Alchymistické Předměty

Živelné kameny Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 18

Skupina: Lektvary

Základ: viz níže

Trvání: viz níže

Výroba: viz níže

Popis:

"...trmáceli jsme se již třetí den tou strašnou pouštní pustinou. Měli jsme už jen poslední dva poloprázdné mechy a to je pro šest osob hodně málo. Nikde ani mrak, který by aspoň zastiňoval to strašné slunce. Již bylo pozdě na to se vrátit, neb hraničář Kieros, který z nás jediný studoval mapu, odhadoval, že můžeme být již za polovinou cesty. Nebylo to však znát. Všude kolem se stále rýsovaly jen nezměrné kopce písku. Náhle náš alchymista Kilián, který celou cestu zaostával, upadl a z batohu se mu rozsypali všechny jeho lektvary a různé další zbytečnosti. Původně jsme mu je chtěli všechny vypít, ale po jeho dlouhém řečnění, že lektvary nejsou vlastně pití, ale jídlo v tekutém stavu, jsme toho prozatím nechali. A tak jsme mu pomohli navrátit jeho věci do torny. Když se shýbal pro nějaké čtyři kameny, které mu také vypadli, zavýskal a začal se radovat a běhat po dunách jako šílený. Po chvíli si uvědomil, že na něho zíráme jako na blázna a přiběhl zpět k nám. "Jsme zachráněni, tohle jsou živelné kameny!" Nikdo z nás nechápal. "No tak třeba tohle je kámen vody, jen si ho dejte do úst a přejte, aby z něho tekla voda." Nevěřícně jsem to jako první zkusil a ona z něho opravdu tekla!..."

Živelné kameny je schopen alchymista vyrobit od 10.úrovně.

Kdysi dávno se malá skupinka alchymistů rozhodla vytvořit nový obor, který by v sobě shrnoval umění theurgské i pyroforské. Nakonec se to bohužel nepodařilo, ale přece jen bylo něco využito. Když alchymisté přemýšleli nad tím, jak by mohl tento "pyrotheurg" ovládat živly, přisoudili mu mimo jiné schopnost vyrábět tyto živelné kameny, přičemž vycházeli také z pyroforovy schopnosti vyrábět talismany.

Živelné kameny jsou zvláštní magické kameny. Jsou čtyři a každý zastupuje jeden živel: oheň, vodu, vzduch a zemi. V každém z nich je určitá magenergie a ta se každým použitím vyčerpává. To, co potřebujete na jejich výrobu, jejich popis a použití je u každého kamene napsáno zvlášť. Společné mají to, jak se aktivují. Může je používat jakákoliv postava, která byla buď poučena nějakým alchymistou, jak se ovládají, nebo z jiného zdroje zhruba tuší, jak by se to mělo udělat, a má již nějaké zkušenosti s magickými předměty. Pokud postava vůbec netuší, jak by se dal kámen aktivovat a má aspoň trochu zkušeností s magickými předměty, pak na to může přijít. Past na to je Int-7. Musí však vědět, na co kameny jsou!

Aktivace: Abyste mohli v kameni probudit jeho účinky, musíte se ho dotýkat holou částí těla (to může být pokožka, ale třeba také sliznice-v ústech). Přitom musíte chtít, aby kámen vykonal něco, co je zároveň v jeho pravomoci. Tím se kámen aktivuje a vykoná požadovanou věc. Kámen má plně pod kontrolou ten, co ho drží, takže může určit za například za jakou dobu bude akce započata (pokud není napsáno jinak), jak dlouho má trvat,... Navíc, pokud bylo kameni přikázáno, aby třeba vytvořil 2 čtvrtky vody, tak i když ještě nebude úkol vykonán, postava to může zarazit. Při zadávání úkolu se bere, jakoby měl kámen zhruba inteligenci 10, takže úkol jako: "Až uvidím tohohle, vyřknu tato slova a pomyslím na toto, přičemž stisknu povrch kamene silou, jako když anakonda rdousí svou oběť, tak vytvoř dvě čtvrtky vody.", asi kámen nevykoná. Kámen má přístup jen k těm myšlenkám svého majitele, které jsou určeny přímo pro něho, takže úkol typu: "Až někdy pomyslím na hospodu, tak mě začni pálit (pro Kámen ohně)." také kámen nesplní.

Na výrobu každého živelného kamene se potřebuje neopracovaný příslušný kámen. Musí vážit nejméně 1 minci. Pokud má tedy zhruba tu 1mn, může do něj alchymista vložit 100-200mg. Pokud má více, může se do něj vložit tolikrát víc magů, kolikrát víc váží ten kámen oproti jednomincovému (do 2,5mincového se tedy může vložit 250-500mg,...). Kameny se mohou dvakrát dobýt a to poprvé na 2/3 a podruhé na 1/3 původního počtu magů (na každé dobytí je ale potřeba o 10 magů více, než poté bude v kameni). Pak se rozpadnou v prach. Majitel nemá přehled o tom, kolik magů ještě v kameni je (pokud si o tom nevede pečlivé zápisky, což samozřejmě také lze - alchymista mu musí říct, jak to udělat, tedy kolik dílků celkového počtu magů proškrtnout za jaký úkol. Je to ale krajně nespolehlivé a při počítání se může majitel lehce splést), ale alchymista to pozná.

Vyrušení: Ještě jedna zajímavá věc je spojena s účinky živelných kamenů, ale není moc oblíbená. Pro Kámen vody a Kámen ohně totiž platí, že pokud se dostanou do opačného živlu (tedy Kámen vody do ohně a Kámen ohně do vody), ztrácejí na nějakou dobu své účinky. Po dobu, co jsou Kameny v opač. živlu nemohou využívat své schopnosti. Navíc je ale ztrácejí na 3násobek doby, co byly v opačném živlu.

A ještě před samotným popisem Kamenů taková malá poznámka. Protože účinky kamenů se většinou vztahují na práci s živlem, pokud to z popisu použití vyplývá, mohou se použít i proti elementálům (vit ovládání vody, země apod.).

Kámen vody:
Výroba: Na výrobu Kamene vody je potřeba modrý safír, do kterého se vloží magy. Těsně před svítáním se položí někam do rychle proudící horské bystřiny, odkud se opět těsně po západu slunce ještě téhož dne vyjme.
Popis: Kámen vody vypadá jako obyčejný safír, jen jeho povrch je neustále mírně vlhký.
Použití: Jak můžeme kámen vody použít? Jednak z jeho pórů vystupuje voda. Na každou čtvrtku takto vyroněné vody se spotřebují 2 magy. Kámen vyroní tuto 1 čtvrtku asi za 10 kol. Může i za více kol, i za méně, ale snížení na 1 čtvrtku za 4 kola stojí již 4 magy. Víc to už zredukovat nejde.
Další možností použití je tzv. Ztuhnutí vody. Kámen učiní na okamžik hladinu vody, po které kráčí, či se jí nějak dotýká, jeho současný majitel, tak pevnou, že by unesla i 1 tunu. Jakmile majitel dané místo na hladině opustí, voda se opět stane tekutou. Za každé 3 kola zpevnění vody se spotřebují 2 magy (to se počítá podle toho, jak dlouho se uživatel tímto způsobem drží nad vodou).
A třetí schopností je ovládání vody. Uživatel Kamene může vodu ovládat, avšak jen pokud se v ní nachází a voda takto ovládaná nemůže změnit tvar hladiny, oproti tomu, jaký by byl normálně. Tedy pokud je uživatel ve vodě, může v ní tvořit nějaké proudy apod. Ty se mohou pohybovat rychlostí až 20 sáhů/kolo a nést cokoliv, co se v nich nachází. Kolik ovládání vody stojí za 3 kola zjistíme, když počet sáhů krychlových, které ovládáme, vynásobíme rychlostí, jakou se pohybují (při výpočtu se bere jako minimální 2 sáhy/kolo, ale ve skutečnosti může být ještě menší). Tato možnost se dá využít i proti zvl. útoku Undiny. Pak vás její voda vlastně sama z ní vynese.

Kámen ohně:
Výroba: Na výrobu Kamene ohně je potřeba rubín, do kterého se vloží magy. Kámen se na jeden den, kdy kováři klasicky pracují (minimálně 6 hodin), položí do kovářské výhně. Pak se vyjme.
Popis: Kámen ohně vypadá jako obyčejný rubín, jen občas v něm rudě zažhne. Udržuje si stálou teplotu asi 20° (celsia ? Zombie).
Použití: Kámen ohně má vícero použití. Jednak se s ním může zapálit oheň na klasických hořlavých předmětech. Průběh je asi takovýto: Postava chce, aby se kámen pokoušel x kol zapálit oheň, pak ho musí vložit tak, aby se přímo dotýkal předmětu, jenž má být zapálen. Šance na zapálení je stejná jako u hraničářovi pyrokineze. Jakmile je předmět zapálen, kámen se už dál nepokouší o jeho zapálení, pokud to nemá vysloveně přikázáno. Za každé kolo pokoušení se o zapálení předmětu se odečte 1mg.
Další možností použití je hřání. Kámen je schopen do 3 kol zvýšit teplotu vzduchu v okruhu o poloměru 1 sáh až o 20°, přičemž každé kolo hřání se za každých 20°, o kterých kámen zvýší teplotu oproti normálu, odečtou 2 magy. Po ukončení hřání se vzduch opět asi 3 kola dostává zpět do normální teploty.
Třetí možností je hoření. Postava určí myšlenkou, jak dlouho by měl kámen hořet, a za jak dlouho má začít hořet. Pak se ho může přestat dotýkat. Aby úkol mohla přerušit před udanou dobou, musí se ho však opět dotknout (počítá se standardní zranění ohněm za 1k6 životů). Za každé kolo hoření se spotřebují 2 magy.

Kámen vzduchu:
Výroba: Na výrobu Kamene vzduchu je potřeba křišťál, do kterého se vloží magy. Kámen se na jeden den položí někam na větrné místo (může být střecha, věž apod.).
Popis: Kámen vzduchu vypadá jako obyčejný křišťál, je však skoro „vzdušně“ průhledný. Hrany křišťálu se trochu zaoblý.
Použití: Hlavním použitím tohoto kamene je vytváření vzduchu (s klasickým složením a poměrem obsažených látek). Na 1 čtvrtku vzduchu se spotřebuje 1 mag. Vytváření vzduchu se používá hlavně u potápění či vstupu do plynem zamořených místností. Kámen se vloží do úst a nadechuje se přímo z něj, vydechuje se klasicky z úst do vody nebo ovzduší. Naučit se dýchat s Kamenem vzduchu však není nijak lehké. Aby se to postava naučila, musí na to věnovat 8 profibodů obratnosti (je zbytečné tvořit nějakou dovednost), pak to již postava umí. Když postava s Kamenem dýchat neumí, každé kolo si háže na past Obr-2 nic/nenadechnutí. Pokud 3krát proti pasti neuspěje, postava se dusí a Kámen jí vypadne. Kvůli zjednodušení platí, že za 5 kol dýchání pomocí Kamene vzduchu se spotřebují 2 magy.
Druhou možností použití, ovšem magově velmi náročnou, je létání. Ten, kdo kámen drží v ruce, může pomocí něho létat. Vzduch kolem něho v okruhu 0,5 sáhu kolem povrchu těla, se zhustí a on se může pohybovat pomocí dovednosti plavání (past se snižuje o 2), přičemž se ale pohybuje 2x rychleji než by se pohyboval ve vodě. Pokud někdo plavat neumí, začne se asi motat, kroužit anebo se vůbec nepohne. To je na PJ. Za 1 kolo umožnění létání se spotřebují 3 magy.
Další možností, tentokrát podobnou jako je ta druhá, je využít zhuštění vzduchu k jiným účelům. Nebudu zde všechny účinky popisovat, ve hře jich určitě lze vymyslet dost a nejaká okamžitá pravidla je určitě schopen stvořit PJ. Ale za všechny aspoň zvýšení obrany proti projektilům o 2 (kvůli zpomalení jejich rychlosti) a i ostatní by měli být v podobném duchu. Za kolo se spotřebují stejně jako v minulém případě 3 magy.

Kámen země:
Výroba: Na výrobu Kamene země je potřeba obsidián, do kterého se vloží magy. Kámen se na jeden den zakope (nemusí být moc hluboko) někam pod zem. Pak se vyjme.
Popis: Kámen země vypadá jako obyčejný obsidián.
Použití: Kámen země najde uplatnění v těchto věcech: Dokáže vytvořit jakýkoliv druh horniny, která je k němu nejblíž. Dejme tomu, že jste na útesu a potřebujete se přesunout na jiný, vzdálený 20 sáhu. Mezi nimi není most. Pak můžete pomocí Kamene vytvořit kamenný most, přes který přejdete. Vytvořený kámen neexistuje věčně, již po 2 směnách se vytratí. Za každý sáh krychlový vyrobeného kamene se spotřebuje 5 magů a tvoření trvá 2 kola.
Další jeho schopností je přetvořování kamene. Kámen země je schopen změnit druh cílového kamene, ovšem ceny původního i vzniklého kamene by se neměli mnoho lišit. Ceny obou kamenů se berou místa, v němž se uživatel nachází. Přetvořování 1decisáhu (jako decimetr) krychlového trvá 2 směny a stojí 3 magy.
A poslední schopností Kamene země je ovládání kamenů. Ovládat kameny (může být buď jeden velký kus či mnoho malých pohromadě)lze ze vzdálenosti maximálně 5 sáhů a budou se pohybovat maximálně 3 sáhy/kolo. Za každých započatých 500 mincí stojí ovládání kamenů 2 magy za kolo. Lze také nedodat potřebný počet magů, takže by Kámen sám osobě s ničím nepohnul, ale tím se daný cíl nadlehčí (podle množství dodaných magů se vypočítá o kolik) a někdo jiný s ním může pohybovat.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 18

Autor:

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Velmi dobré. Ještě domyslet vznik pátého elementu, ale u toho bude muset bejt Mila Jovovič a Božský Bruce.
Možná se po uvedení do praxe bude muset hejbat spotřebou magů, aby to nebylo MOC. Dávám 5*.


 Uživatel úrovně 0

Velmi kvalitní...5*


 Uživatel úrovně 0

veľmi dobrý nápad a aj spracovanie. Gratulujem 5*.


 Uživatel úrovně 0

Pěkně zpracované, ale přijde mi, že je to už nějak moc mocný - vezmu-li v úvahu již schopnosti samotného alchymisty. Jinak se mi to moc líbí.


 Uživatel úrovně 0

Díky, zachránily mi život a nejen proto dávám 5*.


 Uživatel úrovně 0

No takhle lidi. Ja uz sem nehodnotil aspon pul roku. Ale me uz nebavi cist takhle dlouhy prispevky. Ja vim ze je to treba dobry, ale kdyby to slo tak to zkratte.
Nehodnotim, asi vite z jakeho duvodu


 Uživatel úrovně 0

Zombie mluví za mne


 Uživatel úrovně 0

Zombie: Já teda nevim, kdo mluví o pórovitym kameni, ty póry se na něm asi udělaj ne?

Nezdá se mi moc bezpečný dávat ten kámen do rychle tekoucí bystřiny, večer by už moh bejt bůhvíkde. Ale to sou jen drobnosti a já dám 5*


 Uživatel úrovně 0

Zombie: No, ve většině věcí máš pravdu :/


 Uživatel úrovně 0

drzim hubu vzhlem k memu svetelnemu kameni :-)