutil jsem to 20-ti magy." To fakt prostě ne.

Ale jinak je to dobrý příspěvek, co dobrý, výborný. Je tedy pravda, že jsem to četl ve spěchu a moc se na to nesoustředil, takže se na to podívám ještě zítra s čistou hlavou, ale zatím nevidím důvod, proč nedat 5*. Koneckonců, změnit to můžu i zítra nebo pozítří. :-)