Alchymistické Předměty

Pekelné podkovy Hodnocení: Průměr

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 18

Skupina: Ostatní

Magenergie: 80

Suroviny: 30

Základ: 4 podkovy

Trvání: podle délky života koně

Výroba: 1 den, doma

Popis:

sféra: 2.
Skupina: Předměty-trvalé

Tyto podkovy, když opouští alchymistovu dílnu, vypadají jako úplně normální podkovy, až na slabý nádech kovu do zelena. Potom musí nějaký kovář těmito podkovami okovat koně. Teprve 1k6 dní po tom se démon v podkovách probudí. Těch 1k6 dní si na sebe kůň a démon zvykají. Když se démon probudí, začnou podkovy rudě zářit a žhnout. Kamkoliv potom kůň šlápne, tam to vypadá jako by tudy prošel salamandr, zůstávají tam černé popelové stopy, jako by se tam vypálily. Navíc se vytváří koni pod nohama mráčky dýmu a když běží létají okolo jiskry. Avšak nic ve skutečnosti nezapálí. Proč? Celé je to vlastně jenom trik. Otisky zanechávají na jakémkoliv podkladu mimo vodu (tam taky, ale popel se rozptýlí a odplaví), ale lze je smáznout-ve skutečnosti se jedná jen o směs chemikálií, které v kombinaci s magií vytváří “vypálené“ popelové stopy. A jiskry a dým? Ty jsou jenom iluze.
Na druhou stranu, celé to trik není, nějaký ten efekt to přece jenom má: Pokud se podkovy dostanou do styku s živou hmotou (ne jen hmotou organickou, ale živou-démon v podkovách pozná jestli je tvor ještě živý) větší než A0 (žádní brouci, mravenci žížaly na cestě), nebo pokud jezdec vyřkne formulku “Vzplaň“, začnou podkovy žhnout doopravdy. Lehce hořící materiály se potom mohou koni vznítit pod kopyty (při proběhnutí je pravděpodobnost o 10% nižší než je v tabulce zapalování materiálů, při delším pobytu na jednom místě-stání je pravděpodobnost stejná jako v pravidlech). A jejich dotyk zraňuje za 1k6+2 životů. Podkovy takto žhnou směnu a potom se samy uhasí. Uhasit se dají také pokynem “Zhasni!“.
Ještě musím zmínit, že se podkovy vyčerpávají, je potřeba je vždy jednou za týden “namazat“ jakousi mastí (je to ta směs která vytváří stopy-magenergie: 2magy, suroviny: 10zl, základ: živočišný tuk, výroba: 1 směnu, vydrží na tři namazání). Pokud nebudou podkovy namazané, nebudou pouze dělat za studena stopy, na iluze ani žhnutí to nemá vliv.
Ve žhavém stavu mohou být pekelné podkovy maximálně tři hodiny (18směn) denně (dobíjí se o půlnoci). Každá započatá uměle ukončená směna (pokynem „Zhasni“) se počítá jako celá. Iluze kouře a jisker funguje jenom pokud je kůň v pohybu. Kouř s každým novým krokem a jiskry jenom za běhu. Pokud kůň stojí kouří se jen velmi slabě, takový mlžný opar…
Tím se dostáváme k otázce iluzí. Iluze vyvolává démon a jsou zrakově takřka dokonalé (past INT~15~prokoukne/neprokoukne iluzi). Dají se, ale odhalit pokud s nimi postava přijde do fyzického kontaktu (past INT~6~uvědomí si, že kouř (jiskry) vlastně necítí/iluze trvá).
A ještě jedna věc, kůň vnímá iluze také, ale soužití s démonem mu zabraňuje v zpanikaření, musí si jen 1k6 dnů na podkovy (démona v nich) zvykat.

Podkovy jsou však jen na jedno použití, protože démon v nich si vytvoří jakési pouto s koněm (podobně jako chodec s mečem). Nejdou už koni sundat a pokud se tak přece jen stane (nejspíš s kusem nohy), tak ztratí všechny své schopnosti. Stačí aby se jedna oddělila-je to komplet, který funguje jenom tak jak je. Ve chvíli kdy je kůň zabit, nebo zemře stářím ztrácejí podkovy všechnu svoji výjimečnost a stávají se z nich jenom obyčejné podkovy.

Pekelné podkovy se neodupávají, neuvolňují, ani jinak neopotřebovávají…

Drogo je alchymista, nejlepší ve městě a okolí. Žije si v blahobytu ze zisků cechu, který založil, ale teď vypadá unaveně a ustaraně.
Snad bude kníže spokojen… Měl by být, odvedl jsem hodně práce za málo času. Jasně mohl jsem udělat obyčejný kouzelný kopí, nebo meče, štíty… Ale to by bylo neoriginální a tudíž pod moji úroveň. S tímhle bude spokojen! Splnil jsem jeho přání doslova. Snad… A jak sem se vůbec dostal do téhle zk***né situace?
V klidu sem si seděl ve své laboratoři a snažil se změnit olovo ve zlato.-Jako každý správný alchymista. Je to pro mě takový oddech, zábava,… Když tu najednou buch! Bez zaklepání ke mně vlítne pět knížecích vojáků, ani se neomluví a už melou. Že prej mám týden na to abych vymyslel něco s čím by knížecí elitní jízda jeho veličenstva roznesla nepřátele na kopytech. Prej to má být můj dárek knížeti k narozeninám. Jako by mě měly jeho narozeniny nějak vzrušovat nebo co… A nakonec mě jen tak mimochodem řeknou, že jestli Kobzara zklamu, budu viset. No uvidíme, dnes mi končí limit, kníže má oslavu. Ale co když…

Takovéhle myšlenky se Drogovi honily hlavou celý den, až večer na narozeninové oslavě předstoupil před knížete Kobzara.

Kníže jej uvítal se slovy „Milý Drogo jsem rád, že jste přišel tak jak jsme se domluvili a doufám, že mi nesete to co jste mi slíbil.“ Tak slíbil jó? Já nikomu nic nesliboval! To tys mě slíbil šibenici když neudělám do týdne zázrak pro ty tví plechovky na koních! Pomyslel si vztekle Drogo. „Ano Vaše veličenstvo, přijal jsem rád vaši pozvánku na tuhle krásnou oslavu a nesu vám takový malý zázrak. Všechno nejlepší, bude se vám líbit.“ prohlásil hrdě Drogo. „To zhodnotím já.“ odpověděl panovačně Kobzar. „ Tak kdepak to tedy je?“ Drogo ukázal klidně k oknu, „Čeká na nádvoří.“

„Dobře měl jste pravdu Drogo, líbí se mi váš dárek. Ten kůň…vypadá jako démon! S takovými koňmi budou mí elitní jezdci neporazitelní.“ Kníže vypadá, že mluví vážně. „Asi si jich nechám u vás udělat víc…“ To vypadá, že Drogo nebude viset. A co víc, on z toho možná bude i kšeft! Tak se podíváme kolik by byl Kobzar ochoten nabídnout za pár kopií…

Slovo na závěr:
Rád bych poděkoval všem kdo se k tomuto vyjádřil v Dílně. Za všechny jmenuji ty, kteří objevili nejvíce nedostatků, nebo mě přivedli na nějaký nápad: Alcator, Archer a spiritusmortis. Mé díky ale patří všem kdo se v MS vyjádřil.
Také bych se rád omluvil za množství chyb (pravopis+sloh), je to můj už tradiční problém…

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 18

Autor:

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Kůň je zvíře a jako takové má přirozenou nedůvěru vůči všemu nepřirozenému a magickému, natož k démonům, ale dobře. Půjdeme dál...
Nebát se ohně se kůň naučil díky člověku, ale i tak je z jeho výskytu značně nervózní... A když mu z ničeho nic začnou hořet nohy, nejen že se vyděsí a shodí jezdce, ale s největší pravděpodobností se splaší a uteče...
Jedinou možností je koně omámit, nebo mu telepaticky (nebo hypnózou) vsugerovat, že se ohně nebojí... to zde ovšem autor žel neuvedl...


 Uživatel úrovně 0

Moc pěké dílo, myslím že si to zasloužilo víc než 3*.
Samozřejmě ale to není úplně dokonalé, takže jsem po přečtění nalezl některé chyby:
Moc pěkná iluze. Ale to si lidé všimnou když projde kůň svysokou trávou že tráva nehoří ne?
Povídka moc pěkná, k té není co dodat.
Takže když kůň někoho podkovou kopne tak ho i popálí že?


 Uživatel úrovně 0

Pro začátek- ahoj.
Dnes si udělám osnovu, spíše osnovičku:
- Zápory
- Klady (co se líbí)
Zápory:
Jako milovníkovi dějepisu(NO) směřuje má pozornost k tvé češtině, neříkám že právě já jsem „in“ ve věci vzaté, ale ty jsi s odpuštěním hovado, prostě ty : )
Beru na vědomí, že jsi si jist svého „tradičního problému“ , který příspěvku spíše ubírá než přidává , především spočívá ve formulaci vět a výběru slovních prostředků. Nevhodná, nepříliš estetická vyjadřování jako „Teprve 1k6 dní po tom se démon v podkovách probudí. Těch 1k6 dní si na sebe kůň a démon zvykají. **Podkovy takto žhnou směnu a potom se samy uhasí …..“ Docela sranda : ) Na závorky jsme tě upozorňoval již v moudré sově. Chyb tu ani moc není, možná nějaký ten překlep.

Promiň, ale tu pasáž o stopách a doprovodných efektech …. Jen to pochopit, chvíli počkej... Takže, jak to chápu já. – Vše co se týká podkov je vlastně iluze, tedy až na to že mi vzplane bota a noha v ní, na niž mi ijáček právě houpl. Hm?

Ještě k pasáži výše – Okování – 1k6 dní pauza (zvykání) – uvedení do chodu (démon)
- Něco mi tu ale nehraje. Jak si na sebe kůň a démon můžou zvykat, když démon spí ? Opět špatná formulace.

Do chemických reakcí ti rejpat nebudu – Pán je velkej chemik : ) Tohle neberu jako chybu, ale svoji představu a hlavně názor mám, což se promítne v hodnocení.

Mastička - Nevím jak ty, ale já když mám opar tak se namažu takovou bílou „solvínou“ a ta když jdeš na pívo se smyje během dvou – třech žejdlíků. Podle mě je to jedna z nejodolnějších mastiček, ale… Vím že mi nato můžeš lehce odvětit – Tu být fantazie! Ale stejně. Chci poukázat na nedostatečný popis, a to právě tu!

K pasti: Patnáctka je celkem „hafo“ číslo, ale BUDIŽ. Tady bych se spíše soustředil na její postupné zmenšování. A to následovně - Po kladných zkušenostech získaných právě v prostředí podkov, by se „člověku“, který se již někdy setkal s touto iluzí, s tímto druhem démona a uspěl v hodu proti pasti, prokoukl to, měl přičíst určitý bonus k hodu proti iluzi. Jinými slovy by se měla zmenšit nebezpečnost.

Klady:
Měl bych začít opravdovým začátkem, a to nápadem samotným. Myšlenka na uskutečnění tohoto projektu se vylíhla v tvé hlavě už před dobou dávno minulou, v níž jsi se mi zmínil o původu nápadu. Nic proti! Byl jsi první, samozřejmě po stránce pravidlové, to je fakt. Vždyť i některé předměty s plným počtem hvězdiček nejsou a ani nemohou být z „vlastní“ hlavy, neexistovali by, nebylo by to možné, v dnešní době ( páčidlo, přesýpací hodiny). Takže za nápad máš u mě +

„Řešení hodné mistra.“ – tak bych nazval úsek podkovy a démon. Na pravidlo elfích bot by si asi málo kdo vzpomněl. „Proč složitě když to jde jednoduše?“
Za další brilantně vyřešený problém považuji využití masti. Teď nemluvím o jejím zpracování, ale o nápadu, + .

Další poklonu si u mě můžeš vyzvednout za přímí, nápaditý příběh s pokusem o vtip. Po předešlé pravidlové části se mi ani nechtělo věřit že právě ty jsi autorem, bravo ..
Ke konci bych si s tvým dovolením rejpnul. – salamandr nezanechává stopy, ale obdélníkovou dálnici z ohně do pryč …
Nastává minuta pravdy. Dva nebo tři? Toť otázka.
-Když přimhouřím všechny dvě a půl oka, mám rozbitý sklíčko, tak ti tu trojku s klidným svědomím musím dát… , ale bacha : )
- S pozdravem a přáním kopce další inspirace gugla


 Uživatel úrovně 0

to "já"
Jo jak řekl Rivien, spotřeba masti by se mohla lišit... Ale nechtěl sem hráče zatěžovat složitýma pravidlama.
Co se týče mnohodémonství: Vycházel sem jak už sem říkal z pravidlovejch Elfích bot...
Dilvish


 Uživatel úrovně 0

Dobrá myšlenka možná pár maličkostí:
Mohlo bys tam více rozvést sptřebu te másti, přece jenom každý nejezdí na koni každý den.

Chtělo by to trochu "silnějšího" démona to sebou nese vědší pořizovací náklady.

Do každé podkovy by měl být zaklet démon samostatně, ale požadované účinky by to mělo jen pokud by všechny podkovy pevně držely na svém mýstě, podobně jakoko u démona teleportace.


 Uživatel úrovně 0

to : Dilvish - jj, asi už špatně čtu nebo potřebuju nové brýle, mast jsem asi přehlédl - omlouvám se za neopodstatněnou připomínku.
Možná by ale nebylo na škodu zpracovat spotřebu masti - někdo bude jezdit každý den dlouhé cesty, někdo koně jen denně lehce projede...
Jinak efekt hodně připomíná doprovodné efekty jízdy Blacka, démona v koňské podobě skutečného Dilviše. To ale nemyslím nijak špatně.


 Uživatel úrovně 0

Rivien MacGrief
Chemickou reakci vyvolává jakási mast, kterou se musí podkovy mazat. Je to směs chemikálií, které zanechávají vrstvičku popela...
Což je tam ale vysvětleno...

Štefan
Nesvedl...

Fafrin Vok atd.
Toto zvládne vytvořit i alchymista začátečník... Proto sem použil systém z PPZ.
Mám za to, že sem psal, že ve vodě se stopy nevytváří...
Nejde o to, že by necítil nolest, ale o to, že se ta rohovina nepálí. Co se týče démona, je to "extra", ne obyčejný útočný.


 Uživatel úrovně 0

mě se pořád nezdá ta chemická reakce - pokud jsou stopy směs chemikálií a předmět se nijak neopotřebovává a je trvalý, odkud se ty chemikálie berou ? Spočítej si, kolik bys těch chemikálií s sebou musel vozit, aby kůň mohl dělat takovou stopu věčně. Hmotu přece nebudeš čarovat jen tak odnikud a věčně k tomu.
Dalo by se to ještě svést třeba na přeměnu hmoty podkladu působením démona - to by ale zas chtělo propracovat tabulku materiálů a stupně extrakce složek na tvorbu stop (kamení se složením neshoduje s dřevem apod.) a u každého podkladu by byly stopy jinak kvalitní a jinak dostupné.
Představa, že by někde byl mega sklad složek na zemětisk ohnivých stop a démon si je při každém došlápnutí koně teleportoval mi taky moc nepřijde - to by zas musel být zpracovaný systém zásobování skladu sloučeninami a kdo by to taky všechno platil (dovoz, pronájem na uskladnění, náklady na portování, střežení objektu před vykradením, pravidelná kontrola jakosti)


 Uživatel úrovně 0

fakt dost dobrý. A co takhle ohniví pneumatiky to bys nezvládl....


 Uživatel úrovně 0

Takže, přestanu se plácat příspěvkz ostatních, a vezmu to rovnou ze svého pohledu:
Koně podkovává podkovář, nikoliv kovář.
80 mg na druhou sféru není málo, v PPZ je spousta přednětů u nichž hodnota mágů potřebných na výrobu neodpovídá rovnici (pořadové číslo sféry x 50) = potřebný počet mg. Ovšem tyto úpravy magické ceny se týkají notoricky známých předmětů, které po troše tréningu zvládne vztvořit i začínající alchimysta, tohle je spýš něco extra, ne?
Ale na druhou stranu - 2.sféra - to máme (pokud se jedná o běžného útočného démona, upraveného. a nevidím důvod, proč by měl existovat žhnoucí démon, navíc kdzž tento démon není jen žhnoucí) Int 2/-4, tzn 1 kouzlo, 4mg den. Což se mi zdá dost málo, i na trvale vyvolanou iluzy plamenných podkov. Takže samotná 2.sféra (je-li to pro všecny 4 podkovz naráz) je málo.
Při přebýhání by šance na vzplanutí měla být daleko nežší, než je o 10%. tak 1/4nová.
Samotný dotyk podkov zraňuje za 3-8životů, což odpovídá asi 2-3mágům, to je skoro tolik, co denní dávka démona z 2.sféry.
Jak se mast srovná s vodou?
Fakt vzdrží na těch podkovách týdenní pochod armády?
A nepálí se ve žhavém stavu rohovina (koňovi to nevadí, nemá tan nervy, ale dost to smrdí)?
...
Nebyl by jednodušší prostě nějaký démon, který je trvale nažhavený?
(nebo kouzlo teplý dotek)