Alchymistické Předměty

Račí lektvar Hodnocení: Průměr

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 19

Skupina: Lektvary

Magenergie: 16

Suroviny: 20

Základ: račí vnitřnosti (2mn)

Trvání: 3 směny

Výroba: 6 směn

Nebezpečnost: 6(12)

Barva/chuť/zápach: 90/35/0

Popis:

Postup výroby

Vezmi vnitřnosti raka, zhmotnělého Pána protikladů a je vyluhuj třetinou flakónku bílého vína. Tento výluh třikrát opakuj, vždy vyčkej, až se výluh zbarví do růžova. Všechny tři podíly spoj do flakónku, uzavři jej a uschovej ve tmě.

Jak jsem zjistil při svých pokusech, tento lektvar působí na drobná zvířata, zmate jejich pudy a zvrátí jejich reakce. Abys však způsobil totéž člověku, milý můj mladý učedníku, musíš lektvar posílit. Přidej tedy magy a suroviny podle zamýšleného účinku, nech tuto směs stát na přímém slunečním světle, dokud nezmění barvu na sytě červenou.

Přidáš-li jeden šmoul* magenergie a suroviny za 20 zlatých, získá tvůj lektvar moc nad tělem. Kdo se napije lektvaru, ztratí nad svým tělem vládu. Bude-li chtít uhnout doleva, uhne doprava, pokud bude chtít utéct od nepřátel, poběží směrem k nim, místo přikývnutí zavrtí hlavou. Jen velmi bystrý tvor dokáže pochopit, co se s ním děje a dávat tělu opačné příkazy, aby dosáhl svého.

Přidáš-li k původnímu lektvaru dvojnásobek magenergie a surovin, barva lektvaru se změní na temně rudou, téměř černou barvu. Takový lektvar ještě nabude na síle. Nejhlubší podstata račí duše vnikne do mysli toho, kdo lektvar vypije, a ovládne ji. Takový člověk se bude opačně nejen pohybovat, ale také přemýšlet a mluvit. Mládenec se vyzná z nejhlubší nenávisti své jediné lásce, šáhův vezír nechá své nejtajnější plány vybubnovat na náměstí, nadutý boháč vyjde přátelsky pozdravit chudinu a zloděj začne cpát měšce do kapes kolemjdoucích.

Sepsal Murfin, královský alchymista třetího stupně

* - šmoul – jednotka magenergie, odpovídající 16 magům.

Pravidla

magenergie: 16(32) magů
suroviny:20(40) zlatých
základ: račí vnitřnosti (2mn), bílé víno
trvání: 3 směny
výroba: 6 směn
barva, chuť, zápach: 90/35/0

Lektvar je červené, popřípadě temně rudé barvy, jeho chuť je mírně nahořklá. Račí lektvar je prakticky bez zápachu.
U slabší verze je past po požití: Int – 6 – zmatení a postih částečný postih / plný účinek
U silnější verze se past mění na Int – 12 – zmatení a postih částečný postih / plný účinek

Past se ověřuje před každým kolem, v okamžiku, kdy hráč nahlašuje své úmysly. Po každém úspěšném hodu se při dalším hodu snižuje past o 1.

Pokud se oběť již setkala s tímto lektvarem, základní past se snižuje o 1 za každé požití. Pokud se kdykoliv podaří totální úspěch (hod proti pasti o 6 vyšší je úspěšný), právě vypitý lektvar již nemá na postavu žádný účinek. Při dalším požití si však oběť hází znovu podle obvyklých pravidel. Padne-li však fatální neúspěch (hod proti pasti o 6 nižší je neúspěšný), postava ani nepozná, že se děje něco divného.

Částečný postih – v boji -2 k ÚČ a OČ, postava půjde zamýšleným směrem, ale bude ji bolet hlava, zakouzlí, ale kvůli bolesti hlavy bude mít -20% k úspěšnosti kouzla, bude mluvit v zásadě podle svých úmyslů, ale nezřetelně atd. Plný účinek lektvaru je popsán nahoře. Postava jedná zcela proti svým úmyslům. U některých činností je tento efekt zcela zjevný, někde se budeme muset řídit kombinací fantazie a zdravého rozumu.

Příklad použití

Menší příklad: Kroll Maxim je ve skřetí jeskyni. Vstoupil do hodovní síně, odkud už před jeho řvaním skřeti dávno uprchli. Mazaný alchymista Rufus (goblin) nechal na stole karafu s vínem, v němž je slabší verze Račího lektvaru. Maxim, věrný svému instinktu, se na víno vrhnul a vychlemtal ho. Rozhodl se, že půjde vlevo a bude pronásledovat skřety. PJ si hodí k10 (Maxim má inteligenci 5/-3), hodí 4 (fatální neúspěch) a Maxim se spontánně rozběhne doprava. V chodbě se proti němu postavil skurut. Maxim se rozhodne udeřit ho svým těžkým kyjem – PJ si hází, padne mu 10. To je úspěch (-3+10=7) a Maxim útočí, i když v jeho malém mozku hlodá červík pochybností, že ho kyj neposlouchá tak, jak by měl. Přesto skuruta zasáhne a lehce ho zraní.
Skurutovi se zdá, že s krollem není něco v pořádku. Proto neprchá a statečně po něm sekne šavlí. Kroll se brání a uhýbá. Vzhledem k postihu a skutečnosti, že PJ hodil třikrát po sobě 6 je těžce zraněn. Není divu, že se v dalším kole rozhodl utéct. PJ si hodil proti pasti, padlo 8 (-3+8=5), což je vzhledem ke snížení po jednom úspěšném hodu zase úspěch, takže Maxim odhazuje kyj a prchá směrem k východu z jeskyně. Skurut se za ním dívá a očividně se dobře baví.
Kdyby Maximovi při posledním hodu padlo míň, pokusil by se utéct kolem skuruta a prchal by do srdce jeskyně přímo do rukou vybraným skřetím strážím. Tentokrát měl Maxim velké, ale opravdu velké štěstí. Během úprku vzpomíná na slova své maminky: „Uh, synku, hmmmf, hele, nechlastej, když nevíš co chlastáš. Urrrrgh.“

Příběh

"Svému učni, Hubertu Mannovi, odkazuji sto zlatých a knihu receptů, které jsem během svého života vytvořil. Je to skvělý mladík a jistě se v životě prosadí. Přeji si, aby mé recepty používal moudře a s rozvahou. Ostatní světský majetek odkazuji své dobré ženě, Nerii. Pokud zemře přede mnou nebo do šesti měsíců po mé smrti, každý můj žijící potomek a Hubert Mann obdrží desátý díl z mého majetku. Zbytek majetku odkazuji místnímu Cechu alchymistů. Přeji si, aby byl použit k podpoře mladých, nadaných chlapců, kteří si nemohou dovolit studium největší a nejvznešenější vědy, Královny přírodních věd, alchymie.
Tuto poslední vůli sepisuji já, kudůk Murfy, vlastní rukou. Prohlašuji, že jsem při plném vědomí a těším se dobrému duševnímu zdraví. Totéž na svou čest prohlašují oba přítomní svědkové – notář Zlatohlávek a můj sluha Shaban."

Hubert listoval nádhernou, ilustrovanou knihou, kterou mu po mistrově smrti předal notář. Byl to jeho rituál – vždyť už se jím probíral každý večer celých těch dvanáct let. Jeho oči se zastavily na rudým inkoustem vyvedené poznámce.

Svým pohledem pronikl temnotu a z vlastní vůle obrátil běh světa.

Hubert přestal číst a podíval se dolů. Jeho kocour Fred ležel u jeho nohou a jednou packou hladil myš, kterou před chvílí chytil. Myška byla strachy téměř šílená, ale Fred předl, očividně spokojený sám se sebou. Díky Noehovi, Samanovi za vychytávky v dílně.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 19

Autor:

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Mne sa to celkom páči, už spomínané veci bz si podla mňa upravil každý podľa potreby svojho sveta alebo svojej hry a pokiaľ by to mal dobrý PJ tak si myslím že neni o čem....:o)


 Uživatel úrovně 5

Keydža:

Mění se pouze barva. Nad tou změnou nápadnosti jsem se rozmýšlel a dospěl jsem k názoru, že obě barvy jsou charakteristické, nápadné a nemá smysl uvádět v jednom případě 90 a v druhém třeba 95. Ta změna v nápadnosti už je IMHO marginální.


 Uživatel úrovně 0

Dobré dílo - bohužel musím souhlasit s předchozí kritikou, která mě předstihla :o). Jen menší doplněk; zmiňuješ se, že přidáním magů (šmoul) se lektvar zbarví skoro do černé barvy -- tak jaktože barva/chuť/zápach je stejný??

Keydža


 Uživatel úrovně 5

Tonto:

Tato mez je spíše dána konkrétním PJ. Někdo má času dost, smysl pro až přehnané realistično, takže si může fragmentovat úkony ad absurdum.

Já osobně se přikláním ke kompromisu, u delších činností(běh k míli vzdálené jeskyni) ověřuji před činností jednou, při souboji budu pravděpodobně ověřovat každou činnost zvlášť, tak jak jsou popsány v pravidlech (Pohyb, útok, obrana, kouzlení atd.)


 Uživatel úrovně 0

Buďte pozdraveni! Připadá mi vcelku jednoznačné, že ten lektvar je moc silný, přesně jak říká sicco ve svém třetím mínusu, ale řešení se mi líbí spíše Zombií, tedy jednoduše zkrátit, jinak by to byl fakt zabiják a bylo by po srandě...
Mnohem zajímavější mi připadá čtvrtý bod Dakrhertův, totiž co vše je ještě naruby a co už ne... Kdykoliv si lidé začnou hrát na opačné jednání (vizme všechny ty dny naruby na dětských táborech), zůstanou buď jen na povrchu, nebo zkolabují. Vezměme si: milý kroll se rozhodne utéct z jeskyně. Můžeme si říct, že je to jediné rozhodnutí. Stejně dobře si ale můžeme myslet, že nejdřív se rozhodne otočit na patě (hod), dát nohu před sebe (hod), přenést na ni váhu (hod)... Při svých pravděpodobnostech by patrně zůstal válet na zemi coby zmítající se klubko končetin, které se co nevidět umlátí o stěny chodby pro velkou skurutovu zábavu. A to nemluvíme o onom dýchání, případně rozhodnutí podívat se na cestu před sebe nebo o vyjádření svých peprných krollích názorů a lokomoci jazyka.
Ideální by bylo určit jakous mez, kam až fragmentizace úkonů má zajít a co všechno je skutečně opačně. což uctivě nechávám na autorovi příspěvku...


 Uživatel úrovně 0

Sympatizuji s ianem, co se týče siccovo názoru. Pokud mu přijde lektvar předimenzovaný, pak může kompenzovat cenou.. A veškerému lidstvu je známo, poměry v různých světech se liší, proto bych to nepovažoval za chybu.. Pro mě je nejpodstatnější originalita - a tu autor zajisté prokázal. Vlastně mi v textu chybí jen jedna malicherná malinkatost - neudání způsobu aplikace v charakteristice lektvaru, ale posléze jsem se to dočetl.


 Uživatel úrovně 0

siccův názor zdá se mi příliš striktní. Možná by měl být téměř jistý úspěch pijáka lektvaru, měl-li by udělat zjevně sebevražedný čin (například vybuchne sopka a piják se snaží vzdálit se co nejdál), ale jsem si jist, že dobrý PJ toto ošetří. Originální, přehledné, stručné, čtivé, podporující hru. Vyniká nad nadprůměrnými, takže 5*


 Uživatel úrovně 5

Maris: Děkuji za radu ohledně dostupnosti raků. Základ se do surovin nezapočítává, musí se sehnat zvlášť.


 Uživatel úrovně 5

Zombie: Myslím, že tá kolonka Nalezení nie je zž taká podstatná - rak je potravina bežne sa na trhu svetov DrD (stredovek) vyskytujúca, takže by som ho započítala do ceny surovín...


 Uživatel úrovně 0

Mne sa to páči, má to fakt dobrý nápad, a zpracovanie je fajn.

čo sa ceny týka, to záleží na svete, a od ničoho iného. U nás je 10 zlaťákov dosť veľa, a kamarati zase hraju s tisicmi ..

Inak, je to super :)) len tak ďalej

Gargy