Alchymistické Předměty

Sirky Hodnocení: Vítěz soutěže Vítěz ZD

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 65

Skupina: Ostatní

Suroviny: 2

Základ: dřevěná tříska( min. 4 couly dlouhá!) + dle druhu

Trvání: po zapálení 2 kola, popř. dle

Výroba: 1 směna/ 3 kusy

Popis:

Byla mi zima, a mýma prokřehlýma rukama jsem se marně snažil zapálit oheň křesadlem. Kruci proč je tento způsob tak neohrabaný? Pokud tuhle zimu přežiju vymyslím nějaký pohodlnější způsob jak zapalovat oheň…A to si slavnostně slibuju!. Konečně se mi to podařilo. Po chvilce oheň již krásně plápolal a světlo, jež vydával, se krásně odráželo od sněhu. Kruci proč musí byt v Thelomirnu vždycky taková zima? Oheň mě už krásně zahřál a tu jsem si vzpomněl na svůj slib – že vymyslím pohodlnější způsob jak zapalovat oheň. Dám se do toho hned jak se dostanu do své laboratoře.
Hobit-Alchymista Aldwyn z Thelomirnu

Sirky mají svůj původ ze severu, kde je docela často potřeba rychle rozdělat oheň. Tento vskutku velice užitečný předmět vymyslel a vyrobil alchymista Aldwyn z Thelomirnu, který málem umrzl, když konečně utekl svým pronásledovatelům – vlkům. Jakmile byl tento předmět vyroben, neskutečnou rychlostí se šířil světem, už za necelý rok byl v nejjižnějším cípu světa – Meneltarii!

Sirka je asi 4 couly dlouhá tříska ,na jejímž konci je obalena sírou a dalšími surovinami – vypadá to jako černá( černá je jen u původních sirek) hlavička zapíchnutá na dřevěné třísce. Sirka hoří zhruba 2 kola, světlo sirky dopadá zhruba na půl sáhu. Při neopatrném zacházení se může postava popálit – odečte si 1 stínový život ( neopatrné zacházení nechť posoudí PJ). Jednou použitou sirku, již není možné použít!
Životnost sirky závisí na PJ ( je zřejmé, že v tuhle bude mít životnost pár desítek let, zatímco v kapse dobrodruha několik dní) ale zhruba pro orientaci pokud ji bude nosit dobrodruh v kapse (pokud není v krabičce o níž se dozvíte v 5. kapitole) je její životnost cca 5 dnů. Sirka se může zlomit, navlhnout atd. (pokud navlhne, zlomí se atd. není ji již možné použít) Sirku zapálíte tak, že ji škrtnete o nějaký předmět, nebo prostě o něco jako např: o desku stolu, o svůj líc,…

Procenta zapálení sirky

O hladký líc ( např. elf) : 90%
O líc s mírným strništěm( např. neoholený člověk) : 85%
O líc s vousy (např. trpaslík) : 05%
O dřevo: 90%
O kámen : 50%
O sklo : 20%
O kov : 20%
O oblečení : 75%

Pokud je předmět, o který chcete zapálit sirku mokrý, odečtěte od údajů 30%.
Při neúspěchu při zapalování, je ještě 25% možnost, že si postava neopatrným zacházením sirku zlomila. Pokud postava sirku nezlomí, a znovu se pokouší ji rozžehnout a opět se jí to nepovede bude už možnost zlomení sirky 50%, při třetím pokusu až 75% a při každém dalším pokusu se sirka vždy zlomí...

Milí dobrodruhu, najdeš zde mnoho druhů sirek, jaké se ale dozvíš až u jednotlivých kapitol. Sirky samotné prodělaly za tu dobu co byly vyrobeny již řadu změn a proto si ji teď rozdělíme do čtyř kapitol, v první budou úplně původní sirky, v dalších jejich úpravy. Dole najdete i kapitolu pátou, která se už ale netýká samotných sirek.

Kapitola první aneb Původní Sirky


Původními sirkami myslíme ty, co byly vyrobeny samotným alchymistou Aldwynem z Thelomirnu. Tyto sirky mají stejný vzhled jako už bylo popsáno nahoře. Na její výrobu nejsou potřeba žádné magy. Tyto sirky mají 1 coul dlouhý plamen.

Kapitola druhá aneb Sirky vysokého plamene


To jsem vám byl nedávno v jeskyni. Bylo tam pár skřetů – nic co bych nezvládl – a jedna truhla. Ta truhla byla obrovská. Když jsem ji otevřel jenom jsem zíral. Byly tam 3 sirky. Vzal jsem je a jednu zkusil. Škrtl jsem a najednou jsem ji leknutím pustil. Buď se mi to zdálo nebo měla plamen 6 coulů vysoký…
Elf-kouzelník Theoprastilonethenolosis z Kiraru

Nikdo dodnes neví kdo tyto sirky vyrobil, ale jedno je jisté, a to, že to byl nějaký pyrofor. Tyto sirky jsou velice oblíbené a užitečné. Sirky mají stejnou délku jako normální, ale na jejím konci není černá hlavička, ale červená. Její výroba stojí 5 měďáků za 1 kus a dále tolik magenergie, o kolik má být delší plamen, max. však 10 magů. Za každé 2 magy je plamen sirky o 1 coul delší. Čili, když vyrobíte sirku s 10 magy, bude její plamen 6 coulů dlouhý! Samozřejmě platí, že čím máš větší plamen, tím dál s touto sirkou i dosvítíš. Vysvětlují to následující řádky:

Výška plamene: rozsah světla

1 coul : 0,5 sáhu
2 couly : 0,5 sáhu
3 couly : 1 sáh
4 couly : 1 sáh
5 coulů : 1,5 sáhu
6 coulů : 1,5 sáhu

Má to ovšem jeden háček. Protože čím máte větší plamen, tím máte menší délku hoření sirky. Vysvětluji to na dalších řádcích:

Výška plamene: jak dlouho hoří
1 coul: 2 kola
2 couly : 2 kola
3 couly : 2 kola
4 couly : 1 kolo
5 coulů : 1 kolo
6 coulů : 1 kolo

Kapitola třetí aneb Sirky barevného plamene


Dnes mám narozeniny. Patnáctý abyste věděli. Docela mě zajímá co dostanu od dědy. Od táty jsem dostal krásný obouruční meč (musel být hodně drahý), od mámy dýmku a tabák, a od babičky boty- jsou překrásné. Dědeček mi právě potřásá rukou a říká mi gratulace a dostávám od něho….chvilka napětí….sirky? Sirky? K čemu mi budou sirky?
„ Dědo, proč jsi mi dal sirky?“ ptám se.
„ Zkus je…“ říká.
Vytahuju jednu sirku (dostal jsem celou krabičku) a škrtám o svůj líc. Jééééééé ten plamen je zelený! A jak dlouho hoří!

Barbar- bojovník Hur z Tsuti

Tyto sirky mají opět stejnou délku jako obvyklé, jenže nemají hlavičku ani černou, ani červenou – mají ji bílou. Na její výrobu je zapotřebí stejného množství surovin, jako u sirek vysokého plamene a to 5 měďáku za 1 kus. Ale jako základ vám již nebude stačit pouhá tříska, ale musíte mít něco z přírody na dodání určité barvy. Tak např. na dodání modré barvy stačí například květina s modrými okvětními lístky, na dodání bílé barvy, zase třeba sněženka, na zelenou stačí nějaký zelený list, zatímco list uschlý, hnědý je vhodný na dodání hnědé barvy, na černou se hodí nějaké černá bobule, zkrátka může to být cokoliv, ale má to jednu podmínku - musí to být z přírody! Tak to bychom měli k barvám a teď něco k jejímu trvání k výrobě těchto sirek můžete ( ale nemusíte! ) přidat nějaké ty magy, max. však 9 magů. S každými 3 magy bude sirka hořet o 1 kolo déle. Tak např. dodáte-li 3 magy bude hořet 3 kola, ale dodáte-li 6 magů bude hořet již 4 kol a když dodáte 9 magů, tak dokonce 5 kol!

Kapitola čtvrtá aneb Voduvzdorné sirky


Prší. Kruci, moje sirky provlhnou a budou k ničemu. Škoda a já jich tolik vyráběl! Začíná se smrákat. To není dobré znamení. Čím si zapálím lucernu? Najednou vidím, že přede mnou nějaký alchymista vytahuje sirky(patrně si chtěl zapálit lucernu) a ony se mu vznítily! Jak to? To přece není možné! Vždyť mu museli zvlhnout! Zkusím to taky. Vytahuju sirky zkouším je zapálit – a nic. Proto spěchám za tím alchymistou a ptám se ho co to má za sirky, a jak se vyrábí. A on spustil: „ No to máš tak…“
Trpaslík-alchymista Thoringor z Tuhru

Sirky mají stejnou délku jako normální, ale na jejím konci je modrá hlavička. Na její výrobu je zapotřebí navíc 5 kapek vody. Její výroba z hlediska surovin stojí 1 zlatka/ 1 kus! Ale výsledek stojí za to- nenavlhnou, ani kdybyste je hodily do vody! Pokud zapálenou sirku náhodou upustíte do vody, nemusíte se bát, sirka bude hořet, i kdyby plula po hladině jezera. POZOR! Samotný oheň se na vodě šířit nebude!

Kapitola pátá aneb jak nejlíp uchovávat sirky


„ Už mě štvalo to neustálé hledání sirek po kapsách. Když už jsem nějakou našla tak byla rozdrobená a už nešla použít. A tak jsem si proto vyrobila tuhle šikovnou krabičku…“
Elfka- alchymistka Zorina z Talonu

Toto je pouze Tip. Pokud chceš nosit po kapsách větší množství sirek a nechceš aby se ti rozdrobily, navlhly…. Můžeš si sehnat krabičku ze dřeva : na rozměry 5x4x1 coulu ( tloušťku stěny neberme v potaz) a vleze se do ní cca 15 sirek.

Souhrn Faktů:
Původní sirky: černá hlavička, žádné zvláštní schopnosti
Sirky dlouhého plamene : červená hlavička, dle dodané magenergie velikost plamene
Sirky barevného plamene : bílá hlavička, různá barva plamene, dle dodané magenergie může dlouho hořet
Voduvzdorné sirky : modrá hlavička, nikdy nenavlhnou.

Druh sirky pozná každé povolání, ale její specifické vlastnosti ( např. výšku plamene ) pouze alchymista. Jak dlouho to alchymistovi bude trvat, než určí specifické vlastnosti vyjadřují následující řádky:

Alchymistova úroveň: doba

1. úroveň : 1 směna
2. úroveň : 0,5 směny
3. úroveň : 10 kol
4. úroveň : 6 kol
5. úroveň : 4 kola
6. úroveň : 2 kola
7.úroveň a výš : 1 kolo

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 65

Autor:

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Power: zajmalo by mně, proč si nedostal zápornou


 Uživatel úrovně 0

Dobrej nápad vzít něco z našeho světa a dát to do dračáku.


 Uživatel úrovně 0

JESTLI JE MŮJ KOMPAS BLBOST TAK TOHLE JE FAKT CHUJOVINA HLAVIČKA JE ZE SÍRY A ČEHO DALSÍHO . A TOTO JE NOVĚTŠÍ BLBOST Pokud je předmět, o který chcete zapálit sirku mokrý, odečtěte od údajů 30%. - TY DRŽEL VŮBEC NĚKDY SIRKU V RUCE POKUD JE PŘEDMĚT MOKRÝ TAK SIRKU NEŠKRKNEŠ ANI KDYBISES POSRAL


 Uživatel úrovně 0

hmmmm to by me nenapadlo o tomhle neco napsat bo mi to pripada jako obycejna vec v dnesnim svete


 Uživatel úrovně 0

Textoris: 1) Trisku dlouhou zhruby 4 couly, ti udelám i dnes bez zadnych technoligii, jenom s nozem

2) Stínový proto, že podle mě to nemá na to, aby ti to ubralo celý 1 život, navíč jakmile ucitíš, že se "pálíš", tak nastave mozkomíšní reflex, a s rukou ucukneš, nebo pokud ji držíš v ruce, sirku pustíš. Proto si myslím, že v tomhle směru je všechno v pořídku

3) O hladky líc, co na tom nechápes? Si nikdy nevidel v nějaké westernovce, jak si někdo zapálil sirku o líc?, magie roli hrát nemusi, vše je založeno na fyzikálním jevu - tření

4) Ta tabulka je hlavně orientační, taky zaleží co si představíš pod pojmem dřevo - jestli vyhoblovanou nalakovanou desku, nebo useknuty kmen stromu...

5) Tento bod sem konkrétně nepochopil=(

Dandalf:1) tabulku sem dělal z hlavy. A čím drsnější, tim určitě ne, protože pak se zase zvyšuje možnost zlomení sirky.

2) Mohl, pokud si udělá větší třísku, tak může implentovat hlavičku na ni

3) Ehm, nevím, ale já minerály také řadím do přírody. Jenže na druhou stranu, tady si to vzal už moc realisticky, nezpoměn, že minerály sice hoří barevně, ale často za vzniku jedů (když už to berem tak realisticky), a často při přeměně na jiné věci (pokud ovšem se celý nevypaří). Navíš pokud si představuješ třeba fosfor, který je silně "samozápalná", tzn. že k jeho vznícení stačí opravdu malá aktivita, tak myslím že by to se zas tak nerozšířilo, kdyby ti co cvhíli v kapsa, nebo v torně začinálo hořet ;)

setsan: 1) Děkuji
2) použitelný pro dobrodruhy ve smyslu, že pokud už někdo hraje na "zatížení postavy" tak sirky asi budou važit méně (ikdyž na mín pouziti, ze) než křesadlo. Ale tohle by ještě nebylo to hlavní, tady jde o to, že křesadlem uděláš jakousi jiskru, ze které ti musí něco chytnout, když to u sirky už mas rovnou plamen => větší efektivita. A ano, u bohatych to bude asi rozsirenejsi

3) Ze surovin je to správně, ale jak vidím chybička se vloudila a zapomněl sem tam dát že se jedná o magický předmět a na jeho výrobu josu potřeba dva magy, děkuji za upozornění

4) U voduvzdorných se jedná o to, že navážnou (chemicky) vodu ( a jiné látky v kap. stavu,když už musím takhle mluvit) => nenavlhne => může hořet i na vodě

5) Pokud si seženeš větší třísku, není problém udělat větší sirku...;)

s úctou Ghokai


 Uživatel úrovně 0

Krásny a použiteľný príspevok! Veľmi sa mi páčia tie názorné ukážky ,,zo života"! Proste krása!


 Uživatel úrovně 0

ja vyhral?::?


 Uživatel úrovně 0

Je to fakticky dobrý nápad, je to zase taková realizace z našeho reálného světa, takovéto příspěvky vítám, je to parádní, ale trochu nechápu tu tabulku a taky vodovzdorná je asi vzácnější než obyčejná a je přitom levnější na suroviny.


 Uživatel úrovně 0

Perfektní. Hádám že tohle moc lidí nenapadne.


 Uživatel úrovně 0

dost praktický.....5*