Alchymistické Předměty

Černá muchumůrka Hodnocení: Něco to má do sebe

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 8

Skupina: Ostatní

Základ: černá muchumůrka

Nalezení: v bažinách, 3 - 20%

Trvání: ihned (1 - 6hod. halucinace)

Výroba: viz níže

Nebezpečnost: 10

Síla: vyléčení 1 - 6 žt/ ztráta 1 -

Barva/chuť/zápach: 88/20/20

Popis:

Černá muchumůrka patří mezi nejstarší léčivé přípravky, které lidstvo poznalo. Již v dávných dobách je používali kočovné kmeny elfů a lidoopů. Někteří vědci se domnívají, že elfobé tuto bylinu převzali od netvorů bahenních, kteří ji také hodně používají.

Dříve rostla muchumůrka úplně všude (všude byly také lesy). V bažinách jich bylo dokonce na každém kroku minimálně pět, ale jak se lidstvo rozvíjelo a kácelo stromy, vysoušelo blata, tak i muchumůrek ubylo a to i tam, kde bahniska ještě pořád byla, ale jelikož lidé muchumůrky vysbíraly dříve, než dospěly do věku, kdy jsou schopny reprodukce, rodilo se jich každým rokem méně a méně. Zaplať bůh, že tehdejší druidské spolky zakázali alchymistům a jiným různým mastičkářům, kořenářů atd. přístup do slatina a následné sbírání hub. V této době se také ztrácí hodně lidí a vznikají různé pověsti o příšerách (hněv lesa udělal své). Lidé se tedy bažin začali obávat a přestali tam chodit. Proto se také po věcích na muchumůrku zapomnělo a její účinky zná dnes už málokdo, jelikož se musí nejprve sušit, neboť v neusušené formě působí jako silná návyková látka. Obsahuje totiž zatím neznámý alkaloid, který způsobí postavě těžké halucinace a živé představy. Mohou nabývat obludných rozměrů (postava si myslí, že je na severním pólu, postava si myslí, že ji zalehl slon, přičemž si vlezla pod židli... atd.). Tyto halucinace též vyvolají bolesti a následné zranění psychického rázu(ztráta životů, horší než kocovina). Po uplynutí doby halucinací postava na 8 + bonus/- postih za Odl hodin usne. Poté se probudí vyčerpaná. Pokud předtím byla už vyčerpaná, ztratí 2 - 12 stínových životů a není schopna běhu. Jinak po "haluškách", respektive po probuzení se kouzelník i hraničář nedokáže soustředit na kouzlo, zlodějovi šance na úspěch jsou poloviční, alchymista má šanci na úspěch taktéž poloviční, trpaslíkům nefunguje infravidění, hobitům čich a válečník neunese rytířskou zbroj a příjde o své vícenásobné útoky (ztráta reflexů). Trvá to vše 8 - 13 hodin. Pokud bude chtít postava spát, musí spát min. 3 - 8 hodin.
Kladnou schopností houby je, že pokud postava uspěje proti pasti, je vyléčena za 1 - 6 žt. Pokud se houba vysuší (1 - 3 dny - dle teploty - ponechejme na Pj), proti pasti si už nikdo nemusí házet.

VZHLED, ROZMNOŽOVÁNÍ
Samotná houba je asi 4 - 7 coulů vysoká, klobouk má v průměru až 5 coulů, na spodu je pokryt lupeny, na vrchu je pokryt tmavě modrými strupy. Má závoj(=prstenec) a kalich. Barva houby je tmavě šedá až černá (mladé houby). Mladé houby mají v sobě alkaloidu více. Z jedné "dospělé" houby je možné udělat až tři dávky léku. Z mladé maximálně dvě.
Houba se rozmnožuje pomocí výtrusů umístěných na spodní části klobouku - v lupenech. Reprodukce je schopna až po 6 dnech svého života (oddělení závoje od klobouku). Většinou ji je možno nalézt na kmenech či kořenech stromů v lesích či bažinách, s nimiž je v symbióze, pokud je strom mrtvý, pak na něm parazituje.

Jak někteří z vás možná poznali, inspirace vytvořit černou muchumůrku pramení ze hry Ishar II.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 8

Autor:

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Je to dlouhé narozdíl proti ostatním dílům, ale měl si to dát do dílny


 Uživatel úrovně 0

souhlasím s cefeusem....


 Uživatel úrovně 0

súhlasím s Cefeom


 Uživatel úrovně 0

Hezke...jen mi porad vrta hlavou, proc valecnik neunese rytirskou zbroj. Mozna by se hodil nejaky postih na silu a jine vlastnosti. Jak je to popsane tusim ve Dvanacti soskach Almiru v pravidlech o opilosti...


 Uživatel úrovně 0

chyby tu sú... /povedané/, ale mne osobne sa to páči. Do budúcna by to chcelo niekde bokom napísať, kde je história a popis. Je to docela pekné a preto dávam 3*


 Uživatel úrovně 5

Zombie: No, tak 1) houba po vysušení už není nebezpečná
2) To sem se upsal, omlovám se
3)No, je to jako s únavou - prostě ti ten spánek nic nepřinese je to jako těžká forma kocoviny - neschopnost soustředění.
4) těmdle jo. Jsou přece magický...
5) hlavně s listnáčema. Ty co rostou v bahnitějším prostředí - mokřejším (tušim by to mohly bejt třeba vrby)
6) svatá pravda. Na sušení jsou potřeba 3 zl na vysušení (zbavení alkaloidu)

Shelagh: Pravda... o tom sem nepřemýšlel. Je to spíš simbioza s mechy a lišejníky, kterýma sou ty mrtvý stromy porostlí!


 Uživatel úrovně 5

K níže uvedeným výtkám přidávám jednu šťouravou poznámku: když je něco mrtvé, nelze na tom parazitovat.


 Uživatel úrovně 0

Ctěný Elvisi
Příspěvek je to v celku povedený, líbí se mi jakým stylem je napsán a pospán... ovšem vadí mi, že je to plné drobných chyb, které..nějaké vyjmenoval pán Zombie. Je to čtivé a svým způsobem i originální. Ishar taktéž znám, ale nehrál jsem to, tedy hrál, ale daleko jsem se nedostal :o)). No nevím dal bych tři, nebo spíše 2* no je to hodně špatné za tři, ale pořád ne za dvě :o))
Schullda


 Uživatel úrovně 5

A) s touto pastí je to nejstarší trávicí prostředek, než léčivý.
B) proč postava spí déle s vyší odolností ?
C) pokud postava po halucinaci usne, proč pak musí spát ještě jednou, aby se jí vrátili speciální vlastnosti povolání ?
D) houbám nevadí jejich vysbírání, množí se totiž nejenom spórami, ale i nephlavně - podhoubím. Proto v Čechách houby stále rostou, i když jsme národ houbařů.
E) sérii Ishar znám, ale nehrál jsem ji.
F) s jakými stromy žije v symbióze ? Nemůže se všemi, tak univerzální není žádná houba...
G) pokud je jako základ použita houba, je nutné také použít další suroviny, případně njakou magenergii.
J.S.