Alchymistické Předměty

Vuslig Hodnocení: Něco to má do sebe

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 9

Skupina: Zbraně

Základ: relativní (doeljš)

Nalezení: Ve volný přirodě minimální %, možná tak u mrtvoly nějakýho lachymisty, ale největší % asi někde v obchodě

Trvání: Poměrně nekonečná

Výroba: relativní (doeljš)

Nebezpečnost: Obrovská

Síla: Brutální

Barva/chuť/zápach: relativní (dle materiálu) / re

Popis:

Vuslig

Poznámka: Bude tu teď pár nedůležitých a nepodstatný vyprávění, takže pokud nemáte rádi dlouhý věcičky nebo pokud spěcháte na oběd, pak přespočte až k bodu A:... (jak se tak koukám stejně si to moc nezkrátíte) pro větší přehlednost je to od sebe oddělený čarou...

"...A žil tak jednou vážený pán Vuslig, učeň oboru alchymistického, zasvěcenec oboru kouzelnického (mimo jiné také mistr oboru pijanského). A on tak jednou prostě žil a jeho krámek válečník pan Pucin navštívil a, že ať mu pořádný meč sežene a kouzla do něj začaruje a až Pucin na draka potáhne tak ať z meče ohně a blesky na všecky strany lítají. A, že ať je to do doby dvou úplňků všechno hotové, zkuté a zakouzlené. Tak, že potom se pro svůj meč zastaví a zbytek zlata před pana Vusliga vyklopí a na pultík Vusligova krámku vyklopil šperky a drahé kamení, potom pan Pucin odešel. A pro pana Vusliga toto velká výzva byla, protože na meč síly takové si ještě netroufl a tolik cenností co pan Pucin před Vusliga alchymistu vyklopil ještě na vlastní oči za život svůj neviděl. Inu zašel za kovářem tedy a pokynul mu meč kovat.
A tak Pucin si na svou zbraň mocnou zuby brousil, kovář meč koval a Vuslig v hospůdce nedaleké kálil, protože spoustu bohatství vlastnil a do úplňku ještě nějaký ten čas byl. A Vuslig kalil i den další, i ten den přes další a kalil ještě spoustu dnů dalších než si uvědomil, že meč již kovář pán zkul a, že Pucin za pět Sluncí pro svou zbraň si přijde. A tak Vuslig dva dny střízlivěl, protože i tlusté chobotnatce, které na obrázkách tolikrát viděl by tolik flanderského dobrého vínka skolilo. A tak do práce se ponořil. Však, protože věděl, že času nemá na zbraň takovou dost a, protože věděl, že většinu jeho prostředků vyhodil do svého měchýřku močícího brilantní plán do chvilky i posledního detailu vymyslil.
A jak se mu v malé lebce zplodilo tak se mu do tří dnů i zrodilo a na pultíku teď ležel krásný meč na svého budoucího pána Pucina pana čekající.
Ještě ten den Vusligovým krámkem statný válečník prošel a, že si sílu a kvalitu toho krásného meče zkusí a tak si jej pučil a jeho sílu zkusil a potvrdil, že takovou zbraň ještě nezažil, že jeho síla je silná a, že zbraň je to opravdu silná. Potom odešel.
Ještě ten den Vusligovým krámkem mocný čaroděj prošel a, že ten meč aurou kouzelnou mocnou vyzařuje a tak si jej pučil a jeho kouzla zkusil a potvrdil, že takovou magickou hračku poprvé v životě vidí a, že zbraň je to opravdu silná. Potom odešel.
I samotný Pucin si sílu a krásu zbraně téhle pochvaloval a bohatství před Vusliga složil, odešel a meč tenhle mocný po jeho stvořitely nazval. A kam potom pan Pucin kdykoli přišel a Vusligem ohánět se začal tak tam se divy děly a pan Vuslig alchymista v putyce popíjel své červené víno flanderské oblíbené a smál se hlouposti pana Pucina..."

-O panu Vusligovy a panu Pucinovy
z Velké knihy pohádek Durského kraje-

History: Po této příhodě, která přešla později mezi pohádky přešel Vusligův nápad na tvorbu Vusligů mezi pár dalších alchymistů (i když ohledně svých tajemství měl jazyk vždy na uzel víno mu ho dokonale rozvázalo). Pan Vuslig alchymista potom vysyslil pár dalších užitečných vynálezů (vínečko po, kterým není šimpanz, násobitel alkoholu, bezedný vínný soudek a mnoho dalších užitečných věciček), s jeho sqelími nápady se v praxi setkáváme dodnes, jeho jméno však bylo zapomenuto a prvenství ve tvorbě jeho výtvorů mezi sebou rozkradlo několik jiných alchymistů (Osinu Durského nevyjímaje). Vuslig pan alchymista nakonec zemřel zapomenut na otravu alkoholem a moc lidí si na něj teď nevzpomene, ale jeho jméno žije dál, žije dál v této zbrani...
A o meči?: Prapůvodní meč pana Pucina byl zlikvidován jeho majitelem když přišel na jeho prokletí. Jeho zbytky (nejspíš nějaký páry nebo plyny) se teď vznáší ve chřtánu jednoho z vulkánů. Další výplody Vusligova umění se teď poměrně úspěšně prohání světem k velké nevědomosti jejich vlastníků.
Původně se takto očarovávaly především meče, protože meč přeci jen zbraň nejušlechtilejší a symbolizuje jakousi úctu, poté co však jeden ze špičkových alchymistů neznámého jména odhalil vlastní způsob zaklínání objevili se ošálení majitelé mezi vlastníky seker, palcátů nebo kopíjů nebo dokonce kyjů, kladiv čí luků.
A jaké je tedy to údajné prokletí všech Vusligů: Špikuju tady do vás nějaký blemty o prokletí a zaklínání? Jaká je tedy ta díra? Věřím, že někteří z vás zvídavějších si to plus / mínus slepili dohromady, ale je to asi takhle...
...do meče (roz. zbraně) je zaklet (nikoli démon) pouze iluze démona, která tuto iluzi propůjčuje i zbrani do, které je takto zaklet. Funguje to asi takhle:

"...He... he... hele! Já našel meč. Je to krásná zbraň. Určitě kouzelná! Hej Placáku koukni, že to bude kouzelný meč? Placák je nejlepší z našich. Válečník k pohledání, určitě pozná sílu té zbraně, pučim mu ho a ten mi potvrdí jak je ten meč úžasný a pak, pak ovládnu svět... bhueeeheeehehe..."
"...Jo, máš pravdu Slípko, určitě ten meč bude kouzelnej. Dokonce bude nejspíš lepší než můj starej dobrej Přežblevt... [mách, mách] ... [švih, švih] ... [mách, mách] ... Jo určitě teď sem ho tu zkoušel. Bude to ta nejlepší zbraň, kterou sem kdy viděl..."

PJ: "...Takže jo Kájo, Ferdův Placák zjistil, že tvůj Slípka má krátkej meč s parametrama 11/+2/+1.."

"... 11/+2/+1? Jupí, všechny vás pozabíjím vy svině! A pak si vezmu ten poklad a zabiju draka... hurá... Placáku braň se! Useknu ti ty tví plachetnice z hlavy a udělám si z nich prostěradlo... do střehu..."
"... Dopr... co to děláš? Tak pojď!!!..."

...do Slípky se pustila celá družinka a snadno toho nebohýho vesničana umlátily... jaké pak bylo překvapení když se zjistilo, že Slípka nikoho ani neporanil...


A: Takže fakt je asi takovej, že v meči (roz. zbrani) sídlí jakási kopie démona, která mu propůjčuje kopii SZ, útoč. a dokonce i OZ. Ve své podstatě to ani žádnej démon není a na ono zaklínání není potřeba znalost theurgie ani astron, právě proto může takovouto zbraň zaklít i pyrofor. !!!ZNALOST MANIPULACE S VÁZANOU MAGENRGIÍ JE VŠAK NUTNÁ!!! Meč si zachovává původní parametry, ale znalec potvrdí, že je určitě kouzelný, alchymista v něm pohledá magenergii apod. navíc si zbraň vytvoří jakousi začarovanou auru, která nabádá myslící mysli, aby si o zbrani mysleli, že kouzelná je.
Slepení zbraně: Takže v prvý řadě je potřeba nějaká zbraň, potom nějaká magenergie, párek surovin a pak klid a čas na práci. Parametry zbraní jdou iluzionárně zvýšit až na trojnásobek své původní hodnoty. Taky nutno podotknout, že ILUZIONÁRNÍ DÉMON A OBYČEJNÝ THEURGOVSKÝ DÉMON ZE SFÉR NEMŮŽOU BÝT VE STEJNÉ ZBRANI ZAKLETI!!! Iluzionární démon má totiž nějakou podstatu a vědomí, sice ne tak jako sférický démon, ale tyto dvě vědomí se v jedné zbrani nesnesou. Pokud se někdo bude snažit nahnat démona do zbraně, která již démona má tak mu bude oznámeno, že to nějak nejde, pokud se i přesto pokusí potom všechnu použitou magenergii ztrácí a ve zbrani zůstává démon původní.

Ohledně Sz, Útoč., Oz: Je to poměrně jednoduché. Nepočítá se tu s pořadím sféry nebo něčím podobným, ale tvořitel (alchymista) iluzionární nárůst parametrů při tvorbě přímo nadefinuje... Jedná se totiž pořád o iluzi a tak je na místě manuální nastavení jejich účinků.
Alchymista při tvorbě Vusligu určí nárůst síly o x, nárůst útočnosti o y a nárůst obrany o z podle toho se potom dle tabulky vypočítá celková magová náročnost iluzionárního démona. Přičemž u kladných parametrů zbraně může být maximální hranice zvětšena pouze na trojnásobek původní hodnoty (SZ dlouhého meče na 21, útoč. těžkého kyje na +12 nebo OZ trojzubce na +6). U záporných parametrů zbrani (nulu zahrnujíc) lze zvýšit jejich hodnotu pouze o 3 (útoč. krátkého meče na +2 nebo OZ dýky na +1). Pokud se bude alchymista snažit zvýšit iluzi o více přebytek "ztratí". Mimo to a mimo další platí také to, že SZ nelze zvýšit více než je úroveň tvořitele a útoč. nebo OZ více než je polovina jeho úrovně.
Ohledně kouzlení: Vusligy mohou i iluzionárně kouzlit (podrobnější použití v akci je níže). Počet kouzel a magů se určuje podobě jako bojové parametry zbraně, prostě tvořitel stanoví jejich počet a podle toho opět vypočítá dle níže uvedené tabulky počet potřebných magů. Maximální počet kouzel, které zbraň může ovládat je rovna úrovni tvořitele, maximální počet mágů je roven jeho čtyřnásobku. Pokud se alchymista pokusí stvořit Vuslig magičtější tak se přebytky "ztratí".

TABLA ABOUT MAGY
O kolik?SZÚtoč.OZMagKouzlo
+12015252025
+23929494050
+35742726075
+474549481100
+59065115103125
+610575135126151
+713484154150173
+814792172175201
+915999189201230
+10170105205228260
+11180110220256291
+12189115234285323
+13197120247315356
+14204125259346390
+15210130270378425
To by bylo... dál si to můžete dopočítat | SZ, Útoč a OZ klesá o 1 nejmíň však na pět | Magy a Kouzla stoupají o 1...

Postup tvorby:
Notný základ: Alchymista musí mít nějakou zbraň (resp. předmět) jako cíl pro iluzi démona
Magenergie: M. podle SZ + m. podle útoč. + m. podle OZ + m. podle Magů + m. podle Kouzel + další upgrady (viz. níže) (vyčteno z tabulky nad hlavou)
Suroviny: 50 st. za každý 1 přidaný iluz. mág + 10 st. za každý 1 nárůstek SZ nebo přidané kouzlo + 5 st. za každý 1 nárůstek útoč. nebo OZ + další upgrady (viz. níže)
Pomůcky: Truhla s odpovídajícím počtem magů a surovin, klid na práci a výkonná místnost...
Délka tvorby: 2 směny + 1 směna za každé zvýšení parametru o 1 (SZ, útoč., OZ, kouzla nebo magu) + další upgrady (viz. níže)
Trvání: Nekonečný, iluze démona samovolně neodejde (žádná iluzionární astrální sféra bohužel nejni)
Popis zaklínání: První směnu je jakýsi otevírací rituál, kdy zbraň a svět připravuje na to, že se bude něco zásadně měnit... Po uplynutí této doby začne alchymista v naprostém klidu tvořit iluzi démona, vytvoření jednoho magu, zvýšení kapacity o jedno kouzlo nebo zvýšení SZ, útoč. či OZ trvá 1 směnu a je důležitý klid při práci. Vyrušení a přerušení alchymistova myšlení nenávratně zničí spojení se zbraní a iluzí, všechny doposud použité magy jsou ztracené a alchymista musí na zaklínání pracovat od začátku.
Pokud se mu to nakonec povede, tak má alchymista možnost něco k Vusligu přidat z repertoáru upgradů uvedených o něco nížej.
A nakonec musí kontakt alchymista uzavřít, to trvá další směnu. Pokud je zaklínatel přerušen v tomto okamžiku pak je určitá pravděpodobnost, že Vuslig si část svých iluzí zachrání (PJova volba).
Ještě snad podotknou, že tři směny práce = 1 bod únavy
Po tomto všem je Vuslig hotov a komplet použitelný, iluzemi ovlivňující tento svět a světy další, mysli lidí i nelidí šálící...


B: Ještě jednou tedy jak s tím vším nakládat...
Postava používající Vuslig (řekněme kr. meč) má v podvědomí jeho iluzionární sílu a hráč teto postavy má v PH napsáno jeho nepravé parametry (řekněme +9/+1/+0). Postava žije s tím, že má ve vlastnictví prostě kouzelnou zbraň a žije s tím i většina okolí, které o zbrani ví. Jakmile však postava tímto mečem zaútočí, normálně si hodí a oznámí svůj útok PJ (řekněme, že hodí 4 a tak nahlásí útok 13/+1). PJ má však povědomí o skutečné síle zbraně a počítá se skutečným útokem zbraně, takže ví, že skutečný útok je pouze 8/-1 (4/-1 + 4). Za protivníka si potom PJ hodí na obranu a zjisti, že celkové obrané číslo má 10. Pokud by síla Vusligu byla opravdová a ne pouze iluze byl potom nepřítel zraněn za 4 životy. Ve skutečnosti však není nijak poraněn. Majitel Vusligu je v tomto případě přesvědčen o síle svého útoku a považuje za štěstí jeho protivníka, že se dokázal ubránit. Dokonce i obránce si je vědom obrovské obratnosti útoku protivníka, protože i on je pod iluzí zbraně a považuje se za šťastného, že tento útok ubránil. Na počátku jsou tedy oba ohromeni a každý z nich je o rychlosti a vůbec skvělosti zbraně přesvědčen. Nevidí totiž pravou zbraň - obyčejný podprůměrný zmetek. Po delším souboji je majitel Vusligu přesvědčen, že muž, který proti němu stojí je určitě jeden z králových cvičených mužů, protože ubránit se síle jeho zbraně dokáže jen on a obránce je přesvědčen, že proti němu stojí naprostý neschopa neschopný ovládnout tak mocnou magickou zbraň. Pravda je však opět jiná. Údajný králův muž je obyčejný tulák a majitel Vusligu není úplný neschopa nýbrž vycvičený válečník, jen jeho "mocná magická zbraň" není tím čím si spousta lidí myslí.
Magicky: S kouzly je to poněkud komplikovanější. Při tvorbě iluzionárního démona určí alchymista kouzla, která má Vuslig k dispozici a počet magů za, které může potom kouzla uvolňovat. Magenergie se obnovuje o půlnoci (nečekaně).
Řekněme, že vlastník Vusligu (třeba sekery) ví o tom, že jeho zbraň ovládá pár kouzel (řekněme rudé a modré blesky a kouzlo rychlost a hyperprostor). Na to vše má prostor 21 magů. Majitele Vusligu napadne obluda. Ubrání se a posoudí, že nepřítel není nebezpečný, sešle na něj proto jen jeden modrý blesk, který by měl ubrat 4 životy. Blesk opravdu zasáhne svůj cíl a PJ si udělá poznámku, že jeho potvora má být zasažena za čtyři životy (to, aby to působilo věrohodně), přitom však žádné životy nestvůře neodečte. Zjistí, že nestvůra nadále žije a proto na ni další kolo sešle blesk rudý za 16 životů. PJ si opět udělá poznámku, že jeho obluda má být zraněna za 16 životů přitom však nestvůře žádné životy neodečte. Dokonce i sama potvora je přesvědčené o síle a drtivosti blesku, cítí všechnu způsobenou bolest a vůbec tak podobně, protože už jednou v minulosti rudým bleskem zasažena byla ví jaké to je a tato bolest je úplně stejná ne-li horší. PJ však ví, že tento blesk nijak neohrozí její život. Majitel Vusligu potom usoudí, že proti bleskům je nestvůra rezistentní a tak na sebe zakouzlí rychlost a pustí se do blízkého boje. Má dva útoky a tak si také dvakrát hodí. PJ však ví, že důraz má brát pouze při prvním útok. Na obranu si sice hodí v obou případech, ale způsobené zranění bere v úvah pouze v případě prvního útoku. Když konečně majitel Vusligu přijde na to, že tuhle obludu nedokáže zabít sešle hyperprostor na 40 sáhů jižním směrem, aby spasil holý život. Nestvůře zmizí protivník před očima, prostě se teleportoval říká si. Majitel Vusligu se zatím objeví na zamýšleném místě neví však, že od doby co vyvolal kouzlo uběhla asi půlminuta. Na svět totiž nestvůru působila iluze, že zmizel. On tam však přitom byl, pouze však utíkal směrem na jih. Pro něj i pro obludu byla však realita jiná.
Další schopnosti Vusligu: Vuslig má vlastně dvě schopnosti. První je ta iluze, která působí na všechny přítomné mysličky a nutí jim svůj názor ohledně parametrů a kouzelných schopností. Ta druhá je o něco skrytější a méně nápadná avšak s tou první si náramně pomáhá. Vuslig totiž všem myslím vnucuje svou magičnost. Ukazuje se tak jak ho lidi chtějí vědět totiž jako mocnou magickou zbraň. Vysílá proto směrem ke všem myšlení schopných myslících myslím jakési "vlny magie" a sama je touto aurou obklopena. To má efekt asi ten, že Každý myslící člověk, který Vuslig spatří bude nabádán k tomu, aby si myslel, že Vuslig má magickou moc. Základní % je 10%+2%za každý stupeň jeho skutečné iluzionární magičnosti, tzn. za každý iluzionárně zvýšený bod útočného parametru nebo za každé přidané kouzlo či mág. Na tuto pravděpodobnost si hází každá mysl, která alespoň po dobu půlky kola Vuslig pozoruje. Pokud uspěje je přesvědčena o magičnosti této zbraně v závislosti na jeho skutečné magické podstatě (však několikrát zveličené). Při totálním úspěchu si je tato mysl vědoma toho, že to co právě spatřila je skutečný magický artefakt, vládnoucí (poměrnou až obrovskou či drtivou) silou. Při neúspěchu si není magičnosti zbrani vědoma. Přesto však Vuslig neustále přitahuje pozornost každé mysli a tak je tato mysl stále přesvědčena o tajemnosti téhle zbraně. Kdykoli příště přijde tato mysl se zbraní do kontaktu opět si bude muset hodit na pravděpodobnost (ovšem o 5% menší a nejdříve za 3 hodiny). Pokud opět neuspěje pokusí se Vuslig tuto mysl ošálit opět při dalším střetnutí, které však nemůže být dříve než za 3 hodiny (pravděpodobnost zase klesla o 5%). A tak dále dokud tuto mysl neošálí. Pokud dosáhne ošálovací schopnost Vusligu u této mysli kritického minima, tak pak nebude zbraň svou vůli této mysli dál vnucovat. Třeba zase až za čas (měsíc sem, měsíc tam). Pokud dojde k fatálnímu neúspěchu, tak pak není mysl nijak přesvědčena o magičnosti zbraně a ošálivost zbraně klesá na kritické minimum a chová se dál jako v minulém případě.
Ošálivost zbraně může být až 100% procent.


C: Všechno umění pana Vusliga alchymisty máme již za sebou...
Upgrades: ...alchymisti, kteří však po něm jeho umění převzali dokázali ještě stvořit nějaké vylepšováky, které iluzionárnost jejich zbraní ještě doplňovali. Tady něco málo z jejich doplňků:

Zvýšení ošálivosti:
Magenergie: 5 magů za zvýšení pravděpodobnosti o 1% až do nárůstku 5%. Potom 4 magy za 1% až do 25%. Výš 3 magy za zvýšení pravděpodobnosti o 1% do 50%. Výše už jen za 2 magy pro 1%.
Suroviny: 1 st za směnu
Práce: Zvýšení nápadnosti o 10% trvá 1 směnu (zaokrouhleno nahoru).
Efekt: Při nahazování pravděpodobnosti magického ošálení se pravděpodobnost zvyšuje v závislosti na vložené magenergii. Ošálivost nelze zvýšit výše než o trojnásobek alchymistovy úrovně.

Bratrstvo:
Magenergie: 1 mág za 3 sáhy dosahu až do 90 sáhů. Potom 1 mág za 2 sáhy dosahu až do 500 sáhů. Výše už jen 1 mág za 1 sáh.
Suroviny: 5 st za směnu
Práce: 50 sáhů dosahu odpovídá 1 směně práce
Efekt: Vuslig (nikoli jeho pán) si je vědom přítomnosti ostatních Vusligů do vzdálenosti určené při zaklínání. Vuslig bude mít touhu vést svého majitele za touto zbraní (nejspíš, aby už tak ošálení vlastníci zbraní podlehli dalším iluzím). Touha je závislá asi tak na magičnosti obou zbraní. Pokud bych měl tuto touhu přirovnat tak asi tomu, že víte, že 100 metrů před váma je hrouda zlata, kterou nikdo nehlídá. Vlastník Vusligu si je vědom, že jeho Vuslig našel jiný Vuslig (uff) pouze v případě, že si je vědom kompletně schopností své zbraně (povětšinou alchymista stvořitel nebo někdo příbuzný z oboru).
Pro alchymisty do 9. úrovně platí, že maximální možná vzdálenost = desetkrát jejich úroveň. Pro alchymisty do 16. úrovně = dvacetkrát jejich úroveň. Pro alchymisty nad úrovní 16. pak maximální vzdálenost = třicetkrát jejich úroveň.

Zahuštění magičnosti:
Magenergie: 3 magy za zvýšení magenergie o 20 až do 200. Potom 1 mag za zvýšení o 20 až do 2000. Potom 1 mag za zvýšení magenergie o 10.
Suroviny: 50 st za směnu
Práce: Zvýšení magenergie o 50 trvá 1 směnu (zaokrouhleno nahoru).
Efekt: Zvýšení magičnosti představuje asi to, že jakékoli měřítko magenergie (počítej třeba u alchymistického vidění magenergie) počítá s magenergií vyšší v závislosti na poskytnuté volné magenergii. Jedná se opět o další iluzi podobající se původnímu zvýšení parametrů. Magičnost lze zvýšit do 9. úrovně až padesátkrát úroveň, do 16. úrovně třistakrát úroveň a výše pak až pětsetkrát úroveň.

Prohlédnutí:
Magenergie: 25 magů na snížení pasti o 1 až do 5. Potom 40 magů až do 9 (více snížit nejde)
Suroviny: Žádné suroviny.
Práce: Snížení pasti o 3 odpovídá 1 směně.
Efekt: Mimo nepříznivé efekty má vlastník alespoň nějakou výhodu a to asi tu, že dokáže prohlédnout všechny ostatní iluze vytvořené v tomto světě (Vusligovi iluze se tam nepočítají, takže na něj tato schopnost neplatí). Prohlédnutí iluzí aktivuje Vuslig sám kdykoli je nějaká iluze v dosahu (iluzi totiž neošálí ani iluze) padesáti sáhů. Majitel Vusligu o tom bude vědět pouze pokud si je o vlastnostech Vusligu podrobně vědom (stvořitel nebo někdo příbuzný z oboru) pak se mu snižuje past v závislosti na vložené magenergii. Zbraň, která iluzi prohlédla (opět hod na past) se může zachovat jak uzná za vhodné. Informuje vlastníka (poměrně vzácné) či něco podobně ušlechtilého vyplodí, ale většinou se bude snažit do té iluze pustit a zničit (pokud nepochází z jiného světa jako Vusligy).
Snížení pasti může být maximálně tvůrcova úroveň.

To jsou ty z těch základních upgradu. Je jich mnohem, mnohem více, ale většina z nich se ztratila, protože nebyla mezi alchymisty používána příliš globálně. Pouze tyhle čtyři jsou víceméně základní a hojně používané.
A tak pokud chce alchymista při tvorbě Vusligu zaklít i nějaký ten upgrade musí tak učiniti po iluzorním zvýšením parametrů zbraně patřičně se tak zvýší cena v surovinách magenergii i času.
Mějte taky na paměti, že i upgrady pokulhávají mezi realitou a neskutečným světem iluzí a proto není jejich praktická spolehlivost vždy 100%...


D: A pomalu, ale jistě se blížíme ke konci.
Co nebylo řečeno:
- málem bych zapomněl napsat od kdy se může alchymista naučit Vusligy zaklínat; takže nejdřív od 6. úrovně, ale pokud to chce takto dělat musí mu asistovat další alchymista s úrovní alespoň o jedna vyšší... Od 9. úrovně může už bez problémů a sám na zaklínání pracovat...
- i iluzionární démon má svou úroveň, pokud bude důležitá pak se dá spočítat, tak že sečte čtyřnásobek jeho SZ (tím myslím iluzionární nárůst), trojnásobek OZ, útočnosti a počtu kouzel a dvojnásobek magů. Potom vše vydělíte pěti, výsledek zaokrouhlíte a přičtete jedna. Toto je asi zhruba jeho konečná úroveň. Může se samozřejmě mírně lišit.
- má svou inteligenci, zjistíte ji když sečtete SZ, útoč. OZ a magenergii a přičtete dvojnásobek počtu kouzel. Vše potom vynásobíte 0,3 a zaokrouhlíte. Když k výsledku přičtete jedna tak pak dostanete jeho inteligenci. Jedná se samozřejmě pouze o orientační číslo, které není nikterak konečné
- při kouzlení má bonus na iniciativu stejně jako kouzelník na téže úrovni
- může ovládat pouze kouzelnická kouzla, žádný hraničářský nebo kněžský
- může být vymítán se stejnou úspěšností jako astrální démon stejné inteligence a úrovně
- samozřejmě, že nemusí být zaklínán pouze do zbraní nýbrž i do jiných předmětů (prsten, náhrdelník, bota), je tu však nutnost brát v potaz, že to má smysl pouze u kouzel a magů. Protože iluze zvyšující SZ by mohla být maximálně 0 (trojnásobek 0 = 0)
- ohledně magické ošálivost - osoba si samozřejmě může udělat názor na kouzelnost zbraně sama; proto si hází na ošálení % pouze pokud už v magičnost zbraně nevěří
- mimo to se liší povahy i pohled k magii u všech ras různě; a tak se pravděpodobnost může ještě v závislosti na povaze (eventuelně rase) zmenšovat nebo snižovat


E: A nakonec jeden příklad přípravi zbraně...

PŘÍKLAD: Alchymista Malina (12. úroveň) se rozhodl, že si z bojového trojzubce udělá Vuslig, aby mohl zastrašovat své kamarády, kteří si myslí, že se nikdy nemůže sám pořádně ubránit a je na nich proto závyslí.
Malina proto nejdřív zamíří do krámu a tam si koupí nějaký pěkný trojzubec. Potom se zavře doma ve světničce, aby ho nikdo nerušil, ujistí se, že má v truhličce dost surovin a magenergie a pustí se do tvorby. Magické formulky a myšlenkové postupy ho kdysi dávno naučil jeden jeho přítel, sám Vuslig ještě nikdy nedělal. První směnu zaříkával a navazoval kontakt s iluzí démona. Potom začal zvyšovat parametry zbraně. Rozhodne se zvýšit SZ o 5. Druhou směnu tedy zvyšuje SZ, celkem z truhličky přelije 20 magů. Třetí směnu Malinovi přibude 1 bod únavy, zvyšuje opět SZ tentokrát už bude SZ zbraně 2 a tak z truhličky přelije pouze 19 magů. Čtvrtou směnu přelije na zvýšení SZ pouze 18 magů. Pátou přelije jen 17 magů. Šestou přelije 16 magů a dostane další bod únavy. Potom malina začne zvyšovat OZ zbraně, zvýši ho na 4. Sedmou směnu proto přelije 25 magů na zvýšení OZ. Osmou 24 magů. Má tedy teď zbraň 6/+2/+2 s iluzí 11/+2/+4. Rozhodne se, že trojzubci přiřadí i pár kouzel. Devátou směnu proto dostane další bod únavy a přelije z truhličky 25 magů na přidání kouzla rudé blesky. Desátou směnu mu přidá ještě za dalších 25 magů kouzlo tma. Rozhodne se, že to by mohlo stačit. A dalších jedenáct směn přidá zbrani jedenáct magů. Během této dobu dostane další 4 body únavy a přelije do zbraně z truhličky 256 magů. Zjistí, že v truhličce má ještě několik mágů a proto se rozhodne, že sílu zbraně ještě o 4 zvýší a zvýší ošálivost zbraně o 30%, to trvá dalších 7 směn a Malinovi při tom přibudou další dva bod únavy. Nakonec musí ještě kontakt uzavřít. To trvá další poslední směnu (celkem dvacátoudevátou) a nakonci přibude Malinovi ještě jeden bod únavy.
Malina má teď Vuslig - trojzubec s iluzionárními parametry 15/+2/+4 (skutečným 6/+2/+2) a kouzli tma a rudé blesky s 11 magy a zvýšenou ošálivosti o 30%. Celkem na tvorbu Vusligu zpotřeboval 634 magů a 673 st. surovin, příprava mu trvala 29 směn (skoro 5 hodin), za tu dobu nasbíral 10 bodů únavy. Úroveň iluze démona uvnitř je okolo 14i a inteligence okolo 9i. Magická ošálivost tohoto exempláře Vusligu je 88%. To asi k tomu co Vuslig zvládne. Malina je spokojen.


F: Vše co řečeno být mělo už řečeno bylo a tak doufám, že Vuslig se vám líbil. Trochu se bojím nepochopené kritiky, že tato zbraň nemá žádnej smysl. Trochu se bojím narážek na dýlšku textu. Tagi ocěkawam par přypomynek ohledňe pravopyzu.
Těmhle řeknu tři věci: A) Zbraň má obrovskej význam. Ošálená myslička hráčů, která má ve vlastnictví tuhle zbraň možná začne trochu hrát pro sebe, pro PJ a hlavně pro ostatní hráče. Pokud postava touží po ohromně silné zbrani PJ mu ji klidně podstrčí aniž by měl strach, že tím udělá postavu moc silnou. Možná potom začne hrát když bude vědět, že už je dost silná. Pokud ne, bude chtít víc a pustí se do celé armády skřetů stejně asi s "obyčejný" obouručákem neobstojí, pak by jí pán PJ mohl pěkně vysvětlit, že hraje pro sebe a ne pro svou postavu. B) Jsou tu i delší 8-). C) Chci říct, že se snažím, ale jinák na to cháluju. I když pravopis v mnoha případech zkazí celkový pocit z vykonané práce, neměl by být vliv pravopisu na věc nijak zásadní, protože o to tu vlastně přece jen nejde. Důležitější je přeci jen vnitřek než forma (neříkám, že forma není důležitá, ale to co se snaží sdělit má větší váhu)... Dokonce to nejspíš protáhnu Wordowským gongrolorem pravopyzu... Ale za nic neručím...

Tečka autora: A nastal konec. Já sem se u té práce aspoň dobře zabavil a doufám, že dobře zabavím i vás a umlátím (přesvědčím) vás, aby na mím nočním nebi zazářilo další souhvězdí. Ohledně připomínek do diskuse: Snažte se tam napsat něco smyslů nezbavené a hlavně to co vám v textu není jasné... (párkrát sem to sám nepochopil 8-)... A prosím všechny ty mezi námi co mají nutkání nulovat, tak ať to aspoň trochu normálně odůvodní nebo jim navařím...

Děkuje vám
...58-)...O...S...!...N...A...(-82...

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 9

Autor:

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Foltest: TAHNK to osvětlení a komentář... grrr...


 Uživatel úrovně 0

spiritusmortis:

Taaakze dik... 8-P

Kdyz chces zabit veverku, tak na ni posles modrej blesk ne??? A kdyz neprezije tak posles rudej! A kdyz zjistis, ze nejde zabit tak si cvrknes a zdrhnes...
...treba to byla blesk super rezist wewerka??? Kdo vi??? takze prezije blesky i od toho kouzelnika...

Takze suma sumarum... diky, ze alespon tys konecne sem kloudneho rumu neco napisal...


 Uživatel úrovně 5

Taaakze jsem vydrzel prelouskal... :o)

No napad se mi velice libi... ma sice par nesrovnalosti (napr. konkretne u sesilani kouzel... pises ze majitel Vusligu vi ze je potWora slaba a tak sesle modry blesk... v zapeti je na ni seslan rudy.. ehm pokud je potWora slaba... jak mohla prezit rudy blesk... myslim si ze vetsina potWor ktere se setkali s kouzelnikem si uz toho moc nepamatuji....)

Takze suma sumarum.... napad je dobry, zpracovani pokulhava.... ale... tezka volba.... myslim ze ti ty 4* dam... (3* za napad 1* za delku)


 Uživatel úrovně 0

dr MARTINS, Lucky Pj: Taky bych byl rád kdybyste mi něco napsali...


 Uživatel úrovně 0

Přiznávám se, že bych nikdy nečekal, že tohle bude ohodnoceno jedničkou...

...poměrně sem u toho nespal...

...nechápu proč je to zmatené nebo nepoužitelné...

...za gramatiku se omluvám (protáhl sem to wordem)...

...pokusím se samozřejmě o opravnou verzi, jen bych byl rád o konkretizaci chyb, zmatenosti a nepochopitelnosti...

...předem děkuje:

Os...


 Uživatel úrovně 5

Přiznávám se, přečetl jsem si to ... Je to zmatené a nepoužitelné, s šílenou gramatikou ... Nicméně rozsah tohoto příspěvku stojí za uváženou a proto to schvaluji spíše jako varovný příklad ... :o(